Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar . Je zal je verbazen hoeveel kracht je hebt in je 2. In zijn 1 pas als je stilstaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 20:25 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of het wel mogelijk is. Als ik uitrol voor een stoplicht wil ik de auto nog wel eens in de eerste zetten als hij nog rijdt, maar dat lukt dan dus niet, kost heel veel kracht.
Met hogere versnellingen heb ik het nooit uitgeprobeerd, iemand anders wel?
Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 18:05 schreef -Dries- het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als je in zijn 4 zit en wilt schakelen naar zijn 5, maar dat je per ongeluk naar zijn 3 schakelt. Kom je dan ineens spontaan stil te staan op de snelweg?
Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplichtquote:Op donderdag 21 maart 2013 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet doen, in zijn 2 zetten, het gaat niet zomaar zwaar . Je zal je verbazen hoeveel kracht je hebt in je 2. In zijn 1 pas als je stilstaat.
[..]
Nee. Jij kan 80 a 120 halen in zijn 3 met een gemiddelde auto. Ja, je remt redelijk hard af op de motor.
Waarom zou je iets willen forceren dat onmogelijk gemaakt is?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef delano.888 het volgende:
Als ik op een stoet van 30 auto's zie staan bij het stoplicht dan wil ik tijdens het rollen ook vast naar de 1 schakelen. Maar dat gaat dus niet. Schijnt wel te kunnen als je "double clutch" gebruikt. Nog niet getest.
Even beter op letten dus.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:07 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik snap dat je het niet moet doen, ik ben gewoon wel eens te vroeg met schakelen als ik zie dat ik toch al stil kom te staan bij het stoplicht
Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk.quote:Op maandag 25 maart 2013 01:50 schreef HarryR het volgende:
Iemand tips voor aankomende donderdag bij m`n Intake? Kan al een beetje schakelen (Vroeger veel auto gereden) en ben tegenwoordig ook veel bezig met borden en sturen en kijken naar het schakelen etc.(Laatste keer dat ik autoreed was in een VW kever.. een lang stuk, en daarna een kort stuk in de Cinquecento van m`n moeder)
Het grootste probleem voor mij worden de smalle straatjes, en ik dénk ook het inzicht.
Iemand?
Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus)quote:Op maandag 25 maart 2013 05:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je zit veel op het technische rijden te focussen. Dat je de auto kunt handelen is mooi, dat scheelt drie lessen. De overige 27 kun je besteden aan kijkwerk.
Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie.quote:Op maandag 25 maart 2013 05:23 schreef HarryR het volgende:
[..]
Is het juist niet de bedoeling om mijzelf te focussen op het technische in het begin? Hoe sneller ik dat door heb hoe beter lijkt me (Ik doe overigens een 10 daagse cursus)
Omdat stationair een vast toerental heeft. Als jij hem harder afremt waardoor hij onder dat toerental komt, gaat hij dus afslaan.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:54 schreef SchoneZoon het volgende:
Als je bv. moet stoppen voor een stoplicht en je remt af totdat je stilstaat, waarom moet je dan de koppeling helemaal indrukken als je toeren te laag worden (1000-1200 toeren) ?
Ik begrijp dat het moet omdat de motor anders uitvalt, omdat het bij lage toeren te weinig trekkracht heeft. Daarom moet je ontkoppelen.
Maar de gedachte erachter vat ik niet?
Als je geen gas geeft in versnelling 1 draait de motor stationair en kan je met de koppeling al een beetje rijden, dus waarom zou hij te weinig trekkracht hebben?
30-40 lesuren.. Ahh, dat is voor mij dus Pakket ... D/E (Hoop ik)quote:Op maandag 25 maart 2013 08:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zelfs iemand die nog nooit op de bestuurdersplaats heeft gezeten heeft na drie lessen de auto aardig onder de knie.
Als je bedenkt dat een gemiddelde rijopleiding -van intake tot examen- uit 30 tot 40 lesuren bestaat, kun je wel indenken waar de rest van de lestijd aan wordt besteed.
Daarnaast leer je jezelf vaak de verkeerde dingen aan, en dan is het juist moeilijker om iets af te leren.
Heb je je theorieboek al eens opengeslagen?
Om een lang verhaal kort nog langer te maken: Eén of twee keer je auto laten stilvallen, daar kijkt geen examinator meer van op. Eén keer een voetganger over het hoofd zien is zakken. En daar hoeft de voetganger nog niet eens in de weg te lopen. Een beetje examinator heeft haviksogen als het jouw kijkgedrag betreft.
Door te gaan zoeken naar borden en tekens. Noem ze allemaal in je hoofd op en leg aan jezelf uit wat ze betekenen.quote:
Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed.quote:
Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:13 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij gehad? Dit kijken werd bij mij pas aanzienlijk beter na les 10. Omdat ik toen volledig geautomatiseerd reed.
Het heel bewust doen. Dus kijken zoals je normaal doet en dan bijvoorbeeld bij een kruispunt denken "even kijken wat er na het kruispunt komt". Kijken tot zover je kan op de weg dus. En daarbij alle borden ook zien en proberen na te denken over welke informatie relevant is en welke niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:19 schreef Jirdo het volgende:
[..]
Al bijna 25... Ik zie borden wel redelijk op tijd, maar ik had afgelopen vrijdag de tussentijdsetoets, en ik zag te laat dat een driebaansweg in een eenbaansweg overging. Het enige commentaar wat ik dus kreeg, was dat ik niet goed genoeg vooruit kijk.
Hier kreeg ik ook klachten over, onder andere toen ik zakte. Ik weet niet hoe je het oplost, gewoon in je hoofd houden en bewust mee bezig zijn.quote:
Met deze instelling ga je het inderdaad niet halen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:25 schreef HarryR het volgende:
Bah... de 28e m`n eerste intake rijles bij Wolf..
Ben énorm bang dat ik zak voor m`n rijbewijs.. en ik ben ook bang dat ik bepaalde dingen niet goed inschat en zéker in de hele smalle straatjes in de wijk waar ik woon en dergelijke.
Heb lichte faalangst.. en ik ben bang dat ik héél nerveus ga worden als ik in zo`n auto ga zitten en ga lessen (Zeker omdat het een cursus "rijbewijs in 10 dagen" betreft ga ik ná de intake les als bepaald is welk pakket ik nodig heb direct 4 uur! rijden als ik pakket F nodig heb, en 2! uur als ik pakket A nodig heb)
Héééééééélp
Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken...quote:Op maandag 25 maart 2013 19:00 schreef no1uknow het volgende:
Wie kijkt er trouwens nog steeds zo vaak in z'n binnenspiegel als tijdens de lessen/het examen? Ik moest elke 7 seconden in m'n binnenspiegel kijken van m'n instructeur, dat was de maatstaf althans. Nu merk ik dat ik vaak, als ik bijv. op een weg rechtdoor rijd en er rijdt niemand in m'n buurt ik haast niet in m'n spiegels kijk. Ik probeer mezelf er zelfs bewust van te maken door geforceerd in de spiegel te gaan kijken.
Apart, bij mij wel. Waarschijnlijk heeft m'n instructeur er zo op gehamerd omdat ik daarvoor echt nauwelijks keek tijdens lessenquote:Op maandag 25 maart 2013 19:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mij is nooit verteld om geregeld de binnenspiegel te checken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |