abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56191377
Het zal velen hier niet ontgaan zijn dat ik in de medische procedure van het CBR beland bent, waarbij binnenkort beoordeeld gaat worden of ik nu wel of niet geschikt wordt verklaard om te mogen autorijden. Daar ik de eerste rijtest onvoldoende had gereden heb ik nog een kans om het met de lesauto met automaat beter te doen. Hierna kan ik bezwaar aantekenen.

Maar hoevaak kan iemand die ongeschikt wordt verklaard bezwaar aantekenen? Ik heb wel begrepen dat bestuurders die ongeschikt worden verklaard ivm drank of epilepsie 1 jaar alcohol vrij of aanvals vrij moeten zijn om weer geschikt verklaard te worden. Hoe zit dat met iemand die vanwege ADHD ongeschikt worden verklaard? De regeling geschiktheid 2000 van het CBR zegt hier maar heel weinig over.

Is het ook mogelijk dat als ik ongeschikt wordt verklaard een nieuwe eigen verklaring kan insturen, waardoor ik opnieuw gekeurd moet gaan worden?

Omdat ik van zowel veel rijscholen alsook het CBR niet veel wijzer wordt omtrent de regels en procedures, vraag ik het hier maar eens.

Als het CBR iemand ongeschikt verklaard is dat definitief, of kan de betrokkenen telkens een nieuwe bezwaar procedure starten dmv het insturen van een eigen verklaring waardoor de (medische) procedure telkens opnieuw doorgelopen dient te worden.
pi_56191509
quote:
Op maandag 21 januari 2008 04:07 schreef Fusionfreak het volgende:
Daar ik de eerste rijtest onvoldoende had gereden heb ik nog een kans om het met de lesauto met automaat beter te doen. Hierna kan ik bezwaar aantekenen.

[..]

Als het CBR iemand ongeschikt verklaard is dat definitief, of kan de betrokkenen telkens een nieuwe bezwaar procedure starten dmv het insturen van een eigen verklaring waardoor de (medische) procedure telkens opnieuw doorgelopen dient te worden.
Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?

Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 21-01-2008 07:02:47 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 21 januari 2008 @ 07:54:05 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_56191776
gast, besef het nu eens een keer.. die testen zijn er niet voor niets, en je zakt er voor. Dat betekent dus dat je een gevaar op de weg zou zijn.

Je bent gewoon egoïstisch bezig. Klaar.
Huilen dan.
pi_56191817
Op grond van de awb kan een bezwaar of aanvraag waarbij geen nieuwe informatie aangedragen wordt, die nog niet bekend was op het moment van de eerste poging direct als afgewezen worden, zonder inhoudelijke beoordeling.

en voor de rest: wat r_one zegt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  PR/Manusje van alles maandag 21 januari 2008 @ 08:02:15 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_56191824
Kan je dan niet beter gewoon meer lessen nemen zodat je het wel leert en dan pas examen doen? Kan je het na 50 lessen nog niet ben je gewoon niet geschikt en moet je nooit achter het stuur stappen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 21 januari 2008 @ 08:08:19 #6
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_56191849
Ik zou meer lessen gaan volgen, en als je dan nog niet slaagt, dan zul je dus een gevaar op de weg zijn..
  maandag 21 januari 2008 @ 08:18:49 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56191915
quote:
Op maandag 21 januari 2008 07:54 schreef Isdatzo het volgende:
gast, besef het nu eens een keer.. die testen zijn er niet voor niets, en je zakt er voor. Dat betekent dus dat je een gevaar op de weg zou zijn.

Je bent gewoon egoïstisch bezig. Klaar.
Mijn idee!! De bezwaar-op-bezwaar-cultuur is aan het overslaan van asielzoekers naar de rest van het land geloof ik...
Als jij simpelweg niet geschikt bent om auto te rijden, doe het dan gewoon NIET! Autorijden heeft te maken met veiligheid!

* RemcoDelft is ook voor periodieke herexamens en al helemaal voor herkeuring van bejaarden! En nachtelijke rijexamens, hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
censuur :O
pi_56192116
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:18 schreef RemcoDelft het volgende:
* RemcoDelft is ook voor periodieke herexamens en al helemaal voor herkeuring van bejaarden! En nachtelijke rijexamens, hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
En een verplichte nat-wegdek- en slipcursus.
Alsmede een ogentest.
En een EHBO-cursus.
Onveiliger wordt het hierdoor zeker niet!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2008 @ 09:04:09 #9
43556 miss_dynastie
pi_56192288
quote:
hoeveel mensen zijn er niet die 's nachts niet eens durven rijden maar het wel mogen?
Die leveren volgens mij nog het minste gevaar op, die kennen tenslotte hun beperkingen. Mensen die wel durven maar niet kunnen zijn gevaarlijker imho.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:06:49 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_56192319
quote:
Op maandag 21 januari 2008 08:08 schreef Curri het volgende:
Ik zou meer lessen gaan volgen, en als je dan nog niet slaagt, dan zul je dus een gevaar op de weg zijn..
Hij heeft er al een paar honderd achter de rug, over vele jaren verdeeld.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Official ESF Kreviewer maandag 21 januari 2008 @ 09:08:04 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56192339
Och gut, daar hebben we de klapjosti weer die denkt dat een rijbewijs een recht is.
pi_56192357
even los van je mentale staat... je schreef dat je 8x op bent geweest en 4x theorie... wat waren de redenen dat je gezakt bent? is dat omdat je gewoon niet kan rijden en veel fouten maakt? want het kan gewoon zijn dat je niet geschikt bent om te rijden, het gebeurt en ik denk niet dat je door bezwaren te blijven aan tekenen je het toch gaat bereiken!
pi_56192395
Geef het nou gewoon op en zorg dat je de ADHD beter onder controle krijgt als dat mogelijk is. Misschien dat je over een jaar of wat wat rustiger bent gewoorden en dan nog eens een poging kunt wagen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 21 januari 2008 @ 09:17:58 #14
29063 Bellerophon
Persona non grata
pi_56192467
Misschien dat Kastanova hier ook weer kan posten
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
  maandag 21 januari 2008 @ 09:23:57 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56192571
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:04 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Die leveren volgens mij nog het minste gevaar op, die kennen tenslotte hun beperkingen.
Hierbij ga je voorbij aan onverwachte situaties.... Later thuis ==> donker. Mist, zware regenval, het hoort er allemaal bij...
censuur :O
  Licht Ontvlambaar maandag 21 januari 2008 @ 09:24:27 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56192579
quote:
Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Na doorlezing (met stijgende verbazing en nee, ik kende je historie niet) van een van je andere topics mijn wedervraag: wat wil je er mee bereiken? Als ook uit de 2e rijtest blijkt dat het toch echt niet verantwoord is om jou deel te laten nemen aan het snelverkeer, wil je dan koste wat kost de querulant gaan uithangen?

Ik hoop uiteraard voor jou (disclaimer: alléén voor jou) dat je het met automaat wel gaat redden maar ik heb er een heel zwaar hoofd in (denk ook niet dat jij met jouw problematiek baat zult hebben bij automatische transmissie). En daar zal in jouw geval een 2e, 3e, 4e keer door dezelfde molen ook niet echt verandering in brengen.
Ik ben het niet altijd met je eens, maar in deze wel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56192667
Iedereen hier gaat er slaafs vanuit dat een roze papiertje je de krachten geeft om auto te mogen rijden.....

Je kan er ook voor opteren zonder papiertje te rijden, als je dat het risico waard vindt.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:31:40 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56192681
quote:
Volledig mee eens. Hoe ouder je wordt hoe meer je moeite krijgt met het verkeer en daar zou je best op getest mogen worden.

En ik vind het ook niet prettig om 's nachts te rijden, al doe ik het wel en kan ik het ook prima. Het is geen kwestie van durven, het is meer een kwestie van niet prettig vinden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2008 @ 09:32:50 #19
43556 miss_dynastie
pi_56192695
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:23 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Hierbij ga je voorbij aan onverwachte situaties.... Later thuis ==> donker. Mist, zware regenval, het hoort er allemaal bij...
Ik ken zat mensen die dan geen meter rijden hoor, puur omdat ze niet durven. Je zou kunnen stellen dat die mensen geen rijbewijs zouden moeten kunnen halen, maar ach, nogmaals, over hen maak ik me niet zo'n zorgen, zij kennen hun beperkingen. Iemand als TS is dan een veel en veel groter gevaar op de weg.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:33:12 #20
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56192698
quote:
Op maandag 21 januari 2008 06:56 schreef r_one het volgende:

[..]

Hier sluit ik me volledig bij aan, op een gegeven moment moet je gewoon toe kunnen geven dat autorijden niet voor je is weggelegd en dat je je aandacht beter aan andere zaken kunt besteden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56192819
Een instelling als CBR is al behoorlijk soepel in het verstrekken van rijbewijzen naar mijn mening.
Genoeg voorbeelden in de praktijk die wel het papiertje krijgen maar als een krant rijden.

Doe jezelf een plezier, voorkom eindeloze frustratie, en gebruik het openbaar vervoer en taxi.

Doe ook de samenleving een plezier, want zo te horen ben je een behoorlijk risicofactor op de weg.

Wil je het op je geweten hebben om koste wat het kost een rijbewijs te halen, alleen om wat meer vrijheid in je bewegingsvrijheid te hebben,
en andere levens in gevaar brengen?

Kap ermee.
  maandag 21 januari 2008 @ 09:44:34 #22
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56192891
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:32 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ken zat mensen die dan geen meter rijden hoor, puur omdat ze niet durven. Je zou kunnen stellen dat die mensen geen rijbewijs zouden moeten kunnen halen, maar ach, nogmaals, over hen maak ik me niet zo'n zorgen, zij kennen hun beperkingen. Iemand als TS is dan een veel en veel groter gevaar op de weg.
Maar wat als ze tijdens het rijden in een regenbui terecht komen enz? Zetten dat soort mensen dan hun auto aan de kant? Of gaan ze op dat moment gevaarlijke dingen doen, zoals 60 waar je 120 mag enz?

Ik kende overigens ooit iemand die nooit harder dan 80 ging, maar eigenlijk het liefst 60 reed. Ik kan je vertellen dat een ritje Alkmaar -> Haarlem opeens heel lang kan duren.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56193074
mwoch, mensen hier gaan wel errug kort door de bocht hoor. maar goed: het *is* fok, en iedereen is een deskundige.

enfin: on topic: een familielid van me heeft epilepsie, en die mag na een aanval (zo eens per 2 jaar heeft hij die) een maand of 3 niet rijden, en dan wordt aan de hand van artsverklaring/evaluatie bekeken hoe het er voor staat. echter: die persoon voelt de aanvallen aankomen, en gaat dan dus om te beginnen gewoon niet rijden. hij maakt nooit bezwaar omdat hij dat onnodig vind. tuurlijk: hij baalt dat hij soms een periode niet kan rijden, maar ervaart het als terevht en verstandig, ook omdat hij na zo'n aanval vaak een tijdje wat 'warrig' is. goed, dat was opmerking 1.

opmerking 2: zat mensen die niet zo goed zijn in auto/verkeersbeheersing, en dus heel veel lessen nodig hebben.

als ik jou was zou ik gewoon lekker het traject aflopen, en eerst eens kijken wat daaruit komt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Licht Ontvlambaar maandag 21 januari 2008 @ 10:08:48 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56193328
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef simmu het volgende:
mwoch, mensen hier gaan wel errug kort door de bocht hoor. maar goed: het *is* fok, en iedereen is een deskundige.

enfin: on topic: een familielid van me heeft epilepsie, en die mag na een aanval (zo eens per 2 jaar heeft hij die) een maand of 3 niet rijden, en dan wordt aan de hand van artsverklaring/evaluatie bekeken hoe het er voor staat. echter: die persoon voelt de aanvallen aankomen, en gaat dan dus om te beginnen gewoon niet rijden. hij maakt nooit bezwaar omdat hij dat onnodig vind. tuurlijk: hij baalt dat hij soms een periode niet kan rijden, maar ervaart het als terevht en verstandig, ook omdat hij na zo'n aanval vaak een tijdje wat 'warrig' is. goed, dat was opmerking 1.

opmerking 2: zat mensen die niet zo goed zijn in auto/verkeersbeheersing, en dus heel veel lessen nodig hebben.

als ik jou was zou ik gewoon lekker het traject aflopen, en eerst eens kijken wat daaruit komt.
Ik begrijp best dat niet iedereen met 15 lessen slaagt... maar meer dan 200 lessen en 8 keer gezakt, zou dat eigenlijk geen belletje moeten doen rinkelen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56193413
quote:
Op maandag 21 januari 2008 09:54 schreef simmu het volgende:

losgelaten idd 200 lessen 8 examens... maar zoals ik even snel begrepen heb is TS al een keer ongeschikt verklaard en heeft nog nooit een rijbewijs in bezit gehad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')