abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123497133
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Christel Krukkert is alweer bezig geweest voor 30 april!
:D
pi_123508555
Gisteren een armbandje gemaakt met het Queen Anne's lace patroon. Ben alleen vergeten om een foto te maken en hij is al bij de ontvanger!
Dit is het patroon:

In drops alpaca zacht roze.
Ik vind het een leuk patroon! Toen ik 'm eenmaal een beetje doorhad, had ik de armband ook zo af! Misschien maar eens wat meer maken en dan als kadootje of wie weet, ooit voor op een markt te verkopen! :7

Edit: Niet mijn eigen foto trouwens. Deze heb ik van Flickr geplukt.

[ Bericht 5% gewijzigd door bietel op 01-03-2013 19:39:13 ]
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:48:44 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_123512117
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat is 'ie goed gelukt! O+ Welk garen en welke maat naald heb je gebruikt?
Dankjewel. O+ M'n vriendin vond hem heel leuk. Ze had eerst niet door dat ik hem zelf had gemaakt en na het zien van m'n haakspullen gilde ze uit: 'Er wordt zelfs groente gehaakt en theepotjes, en ooh, dan kun je vast ook een man voor me haken.' :o :')

Ik heb trouwens Phildar gebruikt, naald 3,5.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123512560
Zo een? (maar dan gehaakt :P):
pi_123517031
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:58 schreef bietel het volgende:
Zo een? (maar dan gehaakt :P):
[ afbeelding ]
ulk :-(. Dat is een grapje toch?
By DMB
pi_123528976
Mogge!

Ik ben een week of twee geleden begonnen met haken. Na een olifantje ben ik begonnen met een muts. Naast privéhulp van Trui en Mijsje heb ik al een hoop aan dit topic gehad. Fijn!

Ik loop nu alleen tegen het volgende in onderstaand patroon aan: je eindigt elke ronde met een hv (na het laatste stokje). Deze hv tel je echter niet mee. Dus in de volgende ronde gebruik je m niet om er weer een stokje op te zetten, maar sla je m over. En omdat deze zich precies bevindt tussen het laatste en het eerste stokje (dat uit lossen bestaat en dus ook wat schuin staat), dat je opnieuw vastzet met een hv, krijg je best een gat.

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Ik kan het bij een paar rondes opvangen door in het laatste stokje geen twee stokjes te haken, maar deze te verdelen over één stokje en die ene hv. Maar dit kan alleen in een ronde waarin je eindigt met twee stokjes in één.

Is het nog te volgen? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 02-03-2013 11:25:46 ]
pi_123528984
O sorry, het patroon: http://www.garnstudio.com(...)=s23&d_id=37&lang=nl

En de gaten in kwestie:

[ Bericht 33% gewijzigd door -Spring op 02-03-2013 09:59:39 ]
pi_123529167
ik zou in spiralen werken... dan heb je dat probleem niet.
Het gaat een muts worden toch?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_123529203
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:08 schreef Dottey het volgende:
ik zou in spiralen werken... dan heb je dat probleem niet.
Het gaat een muts worden toch?
Dat hoop ik. :D

Maar hoe doe je dat dan? En eindig je dan wel mooi? Ik heb nog niet genoeg ervaring om te kunnen improviseren. :)

En ik doe niets fout dus?
pi_123529483
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:11 schreef -Spring het volgende:

[..]

Dat hoop ik. :D

Maar hoe doe je dat dan? En eindig je dan wel mooi? Ik heb nog niet genoeg ervaring om te kunnen improviseren. :)

En ik doe niets fout dus?
je eindigt prima hoor in een spiraal. Wat ik altijd doe is in de laatste ronde , als je zegmaar weer op de beginplek bent en je alles weg wilt werken, nog een half stokje, 2 vaste en een paar slip stitches in de steken erna. Deze zie je niet maar halen wel dat gekke losse einde van de spiraal weg en werken het naar een cirkel toe zegmaar.

In spiralen werken werkt hetzelfde als in losse rondes hoor! Je kan in principe hetzelfde patroon aanhouden, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je het begin van de ronde markeert met een stekenmarkeerder omdat je anders niet weet of je al klaar bent met een rondje. Je kan er een stukje wol dwars doorheensteken (of contrasterende kleur) of speciale stekenmarkeerders aanschaffen natuurlijk.

ik werk trouwens vaak die halve vaste (dus slipstitch) om de 3 lossen/eerste stokje heen. Dan is het gat niet zo groot. Dus in plaats van 'door' de steek heen te gaan zoals normaal doe ik hem geheel eromheen of zelfs in het 2e stokje (dus bovenaan tussen de 3 lossen en het 1e normale stokje).

[ Bericht 4% gewijzigd door kirsten. op 02-03-2013 13:22:03 ]
pi_123529495
Ik ben nu met stip patroon bezig, maar je haakt dan aan het begin met de mooie kant aan de binnenkant he, wanneer keer je dat om eigenlijk? Of haak je hem af en keer je hem dan om. Weet dat er eerder over geschreven is maar was er toen nog niet "toe" hahaha.
Dus ben benieuwd.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_123530334
Dank je, Kirsten! Ik maak m nu eerst maar af zoals ik begonnen ben. De wetenschap dat ik niks verkeerd doe doet al een hoop voor de acceptatie. :P

Ik maak eerst deze af op deze manier en dan maak ik er nog een in spiralen. Dank!
pi_123530799
Nee ben er druk mee bezig, met snuf konijn maar moet ik hem tussendoor omkeren zodat de mooie kant buiten zit of af haken en dan omkeren? Ben nu met het lijf bezig van snuf.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:51:52 #140
30252 Soempie
Procreating
pi_123530925
Dat omkeren gaat eigenlijk vanzelf als je wat verder haakt. Je kunt hem natuurlijk ook alvast omkeren. Volgens mij haakt dat ook prettiger. :?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123530971
JA maar dan zit d emooie kant aan de binnenkant, moet dit dan?
pi_123531011
Gewoon meteen met de goede kant naar buiten draaien, dat werkt het prettigst.
Smile, tomorrow will be worse...
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:56:15 #143
211083 Angelof9
I must go first
pi_123531058
Je moet het werkje zo houden, dat je tijdens het haken altijd de naald vanaf de buitenkant naar de binnenkant steekt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_123531066
de kant waar het draadje dit is toch de buitenkant als je re. bent dan haakje toch vanaf re. dus je haaknaald en de draad re je gaat tegen de klok in? als je aan haken ben krult hij, is dat dan gelijk goed of moet je hem omdraaien?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 11:58:17 #145
30252 Soempie
Procreating
pi_123531114
Heb je er een foto van?
  zaterdag 2 maart 2013 @ 12:00:48 #146
30252 Soempie
Procreating
pi_123531187

Wat Angelof9 zegt: je steekt je naald van buiten naar binnen. Als je kijkt naar afbeelding 4 dan zie je dat de kant naar de kijker toe de buitenkant (goede kant is).
  zaterdag 2 maart 2013 @ 12:04:25 #147
30252 Soempie
Procreating
pi_123531277
Zie ook vanaf 9 minuut 20 van dit filmpje:

Dan zie je dat het eigenlijk vanzelf gaat en wat de juiste kant is.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:14:13 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123533262
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 10:32 schreef kirsten. het volgende:

[..]

je eindigt prima hoor in een spiraal. Wat ik altijd doe is in de laatste ronde , als je zegmaar weer op de beginplek bent en je alles weg wilt werken, nog een halve vaste, 2 vaste en een paar slip stitches in de steken erna. Deze zie je niet maar halen wel dat gekke losse einde van de spiraal weg en werken het naar een cirkel toe zegmaar.

In spiralen werken werkt hetzelfde als in losse rondes hoor! Je kan in principe hetzelfde patroon aanhouden, alleen moet je er wel rekening mee houden dat je het begin van de ronde markeert met een stekenmarkeerder omdat je anders niet weet of je al klaar bent met een rondje. Je kan er een stukje wol dwars doorheensteken (of contrasterende kleur) of speciale stekenmarkeerders aanschaffen natuurlijk.

ik werk trouwens vaak die halve vaste (dus slipstitch) om de 3 lossen/eerste stokje heen. Dan is het gat niet zo groot. Dus in plaats van 'door' de steek heen te gaan zoals normaal doe ik hem geheel eromheen of zelfs in het 2e stokje (dus bovenaan tussen de 3 lossen en het 1e normale stokje).
dit is een muts van stokjes, ik vind dat minder geschikt om in spiralen te werken. dan moet je het eind nog een beetje anders afbouwen in elk geval. en er zijn echt wel manieren om dat beginnetje minder opvallend te laten zijn hoor. je kunt bijvoorbeeld ook eens beginnen met 2 lossen in plaats van 3 als 'beginstokje' van elke toer.
in de haak.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:18:20 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_123533365
als je elke ronde van kleur verandert is dit een mooie tutorial om die 'naad' waar de rondes sluiten minder zichtbaar te maken.
in de haak.
pi_123533636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 12:04 schreef Soempie het volgende:
Zie ook vanaf 9 minuut 20 van dit filmpje:

Dan zie je dat het eigenlijk vanzelf gaat en wat de juiste kant is.
ah super handig filmpje! Heb hem aan een vriendin doorgestuurd die én binnenstebuiten haakte én alleen door de achterste lus haha (ik zat haar heel raar aan te kijken toen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')