Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?quote:Op maandag 21 januari 2008 04:07 schreef Fusionfreak het volgende:
Daar ik de eerste rijtest onvoldoende had gereden heb ik nog een kans om het met de lesauto met automaat beter te doen. Hierna kan ik bezwaar aantekenen.
[..]
Als het CBR iemand ongeschikt verklaard is dat definitief, of kan de betrokkenen telkens een nieuwe bezwaar procedure starten dmv het insturen van een eigen verklaring waardoor de (medische) procedure telkens opnieuw doorgelopen dient te worden.
Mijn idee!! De bezwaar-op-bezwaar-cultuur is aan het overslaan van asielzoekers naar de rest van het land geloof ik...quote:Op maandag 21 januari 2008 07:54 schreef Isdatzo het volgende:
gast, besef het nu eens een keer.. die testen zijn er niet voor niets, en je zakt er voor. Dat betekent dus dat je een gevaar op de weg zou zijn.
Je bent gewoon egoïstisch bezig. Klaar.
En een verplichte nat-wegdek- en slipcursus.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
* RemcoDelft is ook voor periodieke herexamens en al helemaal voor herkeuring van bejaarden! En nachtelijke rijexamens, hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Die leveren volgens mij nog het minste gevaar op, die kennen tenslotte hun beperkingen. Mensen die wel durven maar niet kunnen zijn gevaarlijker imho.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Hij heeft er al een paar honderd achter de rug, over vele jaren verdeeld.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:08 schreef Curri het volgende:
Ik zou meer lessen gaan volgen, en als je dan nog niet slaagt, dan zul je dus een gevaar op de weg zijn..
Hierbij ga je voorbij aan onverwachte situaties.... Later thuis ==> donker. Mist, zware regenval, het hoort er allemaal bij...quote:Op maandag 21 januari 2008 09:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die leveren volgens mij nog het minste gevaar op, die kennen tenslotte hun beperkingen.
Ik ben het niet altijd met je eens, maar in deze wel...quote:Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?
Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.
Volledig mee eens. Hoe ouder je wordt hoe meer je moeite krijgt met het verkeer en daar zou je best op getest mogen worden.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
* RemcoDelft is ook voor periodieke herexamens en al helemaal voor herkeuring van bejaarden! En nachtelijke rijexamens, hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Ik ken zat mensen die dan geen meter rijden hoor, puur omdat ze niet durven. Je zou kunnen stellen dat die mensen geen rijbewijs zouden moeten kunnen halen, maar ach, nogmaals, over hen maak ik me niet zo'n zorgen, zij kennen hun beperkingen. Iemand als TS is dan een veel en veel groter gevaar op de weg.quote:Op maandag 21 januari 2008 09:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hierbij ga je voorbij aan onverwachte situaties.... Later thuis ==> donker. Mist, zware regenval, het hoort er allemaal bij...
Hier sluit ik me volledig bij aan, op een gegeven moment moet je gewoon toe kunnen geven dat autorijden niet voor je is weggelegd en dat je je aandacht beter aan andere zaken kunt besteden.quote:Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:
[..]
Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?
Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.
Maar wat als ze tijdens het rijden in een regenbui terecht komen enz? Zetten dat soort mensen dan hun auto aan de kant? Of gaan ze op dat moment gevaarlijke dingen doen, zoals 60 waar je 120 mag enz?quote:Op maandag 21 januari 2008 09:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die dan geen meter rijden hoor, puur omdat ze niet durven. Je zou kunnen stellen dat die mensen geen rijbewijs zouden moeten kunnen halen, maar ach, nogmaals, over hen maak ik me niet zo'n zorgen, zij kennen hun beperkingen. Iemand als TS is dan een veel en veel groter gevaar op de weg.
Ik begrijp best dat niet iedereen met 15 lessen slaagt... maar meer dan 200 lessen en 8 keer gezakt, zou dat eigenlijk geen belletje moeten doen rinkelen?quote:Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef simmu het volgende:
mwoch, mensen hier gaan wel errug kort door de bocht hoor. maar goed: het *is* fok, en iedereen is een deskundige.
enfin: on topic: een familielid van me heeft epilepsie, en die mag na een aanval (zo eens per 2 jaar heeft hij die) een maand of 3 niet rijden, en dan wordt aan de hand van artsverklaring/evaluatie bekeken hoe het er voor staat. echter: die persoon voelt de aanvallen aankomen, en gaat dan dus om te beginnen gewoon niet rijden. hij maakt nooit bezwaar omdat hij dat onnodig vind. tuurlijk: hij baalt dat hij soms een periode niet kan rijden, maar ervaart het als terevht en verstandig, ook omdat hij na zo'n aanval vaak een tijdje wat 'warrig' is. goed, dat was opmerking 1.
opmerking 2: zat mensen die niet zo goed zijn in auto/verkeersbeheersing, en dus heel veel lessen nodig hebben.
als ik jou was zou ik gewoon lekker het traject aflopen, en eerst eens kijken wat daaruit komt.
losgelaten idd 200 lessen 8 examens... maar zoals ik even snel begrepen heb is TS al een keer ongeschikt verklaard en heeft nog nooit een rijbewijs in bezit gehad...quote:Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef simmu het volgende:
mwoch, mensen hier gaan wel errug kort door de bocht hoor. maar goed: het *is* fok, en iedereen is een deskundige.
enfin: on topic: een familielid van me heeft epilepsie, en die mag na een aanval (zo eens per 2 jaar heeft hij die) een maand of 3 niet rijden, en dan wordt aan de hand van artsverklaring/evaluatie bekeken hoe het er voor staat. echter: die persoon voelt de aanvallen aankomen, en gaat dan dus om te beginnen gewoon niet rijden. hij maakt nooit bezwaar omdat hij dat onnodig vind. tuurlijk: hij baalt dat hij soms een periode niet kan rijden, maar ervaart het als terevht en verstandig, ook omdat hij na zo'n aanval vaak een tijdje wat 'warrig' is. goed, dat was opmerking 1.
opmerking 2: zat mensen die niet zo goed zijn in auto/verkeersbeheersing, en dus heel veel lessen nodig hebben.
als ik jou was zou ik gewoon lekker het traject aflopen, en eerst eens kijken wat daaruit komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |