je merkt het bij snuf zijn lijfje pas goed als je verder bent. Dan krult het meer :-)quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder
Bij deze foto heb ik hèm zoals ik hem vast heb ik ben de handig en ga ik van binnen naar buiten om de draad op te pakken. Naar binnen te halen en dan een lus op te pakken en door te halen. En dus wel ok hè.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder
http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/ misschien helpt dit ook? dan kan je zelf ff goed kijken naar wat jouw binnen en buitenkant isquote:Op zondag 3 maart 2013 11:51 schreef dapmar het volgende:
[..]
Bij deze foto heb ik hèm zoals ik hem vast heb ik ben de handig en ga ik van binnen naar buiten om de draad op te pakken. Naar binnen te halen en dan een lus op te pakken en door te halen. En dus wel ok hè.
Voor zover ik kan zien, begin je bij de staart met de lossenketting, dan heen en weer, als het lijf klaar is, ga je verder met de kop, en daar zit ook de achtervin aan vast.quote:Op zondag 3 maart 2013 11:59 schreef wild-r0se het volgende:
hey hey, heb een vraag over haaksymbolen, en dan met name over het begin en eind symbool. Ik kwam filmpje tegen waarin werd uitgelegd dat het driehoekje dat zwart is het begin is en het driehoekje dat open is het einde, maar dan kom ik met een patroon niet uit, als het andersom is wel..
het gaat om dit patroon:
https://lolipop-chisako3.(...)attern/seahorse.html
normaal kan je, als het een cirkel is of in rijen heen en weer, nog zelf wel wat bedenken, maar nu vind ik het toch iets lastiger :s
Dan duw ik het misschien onbewust al goed. In elk geval maken de foto's van guppyfriend het helemaal duidelijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:54 schreef trui het volgende:
[..]
het gaat niet altijd vanzelf de goede kant op. meestal krult het juist de 'verkeerde' kant op als je niks doet, is mijn ervaring.
De neus heb ik anders gedaan, bedenk ik me nu. Voor de neus heb ik hier gekeken:quote:Op zondag 3 maart 2013 00:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik twijfelde of ik niet dikker garen moest gebruiken om een fatsoenlijk formaat te krijgen, maar met bolletjes voor haaknaald 2,5-3,5 gaat het inderdaad prima. Ik vind jouw versie trouwens veel geslaagder dan die van het Nederlandse voorbeeld!
Ik ben er nu twee aan het maken, voor twee leuke meisjes. Ik was met haaknaald 2,5 begonnen, maar die brak af.Het was een exemplaar van de Hema en ik vond het zo fijn dat de bovenkant vrij scherp was. Daardoor kon ik net iets makkelijker insteken bij het begin en einde van in spiralen werken. Maar goed, de naald was klaarblijkelijk ook wat kwetsbaar.
Het gaat met maat 2 trouwens ook prima. Daarin heb ik er een van Clover en die naald is véél steviger.
Jaaaaaa dit is de oplossing nu zie ik het en ik zat dus "verkeerd" te haken hihi.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:07 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/ misschien helpt dit ook? dan kan je zelf ff goed kijken naar wat jouw binnen en buitenkant isin het begin zag ik het ook niet hoor!
Dat is veel werk. Ik ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n dunne naald, 0,5 mm.quote:Op zondag 3 maart 2013 10:28 schreef wild-r0se het volgende:
kennen jullie deze al? http://jungjung.jp/ echt super knap gemaakt o.O
las ergens dat zij dat maakte met een naald van 0,4 mm en 80dmc garen
eerder een hondenriempje :-). Vind ik wel passen zo.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:18 schreef Soempie het volgende:
Ja, dat klopt. Ik was gewoon begonnen en kwam er halverwege achter dat ik het afgewerkte stuk aan de voorkant had. Heb een sjaaltje gemaakt om het te verbergen, maar direct andersom beginnen was mooier geweest.
heb ooit eens geprobeerd met zo.n kleine naald, maar hij had niet lang nodig of ik had hem verbogen :-)quote:Op zondag 3 maart 2013 10:28 schreef wild-r0se het volgende:
kennen jullie deze al? http://jungjung.jp/ echt super knap gemaakt o.O
las ergens dat zij dat maakte met een naald van 0,4 mm en 80dmc garen
wat mooi!! Veel friemelwerk, denk ik, dus niets voor mij om te maken...quote:
wat een leukerdquote:
dat klinkt wel heel mooi!!quote:Op zondag 3 maart 2013 13:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat is veel werk. Ik ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n dunne naald, 0,5 mm.
Ik wilde een net tafellaken maken van linnen met gehaakte stroken ertussen. Heel mooi,
maar veel te veel werk. Dat tafellaken heb ik dus nooit afgemaakt
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?quote:
wat is het origineel? En welke kleur wol is het gezichtje?quote:Op zondag 3 maart 2013 15:43 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?
als je op de foto klikt kom je op de ravelry van angelof uitquote:Op zondag 3 maart 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
wat is het origineel? En welke kleur wol is het gezichtje?
Twee dagen! De rok was het meeste werk, de rest veel heel erg mee. Was leuk om te maken, ik kan hem aanraden!quote:Op zondag 3 maart 2013 15:43 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?
Nu weet ik het! Die 9 in je username staat voor je aantal handen waarmee je zo ontzettend snel en netjes haaktquote:Op zondag 3 maart 2013 16:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Twee dagen! De rok was het meeste werk, de rest veel heel erg mee. Was leuk om te maken, ik kan hem aanraden!
De sjaal staat niet op de foto's die ik gemaakt heb.quote:Op zondag 3 maart 2013 14:31 schreef CREADO het volgende:
[..]
eerder een hondenriempje :-). Vind ik wel passen zo.
is deze te koop??quote:Op zondag 3 maart 2013 16:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Twee dagen! De rok was het meeste werk, de rest veel heel erg mee. Was leuk om te maken, ik kan hem aanraden!
Mooi geworden! En wat een oog voor details.quote:
Ik wil er een chevron/ zigzag sjaal mee maken. Een lekkere brede, zodat je die om je schouders kan doen 's avonds, in de zomer ofzo. In de kast ligt ook nog een zwarte bol van dat garen, die wil ik er dan bij doen.quote:Op zondag 3 maart 2013 09:38 schreef Serinde het volgende:
bietel, mooi garen, al een idee wat je met die voorste drie bolletjes gaat doen?
was in de war met joepquote:Op zondag 3 maart 2013 16:31 schreef Soempie het volgende:
[..]
De sjaal staat niet op de foto's die ik gemaakt heb.
quote:
quote:Op zondag 3 maart 2013 20:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]durf het bijna niet te vragen, maar heb je daar een patroon van?
quote:Op zondag 3 maart 2013 15:49 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
als je op de foto klikt kom je op de ravelry van angelof uit
wat een leuk ideequote:Op zondag 3 maart 2013 19:27 schreef trui het volgende:
[..]
ha, ze is leuk!wel veel werk lijkt me...!
lente in huis:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |