quote:Anouk naar Eurovisie Songfestival
ANP Toegevoegd: woensdag 17 okt 2012, 11:04
Zangeres Anouk doet mee aan het Eurovisie Songfestival. Dat heeft ze vanochtend via Facebook laten weten. De TROS bevestigt dat Anouk Nederland vertegenwoordigt tijdens het Eurovisie Songfestival in Zweden.
Met welk liedje ze meedoet en of het nummer door het publiek tijdens een tv-programma mag worden gekozen, is nog niet bekend. Eerder weigerde ze dat laatste. (NOS)
quote:Anouk zit in eerste halve finale songfestival
MALMÖ - Anouk zit op 14 mei in de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival. Ze neemt het namens Nederland op tegen onder meer Denemarken, België, Rusland, Ierland en de Oekraïne.
Dat is het resultaat van de loting die donderdag werd gehouden, zo maakte de organisatie bekend.
De halve finales van het Europese liedjesfestijn worden in Malmö gehouden op 14 en 16 mei. De finale volgt op 18 mei. De precieze volgorde van de optredens is nog niet bekend.
Die wordt door de producenten bepaald. Wel is al bekend dat Nederland in de eerste helft van het programma is geplaatst.
Aan de eerste halve finale doen 16 landen mee, aan de tweede halve finale 17 landen. In de tweede halve finale zitten onder meer Israël, Griekenland, Finland, Noorwegen, Roemenië en Zwitserland.
De halve finale met Anouk wordt ook uitgezonden in Groot-Brittannië, Zweden en Italië, waar de kijkers mogen meestemmen. Die landen mogen automatisch meedoen aan de finale, evenals Frankrijk, Duitsland en Spanje. (NU.nl)
quote:
Over 2 maanden, maar alle liedjes zijn nu bekend, dus zo heel veel gaat er nu niet meer veranderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:18 schreef Insomnia_ het volgende:
Betfair is trouwens vrij irrelevant m.i.
Zeker in zo'n vroeg stadium, wanneer is het ESF eigenlijk?
Veel wel, Unibet bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:20 schreef Insomnia_ het volgende:
En zijn er al bookmakers die odds naar buiten hebben gebracht?
Nou, uiteraard gaat er nog veel veranderen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:20 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Over 2 maanden, maar alle liedjes zijn nu bekend, dus zo heel veel gaat er nu niet meer veranderen.
Weet iemand het?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Hoe moet ik deze lijsten interpreteren?
Gewoon als odds van een bookmaker? :pquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:24 schreef Tuinfluitert het volgende:
Komen uit vorige topic.
[..]
Weet iemand het?
[ afbeelding ]
Dan snap ik 't nog niet... Kan iemand het uitleggen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:24 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Gewoon als odds van een bookmaker? :p
Nou ik was benieuwd of Nederland door andere mensen hoog wordt ingeschat. Maar dat is begrijp ik, niet te zien op die afbeelding.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wil je weten wat het betekent of welke waarde je eraan moet hechten? In het eerste geval zijn het de odds die je krijgt als Nl bij de eerste drie in de halve finale eindigt (1,4 dus). In het tweede geval niets, want er is daat nog geen handel op gang gekomen. Vandaar ook de 1.01 bij sommige landen. Er is nog niks beschikbaar om op te wedden ( bij betfair wed je tegen anderen, niet tegen een bookmaker). Je kan er nog helemaal niks uit afleiden
http://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winnerquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:20 schreef Insomnia_ het volgende:
En zijn er al bookmakers die odds naar buiten hebben gebracht?
ESF / Buitenlandse reacties op Birdsquote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik was benieuwd of Nederland door andere mensen hoog wordt ingeschat. Maar dat is begrijp ik, niet te zien op die afbeelding.
Een odd is een bepaald getal dat een geschatte kans (dat iets gebeurt) vertegenwoordigt.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dan snap ik 't nog niet... Kan iemand het uitleggen?
Nu je het zegt!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:25 schreef Cee het volgende:
Ik realiseer me nu (pas) dat we voor het tweede jaar op een rij een veren-gerelateerde inzending hebben.
Vanwege de voornamelijk buitenlandse veren in de reet van Anouk?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:25 schreef Cee het volgende:
Ik realiseer me nu (pas) dat we voor het tweede jaar op een rij een veren-gerelateerde inzending hebben.
Moet in in haar gezicht zeggen, krijgt ie een vuistslag hoor.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:36 schreef Greys het volgende:
Een Italiaan op escunited vind dat Anouk perse zoiets aan moet:
[ afbeelding ]
Dat denk ik ook jaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:38 schreef Strani het volgende:
[..]
Moet in in haar gezicht zeggen, krijgt ie een vuistslag hoor.
ja iddquote:Op zondag 17 maart 2013 00:07 schreef iFok. het volgende:
Bij dit liedje moet je gewoon een jurk dragen
Ja maar dat doet ze toch niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:07 schreef iFok. het volgende:
dit lijkt me wel wat hoorquote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:36 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Ja! precies dit!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 23:36 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind dat plaatje serieus ook prachtig passen bij de sfeer van het nummer.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:09 schreef Insomnia_ het volgende:
en italianen kunnen het weten want die hebben stijl.
Dat is net een gordijn.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:11 schreef Greys het volgende:
Ze heeft in die shoot van laatst ook een jurk aan... Niet de jurk die ik zou willen, MAAR TIS EEN JURK
[ afbeelding ]
Dit is zo'n gothic jurk, liever niet.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:11 schreef Greys het volgende:
Ze heeft in die shoot van laatst ook een jurk aan... Niet de jurk die ik zou willen, MAAR TIS EEN JURK
[ afbeelding ]
Ja maar d'r 'Ik draag NOOIT een jurk' kan dus naar het rijk der fabelen.quote:
Het is immers maar voor een paar minuutjes en ik denk dat de kansen dan minstens verdubbelenquote:Op zondag 17 maart 2013 00:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja maar d'r 'Ik draag NOOIT een jurk' kan dus naar het rijk der fabelen.
Dan kan ze die mooie die die Italiaan aanraadde dus ook best aan.
iFok, wat voor soort jurk?quote:Op zondag 17 maart 2013 00:07 schreef iFok. het volgende:
Alle aandacht moet op Anouk gevestigd worden, dus iets groots en opvallends, het liefst eenvoudige kleuren (zwart & wit).quote:
quote:Op zondag 17 maart 2013 00:21 schreef iFok. het volgende:
[..]
Alle aandacht moet op Anouk gevestigd worden, dus iets groots en opvallends, het liefst eenvoudige kleuren (zwart & wit).![]()
Dat wat Greys heeft geplaatst komt in de buurt. Maar ik denk dat het nog mooier kan!
Terug in de tijd. Vroeger was dat mode, toch?quote:Op zondag 17 maart 2013 00:27 schreef Greys het volgende:
Ik dacht persoonlijk aan zo'n look
Zwarte jurk, rol in het haar, rode lipstick. En dan die tattoo arm van d'r er bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
D'r song neemt ons ook wel mee terug in de tijd qua sfeer vind ikquote:Op zondag 17 maart 2013 00:40 schreef iFok. het volgende:
[..]
Terug in de tijd. Vroeger was dat mode, toch?![]()
quote:Dit is mooi, en dan de bovenkant witJa maar daar zie ik dan die tattood arm weer totáál niet bij staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op zondag 17 maart 2013 00:40 schreef iFok. het volgende:
[..]
Terug in de tijd. Vroeger was dat mode, toch?![]()
Dit is mooi, en dan de bovenkant witIk vind het super, maar ik zie het Anouk nog niet dragen. 't Is meer 'within temptation', deze stijl....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens, past er wel bij ja!quote:Op zondag 17 maart 2013 00:41 schreef Greys het volgende:
[..]
D'r song neemt ons ook wel mee terug in de tijd qua sfeer vind ik
Ik wist niet dat haar tattoo zo extreem groot (en lelijk) was.quote:Ja maar daar zie ik dan die tattood arm weer totáál niet bij staan
Misschien kan ze een panty aan doen, zodat ze een 'schone' arm heeft? Staan wij daar bij Henk met al die sleeves, ik zie het al voor mequote:Op zondag 17 maart 2013 00:47 schreef iFok. het volgende:
Ik wist niet dat haar tattoo zo extreem groot (en lelijk) was.Van mij mogen ze haar tattoo eventjes weghalen voor een dag, Helaas gaat dat niet
Prima idee, dat ik daar niet op gekomen ben!quote:Op zondag 17 maart 2013 00:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien kan ze een panty aan doen, zodat ze een 'schone' arm heeft? Staan wij daar bij Henk met al die sleeves, ik zie het al voor me
quote:Op zondag 17 maart 2013 01:43 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
Anouk zal stralen!
[ afbeelding ]
ik denk dat die tattoo eerder punten kost, dan oplevert. Er zijn genoeg televoters die zoiets afstotelijk vinden.quote:Op zondag 17 maart 2013 00:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Misschien kan ze een panty aan doen, zodat ze een 'schone' arm heeft? Staan wij daar bij Henk met al die sleeves, ik zie het al voor me
gewoon, een pencil dress a la topvintagequote:Op zondag 17 maart 2013 00:36 schreef Greys het volgende:
Of gewoon zoiets. Past bij de sfeer èn toch stoer.
[ afbeelding ]
Leg mij eens uit wat muziek voor jou is dan, want muziek is voor iedereen anders.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet eigenlijk wel gniffelen bij elke zuurpruim die zegt dat dit nummer niks is voor esf.
Het zijn voornamelijk mensen die geen reet snappen wat muziek eigenlijk is. Ik denk dat Anouk als zangeres een weloverwogen keus heeft gemaakt en die weet echt wel wat van muziek.
En mocht ze in de finale komen, dan zijn opeens alle zuurpruimen lyrisch over het nummer.
Wedden?
Nee, het blijft een kutnummer.quote:Op zondag 17 maart 2013 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik moet eigenlijk wel gniffelen bij elke zuurpruim die zegt dat dit nummer niks is voor esf.
Het zijn voornamelijk mensen die geen reet snappen wat muziek eigenlijk is. Ik denk dat Anouk als zangeres een weloverwogen keus heeft gemaakt en die weet echt wel wat van muziek.
En mocht ze in de finale komen, dan zijn opeens alle zuurpruimen lyrisch over het nummer.
Wedden?
Het gaat er voornamelijk over dat het volgens velen geen typisch SF nummer is....alsof dat er toe doet....quote:Op zondag 17 maart 2013 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wedden?
Dat gaat erover dat ze in no time een nummer 1 hit te pakken had met Birds.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:07 schreef Greys het volgende:
Beetje overdreven artikel
http://www.esctoday.com/4(...)-records-with-birds/
Ik bedoel, welke Eurovisie records breekt Anouk dan?
Superleuk dat er zo over geschreven wordt, maar ik snap het niet
Hitparaderecords.quote:Op zondag 17 maart 2013 20:07 schreef Greys het volgende:
Beetje overdreven artikel
http://www.esctoday.com/4(...)-records-with-birds/
Ik bedoel, welke Eurovisie records breekt Anouk dan?
Superleuk dat er zo over geschreven wordt, maar ik snap het niet
quote:Op vrijdag 15 maart 2013 10:39 schreef Jojoke het volgende:
Anouk scoort eerste Nederlandse Songfestival #1-hit
Anouk presenteerde afgelopen maandag de Nederlandse Songfestival-inzending ‘Birds’ en direct daarna werd het liedje volop gedownload en geluisterd door het publiek en gedraaid op radiostations. Het zorgt ervoor dat ‘Birds’ dit weekend nieuw binnenkomt op #1 in de Mega Top 50! Het is voor het eerst dat een Nederlandse Songfestival-inzending de bovenste positie bereikt.
In het verleden waren andere Nederlandse Songfestival-liedjes dichtbij, alleen bleven maar liefst zes van hen bleven steken op de derde plek. ‘Als het om de liefde gaat’ van Sandra & Andres (1972), ‘Ik zie een ster’ van Mouth & MacNeal (1974), ‘Dinge-dong’ van Teach-In (1975), ‘The party’s over’ van Sandra Reemer (1976), ‘De eerste keer’ van Maxine & Franklin Brown (1993) en ‘You and me’ van Joan Franka (2012) kwamen allen niet verder dan #3. ‘Birds’ van Anouk is dus de eerste die daar doorheen weet te breken.
Drie andere records
De Haagse zangeres heeft ook drie andere records te pakken. Het liedje ‘Birds’ is het eerste Eurovisie-nummer dat de eerste plaats bereikt in Nederland zonder het Songfestival gewonnen te hebben, het is voor het eerst dat een Eurovisie-nummer al op #1 staat voordat het Songfestival is geweest en Anouk is de eerste Eurovisie-deelnemer die van niets op de eerste plaats belandt. De andere #1-hits hadden er allemaal meerdere weken voor nodig om de top te bereiken in Nederland.
jajaaj maar daarvoor geen optredens gepland???quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:26 schreef Cyan9 het volgende:
In de eerste halve finale, op de 13e van mei
14equote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:26 schreef Cyan9 het volgende:
In de eerste halve finale, op de 13e van mei
Gewoon opgeven voor de meet in een aparte FOK!-only kroeg op 14 mei:quote:
Ik zou het doenquote:
Mwah, dat was ons niet opgevallenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou het doen
Want ik loop er wel over te drammen...
Valt reuuuuze mee toch?quote:
En ik kan niet wachten op de reacties als ze het er wél goed vanaf gebracht heeft!quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:32 schreef whatdafuck het volgende:
Tis een verschrikking. Wederom een jaar voor Nederland dat de mensen 'totaal onverwacht' balen van de afgang van NLha ha
Top!quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:46 schreef Cyan9 het volgende:
In deze poll staan we ook al derde
http://www.escchat.com/poll/prediction-poll-semi-final-1.13/
Iedereen: 'quote:Op donderdag 21 maart 2013 22:49 schreef Greys het volgende:
Afgelopen maandag tijdens de tweewekelijkse FOK!-sjoelclub in de kroeg werd Birds ook gedraaid
Waarom staat zij als enige zo gek op de foto?quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:46 schreef Cyan9 het volgende:
In deze poll staan we ook al derde
http://www.escchat.com/poll/prediction-poll-semi-final-1.13/
Ja, kroegsjoelen is koelquote:
Ik heb slechte herinneringen aan sjoelen: basisschool, maatschappelijke stage, bejaardentehuis, ouderen, saai.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, kroegsjoelen is koel
ESF / FOK! ESF-kroegsjoelclub - volgende 8 april
Zijn nu drie of vier keer geweest, 8 april de volgende. Kom je ook?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zal er zeker over nadenken, omdat jij er ook bent.![]()
![]()
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:10 schreef iFok. het volgende:
[..]
Ik heb slechte herinneringen aan sjoelen: basisschool, maatschappelijke stage, bejaardentehuis, ouderen, saai.![]()
Trust me, door dit worden direct al die slechte herinneringen gewistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik zal er zeker over nadenken, omdat jij er ook bent.![]()
![]()
Er is geen toffere club dan de FOK! sjoelclub
En tis in de kroeg waar Joan vorig jaar ook bij ons is komen zingen
Nu Anouk nog even zo ver zien te krijgen!IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Trust me, door dit worden direct al die slechte herinneringen gewist![]()
Er is geen toffere club dan de FOK! sjoelclub
En tis in de kroeg waar Joan vorig jaar ook bij ons is komen zingen
Nu Anouk nog even zo ver zien te krijgen!
Je krijgt een enormequote:Op donderdag 21 maart 2013 23:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Nu Anouk nog even zo ver zien te krijgen!
Deze heeft als label 'eurovisionsongcontest' idd...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:45 schreef Suusje79 het volgende:
Hebben jullie de foto's op de Instagram van Anouk al gezien? Ze heeft van de week een shoot gehad voor (denk ik, heb niet zoveel verstand van het songfestival) het filmpje wat ze voor het optreden gaan laten zien!
Ja ze ziet er een stuk vrolijker en gezonder uitquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:04 schreef ato het volgende:
Het verbaas en verblijdt mij bij iedere foto van haar, dat zij er zo goed uit ziet.
Er zijn gewoon te veel hitlijsten. In de Top 100 (op basis van verkopen) is ze net als vorige week nummer 2, achter Nick en Simon.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:14 schreef Greys het volgende:
Volgens dit linkje staat Anouk geen #1 meer (al een paar dagen trouwens) op iTunes?
http://kworb.net/itunes/anouk.html
Ik snap er geen bal van, al die linkjes roepen iets anders
Hmm, mag je ook adelaars in je show opnemen bij het ESF?quote:
Een pareltje voor je verzameling Greysquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:31 schreef Greys het volgende:
En deze is daar ook van.
Die buttcrack
[ afbeelding ]
Na Anouk is het inderdaad tijd voor de reclame in sommige landen. Andere landen die niet aan reclames doen krijgen dat geneuzel uit de green room te horen en zien geloof ik een interval act.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:23 schreef Cyan9 het volgende:
Het is toch opgedeeld in twee helften? Met een beetje mazzel is er na het 8ste nummer ven een pauze in de show zodat het lekker kan bezinken
En dit is een van de vele posts met deze strekking.quote:Here we are, Anouk is now my number 1 after a few weeks climbing my personal ranking.
I'm now convinced this is the best song of ESC 2013, all things considered. The lyrics are beautiful, her voice is full of genuine emotion, and the tone sets it apart from pretty much all other songs this year.
I'm pretty sure Anouk will nail it in her live performance, however the backing singers and the staging are big question marks for me. If the Dutch delegation does not pay attention to those details - as they have accustomed us to - I cannot see Anouk even entering the televote top 10. I'm pretty sure she'll top the jury vote (they put Tom Dice on n°2 in 2010 with good staging + no backing vocals but a weaker song).
Zou denk ik goed werken bij het nummer. Oekraine gaat vast en zeker uitpakken en Montenegro zal er ook wel weer een hele act van maken. Anouk moet het dan lekker simpel houden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:34 schreef Eitjee het volgende:
De staging van anouk zou ik eigenlijk zo willen zien als de eerste anderhalve minuut van het Verenigd Koninkrijk vorig jaar. Alleen een spot op anouk, de rest helemaal donker en dan door met het licht te spelen toch een paar accenten aanbrengen met een bepaalde mysterieuze achtergrond...
...en inmiddels weer een plekkie erbij, nr3 weerquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:02 schreef Pluto1975 het volgende:
Ondertussen wel een plaats gedaald bij de bookies
Ik dacht al, kijk ik nou helemaal verkeerd..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 01:25 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
...en inmiddels weer een plekkie erbij, nr3 weer
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:36 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk dat het beste is wanneer Anouk zittend op het podium op blote voeten begint met zingen. Op de achtergrond plaatsen we dan het onvermijdelijke achtergrondkoortje van 3 mensen (m/v, lelijk en in rommelige kleding). Anouk doet een enorm grote jurk aan. Na een halve minuut komt daar dan aan de ene kant een veel te dikke achtergrondzangeres onder vandaan met een pizzadoos voor haar buik en een indianentooi op haar hoofd en aan de andere kant Gordon in een glitterpak met lampjes die het niet doen. Dat achtergrondkoor moet bij voorkeur ook volledig buiten adem hengsten op een stel trommels. Aan de rand van het podium zetten we ter decoratie een draaiorgel.
Ik denk dat je dan alle hoogtepunten van NL op het ESF van deze eeuw wel te pakken hebt, hoewel ik die kansloze danser van Edsilia niet meer op het podium kwijt kon. Dat moet Gordon er dan maar bij doen.
Ik zit hardop te hinnikenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:36 schreef Fred_B het volgende:
Ik denk dat het beste is wanneer Anouk zittend op het podium op blote voeten begint met zingen. Op de achtergrond plaatsen we dan het onvermijdelijke achtergrondkoortje van 3 mensen (m/v, lelijk en in rommelige kleding). Anouk doet een enorm grote jurk aan. Na een halve minuut komt daar dan aan de ene kant een veel te dikke achtergrondzangeres onder vandaan met een pizzadoos voor haar buik en een indianentooi op haar hoofd en aan de andere kant Gordon in een glitterpak met lampjes die het niet doen. Dat achtergrondkoor moet bij voorkeur ook volledig buiten adem hengsten op een stel trommels. Aan de rand van het podium zetten we ter decoratie een draaiorgel.
Ik denk dat je dan alle hoogtepunten van NL op het ESF van deze eeuw wel te pakken hebt, hoewel ik die kansloze danser van Edsilia niet meer op het podium kwijt kon. Dat moet Gordon er dan maar bij doen.
Ik krijg een Nederland 2001 flashback. Please NO.quote:
Als jij het zegt, heb het niet zo op voeten.quote:
Laten we het gewoon ook maar niet meer doenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Als jij het zegt, heb het niet zo op voeten.
ach, als de 'elite' al gaat zeuren over details is het iig een beter nummer dan de troep waar afgelopen jaren alleen maar lacherig over gedaan werd.quote:Op zondag 31 maart 2013 23:53 schreef Greys het volgende:
Ze zitten op RTL 7 met een aantal lui te praten over Anouk en Birds.
Cornald en Mike Boddé o.a.
Vooral Boddé vindt het eeuwig zonde dat het als je dan muzikaal zo'n mooi nummer hebt en zo'n goede zangeres, dat heel het nummer vol 'knoeperds van fouten' zitten qua Engels.
embrace my dreams tight
was de ergste vond ie.
Da's waar. Want Boddé vond het wel een muzikaal prachtig en zelfs origineel nummer.quote:Op maandag 1 april 2013 00:42 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ach, als de 'elite' al gaat zeuren over details is het iig een beter nummer dan de troep waar afgelopen jaren alleen maar lacherig over gedaan werd.
Dat durf ik nog steeds niet zeker te weten, met 'vakjuries' a la Sieneke.quote:True, dti nummer gaat het ESF echt niet winnen, maar het komt zeker door de halve finale heen.
Met het voordeel(voor Anouk) dat de boel al niet doodgejureerd is in de nationale voorrondes.quote:Op maandag 1 april 2013 00:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat durf ik nog steeds niet zeker te weten, met 'vakjuries' a la Sieneke.
Waarom niet? Overigens heb ik gestemd voor 8 punten op Anoukquote:Op zaterdag 16 maart 2013 13:49 schreef Fascination het volgende:
Ik kom er trouwens ook net achter dat Turkije dit jaar niet meedoet vanwege de aanpassing van regels.
Dank Greysquote:Op maandag 1 april 2013 12:18 schreef Greys het volgende:
ESF / Turkije doet niet mee aan het ESF 2013
De concurrentie onder schijten hahaquote:Op zaterdag 6 april 2013 23:30 schreef Sidneysamson het volgende:
Zie je al duiven vliegen overal ! Totale chaos als ze de cameras invliegen en publiek! Kan geinig zijn.
Duss......quote:'Anouk voltreffer met Birds'
Het nummer Birds van Anouk wordt door haar concurrenten op het Eurovisie Songfestival bejubeld.
De Zwitserse inzending Christoph noemt het nummer "Het enige in zijn soort."
"Op een gegeven moment krijg je genoeg van al die beats. En een artiest die gelooft in zichzelf, raakt het publiek direct. Anouk is een voltreffer voor Nederland", zegt hij in het AD.
"We moeten trots zijn dat een popzangeres van naam cachet geeft aan het festival."
Ook de Zweedse Carola, die drie keer meedeed aan het Europese liedjesfestijn, heeft Anouk afgelopen weekeinde geprezen.
De dame van de Muppets doet ook mee op 1,25 min zie ikquote:Op maandag 15 april 2013 19:27 schreef Toposcoupe het volgende:
Hier met video (reacties van kandidaten uit België, Frankrijk, Ierland, Finland, Estland):
http://nlpop.blog.nl/pop/(...)eelnemers-over-anouk
Zelfs Sineke kreeg dit soort uitspraken.quote:Op maandag 15 april 2013 19:18 schreef Greys het volgende:
Leuk
Al hecht ik aan die uitspraken meestal nul waarde, omdat die artiesten die uitspraak deden toen ze in Nederland waren voor Eurovision in Concert en de comments dus gaven aan Nederlandse pers en dan eigenlijk vanzelf wel gaan jubelen.
Ze vonden allemaal Joan d'r nummer ook geweldig
En op de persdag in Volendam toen hoorde ik al die deelnemers ook jubelen over de 3Js.
Zelfs Treblequote:Op maandag 15 april 2013 19:55 schreef iFok. het volgende:
[..]
Zelfs Sineke kreeg dit soort uitspraken.
De man is dementerende, maar hier heeft hij gelijkquote:
Nederland op 1 is altijd goed, maar de rest van het lijstje is niet al te realistischquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:21 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.eurovisionista(...)review-part-two.aspx
Nee, vooral dat Rusland niet door gaat en dat Ukraine helemaal onderaan eindigtquote:Op dinsdag 23 april 2013 18:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nederland op 1 is altijd goed, maar de rest van het lijstje is niet al te realistisch
Die link is briljantquote:Op donderdag 25 april 2013 19:27 schreef grazz het volgende:
De volgende site vertelt ons meer over de inzendingen in verschillende iTunes charts maar ook hoe populair ze zijn op Youtube bijvoorbeeld: http://esctracker.com/
Wanneer vertrekt ze eigenlijk naar Malmö?quote:Op donderdag 25 april 2013 19:27 schreef grazz het volgende:
Doen jullie ook mee om Anouk uit te zwaaien?![]()
http://www.schipholuitzwa(...)f524ae59dc9c28c114c7
Bronquote:Ben Cramer ontplofte van Anouk
Ben Cramer was stomverbaasd toen hij voor het eerst het Songfestival-liedje Birds van Anouk hoorde. Dat vertelt de zanger aan weekblad Privé. Cramer is niet enthousiast. “Ik word er niet warm of koud van. Toen ik het voor het eerst hoorde, ontplofte ik zowat. Kijk, Birds is op zich misschien wel een goed liedje, maar voor het Songfestival niet geschikt. Voor mij ligt het liedje in dezelfde lijn als Love will set you free van Engelbert Humperdinck. Nou, je weet hoe het daarmee is afgelopen.“
De TROS staat met de rug tegen de muur, stelt Cramer. “De omroep is ermee overvallen, ze wisten van niets. Maandenlang heeft Anouk geroepen dat ze een killer song in de pocket had. Iedereen ging ervan uit dat het ging om een song zoals we dat van haar gewend zijn. De TROS heeft haar immers gevraagd vanwege haar ijzersterke rocknummers. Komt ze met zoiets aan!”
“Ze hadden tegen Anouk moeten zeggen: ‘We willen dat jij ons land vertegenwoordigt, maar je levert vijf liedjes aan.’ Daar had Birds best tussen kunnen zitten, maar dan had een vakjury uiteindelijk een keuze kunnen maken.”
Ik kan niet wachten tot Anouk glansrijk in de finale staat en het enorme legioen aan zuurpruimen plotseling gaat toegeven ...`het was toch wel goed, ik dacht al wel dat het wat zou worden`quote:Op zondag 28 april 2013 12:34 schreef Fred_B het volgende:
Ben Cramer heeft zijn jaarlijkse boosword-momentje rond het Songfestival weer te pakken. Ze hebben wéér niet voor hem gekozen.
[..]
Bron
quote:
Ze denkt niet altijd voor ze doet, dat is haar probleem...quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:44 schreef Greys het volgende:
oh laat maar, heb even gekeken zonder geluid.
wtf was she thinking??????
Het zou de stemmers best kunnen beinvloeden natuurlijk, die het nu een dronken loeder vinden wellicht ipv een leuke zangeres/moederquote:Op woensdag 1 mei 2013 13:50 schreef RenRen- het volgende:
Wat is het probleem dan? Dat ze dronken is en vals zingt? Zou dat mensen zo erg beinvloeden?
Van Arie Boomsma zou je het niet verwachten idd.quote:Op woensdag 1 mei 2013 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze denkt niet altijd voor ze doet, dat is haar probleem...
Al moet ik daarbij wel eerlijk toegeven dat ik die BN-ers onder elkaar ook niet snap, dit soort filmpjes zet je toch NIET online van elkaar?
Ik denk niet dat het nep is, er is ook een filmpje in omloop waarin ze met champagne speelt, het lijkt niet echt nuchter allemaal...quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Van Arie Boomsma zou je het niet verwachten idd.
Mss is het nep.
Maar dan staat het al wel op youtube en de buitenlandse eurovisieforums ..
Op je 38e wordt zulke aandachttrekkerij een beetje treurig inderdaadquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zou de stemmers best kunnen beinvloeden natuurlijk, die het nu een dronken loeder vinden wellicht ipv een leuke zangeres/moeder
Aan de andere kant... ze heeft weer de aandacht. En ach, dan maar zo
Ik snap alleen niet dat ze op haar leeftijd nog steeds zonodig het enfant terrible wil zijn. Beetje sneu.
Vinden mensen haar een leuke zangeres/moeder?quote:Op woensdag 1 mei 2013 14:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Het zou de stemmers best kunnen beinvloeden natuurlijk, die het nu een dronken loeder vinden wellicht ipv een leuke zangeres/moeder
Aan de andere kant... ze heeft weer de aandacht. En ach, dan maar zo
Ik snap alleen niet dat ze op haar leeftijd nog steeds zonodig het enfant terrible wil zijn. Beetje sneu.
In het buitenland vinden ze dat wel ja, tenminste op de bekende buitenlande eurovisieforumsquote:Op woensdag 1 mei 2013 14:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Vinden mensen haar een leuke zangeres/moeder?Anywho, tsja... Zoiets zat er toch al wel aan te komen, toch? Als je niet van aandacht houdt word je geen artiest, denk ik dan.
Prima dat ze lol maakt, maar verkracht dan niet je ESF song 2 weken voor het ESF. Verkracht een van je andere nummers dan ofzo.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:06 schreef yvonne het volgende:
Serieus, ze heeft LOL, op een afterparty, nou nou, haal de fakkels maar tevoorschijn en waaaaaaaaaaaaaaaaaaat ze is 38 en moeder ook!
Tering zeg.
Ik heb liever dat ze de rock chick blijft die ze is dan schijnheilig nu braaf lopen doen.
En die Bosboom is gewoon een uiterst valse nicht.
Dat zegt niet dat ze het niet doen.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:10 schreef Perico het volgende:
Ik vind het beschamend. Ik zie dit niet van andere artiesten. Je kunt alles wel goed praten, maar dit stomdronken gelal.. het is slechte PR, zo'n video gaat viral, wordt in buitenlandse Boulevard programma's vertoond rond het festival..
Je helpt jezelf er niet mee.
quote:
Dit komt op alle eurovisieforums hoor, zeker wetenquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:27 schreef Deceit het volgende:
alsof veel mensen in het buitenland dit gaan zien, en als ze het zien en beschamend vinden; who cares!? iedereen heeft weleens een borrel te veel op en krijst alles bij elkaar
Nietquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:27 schreef Deceit het volgende:
alsof veel mensen in het buitenland dit gaan zien, en als ze het zien en beschamend vinden; who cares!? iedereen heeft weleens een borrel te veel op en krijst alles bij elkaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:48 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Niet
Jij krijsen? Yeah rightSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes you're the windshield
Sometimes you're the bug
Anouk kent zichzelf blijkbaarquote:Op woensdag 1 mei 2013 15:58 schreef Greys het volgende:
Tis maar wel goed dat ze heeft aangekondigd niet naar die feestjes daar te gaan... als ze dit daar een paar keer doet heeft ze geen stem meer over
VDquote:Op woensdag 1 mei 2013 16:42 schreef Greys het volgende:
[..]
KLB / dat Anouk een achterlijke omhooggevallen bitch was wist ik al
Misschien dat wij dat ook kunnen de 14e na wat limoncello.quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:53 schreef yvonne het volgende:
Ze krijst trouwens niet onverdienstelijk na een berg drank.
Tof juistquote:
Jullie hebben er in ieder geval het haar voor.quote:Op woensdag 1 mei 2013 17:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien dat wij dat ook kunnen de 14e na wat limoncello.
Proberen?
Als dat nu al niet het geval is.quote:Op woensdag 1 mei 2013 15:58 schreef Greys het volgende:
Tis maar wel goed dat ze heeft aangekondigd niet naar die feestjes daar te gaan... als ze dit daar een paar keer doet heeft ze geen stem meer over
Shangrila en Blijf bij mij, anyone?quote:
Blijf zoals je bentquote:Op woensdag 1 mei 2013 18:30 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Shangrila en Blijf bij mij, anyone?
(Dat waren ze toch he?)
quote:Op woensdag 1 mei 2013 16:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
VDwat een triest leven heeft die man toch.
O ja, die was het.quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Blijf zoals je bent
Hoewel we ook genoeg inzendingen hebben gestuurd van artiesten die nooit een goede stem hebben gehad.
BREAKING NEWS!quote:Op woensdag 1 mei 2013 18:52 schreef Greys het volgende:
Boulevard: "We werden gebeld hoe we aan dat filmpje komen, nou dat mogen we wel zeggen he?? Dat hebben we van Arie Boomsma!"
Ik dezen ook nog niet neequote:Op woensdag 1 mei 2013 19:23 schreef Greys het volgende:
Ik had die andere beelden nog niet gezien, dat ze die champagne in heur giechel giet en weer uitspuugt
Gaan we de 13e ook zo staan lallen mamma ?quote:
Ik weet niet wat jij de 13e gaat doen, maar de 14e gaan we wel mee lallen jaquote:Op woensdag 1 mei 2013 21:52 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Gaan we de 13e ook zo staan lallen mamma ?
quote:Oh, Anouk!
Just focus on ESC for the next two weeks. There will be time to booze afterwards.
quote:Op woensdag 1 mei 2013 23:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij de 13e gaat doen, maar de 14e gaan we wel mee lallen ja
quote:Anouk
I'll never drink again! never mind. Cheers!
I'm sorry but this is drop.dead.funny.
#YellowClawRocks!
http://www.dagelijksestan(...)rovisie-songfestivalquote:Op donderdag 2 mei 2013 10:33 schreef Cyan9 het volgende:
Laten we er verder ook vooral niet moeilijk over gaan doen
Zo hallo, die heeft issuesquote:Op donderdag 2 mei 2013 10:39 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)rovisie-songfestival
Liever een tokkie met een fatsoenlijke songfestivalinzending, dan een 'fatsoenlijke' zangeres met een tokkie-lied.quote:Op donderdag 2 mei 2013 10:39 schreef Tuinfluitert het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)rovisie-songfestival
Nou inderdaad. En ze kan niet typen.quote:
quote:“Ik sta heel simpel op het podium van het Songfestival: een broek en een t-shirt. Het gaat ‘m vooral om het nummer.”
Ze snapt het niet als dat waarheid is.quote:Op donderdag 2 mei 2013 22:52 schreef grazz het volgende:
Interview van vandaag met Anouk op de Vlaamse radiozender MNM:
http://www.mnm.be/shows/de-avondshow/nou-effe-bellen-met-anouk
[..]
Lieve grazz, ik geloof erin, kijk toch eens wat een uitstraling, Anouk zal er echt mooi en relaxed uitzien!!!quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:01 schreef grazz het volgende:
Tsja je weet het nooit met d'r, maar soms heb ik het gevoel dat ze zich niet 100% inzet ofzo. Het totaalplaatje moet straks echt kloppen anders zie ik het weer somber in. Oke, finale zit er in, maar dit lied verdient in de finale een hoge notering.
We gaan het snel zien Grazz!!!!quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:26 schreef grazz het volgende:
Oh daar geloof ik wel in, maar ik hoop dat ze zich ook realiseert dat ze het lied moet verkopen aan heel Europa en dat doe je niet door alleen maar mooi te zingen. Ik heb het gevoel dat ze daar gewoon ff gaat staan, gaat zingen en de camera verder het werk laat doen (dus een statisch optreden, al kan perfect camerawerk dit ook wegnemen), terwijl er naar mijn mening veel meer uitgehaald kan worden. Maar eh ik loop vooruit op de zaken. We moeten de eerste repetitie maar afwachten. Ik ben ook benieuwd of ze dat idee met de backings achter een doek heeft doorgezet.
Het gaat eigenlijk te snel. Over 2 weken is het alweer voorbijquote:
quote:Op vrijdag 3 mei 2013 00:27 schreef ato het volgende:
Zij ziet er de laatste tijd geweldig uit, mooie uitstraling
quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:40 schreef Pluto1975 het volgende:
En....het bleek allemaal één grote grap te zijn. Sterke commerciele zet (hoewel ik dat voor Anouk niet weet hahaha)
http://www.youtube.com/user/CBAchmeaEurovisie
Het enige dat ik nog niet helemaal snap is dat ze die dronken clipjes tijdens de opnames had gemaakt (toch?quote:
Volgens mij is juist het idee dat die andere filmpjes via de social media gedeeld worden.quote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Het enige dat ik nog niet helemaal snap is dat ze die dronken clipjes tijdens de opnames had gemaakt (toch?) en dat er nul seconden van in de uiteindelijke reclame zitten
Ik had het nóg leuker gevonden als ze in de originele reclame een piepklein flashbackje 'van de avond' er voor had zeg maar, terwijl ze die foon opneemtquote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:14 schreef CommanderKeen het volgende:
[..]
Volgens mij is juist het idee dat die andere filmpjes via de social media gedeeld worden.
Dat komt toch niet op tv?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:29 schreef Greys het volgende:
Eerder al, want a.s. maandag heeft ze al een repetitie daar![]()
Nederland / Anouk:
1e repetitie: Maandag 6 mei: 15:00-16:00
2e repetitie: Vrijdag 10 mei: 15:50-16:10 / Persconferentie: 17:10-17:30
Generale repetitie: Maandag 13 mei
Nee maar wel met filmpjes op youtube enzo en commentaren dus dat kunnen we dan ook lekker besprekenquote:
De eerste repetities zijn deze keer niet voor de pers, dus ik vrees dat we op 13 mei (een dag voor de eerste halve finale) wat van Anouk horenquote:Op vrijdag 3 mei 2013 11:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee maar wel met filmpjes op youtube enzo en commentaren dus dat kunnen we dan ook lekker besprekenEn dan krijg je in elk geval veel songfestivalnieuws als ze daar in Malmö zitten al, veel foto's enzo!
Er zal toch wel wat uitlekken?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:23 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
De eerste repetities zijn deze keer niet voor de pers, dus ik vrees dat we op 13 mei (een dag voor de eerste halve finale) wat van Anouk horen![]()
http://eurovisiontimes.wo(...)al-schedule-updated/
Is er ook geen stream die te hacken is?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:23 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
De eerste repetities zijn deze keer niet voor de pers, dus ik vrees dat we op 13 mei (een dag voor de eerste halve finale) wat van Anouk horen![]()
Misschien komt er nog een tweede reclamefilmpjequote:Op vrijdag 3 mei 2013 10:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had het nóg leuker gevonden als ze in de originele reclame een piepklein flashbackje 'van de avond' er voor had zeg maar, terwijl ze die foon opneemt![]()
Maar sowieso is het een geweldig idee
Wat?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 14:23 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |