Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc.
En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat.
Dat zou kunnen. Maar sommige mensen voelen zich daar wellicht niet prettig bij? Het is toch extra handelen. Er zijn gewoon mensen voor wat jij 'al het andere' noemt eigenlijk al erg veel is. En het zonder schakelen al maar net redden. Dan is een automaatrijbewijs best handig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.
Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's.
Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen.
En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren.
Precies. Dit bedoel ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type ). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type ). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzittingquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...
Jep!quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef themole het volgende:
[..]
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting
WGR / Hoevaak bezwaar aantekenen?
WGR / Rijlessen met 42 jaar
Dezen?
Fusionfreak Ge-wel-dig..quote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...
Vroeg genoeg terugschakelen en je gaspedaal durven gebruiken. Niet half intrappen, maar trap maar tegen de plank en dan vlot doorschakelen. Kom je er zo tussen. Dus niet als je stilstaat in zijn 2 laten staan, maar meteen naar zijn 1 zetten, ene voet op de koppeling en ander op de rem (lichtjes). Zodra er een gat is rem los, koppeling op laten komen en gelijktijdig gas in trappen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:40 schreef pietkanarie het volgende:
En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen.
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:08 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen.
Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken:
- Kruispunten met gepaste snelheid naderen.
- Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen.
Gaat helemaal goed komen.
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAANquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:34 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN
MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG
MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS
Wat een baas is hij
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].quote:
Ik heb nu echt een beeld voor me van jouw instructeur alsof het een blije surinamer isquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].
Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels.
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |