Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Dat is de zelf reflectie.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat krijg je toch gewoon van de instructeur en moet je bij je rijexamen invullen en inleveren?
Hmm, wel raar dat je rijschool hier nu pas mee komt als ZIJ je examen regelen... Ik heb toen eigen verklaring ergens in de eerste 5 lessen in moeten vullen bij de rijschool zo was er dus nooit een probleem met het aanvragen van examen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:23 schreef Bankpasje het volgende:
Bij de examenaanvraag hoort uw Eigen verklaring, een formulier met tien vragen over uw gezondheid. Gaat u examen doen voor de personenauto (B), aanhanger (BE) of motor (A)? Dan kunt u de Eigen verklaring zelf via mijn.cbr.nl versturen naar het CBR. Dit kan alléén als u alle vragen op het formulier Eigen verklaring met ‘Nee’ kunt beantwoorden. U betaalt dan via iDEAL. Uw rijschool kan de Eigen verklaring ook voor u insturen. Bespreek dit tijdig met uw rijschool.
Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:33 schreef Bankpasje het volgende:
EDIT: Logisch dat hij het niet heeft kunnen aanvragen, want blijkbaar moet ik eerst een eigen verklaring kopen en inleveren?
Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:30 schreef Nafi het volgende:
[..]
Mijn rijschool deed dat zelf bij het aanvragen van het examen. Zijn vragen zoals: 'heeft u last van extreme duizeligheid waardoor u minder goed auto kunt rijden?' enzo, dingen waar het antwoord telkens nee op is, anders had hij dat wel gemerkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb April 2012 mijn BE gehaald en ik weet daar niets meer van.
Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 09:54 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Jawel hoor, heb 2 weken geleden BE gehaald en moest vooraf ook die eigen verklaring invullen. Kost iets van 23 euro. Beetje zonde van het geld voor mij, maar ja het moet...
Zou goed kunnen ja. Bij mijn B rijbewijs, 9 jaar geleden was het volgens mij ook geregeld door de rijschool. Ik heb het los 'gekocht', je kon er ook voor kiezen dat de rijschool het allemaal regelde maar dat kostte iets meer.quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zal dan vast in het pakket hebben gezeten bij mijn rijopleiding. Zoals ik zei, ik weet er niets meer van dat ik zoiets heb moeten doen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 06:54 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Op de eigen verklaring moet vermeld worden of je ooit een oogoperatie hebt ondergaan.
Ik heb hier een paar keer gehoord dat mensen door een oogoperatie op jonge leeftijd naar een arts moesten om te laten bevestigen dat hun zicht goed genoeg is. Dit duurde meestal erg lang (en kostte ook nog wat). Heb hier in het topic mensen gehoord die echt moesten wachten met examen aanvragen tot die verklaring verwerkt was, terwijl ze ruim op tijd ermee aan de slag waren gegaan.Jep. Kostte mij ¤40 en drie maanden. (Had eigenlijk het dubbele aan kosten moeten zijn, maar toffe arts) En dat was iets wat m'n instructeur onmogelijk had kunnen zien, maar verzwijgen is en blijft fraude.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal het in praktijk wel loslopen, maar de operatie was voor mij redelijk recent, dus maar braaf aangegeven.
Overigens staan er meer dingen op die een instructeur niet altijd kan zien, dus da's wel een matige aanpak, imho.Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:19 schreef Cole_World het volgende:
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
Ben je het dan niet zat na een uur? Ik had er na een uur meestal wel weer genoeg van.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:22 schreef Bankpasje het volgende:
[..]
Bij mij verschilde het, in t begin deed ik altijd 60 min, maar op een gegeven moment toch maar 120 gedaan, puur omdat je dan langer de tijd hebt om dingen te leren.
Ik vind het kut is volgens mij ook druk omdat mensen naar school gaan en winkelsquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:15 schreef Bankpasje het volgende:
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.
EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?
Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeelquote:Op woensdag 27 februari 2013 23:15 schreef Bankpasje het volgende:
Rijinstructeur heeft eindelijk een reservering aangemaakt, pas 18 april aan de beurt, pff duurt me nu wel wat te lang.
EDIT: 8:55 afrijden, hoe is deze tijd qua drukte?
Ik ben begonnen met lessen van twee uur en richting het eind ging het naar een uur omdat dat qua planning beter uit kwam voor mijn instructeur. Ik was dus vanaf het begin gewend aan twee uur en vond een uur echt enorm kort.quote:Op woensdag 27 februari 2013 23:19 schreef Cole_World het volgende:
Hoe lang duren jullie rijlessen eigenlijk? Ik heb een half jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en had lessen van 60 minuten. Veel vrienden van mij hebben 90 of zelfs 120 minuten per les. Zelf heb ik 24 lessen in totaal gehad en theorie en praktijk (gelukkig) in 1x gehaald.
Nee.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:47 schreef Bankpasje het volgende:
kan een rij instructeur trouwens ook een examinator als voor keur kiezen? Mijn TTT heb ik volgende week donderdag om 08:55, en me examen heb ik donderdag 18 april ook om 08:55
Ik heb ook daar gereden met mijn examen rond die tijd. En dan ook via de A4. Erg druk was het niet inderdaad. Was ook de makkelijkste route van allemaal.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Ik heb ook afgereden op die tijd. We hebben hier in de buurt de drukke a13 en het rustige begin van de a4. Omdat die tijd een tijd is dat er nog wel eens file op de a13 staat, hoefde ik alleen de a4 op. Dat vond ik wel een voordeel
Ik vond het allemaal wel redelijk te doen wat drukte betreft.
Nouuu.. Dat valt best tegen hoor als je net de TV boven je hebt hangen en die voor je best ver weg is..quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:51 schreef vannelle het volgende:
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed.
Ik vond dat anders nog best tegenvallen. Zeker bij gevaarherkenning moet je alles wel goed zien en als je dan net vrij ver van zo'n scherm afzit dan is dat nog best wel lastig.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:51 schreef vannelle het volgende:
Afstand tot de schermen weet ik niet maar zal niet te ver zijn.
Je hoeft geen kleine lettertjes te lezen maar een situatie op een levensgrote foto beoordelen.
Komt wel goed.
Ik ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 11:18 schreef exelletor het volgende:
Even een vraagje over de theorie examen...
Mijn ogen zijn in de laatste paar jaar achteruit gegaan en me nieuwe bril zal ik pas na me theorie examen ontvangen. Weet iemand hoe ver je van de tv schermen af zit bij CBR Rijswijk? En of het met een afwijking van -1.25 nog allemaal te zien is?
Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 17:55 schreef Nystiq het volgende:
Als ik mijn theorie-examen nu reserveer en ik kan de desbetreffende datum niet, krijg ik dan mijn geld terug?
Ok, dankje!quote:Op dinsdag 5 maart 2013 18:04 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Nee. Je kunt het wel nog verplaatsen, maar dat kan geloof ik maximaal 2 weken van te voren.
Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?
Ik ook, een ouwe Mercedesquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet echt. Voor de rest is het pretty much all the same. Heb zelf gewoon een schakelrijbewijs maar rij al enige tijd in een automaat.
Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn beste vriendin gaat na zo'n 35 lessen eindelijk over op automaat.
Zijn er behalve de schakeltechnieken nog dingen die je bij een automaat niet hoeft te leren?
En wie heeft er ervaring mee, en hoe beviel het?
Dat doe ik soms nog wel eens, als ik een tijd in een schakel heb gezetenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eén ding moet je wel leren bij het lessen in een automaat: blijf absoluut met je linkervoet van het rempedaal af. Men heeft soms de neiging de linkervoet boven het rempedaal te zetten door het ontbreken van de koppelingspedaal.
Zelf heb ik er verder geen ervaring mee.
Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ook, een ouwe MercedesVind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.
Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
Een 250D uit 1986, meer weet ik nietquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:03 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook veel fijner. Lekker relax. Wat voor Mercedes als ik vragen mag?
Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische dieselquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Een 250D uit 1986, meer weet ik nietEen sedan? 4 deurs? Wit!
Ben niet anders gewendquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Leuk! Moet je wel echt aan wennen hè zo'n oude atmosferische dieselqua snelheid/vlotheid.
Die SEC 500quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ben niet anders gewendMijn eerste MB was een 190D, 4bak. Die ging niet harder dan 80, daarna kwam me er toch een lawaai uit..
Heb nog een Sec gereden, een dikke slee.. Geweldige bak, maar types en zo ben ik niet in thuis.
We hebben nog een nieuwe C-klasse gehad, ook automaat, en nog een 250D schakel.
Oh en een cabrio, SL?
Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijdenquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die SEC 500wat een bazenbak is dat. Niks voor mij persoonlijk maar vind het vette auto's. Is er een reden waarom je de 250/190D neemt en niet de 300TD?
