abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 08:37:33 #201
155227 crew  Guppy
dus
pi_123563844
Als je een patroontje in de webshop van Christel Krukkert koopt, hoe lang duurt het dan ongeveer tot je het binnen hebt?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123563929
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder ;)
je merkt het bij snuf zijn lijfje pas goed als je verder bent. Dan krult het meer :-)
By DMB
pi_123564219
BT goed geregeld die kast ^O^

bietel, mooi garen, al een idee wat je met die voorste drie bolletjes gaat doen?
pi_123564724
kennen jullie deze al? http://jungjung.jp/ echt super knap gemaakt o.O
las ergens dat zij dat maakte met een naald van 0,4 mm en 80dmc garen
  Moderator zondag 3 maart 2013 @ 11:07:46 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_123565329
Joepie, ik heb het patroon al binnen! Eens proberen :9
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123566178
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder ;)
Bij deze foto heb ik hèm zoals ik hem vast heb ik ben de handig en ga ik van binnen naar buiten om de draad op te pakken. Naar binnen te halen en dan een lus op te pakken en door te halen. En dus wel ok hè.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_123566398
hey hey, heb een vraag over haaksymbolen, en dan met name over het begin en eind symbool. Ik kwam filmpje tegen waarin werd uitgelegd dat het driehoekje dat zwart is het begin is en het driehoekje dat open is het einde, maar dan kom ik met een patroon niet uit, als het andersom is wel..
het gaat om dit patroon:
https://lolipop-chisako3.(...)attern/seahorse.html
normaal kan je, als het een cirkel is of in rijen heen en weer, nog zelf wel wat bedenken, maar nu vind ik het toch iets lastiger :s
pi_123566643
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:51 schreef dapmar het volgende:

[..]

Bij deze foto heb ik hèm zoals ik hem vast heb ik ben de handig en ga ik van binnen naar buiten om de draad op te pakken. Naar binnen te halen en dan een lus op te pakken en door te halen. En dus wel ok hè.
http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/ misschien helpt dit ook? dan kan je zelf ff goed kijken naar wat jouw binnen en buitenkant is :) in het begin zag ik het ook niet hoor!
  zondag 3 maart 2013 @ 12:18:20 #209
211083 Angelof9
I must go first
pi_123566990
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 11:59 schreef wild-r0se het volgende:
hey hey, heb een vraag over haaksymbolen, en dan met name over het begin en eind symbool. Ik kwam filmpje tegen waarin werd uitgelegd dat het driehoekje dat zwart is het begin is en het driehoekje dat open is het einde, maar dan kom ik met een patroon niet uit, als het andersom is wel..
het gaat om dit patroon:
https://lolipop-chisako3.(...)attern/seahorse.html
normaal kan je, als het een cirkel is of in rijen heen en weer, nog zelf wel wat bedenken, maar nu vind ik het toch iets lastiger :s
Voor zover ik kan zien, begin je bij de staart met de lossenketting, dan heen en weer, als het lijf klaar is, ga je verder met de kop, en daar zit ook de achtervin aan vast.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 3 maart 2013 @ 12:23:48 #210
30252 Soempie
Procreating
pi_123567142
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:54 schreef trui het volgende:

[..]

het gaat niet altijd vanzelf de goede kant op. meestal krult het juist de 'verkeerde' kant op als je niks doet, is mijn ervaring.
Dan duw ik het misschien onbewust al goed. In elk geval maken de foto's van guppyfriend het helemaal duidelijk. :)

BT, wat goed gedaan zo'n kast.

quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 00:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik twijfelde of ik niet dikker garen moest gebruiken om een fatsoenlijk formaat te krijgen, maar met bolletjes voor haaknaald 2,5-3,5 gaat het inderdaad prima. Ik vind jouw versie trouwens veel geslaagder dan die van het Nederlandse voorbeeld!

Ik ben er nu twee aan het maken, voor twee leuke meisjes. Ik was met haaknaald 2,5 begonnen, maar die brak af. :o Het was een exemplaar van de Hema en ik vond het zo fijn dat de bovenkant vrij scherp was. Daardoor kon ik net iets makkelijker insteken bij het begin en einde van in spiralen werken. Maar goed, de naald was klaarblijkelijk ook wat kwetsbaar. :+ Het gaat met maat 2 trouwens ook prima. Daarin heb ik er een van Clover en die naald is véél steviger.
De neus heb ik anders gedaan, bedenk ik me nu. Voor de neus heb ik hier gekeken:

http://olly1.blogspot.nl/2012/01/maak-kennis-met.html

In de reacties staat het patroon voor de neus beschreven.

Maar in het originele patroon vind ik deze neus ook mooi, met een kraaltje:

Een gebroken haaknaald. :o Ik heb soms moeite met het insteken in het eerste v-tje van de tweede ronde (na het maken van de magic loop). Dan gebruik ik zo'n markeerder om de steek wat groter te maken.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123567273
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 12:07 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

http://www.planetjune.com/blog/which-is-the-right-side/ misschien helpt dit ook? dan kan je zelf ff goed kijken naar wat jouw binnen en buitenkant is :) in het begin zag ik het ook niet hoor!
Jaaaaaa dit is de oplossing nu zie ik het en ik zat dus "verkeerd" te haken hihi.
pi_123567457
Een gebroken haaknaald. :o Ik heb soms moeite met het insteken in het eerste v-tje van de tweede ronde (na het maken van de magic loop). Dan gebruik ik zo'n markeerder om de steek wat groter te maken.
[/quote]

Ik steek EERST mijn naald in de eerste te haken steek, vooraleer ik de magic loop aantrek (anders zat ik ook altijd een kwartier te friemelen om het juiste gaatje te vinden :( )
  zondag 3 maart 2013 @ 12:53:32 #213
30252 Soempie
Procreating
pi_123568247
Slim, dat had ik zelf nog niet bedacht. 8)7
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123568754
Haha, goeie tip inderdaad! Ik heb er dus nooit problemen mee omdat die haaknaald een scherpe bovenkant had. Maarja, die hield het niet. :+

Ik zag al dat de neus anders was! Ik vind 'em erg lief, zo rond. Maar het neusje van het originele patroon vind ik ook wel leuk. Dat wipt een klein beetje omhoog. Dus ik heb 'em maar zo gelaten. Ik heb wel het lijfje andersom gehaakt, want in het originele patroon eindig je toch aan de voorkant? Ik vind het mooier om dat aan de achterkant te doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 3 maart 2013 @ 13:18:26 #215
30252 Soempie
Procreating
pi_123569275
Ja, dat klopt. Ik was gewoon begonnen en kwam er halverwege achter dat ik het afgewerkte stuk aan de voorkant had. Heb een sjaaltje gemaakt om het te verbergen, maar direct andersom beginnen was mooier geweest. :Y
  zondag 3 maart 2013 @ 13:35:37 #216
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_123569934
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:28 schreef wild-r0se het volgende:
Dat is veel werk. Ik ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n dunne naald, 0,5 mm.
Ik wilde een net tafellaken maken van linnen met gehaakte stroken ertussen. Heel mooi,
maar veel te veel werk. Dat tafellaken heb ik dus nooit afgemaakt :@
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_123572399
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:18 schreef Soempie het volgende:
Ja, dat klopt. Ik was gewoon begonnen en kwam er halverwege achter dat ik het afgewerkte stuk aan de voorkant had. Heb een sjaaltje gemaakt om het te verbergen, maar direct andersom beginnen was mooier geweest. :Y
eerder een hondenriempje :-). Vind ik wel passen zo.
By DMB
pi_123572449
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:28 schreef wild-r0se het volgende:
heb ooit eens geprobeerd met zo.n kleine naald, maar hij had niet lang nodig of ik had hem verbogen :-)
By DMB
  zondag 3 maart 2013 @ 14:34:32 #219
211083 Angelof9
I must go first
pi_123572537
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 3 maart 2013 @ 14:48:08 #220
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_123573085
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 14:34 schreef Angelof9 het volgende:
[ link | afbeelding ]
wat mooi!! Veel friemelwerk, denk ik, dus niets voor mij om te maken...
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_123573341
quote:
[ link | afbeelding ]
wat een leukerd
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_123573548
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:35 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat is veel werk. Ik ben vroeger ook eens bezig geweest met zo'n dunne naald, 0,5 mm.
Ik wilde een net tafellaken maken van linnen met gehaakte stroken ertussen. Heel mooi,
maar veel te veel werk. Dat tafellaken heb ik dus nooit afgemaakt :@
dat klinkt wel heel mooi!! :o maar kan me voorstellen dat je het niet hebt afgemaakt haha ... het schiet ook niet snel op met naald 0,5 :p
pi_123574790
quote:
[ link | afbeelding ]
ehh wat moet ik zeggen? Wooooooowwwww gaaf!

Vond je het lastig?
By DMB
pi_123574999
quote:
[ link | afbeelding ]
Wowww geweldig!!!
pi_123575464
quote:
[ link | afbeelding ]
Chapeau Angelof9! Vind hem super mooi en qua kleur ook mooier dan het origineel! Heb je er lang over gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')