SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic:
Koningin:
Doobsie:
MizzEnroe
Ik heb de projectjes genomen die al klaar waren.![]()
Hook on
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:55 schreef trovey het volgende:
En uiteraard de titel niet veranderd.
quote:
Die komt dus van Mirjam af.quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahaha mooie titel Trovey![]()
![]()
ow ja, nog een heel warm (onder een gehaakte deken) welkom aan alle nieuwe haaksters
Das waarquote:woensdag 27 februari 2013 @
... ik vind ook dat men de moeite wel kan nemen om een foto even te verkleinen voor hem hier te plaatsen.
Ben blij dat ik daar niet als enige last van heb *giechel*quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik liep vanmiddag even langs een stoffenwinkel die ook wol/katoen heeft....en voor ik het wist had ik 6 bolletjes katoen, 2 bollen acryl en een aantal haaknaalden gekocht.
Ik had de katoen wel nodig (heb namelijk beloofd iets te maken voor een kennis), de acryl heb ik nodig voor mijn regenboogdeken (helaas te weinig van de desbetreffende kleur) en haaknaalden lijk ik te eten...ik verlies ze altijd als ik in bed zit te hakenquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:46 schreef Danaîdes het volgende:
[..]
Ben blij dat ik daar niet als enige last van heb *giechel*
Tot er iemand langskomt van RTL "Je leven in Puin" en je wanhopig bezig bent je wol te redden van mensen die het weg willen gooien.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:49 schreef Danaîdes het volgende:
Ach, je kunt nooit te weinig wol hebben vind ik... Hihi :3
Te weinig juist wel, je kunt nooit te veel hebben!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:49 schreef Danaîdes het volgende:
Ach, je kunt nooit te weinig wol hebben vind ik... Hihi :3
Potentiële klant "Je leven in Puin"gespot.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Te weinig juist wel, je kunt nooit te veel hebben!
als je ruimte te kort hebt :-)quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Te weinig juist wel, je kunt nooit te veel hebben!
Gewoon persen met die bollenquote:
quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon persen met die bollen....gelukig is dat mogelijk.
echt? Is de wol daar duur?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:56 schreef Danaîdes het volgende:
Maar een geluk dat ik in Engeland woon en geen last heb van nieuwsgierige programma's ;-P.
Gehgeh. Maar eerlijk is eerlijk.. ik moet gaan kijken voor iets waar ik mijn wol in kan bewaren haha xD
Onder het bed in die speciale bakken, op zolderquote:Op woensdag 27 februari 2013 20:56 schreef Danaîdes het volgende:
Maar een geluk dat ik in Engeland woon en geen last heb van nieuwsgierige programma's ;-P.
Gehgeh. Maar eerlijk is eerlijk.. ik moet gaan kijken voor iets waar ik mijn wol in kan bewaren haha xD
Mijn favo-wol is Robin Dk... kost me via internet £1.39quote:
En dat is dus wol, die prijs valt op zich mee inderdaad! En splijt niet?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:59 schreef Danaîdes het volgende:
[..]
Mijn favo-wol is Robin Dk... kost me via internet £1.39
Valt reuze mee vind ik ;D
Trovey ik wil zo'n opslag poef kopen inderdaad ;D
Of je overtuigd je vriend ervan dat je dat logeerbed op zolder echt niet nodig hebt en dat daar veel beter een mooie Expedit kast met lekker veel vakken kan komen!quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Onder het bed in die speciale bakken, op zolder, in bakken in je slaapkamer
, in poefs met opbergruimte in je woonkamer
....ik ben zo handig met dat soort dingen.
![]()
quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Of je overtuigd je vriend ervan dat je dat logeerbed op zolder echt niet nodig hebt en dat daar veel beter een mooie Expedit kast met lekker veel vakken kan komen!![]()
![]()
Bed is al weg, nu ff opruimen en vrijdag de kast halen![]()
quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:31 schreef dapmar het volgende:
Ja maar een foto van mijn snufje ga ik echt nog niet doen hoor hahaha. PB @ creadoo
@Muck, heb jij er ook al dingen uit gemaakt? Ik vind niet alles even leuk (die buikband??), maar genoeg om nog even vooruit te kunnen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:28 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat boek heb ik ook, er staan erg leuke dingen in
Die buikband is echt erg jaquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:24 schreef HarrrrieH het volgende:
Zo wow wat gaan jullie hard. Met typen en met haken!
[..]
@Muck, heb jij er ook al dingen uit gemaakt? Ik vind niet alles even leuk (die buikband??), maar genoeg om nog even vooruit te kunnen.
En @zouzoumaarkunnen: Jij nog leuke tips uit het boek voor een beginner?
@creado Wat een prachtige deken!
@cyberterrorist Ziet er al gezellig uit al die GS. Echt leuk.
Ik denk dat je voor een wooleater (hence the name) wel meer wol nodig hebt dan 16 bollen. Had Trovey niet een keer ook een wooleater blanket gemaakt? In ieder geval, diegene zat op een gegeven moment op meer dan een bol per ronde toch?quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:59 schreef kaatje50 het volgende:
Het is inderdaad de woleater. Ben er nu aan begonnen. Ik ga minder felle kleuren gebruiken, omdat ik hem echt op ons bed wil leggen en daarom alleen de kleuren van de slaapkamer wil gebruiken..
In het begin is het even puzzelen (voor mij), maar heb de 2e kleur nu bijna af.
alvast 16 bollen gekocht, vanmiddag, maar heb er maar 4 in het zicht liggen. De rest ligt mooi verstopt
Ik ben heel erg, ik heb er speciaal een storage voor gehuurd.quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Onder het bed in die speciale bakken, op zolder, in bakken in je slaapkamer
, in poefs met opbergruimte in je woonkamer
....ik ben zo handig met dat soort dingen.
![]()
held.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik ben heel erg, ik heb er speciaal een storage voor gehuurd.
Whaha! Je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb er al foto's van, die zal ik binnenkort wel plaatsen (als ik thuis ben, zit in het buitenland).quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:55 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]!!
Wil je eens foto's maken als ie er komt? Ik ben benieuwd
Ooh oke! Ik zag al een 20x20 storage voor me volgestopt met wolquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:58 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb er al foto's van, die zal ik binnenkort wel plaatsen (als ik thuis ben, zit in het buitenland).Ik heb er niet alleen mijn garen in hoor, ook mijn stofjes (ook te veel) en de babyspullen die niet meer gebruikt worden.
haha! baas boven baas!quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:07 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
dan zou ik nog even naar die doily/tafelkleed kijken, want die is nog geen 96cmquote:Ik heb de projectjes genomen die al klaar waren.
En dan op kleur gesorteerd.Zoiets:quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ooh oke! Ik zag al een 20x20 storage voor me volgestopt met wolmeheh maar ik ben alsnog benieuwd!
Helaas ziet het er niet zo mooi uit, ik heb het in dozen gestapeld. Maar wel op kleur.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:26 schreef B.ertha het volgende:
[..]
En dan op kleur gesorteerd.Zoiets:
[ afbeelding ]
hahah dat zou een dure hobby zijn maar evengoedquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik wil eigenlijk gewoon een winkel, waar ik de hele dag in kan zitten fröbelen. Maar ik ga niets verkopen, het is allemaal voor MIJ. De winkel is gewoon altijd dicht!
quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik wil eigenlijk gewoon een winkel, waar ik de hele dag in kan zitten fröbelen. Maar ik ga niets verkopen, het is allemaal voor MIJ. De winkel is gewoon altijd dicht!
ik doe graag mee!quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef Angelof9 het volgende:
Hahahaquote:Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef Angelof9 het volgende:
Hij is liefquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:48 schreef Soempie het volgende:
Wat zijn er weer mooie dingen voorbij gekomen. MizzEnroe wat een gave mutsen.![]()
Ik heb de afgelopen tijd -na heel lang niet haken- een teckel gemaakt voor een vriendin. Ze is een tijdje terug op zichzelf gaan wonen en haar hondje heeft ze bij haar ouders gelaten, vandaar. Denk dat ik nog een sjaaltje maak, want de voorkant heb ik niet echt mooi afgewerkt. En het aan elkaar zetten van de stukken vind ik nog steeds een rotwerkje. Maar ik kwam erachter dat de matrassteek wel goed werkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oja, roze is haar lievelingskleur.![]()
Jawel, op de Haagdijk zit een wol- en stoffenwinkeltje. En in de stad zit er tegenover de Pipoos een naaimachinewinkel waar ze ook wol hebben. Maar die op de Haagdijk is leuker en ook dichtbij het centrum.quote:Op donderdag 28 februari 2013 13:27 schreef Godagoyas het volgende:
Ik ben zaterdag in Breda. Zijn er daar leuke handwerkwinkeltjes in de buurt?
Enig idee waar op de haagdijk? Ik kom nooit verder dan de pipoos en de singer iddquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Jawel, op de Haagdijk zit een wol- en stoffenwinkeltje. En in de stad zit er tegenover de Pipoos een naaimachinewinkel waar ze ook wol hebben. Maar die op de Haagdijk is leuker en ook dichtbij het centrum.
volgens mij is die van grietjekarwietje veel kleiner, of vergis ik me?quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:17 schreef Soempie het volgende:
Deze heb ik gemaakt:
http://haakmaaraan.blogsp(...)-teckel-patroon.html
Maar later kwam ik deze tegen en ik vind dat koppie schattiger en de kleuren mooier, maarja, mijn lievelingskleur is ook niet roze.
http://grietjekarwietje.b(...)edels-de-teckel.html
Hm. Ik vind die van haak maar aan veel leuker! Alleen de pootjes had ik anders gedaan denk ik.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:17 schreef Soempie het volgende:
Deze heb ik gemaakt:
http://haakmaaraan.blogsp(...)-teckel-patroon.html
Maar later kwam ik deze tegen en ik vind dat koppie schattiger en de kleuren mooier, maarja, mijn lievelingskleur is ook niet roze.
http://grietjekarwietje.b(...)edels-de-teckel.html
quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Jawel, op de Haagdijk zit een wol- en stoffenwinkeltje. En in de stad zit er tegenover de Pipoos een naaimachinewinkel waar ze ook wol hebben. Maar die op de Haagdijk is leuker en ook dichtbij het centrum.
Dank je wel alvast! Gaat nu op zoek naar straatnamen en postcodes... GPS héquote:Op donderdag 28 februari 2013 14:25 schreef SupremeEvil het volgende:
In de Hoge Vucht zit ook een hobbywinkel met haak en brei gerei,
http://www.yourdesignbreda.nl/breien-en-haken.html
Maar das niet echt centrum...
/lurk
dan kom ik gesjellig bij je op de koffiequote:Op donderdag 28 februari 2013 11:20 schreef Angelof9 het volgende:
ik heb pas 1 teckel gemaakt, gewoon uit de losse pols.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui, jij hebt toch ook al een aantal teckels gemaakt of niet? Waar heb jij het patroon vandaan? Die van grietje uit de link van Soempie, vind ik niet zo....ik meen me te herinneren dat jij een leukere had (sorry soempie....vind die van jou evengoed erg geslaagd...het voorbeeld vind ik niet zo goed geslaagd)
Kijk anders eens op mijn ravelry, ik heb er ook ooit een gemaakt. BerthaMquote:Op donderdag 28 februari 2013 15:56 schreef Tyler-Girl het volgende:
Trui, jij hebt toch ook al een aantal teckels gemaakt of niet? Waar heb jij het patroon vandaan? Die van grietje uit de link van Soempie, vind ik niet zo....ik meen me te herinneren dat jij een leukere had (sorry soempie....vind die van jou evengoed erg geslaagd...het voorbeeld vind ik niet zo goed geslaagd)
Hé ja, leuk!quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:44 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dan kom ik gesjellig bij je op de koffie
wie kent Snuf nu nietquote:
Die heeft ook een leuk koppie.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Kijk anders eens op mijn ravelry, ik heb er ook ooit een gemaakt. BerthaM
ik zie het niet gratis hoor... alle patronen zijn 3,95 en mailen naar de maakster. Ik zie niet vermeld dat het konijn gratis is.. , maar dat kan geheel aan mijn "ik kijk ergens gemakkelijk overheen neus" liggen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Snuf is het konijntje van Stip & Haak
http://stipenhaak.blogspot.nl/p/mijn-patronen.html
ik was er trouwens heilig van overtuigd dat iedereen het gratis konijntje van Stip en haak aan het maken waspluis heet die volgens mij....ik vond het al veel onderdelen, voor zon klein ding
rechts in de balk staat een linkje naar konijntje pluis, een klein patroon dat wel gratis isquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:03 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik zie het niet gratis hoor... alle patronen zijn 3,95 en mailen naar de maakster. Ik zie niet vermeld dat het konijn gratis is.. , maar dat kan geheel aan mijn "ik kijk ergens gemakkelijk overheen neus" liggen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Of je overtuigd je vriend ervan dat je dat logeerbed op zolder echt niet nodig hebt en dat daar veel beter een mooie Expedit kast met lekker veel vakken kan komen!![]()
![]()
Bed is al weg, nu ff opruimen en vrijdag de kast halen![]()
Ja, dat denk ik ook. In elk geval zijn de pootjes heel iel. Ik vind vooral leuk wat ze met de ogen en oortjes heeft gedaan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:51 schreef trui het volgende:
[..]
volgens mij is die van grietjekarwietje veel kleiner, of vergis ik me?
ja klopt :-)quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:28 schreef Tyler-Girl het volgende:
Snuf is het konijntje van Stip & Haak
http://stipenhaak.blogspot.nl/p/mijn-patronen.html,
jaquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:04 schreef HarrrrieH het volgende:
Jullie hebben allemaal en behoorlijke voorraad wol zeg! Ik heb nu een bescheiden picknickmandje met wol en een paar haaknaaldjes. Nog lekker overzichtelijk dus. Of zal dit erger worden naarmate het haakvirus verder toeslaat?
Wat wordt je volgende project? Ook een deken? Welke kleuren heb je in gedachten?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:13 schreef janeway het volgende:
Ik loop steeds bij de euroschopper binnen, daar ligt leuke wol en ook katoen.. Maar ik ga geen nieuwe wol kopen totdat mijn deken af is.. Maar het kriebelt zo als ik die kleurtjes zie..
Want ik heb wel een ander idee qua kleuren.. Die wil ik ook maken.. Maar eerst deze af. En dan een volgend project..
Nee hoor ik had die armen al.. Al jaren maar die klachten zijn te verwaarlozen.. Gewoon altijd een beetje pijn.. Nu kon ik mijn kopjes niet meer pakken.. Dan gaat het toch weer fout.. Dit komt idd weer door het haken.. Maar de oorspronkelijke tennisarmen geen idee.. Ik werk in de kinderopvang misschien sjouw ik te veel met de kids..quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:26 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat vervelend zeg. En aan 2 armen tegelijk? Komt het door het haken. Beterschap. Hopelijk gaat het snel weer beter.
Verder ben ik het wel met je eens hoor. Tot nu toe lijkt het me het leukste om met name "nuttige" dingen te maken. Maar wie weet ga ik ook nog wel eens aan de amigurumis en andere knuffelbeesten. Ik zou alleen niet weten aan wie ik ze zou kunnen slijten. Ik heb binnenkort een neefje of nichtje. De ouders vinden een deken wel erg schattig, maar ik moet het niet te gek maken geloof ik
Bij mijn eerste knuffelexperiment legde ik het draadje steeds eerst neer en dan de eerste steek (vaste geloof ik) eroverheen. Maar wellicht kunnen de ervaren haaksters beter antwoord geven.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:33 schreef dapmar het volgende:
Als ik een draadje gebruik voor steekmarkeren heel stom waar plaats ik die. Doe ik dan de eerste vasten haken van de betreffende rond en dan het draadje erin of???
Graag tips.
Ik begrijp dat je kinderen al wat ouder zijn. Voor een slungelige puber moet je denk ik wel een stuk of 8 babydekentjes haken (qua aantal steken)... Zou voor mij echt een meerjarenproject zijnquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:33 schreef janeway het volgende:
[..]
Nee hoor ik had die armen al.. Al jaren maar die klachten zijn te verwaarlozen.. Gewoon altijd een beetje pijn.. Nu kon ik mijn kopjes niet meer pakken.. Dan gaat het toch weer fout.. Dit komt idd weer door het haken.. Maar de oorspronkelijke tennisarmen geen idee.. Ik werk in de kinderopvang misschien sjouw ik te veel met de kids..
Dekens kan ik voorlopig wel haken.. Ik heb 3 kinderen, ze zijn te groot voor de diertjes, maar een deken willen ze wel.. (maar ik zie dat formaat niet zo zitten hahaha) Deze deken is bedoeld voor op de bank.. als omslag op een koude avond..
Maar wie weet haak ik er toch een deken voor een van mijn dochters van.. En ga ik met andere kleurtjes iets voor op de bank maken
Kinderen zijn idd niet meer klein.. 14, 11, 8. Ik heb aardig wat grannys nodig hahaha.. Maar goed het haakt best wel snel weg op een avond doe ik er 6 ofzo misschien wel meer.. Als ik echt wil.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:50 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je kinderen al wat ouder zijn. Voor een slungelige puber moet je denk ik wel een stuk of 8 babydekentjes haken (qua aantal steken)... Zou voor mij echt een meerjarenproject zijnWel leuk dat ze onder je haaksels willen liggen!
Ik ga daar spijt van krijgen maar dat moet ik dus nog doen hahaha. Maar losse draadjes van een kleur haak ik mee met een setje van 3 stokjes. En dan knip ik hem af.. Dan ben je ze eigenlijk gelijk kwijtquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:25 schreef HarrrrieH het volgende:
Wow 6 of meer! Ik kan er meer 1 op een avond, soms 2 als ik alles in een kleur doe. Vooral het wegwerken van alle losse draadjes kost bijna net zoveel tijd als het haken. Of weet je daar een goede oplossing voor?
Tja, ik heb heel enthousiast gekozen voor 3 kleuren per GS.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Serinde het volgende:
Als je granny's in 1 kleur haakt heb je toch maar 2 draden? Begindraad kun je zo door de begincirkel weven, dat kost geen moeite. Met 1 draad echt wegwerken per vierkantje ben je toch niet zo lang bezig? Daarom maak ik trouwens het liefst granny's in 1 kleur. Ik overweeg een deken te maken en dat ga ik dan ook niet met verschillende kleuren in een granny doen haha.
Ik haak de granny's ook in 3 kleuren. De draad als je klaar bent met de kleur is al een soort knoopje, die haak ik mee met 3 stokjes.. De draad van de nieuwe kleur haak ik mee in de eerste set lossen (stokje 1) van een toer. En de losse draad dan in de volgende toer met 3 stokjes.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Serinde het volgende:
Als je granny's in 1 kleur haakt heb je toch maar 2 draden? Begindraad kun je zo door de begincirkel weven, dat kost geen moeite. Met 1 draad echt wegwerken per vierkantje ben je toch niet zo lang bezig? Daarom maak ik trouwens het liefst granny's in 1 kleur. Ik overweeg een deken te maken en dat ga ik dan ook niet met verschillende kleuren in een granny doen haha.
-edit- meehaken met 1 setje van drie vind ik te kort, ik ben bang dat hij dan te makkelijk losschiet, ik haal de draad altijd heen én weer, minstens 1x
dapmar: hangt helemaal van je eigen voorkeur af. Ik trek het draadje gewoon mee door de eerste steek van de nieuwe toer. Je kan ook eerst steken van de nieuwe toer maken en dan alsnog het draadje er doorheen halen maar je moet even kijken wat voor jou het makkelijkste werkt.
Ik niet, ik haak met de nieuwe draad drie losse. Er is ergens een youtube filmpje.. Op 13.54 staat het aanhechten van een nieuwe draadquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:10 schreef HarrrrieH het volgende:
Maak je de nieuwe kleur dan ook nog vast met een knoopje? Of is dat vloeken in de haakkerk?
quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:10 schreef HarrrrieH het volgende:
Maak je de nieuwe kleur dan ook nog vast met een knoopje? Of is dat vloeken in de haakkerk?
Wat is 'ie goed gelukt!quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:48 schreef Soempie het volgende:
Wat zijn er weer mooie dingen voorbij gekomen. MizzEnroe wat een gave mutsen.![]()
Ik heb de afgelopen tijd -na heel lang niet haken- een teckel gemaakt voor een vriendin. Ze is een tijdje terug op zichzelf gaan wonen en haar hondje heeft ze bij haar ouders gelaten, vandaar. Denk dat ik nog een sjaaltje maak, want de voorkant heb ik niet echt mooi afgewerkt. En het aan elkaar zetten van de stukken vind ik nog steeds een rotwerkje. Maar ik kwam erachter dat de matrassteek wel goed werkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oja, roze is haar lievelingskleur.![]()
En als je heen en weer haalt...zorg je er dan ook voor dat de draad door zichzelf heen gaat. Of gewoon door verschillende steken?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:39 schreef trui het volgende:
alleen over de eindjes heen haken is mijns inziens doorgaans echt niet stevig genoeg om lang te blijven zitten. ik weef ook ouderwets heen en weer na afloop, met een stopnaald. knopen blijven voelbaar, dus zou ik niet doen, zeker niet als het een dekentje wordt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:39 schreef trui het volgende:
alleen over de eindjes heen haken is mijns inziens doorgaans echt niet stevig genoeg om lang te blijven zitten. ik weef ook ouderwets heen en weer na afloop, met een stopnaald. knopen blijven voelbaar, dus zou ik niet doen, zeker niet als het een dekentje wordt.
Nee, nog niet, ik had nog een aantal opdrachten liggen die eerst af moesten en ben nu bezig met een vestquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:24 schreef HarrrrieH het volgende:
Zo wow wat gaan jullie hard. Met typen en met haken!
[..]
@Muck, heb jij er ook al dingen uit gemaakt? Ik vind niet alles even leuk (die buikband??), maar genoeg om nog even vooruit te kunnen.
haha dat had ik nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ja zo aan het lint te zien rechtsboven op het boekje zijn die inderdaad gebreid. Ik vind het wel grappig hoor haha! Misschien ga ik ze wel maken voor m`n oma, die is wel koningshuis-fan!
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Christel Krukkert is alweer bezig geweest voor 30 april!
Dankjewel.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is 'ie goed gelukt!Welk garen en welke maat naald heb je gebruikt?
ulk :-(. Dat is een grapje toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:58 schreef bietel het volgende:
Zo een? (maar dan gehaakt):
[ afbeelding ]
Dat hoop ik.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:08 schreef Dottey het volgende:
ik zou in spiralen werken... dan heb je dat probleem niet.
Het gaat een muts worden toch?
je eindigt prima hoor in een spiraal. Wat ik altijd doe is in de laatste ronde , als je zegmaar weer op de beginplek bent en je alles weg wilt werken, nog een half stokje, 2 vaste en een paar slip stitches in de steken erna. Deze zie je niet maar halen wel dat gekke losse einde van de spiraal weg en werken het naar een cirkel toe zegmaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:11 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat hoop ik.
Maar hoe doe je dat dan? En eindig je dan wel mooi? Ik heb nog niet genoeg ervaring om te kunnen improviseren.
En ik doe niets fout dus?
dit is een muts van stokjes, ik vind dat minder geschikt om in spiralen te werken. dan moet je het eind nog een beetje anders afbouwen in elk geval. en er zijn echt wel manieren om dat beginnetje minder opvallend te laten zijn hoor. je kunt bijvoorbeeld ook eens beginnen met 2 lossen in plaats van 3 als 'beginstokje' van elke toer.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 10:32 schreef kirsten. het volgende:
[..]
je eindigt prima hoor in een spiraal. Wat ik altijd doe is in de laatste ronde , als je zegmaar weer op de beginplek bent en je alles weg wilt werken, nog een halve vaste, 2 vaste en een paar slip stitches in de steken erna. Deze zie je niet maar halen wel dat gekke losse einde van de spiraal weg en werken het naar een cirkel toe zegmaar.
In spiralen werken werkt hetzelfde als in losse rondes hoor! Je kan in principe hetzelfde patroon aanhouden, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je het begin van de ronde markeert met een stekenmarkeerder omdat je anders niet weet of je al klaar bent met een rondje. Je kan er een stukje wol dwars doorheensteken (of contrasterende kleur) of speciale stekenmarkeerders aanschaffen natuurlijk.
ik werk trouwens vaak die halve vaste (dus slipstitch) om de 3 lossen/eerste stokje heen. Dan is het gat niet zo groot. Dus in plaats van 'door' de steek heen te gaan zoals normaal doe ik hem geheel eromheen of zelfs in het 2e stokje (dus bovenaan tussen de 3 lossen en het 1e normale stokje).
ah super handig filmpje! Heb hem aan een vriendin doorgestuurd die én binnenstebuiten haakte én alleen door de achterste lus haha (ik zat haar heel raar aan te kijken toen)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:04 schreef Soempie het volgende:
Zie ook vanaf 9 minuut 20 van dit filmpje:
Dan zie je dat het eigenlijk vanzelf gaat en wat de juiste kant is.
zoals het nu lijkt ga je goedquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:39 schreef dapmar het volgende:
Zo ver ben ik nu, en dan is dus mijn vraag ga ik goed of moet ik omkeren?
[ afbeelding ]
het gaat niet altijd vanzelf de goede kant op. meestal krult het juist de 'verkeerde' kant op als je niks doet, is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:04 schreef Soempie het volgende:
Dus zoals op de onderste foto is ook zoals je een muts uiteindelijk opzet?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben er hier ooit ook achter gekomen dat ik binnenstebuiten haakteEr was ook beeld bij, misschien nog wel handig om nog een keer te showen
Dit is dus binnenstebuiten
[ afbeelding ]
En zo is het goed
[ afbeelding ]
Je haakwerkje moet dus van je af gaan, en niet naar je toe komen
Hahaquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:12 schreef Lutte het volgende:
Vriendje de deur uit, vanavond onverwachts vrij door feestje dat niet doorgaat... Nu is het alleen ik, een haaknaald en een bol wolEn een bak gyros
![]()
Oeh nice!!!!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
't Is even wat werk maar dan heb je ook wat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:12 schreef Lutte het volgende:
Vriendje de deur uit, vanavond onverwachts vrij door feestje dat niet doorgaat... Nu is het alleen ik, een haaknaald en een bol wolEn een bak gyros
![]()
BrainTeaserMooi!
O ja, dat bepaalt hoe de kant eruit komt te zien natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:01 schreef trui het volgende:
nee joh. in beide gevallen (dus zowel voor amigurumi als muts) geldt dat de goede kant de kant is waar je met je haaknaald in steekt.
geheel eens met harrriequote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:40 schreef HarrrrieH het volgende:
@BrainTeaser: Wat mooi!! Wellicht dat ik hier ook ooit zo'n installatie nodig hebt. Voorlopig houd ik het nog even bij mijn mandje, maar wat niet is kan nog komen![]()
@BrainTeaser en Lutte: Lekker zo'n avondje! Veel plezier. "Helaas" heb ik vanavond een feestje. Maar ik heb nu lekker eventjes een uurtje vrij. Dus dan moet 1 GS'je wel lukken toch?
Goed filmpje! Hier zie je ook goed hoe je een draadje als markeerder kunt gebruiken. Weet niet meer precies wie daar vragen over had...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:04 schreef Soempie het volgende:
wow... dat ziet er goed uit!! super mooiquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat het geen haakpatronen zijn. Kan echt niet breien!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:35 schreef B.ertha het volgende:
http://db.tt/fWVo36DR
Iemand behoefte aan dit boekje? Er staan erg leuke dingen in (eindelijk eens niet truttig) maar het zijn alleen maar breipatronen
Hai Bietel bedankt voor je mee denken en kijken. ik heb namenlijk niks omgekeerd.... dat vind ik het rarequote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:40 schreef bietel het volgende:
Ik had een heel verhaal getypt, maar brain legt het denk ik een heel stuk simpeler uit
Edit: Even terug gekeken en Dapmar: Op de foto die je vanmiddag postte, zit de buitenkant binnen, dus als je gedaan hebt wat Trui zei, dan zit je nu goed!
Kijk anders nog even naar het filmpje dat Soempie op de vorige pagina gepost heeft. Daar kan je goed zien, hoe de buitenkant naar buiten gaat.
Wow wat een goede uitleg. Thanks.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Gewoon dit onthouden (wat Angel en wild-r0se eerder al zeiden):
Terwijl je haakt, steek je je haaknaald altijd vanaf de 'goede' kant naar de 'foute' kant.
Als je dat aanhoudt, weet je altijd welke kant buiten hoort!
Iedereen legt het op een andere manier of in andere bewoordingen uit, waardoor het onbedoeld soms alleen maar verwarrender wordt. Bovenstaande kan maar op één manier uitgelegd worden (lijkt mij althans), dus dan weet je zeker dat je goed zit!
Wow, dat ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat ik aan jouw plaatje niet zo goed kan zien is hoe de naald er daar nou in steekt. als dit de kant is waar je tegenaan kijkt tijdens het haken, dan is dit de goede kant (en dus de goede (of buiten)kant, in tegenstelling tot wat angel zei). als ik uitga van de aantallen steken links & rechts, en even aannemend dat je rechtshandig bent en van rechts naar links werkt zoals de meeste rechtshandigen, zou ik zeggen dat dit dus de goede kant is. om die ook werkelijk aan de buitenkant te krijgen moet je je werk misschien nog wel even handmatig even in die richting bol duwen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder
Duidelijker dan dit wordt het niet vrees ik.. Lees het desnoods morgen nog een paar keer op je gemak.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:53 schreef dapmar het volgende:
[..]
Mmmm deze snap ik nog niet helemaal....
Is niet gek hoor, ik hoef ook nooit op te letten, gaat vanzelf goed door mijn manier van haken en vasthoudenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:10 schreef dapmar het volgende:
[..]
Hai Bietel bedankt voor je mee denken en kijken. ik heb namenlijk niks omgekeerd.... dat vind ik het raregewoon gaan haken en hij is zoals hij nu is
nog even naar filmpje kijken ook ;_
Ik twijfelde of ik niet dikker garen moest gebruiken om een fatsoenlijk formaat te krijgen, maar met bolletjes voor haaknaald 2,5-3,5 gaat het inderdaad prima. Ik vind jouw versie trouwens veel geslaagder dan die van het Nederlandse voorbeeld!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dankjewel.M'n vriendin vond hem heel leuk. Ze had eerst niet door dat ik hem zelf had gemaakt en na het zien van m'n haakspullen gilde ze uit: 'Er wordt zelfs groente gehaakt en theepotjes, en ooh, dan kun je vast ook een man voor me haken.'
![]()
![]()
Ik heb trouwens Phildar gebruikt, naald 3,5.
je merkt het bij snuf zijn lijfje pas goed als je verder bent. Dan krult het meer :-)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder
Bij deze foto heb ik hèm zoals ik hem vast heb ik ben de handig en ga ik van binnen naar buiten om de draad op te pakken. Naar binnen te halen en dan een lus op te pakken en door te halen. En dus wel ok hè.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/ misschien helpt dit ook? dan kan je zelf ff goed kijken naar wat jouw binnen en buitenkant isquote:Op zondag 3 maart 2013 11:51 schreef dapmar het volgende:
[..]
Bij deze foto heb ik hèm zoals ik hem vast heb ik ben de handig en ga ik van binnen naar buiten om de draad op te pakken. Naar binnen te halen en dan een lus op te pakken en door te halen. En dus wel ok hè.
Voor zover ik kan zien, begin je bij de staart met de lossenketting, dan heen en weer, als het lijf klaar is, ga je verder met de kop, en daar zit ook de achtervin aan vast.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:59 schreef wild-r0se het volgende:
hey hey, heb een vraag over haaksymbolen, en dan met name over het begin en eind symbool. Ik kwam filmpje tegen waarin werd uitgelegd dat het driehoekje dat zwart is het begin is en het driehoekje dat open is het einde, maar dan kom ik met een patroon niet uit, als het andersom is wel..
het gaat om dit patroon:
https://lolipop-chisako3.(...)attern/seahorse.html
normaal kan je, als het een cirkel is of in rijen heen en weer, nog zelf wel wat bedenken, maar nu vind ik het toch iets lastiger :s
Dan duw ik het misschien onbewust al goed. In elk geval maken de foto's van guppyfriend het helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:54 schreef trui het volgende:
[..]
het gaat niet altijd vanzelf de goede kant op. meestal krult het juist de 'verkeerde' kant op als je niks doet, is mijn ervaring.
De neus heb ik anders gedaan, bedenk ik me nu. Voor de neus heb ik hier gekeken:quote:Op zondag 3 maart 2013 00:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik niet dikker garen moest gebruiken om een fatsoenlijk formaat te krijgen, maar met bolletjes voor haaknaald 2,5-3,5 gaat het inderdaad prima. Ik vind jouw versie trouwens veel geslaagder dan die van het Nederlandse voorbeeld!
Ik ben er nu twee aan het maken, voor twee leuke meisjes. Ik was met haaknaald 2,5 begonnen, maar die brak af.Het was een exemplaar van de Hema en ik vond het zo fijn dat de bovenkant vrij scherp was. Daardoor kon ik net iets makkelijker insteken bij het begin en einde van in spiralen werken. Maar goed, de naald was klaarblijkelijk ook wat kwetsbaar.
Het gaat met maat 2 trouwens ook prima. Daarin heb ik er een van Clover en die naald is véél steviger.
Jaaaaaa dit is de oplossing nu zie ik het en ik zat dus "verkeerd" te haken hihi.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:07 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/ misschien helpt dit ook? dan kan je zelf ff goed kijken naar wat jouw binnen en buitenkant isin het begin zag ik het ook niet hoor!
Dat is veel werk. Ik ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n dunne naald, 0,5 mm.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:28 schreef wild-r0se het volgende:
kennen jullie deze al? http://jungjung.jp/ echt super knap gemaakt o.O
las ergens dat zij dat maakte met een naald van 0,4 mm en 80dmc garen
eerder een hondenriempje :-). Vind ik wel passen zo.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:18 schreef Soempie het volgende:
Ja, dat klopt. Ik was gewoon begonnen en kwam er halverwege achter dat ik het afgewerkte stuk aan de voorkant had. Heb een sjaaltje gemaakt om het te verbergen, maar direct andersom beginnen was mooier geweest.
heb ooit eens geprobeerd met zo.n kleine naald, maar hij had niet lang nodig of ik had hem verbogen :-)quote:Op zondag 3 maart 2013 10:28 schreef wild-r0se het volgende:
kennen jullie deze al? http://jungjung.jp/ echt super knap gemaakt o.O
las ergens dat zij dat maakte met een naald van 0,4 mm en 80dmc garen
wat mooi!! Veel friemelwerk, denk ik, dus niets voor mij om te maken...quote:
wat een leukerdquote:
dat klinkt wel heel mooi!!quote:Op zondag 3 maart 2013 13:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is veel werk. Ik ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n dunne naald, 0,5 mm.
Ik wilde een net tafellaken maken van linnen met gehaakte stroken ertussen. Heel mooi,
maar veel te veel werk. Dat tafellaken heb ik dus nooit afgemaakt
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?quote:
wat is het origineel? En welke kleur wol is het gezichtje?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:43 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?
als je op de foto klikt kom je op de ravelry van angelof uitquote:Op zondag 3 maart 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
wat is het origineel? En welke kleur wol is het gezichtje?
Twee dagen! De rok was het meeste werk, de rest veel heel erg mee. Was leuk om te maken, ik kan hem aanraden!quote:Op zondag 3 maart 2013 15:43 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?
Nu weet ik het! Die 9 in je username staat voor je aantal handen waarmee je zo ontzettend snel en netjes haaktquote:Op zondag 3 maart 2013 16:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Twee dagen! De rok was het meeste werk, de rest veel heel erg mee. Was leuk om te maken, ik kan hem aanraden!
De sjaal staat niet op de foto's die ik gemaakt heb.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:31 schreef CREADO het volgende:
[..]
eerder een hondenriempje :-). Vind ik wel passen zo.
is deze te koop??quote:Op zondag 3 maart 2013 16:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Twee dagen! De rok was het meeste werk, de rest veel heel erg mee. Was leuk om te maken, ik kan hem aanraden!
Mooi geworden! En wat een oog voor details.quote:
Ik wil er een chevron/ zigzag sjaal mee maken. Een lekkere brede, zodat je die om je schouders kan doen 's avonds, in de zomer ofzo. In de kast ligt ook nog een zwarte bol van dat garen, die wil ik er dan bij doen.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:38 schreef Serinde het volgende:
bietel, mooi garen, al een idee wat je met die voorste drie bolletjes gaat doen?
was in de war met joepquote:Op zondag 3 maart 2013 16:31 schreef Soempie het volgende:
[..]
De sjaal staat niet op de foto's die ik gemaakt heb.
quote:
quote:Op zondag 3 maart 2013 20:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar een patroon van?
quote:Op zondag 3 maart 2013 15:49 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
als je op de foto klikt kom je op de ravelry van angelof uit
wat een leuk ideequote:Op zondag 3 maart 2013 19:27 schreef trui het volgende:
[..]
ha, ze is leuk!wel veel werk lijkt me...!
lente in huis:
[ afbeelding ]
sterkte trui! Dat is afzien :-(quote:Op maandag 4 maart 2013 10:05 schreef trui het volgende:
voor de volledigheid nog even de beschrijving van het bloemetje:
het hartje, met geel: maak 6 lossen in een magic ring en sluit deze met een halve vaste (of maak er 5 en gebruik de halve vaste als 6e steek)
met blauw: in elke steek uit de 1e toer haak je: (2 lossen, 1 stokje, 2 lossen, halve vaste).
Als er nog geen gegadigden zijn, houd ik me van harte aanbevolenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:35 schreef B.ertha het volgende:
http://db.tt/fWVo36DR
Iemand behoefte aan dit boekje? Er staan erg leuke dingen in (eindelijk eens niet truttig) maar het zijn alleen maar breipatronen
Oh wauwquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een leuk idee zeg! Heel vrolijkquote:Op zondag 3 maart 2013 19:27 schreef trui het volgende:
[..]
ha, ze is leuk!wel veel werk lijkt me...!
lente in huis:
[ afbeelding ]
Misschien zit er gewoon iets klem in je hand? Heb ik ook wel eens gehad. Op het internet zijn goede oefeningen te vinden als je even googled op rsi.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:24 schreef trui het volgende:
ik heb een paracetamol genomen tegen de pijn en ben nu op m'n werk. typen & muizen gaat gelukkig gewoon. schakelen in de auto is wel erg pijnlijk... vooral iets stevig vastpakken met rechts en bepaalde bewegingen zijn lastig. nouja, nu maar hopen dat het met wat rust snel over gaat. anders zal ik toch met links moeten leren haken oid.
Dan is het ook wel duidelijk dat je gewoon te veel/met te veel spanning hebt gehaakt. Even een paar dagen rust en dan komt het vast weer goed!quote:Op maandag 4 maart 2013 14:05 schreef trui het volgende:
ja, ik ben van de 'mesgreep', en ik gebruik m'n wijsvinger daar best intensief bij. ik heb dit weekend ook vrij veel gehaakt (wilde de kangoeroe van Laly of hoe heet ze af maken en dat bloempotje versieren voor een jarige collega). ik heb 't echt wat geforceerd vrees ik. eerder had ik wel eens zo'n vervelend zeurgevoel in m'n schouder als ik lang haakte, maar als ik dan weer goed oplette dat ik die ontspande tijdens het haken ging dat wel weer over. de kangoeroe is af (op de baby na). en 't bloempotje is gegeven.
Word erg mooi. Leuk patroon om eens te proberenquote:Op maandag 4 maart 2013 14:41 schreef CREADO het volgende:
Dat heb ik ook :-( Als de wol lastig is of veel achtereen haak doet mijn pols zeer...hopelijk ben je snel weer aan het haken. Op pinterest staat ergens zo.n oefening soort yoga voor je handen. Wellicht helpt het.
Mijn snuf is aardig gevorderd eindelijk...nu nog het rotwerk ;-). In elkaar setten.
[ afbeelding ]
Wowwww wat snel gedaan en wat een mooie kleuren! Dat aan elkaar zetten lijkt mij ook zo lastig, tips?quote:Op maandag 4 maart 2013 14:41 schreef CREADO het volgende:
Dat heb ik ook :-( Als de wol lastig is of veel achtereen haak doet mijn pols zeer...hopelijk ben je snel weer aan het haken. Op pinterest staat ergens zo.n oefening soort yoga voor je handen. Wellicht helpt het.
Mijn snuf is aardig gevorderd eindelijk...nu nog het rotwerk ;-). In elkaar setten.
[ afbeelding ]
Bestel?? Is dat een pakket?quote:Op maandag 4 maart 2013 14:42 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk Creado!!! Misschien dat ik hem toch een keer bestel. Maar heb nog te veel lopende zaken...
Okquote:Op maandag 4 maart 2013 17:36 schreef CREADO het volgende:
[..]
nee hoor een patroon dat je kan kopen ;-)
een leuke bloempot met narcisjes erin, en dan zoeen leuk randje haken als hier 1 pagina eerder langskwam?quote:Op maandag 4 maart 2013 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
Nice, Creado! Zitten ze nou ook echt lekker?
Ik heb dringend hulp nodig! Ik wil voor zaterdag een cadeautje haken voor m'n schoonmoeder. Het moet niet al te groot zijn, een aardigheidje. Ik heb al naar pannenlappen en onderzetters zitten kijken, maar mwah. Iemand nog een aardig idee?
thx en ja lkkr warm hoor..;-) wellicht een klein uiltje voor aan haar sleutelbos.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb dringend hulp nodig! Ik wil voor zaterdag een cadeautje haken voor m'n schoonmoeder. Het moet niet al te groot zijn, een aardigheidje. Ik heb al naar pannenlappen en onderzetters zitten kijken, maar mwah. Iemand nog een aardig idee?
Foto staat wat verder voorin dit topic.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:30 schreef CREADO het volgende:
[..]
thx en ja lkkr warm hoor..;-) wellicht een klein uiltje voor aan haar sleutelbos.
quote:Op maandag 4 maart 2013 19:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Foto staat wat verder voorin dit topic.
Of je maakt er gewoon eentje na van een foto.quote:
Boekenlegger? Die kom ik regelmatig tegen op Pinterest.quote:Op maandag 4 maart 2013 19:08 schreef Claudia_x het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |