Ik ga daar spijt van krijgen maar dat moet ik dus nog doen hahaha. Maar losse draadjes van een kleur haak ik mee met een setje van 3 stokjes. En dan knip ik hem af.. Dan ben je ze eigenlijk gelijk kwijtquote:Op donderdag 28 februari 2013 21:25 schreef HarrrrieH het volgende:
Wow 6 of meer! Ik kan er meer 1 op een avond, soms 2 als ik alles in een kleur doe. Vooral het wegwerken van alle losse draadjes kost bijna net zoveel tijd als het haken. Of weet je daar een goede oplossing voor?
Tja, ik heb heel enthousiast gekozen voor 3 kleuren per GS.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Serinde het volgende:
Als je granny's in 1 kleur haakt heb je toch maar 2 draden? Begindraad kun je zo door de begincirkel weven, dat kost geen moeite. Met 1 draad echt wegwerken per vierkantje ben je toch niet zo lang bezig? Daarom maak ik trouwens het liefst granny's in 1 kleur. Ik overweeg een deken te maken en dat ga ik dan ook niet met verschillende kleuren in een granny doen haha.
Ik haak de granny's ook in 3 kleuren. De draad als je klaar bent met de kleur is al een soort knoopje, die haak ik mee met 3 stokjes.. De draad van de nieuwe kleur haak ik mee in de eerste set lossen (stokje 1) van een toer. En de losse draad dan in de volgende toer met 3 stokjes.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:49 schreef Serinde het volgende:
Als je granny's in 1 kleur haakt heb je toch maar 2 draden? Begindraad kun je zo door de begincirkel weven, dat kost geen moeite. Met 1 draad echt wegwerken per vierkantje ben je toch niet zo lang bezig? Daarom maak ik trouwens het liefst granny's in 1 kleur. Ik overweeg een deken te maken en dat ga ik dan ook niet met verschillende kleuren in een granny doen haha.
-edit- meehaken met 1 setje van drie vind ik te kort, ik ben bang dat hij dan te makkelijk losschiet, ik haal de draad altijd heen én weer, minstens 1x
dapmar: hangt helemaal van je eigen voorkeur af. Ik trek het draadje gewoon mee door de eerste steek van de nieuwe toer. Je kan ook eerst steken van de nieuwe toer maken en dan alsnog het draadje er doorheen halen maar je moet even kijken wat voor jou het makkelijkste werkt.
Ik niet, ik haak met de nieuwe draad drie losse. Er is ergens een youtube filmpje.. Op 13.54 staat het aanhechten van een nieuwe draadquote:Op donderdag 28 februari 2013 22:10 schreef HarrrrieH het volgende:
Maak je de nieuwe kleur dan ook nog vast met een knoopje? Of is dat vloeken in de haakkerk?
quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:10 schreef HarrrrieH het volgende:
Maak je de nieuwe kleur dan ook nog vast met een knoopje? Of is dat vloeken in de haakkerk?
Wat is 'ie goed gelukt!quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:48 schreef Soempie het volgende:
Wat zijn er weer mooie dingen voorbij gekomen. MizzEnroe wat een gave mutsen.![]()
Ik heb de afgelopen tijd -na heel lang niet haken- een teckel gemaakt voor een vriendin. Ze is een tijdje terug op zichzelf gaan wonen en haar hondje heeft ze bij haar ouders gelaten, vandaar. Denk dat ik nog een sjaaltje maak, want de voorkant heb ik niet echt mooi afgewerkt. En het aan elkaar zetten van de stukken vind ik nog steeds een rotwerkje. Maar ik kwam erachter dat de matrassteek wel goed werkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oja, roze is haar lievelingskleur.![]()
En als je heen en weer haalt...zorg je er dan ook voor dat de draad door zichzelf heen gaat. Of gewoon door verschillende steken?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:39 schreef trui het volgende:
alleen over de eindjes heen haken is mijns inziens doorgaans echt niet stevig genoeg om lang te blijven zitten. ik weef ook ouderwets heen en weer na afloop, met een stopnaald. knopen blijven voelbaar, dus zou ik niet doen, zeker niet als het een dekentje wordt.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:39 schreef trui het volgende:
alleen over de eindjes heen haken is mijns inziens doorgaans echt niet stevig genoeg om lang te blijven zitten. ik weef ook ouderwets heen en weer na afloop, met een stopnaald. knopen blijven voelbaar, dus zou ik niet doen, zeker niet als het een dekentje wordt.
Nee, nog niet, ik had nog een aantal opdrachten liggen die eerst af moesten en ben nu bezig met een vestquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:24 schreef HarrrrieH het volgende:
Zo wow wat gaan jullie hard. Met typen en met haken!
[..]
@Muck, heb jij er ook al dingen uit gemaakt? Ik vind niet alles even leuk (die buikband??), maar genoeg om nog even vooruit te kunnen.
haha dat had ik nog niet eens gezienquote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:43 schreef DonnaRush het volgende:
Ja zo aan het lint te zien rechtsboven op het boekje zijn die inderdaad gebreid. Ik vind het wel grappig hoor haha! Misschien ga ik ze wel maken voor m`n oma, die is wel koningshuis-fan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |