Ik heb je filmpjes gekeken, maar dat je je nog gemakkelijk vind op die motor. Het lijkt wel of elke motorrijder die ik spreek ooit een ongeluk heeft gehad.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:36 schreef einschtein het volgende:
[..]
Heb ik ook tijdje gedaan.(link)
Het kan altijd en hoe dan ook fout gaan, in de auto ook. Er zijn zoveel manieren waarop je je leven kán verliezen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:59 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik heb je filmpjes gekeken, maar dat je je nog gemakkelijk vind op die motor. Het lijkt wel of elke motorrijder die ik spreek ooit een ongeluk heeft gehad.
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb veel horror verhalen gehoord. Ik ben zelf als passagier betrokken geweest bij 2 auto ongelukken. Gelukkig nog nooit achter het stuur.
Één keer was er een busje met hoge snelheid achterop dit model auto gereden:
[ afbeelding ]
De hele achterkant was in elkaar gedrukt. Niet gewoon bumper eraf, maar een heel gat tot vlak voor de achterbank waar wij zaten. Het gebeurde ook echt op vakantie in Portugal. Gelukkig liep het voor ons af met een sisser, mijn moeder had een lichte whiplash en de rest nergens last van. Het was trouwens ook onwijs netjes aangepakt door de lease-maatschappij. We kregen binnen 2 uur een vervangende Mercedes E klasse station, de totall-loss volvo werd weggesleept, en in Nederland wachtte er bij terugkeer in Nederland een nieuwe. Ik weet nog vooral dat wij ons zorgen maakten om de bagage in de achterbak -- veel niet meer te redden, en dat we honger hadden en het warm vonden. Achterop de motor was het héél anders afgelopen.
Als resultaat hiervan vind ik zelfs een Polo of Golf eng om in te rijden met mensen achterin. Als ik een auto koop, gaat dit ook zeker opnieuw een Volvo worden. Ik weet zeker dat we bijvoorbeeld in een Golf MK4 plat waren... De man in het busje moest ook los geknipt worden en alles. Geen flauw idee wat er met hem is gebeurt...
Ik zag het idd op youtube kanaal. Maar je hebt gelijk. Ik neem op alle fronten weer grote risico's. Maar het verkeer vind ik eng omdat veel mensen met andere dingen bezig zijn...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:01 schreef einschtein het volgende:
[..]
Het kan altijd en hoe dan ook fout gaan, in de auto ook. Er zijn zoveel manieren waarop je je leven kán verliezen.
Heb overigens zelf ook al ongeluk gehad.
[ afbeelding ]
zat de vrachtwagenmenier op de fiets?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:55 schreef Anne het volgende:
[..]
Juist ja en waar spreken we elkaar precies tegen?
Ik heb zo'n vermoeden dat je mijn post verkeerd begrijpt.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zat de vrachtwagenmenier op de fiets?
dat blijkt toch altijd weer uit de pm's van jullie hoor, of was dat een geheimpje?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:22 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat je mijn post verkeerd begrijpt.
De fietsers creëren een gevaar (voor hun eigen leven), wat in de schoenen wordt geworpen van de vrachtwagenchauffer áls het daadwerkelijk mis gaat, aangezien fietsers altijd heilig zijn.
De fietsers bekeuren (of waarshuwen, whatever) vind ik in dit geval juist.
Je leert een dode hoek herkennen zelfs op de basisschool.
En dan nog een dingetje; Dat jij zo onder de plak zit als je een ander mening hebt dan je vriendin en je daarom eindigt met ruzie, wil niet zeggen dat het bij iedereen op die manier werkt. En ga nu maar weer ergens anders trollen.
seems legitquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:26 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Je mag afslaande voertuigen niet inhalen, niet rechts en niet links.
In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.quote:
bedankt voor de info, wie haalt wat in?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:31 schreef Sparqq het volgende:
[..]
In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.
maar net zei je dat het nietmocht, dan mag het toch niet, of toch wel?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bedankt voor de info, wie haalt wat in?
Zo moeilijk is het toch niet om te lezen, een fietser (bestuurder) mag dus niet een automobilist (bestuurder) rechts passeren/inhalen als deze rechtsaf wil en voorgesorteerd staat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bedankt voor de info, wie haalt wat in?
wie stelt dat dan? jij begint er namelijk overquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:37 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet om te lezen, een fietser (bestuurder) mag dus niet een automobilist (bestuurder) rechts passeren/inhalen als deze rechtsaf wil en voorgesorteerd staat.
De wetgever; art. 18 lid 3 RVV 1990.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wie stelt dat dan? jij begint er namelijk over
Dan ben je een van de weinigen. Ik heb bromfietsers het magazijn in zien duiken omdat ze toch niet zo snel waren als ze zelf dachten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:26 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is anders. Ik zou persoonlijk nooit achter een oplegger langs voorrang nemen. Daarbij heb je die oplegger echt nodig voor je werk.
Wanneer het stoplicht op rood staat, en je nog niet vertrokken bent aarzel ik echter niet om voor je langs te fietsen, ook als dat betekend dat je iets langer moet wachten.
Ja, maar op het moment dat de chauffeur bezig is met een manouvre waarbij hij jou niet meer kan zien en jij fietst dan toch achter de oplegger langs, dan ben jij gevaarlijk bezig.quote:
Neuh, die vrachtwagen heeft er geen last van. Maar het is zo lullig voor die fietser die met uitpuilende darmpjes onder de trailer om zijn moeder schreeuwt. Als 'ie dat nog kan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 14:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gevaar voor de vrachtwagen ja?
hinder bij een bijzondere handeling waarbij het overige verkeer voorrang heeft?
objectiviteit van iemand mening?
Als je doelt op mijn verhaal, de politie heeft daadwerkelijk fietsers bekeurd die achter een oplegger langs vlogen. Op dat moment stond de oplegger al dwars achter de trekker en ik werk daar helaas niet meer anders had ik even wat foto's gemaakt van het beeld wat je dan in je spiegels ziet, maar ik moet het nu met woorden doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 16:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat blijkt toch altijd weer uit de pm's van jullie hoor, of was dat een geheimpje?
say what you mean and mean what you say, het ging namelijk over het bekeuren voor dingen die niet daadwerkelijk voor zijn gevallen, en de moet de fietser, niet de vrachtwagenman. betalen
altijd? per definitie?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, maar op het moment dat de chauffeur bezig is met een manouvre waarbij hij jou niet meer kan zien en jij fietst dan toch achter de oplegger langs, dan ben jij gevaarlijk bezig.
met hoe veel km/u ram jij die bak achteruit?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Neuh, die vrachtwagen heeft er geen last van. Maar het is zo lullig voor die fietser die met uitpuilende darmpjes onder de trailer om zijn moeder schreeuwt. Als 'ie dat nog kan.
wat is het probleem dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Als je doelt op mijn verhaal, de politie heeft daadwerkelijk fietsers bekeurd die achter een oplegger langs vlogen. Op dat moment stond de oplegger al dwars achter de trekker en ik werk daar helaas niet meer anders had ik even wat foto's gemaakt van het beeld wat je dan in je spiegels ziet, maar ik moet het nu met woorden doen.
In mijn rechter spiegel zag ik de zijkant van mijn trailer met de naam van mijn werkgever en in de linkerspiegel zag ik de koelmotor op de voorkant van de trailer. Ik kan dan onmogelijk zien wat er aan de linkerachterzijde van de trailer gebeurt.
De eerste twee is een goede reden voor de fietser om uit te kijken, de derde reden is gelul. Fietsers kijken niet verder dan de eerste opleggerhoek die ze tegen komen, alleen staan de rechterhoek eerder in de deur dan de linker bij de situatie die ik beschreef.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
altijd? per definitie?
sorry ik kan dergelijke ongefundeerde stellingen niet geloven
ten eerste is HIJ bezig
ten tweede ziet HIJ toch al niets
ten derde rijd je er zo langs
ten vierde het ging helemaal niet over inhalen
Stapvoets, maar als je valt met je fietsje is heb je echt wel even reactietijd nodig om op te staan. En dan heb je kans dat het wiel al op je staat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
met hoe veel km/u ram jij die bak achteruit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |