zoals het nu lijkt ga je goedquote:Op zaterdag 2 maart 2013 13:39 schreef dapmar het volgende:
Zo ver ben ik nu, en dan is dus mijn vraag ga ik goed of moet ik omkeren?
[ afbeelding ]
het gaat niet altijd vanzelf de goede kant op. meestal krult het juist de 'verkeerde' kant op als je niks doet, is mijn ervaring.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:04 schreef Soempie het volgende:
Zie ook vanaf 9 minuut 20 van dit filmpje:
Dan zie je dat het eigenlijk vanzelf gaat en wat de juiste kant is.
Dus zoals op de onderste foto is ook zoals je een muts uiteindelijk opzet?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben er hier ooit ook achter gekomen dat ik binnenstebuiten haakteEr was ook beeld bij, misschien nog wel handig om nog een keer te showen
Dit is dus binnenstebuiten
[ afbeelding ]
En zo is het goed
[ afbeelding ]
Je haakwerkje moet dus van je af gaan, en niet naar je toe komen
Hahaquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:12 schreef Lutte het volgende:
Vriendje de deur uit, vanavond onverwachts vrij door feestje dat niet doorgaat... Nu is het alleen ik, een haaknaald en een bol wolEn een bak gyros
![]()
Oeh nice!!!!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
't Is even wat werk maar dan heb je ook wat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:12 schreef Lutte het volgende:
Vriendje de deur uit, vanavond onverwachts vrij door feestje dat niet doorgaat... Nu is het alleen ik, een haaknaald en een bol wolEn een bak gyros
![]()
BrainTeaserMooi!
O ja, dat bepaalt hoe de kant eruit komt te zien natuurlijk.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:01 schreef trui het volgende:
nee joh. in beide gevallen (dus zowel voor amigurumi als muts) geldt dat de goede kant de kant is waar je met je haaknaald in steekt.
geheel eens met harrriequote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:40 schreef HarrrrieH het volgende:
@BrainTeaser: Wat mooi!! Wellicht dat ik hier ook ooit zo'n installatie nodig hebt. Voorlopig houd ik het nog even bij mijn mandje, maar wat niet is kan nog komen![]()
@BrainTeaser en Lutte: Lekker zo'n avondje! Veel plezier. "Helaas" heb ik vanavond een feestje. Maar ik heb nu lekker eventjes een uurtje vrij. Dus dan moet 1 GS'je wel lukken toch?
Goed filmpje! Hier zie je ook goed hoe je een draadje als markeerder kunt gebruiken. Weet niet meer precies wie daar vragen over had...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 12:04 schreef Soempie het volgende:
Zie ook vanaf 9 minuut 20 van dit filmpje:
Dan zie je dat het eigenlijk vanzelf gaat en wat de juiste kant is.
wow... dat ziet er goed uit!! super mooiquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat het geen haakpatronen zijn. Kan echt niet breien!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:35 schreef B.ertha het volgende:
http://db.tt/fWVo36DR
Iemand behoefte aan dit boekje? Er staan erg leuke dingen in (eindelijk eens niet truttig) maar het zijn alleen maar breipatronen
Hai Bietel bedankt voor je mee denken en kijken. ik heb namenlijk niks omgekeerd.... dat vind ik het rarequote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:40 schreef bietel het volgende:
Ik had een heel verhaal getypt, maar brain legt het denk ik een heel stuk simpeler uit
Edit: Even terug gekeken en Dapmar: Op de foto die je vanmiddag postte, zit de buitenkant binnen, dus als je gedaan hebt wat Trui zei, dan zit je nu goed!
Kijk anders nog even naar het filmpje dat Soempie op de vorige pagina gepost heeft. Daar kan je goed zien, hoe de buitenkant naar buiten gaat.
Wow wat een goede uitleg. Thanks.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Gewoon dit onthouden (wat Angel en wild-r0se eerder al zeiden):
Terwijl je haakt, steek je je haaknaald altijd vanaf de 'goede' kant naar de 'foute' kant.
Als je dat aanhoudt, weet je altijd welke kant buiten hoort!
Iedereen legt het op een andere manier of in andere bewoordingen uit, waardoor het onbedoeld soms alleen maar verwarrender wordt. Bovenstaande kan maar op één manier uitgelegd worden (lijkt mij althans), dus dan weet je zeker dat je goed zit!
Wow, dat ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:11 schreef BrainTeaser het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat ik aan jouw plaatje niet zo goed kan zien is hoe de naald er daar nou in steekt. als dit de kant is waar je tegenaan kijkt tijdens het haken, dan is dit de goede kant (en dus de goede (of buiten)kant, in tegenstelling tot wat angel zei). als ik uitga van de aantallen steken links & rechts, en even aannemend dat je rechtshandig bent en van rechts naar links werkt zoals de meeste rechtshandigen, zou ik zeggen dat dit dus de goede kant is. om die ook werkelijk aan de buitenkant te krijgen moet je je werk misschien nog wel even handmatig even in die richting bol duwen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:02 schreef dapmar het volgende:
[ afbeelding ] dus is hij nou goed of niet hihi dat krijg ik niet helemaal helder
Duidelijker dan dit wordt het niet vrees ik.. Lees het desnoods morgen nog een paar keer op je gemak.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 22:53 schreef dapmar het volgende:
[..]
Mmmm deze snap ik nog niet helemaal....
Is niet gek hoor, ik hoef ook nooit op te letten, gaat vanzelf goed door mijn manier van haken en vasthoudenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:10 schreef dapmar het volgende:
[..]
Hai Bietel bedankt voor je mee denken en kijken. ik heb namenlijk niks omgekeerd.... dat vind ik het raregewoon gaan haken en hij is zoals hij nu is
nog even naar filmpje kijken ook ;_
Ik twijfelde of ik niet dikker garen moest gebruiken om een fatsoenlijk formaat te krijgen, maar met bolletjes voor haaknaald 2,5-3,5 gaat het inderdaad prima. Ik vind jouw versie trouwens veel geslaagder dan die van het Nederlandse voorbeeld!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:48 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dankjewel.M'n vriendin vond hem heel leuk. Ze had eerst niet door dat ik hem zelf had gemaakt en na het zien van m'n haakspullen gilde ze uit: 'Er wordt zelfs groente gehaakt en theepotjes, en ooh, dan kun je vast ook een man voor me haken.'
![]()
![]()
Ik heb trouwens Phildar gebruikt, naald 3,5.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |