quote:
Op zondag 31 maart 2013 04:55 schreef Dagonet het volgende:NWS / Turkse moslims eisen 'halal' donormelkWat ik zo lees in het artikel dat de_guidance heeft gelinked klopt het bericht niet, of is het op z'n minst erg onzorgvuldig in de nederlandse media terecht gekomen (het is sowieso iets dat een maand of langer geleden speelde in Turkije).
Aangezien er verdomd weinig mensen zin hebben om op het eigenlijke bericht in te gaan en men liever gewoon one-liners spuwt over Turkije, helemaal nu met pleegkinderen en Erdogan en die idioterie, is het niet handiger om het topic gewoon weg te keilen? Discussie komt er toch niet.
Het (tendentieus, slordig geschreven) bericht staat ook alleen in Trouw en is overgenomen door RTL, er is geen enkele andere bron in het Nederlands of Engels te vinden.
Openlaten is alleen maar MDI-bait.
Wat denk je wel niet dat Trouw is, een lokaal schoolkrantje? Of wat ik ook al heb gehoord in het topic door mensen die het nieuws niet aanstaat: dat het een 1 april grap is?
Het is een van de grootste Nederlandse kranten met een reputatie en die gaan echt niet voor de grap schrijven dat er jaarlijks duizenden kinderen in Turkije onnodig sterven vanwege een achterlijk idee in hun geloof. Zoiets suggereren is pas een belediging.
Ik weet niet welke link je van D_G bedoeld en met alle respect voor D_G, maar ik heb maar 1 link naar een turks bericht gezien die mij echt niet aan het twijfelen zet over een halve pagina groot Trouw bericht.
Het bericht is niet een maand oud maar juist uiterst actueel.
Waarom je verder Erdogan en in jouw woorden 'die idioterie' erbij haalt is ook onduidelijk. Erdogan is zonder enig twijfel een van de grotere nieuwsitems in Nederland geweest en zulke kwalificaties zeggen louter iets over jouw nieuwsopvattingen.
Er zijn oneliners, maar dat is overal. Uitlatingen die alleen bedoeld zijn om te kwetsend en volkomen offtopic zijn die zullen net als overal verwijderd worden, maar die heb ik nog maar amper gezien.
Ik ben bijvoorbeeld oprecht geïnteresseerd in zulk soort nieuwsitems en ik vind het wel prettig om over zo'n topic te lezen. Over eventuele oneliners die in elk topic voorkomen lees ik gewoon overheen.
Dat het een nieuwsbericht is dat jij liever niet zou willen zien, dat is me nu duidelijk. Maar dat doet niets af aan de nieuwswaarde en dat jij de bronnen van dit bericht in twijfel trekt is al helemaal lachwekkend.