Gripper | woensdag 6 maart 2013 @ 17:16 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje 3 tieten op 8 juni!! -Kaasplankje -Gripper -Patroon -MarcoD De marmotte op 7 juli!! eerstvolgende meet: SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera | |
the_critic | woensdag 6 maart 2013 @ 17:26 |
even een vraagje aan de GPS gebruikers hier (Garmin bryton etc..) Ik zie mensen die na ieder ritje hun rit uploaden op strava.. Hoe zit dat dan precies met de duur van jullie batterij? Iedere keer 1 minuutje opladen omdat je hem aan je comp gooit voor het uploaden van een ritje lijkt me niet echt bevorderlijk voor de accuduur toch?! | |
dop | woensdag 6 maart 2013 @ 17:44 |
ik heb een bryton 50e en had ook een 35 je kan je ritjes er allemaal op,laten staan maar ik gooi hem regelmatig leeg batterij duur van de 50 is 15 uur maar ik laad hem dus net zo makkelijk tussendoor op de 35 had geloof ik 35 uur batterij duur daar kom je in de praktijk nooit aan,en ook die heb ik altijd tussendoor opgeladen van geheugen effect heb ik tot nu toe niets gemerkt maar volgens mij hebben Li-Polymeer accu's daar ook geen last van | |
muzas | woensdag 6 maart 2013 @ 17:53 |
Meh, vorige rit reed ik mijn achterband lek. Geen probleem verder... wieltje er uit gehaald en de boel vervangen. Maar nu merkte ik dat het schakelen niet meer zo lekker gaat... Soms reageert de boel achter niet eens.. Of hij gaat uit het niets lichter... En soms slaat ie zelfs een tandwiel over... Heb ik iets fout gedaan met dat wiel terug zetten??? /n00b | |
keesfietst | woensdag 6 maart 2013 @ 18:13 |
Geen idee, heb m'n Garmin nu een krappe 2 jaar en batterij gaat nooit op tijdens lange ritten (max van 7 a 8u). Hang hem altijd aan de lader als ik thuis kom. Overigens koop je voor minder dan twee tientjes een nieuwe accu als 't echt zo ver komt. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 18:14 |
Dit. | |
the_critic | woensdag 6 maart 2013 @ 18:31 |
serieus voor 2 tientjes? zijn die accu's zelf te vervangen dan? weer wat geleerd ![]() | |
eentwee | woensdag 6 maart 2013 @ 19:05 |
@Gripper: in de prijsklasse 1500-2000¤ wordt niet heel veel tweedehands gekocht. Kun je volgens mij best een prima deal doen. De onderhandelingsmarge is vaak groot omdat veel mensen voor dat geld liever nieuw hebben en garantie een lastige zaak wordt. Ga je dan je Giant verkopen? | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 19:25 |
Wat vind jij van die Canyon eentwee? Het is wel een goed frame geloof ik niet? | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 19:27 |
Geen idee. Ik zou toch verwachten dat iemand van jou lengte en kaliber 300/350 watt een flinke tijd vol kan houden. | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 19:29 |
Zeg we gaan wel trainen hé tedoeme. eerst afzien en dan vreten en zuipen. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 19:31 |
Erdinger ![]() | |
hollander87 | woensdag 6 maart 2013 @ 19:37 |
Ik zou het niet weten, ik heb Youtube nodig voor het verwisselen van een band ![]() | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 19:51 |
Tegenwoordig worden die accu's van Lithium-ion gemaakt. Daarbij maakt het niet uit of je hem niet maximaal oplaad. Wanneer de mobiel in een carkit wordt geplaatst laad hij ook op. Zou niet best wezen, als ze daar niet tegen kunnen. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 19:56 |
Ik heb nu continental ultra sport. Als ik meedoe met de bandeninkoopactie, welke raden jullie dan aan? | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2013 @ 19:57 |
Ga ik de volgende keer proberen ![]() Ik vraag me ook af hoe diep ik kan gaan op zo'n apparaat in tegenstelling tot in het eggie ![]() | |
muzas | woensdag 6 maart 2013 @ 19:59 |
![]() ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 6 maart 2013 @ 20:07 |
Om te trainen heb je energie nodig. En daarvoor moet je eten. Bijvoorbeeld bij de friettent in Bastenaken ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:20 |
Hmmm, ben bezig om mijn nieuwe derrie er op te doen en ik vraag me af of het handig is om er nu ook meteen een nieuwe cassette op te doen. Heb nu een nieuwe ketting, zgan voorbladen en een nieuwe derrie. Cassette heeft zo'n 8000-8500 km gemaakt. | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 20:22 |
Die price alert van bike-components.de is echt cool. Ik had 3 artikelen aangeven die goedkoper zijn bij Rose. Kreeg ik voor alle 3 artikelen een mail waarin ze voor 14 dagen voor mij de prijs hebben verlaagd, door een euro onder de prijs van Rose te gaan zitten. Toch weer 5 euro verdient ![]() | |
the_critic | woensdag 6 maart 2013 @ 20:23 |
die kunnen er beter tegen.. maar voor iedere batterij is het nog altijd het beste om niet tevaak korte momentjes af en aan een oplader te gooien. Je mobiel is na 2jaar ook een stuk slechter dan toen je hem net kocht.. ![]() Ben gewoon benieuwd in hoeverre dit merkbaar is voor garmin gebruikers.. maar hoor hier dus niemand klagen, dus zal dan wel meevallen ![]() | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 20:25 |
Ik heb mijn mobiel nu 2 jaar, en de batterij gaat nog altijd even lang mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik de batterij vaak (bijna) helemaal op maak, maar zit vaak ook nog wel 20% in. Ik heb hem ook vaak hele nachten aan de stroom, terwijl hij in 1uur vol is. Ik probeer hem nu niet langer dan nodig aan de stroom te zetten. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:35 |
Heb nu trouwens een 12-25, maar merk dat ik nu vaak met een schuine ketting rij. Zal ik voor een 13-29 gaan? Gebruik de 12 toch bijna nooit. | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 20:36 |
Een schuine ketting wordt niet opgelost door een 13-29. Want dan gooi je hem voor op de grote en achter op een grote en heb je alsnog een schuine ketting. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:37 |
Als ik op de grote voor rij, rij ik achter nu te veel richting de grote kant. Als ik een cassette koop waarbij die grote tanden meer richting de buitenkant zitten, dan is de ketting minder schuin. Toch? | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 20:38 |
Wat is de grote kant? ![]() Wat is de buitenkant? ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:39 |
Grote kant van je cassette, aan je spaak kant? De grotere kettingwielen? | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:39 |
Buitenkant is rechts voor de berijder ![]() | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 20:40 |
Oke. Rij je compact? Zo nee, dan is het een optie om een 50 voorblad te nemen. Dan kan je achter iets zwaarder schakelen zodat je ketting rechter loopt. | |
buzz1291 | woensdag 6 maart 2013 @ 20:43 |
Ik stop altijd bij Barak Frituur, als ik daar in de omgeving rij....... ![]() ![]() | |
buzz1291 | woensdag 6 maart 2013 @ 20:50 |
Dat zou ik maar doen, als je van die 4 to 5 tientjes niet omvalt. Want het loopt nu eenmaal allemaal veel lekkerder. En daarbij komt nog dat je niet het risico loopt dat je ketting op veelgebruikte kransjes gaat overslaan. En je dan alsnog aan een nieuwe cassette mag. | |
buzz1291 | woensdag 6 maart 2013 @ 20:53 |
Je moet ook kijken op welke kransjes je het meeste rijdt. En dan zorgen dat je een cassette krijgt waarbij die kransjes één of twee plekken naar links opschuiven (naar het wiel toe dus). | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:53 |
Dubbel, 39-53 nu. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 20:53 |
Ik heb echt geen idee en qua slijtage zou ik het zo ook niet kunnen zeggen. | |
buzz1291 | woensdag 6 maart 2013 @ 20:57 |
Als je zegt dat je vaak met een schuine ketting rijdt, dan kun je toch ook zien hoeveel kransjes je links over hebt. Kijk dan voor een cassette waarbij het meest gebruikte kransje minimaal één plek naar links opschuift. Goed zoeken, want niet alle websites bieden ook alle mogelijke cassette combinaties van Shimano aan. En dan kan er ook nog een verschil in combi's zijn tussen 105 en Ultegra cassettes. | |
buzz1291 | woensdag 6 maart 2013 @ 21:00 |
I see, dan moet het dus precies andersom. Zoek maar op een cassette met 14 als kleinste. Dan zul je zien dat het meest gebruikte kransje één naar rechts opschuift en zo een betere kettinglijn vormt. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 21:11 |
Campa Buzz, campa. ![]() | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2013 @ 21:29 |
Een vriend van me zegt dat ie de 360 wel haalt. Hij rijdt top-5 bij het NK tijdrijden elite zonder contact. 350 lijkt me veel ![]() En hij zegt ook dat ik veel harder kan als ik wat beter uitrust en de dag ervoor niet 4u ga fietsen ![]() Ik ben niet zo van de getallen, maar laat me wel triggeren hierdoor ![]() | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 21:31 |
73kg en 270 watt is watt/kg niet zo best.... Dat doet het gemiddelde toerdertje ook ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 21:32 |
Geen idee hoeveel watt ik trap. Hoe kan ik dat ooit eens testen zonder dat 't al te veel kost? | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2013 @ 21:44 |
Een half uur lang? Nogmaals, ik weet de exacte waarden nog niet hoor ![]() Ik fiets de Alpe in een uurtje op. Lijkt mij wel redelijk toe ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 21:49 |
Oja, nog aanraders om te fietsen omgeving Tiel? Zowel MTB als race? | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2013 @ 21:49 |
Iemand kennen die een afstudeeronderzoek doet ![]() | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 21:52 |
Het wattage wat je net voor/op omslagpunt ronddraait moet je theoretisch wel een uur kunnen doen, omdat je lactaat nog in evenwicht is. Ga je er overheen dan is het snel gebeurd. 3,69 watt per kg is niet slecht maar ook niet heel hoog. Ik zat in december op 3,8 watt per kg. Eind april weer een test. | |
Tommeke | woensdag 6 maart 2013 @ 21:57 |
Is ook zo ![]() Nja, volgende keer uitrusten en dan weer zien. Ik vind het wel leuk ![]() | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 22:18 |
Een cassette met een 13 wat je zelf zegt kan ook. | |
MarcoD | woensdag 6 maart 2013 @ 22:20 |
Zit je wiel er echt goed in? Je derailleurpad zou ook iets kunnen zijn verbogen. 1 van die twee kan het slechte schakelen verklaren. Als je pad verbogen is (een klein beetje kan al ellende geven) kan je fietsenmaker dat waarschijnlijk wel bijbuigen, je zou het zelf kunnen doen als je handig ben. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 22:20 |
Scheelt dat genoeg? Dan een 13-26 of 13-29? | |
the_critic | woensdag 6 maart 2013 @ 22:20 |
zelfs van 53 naar 52 kan al schelen (maar 50 dus zeker) en verder gewoon meer op souplesse fietsen op binnenblad wordt je ook zeker niet slechter van.. | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 22:21 |
Weet ik veel geen idee wat voor verzetten jij rijdt. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 22:22 |
Ik toch ook niet, meestal buitenblad en dan achter zodat 't lekker rijd. Tegenwind of langzaam op kleine blad. | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 22:25 |
Ik heb met de Lorini wel, zit 39/53 op dat ik snel met een schuine ketting rijd vanwege die 39. Ik zit dan al gauw op de 14 of de 13. Ga je dan naar 't grote blad dan staat ie ook weer scheef. Ik zet er geen 42 op want dat is maar gedoe, zoveel rijd ik er ook niet mee. Met de Concorde heb ik nu 42/52 en achter 13/26, geeft wel een betere kettinglijn op 't kleine blad rond 30/35km/u | |
MarcoD | woensdag 6 maart 2013 @ 22:26 |
Rij bijna altijd op het binnenblad of ik moet een sprintje trekken, bergafheuvelaf gaan, een stevig windje in de rug hebben of als het hard kop over kop gaat. Alles op souplesse ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 22:34 |
Ik rij eigenlijk altijd zwaar, rond de 85-90 cadans. | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 22:38 |
Ik ben ook niet zo van de koffiemolen. Ik probeer de laatste tijd wel veel op souplesse te trainen. Als ik aan het werk ben let ik alleen maar op beentempo, niet op snelheid. Dat is omdat ik laatste tijd een beetje te zwaar reed vond ik zelf. Nu gaat dat al beter weer. | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 22:39 |
Ach, ik zie het zo, minder omwentelingen=minder slijtage aan het materiaal. Kan me er niet zo druk over maken, zolang ik maar lekker rij. ![]() | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 22:41 |
Ik rij gem. 90 cadans, dus 88-95. 39 voor en meestal 16/17 achter. Denk dat je niet zomaar kunt stellen van minder omwentelingen minder slijtage. Zwaarder trappen levert meer weerstand op, dus ook weer meer slijtage. | |
MarcoD | woensdag 6 maart 2013 @ 22:42 |
je vergeet wel de grotere kracht door die lagere cadans ![]() Maar je moet inderdaad doen wat je lekker vindt, ik vind het wel lekker met een hoog cadans rijden | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 22:43 |
Dat zeg ik ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 22:44 |
Haphaphap ![]() | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 22:44 |
Als je op souplesse rijd blijf je wel langer fris. | |
MarcoD | woensdag 6 maart 2013 @ 22:45 |
ninja | |
kaasplankje | woensdag 6 maart 2013 @ 22:48 |
Lekker 200km rammen zondag in de Ardennen. Zin an. ![]() Vroeg opstaan zondag: Geen zin an. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 6 maart 2013 @ 22:50 |
Zondag lekker wakker worden naast mijn vriendin ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 6 maart 2013 @ 23:39 |
Ik rij al jaren met een 50x13 als zwaarste verzet. Eigenlijk miste ik alleen een zwaarder verzet tijdens Trondheim-Oslo. Daar zijn veel stukken vals plat bergaf die in grote groepen gereden worden. Dan moet je echt iets van 53x12 hebben om mee te kunnen. Voor de rest was 50x13 genoeg. | |
Patroon | woensdag 6 maart 2013 @ 23:59 |
Morgen voor het eerst de R3 uitlaten, mits droge wegen. | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 00:01 |
Kortste weg naar Rhenen nemen. Klotepolders. Sorry Puaoelaoua ![]()
![]() | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 00:01 |
Ha leuk een rondje favoriete verzetten ![]() Ik rijdt meestal 50 19/17 90rpm. Wat verstaan jullie onder op souplesse? Ik vind 90 al redelijk souplesse. Vroeger reed ik veel zwaarder, maar m'n knieën kunnen er niet zo goed tegen. Zelfs als ik klim probeer ik 85 á 90 rpm te rijden. | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 00:02 |
Ah een R3 ![]() Btw heeft een van jullie ooit te maken gehad met gebroken carbon frames/zadelpennen/voorvorken/sturen tijdens het rijden, dat is het enige punt waar ik nog een beetje bij huiver in mijn keuze voor een nieuwe fiets... | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 00:09 |
rijd al jaren carbon.. nooit problemen mee. Enkel gezien bij flinke valpartijen, nooit spontaan | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 00:18 |
Volgens deze artikelen valt het wel mee ![]() http://www.hantieltjes.nl(...)_eenzame_fietser.pdf http://www.sportarts.org/pages/downloads/Vermogensmeters.pdf | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 00:20 |
Vriend van een collega had een minder gelukkig verhaal, zadelpen brak af. Hij lande met z'n zak op z'n wiel, die lag dezelfde dag op de OR... | |
Gripper | donderdag 7 maart 2013 @ 00:48 |
Sinds jij die scharrel hebt is het maar droevig gesteld met fietsen kano. Ik snap dat alles nieuw en spannend is, maar hou je de balans wel een beetje in de gaten? ![]() | |
janatwork | donderdag 7 maart 2013 @ 01:16 |
Ik draai lekker een koffiemolentje. Eigenlijk kom ik altijd thuis met een gemiddeld cadans van rond de 100. | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 06:22 |
komt wel goed. Daarheen fietsen of daar fietsen | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 06:24 |
zijn afmontage is fulcrum ![]() Carbon breekt niet zomaar. Alleen door harde klappen, dus niet vallen. Maar het is ook niet zo dat als je fiets omvalt in de schuur, dat je spul kapot is | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 07:15 |
Ik heb wel eens mijn stuurbocht gebroken tijdens 't fietsen, toen ging ik op mijn bek. Maar dat was een alu stuur. Ach, alles kan breken. Frame ook wel eens, maar dat was staal. Toen viel ik niet overigens. Ook wel eens meegemaakt dat in volle sprint tijdens een wedstrijd iemand direct voor mij zijn stuur brak en viel, ik kon er nog net langs. En een maatje van me die zijn crank brak op de club, maar daar was ik niet bij. [ Bericht 20% gewijzigd door kaasplankje op 07-03-2013 07:31:19 ] | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 07:32 |
90 is ook soepel. Ik trap meestal zo rond de 100 rpm. | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 07:42 |
Wat is niet soepel meer? | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 07:47 |
85. Maar onder de 90 heb ik al het gevoel niet soepel meer te draaien. | |
firewirecable | donderdag 7 maart 2013 @ 08:33 |
Ik ook hoor (tenzij er veel klimmetjes inzitten) | |
Captain_Fabulous | donderdag 7 maart 2013 @ 08:37 |
Hoe meer omwentelingen hoe beter wat mij betreft. achter 17-20-23 (volgens mij) samen met het middenblad van de tripple, dus dat zal wel 39 zijn. | |
SuperWeber | donderdag 7 maart 2013 @ 08:55 |
Wat een stel stoempers zitten hier zeg, ik draai over het algemeen 100 rpm of meer. Ik heb er specifiek op getraind btw, omdat het de overgang fietsen --> hardlopen tijdens een triathlon makkelijker maakt... | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 09:12 |
Sinds ik 3 weken intensiever aan het trainen ben met blokken D2 (max 20min per blok) en 1x per week krachttraining in de sportschool heb ik eigenlijk constant wel spierpijn in mijn benen. Het is niet zo dat ik er niet goed mee kan fietsen, maar ik voel aan mijn spieren dat er wat gebeurd. Zoals gisteren heb ik 1:20uur gefietst. Normaal zou dat rustig met de handjes op het stuur zijn, maar nu heb ik 3x 10min D2 met 10min D1. Dus als ik korter train is het veel intensiever. Volgens mij heb ik afgelopen jaar gewoon veel te rustig getraind, want ik had enkel spierpijn na een zware tocht of snelle rit met een groepje. | |
Gripper | donderdag 7 maart 2013 @ 09:23 |
Wielrenners moeten altijd een beetje spanning op de poten hebben toch. Die stijfheid fiets je er vaak al in het eerste halfuur uit. Hier precies tzelfde, gisteren en eergisteren tijdens m'n woon-werk ritten ook wat blokjes in D2 en nu voel ik dat ze gisteren wat gedaan hebben. | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 09:54 |
Misschien toch eens kijken naar een woon-werk fiets. Om mijn andere fiets te ontlasten. | |
CyclingGirl | donderdag 7 maart 2013 @ 10:01 |
Wiel er weer uit en opnieuw inzetten anders derailleur opnieuw instellen. | |
CyclingGirl | donderdag 7 maart 2013 @ 10:08 |
Zo net ontbeten en de fiets staat al bij de mechanicien. Om 14.00 uur is de start. 141km 190 deelneemsters. Vorig jaar werd hier 50km per uur gemiddeld gereden las ik op internet. Heb wat minder gehoest dus dat gaat al beter. Nu hopen dat t droog blijft. Heb er zin in! | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 10:10 |
Succes! ![]() | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 10:13 |
idem ![]() @patroon, of je bent een beetje grieperig? had ik een paar weken gelden ook, het heeft alleen niet doorgezet... Ik heb overigens zelden last van spierpijn in m'n poten, en ik kan behoorlijk in het rood rijden... | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 10:14 |
Succes, en onthoud: If you aint first, you're last! | |
CyclingGirl | donderdag 7 maart 2013 @ 10:22 |
Thanks ![]() | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 10:28 |
ik heb afgelopen zondag voor eerst weer in groep van 30 man gereden, na jaren in mijn eentje. Echt super. Voelde tijdens "vrije stukken" weer klein beetje als vroeger in de wedstrijden. Dat jij dus uitkijkt naar een groot peloton kan ik me helemaal voorstellen. Super nerveus, veel duwen en trekken, hyper geconcentreerd.. maar, super!!! | |
Captain_Fabulous | donderdag 7 maart 2013 @ 10:35 |
Ik vind drie man al een groot peleton...bij vorige fietsmeets hebben Oksel en Gripper en de rest me geprobeerd te leren hoe je een wiel moet houden, maar ik blijf het nerveus gedoe vinden. Ik droom vaak weg tijdens het rijden omdat ik een vijver zie en me afvraag hoe ik die waterlelie zou schilderen, ga ik aan Monet denken enzo...helpt niet als je een wiel wil vasthouden. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 10:40 |
Nee niet griepig. Ik kan mijn hartslag goed omhoog krijgen en bij rustig fietsen is hij goed laag dus dat geeft aan dat ik gezond ben momenteel. De spierpijn komt voornamelijk door de krachttraining (squats, lunges, legpress etc). Als ik alleen zou fietsen en D2 blokken zou ik ook een stuk minder spierpijn hebben. Desalniettemin heb ik nu het gevoel veel harder te trainen dan vorig jaar en merk ik ook dat mijn snelheid omhoog gaat. | |
janatwork | donderdag 7 maart 2013 @ 10:42 |
Ik heb ook bijna altijd moeie benen. Punt bij mij is dat ik naast het fietsen nog de hele dag op mijn werk sta/beweeg. In mijn schema probeer ik alle zware ritten op vrije dagen of in het begin van de week te plannen dan heb ik het iig op mijn werk wat rustiger. Vooral genoeg rust pakken is lastig, vooral als het straks weer terrasweer word ![]() | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 10:46 |
Ach ik hoef nu toch niet goed te zijn. Straks richting de doelen wordt de intensiteit afgebouwd en met wat rustweken schiet de vorm dmv supercompensatie door het plafond heen ![]() | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 10:47 |
Tijdens in het wiel fietsen focus ik alleen daarop, dat doe ik dan ook alleen als we hard gaan. Als het wat rustiger gaat zit ik er wat verder achter. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 10:49 |
![]() | |
kanovinnie | donderdag 7 maart 2013 @ 10:52 |
Ja, belachelijk dat er mensen zijn die genieten van het fietsen en de omgeving | |
janatwork | donderdag 7 maart 2013 @ 10:52 |
Tijdens fietsvakanties rijd mijn vriendin veel in mijn wiel. En dan is ze echt niet alleen bezig met mijn wiel houden maar vooral met naar het uitzicht kijken. Het is ook wel een kwestie van vertrouwen dat je voorganger geen onverwachtse dingen doet en even seint als er een obstakel aankomt. Uiteraard werkt dat niet in een groot peloton of als je zonder te melden bij iemand in zijn wiel gaat zitten. En van een beetje contact ga je echt niet op je plaat | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 10:53 |
Is dat EP groepje zo groot? ![]() | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 11:14 |
jup was echt verbaasd over de opkomst. Zeker gezien 1e rit en slecht weer.. was mijn 1e keer met die club mee, maar ga zeker vaker! erg goed bevallen.. | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 11:15 |
hoe vaker je dat soort dingen doet, hoe makkelijker het wordt. Tis net fietsen ![]() | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 11:27 |
Zat ook te denken om een keer mee te gaan. Alleen ben ik niet zo gek op groepen en haantjesgedrag. Dit was bedoeld als een rustig ritje. Was het qua tempo misschien ook wel maar 30 man en "super nerveus, veel duwen en trekken, hyper geconcentreerd" klinkt voor mij niet echt aanlokkelijk ![]() | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 11:45 |
nee dat laatste bedoelde ik over vroeger in wedstrijden.. ivm opmerking cyclinggirl ![]() dit was gewoon lekker met een groep rijden. Op de klimmetjes ieder voor zich, en daarna weer gewoon 2 aan 2 verder rijden.. | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 11:56 |
Ah ok. Geen bejaarden de berm in geduwd dus. ![]() | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 12:07 |
nee enkel dikkertjes op scootmobielen ![]() | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 12:58 |
Ivo's 200 doe ik niet, te koud. Maareh, 8 juni Theo de Rooij classic. Mensen interesse? | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 13:01 |
Dan zitten Gripper, Kaasplank, MarcoD en ondergetekende in de Vogezen voor 3 tetten. gr Patroon. | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 13:07 |
Ok. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 13:10 |
Spierpijn in mijn poten. Aanspannen is geen pretje. Training ging dan ook kut. Volgende week bij krachttraining maar eens 3x30herh ipv 4x30herh en lichter gewicht. (soms haal ik 30herh niet eens door teveel gewicht)Heb nu minimaal 3 dagen spierpijn wat de andere trainingen beïnvloed. [ Bericht 24% gewijzigd door Patroon op 07-03-2013 13:26:04 ] | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 13:12 |
.. | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 13:58 |
Als je te licht rijd kom je niet vooruit | |
Gripper | donderdag 7 maart 2013 @ 14:02 |
Het kan ook zo varieren. Afgelopen zondag in de miezer hebben ze dus met 30 man gereden, en ik heb een keer op een stralende warme dag in augustus met 7-8 man aan de start gestaan. | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 14:04 |
Als je meer vermogen trapt ligt de ideale cadans hoger. | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 14:17 |
Critic, wat is die EP groep? Is dat hier in Twente? | |
Gripper | donderdag 7 maart 2013 @ 14:20 |
Wat denk je wel niet, dat Twente het centrum van de wereld is? ![]() http://www.epbike.nl/ , leuk eenmanszaakje van een jonge kerel in Zeist. De winkel zit gewoon in een woonhuis ![]() | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 14:24 |
woon al een aantal jaren niet meer in twente.. dus zoals Gripper zegt, gewoon een fietsgroep van de locale FM. Vergelijkbaar met R3 zondag groep. In zomer ook dinsdagen en snelle en langzame groep | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 14:25 |
misschien pech met vakantie?! | |
Captain_Fabulous | donderdag 7 maart 2013 @ 14:25 |
Als ik dan niet op fietsvakantie ben, had ik hem al op de kalender staan, Holtenseberg blijft voor dikke wielrenners uitdagend. | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 14:28 |
Define ideaal | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 14:29 |
tuurlijk doping bla bla... maar geloof dat Armstrong wel bewezen heeft dat je met hoge cadans en kleine versnelling toch een berg op kunt vliegen. | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 14:29 |
Homo. /nee | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 14:30 |
Sergei Honchar bewees dat je met een lage cadans ook hard kan rijden. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 7 maart 2013 @ 14:34 |
Winnaar van Proloog Paris-Nice dit jaar, Gaudin, ook weer echt een nieuwe grabsch. Lijkt nergens op imo ![]() | |
keesfietst | donderdag 7 maart 2013 @ 14:40 |
4x30? Lijkt me erg veel van het goede. Weet ook niet welke spiergroepen je traint en wat voor schema maar dit is overkill me dunkt. Op souplesse krachttraining is 3x12/15/20 meer dan voldoende. Zeker als je ernaast nog fanatiek sport. | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 14:48 |
Kan wel hoor, uiteraard met laag trainingsgewicht. Ik doe nl sit ups ook altijd 4x 30 reps of 5x 30reps. | |
keesfietst | donderdag 7 maart 2013 @ 15:35 |
Buikspieren zijn uitzonderingen, die spiergroep herstelt relatief snel t.o.v. de rest van je lichaam. In m'n buikspierblokje doe ik er ook 250 bij elkaar. 4x30 squats met stang+gewicht is echt overdreven. Lijkt me daarnaast killing om je form zo lang goed te houden bij zulke oefeningen. Maar nogmaals: ik ken z'n schema verder niet, beoordeel dit zo op wat ik lees. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 15:46 |
Ja, je hebt wel gelijk. 30 herh. is wel te doen maar niet met het gewicht wat ik had + nog eens iets teveel waardoor ik maar 20herh. kon maken. Ga 1 set minder doen en het gewicht nemen waarmee ik net goed 30x kan uitvoeren. Zal vanavond wel ff posten wat ik aan oefeningen doe. | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 16:11 |
+ stimulerende middelen.... ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 7 maart 2013 @ 16:16 |
![]() | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 16:49 |
Leuk onderzoek over cadans Edit: afbeelding wordt schuin gepost. Draai hem vanavond wel ff om. Komt er op neer. Proefpersonen kozen zelf gem 89 cadans en meest ideale cadans ligt op 87. Blijkt dat ervaren renners zelf prima aanvoelen wat beste cadans is. Richting 100rpm lever je echt veel in efficiëntie in. Richting 85 zit je te zwaar. Wiggens versloeg Martin op de olympische spelen door zwaarder te trappen met een lager cadans. [ Bericht 52% gewijzigd door Patroon op 07-03-2013 16:54:17 ] | |
Gripper | donderdag 7 maart 2013 @ 16:52 |
Klopt wel toch. Ik dacht altijd dat 90 rpm heilig was als ondergrens, en dat 95-100 veel beter is. Maar voor mij werkt dat koffiemolentje gewoon niet altijd, ik zit regelmatig rond de 85-88 en dat gaat prima. Hoe harder ik rij, hoe zwaarder de trapfrequentie mag worden! Rammen op die cranks! | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 16:57 |
95-100 is vooral goed op training om in de koers het zwaardere verzet makkelijker rond te krijgen bij een demarrage. Als je zo hard mogelijk wil rijden kan je beste naar de 90rpm. Ik kom altijd met gem. 89-91 thuis, maar heb hem tijdens de rit ook regelmatig op 95. Mijn ervaring is dat hoe harder ik ga, hoe meer ik richting de 95-98 rpm ga. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 16:58 |
![]() ![]() | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 17:05 |
Duidelijk. Ga 'm morgen terugbrengen. | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 17:06 |
Waar haal je dat vandaan? En wat is DE fiets voor de Hollandse tempobeul? | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 17:06 |
Ik ga m'n stuur ook nog wat verder kantelen. | |
Gripper | donderdag 7 maart 2013 @ 17:08 |
Ik bied je 750 ¤ voor alleen het frame+afmontage, de wielen mag je houden. In zo'n fiets horen nl. hoge wielen. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 17:14 |
Ik vind dit stuur juist teveel gekanteld. Liever bovenkant in 1 lijn met de hendels. Uit de Fiets van deze maand. | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 17:14 |
Kun je het hele artikel eens sturen aub? ![]() En inderdaad, hoge wielen zouden mooi staan. Maar mooie hoge wielen zijn $$$. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 17:20 |
Ik zat in de bieb te lezen. Als ik er weer langs kom maak ik wel ff scan van hele artikel. | |
the_critic | donderdag 7 maart 2013 @ 17:22 |
staat in de Fiets van deze maand als ik me niet vergis. Ligt vast bij je bladenboer Okkie | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 17:47 |
Bedankt voor de bevestiging ![]() | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 17:56 |
Het blad Fiets ![]() | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 17:57 |
Dit is een Newton shallow ofzo, die moet je eigenlijk wel zo monteren. Onderkant evenwijdig aan de bovenbuis en shifters zo monteren dat je er nog goed bij kunt en ze niet teveel omhoog wijzen. Je krijgt dan geen vlakke overgang naar de shifters, maar vroeger had ook niemand dat (nodig). Heeft iemand wel eens meegedaan aan een 24 uurs race? Of het overwogen? Rad am Ring is natuurlijk een mooie maar ons eigen Zandvoort organiseert er ook een: http://www.cyclingzandvoort.nl/programma/24-uurs-race/ Ik wil wel in een team met Kaas. Die kan wel de hele nacht fietsen en dan slaap ik gewoon in een hotel. | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 18:00 |
Er is elk jaar een 24 uurs race voor die hard foetskieroers. Dit jaar is ie van Bremen naar nultwintig. Zal 400km worden. Misschien doe ik mee. Ik heb ze al een keer uitgereden als 3e dus als ik meedoe is het om te winnen. Maar als 't kutweer is dan ga ik niet. Teveel risico op vallen, want je rijd de nacht door. | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 18:07 |
Die keer dat ik 3e was, was ze 500km. Ik ben toen in de laatste 100km zo verschrikkelijk tekeer gegaan in de kopgroep met beulwerk zodoende de groep uit te dunnen, daar hebben ze het nu nog over op meets of events. Kotsend haast kwamen we aan op de Mussengang. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 18:49 |
Nog ff voor de liefhebbers van cadans ![]() ![]() | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 18:51 |
Groningen? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 19:03 |
Ja, maar toen werkte jij er nog niet volgens mij. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 19:19 |
Net besteld bij BC.de Trapas Ultegra / FC-CX70 Innenlager SM-BB6700 Hollowtech II voor 14,50 Middenblad Ultegra FC-6603 10-fach voor 20,95 Cassette 105 CS-5700 10-fach 12-27 voor 35,95 Tacx RVS kogellagers der.wielen voor 10,95 Cassette Ultegra CS-6600 10-fach 13-25 voor 49,95 Beetje 1-2 waardig? ![]() | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 19:24 |
Neen. Ver voor m'n tijd ![]() | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 19:25 |
Middenblad ![]() | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 19:29 |
![]() heb je ook het lef om zondag te komen? ![]() | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 19:50 |
![]() Haphap. Als ik van m'n vrouw mag! Komende zondag heb ik een clubritje. | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 19:51 |
En ik ga nu ook afwassen. Orders ![]() | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 20:24 |
200km.. bij lekker weer had ik er zin in gehad. | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 20:26 |
Misschien is dit wel interessant leesvoer, onderzoek naar sportspecifieke krachttraining voor wielrenners; http://www.kiwinederland.(...)ng%20wielrenners.pdf Een andere manier van krachttrainen die erg effectief is; Starten met een laag gewicht en blijven herhalen totdat je spieren helemaal vol lopen 30 á 50 herhalingen (dit om de doorbloeding van je spieren optimaal te maken). Vervolgens sets doen van 12, 10 en 8 herhalingen waarbij de laatste set het maximale gewicht gebruikt dat je nog kan doen. Vervolgens afmaken met een lichte set van veel herhalingen. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 20:31 |
Hoe schat je ons in? Dat artikel ken ik zelfs van achteren naar voren oplezen uit mijn hoofd ![]() Maar blijkbaar niet goed toegepast want ik deed zelfs 5 sets squats zie ik nu, met gewicht dat ik krap aan 20-30x kon doen... Doe voortaan 1x met lege stang en 3x30 met minder kg dan eerst. | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 20:42 |
Was ik ik bang voor... Kom net kijken hier... ![]() Inschatting: veel lawaai weinig wol... ![]() ![]() Wat voor gewichten hebben we het dan over? Wat voor oefeningen doe je nog meer? Leg curl, leg extension, etc? | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 21:07 |
Ik train eigenlijk gewoon hypertrofisch in de gym. Ook benen. Ik doe dan meest 5 of 6 sets vooraf gegaan door een paar warming up sets. Ik ben nogal rank van bouw dus overtollige spiermassa heb ik toch geen last van. Als ik ga trainen doe ik dat vooral om wat meer vlees om de botjes te kweken. Als dat vlees er eenmaal zit ga ik het gebruiken in mijn trainingen. Ik weet dat dit niet geheel strookt met de opvattingen en de methodiek van Adrie van Diemen maar 't is meer wat ik denk dat het meest effectief is voor mijzelf. En wat ik leuk vind om te doen. [ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 07-03-2013 21:12:53 ] | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 21:09 |
Dat laatste is het belangrijkst natuurlijk ![]() | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 21:15 |
Oke nu ga ik even met de billen bloot ![]() Afgelopen week: Warminup 10min. Squat, 30x12,5kg 30x22,5kg 30x27,5kg 20x32,5kg 30x27,5kg Leg press: 2x30x60kg 2x30x70kg Lunges: 4x30x16kg (x2 8kg dumbells) Leg extension: 1 been en dan laatste stuk tot strekken 4x30x5kg Calf raise: 4x30x70kg Coolingdown 10min. Het zal niet veel zijn, maar ik loop er 3 dagen krom van | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 21:15 |
Benen trainen in de gym doe ik nu al veel minder dan 8 weken terug. Ik ben nog wel wat bezig met bovenlijf, dat probeer ik ook de zomer vol te houden. Minstens 1x per week. Benen probeer ik af een toe een beetje bij te houden zodat ik straks in oktober niet vanaf 0 hoef te beginnen. | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 21:23 |
Daar heb ik ook "last" van ![]() Ik train vooral m'n bovenlichaam, m'n benen krijgen zelden aandacht. Verre van effectief voor het fietsen, maar wel wat ik lekker en leuk vind ![]() Nadeel is wel dat ik deze winter 4kg ben aangekomen, hopelijk ga ik de komende maanden weer richting de 80kg... Iets waar ik wel heel veel lol van heb tijdens het fietsen zijn de zware buikspiersesies die ik doe. Ik kan zoveel meer kracht zetten doordat m'n rompstabiliteit veel beter is dan 2 jaar geleden. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 21:26 |
Onzin. Buikspieren zijn niet anders dan de overige spieren in je lichaam, maar omdat je je buikspieren veel meer gebruikt dan andere spieren zijn ze veel sterker. Daardoor herstellen ze sneller en kan je veel meer herhalingen aan, dit puur omdat ze beter getraind zijn en niet omdat ze een andere samenstelling hebben ofzo. Een spier die je veel traint wordt atletisch en niet echt dik. Daarom zie je bij veel mensen ook geen blokjes, afgezien van het vet. Bodybuilders trainen hun buikspieren zoals andere spieren, kort en zwaar om zo massa er op te krijgen. gr gr Dhr. Pr. P.A. Troon | |
kaasplankje | donderdag 7 maart 2013 @ 21:32 |
Ik denk ook dat het heel niet erg is om in 't winterseizoen een paar kg zwaarder te zijn. Een extra vetlaagje is imo goed voor de weerstand. Ik ben nu ook 3/4kg zwaarder dan in september. Dat gaat er wel weer af straks. Ik ben iig nog geen dag ziek geweest dees winter. *klopt af* | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 21:34 |
![]() Ik moet bekennen dat ik wel een tikje zwaarder ga... Bv extension 1 been opwarmen met 25 kg En daarna in setjes omhoog naar 45 of 50 kg (8 á 10 herhalingen) Wat trouwens een leuke voorde leg press is: Met een zwaar gewicht (bv 80kg) op 2 benen uitstoten en op een been weer in laten zakken, maar wel heel langzaam (tot 10 tellen). En dat in series van 10 herhalingen. Daar ga je lekker krom van lopen. ![]() | |
buzz1291 | donderdag 7 maart 2013 @ 21:36 |
Ik zelf niet nee, maar ik rijd dan ook op een goddelijke BMC. Maar iemand uit mijn fietsclub op een duur Bianchi ding dus wel. Frame gescheurd en dat was zo te horen toch een nare ervaring zwabberend een bocht door. Duurde een paar weken voor dat hij het echt helemaal door had. | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 21:41 |
Dat reverse trainen ken ik, deed ik ook bij het herstellen van mijn pees. Wil best geloven dat je zwaarder gaat. Ik ben met benen echt geen krachtpatser in de sportschool. Met 15herh kan ik wel zwaarder maar bij 30herh niet. Ik denk dat aantal herh belangrijker is dan gewicht. Wat de leg extension betreft kan ik ook wel 50kg met 10herh. Maar heb je met fietsen niet zoveel aan. Ik doe met 1 been en voet naar buiten gedraaid, dan pak je puur de binnenkant bovenbeen, een spier die snel achterloopt omdat je die bij fietsen niet maximaal gebruikt (wel bij hardlopen). Als die spier (vastus medialis) te zwak is kan je knieschijf niet goed meer sporen. schijf wordt dan door de vastus lateralis teveel naar buiten getrokken, omdat de vastus medialis niet voldoende tegenkracht geeft. Zodra we er weer een uur bij hebben ga ik viaduct training doen ipv sportschool. | |
keesfietst | donderdag 7 maart 2013 @ 21:44 |
En waar ontken ik wat jij zegt om het tot onzin te verweven? Ik heb dus toch gelijk dat ze sneller herstellen t.o.v. de rest van je lichaam? Maar goed, ieder z'n krachttraining op z'n eigen manier. Als 't voor jouw doelen maar zinvol is ![]() | |
buzz1291 | donderdag 7 maart 2013 @ 21:45 |
Kano, vanuit Tiel in één streep langs het kanaal, pont over bij Wijk bij Duurstede en dan naar Doorn, berg over naar Maarn, 2 x rechtsaf en Ruitenberg, LA de Hoogstraat omhoog, afdalen en RI Leersum, daar weg naar zwembad omhoog en RI Overberg en de Amerongse Berg van de achterkant omhoog. In Amerongen RD pont over en terug naar Tiel. Gegarandeerd dat je geheel uitgepierd en op je tandvlees bij je vriendin op de bank ploft. Maar mocht dat niet zo zijn, dan in Amerongen LA, en langs de hokeyvelden omhoog naar Prattenburg en in Veenendaal RA omhoog RI Elst maar halverwege de afdaling LA Defensieweg omhoog en RI Achterberg, kun je zo de Grebbeberg weer omhoog terug naar Rhenen en dan de brug over terug naar Tiel. Veel plezier. | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 21:45 |
Wat is Pr.? ![]() | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 21:48 |
Een persoonlijk record 12 ![]() | |
Patroon | donderdag 7 maart 2013 @ 21:49 |
Ja we bedoelen hetzelfde. Ik meende te lezen dat die spieren van zichzelf sneller herstellen, wat niet zo is. | |
keesfietst | donderdag 7 maart 2013 @ 21:58 |
CyclingGirl DNF of uitgereden? http://www.procyclingstat(...)e-8-van-Dwingeloo-12 | |
eentwee | donderdag 7 maart 2013 @ 22:04 |
DNF.. | |
No-P | donderdag 7 maart 2013 @ 22:06 |
Clubgenootje van mij had laatst meegefietst in Qatar, ook wel tof. | |
buzz1291 | donderdag 7 maart 2013 @ 22:10 |
Volgens mij was het DNF, maar met alles wat ik er meer over zeg onthul ik waarschijnlijk de identiteit van CG. Dus laten we dat maar niet doen. [ Bericht 0% gewijzigd door buzz1291 op 07-03-2013 22:29:04 ] | |
keesfietst | donderdag 7 maart 2013 @ 22:12 |
Jammer. Was nog een flinke valpartij (vanaf 4:40): | |
Oksel | donderdag 7 maart 2013 @ 22:34 |
Dik wijf zeg. Wel leuke popjes ertussen. | |
Tommeke | donderdag 7 maart 2013 @ 22:54 |
Zie nog een paar semi-bekenden in beeld ![]() Die keienstrook ken ik ook wel, echt een kutstrook. Wat een paniek bij die val, wel een verschil bij de heren, die stappen gewoon op omdat het koers is. Overigens tof dat Vos wint hoor, maar met alle respect; het zijn veel amateurs of meiden die het naast werk en studie doen. Denk dat Vos een van de weinigen is die er ruim van kan leven. Daarbij denk ik dat ze een beste apotheek heeft. | |
buzz1291 | donderdag 7 maart 2013 @ 22:59 |
LOMPE OPMERKING | |
hollander87 | donderdag 7 maart 2013 @ 23:01 |
Hysterisch gekreis van een stel vrouwen op een fiets bij die valpartij .... Hopelijk beledig ik hier CG niet mee ![]() | |
forty-two | donderdag 7 maart 2013 @ 23:50 |
Ik wil nog steeds van het vetlaagje op m'n buik af... Maar dat zal wel nooit meer lukken :/ ik ben in het verleden te zwaar geweest. Een paar kilo's erbij is idd niet erg, ik kom sowieso beter de winter uit dan vorig jaar ![]() Hoewel het wel frustrerend is dat de pracht vorm die ik aan het einde van het jaar had nu toch een beetje weg is. Maar dat krijg je als je alleen maar op de tacx zit met een vlakke hr van 120 ![]() | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 06:37 |
Ja hoor. Over Erik Dekker en co. worden allerlei insinuaties gedaan en iedereen gelooft maar dat Vos clean is. Ik niet. | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 06:47 |
Aan de amsere kant liggen de verschillen tussen de vrouwen groter dan bij de mannen denk ik zo | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 07:30 |
Dat is wel een beetje erg kort door de bocht Tommeke. | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2013 @ 07:39 |
denk dat je dit niveau wedstrijden moet vergelijken met bijv Ster van Zwolle. Rijden wat pro's mee, maar overgrote deel is gewoon student, part-timer, full timer etc | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 08:51 |
Ik denk dat ik wel mee zou kunnen rijden met die dameswedstrijd ![]() Fok!meet, meedoen met een wedstrijd. Voor dames ![]() | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:23 |
Hey nou hier ben ik hoor. Ik ben niet die dikkes van het filmpje wat gevallen is maar ik ben wel op mijn bakkes gegaan. Er werd gelijk in de neutralisatie al super nerveus gereden, gelijk al 2 valpartijen. Ik zat een beetje in t midden dus die gingen aan me voorbij. Na de neutralisatie weer valpartij, koers geneutraliseerd. En bij de kasseien weer een valpartij toen lag ik er ook lekker gezellig bij. Met alle adrealine in mijn lijf op mijn gehavende fietsje gesprongen en tussen de auto's terug willen rijden, tot het in mijn SI gewrichten aan beide kanten schoot en ik mij een partij koppijn kreeg en niet zo lekker zag zeg maar. Helaas moest ik hierdoor afstappen. Lichte hersenschudding, scheenbeen blauw, linker si gewricht zit niet goed, rechter is ook niet helemaal op zn plek zeg maar, blauwe plekken op mijn kont en een buil op mijn hoofd. Geen schaafwonden gelukkig. Ik begrijp wel dat er geschreeuwd werd toen Teut op de grond lag, zij was vol met haar gezicht op het asfalt gegaan en bewusteloos. Ik zag er net een foto van, daar wordt je niet vrolijk van. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:24 |
Er zijn er bij de dames die het doen, bij sommigen ligt het er dik bovenop (dan heb ik het nu niet over Vos, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur, voor niemand niet trouwens). Maar ik vind het bij de dames wel bizar want bijv. als je die wedstrijd van gisteren dan wint en dan die andere UCI wedstrijden win je 326 euro. Volgens mij kan je daar geen kuur voor kopen of wel? | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:31 |
Ik vind zowel van Moorsel als Vos sportvrouwen waar Nederland heel erg trots op moet zijn. En dat ze een enrom aangeboren talent hebben om hard te fietsen, meer talent dan haast iedereen, is ook geen discussiepunt. Maar laten we wel wezen: ze steken als ze goed zijn, torenhoog boven de concurentie uit. Dat betekent waarschijnlijk 1 van twee dingen: a. vrouwenwielrennen is ongeloofelijk zwak in de breedte b. Ze hebben een goede aptheek Wat ik dus wel zou willen weten, is hoeveel vrouwelijk profs er rondrijden, wat die daarmee verdienen, en het percentage full-profs tov part-timers bij de hoogst gerankde UCI koersen. Als er behalve Vos maar een paar dozijn vrouwelijke full profs in de wereld zijn, verklaart dat natuurlijk ook een heleboel! | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:32 |
BTW Full prof is niet naast je studie fietsen, dat is een part timer. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:32 |
Er zijn genoeg meiden uit het buitenland die ook erg goed rijden. Kijk maar naar een Emma Pooley of naar Liz Armitstead, Emma Johansson. Je moet behalve hard fietsen of een goede apotheek ook de koers kunnen lezen en ook geluk hebben dat je net op het goede plekje zit als er wat gebeurd. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:33 |
BTW die goede apotheek zet ik er maar bij ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:37 |
Koersinzicht is voor mannen of vrouwen gelijk denk ik, geloof niet dat vrouwen veel dommer zijn in een peleton dan mannen. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:40 |
Sterkte CG! Zulke koersen zijn alleen maar klote. Bizar dat die premie zo laag is. Ik denk eerlijk gezegd dat vrouwenwielrennen in de breedte niet zo sterk is, omdat je er minder van kan leven als man zeg maar. Daardoor is het minder interessant om alles op alles te zetten itt bij de heren. Ik zeg niet meteen dat Vos een pakhaas is, maar het zou me niets verbazen. Zeker niet als je hoort dat er soms amateur heren en cyclorijders gepakt worden ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:43 |
Het kan natuurlijk dat ze met steun van haar ouders een tijd als prof heeft geleefd, en in die tijd door haar talent zo sterk is geworden dat ze iedereen naar huis fietst. Waardoor je betere contracten krijgt, en dus onafhankelijk als prof kan leven. In tegenstelling tot de meeste dames. Die zwak blijven, omdat ze geen prof zijn. Ik zou dat scenario graag geloven. Maar ja... | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 10:38 |
Ach wie zal het weten, ik geniet er niet minder om als ze weer eens een WK meepakt hoor. Ze is als persoon ook echt heel aardig, dat kan ik van Leontien niet zeggen helaas. Er zijn wel aardig wat dames die niet studeren en als prof leven. Vos steekt er gewoon bovenuit. Ik ben benieuwd wat ze dit weekend nog gaat doen. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 10:57 |
Wie oh wie gaat er zondag mee naar Ivo´s 200? Grip? No-P? Hoe laat verzamelen bij de Stay Okay? | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:24 |
Ja joh. Vos lijkt me ook ontzettend aardig. Een collega van me was tot een paar jaar geleden professioneel mountainbiker en kent haar ook wel. Hij zegt ook dat ze heel tof is. Ze lijkt me het type niet dat doping gebruikt, maar dat leek Boogerd ook niet. Het is zo jammer dat je eigenlijk overal twijfels bij hebt. Anyway, ik geniet ook enorm van haar prestaties ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:51 |
Ivo? Ben mijn inschrijving aan 't regelen. Via onze club, Gouda krijg ik toch korting en is 't 6.- per rit voor de 200 en de 300? Dus 12.- totaal? Wat een prijzen beste mensen.. ![]() | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:52 |
Pfff. Dat is niets! | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:53 |
Ik heb vanochtend een Bullit gesloopt ![]() Had 'm zo zwaar beladen dat hij door z'n hoefjes zakte ![]() De hele route zonder standaard gereden. Moest 'm overal tegen bomen en gebouwen aanzetten ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:54 |
En je mag zelfs onze held Ivo de hand schudden, en dat alles voor 6.- Euro, dat mag je niet missen Toemeke! | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:55 |
Dat zuigt. Oud type standaard was nie zo best. Nu zijn ze dikker. Even een nieuwe bestellen bij Hans. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:58 |
2 uur rijden naar Maastricht, 7:15 aankomen daar, 5:15 in de auto, 4:15 wekkertje op zondag. Brr, je moet er wat voor over hebben. Kutsport. ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:00 |
4:15 de wekker? Je bedoeld om 5 uur de wekker, avond van te voren alles klaarzetten? | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:00 |
Of ga je eerst nog mevrouwkaasplank plezieren, rustig een uitgebreid Engels ontbijt naar binnen werken en je fiets nog even poetsen? | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:00 |
Daar heb je waarachtig gelijk, ik moet echter een route verzinnen voor onze Midwinter-tocht. Daarbij mag ik dan in Yankee z'n wiel zitten en krijgen we appelgebak op kosten van de club. Iets wat ik als echte 'Ollander niet kan afslaan ![]() | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:01 |
Ja aluminium zag ik. Scheurde zo maar en was te kort. Heb al een nieuwe besteld. Gelukkig hebben we twee van die krengen hier staan ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:03 |
Nouja, ik moet eerst een bak koffie drinken en een paar toast met confituur eten, even douchen want we gaan natuurlijk wel fris de koersbroek in hé? Dan nog even aankleden en de camionette in. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:08 |
Fromage, ga jij ook in Vreeswijk meefietsen? En oksel ook? | |
firewirecable | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:13 |
Heb je een foto gemaakt van de lading? Hahaha, bakstenen? grindtegels? | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:17 |
Misschien, ik moet het nog even aanzien. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:19 |
4 zakken vol met dozen en post. Kon er nog net mee fietsen. Meer kon er bijna niet bij ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 8 maart 2013 @ 12:46 |
Het verschil tussen Dekker en Vos enerzijds en de door jou benoemde Co. Is natuurlijk wel dat de eersten altijd toppers zijn geweest, ook in hun juniorentijd. Maar stel nu eens dat b.v. Een Stan Wijkel of een Martijn Budding (ken jij natuurlijk allebei niet) over een paar jaar bij de profs de keien uit de straat zouden rijden, dan heb ik daar ook mijn bedenkingen over. Bij Vos en zelfs bij Dekker in het geheel niet. Moerenhout en Terpstra schaar ik in de andere categorie om dezelfde redenen. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:01 |
Er zijn toch ook renners die bekend hebben die ook in hun juniorentijd toppers waren? | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:02 |
Ach ik beschuldig niemand en geniet van elke koers en steek mijn handen voor niemand in het vuur. Als je naar de koers moeten kijken met misschien heeft die dit of dat dan is het ook niet leuk meer. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:07 |
Ik ben naar een nieuw frame aan het kijken, met ingebouwde infuusstandaard. | |
forty-two | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:08 |
pics! ![]() | |
keesfietst | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:09 |
Gewoon suikerpatiënt worden, mag je legaal spuiten tijdens de koers. Ben aan het rondkijken om maar eens bij een club te gaan rijden. Wil voornamelijk zaterdag/zondagochtendrondjes meerijden met een groepje om snelheid op te doen. Op een ovaaltje koersen is me nog te link/zwaar denk ik. | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:11 |
DTS? 12 km vanaf je huis. | |
keesfietst | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:25 |
Of ARC, 18km vanaf m'n huis. Beide een mailtje gestuurd. | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:26 |
ARC? | |
keesfietst | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:30 |
Bij golfterrein langs de A10 in Noord | |
forty-two | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:34 |
ow wacht ff... al gevonden ![]() | |
Gripper | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:36 |
Jitze, no-p en ik idd. Half 8 aldaar? | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:39 |
En bij de junioren zijn ze wel clean? Boogerd was ook een goede junior. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:43 |
Het instapmodel! | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:44 |
Nice, 7:30 ben ik er wel. MP tip? http://link.marktplaats.nl/652738167 mss te groot ofwa? Zonder wielen kopen zou goed zijn, en dan die visions er in van 80mm http://link.marktplaats.nl/652974684 dit moet jou ook aanspreken? | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:57 |
Dit is ook wel een mooi kader, alleen zonde dat er zo'n alu crankstel op zit. Zwart zou veel mooier zijn natuurlijk. http://link.marktplaats.nl/652575323 | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:05 |
gaat via een FM, dus is vast nog wel onderhandelbaar. (en zadelpen andere kleur dan stuurpen.. volgens sommige mensen op dit forum een doodzonde ![]() | |
eentwee | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:10 |
Ik heb serieus met een infuus op de Tacx gezeten ![]() @Gripper: deze is mooi: Moet je alleen wel een andere groep ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:10 |
Oh, en ik heb nog een S works SL3 gezien, alleen zit er een heel breed stuur op volgens mij. Jerommekes fiets zeker. http://link.marktplaats.nl/652431534 | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:19 |
Hoppa, nog een S works SL3, eigenlijk is dedees veel mooierder. http://link.marktplaats.nl/652215905 | |
Gripper | vrijdag 8 maart 2013 @ 14:36 |
Die colnago vind ik een verschrikkelijk lelijk ding, en veel te klein voor mij (of hij lijkt zo klein door die enorme hutkoffer achterop) De Focus vind ik wel ok. prima geprijsd ook (maar wel met ultegra, terwijl de sram red groep op die canyon die ik pas zag natuurlijk wel wat geavanceerder en veel lichter is) Ik vind trouwens dat wat voor teamfietspakjes geldt ook voor teamfietsen geldt: die zijn voor de mensen die hun bammetjes met fietsen verdienen, en dus niet voor mij. Dit vind ik ook een gave bak (ondanks weer zo'n gezwel onder het zadel) , en staat al heel lang op MP: http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr Die beide tarmacs zijn ook mooi, alleen zou 56 cm niet te klein zijn voor mijn 1,86? Die simplon had ik ook gezien ja, supergaaf ding. Maar ik heb inmiddels 3 wielsets shimano, dus ik ga echt niet meer naar campy overschakelen. Mn volgende fiets wordt óf Sram Red, of Dura Ace (metzonder DA crankstel uf kurs) [ Bericht 4% gewijzigd door Gripper op 08-03-2013 14:43:54 ] | |
ultra_ivo | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:02 |
De start zondag is om 8 uur, inschrijven vanaf 7 uur. TFK houders hebben inderdaad korting. Startnummer 14 is vrijgekomen (iemand is ziek), de eerste die zich nu aanmeldt krijgt het fameuze nummer en heeft in ieder voordeel een nadeel ![]() | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:07 |
bij ronde van drenthe dit weekend speculeren ze al over annuleren ivm te verwachten sneeuwval. Hoop dat jullie in limburg daar van gespaard blijven. Zou toch zonde zijn.. | |
Gripper | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:16 |
Voor Maastricht voorspellen ze nu op weeronline 1 mm neerslag, zonnetje/wolkje en 6 graden. Als dat zo blijft teken ik ervoor! Als we natte sneeuw krijgen wordt het inderdaad een akelig stuk trappen... | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:20 |
Dan zit je idd wellicht mooier op een 58 of zelfs een 59. Die Focus staat hier ook bij een shop in Rdam Zuid, wel een heel bazig frame hoor. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:21 |
Zelfde weer als Ivo's 300 vorig jaar dus? Kan meevallen idd. Wel koud maar k heb goede kleding. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:46 |
Ik vind het wel wat vroeg hoor om vanavond al te beslissen over het weer voor morgen. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:46 |
Ik hoop dat Zuid Holland ook gespaard blijft. Wil nog wat losrijden en het liefst buiten. | |
the_critic | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:48 |
gaat over zondag.. rvd Mannen, novilon Dames | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 15:48 |
Ik las net op Twitter ook al iets over zaterdag. | |
Gripper | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:09 |
Ik was vanochtend met een collega in Steenwijk, en zag onderweg op de snelweg al diverse ploegleiderswagens richting het noorden rijden ![]() Succes CG! | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:17 |
Dus van iedereen die zoveel lult over koersen is CG de enige die daadwerkelijk koerst hier? En ik denken dat wij stoere kerels waren. ![]() | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:25 |
Ik koers ook. Patroon en Kaas ook ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:28 |
Weet ik, maar ik zie nooit verslagen langskomen ![]() | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:50 |
Zo, net terug van eindelijk weer een ritje, gister toch andere (nieuw tweedehands) wielen gemonteerd, cassette mee over gezet om kosten te sparen. Shifter weer recht gezet en zadel toch wat hoger. Zadel hoger scheelde meteen erg veel, stuk minder last van de achterkant bovenbenen ![]() Wegens tijdgebrek het pondje naar de overkant gepakt en terug gereden. Op het einde me nog helemaal opgeblazen op een stukje waarvan ik weet dat er een strava segment ligt. Denk dat ik veel te vroeg aangezet heb, zal zo eens kijken. | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:55 |
Netjes, 2e gereden op een heel ander segment, als ik wist dat die daar lag had ik daar ook makkelijk 1e kunnen rijden. Was 3.1KM met een gemiddelde van 31.9KM/H | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 16:59 |
Je staat nog niet in het strava team van ons? | |
ThePlaneteer | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:00 |
Hoeren winter ![]() | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:06 |
Nope, denk dat dat met die babyrondjes van mij ook (nog) niet echt opschiet. Ik laat het wel weten als ik mijn eerste doel heb bereikt, dan durf ik wel ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:06 |
Ah joh, lekker boeiend. Gewoon erbij gaan. | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:09 |
Je moet er zelf wat van maken he? Ik ben ook slechts een toerboer maar kan me er opperbest mee vermaken. | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:14 |
Joa, maar ik wil eerst lang genoeg op de fiets gezeten hebben om op en neer naar Roermond te komen (vanaf Venlo) lijkt me toch echt wel het minimum. Denk binnen nu en een maand dat het wel moet lukken. | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:16 |
Trouwens, ik wil mijn fietskleding wassen, normaal doet mijn vriendin zulke dingen. De temperatuur en dergelijke kom ik wel uit, die symbooltjes ken ik wel, maar doe ik er ook wasverzachter bij of is dat onnodig? Vriendin op het werk, dus onbereikbaar. | |
muzas | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:18 |
Met de gemiddeldes die je hier af en toe neerzet zit je al ver boven mij. bovendien, je hoeft je nergens voor te schamen toch.. je bent toch lekker aan het fietsen. | |
MarcoD | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:20 |
Hoe is het met je schakelproblemen afgelopen? | |
MarcoD | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:21 |
Geen wasverzachter nodig | |
muzas | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:22 |
Ik moet er nog naar kijken.... Heb de fiets sinds het bewuste ritje niet meer aangeraakt ![]() | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:22 |
Thanks voor de service, vriendinlief zal verbaast zijn als ze thuiskomt ![]() Nu lekker de douche in. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:41 |
Bij deze dan: Gister een trainingskoersje. Een uur lang op een lint gereden. Natuurlijk zat ik te ver achterin en moest ik op een gegeven moment veel gaatjes dichtpoefen. Maar dat was het plan, daar word je sterk van. Na een tijdje ben ik naar voren geschoven om even voor het peloton uit te rijden en bij start/finish m'n middelvinger op de steken naar een ploeggenoot die niet meedeed en toe stond te kijken ![]() Daarna op z'n elvendertigst uitgereden in de groep. | |
MarcoD | vrijdag 8 maart 2013 @ 17:55 |
Hebben de mensen die woon-werk op hun fiets doen hier een speciale rugtas voor? Of hebben jullie alles al op het werk liggen? Gister een tasje besteld omdat in mijn huidge tas niet alles past. ![]() | |
Patroon | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:03 |
Wat een kut weer man. Zo kan ik toch niet fatsoenlijk wat opbouwen... ![]() | |
kanovinnie | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:14 |
wag neem je mee dan? Schoenen enzo laat ik op mij. Werk liggen en eten koop ik bij mijn werk in de uurt | |
keesfietst | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:20 |
Deuter ![]() | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:44 |
Ow ik ga niet hoor. Ik mag niet meedoen zaterdag is WorldCup is alleen voor UCI teams. En voor zondag zijn we niet uitgenodigd. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:46 |
Neeeee je moet het niet doen als je je doel bereikt hebt. Wat is dat nou, ik vertel ook over mijn non-doel. Ik ben keihard op mijn bakkes gegaan voor de 20km nog. Dat is toch geen doel ![]() ![]() | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:47 |
Is toch lekker ff lekker trainen in een trainingskoers, die zijn vaak meer relaxt dan de dameskoersen, maar misschien ervaar ik dat omdat ik een dame ben die tussen de mannen rijdt. Hoewel sommigen het niet kunnen hebben als ik ze voorbij rij. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:48 |
Ja kut he ![]() | |
Patroon | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:01 |
Ja ik heb nu 3 weken pijnvrij aan het trainen en kan weer volle bak gaan. Maar toch komt een uur lang koersen rond de 40 per uur met deze kou nog iets te vroeg. Wil nu ook niet forceren. Nog genoeg tijd om clubkoersen te rijden dit jaar, de jongens die nu volle bak wedstrijden rijden zijn toch elites/amateurs waarvan het seizoen bijna begint/is begonnen. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:02 |
Straks in Mei/Juni zijn er ook nog zat koersen hoor. | |
CyclingGirl | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:21 |
Seizoen is lang hoor. | |
forty-two | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:34 |
Zo! Net terug van m'n korte rondje loosdrechtse plassen (40km), mooi fietsweer zo in de schemering ![]() Alleen waardeloos dat m'n lamp er de laatste 6 km mee kapte... | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:48 |
Ja, en in 't voorjaar zitten koersen vaak boemvol en is iedereen fris. Dan is het voor een iets minder rappe renner zoals ik aanklampen. Als het eenmaal zomer wordt komen de kansen op prijsjes. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:51 |
Kan ik beamen. Ik heb vorige zomer ook een tas van Deuter gekocht. Super ding. Na driekwart jaar intensief gebruik nog steeds als nieuw. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:53 |
Er reden ook genoeg dames mee. Een ook gasten als Slagter, Keizer, De Maar en Lindeman doen wel eens mee. Het is ook een vrij simpel parcours. Gister waaide het hard, maar meestal kan je je makkelijk de hele koers in het peloton verstoppen als je wil. | |
No-P | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:53 |
Ik fiets met een volle deuter ac lite 22 rond 3 uur zonder klachten. Ook een super ding. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:55 |
Nu rijden bij ons ook alleen maar elites en goede amateurs voorin. De rest volgt maar wat, of schoot af en toe eens een pijl af. In de loop van het voorjaar is het makkelijker koersen. Gister was Tijmen Eising er. Die rijdt ook makkelijk. | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:56 |
Ja. Ik gebruik 'm ook wel eens met fietsen, maar ben ook gewend om met koerierstas rond te fietsen ![]() | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:56 |
Ik ga ook koersen. Ooit. Vandaag buikspieren / armen getraind. Zondag op de ATB op de Veluwe (Nunspeet). Verder wil ik stiekem een setje hoge carbonwielen. (niet tegen mijn vrouw zeggen aub.) | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:57 |
Die Simplon is mooi. | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:03 |
Xentis Squad zien er wel tof uit. | |
kaasplankje | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:12 |
Neh neem dan Fulcrum red wind oid. | |
buzz1291 | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:14 |
Tsja geen wonder want twee maanden geleden lag z'n hematokrietwaarde nog boven de 50 ![]() | |
Tommeke | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:15 |
Ik dacht er nog aan hem te vragen naar z'n hematocriet, maar deed het toch maar niet ![]() | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:17 |
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:18 |
Red Wind, vind dat rode niet mooi. | |
Oksel | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:18 |
Is er ook een Brown Wind? ![]() | |
Maxbet | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:23 |
Wat scheelt het veel zeg dat zadel een stukje omhoog, dacht dat ik prima zat, maar merkte vandaag dus dat het zo een stuk beter is. Volgende maand maar eens kijken voor een 105 cassette, dan heb ik toch 2 volledige wielsets staan. Of is er prijs/kwaliteit gezien een beter optie? 10 speed sowieso.. | |
No-P | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:25 |
Fietste jij niet met 6 speed? Dan kun je niet zomaar overstappen naar 10 speed cassette, dan moet je alles vervangen. | |
buzz1291 | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:29 |
Hij monteert gewoon de vier grootste kransjes niet, en de volgende keer hoeft hij er maar twee losse bij te kopen..... ![]() | |
forty-two | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:36 |
Jep, dry bag bij de dumpshop in utrecht voor ¤40. Ijzersterk, licht en waterdicht. | |
muzas | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:40 |
Wat horen CO2-patronen ongeveer te kosten? Heb er laatst 1 moeten gebruiken, en wil deze vervangen. Maar kom vrij uiteenlopende prijzen tegen op internet... | |
Patroon | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:58 |
Je hebt ze in doosjes met 10 voor 7,50. Die koop je niet per 1 ofzo. |