Pizza_Boom | dinsdag 26 februari 2013 @ 22:13 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2012 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2013: * no1uknow (7 januari) * Scootermuisje (10 januari) * Sneeuwvlok_2 (18 januari) * Proletariaat (4 februari) * Sie_scheitern_Epos (7 februari) * Nafi (9 februari) * Nutkicker22 (12 februari) * Kletters (18 februari) * DevilsAndDust (20 februari) * Jiang153 (25 februari) * Wanderlust (13 maart) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ![]() De OP is hier terug te vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 14-03-2013 02:42:43 ] | |
Bankpasje | dinsdag 26 februari 2013 @ 22:15 |
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Mijn rijinstructeur zou mijn examen in plannen maar tot heden nog niks gehoord. Bij theorie en TTT kreeg ik telkens een mailtje, nu niet gehad. Donderdag maar even navragen | |
Bankpasje | dinsdag 26 februari 2013 @ 22:33 |
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren? | |
Pizza_Boom | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:05 |
Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren? | |
Bankpasje | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:23 |
Dat is de zelf reflectie. Dit is wat het CBR zegt: Bij de examenaanvraag hoort uw Eigen verklaring, een formulier met tien vragen over uw gezondheid. Gaat u examen doen voor de personenauto (B), aanhanger (BE) of motor (A)? Dan kunt u de Eigen verklaring zelf via mijn.cbr.nl versturen naar het CBR. Dit kan alléén als u alle vragen op het formulier Eigen verklaring met ‘Nee’ kunt beantwoorden. U betaalt dan via iDEAL. Uw rijschool kan de Eigen verklaring ook voor u insturen. Bespreek dit tijdig met uw rijschool. | |
Martijn93 | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:25 |
Hmm, wel raar dat je rijschool hier nu pas mee komt als ZIJ je examen regelen... Ik heb toen eigen verklaring ergens in de eerste 5 lessen in moeten vullen bij de rijschool zo was er dus nooit een probleem met het aanvragen van examen. | |
Pizza_Boom | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:29 |
Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van. | |
Nafi | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:30 |
Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt. | |
Nagelschaartje | woensdag 27 februari 2013 @ 06:54 |
Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan. Ik heb hier een paar keer gehoord dat mensen door een oogoperatie op jonge leeftijd naar een arts moesten om te laten bevestigen dat hun zicht goed genoeg is. Dit duurde meestal erg lang (en kostte ook nog wat). Heb hier in het topic mensen gehoord die echt moesten wachten met examen aanvragen tot die verklaring verwerkt was, terwijl ze ruim op tijd ermee aan de slag waren gegaan.
| |
Fyodor | woensdag 27 februari 2013 @ 09:54 |
Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet... | |
Pizza_Boom | woensdag 27 februari 2013 @ 10:11 |
Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen. | |
Fyodor | woensdag 27 februari 2013 @ 10:13 |
Zou goed kunnen ja. Bij mijn B rijbewijs, 9 jaar geleden was het volgens mij ook geregeld door de rijschool. Ik heb het los 'gekocht', je kon er ook voor kiezen dat de rijschool het allemaal regelde maar dat kostte iets meer. Vraag we trouwens wel af wat het allemaal waard is, zo'n eigen verklaring ![]() | |
IJsdraakje | woensdag 27 februari 2013 @ 10:18 |
Jep. Kostte mij ¤40 en drie maanden. (Had eigenlijk het dubbele aan kosten moeten zijn, maar toffe arts) En dat was iets wat m'n instructeur onmogelijk had kunnen zien, maar verzwijgen is en blijft fraude. ![]() Overigens staan er meer dingen op die een instructeur niet altijd kan zien, dus da's wel een matige aanpak, imho. | |
DevilsAndDust | woensdag 27 februari 2013 @ 21:16 |
Vandaag m'n pasje opgehaald en vanavond een stukje gereden in de auto van m'n vriend. Wel even wennen aan een andere koppeling! ![]() ![]() | |
Bankpasje | woensdag 27 februari 2013 @ 23:15 |
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang. EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte? [ Bericht 20% gewijzigd door Bankpasje op 27-02-2013 23:21:10 ] | |
Cole_World | woensdag 27 februari 2013 @ 23:19 |
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald. | |
Bankpasje | woensdag 27 februari 2013 @ 23:22 |
Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren. | |
Cole_World | woensdag 27 februari 2013 @ 23:23 |
Ben je het dan niet zat na een uur? Ik had er na een uur meestal wel weer genoeg van. | |
Jiang153 | donderdag 28 februari 2013 @ 00:47 |
Ik vind het kut is volgens mij ook druk omdat mensen naar school gaan en winkels | |
Nagelschaartje | donderdag 28 februari 2013 @ 08:57 |
Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeel ![]() Ik vond het allemaal wel redelijk te doen wat drukte betreft. Ik ben begonnen met lessen van twee uur en richting het eind ging het naar een uur omdat dat qua planning beter uit kwam voor mijn instructeur. Ik was dus vanaf het begin gewend aan twee uur en vond een uur echt enorm kort. | |
Bankpasje | donderdag 28 februari 2013 @ 10:47 |
kan een rij instructeur trouwens ook een examinator als voor keur kiezen? Mijn TTT heb ik volgende week donderdag om 08:55, en me examen heb ik donderdag 18 april ook om 08:55 | |
IJsdraakje | donderdag 28 februari 2013 @ 11:14 |
Nee. | |
Ensemble | donderdag 28 februari 2013 @ 13:08 |
Ik heb ook daar gereden met mijn examen rond die tijd. En dan ook via de A4. Erg druk was het niet inderdaad. Was ook de makkelijkste route van allemaal. ![]() | |
exelletor | zaterdag 2 maart 2013 @ 11:18 |
Even een vraagje over de theorie examen... Mijn ogen zijn in de laatste paar jaar achteruit gegaan en me nieuwe bril zal ik pas na me theorie examen ontvangen. Weet iemand hoe ver je van de tv schermen af zit bij CBR Rijswijk? En of het met een afwijking van -1.25 nog allemaal te zien is? | |
vannelle | zaterdag 2 maart 2013 @ 14:51 |
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn. Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen. Komt wel goed. ![]() | |
DX11 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:02 |
Nouuu.. Dat valt best tegen hoor als je net de TV boven je hebt hangen en die voor je best ver weg is.. | |
gelestipjes | dinsdag 5 maart 2013 @ 11:10 |
Ik vond dat anders nog best tegenvallen. Zeker bij gevaarherkenning moet je alles wel goed zien en als je dan net vrij ver van zo'n scherm afzit dan is dat nog best wel lastig. | |
Kletters | dinsdag 5 maart 2013 @ 12:01 |
Ik ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt. Inderdaad ook bij gevaarherkenning, de juiste actie kan afhangen van al dan niet brandende lampjes (achteruit, richting aanwijzer, remlicht...) en kan je zomaar de verkeerde handeling kiezen. | |
Nystiq | dinsdag 5 maart 2013 @ 17:55 |
Als ik mijn theorie-examen nu reserveer en ik kan de desbetreffende datum niet, krijg ik dan mijn geld terug? | |
tuut-chips | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:04 |
Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren. | |
Nystiq | dinsdag 5 maart 2013 @ 18:04 |
Ok, dankje! | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2013 @ 20:43 |
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat. Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren? En wie heeft er ervaring mee, en hoe beviel het? | |
Actaeon | dinsdag 5 maart 2013 @ 21:55 |
Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2013 @ 21:57 |
Ik ook, een ouwe Mercedes ![]() Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat. Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte? | |
Ferdo | dinsdag 5 maart 2013 @ 21:58 |
Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal. ![]() Zelf heb ik er verder geen ervaring mee. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2013 @ 21:58 |
Dat doe ik soms nog wel eens, als ik een tijd in een schakel heb gezeten ![]() | |
Actaeon | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:03 |
Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:04 |
Een 250D uit 1986, meer weet ik niet ![]() | |
Actaeon | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:06 |
Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische diesel ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:08 |
Ben niet anders gewend ![]() Heb nog een Sec gereden, een dikke slee.. Geweldige bak, maar types en zo ben ik niet in thuis. We hebben nog een nieuwe C-klasse gehad, ook automaat, en nog een 250D schakel. Oh en een cabrio, SL? | |
Actaeon | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:12 |
Die SEC 500 ![]() ![]() Wel leuk trouwens dat jullie echt Mercedes liefhebbers zijn ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Actaeon op 05-03-2013 22:19:42 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:41 |
Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijden ![]() | |
Actaeon | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:43 |
Dat is ook al leuk ![]() | |
exelletor | dinsdag 5 maart 2013 @ 22:51 |
Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld). | |
Nafi | woensdag 6 maart 2013 @ 00:00 |
Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren. | |
Ferdo | woensdag 6 maart 2013 @ 08:05 |
Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet? | |
Kletters | woensdag 6 maart 2013 @ 10:46 |
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen met betrekking tot je zitplek, maar hou er rekening mee dat ze dat waarschijnlijk niet onder controle hebben. De vragen worden luid en duidelijk voorgelezen. Pas na het voorlezen van de vraag begint het antwoord balkje te lopen. Dit geeft je uiteindelijk meer tijd om te kijken en te antwoorden dan wanneer je thuis een theorie-examen oefent. Eventueel kun je daarmee wel oefenen, om in gedimd licht een kleine afstand van je pc af te gaan zitten en te kijken of je alles goed kan zien/lezen of dat je misschien dingen mist... Als je dat thuis al een beetje kan beoordelen kun je of met meer zekerheid het examen in, of het examen laten verzetten en dus niet nodeloos geld weg te gooien (het is allemaal al duur genoeg XD) | |
Actaeon | woensdag 6 maart 2013 @ 10:55 |
Lijkt mij ook inderdaad. | |
DX11 | woensdag 6 maart 2013 @ 10:56 |
Ik vind het wel doodzonde als mensen voor een automaat rijbewijs gaan. Het geld dat je bespaard door een paar lessen minder nodig te hebben geef je later weer 10x uit aan duurdere modellen auto's omdat het persee automaat moet zijn en daar zijn er veeeeeeeeeel minder van (dus duurder). | |
Actaeon | woensdag 6 maart 2013 @ 10:59 |
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc. (Ik bedoel trouwens niet jou nu hoor ![]() En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat. | |
DX11 | woensdag 6 maart 2013 @ 11:01 |
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's. Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's. Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen. En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren. | |
Actaeon | woensdag 6 maart 2013 @ 11:10 |
Dat zou kunnen. Maar sommige mensen voelen zich daar wellicht niet prettig bij? Het is toch extra handelen. Er zijn gewoon mensen voor wat jij 'al het andere' noemt eigenlijk al erg veel is. En het zonder schakelen al maar net redden. Dan is een automaatrijbewijs best handig. Ik denk overigens ook niet dat het 'misschien waar' is dat het leerproces voor autorijden heel individueel getint is en dat er zat mensen zijn voor wie schakelen gewoon teveel is zijn maar dat dat gewoon waar is. En ik denk dat die mensen liever autorijden in een iets duurdere automaat (als dat in dat geval al zo is) dan helemaal geen auto? En dat is ook maar net afhankelijk van welke klasse je een auto wilt kopen? Ik rij al enige tijd in auto's die nagenoeg alleen maar in automaat zijn. Dus voor mij persoonlijk gaat je redenering al niet op. Sowieso vind ik automaten ook vèel fijner rijden dan een handbak. | |
Nagelschaartje | woensdag 6 maart 2013 @ 11:22 |
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen. Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat. Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type ![]() | |
Actaeon | woensdag 6 maart 2013 @ 11:35 |
Precies. Dit bedoel ik. ![]() | |
Fyodor | woensdag 6 maart 2013 @ 12:39 |
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat... ![]() ![]() | |
themole | woensdag 6 maart 2013 @ 13:27 |
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting WGR / Hoevaak bezwaar aantekenen? WGR / Rijlessen met 42 jaar Dezen? | |
Fyodor | woensdag 6 maart 2013 @ 13:40 |
Jep! ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 maart 2013 @ 13:41 |
Fusionfreak ![]() ![]() Nee mijn vriendin gaat het wel redden, en die kan later alsnog wat extra lessen nemen voor het schakelen. Moet ze nu niet doen, eerst maar eens goed leren rijden! Kan altijd nog.. ![]() | |
pietkanarie | woensdag 6 maart 2013 @ 16:40 |
Vandaag weer rijles gehad. Op zich wel tevreden omdat het schakelen en spiegels kijken inmiddels aardig vanzelf gaat, net als de bijzondere verrichtingen zoals achteruit inparkeren enzo. Maar wat lastig blijft: vooruit kijken en nog meer dan dat breed kijken. En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen. | |
Bankpasje | donderdag 7 maart 2013 @ 10:17 |
Zojuist me TTT gehaalt | |
Pizza_Boom | donderdag 7 maart 2013 @ 11:17 |
Vroeg genoeg terugschakelen en je gaspedaal durven gebruiken. Niet half intrappen, maar trap maar tegen de plank en dan vlot doorschakelen. Kom je er zo tussen. Dus niet als je stilstaat in zijn 2 laten staan, maar meteen naar zijn 1 zetten, ene voet op de koppeling en ander op de rem (lichtjes). Zodra er een gat is rem los, koppeling op laten komen en gelijktijdig gas in trappen. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 15:08 |
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen. Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken: - Kruispunten met gepaste snelheid naderen. - Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen. Gaat helemaal goed komen. ![]() | |
Keukendrol | donderdag 7 maart 2013 @ 15:34 |
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 15:35 |
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS Wat een baas is hij ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 15:36 |
Straks nog wel even script 12 en 24 lezen. Meneer Nappe had daarover een aantekening gemaakt. Toffe gozer trouwens. | |
Keukendrol | donderdag 7 maart 2013 @ 15:38 |
![]() | |
Keukendrol | donderdag 7 maart 2013 @ 15:39 |
Dat scannen is verdomd lastig in het begin trouwens. Ik ben fietsen gewend en dan kijk je maar 10 meter vooruit ofzo. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 15:44 |
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam]. Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels. | |
Keukendrol | donderdag 7 maart 2013 @ 15:47 |
Ik heb nu echt een beeld voor me van jouw instructeur alsof het een blije surinamer is ![]() Zo iemand | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 16:01 |
Nee man, Frans is 50+ | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 16:16 |
Kwaliteit kwaliteit hoe het dus niet moet [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 16:16:16 ] | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 16:42 |
Medio april gaat deze baas afrijden. ![]() | |
Bankpasje | donderdag 7 maart 2013 @ 18:16 |
Me2, 18 april ben ik de lul. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 18:22 |
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag: U mag in deze straat parkeren. Allemaal lege vakken aan de linkerkant. Wat doe ik? Ik zet hem rechts naast een auto, versnelling in z'n achteruit, en parkeer als een baas in. Niet geheel perfect, maar 't kon er mee door. ![]() Zie alle vakken aan de linkerkant, en ik parkeer hem achter die zwarte auto (vanmiddag een zilvergrijze Kia) voor die bloembak. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 18:29:02 ] | |
Neraice | donderdag 7 maart 2013 @ 18:24 |
Blij dat ik dit topic heb gevonden ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 18:31 |
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen. | |
no1uknow | donderdag 7 maart 2013 @ 18:38 |
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijden ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 18:40 |
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen. | |
no1uknow | donderdag 7 maart 2013 @ 18:41 |
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt? | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 18:41 |
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf. ![]() | |
no1uknow | donderdag 7 maart 2013 @ 18:44 |
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming. Ik kreeg toentertijd zelfs op m'n kop van m'n instructeur dat ik al veel eerder moest gassen, niet wegrijden op de koppeling. Is ook dodelijk als je jezelf dat aanleert en vervolgens in een benzine auto stapt. Ik heb helemaal geen moeite gehad met de overschakeling naar een benzine auto, met dank aan mijn instructeur dus. | |
jordyqwerty | donderdag 7 maart 2013 @ 18:49 |
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een diesel ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 18:57 |
Wie lest er niet in een diesel? | |
jordyqwerty | donderdag 7 maart 2013 @ 19:01 |
Daar heb je een punt ![]() ![]() | |
IJsdraakje | donderdag 7 maart 2013 @ 19:13 |
Ik heb met lessen maar één keer in een diesel gereden. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 20:05 |
Nog 12 dagen dan heb ik alweer een jaar m'n rijbewijs. ![]() Al heb ik daar nog niet echt superveel gebruik van kunnen maken ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 20:06:01 ] | |
Jiang153 | donderdag 7 maart 2013 @ 20:07 |
meen je deze? gejat? | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 20:16 |
Ja. ![]() Al sla je me dood hoe en wat en waarom. Enige wat ik weet is dat ik aan de andere kant van het land zat en dat de auto tussen een dinsdag en een vrijdag is gejat, hoogstwaarschijnlijk weggesleept of in een vrachtwagen gestopt en zijn ze ermee weggereden omdat ik een soort van chip in m'n autosleutels had waarmee je de auto kan openen, zonder sporen oid. En die sleutels hadden ze niet. ![]() Mja, wel jammer, was een supervette en mooie auto. ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 20:16:39 ] | |
Actaeon | donderdag 7 maart 2013 @ 20:18 |
Wat heb je nu gekocht dan? | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 20:19 |
Peugeot 107 in 't zwart in automaat uitvoering. Had een peugeot 207 in donkerbruin ![]() | |
Actaeon | donderdag 7 maart 2013 @ 20:20 |
Wist niet eens dat die er in automaat waren ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 7 maart 2013 @ 20:33 |
Komt nog wel als je vlot wilt wegrijden of überhaupt in benzine gaat rijden. | |
DrDentz | donderdag 7 maart 2013 @ 20:45 |
Ik heb vannacht een bizarre droom gehad over mijn rijinstructrice van een jaar of 55 die mij seksueel intimideerde, nu durf ik bijna niet meer te lessen. | |
#ANONIEM | donderdag 7 maart 2013 @ 20:59 |
gewoon neuken joh | |
Bankpasje | donderdag 7 maart 2013 @ 22:49 |
Toeval, ik had vandaag ook mijn TTT, keertje hellingproef, stopopdracbt en in vak parkeren. Ging wel lekker, alleen kijkgedrag moet beter, overdrever dus | |
princess-a | donderdag 7 maart 2013 @ 23:03 |
Precies wat jij zegt wilde ik gaan zeggen voordat ik zag dat het hier al stond ![]() @Amoeba: snel weer afleren voordat je straks je rijbewijs hebt en niet in een benzine auto kan rijden. Ik heb net sinds vorige week mijn eigen auto maar heb snel genoeg gemerkt dat ik echt niet fatsoenlijk op kan trekken als ik niet de koppeling langer vasthoud dan ik in m'n lesauto deed en tegelijk goed gas bij geef. Daarbij zorgt in een diesel eerst de koppeling loslaten en dán pas gas geven, er, als ik het me goed herinner, toch voor dat je auto gaat schokken? | |
no1uknow | vrijdag 8 maart 2013 @ 09:32 |
Dat niet perse, want de auto gaat natuurlijk al rollen als je alleen de koppeling op laat komen. Zolang je dat gecontroleerd doet gaat 'ie niet schokken. Maar je hebt gelijk ja! | |
DX11 | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:54 |
Ik kan overigens ook in mijn benzine wegrijden zonder gas te geven, maar dan moet je geen haast hebben want snel gaat het niet ![]() | |
Tamaraxxx | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:19 |
Laat ik me ook maar eens melden hier. Sinds november 2011 bezig met rijlessen. In het begin heel veel moeite gehad met de basis en de eerste 3 maanden had ik nog geen bril dus begrijp achteraf waarom het niet lekker liep. Theorie 1 groot drama. Na 4x eindelijk gehaald terwijl ik me elke keer suf leerde. Maar eindelijk komt de dag daar dat ik mag afrijden. 16 mei om 10 voor 10. Best goede tijd volgens mij. En trouwens vraag niet hoeveel rijlessen ik heb gehad. Ben allang gestopt met tellen | |
Neraice | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:07 |
Ben nu toch wel benieuwd ![]() | |
Keukendrol | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:37 |
Net les gehad. Scannen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 8 maart 2013 @ 18:55 |
Man, scannen is het belangrijkste van allemaal. | |
Tamaraxxx | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:30 |
Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50 | |
Neraice | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:52 |
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45? | |
DX11 | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:55 |
Je moet maar zo denken, Fusionfreak had na 200 lessen & 8 examens nog niks, en is vervolgens maar het CBR aan gaan klagen, wat hij verloor. Het kan dus altijd erger! ![]() | |
McNulty | vrijdag 8 maart 2013 @ 20:55 |
Ver vooruit kijken bedoel je? | |
Ferdo | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:02 |
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent. ![]() | |
DX11 | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:04 |
Pfff, ik maar denken dat ik 22 ben, NOPE, 41 blijkbaar. | |
gelestipjes | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:10 |
Ze zegt ook "meer dan 50" he, dus dat kan ook 150 zijn ![]() | |
tuut-chips | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:16 |
Wat is scannen? | |
tuut-chips | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:17 |
hallo ik ben drie edit: Vraag me eigenlijk wel af hoe de slagingspercentages van 2todrive zijn. Heb namelijk het idee dat er door het begeleide rijden wat minder druk staat (aangezien je er in essentie niets mee opschiet of je je rijbewijs haalt of niet), en natuurlijk zijn de deelnemers ook jonger. Ik heb zelf mijn rijbewijs met 25 uur op mijn zeventiende gehaald een half jaartje geleden, en bijna niemand die ik ken heeft de 40 uur aangetikt. | |
Keukendrol | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:23 |
Goed vooruitkijken eb anticiperen op andere weggebruikers. | |
Keukendrol | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:23 |
Klopt. ![]() | |
Ferdo | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:36 |
Naar ik weet zijn die slagingspercentages inderdaad flink hoger. | |
Nutkicker22 | vrijdag 8 maart 2013 @ 21:47 |
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit. ![]() | |
tuut-chips | vrijdag 8 maart 2013 @ 22:22 |
Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel? | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:08 |
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehad ![]() | |
Hinder | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:20 |
Morgen eerste rijles. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Heb er zin in! | |
DX11 | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:21 |
Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal! | |
Nutkicker22 | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:26 |
Ik rij in een benzine auto van mijn vader. Als ik teveel gas geef, hoor je echt zo van vroooeemmmmmm en dat probeer ik juist te vermijden. Rond de 1500 toeren laat ik de koppeling opkomen alleen gaat het nog niet zo vlot. | |
Hinder | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:27 |
Dankjewel! | |
Ensemble | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:28 |
Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden. ![]() | |
Nutkicker22 | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:28 |
Misschien moet ik dat ook maar is proberen door extra gas te geven. | |
Nutkicker22 | vrijdag 8 maart 2013 @ 23:30 |
Zo denk ik er ook over, ervaring opdoen en dan na een tijdje lukt het wel. Dankje ![]() | |
Hinder | zaterdag 9 maart 2013 @ 14:44 |
Eerste les zit erop. Had ervoor gekozen direct twee uur aaneensluitend te nemen. Eerst stukje sturen over rotondes etc. Daarna naar een rustig weggetje gereden, en uitleg over het koppelen gekregen, waarna ik wat kon oefenen. Ik had het al vrij snel door, waardoor we wat rondjes gingen rijden, om vervolgens een stukje stad en zelfs over een stukje snelweg te rijden. Instructrice was meer dan tevreden na zo'n eerste keer, was wel leuk om te horen. Nu al zin in de volgende keer ![]() | |
Ensemble | zaterdag 9 maart 2013 @ 16:34 |
Hehe, tof. ![]() | |
Wanderlust. | maandag 11 maart 2013 @ 19:59 |
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen ![]() Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik. | |
Jiang153 | maandag 11 maart 2013 @ 21:16 |
Dan gaan mensen naar school/supermarkt... ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Jiang153 op 12-03-2013 00:08:51 ] | |
Actaeon | maandag 11 maart 2013 @ 21:20 |
Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch? | |
Pizza_Boom | maandag 11 maart 2013 @ 21:25 |
Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving? | |
Ensemble | maandag 11 maart 2013 @ 21:30 |
Heel veel succes! ![]() Negen uur 's ochtends is een prima tijd. De echte drukte is dan wel weg en de kinderen zitten allemaal op school, dus daar heb je ook geen last van. | |
Actaeon | maandag 11 maart 2013 @ 21:31 |
Iedereen doet natuurlijk het liefst examen op een verlaten boerenlandweg in de polder. Maar zo werkt het nu eenmaal niet. En het zou ook niet veel verschil moeten maken. Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt. En wat is er erg aan examen doen in een hectische omgeving? Als je daar fatsoenlijk uit de voeten kunt kun je waarschijnlijk overal wel fatsoenlijk uit de voeten. Alleen maar winst. [ Bericht 0% gewijzigd door Actaeon op 11-03-2013 21:42:11 ] | |
Pizza_Boom | maandag 11 maart 2013 @ 21:36 |
Ben ik met je eens. Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden. | |
Actaeon | maandag 11 maart 2013 @ 21:41 |
Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten. | |
gelestipjes | maandag 11 maart 2013 @ 23:13 |
Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen. | |
Actaeon | maandag 11 maart 2013 @ 23:15 |
Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo. | |
gelestipjes | maandag 11 maart 2013 @ 23:23 |
Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip. | |
Actaeon | maandag 11 maart 2013 @ 23:32 |
Daar zit dan ook wel weer wat in. | |
Wanderlust. | woensdag 13 maart 2013 @ 10:17 |
Ben geslaagd!!!! Het was niet zo druk, maar dat kwam ook doordat we echt in wat dorpen reden ![]() Moest parkeren en een stopopdracht doen als bijzondere verrichtingen. Jaaaa, ben zo blij en opgelucht!! | |
Anne | woensdag 13 maart 2013 @ 10:18 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Actaeon | woensdag 13 maart 2013 @ 11:23 |
Congrats! | |
Ensemble | woensdag 13 maart 2013 @ 14:33 |
Gefeliciteerd! ![]() | |
Wanderlust. | woensdag 13 maart 2013 @ 16:27 |
Bedankt ![]() Ik heb trouwens een pasfoto laten maken en heb gehoord dat je oren niet meer zichtbaar hoeven te zijn en dat je ook best mag lachen, klopt dat? | |
DevilsAndDust | woensdag 13 maart 2013 @ 18:14 |
Gefeliciteerd! | |
Trinitrobenzeen | woensdag 13 maart 2013 @ 18:42 |
Morgen afrijden met een BNOR examen (ofwel een staatsexamen). Ben benieuwd. Iemand ervaring hiermee? | |
Balsam | woensdag 13 maart 2013 @ 19:32 |
Ja ervaring ermee, gaat ongeveer hetzelfde als een faal angst examen. Een praatje vooraf om jou op je gemak te stellen. Daarna een stukje rijden, wat vaak gebeurd in een rustiger gebied. Hij/zij kijkt vooral naar waarom het jou de eerdere afrij pogingen niet is gelukt. | |
Trinitrobenzeen | woensdag 13 maart 2013 @ 19:38 |
Ah bedankt. Had jij het wel gehaald? En had je het idee dat ze je makkelijker laten slagen bij bnor ipv cbr standaard? | |
Balsam | woensdag 13 maart 2013 @ 19:40 |
Ik heb het wel gehaald bij mijn BNOR, en vond het makkelijker afrijden dan bij een standaard cbr examen. Zo gaf ik een bus geen voorrang waar het wel had gemoeten, hield ik net wat te weinig afstand van een vrachtwagen op een helling en ben toch geslaagd. | |
Balsam | woensdag 13 maart 2013 @ 19:42 |
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen. Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar. | |
Trinitrobenzeen | woensdag 13 maart 2013 @ 19:47 |
Ja dat wist ik al idd. Ik heb de laatste lessen ook dezelfde route gereden met mijn instructeur die zei dat de bewuste route vaak wordt gekozen. En tjah, ik zakte al de keren vooral op soms te weinig kansen nemen, soms te grote risico's nemen, dan weer aantal kleine foutjes (knipperlichtjes vergeten, wat ik anders nooit doe), en de laatste keer stopte ik niet voor een stop bord >.> Maar ik rijdt gewoon goed, wat ook mijn instructeur zegt, alleen die kleine dingen werd ik erg hard op afgerekend bij het CBR, daarom hoop ik dat ze dat niet doen bij BNOR. | |
#ANONIEM | woensdag 13 maart 2013 @ 20:04 |
24 april examen. 10:45 Een woensdagochtend. | |
Balsam | woensdag 13 maart 2013 @ 20:19 |
Ze rekenen je bij BNOR niet snel af op de kleine dingen ze letten meer erop of je veilig rijd. In iedergeval veel succes, het zal vast wel goedkomen. | |
Trinitrobenzeen | woensdag 13 maart 2013 @ 21:24 |
Succes ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 14 maart 2013 @ 00:05 |
Ah, hotel restaurant van der Valk te Akersloot. Raar eigenlijk, dat verschil. | |
Trinitrobenzeen | donderdag 14 maart 2013 @ 11:24 |
Ik word zo opgehaald. 12:30 zit ik bij de examinator. Fingers crossed. | |
the-it | donderdag 14 maart 2013 @ 11:27 |
2 april examen.. om 8 uur ![]() Komt nu wel erg dichtbij... ![]() | |
Trinitrobenzeen | donderdag 14 maart 2013 @ 11:28 |
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator. | |
the-it | donderdag 14 maart 2013 @ 11:29 |
En wat nog leuker is, is als je nog steeds foutjes maakt.. Suc6! | |
Trinitrobenzeen | donderdag 14 maart 2013 @ 11:30 |
Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examen | |
the-it | donderdag 14 maart 2013 @ 11:38 |
Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles fout ![]() | |
Trinitrobenzeen | donderdag 14 maart 2013 @ 11:46 |
Oh ik dacht dat je bedoelde te zeggen dat ik een examen heb en nog fouten maak en dat dat dus hopeloos is ofzo :p | |
Keukendrol | donderdag 14 maart 2013 @ 11:52 |
Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen. | |
Wanderlust. | donderdag 14 maart 2013 @ 12:02 |
Bedankt! | |
Wanderlust. | donderdag 14 maart 2013 @ 12:02 |
Je kunt het! Succes ![]() | |
DX11 | donderdag 14 maart 2013 @ 12:15 |
Kijk, jij weet wat mensen willen horen ![]() | |
Keukendrol | donderdag 14 maart 2013 @ 12:17 |
![]() Toch is het zo. Als je faalt doe je het gewoon weer over. | |
Trinitrobenzeen | donderdag 14 maart 2013 @ 14:17 |
Haha wat een loser ben ik, zelfs gezakt voor staatsexamen. Ik plan, keek en handelde te laat volgens de examinator. Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken. Maarja, wat heb ik te zeggen. Volgende keer beter ![]() | |
gelestipjes | donderdag 14 maart 2013 @ 14:58 |
Nou ja, te laat kijken lijkt me persoonlijk wel een erg goede reden om je te laten zakken. Dat plannen/kijken/handelen op tijd doen is volgens mij zo'n beetje het allerbelangrijkste. | |
Fyodor | donderdag 14 maart 2013 @ 15:04 |
Mijn God, dan ben je pas een kneus ![]()
| |
Pizza_Boom | donderdag 14 maart 2013 @ 17:27 |
Te laat kijken is dodelijk, laat staan te laat handelen. Je moet je constant bewust zijn van de omgeving rondom jouzelf en hiernaar moet je handelen. Als je dus niet weet wat je omgeving doet en vervolgens hier ook nog te laat op anticipeert, kan ik het wel begrijpen. Het kan, bijv. in geval van fietsers die oversteken, serieus het verschil tussen leven en dood betekenen. | |
IrCute | donderdag 14 maart 2013 @ 18:05 |
Zou je niet eens gaan denken aan een andere rijschool? | |
Balsam | donderdag 14 maart 2013 @ 18:17 |
Plannen, kijken en handelen is juist een onderdeel van een BNOR examen en is iets waar ze juist naar kijken. Dat is het punt van veiligheid namelijk, de kleinere punten letten ze minder op dan op veiligheid. | |
Frenk3nstein | donderdag 14 maart 2013 @ 18:56 |
Kijken lijkt me juist een van de belangrijkste aspecten bij een rij-examen. Ook al is het aan het begin geforceerd, later wordt het normaal. | |
Pizza_Boom | donderdag 14 maart 2013 @ 19:03 |
Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden. | |
Frenk3nstein | donderdag 14 maart 2013 @ 19:06 |
Volledig mee eens. Je hebt het dus in de vingers of niet. Even oefenen nog voor de meneer trinitrobenzeen dus. | |
borisz | dinsdag 19 maart 2013 @ 14:02 |
Morgen mag ik op 10.45. Nog laatste tips? Goed kijken iig ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 19 maart 2013 @ 14:48 |
Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten. | |
DevilsAndDust | dinsdag 19 maart 2013 @ 18:17 |
Instructeurs weten alleen zelf ook niet van te voren wie de examinator zal zijn. Veel succes, borisz! | |
Anne | dinsdag 19 maart 2013 @ 18:19 |
Wel ruim voordat je op moet ![]() | |
DevilsAndDust | dinsdag 19 maart 2013 @ 18:38 |
Verschilt dat per CBR? Heeft mijn instructrice tegen me gelogen? ![]() | |
Wanderlust. | dinsdag 19 maart 2013 @ 18:41 |
Bij mij liep hij een uur voor het examen naar binnen en dan zag hij welke examinator het was (al had ik wel iemand voor een faalangstexamen) Succes borisz! Mijn tip is: rustig blijven en goed kijken (ook ver vooruit). | |
no1uknow | dinsdag 19 maart 2013 @ 20:52 |
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: je rijbewijs hebben is zo relaxt ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door no1uknow op 19-03-2013 20:57:55 ] | |
Pizza_Boom | dinsdag 19 maart 2013 @ 22:49 |
De grote vraag nu is dus: Hoe lang is "een poos"? | |
Gezicht | dinsdag 19 maart 2013 @ 23:15 |
Bij CBR Sittard waar ik m'n praktijkexamen heb afgelegd zaten er meestal dezelfde personen aan dezelfde tafelnummers, m'n instructeur wist dus meestal wel wie je kon verwachten. | |
gelestipjes | woensdag 20 maart 2013 @ 07:36 |
Bij mij was het voor mijn instructeur ook een grote verrassing welke examinator ik zou krijgen, dus ik denk dat je dan net geluk moet hebben als je instructeur het wel van tevoren weet | |
Bankpasje | woensdag 20 maart 2013 @ 09:58 |
Ik had om 08:55 TTT, mijn rijinstructeur ging met mij al om 7:30 kijken wie we hadden als examinator. Hangt gewoon op een info bord daar | |
Poespas | woensdag 20 maart 2013 @ 10:47 |
Zojuist examen gehad in Rotterdam om 8:00. Ik ben normaal gesproken nooit zenuwachtig voor wat voor examen dan ook, maar toen ik hier achter het stuur zat was ik het gewoon helemaal kwijt. ![]() Afijn, de eerste paar minuten gingen nog wel ok, al merkte ik direct dat het wel verschrikkelijk druk was. Maar toen begon de grote grap pas: 8:15, ik rij een straat in met daarin een basisschool in de wijk Crooswijk. Ik hou niet van generaliseren, maar ik was omgeven door een massa Marokkaanse moeders op fietsen die als visjes in een school om mij heen zwommen. Vervolgens zegt de vriendelijke instructeur dat ik hier maar even moet gaan keren. Ik keek de man aan met het idee dat hij een grap maakte, maar het bleek de waarheid te zijn ![]() Vanaf dat moment heb ik de man op een spervuur aan fouten getrakteerd, volgens mij is mijn motor 2x afgeslagen, heb ik een ingreep gehad en zag ik de straten waarin ik moest inrijden pas zo'n beetje op het moment dat ik er naast stond. Natuurlijk was ik niet geslaagd, maar het was de eerste keer. Nu weet ik wel wat me te wachten staat voor de volgende keer. | |
borisz | woensdag 20 maart 2013 @ 12:01 |
Helaas. Stoplicht met daarna een kruising. Ik moest naar links dus alleen dan komen er nog auto´s aan die hebben gewacht met dat stoplicht. Uiteindelijk kwam ik in het uiterste stukje van de bocht ipv gewoon normaal die bocht maken waardoor je weer moest bijsturen. Omgang met het voertuig moest beter om het op z´n CBR´s te zeggen. Bijz opdrachten gingen prima. De examinator was verder een prima vent. Probeerde me gerust te stellen enzo ![]() Was al de hele morgen zenuwachtig ![]() ![]() | |
Poespas | woensdag 20 maart 2013 @ 12:03 |
Jammer man, volgende keer heb je het vast. | |
Actaeon | woensdag 20 maart 2013 @ 12:04 |
Jammer mannen. Volgende keer gewoon binnentikken dat pasje. ![]() | |
-Dries- | woensdag 20 maart 2013 @ 18:05 |
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens prima ![]() | |
Keukendrol | woensdag 20 maart 2013 @ 18:15 |
Dan vlieg je in de toeren en remt hij af op de motor denk ik. | |
Gezicht | woensdag 20 maart 2013 @ 18:19 |
Als je van de 4 naar z'n 3 gaat schieten je toeren omhoog en je zult wat op de motor afremmen, maar je gaat echt niet spontaan van bijv. 100 km/u naar 70/u ofzo. | |
Nagelschaartje | woensdag 20 maart 2013 @ 20:25 |
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht. Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel? Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | woensdag 20 maart 2013 @ 20:35 |
Het gebeurde mij toevallig op mijn examen, dat ik de auto in plaats van zijn 5 in zijn 3 zette. Het enigste wat gebeurde was dat de motor in toeren omhoog schoot en dus lawaaiig was. | |
DX11 | woensdag 20 maart 2013 @ 21:01 |
Mij is verteld dat die "beveiliging" alleen bij de 1 & R geld. Hier in ieder geval ook zo dat ik hem niet alvast terug in de 1 kan zetten als ik nog 80 rij ofzo. Heb alleen nooit gesnapt hoe het werkt. Ik zou denken dat als de motor ontkoppeld is, alles moet kunnen qua plaatsing van de pook, maar blijkbaar dus niet. | |
Nystiq | donderdag 21 maart 2013 @ 13:00 |
nvm. | |
HarryR | donderdag 21 maart 2013 @ 13:25 |
Bah... de 28e m`n eerste intake rijles bij Wolf.. Ben énorm bang dat ik zak voor m`n rijbewijs.. en ik ben ook bang dat ik bepaalde dingen niet goed inschat en zéker in de hele smalle straatjes in de wijk waar ik woon en dergelijke. Heb lichte faalangst.. en ik ben bang dat ik héél nerveus ga worden als ik in zo`n auto ga zitten en ga lessen (Zeker omdat het een cursus "rijbewijs in 10 dagen" betreft ga ik ná de intake les als bepaald is welk pakket ik nodig heb direct 4 uur! rijden als ik pakket F nodig heb, en 2! uur als ik pakket A nodig heb) Héééééééélp ![]() | |
Anne | donderdag 21 maart 2013 @ 13:33 |
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je een cursus "rijbewijs in 10 dagen" hebt gekozen, als je nu al bang bent voor het lessen, rijden en het behalen van je rijbewijs. Kun je er niet beter wat langer over doen ![]() 4 uur achter elkaar lessen is trouwens best intensief. Ik heb het ook gedaan hoor, maar als ik het over zou moeten doen, doe ik dat dus niet meer. | |
HarryR | donderdag 21 maart 2013 @ 13:47 |
De reden is omdat ik m`n rijbewijs voor de zomervakantie wil hebben (Dus nog 3 maanden) En dat gaat wel lukken met dit heb ik het idee ![]() Het is vrij intensief dat wel, maar denkt dat dit wel prettig is ook ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 21 maart 2013 @ 15:46 |
Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar ![]() Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor. | |
Nagelschaartje | donderdag 21 maart 2013 @ 16:07 |
Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplicht ![]() | |
DX11 | donderdag 21 maart 2013 @ 16:09 |
Als ik op een stoet van 30 auto's zie staan bij het stoplicht dan wil ik tijdens het rollen ook vast naar de 1 schakelen. Maar dat gaat dus niet. Schijnt wel te kunnen als je "double clutch" gebruikt. Nog niet getest. | |
Pizza_Boom | donderdag 21 maart 2013 @ 16:18 |
Waarom zou je iets willen forceren dat onmogelijk gemaakt is? Even beter op letten dus. | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 01:50 |
Iemand tips voor aankomende donderdag bij m`n Intake? Kan al een beetje schakelen (Vroeger veel auto gereden) en ben tegenwoordig ook veel bezig met borden en sturen en kijken naar het schakelen etc.(Laatste keer dat ik autoreed was in een VW kever.. een lang stuk, en daarna een kort stuk in de Cinquecento van m`n moeder) Het grootste probleem voor mij worden de smalle straatjes, en ik dénk ook het inzicht. Iemand? | |
Ridocar | maandag 25 maart 2013 @ 05:19 |
Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk. | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 05:23 |
Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus) | |
Anne | maandag 25 maart 2013 @ 07:47 |
Het technische gaat juist meestal heel snel vanzelf. Daar draait het rijden en dus de rijlessen eigenlijk helemaal niet om juist. Verkeersinzicht en anticiperen is tig keer belangrijker dan de auto een keertje per ongeluk af laten slaan. | |
Ridocar | maandag 25 maart 2013 @ 08:03 |
Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie. Als je bedenkt dat een gemiddelde rijopleiding -van intake tot examen- uit 30 tot 40 lesuren bestaat, kun je wel indenken waar de rest van de lestijd aan wordt besteed. Daarnaast leer je jezelf vaak de verkeerde dingen aan, en dan is het juist moeilijker om iets af te leren. Heb je je theorieboek al eens opengeslagen? Om een lang verhaal kort nog langer te maken: Eén of twee keer je auto laten stilvallen, daar kijkt geen examinator meer van op. Eén keer een voetganger over het hoofd zien is zakken. En daar hoeft de voetganger nog niet eens in de weg te lopen. Een beetje examinator heeft haviksogen als het jouw kijkgedrag betreft. [ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 25-03-2013 08:09:55 ] | |
#ANONIEM | maandag 25 maart 2013 @ 08:26 |
Nogal ja. Ik zag een fietser wat te laat en ik kreeg direct een evaluatiemomentje. | |
SchoneZoon | maandag 25 maart 2013 @ 13:54 |
Als je bv. moet stoppen voor een stoplicht en je remt af totdat je stilstaat, waarom moet je dan de koppeling helemaal indrukken als je toeren te laag worden (1000-1200 toeren) ? Ik begrijp dat het moet omdat de motor anders uitvalt, omdat het bij lage toeren te weinig trekkracht heeft. Daarom moet je ontkoppelen. Maar de gedachte erachter vat ik niet? Als je geen gas geeft in versnelling 1 draait de motor stationair en kan je met de koppeling al een beetje rijden, dus waarom zou hij te weinig trekkracht hebben? | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 13:55 |
Omdat stationair een vast toerental heeft. Als jij hem harder afremt waardoor hij onder dat toerental komt, gaat hij dus afslaan. | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 14:09 |
30-40 lesuren.. Ahh, dat is voor mij dus Pakket ... D/E (Hoop ik) Zal wat zijn als ze straks zeggen ja.. doe jij pakket G maar (Dat zijn 53 lessen..) We gaan het meemaken, donderdag komt steeds dichterbij ![]() | |
Jirdo | maandag 25 maart 2013 @ 14:45 |
Hoe leer je om ver vooruit te kijken? | |
Sie_scheitern_Epos | maandag 25 maart 2013 @ 14:53 |
Door te gaan zoeken naar borden en tekens. Noem ze allemaal in je hoofd op en leg aan jezelf uit wat ze betekenen. | |
Keukendrol | maandag 25 maart 2013 @ 17:13 |
Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed. | |
Jirdo | maandag 25 maart 2013 @ 18:19 |
Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk. | |
Nagelschaartje | maandag 25 maart 2013 @ 18:33 |
Het heel bewust doen. Dus kijken zoals je normaal doet en dan bijvoorbeeld bij een kruispunt denken "even kijken wat er na het kruispunt komt". Kijken tot zover je kan op de weg dus. En daarbij alle borden ook zien en proberen na te denken over welke informatie relevant is en welke niet. Na een tijdje wordt dit vanzelf automatisme. In het begin is het doodvermoeiend ![]() | |
#ANONIEM | maandag 25 maart 2013 @ 18:56 |
Hier kreeg ik ook klachten over, onder andere toen ik zakte. Ik weet niet hoe je het oplost, gewoon in je hoofd houden en bewust mee bezig zijn. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 18:59 |
Je moet je gewoon ten alle tijde bewust zijn van de verkeerssituatie en ik kijk automatisch als ik bijv. op een kruispunt afrijdt in de verte naar het kruispunt en schat dmv observatie in wat de situatie is. Gaat eigenlijk best vanzelf. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:00 |
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken. ![]() | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:02 |
Met deze instelling ga je het inderdaad niet halen. | |
#ANONIEM | maandag 25 maart 2013 @ 19:05 |
Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken... | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 19:07 |
Hier ook niet. Alleen altijd kijken voor je remt is me geleerd. (En daar je remkracht op aanpassen) | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:12 |
Apart, bij mij wel. Waarschijnlijk heeft m'n instructeur er zo op gehamerd omdat ik daarvoor echt nauwelijks keek tijdens lessen ![]() | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:14 |
Lijkt me best kicken om een auto als deze te hebben als eerste auto ![]() Hoe is het met je Saab Delano? | |
Keukendrol | maandag 25 maart 2013 @ 19:21 |
Veels te duur 1200 euro voor die auto. | |
Nagelschaartje | maandag 25 maart 2013 @ 19:24 |
Ja ik ![]() Het is automatisme dat er nog steeds in zit. Niet dat ik elke 7 seconde kijk (is me ook nooit zo geleerd), maar wel heel regelmatig. Ik vind het ook fijn om te zien wat er achter me zit. En ik moet zeggen dat ik nu een paar keer heb gemerkt dat je een sirene pas heel laat hoort als je radio aanstaat, dus houd ik zo ook in de gaten of er geen zwaailichten achter me zitten. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:27 |
Het ging me even om het type auto, niet de prijs. Of zoiets: ![]() | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 19:27 |
Moet je bekennen dat het meer de zenuwen waren zo " Ja, ik ga éindelijk rijlessen nemen!!! ![]() ![]() Als ik m`n theorie niet haal is het jammer, en doe ik het opnieuw, geld ook voor m`n praktijk. Kost een hoop geld extra, maar het is een investering waar je je leven wat aan hebt (ik hoop er toch echt tot minimaal 2060! dus tot m`n 70e) wat aan te hebben haha) | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 19:27 |
Goed hoor! paar dingetjes gesloopt, paar gefixt, het houd me bezig ![]() | |
Keukendrol | maandag 25 maart 2013 @ 19:28 |
Flink scheuren. ![]() | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:30 |
Wellicht helpt het als je je er meer op gaat verheugen dat je eindelijk kan rijden, zo heb ik al m'n rijlessen gezeten. Heb maar 1 rijles gehad waarbij niks goed ging en ik echt een balend gevoel had achteraf, de rest was allemaal relaxt. En maak je een foutje, lekker interessant, daarom zit er een instructeur naast je. Ik zou overigens niet bij de ANWB gaan, heb zelf ook een intake gedaan daar, kreeg pakket F, ongeveer 40 uur. Moest je alvast het gehele pakket vooruit betalen. Ben uiteindelijk afgereden met 30 uur lessen, in 1 keer geslaagd bij een superrelaxte rij-instructeur die zelfstandig was onder een franchise. Via mond op mond reclame bij hem terecht gekomen en zeker geen spijt van. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:31 |
Ja kicken toch, en het kost qua maandlasten niet zo heel veel, als je er even vanuit gaat dat het qua onderhoud wel mee valt. Maarja, beginnersauto, dus zo heel lang zal je er toch niet mee doen. | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 19:31 |
Prijs technisch lijkt dit me prima: Kadett A = 4000-5000 Kadett B = 2500-4000 Kadett C = 1500-2000 euro. Kadett D = 750-1250. Kadett E = 500-1500. Let vooral op de APK. als ze een Kadett D/E weg doen vlak voor de APK dan weetje dat er wat goed mis mee is (Zéker bij een E Kadett) Kilometer stand is ok een goed punt.. persoonlijk zou ik een Kadett E niet kopen boven de 200k TENZIJ je er nieuwe APK op hebt zitten én alle onderhoud erbij is. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:33 |
Pics? | |
padlarf | maandag 25 maart 2013 @ 19:33 |
Precies dit. Ik kijk juist regelmatig in die spiegel omdat ik wil weten wat er achter me zit. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:35 |
Vaak rij ik het snelst weg bij een stoplicht en geef ik redelijk gas dus weet ik dat er niemand in de buurt zit ![]() | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 19:36 |
Ik verheug me er super op. Heb er écht énorm veel zin in! Bij de ANWB zit ik ook niet, is me afgeraden.. ook Bosch En Veenstra zit ik niet, veel te duur. Doe een cursus bij Wolf, lijkt me een hele fijne rijschool. Ik hoef het gelukkig niet in 1 x te betalen (Dat zou echt een aanslag zijn op m`n portomonee) Verheug met énorm op m`n intake. (Ik wil overigens 2 uur per dag aan m`n theorie gaan zitten leren) | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 19:36 |
Hoeveel dagen wil je in godsnaam aan je theorie zitten dan? ![]() | |
gelestipjes | maandag 25 maart 2013 @ 19:38 |
2 uur per dag aan je theorie zitten? Over het algemeen zou je met 1 keer dat boekje doorlezen en wat oefenexamens doen toch wel al een heel eind moeten komen | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 19:38 |
Tot dat ik zéker weet dat het helemaal in m`n kop zit. | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 19:39 |
Ik zat te denken aan een weekend (Vrij/Za/Zo) 2 uur per dag. Boek doornemen + Oefenexamens. En daarna (Als ik zoiets heb van.. Ja, het zit er wel in nu) lekker m`n examen aanvragen! | |
Pizza_Boom | maandag 25 maart 2013 @ 20:08 |
Maak je zeker weinig snelwegkilometers? Ik rijd aardig wat af en ik check nog steeds regelmatig mijn spiegels. Hierdoor zie ik bijvoorbeeld een auto die flink sneller rijdt al snel komen en weet ik dus dat hij zoveel harder rijdt, waardoor ik daar rekening mee kan houden. Hij blij, ik blij. | |
Neraice | maandag 25 maart 2013 @ 20:12 |
Ik zou 'm alvast aanvragen, kan best wel even duren soms. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:00 |
Mwah, niet heel veel maar op de snelweg is het een ander verhaal inderdaad, het ligt ook aan de situatie. (inkopper) | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:12 |
Speciaal voor jou even naar buiten gelopen. Het boeit me niet wat andere denken, IK vind het mooi ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 25 maart 2013 @ 21:14 |
Ik vind het blauw toch niet helemaal. Stoort het niet enorm als bestuurder? | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:14 |
Dit is de (plafond)verlichting die aan gaat als je de deuren open doet, tijdens het rijden is het uiteraard uit! | |
Actaeon | maandag 25 maart 2013 @ 21:15 |
Hèeeel apart ![]() ![]() | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:16 |
I know, iedereen vind t lelijk, maar het is mijn auto, fuck it ![]() | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:25 |
Lief dat je even naar buiten bent gelopen ![]() Spacend dat licht. Heb je nog wat gedaan aan de buitenkant? Hoe bekostig je deze bak eigenlijk? | |
Actaeon | maandag 25 maart 2013 @ 21:28 |
Ach mijn smaak is het ook niet maar als jij het toch mooi vindt? ![]() | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:29 |
Ik twijfel of je post serieus of sarcastisch is, maar ik zal antwoord geven ![]() Buitenkant alleen andere wieldoppen (die erop zaten waren behoorlijk gesloopt). Daarnaast hebben deze auto's belachelijk lelijke lange uitschuivende FM antennes, die ook uitschuiven als je alleen CD luistert. Dus ik heb een knoppie gemaakt aan de binnenkant om die antenne te bedienen. Echt SUPER lelijk (en nutteloos) als hij altijd uit is namelijk. Ohja en ik werk ![]() Thanks ![]() | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:30 |
Waarin kan ik sarcastisch zijn in mijn post dan? En wat zijn ongeveer je kosten p/m? | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:32 |
Had gekund dat je er niks van meent en het juist heel lelijk vond ![]() Kosten? Veel te veel. 61 wegenbelasting en 54 verzekering (WA). En benzine drinkt hij sneller leeg dan je bij kan tanken. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:34 |
Ah zo, nee was niet zo bedoelt, en dat ik het licht spacend vind zegt niks over hoe mooi ik het vind ![]() ![]() | |
Actaeon | maandag 25 maart 2013 @ 21:36 |
1:10-1:11 kan je wel halen toch? ![]() | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:38 |
Volgens mij zit ik op 1:9 nu maar ik doe mijn best om dat te verbeteren, heb sinds kort cruise control, dus dat zou moeten helpen. Het enige probleem is dat ik het veel te leuk vind om "vlot" te rijden (niet asociaal overigens, maar ook zeker niet traag.) | |
Actaeon | maandag 25 maart 2013 @ 21:39 |
Dat is wel flink voor een 4 cilinder.,,, | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:39 |
2.0l turbo wil wel zuipen (en 1310kg) | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:40 |
![]() | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:42 |
Je hebt asociaal vlot (continue piepende banden) en normaal vlot. Ik rij eigenlijk altijd max+5 ofzo en ik ben meestal niet als laatste weg bij t stoplicht. Maar ik ben ook weer geen petje ![]() | |
Actaeon | maandag 25 maart 2013 @ 21:42 |
Hmm ja oke. Heb zelf ook een tijdje een Saab gehad met 2.3 motor en daar was 1:10 volgens mij wel haalbaar. Weet het niet eens meer eigenlijk ![]() | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:44 |
Wat je ook rijd, je eerste auto is nooit goedkoop qua verzekering. En benzineprijzen word ook niemand vrolijk van. | |
Actaeon | maandag 25 maart 2013 @ 21:44 |
Maar jongens dit moet eigenlijk in het Autorijtopic ![]() | |
DX11 | maandag 25 maart 2013 @ 21:45 |
Sorry ![]() ![]() Zal weer ontopic zijn. Nog examens hier deze week? | |
HarryR | maandag 25 maart 2013 @ 21:46 |
Ik vind 1 op 18 gemiddeld (in de stad) wel fijn. Ok, benzine is 1,80 per liter. Maar voordeel is wel dat ie voor 45 euro vol zit en dan tuf je een maand. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:55 |
Hoe je ook rijdt, in een Saab zal je nooit een petje kunnen zijn. | |
no1uknow | maandag 25 maart 2013 @ 21:56 |
Dit is een soort onderbewuste motivatie voor mensen die nu lessen. | |
xzaz | dinsdag 26 maart 2013 @ 12:30 |
Volgende maand afrijden.. we zullen zien ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 26 maart 2013 @ 13:19 |
Als jij nog steeds 1,80 betaald, zou ik maar snel een ander tankstation zoeken. Tankte afgelopen weekend voor 1,699 | |
DX11 | dinsdag 26 maart 2013 @ 15:16 |
anwb leden: download de onderweg app. kan je benzine prijzen zien in je buurt. | |
tuut-chips | dinsdag 26 maart 2013 @ 19:47 |
Wow, vet! | |
tuut-chips | dinsdag 26 maart 2013 @ 19:48 |
Lijkt erop dat het overal nu 1.699 is. Heeft ie iets van twee weken opgehangen, toen even op ongeveer 1.73 geweest en nu hangt ie weer een week of wat op 1.699 | |
knight18 | dinsdag 2 april 2013 @ 09:36 |
Morgen mijn theorie-examen. Spannend! ![]() Is het mogelijk om in 3 maanden mijn praktijk-examen te halen? | |
Fyodor | dinsdag 2 april 2013 @ 09:40 |
Jep, mijn praktijkexamen was exact 3 maanden na mijn eerste les. Ergens in de tussentijd theorie gehaald. Succes! | |
knight18 | dinsdag 2 april 2013 @ 09:41 |
Thanks ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 2 april 2013 @ 12:29 |
De meesten hebben een uur tot anderhalf uur nodig voor hun praktijkexamen. ![]() | |
mitchelll0181 | dinsdag 2 april 2013 @ 12:53 |
Het kan in een week .. | |
Holograph | dinsdag 2 april 2013 @ 20:07 |
Ik heb mijn vrijstellingen voor de bijzondere verrichtingen, echter ben ik het formulier waar dat op bevestigd staat kwijtgeraakt ( ![]() | |
tuut-chips | dinsdag 2 april 2013 @ 20:26 |
Nee, staat in de computer van het CBR. Ik heb dat hele ding niet nodig gehad bij mijn praktijk. | |
Sounddragon | dinsdag 2 april 2013 @ 20:26 |
Lijkt me wel; aan de andere kant is het niet onwaarschijnlijk dat zoiets geregistreerd staat. De vraag is alleen of je examinator bij die info kan. Waarom heb je eigenlijk vrijstelling? Nog nooit van gehoord eigenlijk ![]() | |
Gezicht | dinsdag 2 april 2013 @ 20:31 |
TTT | |
Sounddragon | dinsdag 2 april 2013 @ 21:10 |
Duidelijk; ik vergeet dat steeds, is allemaal van na mijn tijd ![]() Als je ze tijdens je TTT allemaal goed doet, hoef je ze bij het examen niet meer te doen? | |
Gezicht | dinsdag 2 april 2013 @ 21:31 |
Jep. Echter als je zakt voor je eerste keer praktijk moet je bij je herexamen wel weer bijz. verrichtingen doen. | |
Nafi | dinsdag 2 april 2013 @ 22:01 |
Is gewoon een belachelijke regeling van het CBR om geld mee binnen te halen. Best absurd als op het punt dat je je rijbewijs gaat halen je nog twijfelt of je wel kunt keren of parkeren ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2013 @ 07:14 |
Straks weer rijles! | |
Pizza_Boom | woensdag 3 april 2013 @ 14:26 |
Zijn genoeg mensen die al jaren hun rijbewijs hebben en ook nog steeds niet kunnen parkeren of veilig kunnen keren. | |
knight18 | woensdag 3 april 2013 @ 17:28 |
theorie binnen! ![]() | |
Keukendrol | woensdag 3 april 2013 @ 17:30 |
HOPPAKEEE LEKKER KEREL!! ![]() | |
knight18 | woensdag 3 april 2013 @ 18:09 |
Thanks. Was wel geschrokken toen ik hoorde dat er maar 17 vd 60 geslaagd waren ![]() | |
Actaeon | woensdag 3 april 2013 @ 18:11 |
Gefeliciteerd! Je eerste horde is genomen. ![]() | |
Keukendrol | woensdag 3 april 2013 @ 18:28 |
Bij mij was dat aantal ook zo dramatisch laag. ![]() Maar toen ik zo eens de zaal rondkeek dacht ik al. Hmm, ik zal wel bij dat select groepje geslaagden zitten. ![]() Naast mij een kerel, ik vroeg aan hem hoe zijn examen ging, zn antwoord: ''uhhh ja ging wel kut maar ik leer hier nooit voor. dit is al mijn 5e keer. zal wel gezakt zijn.'' En ja hoor. ![]() Edit: In één keer geslaagd overigens. ![]() | |
Mark031 | woensdag 3 april 2013 @ 18:55 |
Wie kent er een goede rijschool in Rotterdam? Op de site van het CBR zie ik dat Avanti de grootste is en een bovengemiddeld slagingspercentage heeft. En is een grote rijschool beter of een kleinere? Ik denk dat grotere rijscholen meer ervaring hebben, maar minder moeite doen voor hun leerlingen, omdat ze toch genoeg aanmeldingen binnenkrijgen. | |
Sounddragon | woensdag 3 april 2013 @ 19:22 |
Ik heb goede ervaringen met Vriends, aan de Kleiweg. Is wel al een jaartje of tig geleden ![]() | |
Holograph | donderdag 4 april 2013 @ 00:27 |
Even mijn frustratie wegschrijven: voor de derde keer gezakt. Voor de derde keer geen ingreep. Voor de derde keer geen grove fouten. Dit keer gezakt enkel omdat ik een keer een bocht te snel nam, m'n rijinstructeur was zelfs boos geworden op (en in het bijzijn van) de examinator. ![]() Examinator: "Theorie opnieuw halen is goed, want daar ga je rustiger van rijden".. ja, ik zie het verband ook meteen ![]() | |
DX11 | donderdag 4 april 2013 @ 00:43 |
Alleen maar omdat je de bocht te snel nam? En daarom ben je gezakt? Wat een eikel, hij moest zeker zn zak target nog halen... | |
Pizza_Boom | donderdag 4 april 2013 @ 00:46 |
Een bocht is pas te hard genomen als je uit je lijn raakt... | |
knight18 | zaterdag 6 april 2013 @ 20:37 |
Donderdag mijn eerste rijles. Meteen 90 minuten. Ik word thuis opgehaald. Weet iemand misschien of dit is met andere mensen of alleen jij en de instructeur? | |
Nafi | zaterdag 6 april 2013 @ 20:41 |
Wat je zegt klopt en daarbovenop komt ook nog eens dat ze leerlingen simpelweg lang door laten lessen om die hoge slagingspercentage te behouden... Ik zeg dus kleine ![]() |