Wel leuk trouwens dat jullie echt Mercedes liefhebbers zijn
Dat is ook al leukquote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:41 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee haha, moet je m'n man vragen, die is de kenner. Ik mag er alleen mee rijden
Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld).quote:Op dinsdag 5 maart 2013 12:01 schreef Kletters het volgende:
k ben er een beetje bang voor als je het zo neerzet... Mijn vriend heeft ook - 1.25 en die zou het nog nét kunnen zien, als hij op de eerste rij vanaf zo'n scherm zou zitten. Gelukkig is het licht wel goed, maar denk toch dat het verrekte lastig voor je uit kan pakken als je op een achterste rij uitkomt.
Inderdaad ook bij gevaarherkenning, de juiste actie kan afhangen van al dan niet brandende lampjes (achteruit, richting aanwijzer, remlicht...) en kan je zomaar de verkeerde handeling kiezen.
Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:57 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ook, een ouwe MercedesVind het veel fijner dan een schakelbak.
Had zelf ook moeite met schakelen en alles tegelijk doen, maar zij heeft het nóg erger.. Vandaar dat ze overgaat op automaat.
Is er iemand die het automaten-rijbewijs heeft? En hoe ging het zodra je overstapte?
Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet?quote:Op woensdag 6 maart 2013 00:00 schreef Nafi het volgende:
[..]
Met alle respect, misschien moet ze afzien van een rijbewijs als ze alleen al moeite heeft met de controle over de auto? Schakelen is tenminste nog iets dat je kunt aanleren.
Ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen met betrekking tot je zitplek, maar hou er rekening mee dat ze dat waarschijnlijk niet onder controle hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 22:51 schreef exelletor het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord. Zal bij me registratie even vragen of ik niet te ver mag zitten en hopelijk werken ze een beetje mee. Maar de vragen, zoals ik het nu begrijp, worden gewoon voorgelezen? Of worden ze op het kastje/tv weergegeven? Overigens zij me rijschool dat ik het examen wel een paar dagen van te voren kon verplaatsen(ik ben via hun aangemeld).
Lijkt mij ook inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als alleen het schakelen het probleem is? Beetje overdreven, niet?
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc. (Ik bedoel trouwens niet jou nu hoorquote:Op woensdag 6 maart 2013 10:56 schreef delano.888 het volgende:
Ik vind het wel doodzonde als mensen voor een automaat rijbewijs gaan. Het geld dat je bespaard door minder lessen te nodig hebben geef je later weer 10x uit aan duurdere modellen auto's..
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.quote:Op woensdag 6 maart 2013 10:59 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja voor sommige mensen is dat gewoon veel beter omdat het anders teveel tegelijk wordt. Het is ook zo individueel allemaal eigenlijk. Het leerproces van autorijden. Onvoorstelbaar daarom ook dat er hier altijd een aantal mensen zijn die meteen andere mensen veroordelen omdat ze veel lessen nodig hebben, examens niet in één keer halen, automaatlessen nemen etc.
En daarbij zijn tegenwoordig ook steeds meer auto's een automaat.
Dat zou kunnen. Maar sommige mensen voelen zich daar wellicht niet prettig bij? Het is toch extra handelen. Er zijn gewoon mensen voor wat jij 'al het andere' noemt eigenlijk al erg veel is. En het zonder schakelen al maar net redden. Dan is een automaatrijbewijs best handig.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is misschien waar, maar je instructeur kan je ook eerst al het andere leren en als je dat perfect onder de knie hebt, dan pas schakelen, dan geef je een paar lessen meer uit, maar geloof me, dat haal je er uit vergelen met de duurdere automaat auto's.
Automaten worden er steeds meer, maar nog steeds is het heeeeeeeel weinig vergeleken met handgeschakeld, zeker bij niet-nieuwe auto's.
Ga maar eens naar een willekeurige dealer, kijk wat het prijsverschil is tussen 1 auto in handgeschakeld & automatisch, en bereken hoeveel lessen je daarvoor kan nemen.
En je koopt uiteraard niet maar 1 auto per leven, dus dat stapelt lekker op over de jaren.
Precies. Dit bedoel ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...quote:Op woensdag 6 maart 2013 11:22 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb hier een keer een gesprek met m'n instructeur over gehad. Hij zei dat sommige mensen dat schakelen gewoon niet onder de knie krijgen. Dat zit er gewoon niet in en gaan ze dus ook nooit goed leren. Misschien een keer goed genoeg om hun examen te halen, maar met veel meer rust kunnen ze gewoon een automaat-examen doen.
Als je het 35 lessen lang geprobeerd hebt en je bakt er nog steeds helemaal niks van, dan denk ik dat het goed is om je eigen grenzen te erkennen en over te gaan op automaat.
Het doet me denken aan een oud collega van me. Die had 6 keer (!) rijexamen gedaan, inclusief staatsexamen en heeft het toen maar opgegeven. Ze kreeg het gewoon niet voor elkaar (was ook een apart type). Die had het misschien wel gered als ze een automaat-examen had gedaan.
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzittingquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...![]()
Jep!quote:Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef themole het volgende:
[..]
WGR / Rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting
WGR / Hoevaak bezwaar aantekenen?
WGR / Rijlessen met 42 jaar
Dezen?
Fusionfreakquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:39 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Moet je voor de gein even wat topics van Fusionfreak opzoeken. Een autistische gast van 40+ die zijn rijbewijs probeerde te halen. Wat een drama was dat...![]()
Vroeg genoeg terugschakelen en je gaspedaal durven gebruiken. Niet half intrappen, maar trap maar tegen de plank en dan vlot doorschakelen. Kom je er zo tussen. Dus niet als je stilstaat in zijn 2 laten staan, maar meteen naar zijn 1 zetten, ene voet op de koppeling en ander op de rem (lichtjes). Zodra er een gat is rem los, koppeling op laten komen en gelijktijdig gas in trappen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:40 schreef pietkanarie het volgende:
En het allermoeilijkst: vanuit een zijweg op een doorlopende weg moeten gaan. Snel genoeg handelen (en vooral snel genoeg beslissen) om er nog tussen komen.
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:08 schreef Amoeba het volgende:
Vandaag RIS toets 3 gehad, ofwel een tussentijdse toets in RIS vorm. M'n vrijstelling voor bijzondere verrichtingen verdiend, ondanks dat ik een foutje maakte met de omkeeropdracht. Gelukkig na een lichte vermaning deze hersteld, zonder gevolgen.
Met nog 7,5 uur aan rijles op de klok moet ik nog aan het volgende werken:
- Kruispunten met gepaste snelheid naderen.
- Fietspaden met extra voorzichtigheid naderen, en bijtijds scannen.
Gaat helemaal goed komen.
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAANquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:34 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Wat zijn jouw ervaringen met RIS? Ik vind het echt een handige methode, zeker omdat alle theorie dan niet in je lestijd hoeft worden uitgelegd.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Mwah, ik lees het amper door. Tijdens de rijles worden de basisdingen 100.000 keer benadrukt. MENEER, VOOR BINNEN, LINKERBUITENSPIEGEL LINKERSCHOUDER BIJ HET AFSLAAN
MENEER, DEZE FIETSER HEEFT VOORRANG
MENEER, U HOUDT REKENING MET ZWAKKERE WEGGEBRUIKERS
Wat een baas is hij
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].quote:
Ik heb nu echt een beeld voor me van jouw instructeur alsof het een blije surinamer isquote:Op donderdag 7 maart 2013 15:44 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ach man, zo leer je het wel. Ik was ook koppig, niet scannen waar dat bullshit is. Maar dan inderdaad, MENEER WAAROM KIJKT U NIET? Hij zegt ook nooit mijn voornaam ofzo, altijd Meneer [achternaam].
Eerst zat ik als een mongool in de auto. Ik classificeerde mijn kijkstructuur als "kijken zonder waarnemen". Ofwel, ik zag geen ruk in m'n spiegels.
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:quote:
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:24 schreef Neraice het volgende:
Blij dat ik dit topic heb gevonden. Heb nu 10 lessen gehad, gaat opzich niet slecht maar heb af en toe nog wat moeite met plaatsbepaling en laat soms de motor nog afslaan
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijdenquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:38 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Serieus? Rijd je dan niet altijd heel langzaam weg? En wacht maar tot je in een benzine auto gaat rijden
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:40 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Nee, valt wel mee. Ik laat namelijk mijn koppeling vrij snel opkomen.
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar waarom zou je niet gassen erbij dan, als je de koppeling toch al onder controle hebt?
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:41 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Misschien doe ik het wel, maar niet voordat die kar al snelheid heeft. Ik twijfel nu, het gaat zo vanzelf.
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een dieselquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
Wie lest er niet in een diesel?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:49 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Dan zal je hoogstwaarschijnlijk lessen in een diesel
Daar heb je een puntquote:
Ik heb met lessen maar één keer in een diesel gereden.quote:
meen je deze? gejat?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:05 schreef Etsu het volgende:
Nog 12 dagen dan heb ik alweer een jaar m'n rijbewijs.
Al heb ik daar nog niet echt superveel gebruik van kunnen makenM'n auto is 3 maanden geleden gejat en de nieuwe is nog in productie, ben benieuwd hoeverre ik er nog van bak eind april.
Ja.quote:
Wat heb je nu gekocht dan?quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja.
Al sla je me dood hoe en wat en waarom.
Enige wat ik weet is dat ik aan de andere kant van het land zat en dat de auto tussen een dinsdag en een vrijdag is gejat, hoogstwaarschijnlijk weggesleept of in een vrachtwagen gestopt en zijn ze ermee weggereden omdat ik een soort van chip in m'n autosleutels had waarmee je de auto kan openen, zonder sporen oid. En die sleutels hadden ze niet.
Mja, wel jammer, was een supervette en mooie auto.Gelukkig was ik extra goed verzekerd.
Wist niet eens dat die er in automaat warenquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Peugeot 107 in 't zwart in automaat uitvoering.
Had een peugeot 207 in donkerbruin
Komt nog wel als je vlot wilt wegrijden of überhaupt in benzine gaat rijden.quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:31 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Rustig het koppelingspedaal laten opkomen. Je moet het aangrijpingspunt aanvoelen. Ik trap nooit mijn gaspedaal in alvorens ik mijn koppelingspedaal volledig op heb laten komen.
gewoon neuken johquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:45 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb vannacht een bizarre droom gehad over mijn rijinstructrice van een jaar of 55 die mij seksueel intimideerde, nu durf ik bijna niet meer te lessen.
Toeval, ik had vandaag ook mijn TTT, keertje hellingproef, stopopdracbt en in vak parkeren. Ging wel lekker, alleen kijkgedrag moet beter, overdrever dusquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:22 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik heb vertrouwen man. Vorige week dacht ik 'dat ga ik nooit halen want ik kon niet fileparkeren achteruit'. Vandaag:
U mag in deze straat parkeren. Allemaal lege vakken aan de linkerkant. Wat doe ik? Ik zet hem rechts naast een auto, versnelling in z'n achteruit, en parkeer als een baas in. Niet geheel perfect, maar 't kon er mee door.
[ afbeelding ]
Zie alle vakken aan de linkerkant, en ik parkeer hem achter die zwarte auto (vanmiddag een zilvergrijze Kia) voor die bloembak.
Precies wat jij zegt wilde ik gaan zeggen voordat ik zag dat het hier al stondquote:Op donderdag 7 maart 2013 18:44 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Lijkt me wel dan, aangezien je met alleen de koppeling inderdaad wel vooruit komt maar nou niet echt supersnel rijdt volgens mij. En waarom niet wat vlotter optrekken, komt alleen maar ten goede van de doorstroming.
Ik kreeg toentertijd zelfs op m'n kop van m'n instructeur dat ik al veel eerder moest gassen, niet wegrijden op de koppeling. Is ook dodelijk als je jezelf dat aanleert en vervolgens in een benzine auto stapt. Ik heb helemaal geen moeite gehad met de overschakeling naar een benzine auto, met dank aan mijn instructeur dus.
Dat niet perse, want de auto gaat natuurlijk al rollen als je alleen de koppeling op laat komen. Zolang je dat gecontroleerd doet gaat 'ie niet schokken. Maar je hebt gelijk ja!quote:Op donderdag 7 maart 2013 23:03 schreef princess-a het volgende:
[..]
Daarbij zorgt in een diesel eerst de koppeling loslaten en dán pas gas geven, er, als ik het me goed herinner, toch voor dat je auto gaat schokken?
Ben nu toch wel benieuwdquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:19 schreef Tamaraxxx het volgende:
Laat ik me ook maar eens melden hier. Sinds november 2011 bezig met rijlessen. In het begin heel veel moeite gehad met de basis en de eerste 3 maanden had ik nog geen bril dus begrijp achteraf waarom het niet lekker liep. Theorie 1 groot drama. Na 4x eindelijk gehaald terwijl ik me elke keer suf leerde. Maar eindelijk komt de dag daar dat ik mag afrijden. 16 mei om 10 voor 10. Best goede tijd volgens mij. En trouwens vraag niet hoeveel rijlessen ik heb gehad. Ben allang gestopt met tellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |