Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc.
En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat.
Dat zou kunnen. Maar sommige mensen voelen zich daar wellicht niet prettig bij? Het is toch extra handelen. Er zijn gewoon mensen voor wat jij 'al het andere' noemt eigenlijk al erg veel is. En het zonder schakelen al maar net redden. Dan is een automaatrijbewijs best handig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.
Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's.
Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen.
En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren.
Precies. Dit bedoel ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzittingquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...![]()
Jep!quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef themole het volgende:
[..]
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting
WGR / Hoevaak bezwaar aantekenen?
WGR / Rijlessen met 42 jaar
Dezen?
Fusionfreakquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...![]()
Vroeg genoeg terugschakelen en je gaspedaal durven gebruiken. Niet half intrappen, maar trap maar tegen de plank en dan vlot doorschakelen. Kom je er zo tussen. Dus niet als je stilstaat in zijn 2 laten staan, maar meteen naar zijn 1 zetten, ene voet op de koppeling en ander op de rem (lichtjes). Zodra er een gat is rem los, koppeling op laten komen en gelijktijdig gas in trappen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:40 schreef pietkanarie het volgende:
En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen.
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:08 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen.
Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken:
- Kruispunten met gepaste snelheid naderen.
- Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen.
Gaat helemaal goed komen.
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAANquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:34 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN
MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG
MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS
Wat een baas is hij
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].quote:
Ik heb nu echt een beeld voor me van jouw instructeur alsof het een blije surinamer isquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].
Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels.
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:quote:
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:24 schreef Neraice het volgende:
Blij dat ik dit topic heb gevonden. Heb nu 10 lessen gehad, gaat opzich niet slecht maar heb af en toe nog wat moeite met plaatsbepaling en laat soms de motor nog afslaan
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijdenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:38 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijden
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf.
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een dieselquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Wie lest er niet in een diesel?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:49 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een diesel
Daar heb je een puntquote:
Ik heb met lessen maar één keer in een diesel gereden.quote:
meen je deze? gejat?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:05 schreef Etsu het volgende:
Nog 12 dagen dan heb ik alweer een jaar m'n rijbewijs.
Al heb ik daar nog niet echt superveel gebruik van kunnen makenM'n auto is 3 maanden geleden gejat en de nieuwe is nog in productie, ben benieuwd hoeverre ik er nog van bak eind april.
Ja.quote:
Wat heb je nu gekocht dan?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja.
Al sla je me dood hoe en wat en waarom.
Enige wat ik weet is dat ik aan de andere kant van het land zat en dat de auto tussen een dinsdag en een vrijdag is gejat, hoogstwaarschijnlijk weggesleept of in een vrachtwagen gestopt en zijn ze ermee weggereden omdat ik een soort van chip in m'n autosleutels had waarmee je de auto kan openen, zonder sporen oid. En die sleutels hadden ze niet.
Mja, wel jammer, was een supervette en mooie auto.Gelukkig was ik extra goed verzekerd.
Wist niet eens dat die er in automaat warenquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Peugeot 107 in 't zwart in automaat uitvoering.
Had een peugeot 207 in donkerbruin
Komt nog wel als je vlot wilt wegrijden of überhaupt in benzine gaat rijden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
gewoon neuken johquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb vannacht een bizarre droom gehad over mijn rijinstructrice van een jaar of 55 die mij seksueel intimideerde, nu durf ik bijna niet meer te lessen.
Toeval, ik had vandaag ook mijn TTT, keertje hellingproef, stopopdracbt en in vak parkeren. Ging wel lekker, alleen kijkgedrag moet beter, overdrever dusquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:
U mag in deze straat parkeren. Allemaal lege vakken aan de linkerkant. Wat doe ik? Ik zet hem rechts naast een auto, versnelling in z'n achteruit, en parkeer als een baas in. Niet geheel perfect, maar 't kon er mee door.
[ afbeelding ]
Zie alle vakken aan de linkerkant, en ik parkeer hem achter die zwarte auto (vanmiddag een zilvergrijze Kia) voor die bloembak.
Precies wat jij zegt wilde ik gaan zeggen voordat ik zag dat het hier al stondquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.
Ik kreeg toentertijd zelfs op m'n kop van m'n instructeur dat ik al veel eerder moest gassen, niet wegrijden op de koppeling. Is ook dodelijk als je jezelf dat aanleert en vervolgens in een benzine auto stapt. Ik heb helemaal geen moeite gehad met de overschakeling naar een benzine auto, met dank aan mijn instructeur dus.
Dat niet perse, want de auto gaat natuurlijk al rollen als je alleen de koppeling op laat komen. Zolang je dat gecontroleerd doet gaat 'ie niet schokken. Maar je hebt gelijk ja!quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:03 schreef princess-a het volgende:
[..]
Daarbij zorgt in een diesel eerst de koppeling loslaten en dán pas gas geven, er, als ik het me goed herinner, toch voor dat je auto gaat schokken?
Ben nu toch wel benieuwdquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef Tamaraxxx het volgende:
Laat ik me ook maar eens melden hier. Sinds november 2011 bezig met rijlessen. In het begin heel veel moeite gehad met de basis en de eerste 3 maanden had ik nog geen bril dus begrijp achteraf waarom het niet lekker liep. Theorie 1 groot drama. Na 4x eindelijk gehaald terwijl ik me elke keer suf leerde. Maar eindelijk komt de dag daar dat ik mag afrijden. 16 mei om 10 voor 10. Best goede tijd volgens mij. En trouwens vraag niet hoeveel rijlessen ik heb gehad. Ben allang gestopt met tellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |