abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123718222

Vorige delen:
Topicreeks: Onrust in Syri

Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op n pagina

Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Doden bij aanslag in Syri

quote:
'President Assad is de duivel die we kennen'

Uit beduchtheid voor 'the devil you don't know' ontziet de wereld andermaal een Syrische president Assad.

Wie nog dacht dat de Syrische president Bashar al-Assad een minder hardvochtig heerser is dan zijn vader Hafez, die weet nu beter. Zondagochtend liet hij het leger de stad Hama binnentrekken, waarbij de tanks voluit vuurden. Het resultaat: minstens vijftig doden, honderden gewonden.

Er schuilt een tragische symboliek in het feit dat juist in Hama alle geweldsregisters werden opengetrokken. De naam van deze stad is voor altijd verbonden met de massaslachting die Assad senior er in 1982 liet aanrichten om een soennitische opstand de kop in te drukken. Berichten over wat er was gebeurd, drongen destijds pas geleidelijk door tot de buitenwereld, die er nauwelijks consequenties aan verbond: Assad was een belangrijke speler in het Midden-Oosten, hij was 'the devil you know'.

Dankzij de moderne communicatiemiddelen kunnen de gebeurtenissen in Syri niet meer zo vergaand aan het oog worden onttrokken als vroeger. Maar de geslotenheid van het land maakt het nog steeds moeilijk precies te achterhalen wat er gaande is. En tot op zekere hoogte is Assad jr. net als zijn vader 'the devil you know': er is gebrekkig zicht op wat er allemaal gist onder de etnische en religieuze lappendeken die Syri is.

Vandaar dat ook nu het internationale protest tegen het gewelddadig optreden van het bewind-Assad aan de behoedzame kant is gebleven. Maar Syri is nu vier maanden in de greep van het geweld, het dodental ligt al boven de 1.500, niets wijst erop dat de oppositie zich het zwijgen laat opleggen, noch dat het bewind een ander antwoord heeft dan brute repressie. Het wordt steeds onzinniger om Assad nog te ontzien uit angst voor 'the devil you don't know'.
Incelfrikandel
pi_123718471
Mijn post van 8 februari:
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er lijkt nu echt iets in het conflict te veranderen. Het lijk erop dat de rebellen in Zuid-Syri sinds mid-januari dit jaar worden bevoorraad met wapens uit voormalig Joegoslavi. Voorheen haalden de rebellen hun wapens vooral van veroverde wapens van het Syrische leger van Assad, maar zij hebben deze wapens helemaal niet, dus ze moeten uit het buitenland komen. Een paar weken later doken de wapens ook op in het noorden van Syri en worden verspreidt naar de provincies in Hama en Damascus. En toevallig zijn de rebellen nu een nieuw en succesvol offensief begonnen in Damascus. Nou winnen de rebellen al sinds eind december terrein in Aleppo, Daraa(z-Syri), Oost Syri en Damascus. Dus is er een verband? Waarschijnlijk wel. Maar er zijn meer dingen die opvallen, zoals in de gelinkte artikelen ook wordt beschreven. Het zijn alleen maar de gematigde en seculiere rebellen van de FSA die worden bewapend. Radicalere milities van de FSA, zoals Ahrar al-Sham lijken geen wapens te krijgen en Jabhat al-Nusra ook niet. Nu is dus de grote vraag: Wie bewapent ze? Niemand weet het. Ik heb verschillende ideen, maar niets weet ik zeker. In ieder geval vind ik dit een fantastische ontwikkeling :)
Incelfrikandel
pi_123718797
whahaha in your face Europa! ff de rebellen wapens opsturen en dan worden je eigen mensen gegijzeld

heb 't altijd gezegd, de enige die Europa moest steunen is Assad

In your face :)
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:03:39 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123718853
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:02 schreef miera het volgende:
whahaha in your face Europa! ff de rebellen wapens opsturen en dan worden je eigen mensen gegijzeld

hoe oud ben jij?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_123718894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe oud ben jij?
21
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:04:56 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123718922
damn -O-
pi_123718975
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:02 schreef miera het volgende:

De VN is wel iets groter dan enkel Europa natuurlijk. Bovendien komen de nu gegijzelde VN-blauwhelmen uit de Filipijnen en dat ligt zeker niet in Europa maar in Azi.

Verder; ben je 11 ofzo?
PWBF
pi_123718999
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Je stelt je eigen achterlijke politieke belangen boven humaniteit.
Dat bepaal ik zelf wel :W

Probeer je nu echt te suggereren dat "de humaniteit" de internationale Jihadi's zou steunen? Man, als de rebellen winnen blijft er geen Christen, Koerd, Sjiiet en wsl ook geen Druze over in Syrie. Hell, de rebellen vallen zelfs Sjiieten in Libanon aan. Dat heeft niets met mijn politieke belangen te maken. Dat heeft er mee te maken dat ik denk dat het slecht is als Syrie verandert in een Al Qaida safehaven zoals voormalig Noord Mali en Afghanistan.
pi_123719010
En wij moeten zomaar even "aannemen" dat dit "de rebellen" zijn of de FSA?
pi_123719073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Probeer je nu echt te suggereren dat "de humaniteit" de internationale Jihadi's zou steunen? Man, als de rebellen winnen blijft er geen Christen, Koerd, Sjiiet en wsl ook geen Druze over in Syrie. Hell, de rebellen vallen zelfs Sjiieten in Libanon aan. Dat heeft niets met mijn politieke belangen te maken. Dat heeft er mee te maken dat ik denk dat het slecht is als Syrie verandert in een Al Qaida safehaven zoals voormalig Noord Mali en Afghanistan.
Bangmakerij en de grootste onzin ooit.

De leider van de FSA is een Christen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:09:36 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_123719181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:06 schreef De_Guidance het volgende:
En wij moeten zomaar even "aannemen" dat dit "de rebellen" zijn of de FSA?
Ik denk en hoop dat de gijzeling van die blauwhelmen wel meevalt, volgens mij willen ze meer een statement maken, ze zullen echt niet zo dom zijn om VN-personeel iets aan te doen.

Ervan uitgaande dat het inderdaad de FSA is.
pi_123719345
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:

Vertel mij eens. Hoe is het met de Christenen in Irak en Egypte gegaan recentelijk? Vertel mij eens, hoe gaat het momenteel met de Shia in Pakistan? En ik neem aan dat je op de hoogte bent van hoe bepaalde elementen van de FSA omgaan met Christenen en Shia in Syrie.

Een klein deel van de bevolking dat actief Shia en Christenen aanvalt is genoeg. Van de rest is alleen maar stilzwijgende goedkeuring nodig zoals Egypte en Pakistan demonstreren.
pi_123719506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:12 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Vertel mij eens. Hoe is het met de Christenen in Irak en Egypte gegaan recentelijk? Vertel mij eens, hoe gaat het momenteel met de Shia in Pakistan? En ik neem aan dat je op de hoogte bent van hoe bepaalde elementen van de FSA omgaan met Christenen en Shia in Syrie.

Een klein deel van de bevolking dat actief Shia en Christenen aanvalt is genoeg. Van de rest is alleen maar stilzwijgende goedkeuring nodig zoals Egypte en Pakistan demonstreren.
In hoeverre was dat anders onder Mubarak? En heeft in Pakistan een revolutie plaatsgevonden recentelijk?

Kleine stapjes. Maar democratie en een beter opgeleide bevolking zal uiteindelijk leiden tot betere omstandigheden voor minderheden.
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:14:39 #14
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123719509
Objectief discussie voeren zonder partij te kiezen blijft lastig.
Say what?
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:18:43 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123719790
Met wat modern wapentuig van het Westen kunnen de rebellen het Syrische leger heel snel een enorm klap toe brengen.
pi_123719865
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Probeer je nu echt te suggereren dat "de humaniteit" de internationale Jihadi's zou steunen? Man, als de rebellen winnen blijft er geen Christen, Koerd, Sjiiet en wsl ook geen Druze over in Syrie.
Gelul, hell de leider van de druzen steunt niet alleen de gewone oppositie maar ook de jihadisten. Geeft wel aan hoe ernstig Assad's terreurbewind is. En dat weet je wel, het interesseert je gewoon niet.

quote:
Hell, de rebellen vallen zelfs Sjiieten in Libanon aan.
Nee, andersom. Die van Irak en Iran ook.

quote:
Dat heeft niets met mijn politieke belangen te maken.
Maak dat de kat wijs. Die gladgeschoren Assad is verantwoordelijk voor het platleggen van woonwijken en het doodmartelen van kinderen. Maar het enige waar jij zogenaamd aan denkt zijn een paar enge baardjes. Owja en de minderheden natuurlijk :')

Assad was een grote sponsor van internationaal extremistisch terreur. Landen zoals Libanon en Irak hielp hij naar de tering. Als het je echt om extremisme te doen was had je dat wel kenbaar gemaakt.

quote:
Dat heeft er mee te maken dat ik denk dat het slecht is als Syrie verandert in een Al Qaida safehaven zoals voormalig Noord Mali en Afghanistan.
Bangmakerij.
Incelfrikandel
pi_123719993
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:14 schreef De_Guidance het volgende:
In hoeverre was dat anders onder Mubarak? En heeft in Pakistan een revolutie plaatsgevonden recentelijk?

Kleine stapjes. Maar democratie en een beter opgeleide bevolking zal uiteindelijk leiden tot betere omstandigheden voor minderheden.
Ik noem Pakistan om te demonstreren dat bepaalde landen gewoon een sterke dictator nodig hebben omdat anders een klein deel Soenni Moslims alles dat niet Soenni Moslim is afmaakt.

Verder heb ik vaak genoeg gelezen dat onder Mubarak Koptische Christenen het beter hadden dan nu in Egypte.
http://www.telegraph.co.u(...)lamist-takeover.html

Het is in ieder geval duidelijk dat Syrische Christenen niet vervolgd werden onder Assad. Bepaalde elementen van de FSA geven absoluut de impressie dat dat na Assad anders zal zijn.

Verder kunnen wij beiden niet in de toekomst kijken. Ik wil niet zeggen dat er geen democratie komt als de rebellen winnen. Ik wil wel zeggen dat het veel te voorbarig is te concluderen dat er democratie komt als de rebellen winnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pharmacist op 06-03-2013 21:27:05 ]
pi_123720035
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
doodmartelen van kinderen
Duuude. :')
pi_123720107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:22 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Duuude. :')
Ga je nu alweer doen alsof je daar niks vanaf weet? :')
Incelfrikandel
pi_123720150
quote:
Maar het enige waar jij zogenaamd aan denkt zijn een paar enge baardjes. Owja en de minderheden natuurlijk :')
quote:
Als het je echt om extremisme te doen was had je dat wel kenbaar gemaakt.
Wat is het nu dan? Waar gaat het mij om? Kan je mij dat vertellen?
pi_123720195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ga je nu alweer doen alsof je daar niks vanaf weet? :')
Alweer? Waar komt dat nu weer vandaan. Doodgemartelde kindjes. Dude, wat een fucking propaganda. Daar zou Assad echt voordeel bij hebben. Of misschien doet hij het omdat hij graag kindertjes pijn doet :')
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:26:25 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123720346
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:18 schreef Jellereppe het volgende:
Met wat modern wapentuig van het Westen kunnen de rebellen het Syrische leger heel snel een enorm klap toe brengen.
modern westers wapentuig is nogal ingewikkeld

lastig aan te leren en het vereist nogal wat onderhoud ... dit soort rebellenlegertjes hebben meer aan oude Russische wapens

bovendien heb je geen idee wat ermee gebeurt als het straks 'afgelopen' is
imo stuur je militairen mee om dat wapentuig te bedienen en weer mee naar huis te nemen aan het einde of doen we gewoon of onze neus bloed en gaan we met de winnaar rond de tafel zitten als er weer olie verkocht moet woden
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:27:04 #23
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123720400
quote:
En als dat moderne wapentuig nou in verkeerde handen valt? Het is alleen maar de oorlog voeden, beide partijen wapens toestoppen waarvan je de consequenties nu niet kunt inschatten. We hebben gezien wat er in Mali gebeurde toen in Libi de controle over de wapens weg was. Een wapenembargo afdwingen is ook onbegonnen werk, want hoe ga je dat controleren in dergelijke uitgestrekte instabiele regio's.
Say what?
pi_123720547
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nu dan? Waar gaat het mij om? Kan je mij dat vertellen?
quote:
Je stelt je eigen achterlijke politieke belangen boven humaniteit.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:24 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Alweer? Waar komt dat nu weer vandaan. Doodgemartelde kindjes. Dude, wat een fucking propaganda. Daar zou Assad echt voordeel bij hebben. Of misschien doet hij het omdat hij graag kindertjes pijn doet :')
Oh, dus je doet nu toch alsof je nergens vanaf weet? Ik heb de rapporten van HRW, Amnesty, Avaaz, de VN en Save the Children veelvuldig in de topicreeks gepost, dus die heb je wel gezien :)

Je reageert trouwens wel erg heftig, toch een beetje wroeging na je leugens? :)
Incelfrikandel
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:29:10 #25
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123720585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

modern westers wapentuig is nogal ingewikkeld

lastig aan te leren en het vereist nogal wat onderhoud ... dit soort rebellenlegertjes hebben meer aan oude Russische wapens

bovendien heb je geen idee wat ermee gebeurt als het straks 'afgelopen' is
imo stuur je militairen mee om dat wapentuig te bedienen en weer mee naar huis te nemen aan het einde of doen we gewoon of onze neus bloed en gaan we met de winnaar rond de tafel zitten als er weer olie verkocht moet woden
Het hoeft volgens mij niet heel ingewikkeld te zijn. We hebben het niet over het modernste wat er voorhanden is. Je kunt ze volgens mij al helpen met betere aanvalsgeweren.

Dat is inderdaad afwachten, en je neemt zeker een risico, maar je hoort wel geluiden dat de EU/NAVO de rebellen wil steunen met materialen.
pi_123720624
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Je reageert trouwens wel erg heftig, toch een beetje wroeging na je leugens? :)
Hoe oud ben jij? Alsjeblieft, vertel me mijn "leugens".
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:30:34 #27
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123720709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:27 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

En als dat moderne wapentuig nou in verkeerde handen valt? Het is alleen maar de oorlog voeden, beide partijen wapens toestoppen waarvan je de consequenties nu niet kunt inschatten. We hebben gezien wat er in Mali gebeurde toen in Libi de controle over de wapens weg was. Een wapenembargo afdwingen is ook onbegonnen werk, want hoe ga je dat controleren in dergelijke uitgestrekte instabiele regio's.
Zeker. Daar ben ik het mee eens. Ik heb het ook maar gelezen in de media, en benoem alleen dat de rebellen met dat soort materialen het Syrische leger een forse klap kunnen toe brengen.
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:31:36 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123720788
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het hoeft volgens mij niet heel ingewikkeld te zijn. We hebben het niet over het modernste wat er voorhanden is. Je kunt ze volgens mij al helpen met betere aanvalsgeweren.

Dat is inderdaad afwachten, en je neemt zeker een risico, maar je hoort wel geluiden dat de EU de rebellen wil steunen met materialen.
ik kies de FAL boven de Kalashnikov maar ik zou daar niet met gepimpte M16's ofzo gaan rondlopen daar in de stoftroep en de kapotte gebouwen
pi_123720824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:29 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
Lijkt me niet van belang. Als je zo benieuwd bent verwijs ik je naar mijn profiel

quote:
Alsjeblieft, vertel me mijn "leugens".
Die heb ik al verteld.
Incelfrikandel
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:32:55 #30
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_123720878
quote:
Maar niet doen dan :)
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:33:24 #31
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123720914
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik kies de FAL boven de Kalashnikov maar ik zou daar niet met gepimpte M16's ofzo gaan rondlopen daar in de stoftroep en de kapotte gebouwen
Allebei zijn zeer geschikt. Ben benieuwd of men die stap wel gaat maken, want je voedt wel de oorlog, en dat is niet echt toe te juichen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:34:32 #32
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123720983
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:32 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Maar niet doen dan :)
We zullen zien wat de EU/NAVO/VN gaan beslissen op korte termijn.
  Moderator woensdag 6 maart 2013 @ 21:36:28 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123721102
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Allebei zijn zeer geschikt. Ben benieuwd of men die stap wel gaat maken, want je voedt wel de oorlog, en dat is niet echt toe te juichen.
ben ik het niet helemaal mee eens

er is nu een patstelling die blijft voortduren, er blijven mensen omkomen, er komt iedere dag meer verdriet en meer haat bij etc. de wond word steeds dieper waardoor het herstel steeds langer gaat duren

en er is voorlopig geen einde in zicht!

als je dan het machtsevenwicht kunt verstoren dan ben je de oorlog niet aan het voeden maar het bloedvergieten aan het beeindigen

maar ik weet niet of wij 'westerlingen' ons daarmee moeten bemoeien
pi_123721138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:32 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Die heb ik al verteld.
Bullshit. Je riedelt wat anti-Assad propaganda en vervolgens zeg je dat ik mijn politieke belangen boven humaniteit stel.

Die "politieke belangen" heb je nooit uitgelegd en later spreek je je in dezelfde post tegen: Je zegt dat ik alleen denk aan een "paar enge baardjes" en "Als het je echt om extremisme te doen was had je dat wel kenbaar gemaakt.". Hell, je weet zelfs niet eens waarvan je mij nu wilt beschuldigen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:38:56 #35
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_123721268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ben ik het niet helemaal mee eens

er is nu een patstelling die blijft voortduren, er blijven mensen omkomen, er komt iedere dag meer verdriet en meer haat bij etc. de wond word steeds dieper waardoor het herstel steeds langer gaat duren

en er is voorlopig geen einde in zicht!

als je dan het machtsevenwicht kunt verstoren dan ben je de oorlog niet aan het voeden maar het bloedvergieten aan het beeindigen

maar ik weet niet of wij 'westerlingen' ons daarmee moeten bemoeien
Dat is de afweging die wordt gemaakt door de EU/NAVO, maar met dat soort materialen kunnen rebellen veel meer slachtoffers in een korte tijd maken en je weet nooit in wiens handen het komt. Je neemt een groot risico door oorlogsgekken te voorzien van beter wapentuig. Kan er niet meer van maken. Het is maar afwachten of de rebellen het beste met het land voor hebben, want dat is ook niet zeker. Wie weet storten ze Syri in nog grotere problemen, dan Assad.

Syri ligt in puin. Reken er maar op dat het zeker minimaal 50 jaar gaat duren na afloop van de burgeroorlog voordat je enigzins kunt spreken van een economie die enigzins loopt. Alleen de infrastructuur herbouwen gaat ze al miljarden en miljarden euro's kosten.
pi_123721365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Bullshit. Je riedelt wat anti-Assad propaganda en vervolgens zeg je dat ik mijn politieke belangen boven humaniteit stel.
Dat zijn feiten. En dat weet je zelf ook wel.

quote:
Die "politieke belangen" heb je nooit uitgelegd en later spreek je je in dezelfde post tegen: Je zegt dat ik alleen denk aan een "paar enge baardjes" en "Als het je echt om extremisme te doen was had je dat wel kenbaar gemaakt.". Hell, je weet zelfs niet eens waarvan je mij nu wilt beschuldigen.
Ik beschuldig je van gebrek aan moraal.
Incelfrikandel
pi_123721699
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat zijn feiten. En dat weet je zelf ook wel.
Dat zijn geen feiten. Als je Russia Today of Press TV kijkt krijg je alleen een ander kleurtje propaganda dan wanneer je Westerse of Arabische nieuwsbronnen gebruikt. Jij hebt natuurlijk besloten dat Russia Today en Press TV liegen en dat CNN en Al Jazeera dat niet doen omdat jij graag wilt dat de Soennies winnen.

Verder zeg ik niet dat Assad een goede kerel is. Die heeft heel wat bloed aan zijn handen. Maar als je rapporten over "gemartelde kinderen" geloofd ben je een fucking idioot. Assad heeft totaal geen voordeel bij het martelen van kinderen, enorm nadeel zelfs omdat dat perfect propaganda materiaal is.

Wat ik verder weet is dat zowel Assad als de rebellen niet zuiver zijn. Wat ik ook weet is dat tijdens Assad er geen sectarische conflicten waren in Syrie en dat die "rebellen" een bijeengeraapt zooitje zijn van veelal niet-Syriers. Het is ook misschien geen toeval dat Syriers op Belgische en Nederlandse TV Assad steunen (terwijl Belgie en Nederland dat niet doen).
pi_123722106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zijn geen feiten. Als je Russia Today of Press TV kijkt krijg je alleen een ander kleurtje propaganda dan wanneer je Westerse of Arabische nieuwsbronnen gebruikt.
Russia Today en PressTV _O- Ik heb in mijn postgeschiedenis al uitgelegd waarom dat vuile, leugenachtige channels zijn. Ironisch dat jij de staatstv van een haatstaat bekijkt om op die achterlijke conclusie te komen.

quote:
Jij hebt natuurlijk besloten dat Russia Today en Press TV liegen en dat CNN en Al Jazeera dat niet doen omdat jij graag wilt dat de Soennies winnen.
Ha, bewijs het maar. Nee, ik stel humaniteit boven mijn politieke belangen. Iets wat jij niet snapt natuurlijk.

quote:
Verder zeg ik niet dat Assad een goede kerel is.
Ah, je boekt al vorderingen! :)

quote:
Die heeft heel wat bloed aan zijn handen. Maar als je rapporten over "gemartelde kinderen" geloofd ben je een fucking idioot. Assad heeft totaal geen voordeel bij het martelen van kinderen, enorm nadeel zelfs omdat dat perfect propaganda materiaal is.
Natuurlijk even voor de goed orde al het bewijs vergeten kan geen kwaad natuurlijk hmm? :)

quote:
Wat ik verder weet is dat zowel Assad als de rebellen niet zuiver zijn. Wat ik ook weet is dat tijdens Assad er geen sectarische conflicten waren in Syrie
Voor Assad ook niet. Is dus geen enkel argument.

quote:
en dat die "rebellen" een bijeengeraapt zooitje zijn van veelal niet-Syriers.
Dat is een smerige leugen.

quote:
Het is ook misschien geen toeval dat Syriers op Belgische en Nederlandse TV Assad steunen (terwijl Belgie en Nederland dat niet doen).
Die hebben net zoals jij geen moraal.
Incelfrikandel
  woensdag 6 maart 2013 @ 21:56:35 #39
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_123722238
Jullie konden wel aandelen in Assad en de FSA hebben. :{w
Say what?
pi_123722295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Russia Today en PressTV _O- Ik heb in mijn postgeschiedenis al uitgelegd waarom dat vuile, leugenachtige channels zijn. Ironisch dat jij de staatstv van een haatstaat bekijkt om op die achterlijke conclusie te komen.

[..]

Ha, bewijs het maar. Nee, ik stel humaniteit boven mijn politieke belangen. Iets wat jij niet snapt natuurlijk.

[..]

Ah, je boekt al vorderingen! :)

[..]

Natuurlijk even voor de goed orde al het bewijs vergeten kan geen kwaad natuurlijk hmm? :)

[..]

Voor Assad ook niet. Is dus geen enkel argument.

[..]

Dat is een smerige leugen.

[..]

Die hebben net zoals jij geen moraal.
Jouw ad hominem opmerkingen zijn echt sneu. Wat een zielig kereltje ben jij. Grappig trouwens dat je Rusland en Iran een haatstaat noemt, maar Qatar niet. En ik heb ook zo een vermoeden dat jij tegen je vriendjes de USA een haatstaat noemt, hypocriet.

Anyway, ik heb genoeg van jou. Er is gewoon geen fatsoenlijk discussie met jou te voeren.
pi_123722685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jouw ad hominem opmerkingen zijn echt sneu. Wat een zielig kereltje ben jij.
Jij bent hier degene die een massamoordenaar aan het goedpraten is. Wie is hier nou sneu?

quote:
Grappig trouwens dat je Rusland en Iran een haatstaat noemt, maar Qatar niet.
Toch grappig dat jouw soort altijd met dezelfde excuses komen. Maar zij ook! Maar zij doen dit!

quote:
En ik heb ook zo een vermoeden dat jij tegen je vriendjes de USA een haatstaat noemt, hypocriet.
Bron?

quote:
Anyway, ik heb genoeg van jou. Er is gewoon geen fatsoenlijk discussie met jou te voeren.
Is dat je tactiek wanneer je je realiseert dat iemand gelijk heeft?
Incelfrikandel
pi_123722919
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jij bent hier degene die een massamoordenaar aan het goedpraten is. Wie is hier nou sneu?
Ik praat niets van Assad goed gast. Ik hoop gewoon dat Assad wint....

... zodat jij lekker frusti achter je PC zit zoals nu :).
pi_123723098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:08 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik praat niets van Assad goed gast. Ik hoop gewoon dat Assad wint....
Kijk nu lieg je alweer :)

quote:
... zodat jij lekker frusti achter je PC zit zoals nu :).
Bron?
Incelfrikandel
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:33:10 #44
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_123724500
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:21 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik noem Pakistan om te demonstreren dat bepaalde landen gewoon een sterke dictator nodig hebben omdat anders een klein deel Soenni Moslims alles dat niet Soenni Moslim is afmaakt.

Verder heb ik vaak genoeg gelezen dat onder Mubarak Koptische Christenen het beter hadden dan nu in Egypte.
http://www.telegraph.co.u(...)lamist-takeover.html

Het is in ieder geval duidelijk dat Syrische Christenen niet vervolgd werden onder Assad. Bepaalde elementen van de FSA geven absoluut de impressie dat dat na Assad anders zal zijn.

Verder kunnen wij beiden niet in de toekomst kijken. Ik wil niet zeggen dat er geen democratie komt als de rebellen winnen. Ik wil wel zeggen dat het veel te voorbarig is te concluderen dat er democratie komt als de rebellen winnen.
Ik probeer altijd iedereen serieus te nemen. Zelfs troll-accounts.... Maar na het lezen van deze zin, kan ik jou echt niet meer serieus noemen. :') Je weet blijkbaar echt niet waar jij het over hebt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_123724582
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:33 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik probeer altijd iedereen serieus te nemen. Zelfs troll-accounts.... Maar na het lezen van deze zin, kan ik jou echt niet meer serieus noemen. :') Je weet blijkbaar echt niet waar jij het over hebt.
Misschien met je de bron eens raadplegen. :')

Ik quote "Tens of thousands of Egyptian Christians are leaving the country in the wake of the Egyptian revolution and subsequent Islamist takeover of politics, priests and community leaders say. "
pi_123724701
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 21:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dit is een nieuwe die ik nog niet gehoord heb. Welke leider is dit precies?

En misschien heb je dat gemist, maar er worden best vaak Sjiitische moskeen afgebrand en aangevallen. De belangrijkste Sjiitische heiligdom in Syri is ook al aangevallen;
http://en.wikipedia.org/wiki/Sayyidah_Zaynab_Mosque

+
http://www.telegraph.co.u(...)into-terrorists.html

Je kunt net zo hard ontkennen als je wilt, maar de crisis in Syri is gewoon sectarisch. Misschien is het ooit anders begonnen, maar nu is het sectarisch.
  woensdag 6 maart 2013 @ 22:37:28 #47
137562 rakotto
pi_123724776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:34 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Misschien met je de bron eens raadplegen. :')

Ik quote "Tens of thousands of Egyptian Christians are leaving the country in the wake of the Egyptian revolution and subsequent Islamist takeover of politics, priests and community leaders say. "
Je vergeet ff de bombardementen en de systematische aanvallen die uitgevoerd werden door de ministerie van binnenlandse zaken onder de opdracht van Mubarak. Zie het grote voorbeeld: Kerk aanslag Alexandria oud en nieuw 2011.

Je doet alsof de Christenen niet massaal het land uitgingen onder Mubarak.
pi_123725033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:37 schreef rakotto het volgende:
Je vergeet ff de bombardementen en de systematische aanvallen die uitgevoerd werden door de ministerie van binnenlandse zaken onder de opdracht van Mubarak. Zie het grote voorbeeld: Kerk aanslag Alexandria oud en nieuw 2011.

Je doet alsof de Christenen niet massaal het land uitgingen onder Mubarak.
Neen. Ik zeg dat het nu erger is. Hier de zin die jij quote: "Verder heb ik vaak genoeg gelezen dat onder Mubarak Koptische Christenen het beter hadden dan nu in Egypte".

Maar inderdaad, het was al bagger, nu is het nog erger.
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:15:17 #49
137562 rakotto
pi_123727260
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Neen. Ik zeg dat het nu erger is. Hier de zin die jij quote: "Verder heb ik vaak genoeg gelezen dat onder Mubarak Koptische Christenen het beter hadden dan nu in Egypte".

Maar inderdaad, het was al bagger, nu is het nog erger.
Het is even erg. Niet erger. En alles wat slecht is in Egypte is het resultaat van 30 jaar Mubarak.
pi_123727936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:15 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het is even erg. Niet erger. En alles wat slecht is in Egypte is het resultaat van 30 jaar Mubarak.
Dat is niet wat hier beweerd wordt.

"Sitting in his chapel he told me; "Every month pre-revolution we had two to three families coming per month. And we thought that was a significant amount. Post-revolution the numbers have just ballooned and we are seeing that number probably on a weekly basis.""

""They feel as though there has been an increase in sectarian violence, that's undeniable since the revolution. The number of church burnings and sectarian incidents has increased. Not only that, they are worried that in an Islamising Egypt, there won't be room for them," El-Faizy said."

http://blogs.aljazeera.co(...)s-are-coming-america
  woensdag 6 maart 2013 @ 23:31:50 #51
137562 rakotto
pi_123728238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 23:26 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is niet wat hier beweerd wordt.

"Sitting in his chapel he told me; "Every month pre-revolution we had two to three families coming per month. And we thought that was a significant amount. Post-revolution the numbers have just ballooned and we are seeing that number probably on a weekly basis.""

""They feel as though there has been an increase in sectarian violence, that's undeniable since the revolution. The number of church burnings and sectarian incidents has increased. Not only that, they are worried that in an Islamising Egypt, there won't be room for them," El-Faizy said."

http://blogs.aljazeera.co(...)s-are-coming-america
Dat het daar niet beweerd wordt, wil niet zeggen dat het niet zo was.
pi_123730857
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 22:36 schreef Peunage het volgende:
Je kunt net zo hard ontkennen als je wilt, maar de crisis in Syri is gewoon sectarisch. Misschien is het ooit anders begonnen, maar nu is het sectarisch.
De strijd is sektarisch geworden ja. En dat komt niet alleen door verdwaalde wahabies maar ook vooral door onvoorwaardelijke steun van sjitische partijen die ook buitenstaanders zijn in dit conflict: de "helden " uit Zuid-Libanon en Iran. Laten we wel even eerlijk zijn natuurlijk en het hele plaatje blijven bekijken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_123762461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 00:28 schreef Aloulou het volgende:

[..]

De strijd is sektarisch geworden ja. En dat komt niet alleen door verdwaalde wahabies maar ook vooral door onvoorwaardelijke steun van sjitische partijen die ook buitenstaanders zijn in dit conflict: de "helden " uit Zuid-Libanon en Iran. Laten we wel even eerlijk zijn natuurlijk en het hele plaatje blijven bekijken.
Er zijn Jihadisten van zo'n beetje elke nationaliteit in de wereld. Ik weet vrij zeker dat zij een grotere aandeel hebben gehad in deze crisis. Dat neemt niet weg dat Iran en Hezbollah ook in het conflict zitten. Iedereen probeert zijn belangen te verdedigen.
pi_123766191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 20:52 schreef Peunage het volgende:
Er zijn Jihadisten van zo'n beetje elke nationaliteit in de wereld. Ik weet vrij zeker dat zij een grotere aandeel hebben gehad in deze crisis. Dat neemt niet weg dat Iran en Hezbollah ook in het conflict zitten. Iedereen probeert zijn belangen te verdedigen.
De jihadisten waren er pas "veel" later. De "axis of resistance" en vrienden van Assad hebben geen ENKEL kritische kanttekening bij Assad's optreden van dag 1 geplaatst. Hoe hard mensen het ook willen, het is een onmisbaar feit dat jihadies pas stukken later kwamen. En zeker in de aantallen dat ze echt macht kregen. Hizbullah en Iran hebben veel meer bloed aan hun handen met hun onvoorwaardelijke steun van de tweede Saddam in het huidige M-O; meneer Assad. Iran en Hizbullah hoeven dus niet te blerrren wat sektarisme betreft....zij hebben duidelijk aangegeven waar zij in deze staan: sektarisch op en top. En dat voor een partij van "God" en zij die "Islam-staat" Iran. Maar dat gaan ze als een boemerang terugkrijgen, hoe langer de oorlog duurt hoe verder het sektarisme de overhand gaat krijgen. Het lullige is, de Syrier is de grootste verliezer in deze. Niet de Zuid-Libanese partij van "God" of het Iraanse regime.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aloulou op 07-03-2013 21:57:36 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 8 maart 2013 @ 20:57:01 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_123806536
quote:
West training Syrian rebels in Jordan

Exclusive: UK and French instructors involved in US-led effort to strengthen secular elements in Syria's opposition, say sources

Western training of Syrian rebels is under way in Jordan in an effort to strengthen secular elements in the opposition as a bulwark against Islamic extremism, and to begin building security forces to maintain order in the event of Bashar al-Assad's fall.

Jordanian security sources say the training effort is led by the US, but involves British and French instructors.

The UK Ministry of Defence denied any British soldiers were providing direct military training to the rebels, though a small number of personnel, including special forces teams, have been in the country training the Jordanian military.

But the Guardian has been told that UK intelligence teams are giving the rebels logistical and other advice in some form.

British officials have made it clear that they believe new EU rules have now given the UK the green light to start providing military training for rebel fighters with the aim of containing the spread of chaos and extremism in areas outside the Syrian regime's control.

According to European and Jordanian sources the western training in Jordan has been going on since last year and is focused on senior Syrian army officers who defected.

"As is normal, before any major decision is taken on this issue, the preparations are made so that when that decision is taken, everything is in place for it to go smoothly. That is what these groups [special forces] do. They go in in advance," a European diplomat said.

A Jordanian source familiar with the training operations said: "It's the Americans, Brits and French with some of the Syrian generals who defected. But we're not talking about a huge operation."

He added that there had so far been no "green light" for the rebel forces being trained to be sent into Syria. But they would be deployed if there were signs of a complete collapse of public services in the southern Syrian city of Daraa, which could trigger a million more Syrians seeking refuge in Jordan, which is reeling under the strain of accommodating the 320,000 who have already sought shelter there.

The aim of sending western-trained rebels over the border would be to create a safe area for refugees on the Syrian side of the border, to prevent chaos and to provide a counterweight to al-Qaida-linked extremists who have become a powerful force in the north.

British officials say new European guidelines on the Syrian arms embargo, formally adopted by the EU at the beginning of March, allow military training as long as the ultimate aim of that training is "the protection of civilians".

Paris takes an identical view of the EU rules.

Officials in Brussels say the language of the guidelines is less than clear-cut. "It's deliberately hazy," said one. "When it comes to technical assistance, what it means in practice depends on who you ask. The Brits and the French, for example, are much more forward-leaning than others. The principle is that the assistance should be for the protection of civilians, but as we saw in Libya, that can be interpreted in different ways."

British officials argue that training of Syrian forces to fill the security vacuum as the Assad regime collapses would be help safeguard civilian lives.

William Hague, the foreign minister, outlined the goals of such training on Wednesday.

"Such technical assistance can include assistance, advice and training on how to maintain security in areas no longer controlled by the regime, on co-ordination between civilian and military councils, on how to protect civilians and minimise the risks to them, and how to maintain security during a transition," he told parliament. "We will now provide such assistance, advice and training."

A Foreign Office spokesman said: "It's not the sort of thing we are going into too much detail on right now. We are big on the transition picture, because at some point Assad is going to fall, and the opposition are going to need help to provide governance in areas they control, and that of course includes security. But security doesn't just mean fighting, it also means basic law and order, and policing."

The Pentagon said last October that a small group of US special forces and military planners had been to Jordan during the summer to help the country prepare for the possibility of Syrian use of chemical weapons and train selected rebel fighters.

That planning cell, which was housed at the King Abdullah II Special Operations Training Centre in the north of the capital, Amman, has since been expanded to co-ordinate a more ambitious training programme. But Jordanian sources said the actual training was being carried out at more remote sites, with recent US reports saying it was being led by the CIA.

For the first two years of the Syrian civil war, Jordan has sought to stay out of the fray, fearing a backlash from Damascus and an influx of extremists that would destabilise the precariously balanced kingdom.

"What has happened of late is that there has been a tactical shift," said Julien Barnes-Dacey, a Middle East expert at the European Council on Foreign Relations thinktank. "Islamist forces have been gaining steam in the north and Jordan is keen to avoid that in the south. Having been very hands-off, they now see that they have to do something in the south."

He added: "There is a feeling that Jordan simply can't handle a huge new influx of refugees so the idea would be to create a safe zone inside Syria. For them it's a no-win scenario. Everything they had been seeking to avoid has come to pass."

For western and Saudi backers of the opposition, Jordan has become a preferable option through which to channel aid than Turkey. Ankara has been criticised for allowing extremist groups, such as the al-Nusra Front, become dominant on the northern front while it focused on what it sees as the growing threat of Kurdish secessionism.

"The Americans now trust us more than the Turks, because with the Turks everything is about gaining leverage for action against the Kurds," said a Jordanian source familiar with official thinking in Amman.

The US has announced an extra $60m (40.2m) in direct aid to the rebels, including military rations and medical kits. Asked on Tuesday whether assistance included military training, the US state department spokesman Pat Ventrell replied: "I really don't have anything for you on that. Our policy has been non-lethal assistance."

Earlier this week, the US secretary of state, John Kerry, said Washington was now confident that arms supplies to the rebels would not be diverted to extremists. "There is a very clear ability now in the Syrian opposition to make certain that what goes to the moderate, legitimate opposition is, in fact, getting to them, and the indication is that they are increasing their pressure as a result of that," he said.

Syrian rebels have said that in the past few months there had been a relaxation of the previously strict US rules on what kinds of weapons were allowed across the border, and that portable anti-aircraft missiles had been released from Turkish warehouses where they had been impounded.

Matt Schroeder, who tracks the spread of such weapons for the Federation of American Scientists, said the recent appearance of modern, sophisticated anti-aircraft missiles in the hands of such fragmented rebel groups was deeply troubling in view of their capacity to bring down civilian airlines.

"This is a step above anything we've seen before in the hands of non-state actors," he said. "This is a new and unfortunate chapter in recent manpad [man-portable air-defence] proliferation."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 10 maart 2013 @ 15:00:21 #56
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_123867688
quote:
'Dit jaar miljoenen Syrirs naar buurlanden'

Als de huidige vluchtelingenstroom uit Syri aanhoudt, vluchten dit jaar tot wel 2 miljoen mensen naar buurlanden. Dat heeft VN-mensenrechtenchef Antnio Guterres zondag gezegd. .

De vluchtelingenstroom is de afgelopen maanden sterk toegenomen. Afgelopen week registreerde de VN de miljoenste Syrische vluchteling in Jordani. Sinds januari staken meer dan 400.000 ontheemden de grens over, bijna de helft van het totaal. Ongeveer de helft van alle vluchtelingen is kind, de meesten van hen zijn jonger dan 11 jaar.

De vluchtelingenstroom is de afgelopen 2 jaar langzaam op gang gekomen. In 2011 kwamen mensen druppelsgewijs de grens over. In december 2012 vluchtten al zo'n 3000 mensen per dag voor de oorlog. In januari waren het er al 5000 en afgelopen februari zelfs iedere dag gemiddeld 8000.

De meeste Syrirs zijn naar buurlanden Libanon, Jordani, Turkije en Irak vertrokken. Kleinere aantallen zijn in Europa en Noord-Afrika terechtgekomen. Volgens de VN-vluchtelingenorganisatie Unhcr zijn binnen Syri ook nog eens ongeveer 2 miljoen mensen op de vlucht. Het Arabische land heeft 22 miljoen inwoners.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_123874317
.

[ Bericht 99% gewijzigd door arjan1212 op 10-03-2013 17:33:07 ]
  † In Memoriam † zondag 10 maart 2013 @ 18:00:00 #58
137949 Disana
pi_123875390
Beelden van cams vanuit Syrische tanks:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-vast-met-dashcam/

Schokkend om de mate van verwoesting te zien.
  zondag 10 maart 2013 @ 18:40:01 #59
137562 rakotto
pi_123877155
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:00 schreef Disana het volgende:
Beelden van cams vanuit Syrische tanks:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ie-vast-met-dashcam/

Schokkend om de mate van verwoesting te zien.
Wat een destructie. :o
  † In Memoriam † zondag 10 maart 2013 @ 18:45:07 #60
137949 Disana
pi_123877372
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:40 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wat een destructie. :o
Zulke beelden zien we normaliter weinig. Ik schrok er enorm van, maar begrijp nu wel dat er meer dan een miljoen mensen op de vlucht zijn.
  zondag 10 maart 2013 @ 19:31:22 #61
137562 rakotto
pi_123879201
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Zulke beelden zien we normaliter weinig. Ik schrok er enorm van, maar begrijp nu wel dat er meer dan een miljoen mensen op de vlucht zijn.
Er zijn inderdaad veel vluchtelingen. De meesten zitten in Turkije, Jordani en Egypte. Weinig gaan naar Lebanon.
  † In Memoriam † zondag 10 maart 2013 @ 19:41:00 #62
137949 Disana
pi_123879573
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:31 schreef rakotto het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad veel vluchtelingen. De meesten zitten in Turkije, Jordani en Egypte. Weinig gaan naar Lebanon.
Van dat laatste is mij niets bekend, weet je ook waarom dat is?
  Moderator zondag 10 maart 2013 @ 19:55:49 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123880206
Syriers zijn niet zo heel erg geliefd in Libanon dacht ik, zit nogal wat kwaad bloed tussen die twee
pi_123880434
Libanon heb je veel die pro-Assad zijn...wellicht dat het daar mee te maken heeft. Vergeet ook niet dat de Libanese regering o.a. uit Hizbullah bestaat (Hizbullah en Assad zijn twee handen op een buik en uitgesproken vrienden)....ik denk dus dat je als Syrische vluchteling (en anti-Assad persoon) ook niet veel vertrouwen hebt in de positie die de Libanese regering heeft. Aangezien Libanon nooit stabiel is geweest de laatste 40 jaar en elke groep zijn eigen wapens heeft zou het kunnen zijn dat ze zich daar ook niet zo veilig voelen. Maar volgens mij zijn er weldegelijk aardig wat Syriers in Noord-Libanon hoor...wellicht niet zoveel als in Turkije maar ik dacht zeker wel richting de 100.000 volgens schattingen.
  zondag 10 maart 2013 @ 20:19:21 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_123881488
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 18:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Nou kijk hier maar eens, stikt er van :) een topic met honderden filmpjes.

http://www.militaryphotos(...)graphic-warn/page691
pi_123881620
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:00 schreef Aloulou het volgende:
Libanon heb je veel die pro-Assad zijn...wellicht dat het daar mee te maken heeft. Vergeet ook niet dat de Libanese regering o.a. uit Hizbullah bestaat (Hizbullah en Assad zijn twee handen op een buik en uitgesproken vrienden)....ik denk dus dat je als Syrische vluchteling (en anti-Assad persoon) ook niet veel vertrouwen hebt in de positie die de Libanese regering heeft. Aangezien Libanon nooit stabiel is geweest de laatste 40 jaar en elke groep zijn eigen wapens heeft zou het kunnen zijn dat ze zich daar ook niet zo veilig voelen. Maar volgens mij zijn er weldegelijk aardig wat Syriers in Noord-Libanon hoor...wellicht niet zoveel als in Turkije maar ik dacht zeker wel richting de 100.000 volgens schattingen.
Het is misschien maar best dat er niet te veel (voor of tegen Assad) naar Libanon trekken, het land is toch al decennia lang onder de invloed geweest van Syri (heeft Assad niet maar enkele jaren geleden Libanon formeel als onafhankelijk verklaard?)

Voor diegenen die trouwens in de geschiedenis van Syri genteresseerd zijn: morgen (maandag) op BBC TWO, en ook overmorgen (maar al na middernacht)
http://www.bbc.co.uk/programmes/b01rb2st
maandag, 11 maart 22u00 - 23u00
woensdag, 13 maart 0u20 - 1u20
quote:
A History of Syria with Dan Snow

Dan Snow travels to Syria to see how the country's fascinating and tumultuous history is shaping the current civil war.

For thousands of years, empires and despots have fought for control of the strategically vital region, leaving behind stunning temples, castles and mosques, as well as a diverse cultural heritage. Those conflicts - from the Roman conquests to the crusades, from the French colonial invasion to the military coups of the 1960s - loom large in today's conflict. For those confused by the seemingly random nature of the bloodshed and slaughter, Dan Snow unpicks the historic divisions between Sunnis and Alawites, Islamists and secularists, east and west.
  Moderator zondag 10 maart 2013 @ 20:21:37 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123881626
quote:
20.000 volgens wiki
  † In Memoriam † zondag 10 maart 2013 @ 20:22:03 #68
137949 Disana
pi_123881645
quote:
Ik begrijp het. Maar sommigen zullen geen keus hebben; ik hoop dat Libanon ze ondanks alles goed opvangt.
  † In Memoriam † zondag 10 maart 2013 @ 20:22:40 #69
137949 Disana
pi_123881680
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:19 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Er staat een waarschuwing bij, maar de eerste die ik zie zijn niet uitgesproken grafisch. Bedankt.
  zondag 10 maart 2013 @ 20:25:57 #70
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_123881904
Dat is volgens mij meer een waarschuwing in de 1e post waar men naar verwijst dat het allemaal niet te graphic mag zijn (dan heb je ook zo een ban daar).
pi_123881959
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:21 schreef zuiderbuur het volgende:
Het is misschien maar best dat er niet te veel (voor of tegen Assad) naar Libanon trekken, het land is toch al decennia lang onder de invloed geweest van Syri (heeft Assad niet maar enkele jaren geleden Libanon formeel als onafhankelijk verklaard?)
Idd, wellicht dat het beter is. Hoewel zeker in Noord-Libanon (veel soennieten en Hariri-aanhangers) er veel steun is voor de Syrische revolutie tegen Assad.

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:21 schreef sp3c het volgende:
20.000 volgens wiki
Da's inderdaad verhoudingsgewijs weinig. het kan er ook mee te maken hebben dat Noord-Libanon aan o.a. Damascus Syrie grenst en dat gedeelte de overheid nog sterk in handen heeft. Terwijl bijv. Noord-Syrie wat aan Turkije grenst al snel(ler) in handen viel van de rebellen....maw je kan er makkelijker vluchten. Daarnaast zit een Syrische vluchteling liever in Turkije dan Libanon, alleen al omdat hij weet dat Assad in Turkije niet veel kan doen maar in Libanon zeker wel.
pi_123885591
quote:
Lebanon, 213,415 Individuals

An additional 123,582 Syrians have been in contact with UNHCR to be registered, bringing the total number of Syrians to 336,997.
http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php

Jordani en Turkije hebben er meer, maar Libanon heeft er zeker niet weinig. Vooral omdat het een relatief klein land is natuurlijk. Zie ook de OP :P

quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:19 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Militaryphotos is echt een uitstekend forum inderdaad, niet alleen wat Syri betreft.
Incelfrikandel
pi_123886387
quote:
Syria rebels launch surprise dawn assault in Homs

DAMASCUS: Syria insurgents launched a surprise dawn raid Sunday to retake a key district of the central city of Homs, as Islamists set up a religious council to administer rebel-held areas of the oil-rich east.

The assault on Baba Amr district came as UN High Commissioner for Refugees Antonio Guterres warned that the number of Syrian refugees, which has already passed the million mark, could double or triple by the end of the year.

Activists said the raid sparked fierce fighting on the ground and saw President Bashar al-Assad's forces call in air strikes in a bid to repulse the rebel fighters.

They said the attack was a bid to take pressure off other rebel-held areas following the launch last week of a widescale army offensive in Homs, which has been dubbed 'capital of the revolution' against Assad's forces.

Regime troops seized Baba Amr from rebels just over a year ago after a bloody month-long siege that left the district in ruins and claimed hundreds of lives, including those of two foreign journalists.

"We announce the 'great victory battle' to liberate neighbourhoods (controlled by the army), namely Baba Amr, and ease the pressure on our comrades and on besieged Homs districts," a rebel said in a video posted on the Internet.

Omar, an activist who is in touch with the insurgents, said rebels infiltrated Baba Amr under cover of darkness. "Those manning the army checkpoints barely had time to realise what was going on," he said.

The army later massed reinforcements around Baba Amr, Omar said.

The Syrian Observatory for Human Rights said troops sealed off several streets around Baba Amr amid shelling and clashes in the district, with air raids following hours later.

Observatory chief Rami Abdel Rahman said the "surprise" dawn assault came after troops had reduced their presence in Baba Amr to target other rebel-held districts.

The watchdog said at least 11 soldiers were killed in Baba Amr.

Days ago the army, which controls around 80 percent of Homs, Syria's third-largest city, launched an offensive to reclaim Khaldiyeh in the north and other rebel enclaves in the old city, using helicopters to bombard the neighbourhoods, which have been besieged for eight months.

In the oil-producing east, where rebels hold large swathes of territory, insurgents including the jihadist Al-Nusra Front have set up a religious council to administer police, judicial and emergency services in the area, the groups said in a statement.

"God commanded the Islamic battalions to form a religious council in the east to administer the affairs of the people and fill a security gap," said the statement, distributed by the Britain-based Observatory.

Video footage showed a convoy draped with black flags bearing Islamic inscriptions in the Deir Ezzor area and rebels attaching a banner to a building in Mayadeen, on which is written "Religious Committee of the Eastern Region."

Unknown before the uprising, Al-Nusra Front since mid-2012 became the spearhead of the insurgency ahead of the mainstream rebel Free Syrian Army.

The jihadists, who have claimed responsibility for suicide attacks, have made no secret of their aim to see Syria become an Islamist state.

Syria's opposition National Coalition for the second time in weeks postponed talks on the formation of an interim government, a senior member of the opposition grouping said, citing "deep rifts" on the issue.

The meeting was initially scheduled for last month in Istanbul but was postponed until Tuesday this week. It has now been delayed again, with a possible new date between March 18 and 20, said Samir Nashar.

"There are too many opinions... and this calls for more time and more consultations," said Nashar.

At least 160 people were killed across Syria on Saturday, and if no solution is found to the bloodletting the number of refugees could greatly multiply, Guterres told reporters in Ankara.

"Now if this escalation goes on and nothing happens to solve the problem we might have in the end of the year a much larger number of refugees: twice or three times the present level" of one million, he said.

Many refugees are living in dire conditions in camps across Syria's borders, with officials in Jordan on Sunday reporting that a man was killed in a fire that swept through his tent during the night at the Zaatari camp. Two of his children were seriously injured in the blaze.
Flinke symbolische overwinning. Baba Amr staat bekend als een bolwerk van verzet tegen Assad.

bron
Incelfrikandel
pi_123904439
Al-Qaeda eist moord op 48 Syrische militairen op

quote:
De Iraakse tak van Al-Qaeda heeft de verantwoordelijkheid opgeist voor de moord op 48 Syrische militairen en negen Iraakse bewakers in het westen van Irak. Dat heeft SITE, een instantie die websites van militanten volgt, maandag gezegd.

De 48 Syrische militairen en regeringsfunctionarissen waren naar Iraaks grondgebied gevlucht om te ontsnappen aan een aanval van Syrische opstandelingen. Nadat ze in het buurland waren aangekomen, gaven ze zich over aan de autoriteiten in Bagdad. Toen ze vorige week maandag naar de grens werden teruggebracht, werd hun konvooi aangevallen.

De aanval is mogelijk een teken dat de Iraakse tak van Al-Qaeda samenwerkt met geestverwanten in Syri die aan de kant van de rebellen tegen het regime van president Bashar Assad vechten.
http://www.volkskrant.nl/(...)-militairen-op.dhtml
  maandag 11 maart 2013 @ 13:28:32 #75
pi_123908342
quote:
quote:
Why did the bodies of 110 men suddenly wash up in the river running through Aleppo city six weeks ago? A Guardian investigation found out
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 11 maart 2013 @ 15:30:51 #76
137562 rakotto
pi_123913753
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:49 schreef Pharmacist het volgende:
Al-Qaeda eist moord op 48 Syrische militairen op

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)-militairen-op.dhtml
Bestaat al Qaeda nog?
  maandag 11 maart 2013 @ 15:57:11 #77
137562 rakotto
pi_123914722
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

De tering zeg. Dit heb ik nergens anders gezien of gelezen.
pi_123915051
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 15:30 schreef rakotto het volgende:
Bestaat al Qaeda nog?
Jepz, ongeacht van of jij dat nu wel of niet wilt :).
pi_123916008
quote:

[..]

Bestaat al Qaeda nog?
Ja hoor, in West-Irak zijn ze nog te vinden. Plegen geregeld aanslagen.
  maandag 11 maart 2013 @ 16:30:23 #80
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_123916033
quote:

[..]

Bestaat al Qaeda nog?
De in geheimzinnigheid gehulde Basis zal er altijd zijn, volgens de sympathisanten en ook de spindocters van de wereldmacht met het grootste defensiebudget. Zelfs al zijn ze verslagen, dan nog ontkent iedereen dat zij verslagen zijn, ze zullen er altijd zijn, je ziet ze niet maar zij zijn er wel!
  Moderator maandag 11 maart 2013 @ 16:36:32 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123916362
Al Qaida is net als Anonymous net zo groot als we het zelf maken

eigenlijk zijn het allemaal losse acties van losse mafkeutels maar omdat we het allemaal onder het Al Qaida label plaatsen lijkt het net SPECTRE ofzo alleen hebben ze ipv die boze kleine chick met die messen in dr schoenen een malloot die een bom in zijn schoenen aan probeert te steken via zijn schoenveters ofzo _O-

denk ik dan
pi_123916483
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:36 schreef sp3c het volgende:
Al Qaida is net als Anonymous net zo groot als we het zelf maken

eigenlijk zijn het allemaal losse acties van losse mafkeutels maar omdat we het allemaal onder het Al Qaida label plaatsen lijkt het net SPECTRE ofzo alleen hebben ze ipv die boze kleine chick met die messen in dr schoenen een malloot die een bom in zijn schoenen aan probeert te steken via zijn schoenveters ofzo _O-

denk ik dan
Dit. Al Qaida is een soort merknaam. Zeg maar de Ferrari onder de Mujahideen. Ik kan besluiten dat ik deel van Al Qaida ben zonder dat ik daarvoor toestemming nodig heb van Al Qaida leiders.
pi_123916730
Volgens mij gaat het in dit geval om de
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_of_Iraq

En die zijn weldegelijk aanwezig in het Westen van Irak. Zo worden er regelmatig lui van deze organisatie aangehouden.
  maandag 11 maart 2013 @ 16:49:40 #84
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_123917090
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
quote:
Syria: the story behind one of the most shocking images of the war

quote:
Why did the bodies of 110 men suddenly wash up in the river running through Aleppo city six weeks ago? A Guardian investigation found out
'Jongens er is geen ruimte meer hier in dit gebouw om al die mensen vast te houden. We moeten even schoonmaken. Ik heb de mensen al vrijgelaten die wij konden traceren. Wat doen we met die grote groep andere aangehouden verdachten?'
- 'Geen idee, we weten niet of we ze kunnen vertrouwen, er is niet voldoende documentatie'.
'Ok, dan gaan we weer naar de rivier vanavond'.

Ja dit is een simpele aanpak, recht uit het overgeschreven handboek van de toen nog stalinistische KGB. Als je iemand aanhoudt en hij komt uit een verdacht gebied, weet je niet of iemand te vertrouwen is. Als je dit niet vast kan stellen en als de persoon geen psychische borg heeft, zoals aantoonbare dierbaren ver genoeg van de frontlinie waarmee je de persoon kan chanteren of ook als agent in kan zetten, ging men ervan uit dat een persoon van nature niet te vertrouwen is. Dan is het weg ermee, met een enkele kogel. Helemaal in tijden van oorlog. Kan je hiermee de tegenstander schrik aanjagen d.m.v. openlijke terreur, dan is dat dubbel prijs.

Zoiets verzin je en volg je overigens alleen door jarenlange hersenspoeling en het geloof dat jij de volgende kan zijn die de kogel kan krijgen, als je niet doet wat opgedragen wordt. Verassend genoeg, of jammer genoeg, leent de menselijke psyche zich hier goed voor.

Waarschijnlijk gelooft Assad zelf ook in dit systeem en zal hij zich verontschuldigen door te zeggen dat dit nou eenmaal het systeem is waarop de staat gebouwd is en dat ook hij een diep geloof heeft gekregen in de loop der jaren dat het niet anders kan en dat als hij het niet doet, dat de volgende het ook doet.

En wat zorgwekkender is, de meeste rebellen die hiermee opgegroeid zijn, weten niet beter en de kans bestaat dat zij exact hetzelfde gaan doen, maar dan met een democratisch gezicht. Kijk maar naar Irak, de mensenrechten zijn niet veel beter dan voor de militaire interventie.

[ Bericht 4% gewijzigd door ATan op 11-03-2013 16:58:35 ]
  maandag 11 maart 2013 @ 18:04:48 #85
137562 rakotto
pi_123921382
http://www.dailystar.com.(...)n.ashx#axzz2NFjrHxaY
:r :r :r :r :r

Vrouwelijk vluchtelingen die misbruikt worden in Jordanie en soms gedwongen in prostitutie gaan. Volgens mij hebben ze een hel geruild voor een andere en het maakt me boos dat de zo genoemde Arabische landen die hen opvangen niks eraan doen. Misbruik van vluchtelingen maken :r .
  maandag 11 maart 2013 @ 18:51:01 #87
137562 rakotto
pi_123922409
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:25 schreef Djibril het volgende:
http://www.dailystar.com.(...)n.ashx#axzz2NFjrHxaY
:r :r :r :r :r

Vrouwelijk vluchtelingen die misbruikt worden in Jordanie en soms gedwongen in prostitutie gaan. Volgens mij hebben ze een hel geruild voor een andere en het maakt me boos dat de zo genoemde Arabische landen die hen opvangen niks eraan doen. Misbruik van vluchtelingen maken :r .
Voor zover ik weet is Jordanie nooit een goede vluchlocatie geweest voor Syriers.
pi_123932926
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:49 schreef ATan het volgende:

En wat zorgwekkender is, de meeste rebellen die hiermee opgegroeid zijn, weten niet beter en de kans bestaat dat zij exact hetzelfde gaan doen, maar dan met een democratisch gezicht. Kijk maar naar Irak, de mensenrechten zijn niet veel beter dan voor de militaire interventie.
dat het kwa mensen rechten niet gek veel beter zal zijn staat vast denk ik, alleen zal het systeem niet muur vast zitten zoals voorheen met de assadjes en zullen mensen perspectief hebben op een goed functionerend staatsapparaat
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_123933145
quote:

[..]

Bestaat al Qaeda nog?
tja franchcises steken zo nu en dan de kop op, maar inderdaad de al qaida van ozzy bin laden is niet meer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_123970600
quote:
Achterlijke idioten zijn het ook. Normaal is het verboden om in opstand te komen tegen de machthebber, maar wanneer het ze uit komt willen ze hun regelgeving best aanpassen.
pi_123972429
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Achterlijke idioten zijn het ook. Normaal is het verboden om in opstand te komen tegen de machthebber, maar wanneer het ze uit komt willen ze hun regelgeving best aanpassen.
Al Arabia :')
Zelf mag er niemand in opstand komen tegen de koning omdat ze het o zo goed hebben. Van de week zijn er weer twee mensen daar opgepakt en voor 10 jaar opgesloten.
Van je mede-arabieren moet je het hebben. Je steunen om in opstand te komen maar daarna je keihard laten vallen en je vrouwen/dochters/moeders kopen. :r
pi_123975102
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:10 schreef Peunage het volgende:
Nee, snap het dan! Assad is als alawiet een kaffir! Die koning van hun is een Moslim! En alleen tegen een Moslimkoning mag je niet in opstand komen :7 En ook geen goede tongkanker toewensen nee.
pi_124004099
Droevige video van het Syrische leger dat in een Alawitisch dorp namen van mannen opleest die wapens krijgen. Droevig omdat deze simpele vaders zich in een oorlog gaan storten enkel en alleen voor de slager Bashar. En zeer waarschijnlijk gaan ze het ook niet overleven.

woensdag 13 maart 2013 @ 15:13:12 #95
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_124006763
Is het hier nou eigenlijk nog vooral anti- of pro-Assad? Of geen van beide duidelijk?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:34:05 #96
137562 rakotto
pi_124007561
quote:
13s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:05 schreef Aloulou het volgende:
Droevige video van het Syrische leger dat in een Alawitisch dorp namen van mannen opleest die wapens krijgen. Droevig omdat deze simpele vaders zich in een oorlog gaan storten enkel en alleen voor de slager Bashar. En zeer waarschijnlijk gaan ze het ook niet overleven.

Beter kunnen ze overlopen wanneer het zover is. :N
pi_124007987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:13 schreef Ugjerke het volgende:
Is het hier nou eigenlijk nog vooral anti- of pro-Assad? Of geen van beide duidelijk?
Ach ja de ene kant zit vol met haat baarden, de andere kant is een brute regime en dan heb je ook nog een aantal verdwaalde Koerden die waarschijnlijk helemaal geil worden van Karl Marx en Stalin. :')
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:18:50 #98
pi_124009455
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:13 schreef Ugjerke het volgende:
Deze reeks bevat uitsluitend 100% objectieve posts.
pi_124013079
'Rebellen' die een lid van hun eigen soort mishandelen.
pi_124013968
quote:
9s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:38 schreef Doler12 het volgende:
'Rebellen' die een lid van hun eigen soort mishandelen.
:r

Wat een tering volkje is dat zeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')