Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:07 schreef Neraice het volgende:
[..]
Ben nu toch wel benieuwdHoeveel ongeveer?
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:30 schreef Tamaraxxx het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee meer. Wel meer dan 50
Ver vooruit kijken bedoel je?quote:
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Neraice het volgende:
[..]
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
Pfff, ik maar denken dat ik 22 ben, NOPE, 41 blijkbaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.
Ze zegt ook "meer dan 50" he, dus dat kan ook 150 zijnquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:52 schreef Neraice het volgende:
[..]
Is niet zo extreem dan toch? Gemiddelde is toch rond de 45?
hallo ik ben driequote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
40 uur plus één uur voor elk jaar dat je ouder dan achttien bent.
Goed vooruitkijken eb anticiperen op andere weggebruikers.quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:55 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Man, scannen is het belangrijkste van allemaal.
Naar ik weet zijn die slagingspercentages inderdaad flink hoger.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:17 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
hallo ik ben drie
edit: Vraag me eigenlijk wel af hoe de slagingspercentages van 2todrive zijn. Heb namelijk het idee dat er door het begeleide rijden wat minder druk staat (aangezien je er in essentie niets mee opschiet of je je rijbewijs haalt of niet), en natuurlijk zijn de deelnemers ook jonger. Ik heb zelf mijn rijbewijs met 25 uur op mijn zeventiende gehaald een half jaartje geleden, en bijna niemand die ik ken heeft de 40 uur aangetikt.
Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit.
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehadquote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit.
Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:20 schreef Hinder het volgende:
Morgen eerste rijles. Ben benieuwd wat me te wachten staat. Heb er zin in!
Ik rij in een benzine auto van mijn vader. Als ik teveel gas geef, hoor je echt zo van vroooeemmmmmm en dat probeer ik juist te vermijden. Rond de 1500 toeren laat ik de koppeling opkomen alleen gaat het nog niet zo vlot.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 22:22 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je niet genoeg gas bijgeeft. Wees niet bang om voor je gevoel overdreven hoge toeren te gebruiken bij het wegrijden, wanneer je handiger wordt met de koppeling wordt dat altijd beter. Rijd je benzine of diesel?
Dankjewel!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:21 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Succes! Vooral niet stressen als iets niet gaat zoals je wilt, dat is volkomen normaal!
Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:47 schreef Nutkicker22 het volgende:
Ik heb bijna 1 maandje mijn rijbewijs. Het rijden gaat op zich prima alleen het optrekken blijft nog lastig, gas geven en dan de koppeling op laten komen. Alleen laat ik de motor nog wel is afslaan bijv. voor het stoplicht. Daarnaast lukt het me echt niet niet om de hellingproef te doen met de handrem bij een zeer steile helling. Koppeling op laten komen bij het aangrijpingspunt, rustig gas geven en handrem omlaag doen, maar toch slaat de motor af waardoor de auto achteruit rolt of de auto gaat met enorme schokken vooruit.
Misschien moet ik dat ook maar is proberen door extra gas te geven.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:08 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde. Ik heb dus helemaal geen hellingproef gehad, kon bijna niet een parkeergarage uitkomen. Voor mijn gevoel maak ik ook wel is overdreven veel toeren als ik bij een stoplicht weg wil rijden, omdat ik toch wel rot vind als de motor afslaat.
Zo denk ik er ook over, ervaring opdoen en dan na een tijdje lukt het wel. Dankjequote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:28 schreef Ensemble het volgende:
[..]
Komt goed. Ik had precies hetzelfde in het begin toen ik net mijn rijbewijs had. Vooral veel blijven rijden en uiteindelijk heb je nergens meer last van. Bij mij kwam het pas na 2-3 maanden.
Hehe, tof.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 14:44 schreef Hinder het volgende:
Eerste les zit erop. Had ervoor gekozen direct twee uur aaneensluitend te nemen. Eerst stukje sturen over rotondes etc. Daarna naar een rustig weggetje gereden, en uitleg over het koppelen gekregen, waarna ik wat kon oefenen. Ik had het al vrij snel door, waardoor we wat rondjes gingen rijden, om vervolgens een stukje stad en zelfs over een stukje snelweg te rijden. Instructrice was meer dan tevreden na zo'n eerste keer, was wel leuk om te horen.
Nu al zin in de volgende keer.
Dan gaan mensen naar school/supermarkt...quote:Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef Wanderlust. het volgende:
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen.
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Dan gaan mensen naar school/supermarkt...;P. Ik heb het liever in de middag
Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving?quote:Op maandag 11 maart 2013 21:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Achja je kan net zo goed maar meteen gewend zijn aan drukte/hectische situaties toch?
Heel veel succes!quote:Op maandag 11 maart 2013 19:59 schreef Wanderlust. het volgende:
Deze week voor de 3e keer op voor het praktijkexamen.
Hopelijk is het nu wel raak. Wederom een faalangstexamen en om 09:00 uur 's ochtends, wat wel gunstig is denk ik.
Iedereen doet natuurlijk het liefst examen op een verlaten boerenlandweg in de polder. Maar zo werkt het nu eenmaal niet. En het zou ook niet veel verschil moeten maken. Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Doe jij liever een examen in een hectische omgeving of in een rustige omgeving?
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
En wat is er erg aan examen doen in een hectische omgeving? Als je daar fatsoenlijk uit te voeten kunt kun je waarschijnlijk overal wel fatsoenlijk uit te voeten. Alleen maar winst.
Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
Mensen làten het verschil maken door zichzelf druk te maken ipv gewoon bezig te zijn met autorijden. Datgene waar je voor komt.
Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
[..]
Hmmm, als jij in de avondspits in de drukke stad moet rijden is dat gewoon veel hectischer. Meer getoeter, overal voorrang nemen. Moet je niet als onzeker examenkandidaatje met een grote L op je dak tussen rijden.
Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen.quote:Op maandag 11 maart 2013 21:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja of juist misschien wel. Dan heb je het een keer meegemaakt en is er, als er iets mislukt, iemand bij om het te corrigeren. En als het wel lukt nouja dan kan je dus in veel situaties goed uit de voeten.
Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar dat soort "testjes" kun je natuurlijk beter in een gewone les hebben dan tijdens zo'n examen waar je 200 nog wat euro voor moet betalen.
Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is een punt. Maar mensen zouden zich gewoon niet zo moeten laten beïnvloeden door een tijdstip oid. Gewoon dichtbij je eigen kwaliteiten blijven. En als je slaagt in een drukke situatie heb je toch een soort 'ervaringswinst' geboekt denk ik zo.
Daar zit dan ook wel weer wat in.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar zo'n examen is niet echt te vergelijken met normale omstandigheden. Bij zo'n examen zijn veel mensen hartstikke zenuwachtig waardoor ze fouten maken die ze anders nooit zouden maken. Dus dan is het best logisch dat mensen hopen dat ze niet hoeven af te rijden op een heel druk tijdstip.
Ah bedankt. Had jij het wel gehaald? En had je het idee dat ze je makkelijker laten slagen bij bnor ipv cbr standaard?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:32 schreef Balsam het volgende:
Ja ervaring ermee, gaat ongeveer hetzelfde als een faal angst examen.
Een praatje vooraf om jou op je gemak te stellen.
Daarna een stukje rijden, wat vaak gebeurd in een rustiger gebied.
Hij/zij kijkt vooral naar waarom het jou de eerdere afrij pogingen niet is gelukt.
Ja dat wist ik al idd. Ik heb de laatste lessen ook dezelfde route gereden met mijn instructeur die zei dat de bewuste route vaak wordt gekozen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Balsam het volgende:
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
Succesquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef Amoeba het volgende:
24 april examen. 10:45
Een woensdagochtend.
Ah, hotel restaurant van der Valk te Akersloot.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Balsam het volgende:
BNOR word trouwens vanaf een andere locatie gereden dan het cbr in veel gevallen.
Ik reed mijn BNOR vanaf een hotel aan de A9 richting alkmaar.
Raar eigenlijk, dat verschil.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:19 schreef Balsam het volgende:
Ze rekenen je bij BNOR niet snel af op de kleine dingen ze letten meer erop of je veilig rijd.
In iedergeval veel succes, het zal vast wel goedkomen.
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:27 schreef the-it het volgende:
2 april examen.. om 8 uur![]()
Komt nu wel erg dichtbij...
Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:29 schreef the-it het volgende:
En wat nog leuker is, is als je nog steeds foutjes maakt..
Suc6!
Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles foutquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:30 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Foutjes worden gemaakt door iedereen, niemand rijdt foutloos op het examen
Oh ik dacht dat je bedoelde te zeggen dat ik een examen heb en nog fouten maak en dat dat dus hopeloos is ofzo :pquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:38 schreef the-it het volgende:
[..]
Ik werd bij mijn laatste les ipv het gooi in, Adam in gestuurd... en nou toen ging echt alles fout
Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
Je kunt het! Succesquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:28 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe ik me voel. Ik zit over een uur naast de examinator.
Kijk, jij weet wat mensen willen horenquote:Op donderdag 14 maart 2013 11:52 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Succes. Gewoon rijden zoals in je lessen. Je kan hooguit falen.
quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:15 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Kijk, jij weet wat mensen willen horen
quote:
Man gesnapt met mobiel op lijf voor theorie-examen
Nederland • Geplaatst door Redactie op 14-03-2013 @ 14:35
Ondanks een vernuftige fraudepoging is een 53-jarige man uit Bilthoven nog altijd niet geslaagd voor het theorie-examen voor zijn rijbewijs. De man had een smartphone en een headset op zijn lichaam geplakt om aan een helper vragen te kunnen stellen en antwoorden te krijgen, maar hij werd betrapt, meldt de politie donderdag.
Tijdens het examen aan de Mississippidreef in Utrecht hoorde een toezichthouder woensdag piepjes uit de kraag van de kandidaat komen. Hierop kwamen de headset en de telefoon aan het licht.
De politie werd erbij gehaald, die de apparatuur in beslag nam. De man beweerde nog dat hij zijn smartphone altijd zo draagt, maar is toch meegenomen naar het bureau. Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen heeft aangifte gedaan van fraude tijdens een officieel examen.
Bron: de frontpage
Te laat kijken is dodelijk, laat staan te laat handelen. Je moet je constant bewust zijn van de omgeving rondom jouzelf en hiernaar moet je handelen. Als je dus niet weet wat je omgeving doet en vervolgens hier ook nog te laat op anticipeert, kan ik het wel begrijpen. Het kan, bijv. in geval van fietsers die oversteken, serieus het verschil tussen leven en dood betekenen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken
Zou je niet eens gaan denken aan een andere rijschool?quote:Op donderdag 14 maart 2013 14:17 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Haha wat een loser ben ik, zelfs gezakt voor staatsexamen.
Ik plan, keek en handelde te laat volgens de examinator. Daar zit wat in, ik doe dat !soms! te laat, maar ik vind het persoonlijk geen beweegreden om te zakken. Maarja, wat heb ik te zeggen.
Volgende keer beter
Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden.quote:Op donderdag 14 maart 2013 18:56 schreef Frenk3nstein het volgende:
Kijken lijkt me juist een van de belangrijkste aspecten bij een rij-examen. Ook al is het aan het begin geforceerd, later wordt het normaal.
Volledig mee eens. Je hebt het dus in de vingers of niet. Even oefenen nog voor de meneer trinitrobenzeen dus.quote:Op donderdag 14 maart 2013 19:03 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kijken en handelen zijn de hele basis van het autorijden.
Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:02 schreef borisz het volgende:
Morgen mag ik op 10.45. Nog laatste tips?
Goed kijken iig.
Instructeurs weten alleen zelf ook niet van te voren wie de examinator zal zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Blijven ademen, gewoon je ding doen en vraag info op over de examinator bij je instructeur. Iedere examinator heeft zijn eigen speerpunten.
De grote vraag nu is dus: Hoe lang is "een poos"?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
Bij CBR Sittard waar ik m'n praktijkexamen heb afgelegd zaten er meestal dezelfde personen aan dezelfde tafelnummers, m'n instructeur wist dus meestal wel wie je kon verwachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Verschilt dat per CBR? Heeft mijn instructrice tegen me gelogen?. Zij was er heel duidelijk in dat sinds een poos ook de instructeurs alléén maar een tafelnummer weten, maar níet wie er dan achter die tafel zal zitten.
Dan vlieg je in de toeren en remt hij af op de motor denk ik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens primaMaar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Als je van de 4 naar z'n 3 gaat schieten je toeren omhoog en je zult wat op de motor afremmen, maar je gaat echt niet spontaan van bijv. 100 km/u naar 70/u ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens primaMaar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Vandaag voor het eerst geheel zelfstandig na het behalen van mijn rijbewijs de snelweg genomen. Had een route van ongeveer 72 km. Ging overigens primaMaar ik vroeg me iets af. Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Het gebeurde mij toevallig op mijn examen, dat ik de auto in plaats van zijn 5 in zijn 3 zette. Het enigste wat gebeurde was dat de motor in toeren omhoog schoot en dus lawaaiig was.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto
Mij is verteld dat die "beveiliging" alleen bij de 1 & R geld. Hier in ieder geval ook zo dat ik hem niet alvast terug in de 1 kan zetten als ik nog 80 rij ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Of ligt het sowieso aan mijn versnellingsbak? Zou kunnen, is een oude auto
De reden is omdat ik m`n rijbewijs voor de zomervakantie wil hebben (Dus nog 3 maanden)quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:33 schreef Anne het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom je een cursus "rijbewijs in 10 dagen" hebt gekozen, als je nu al bang bent voor het lessen, rijden en het behalen van je rijbewijs.
Kun je er niet beter wat langer over doen?
4 uur achter elkaar lessen is trouwens best intensief.
Ik heb het ook gedaan hoor, maar als ik het over zou moeten doen, doe ik dat dus niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |