abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51685020
Wil na ruim 15 jaar niet meer gereden te hebben opnieuw gaan rijlessen, is het waar dat het voor iemand van boven de 40 moeilijker is om het te halen dan voor een leerling van pakweg 20 jaar?

Heb al 2 keer theorie en 7 keer prakktijk gehad, maar voor de praktijk examens telkens gezakt. Helaas zijn mijn 2 theoriecertificaten niet meer geldig (uit 1988 en 1993)
  zaterdag 21 juli 2007 @ 02:42:24 #2
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51685090
jah als je ouderbent leer je het moeilijker, maar je moet het gaan doen en je niet te zenuwachtig maken. Want met dit soort gesprekken blaast je jezelf alleen maar achts in waardoor je het niet zult gaan halen...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_51685096
Het is een bekend gegeven dat mensen op "leeftijd" moeilijker nieuwe dingen leren en onthouden.
Het grootste struikelblok ligt dan ook bij de theorie. Qua praktijk zal het niet zo veel uitmaken denk ik.
Gewoon doen.
I fuck you
pi_51685466
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:42 schreef Bumbaclaat het volgende:
Het is een bekend gegeven dat mensen op "leeftijd" moeilijker nieuwe dingen leren en onthouden.
Het grootste struikelblok ligt dan ook bij de theorie. Qua praktijk zal het niet zo veel uitmaken denk ik.
Gewoon doen.
Bij mij is juist het praktijk gedeelte een groot probleem, heb al ruim 150 rijlessen gehad, en het lijkt wel alsof ik op ''beginners'' nivo blijf zitten. Heb pas geleden (op prive terrein) een half uurtje mogen oefenen in een auto om te voelen hoe het rijden nog eens ging, en dat viel erg tegen, vooral het gasgeven had ik totaal niet meer onder controlle.

Voordat ik echt ga beginnen met lessen moet ik eerst een proefles nemen.
pi_51686033
my god dude..
ben je echt 7 keer gezakt?
met 150 lessen
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_51686490
Misschien verstandig als het echt zo'n drama is, om het gewoon niet te doen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 09:50:49 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51687148
Ik heb mijn rijbewijs met 36 gehaald. Bij de 4e keer

Ik denk dat het verstandig is om een rijschool te zoeken met ervaring met mensen zoals jij, die veel moeite hebben om de praktijk onder de knie te krijgen. Ga bij jezelf na waarom je het zo moeilijk vindt, en leg dat uit als je de rijschool belt. Neem een paar proeflessen en beslis pas daarna of je je zeker genoeg voelt om alsnog echt te gaan lessen. Te oud ben je zeker niet, da's onzin
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51687235
Natuurlijk kan je op je 42e nog je rijbewijs halen, maar of je succes zult hebben valt of staat grotendeels met je motivatie.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:02:10 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_51687249
Misschien zo'n 10-daagse ANWB cursus? Die geven min of meer slagingsgarantie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_51687310
In theorie zou het even snel moeten kunnen, maar meestal is er een reden waarom iemand op zijn 42e zijn rijbewijs nog niet heeft.

Edit: Misschien is het handig om een speciale rijschool hiervoor te zoeken en eventueel een automaat-rijbewijs te halen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:27:06 #11
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51687530
Mijn opa haalde zijn rijbewijs toen hij 51 was. Het is misschien wat moeilijker, maar zeker niet onmogelijk
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:35:10 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51687637
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:07 schreef Fastmatti het volgende:
In theorie zou het even snel moeten kunnen, maar meestal is er een reden waarom iemand op zijn 42e zijn rijbewijs nog niet heeft.
Ik ben 35 en heb geen rijbewijs. Reden is dat ik altijd dicht bij m'n werk heb gewoond, en een auto gewoon duur is.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 10:42:40 #13
13151 crew  Rewimo
pi_51687738
Ik ben mijn rijbewijs pas op mijn 36e gaan halen omdat ik er daarvoor geen nodig had en omdat ik op dat moment tijd, geld en gelegenheid had om het te gaan halen. Niet iedereen krijgt van thuis rijlessen betaald op zijn/haar 18e...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_51687906
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoort daar ook geen proefles bij (met een grote kans dat ze je een andere vorm van lessen aanraden in het geval van TS).
Bovendien kan je tegenwoordig na je 4de examen ook niet meer op de normale manier examen doen (maar gaat dat via een speciale afdeling van het CBR, waarbij meer aandacht is voor de examenklant), iets wat het lessen in 10 dagen misschien ook zal bemoeilijken
pi_51688416
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:56 schreef frederik het volgende:

Hoort daar ook geen proefles bij (met een grote kans dat ze je een andere vorm van lessen aanraden in het geval van TS).
ja, ik begrijp dat je vooraf moet kunnen laten zien dat je een snelle leerling bent, wil je ervoor in aanmerking komen. ik denk dat TS dus niet tot de doelgroep van die tiendaagse cursus behoort.

TS, succes trouwens!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 11:32:00 #16
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_51688434
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik ben 35 en heb geen rijbewijs. Reden is dat ik altijd dicht bij m'n werk heb gewoond, en een auto gewoon duur is.
same here (behalve dan dat ik 21 ben). Ik woon in de randstad, dus er zijn weinig bedrijven die niet te bereiken zijn met het ov.
pi_51689283
Wat mij drijft is de wil en motivatie, maar zoals ik al schreef het lijkt wel alsof ik op beginners nivo blijf zitten. Mischien heeft het ook te maken dat ik tot mijn 18e jaar nooit aan verkeer heb deelgenomen, ben pas leren fietsen toen ik 18 was. Op mijn 32e jaar heb ik ooit een brommertje gehad, maar daar had ik binnen de korste keren al brokken mee gemaakt terwijl ik geen drank of drugs gebruik! Ook de enorme kosten spelen een rol, leef zelf maar van een WAO uitkering op bijstands nivo.

Wil mijn rijbewijs toch wel een keer in mijn leven gehaald hebben, aan een auto stel ik geen bijzondere eisen als het maar 4 wielen heeft, APK gekeurd is en rijdt!
pi_51690058
Als je het geld eigenlijk niet kan missen en je hebt het rijbewijs ook niet echt nodig dan kun je het misschien beter niet doen. Koop gewoon een scooter ofzo, daarmee kun je ook overal komen.
pi_51690107
Herkenbaar verhaal. Mijn moeder is 51, en wilde ook haar rijbewijs gaan halen. Inmiddels is ze anderhalf jaar verder, en nog steeds niet geslaagd.
Theorie ging overigens perfect bij haar, maar qua praktijk wil het niet vlotten. En ze maakt zich ook altijd heel zenuwachtig als ze moet gaan rijden.
Inmiddels haar theorie overgedaan, en wederom gelijk geslaagd daarvoor. Maar praktijk, daar zit ook bij haar dus de moeilijkheid.

Je bent dus in ieder geval niet de enige.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 juli 2007 @ 13:27:30 #20
13151 crew  Rewimo
pi_51690875
Tip: ga niet te snel theorie-examen doen. Ik slaagde precies 1 dag voor mijn theorie verliep
pi_51691647
dapper dat je het wilt doen, maar ga dr maar vanuit dat je er absoluut niet geschikt voor bent. Zeker als je brokken maakt met een brommertje zonder drugs of alcohol in het spel.
  zondag 22 juli 2007 @ 11:42:40 #22
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_51713366
Neem een partner met rijbewijs.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_51714505
In jouw geval zou ik inderdaad op zoek gaan naar een rijschool die vaker met dit bijltje gehakt heeft.
Neems een wat proeflessen, en vraag daarna of je een reeele kans hebt om ooit dat papiertje te bemachtigen.
Zoals er mensen zijn die het gewoon niet in de vingers hebben, zijn er ook rijscholen die het prachtig vinden om een goede klant te vinden die al op voorhand een vaste klant lijken te worden
pi_51714653
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben mijn rijbewijs pas op mijn 36e gaan halen omdat ik er daarvoor geen nodig had en omdat ik op dat moment tijd, geld en gelegenheid had om het te gaan halen. Niet iedereen krijgt van thuis rijlessen betaald op zijn/haar 18e...
Ik ook niet, maar ik ben wel meteen aan het lessen gegaan toen ik achttien werd..
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  zondag 22 juli 2007 @ 12:44:01 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_51714749
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja. Niet doen dus. Erg slecht geregeld allemaal. Je moet samen met een andere leerling gaan rijden.

Ik werd ingedeeld met eenofandere surinaamse tuttebol die na dag 5 nog steeds niet kon optrekken zonder de auto gruwelijk af te laten slaan.

Ben der mee gekapt en gewone rijlessen genomen. Toen in een keer geslaagd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')