Die niet mag hierquote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik blijf maar naar die kromme piemel staren.
8. Stan Getz. (maar ik vind dat pip het punt verdient)quote:Op dinsdag 26 februari 2013 10:24 schreef pipster het volgende:
1 Cap Hightower?
2 Louis Armstrong
3 Herbie Hancock
4 Cannonball Adderly
5 Yuri Honey?
6 Count Basey
7 Milt Jackson ?
8 Laurel Aitken?
9 Chet Baker
10 Chick Korea
11 Dexter Gordon?
Zijn we er al dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:24 schreef robdriessen het volgende:
[..]
8. Stan Getz. (maar ik vind dat pip het punt verdient)
Ook fout, het was zijn broer lees ik.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Fout, June Lodge en de neef van Umberto Tan!
quote:Hij verhaalt van zijn broer Patrice, mooie jongen die zo opviel dat hij furore mocht maken als Prince Mohammed, die samen met June Lodge de zomerhit Someone loves you honey scoorde. 'Playbackend, natuurlijk - Patrice was helemaal niet de echte zanger. Bij het eerste optreden in Toppop zat June vast in het verkeer en dus deed Patrice het alleen. Een week later, toen het nummer nog steeds op één stond, was ze er wél bij, en ze adoreerde Patrice, die ze tot dan toe nog niet had ontmoet, volkomen - dat zag je aan haar verliefde blikken. Ach gos kind, dacht ik, dat heeft toch geen zin, hij is homo.
Die basiskennis van n00b is toch weer dik in orde...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ook fout, het was zijn broer lees ik.
[..]
quote:You've probably never heard ofbut in the pantheon of Women Who Matter in my life she ranks just behind my mother and about two places in front of Alex Wileman and her 1983 Mello Yello advertisement.
was part of a band known as
and back in 1979 they released a song titled
which was a huge hit in parts of Europe and Australia.
I was just ten years old at the time but I remember watching the music video and being swept by a strange sensation that radiated from somewhere above my ankles and below my chest and would take a solid two years of frantic searching to discover its source.
Not to put too fine a point on it,was the first woman I ever fell for. Frustratingly, the original music video that showcased her talent has been taken down from YouTube. I know if I saw a woman dressed like
, with that haircut, I'd propose on the spot - she is too, too cool.
Dat record werd niet veel later geëvenaard door Stevie Wonder...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:19 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Meneer Nooks scoorde 2 jaar in rij de grootste hit in nederland, hij zong ook How 'bout us in bij Champaign.
Hoop dat ik geen vervolgvraag verpest...
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is het dan die mejuffrouw met die grote ogen van Promises?
Jamaar, met We Are the World was die kans gewoon voor menigeen groot geweest, vind ik toch minder een prestatiequote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:32 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dat record werd niet veel later geëvenaard door Stevie Wonder...
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die dude ook gewoon het refrein krijst. Ik vind t helemaal niet bij haar passen, die stem.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
Hoorde haar vanmorgen weer eens krijsen tijdens 'Baby, It's You', zocht eens op wie dat ook al weer zong, vond de blog en begreep de schrijver wel...
NBDBD +2
Ze zong ook bij Precious Metal, vergelijk en oordeel (kan ik niet, want laden doet zo'n filmpje hier op het werk niet):quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die dude ook gewoon het refrein krijst. Ik vind t helemaal niet bij haar passen, die stem.
Grappig die stonden in mijn breinnetvlies ook gelist als erg groot. Jaren later valt dat best mee (tegen). Zelfde geval met Apolonia in Purple Rainquote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is het dan die mejuffrouw met die grote ogen van Promises?
This ain't Lake Minnetonka...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:39 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Grappig die stonden in mijn breinnetvlies ook gelist als erg groot. Jaren later valt dat best mee (tegen). Zelfde geval met Apolonia in Purple Rain
Dat was Limahl, de andere zangert.quote:
Dat was een hit van Kajagoogoo zelf in 1983.quote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 14:58 schreef ranja het volgende:
met dat trio toch? hoe heet die single ook weer
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:15 schreef robdriessen het volgende:
Is dat niet die truus van Saturday Night? Wigfield?
Te makkelijk, he?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Naar beneden gaan, vechten en naar de film gaan.
(Jon) Bon Joviquote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie dacht dat-ie ooit zaterdagavond zou zijn?
robdriessen + 2quote:
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:15 schreef robdriessen het volgende:
Is dat niet die truus van Saturday Night? Wigfield?
Bob Dylan blijft een beetje discutabel maar met volgende posts sleept Blogman de punten binnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:20 schreef Blogman het volgende:
Bob Dylan, Woody Guthrie en ik gok Billy Bragg ook wel.
Ken je Tarantula niet? Beroemd boek hoor. Hier in de kast en niet te lezen al zeg ik het zelf.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:33 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Bob Dylan blijft een beetje discutabel maar met volgende posts sleept Blogman de punten binnen.
Blogman +2
MadMaster +2quote:
Geen idee of het een artiest is, maar mijn anagram skills maken er NICOLE BARSTEIN vanquote:Op woensdag 27 februari 2013 09:34 schreef bukgeit het volgende:
Welke groep of artiest zoeken we?
CITRON BASELINE
Snippets uit wat van wie?quote:Coke in the box til 7 in the morning
Look the wrong way and we end up brawling
When I had a bit of beef with you know who
And I fucked a few female stars or two
Nearly everything I said I'd end getting screwed
Spitting at the... looking rude in the news
Oh yes, you're still rocking with the best!
Second person on my year to have touched a breast
I still want to get you naked
I'll see you in the summer, so glad you could make it!
I'll be that mega white thing, fast as lightening
In... shape, but twice as frightening.
Nee, het is redelijk recent...quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:22 schreef robdriessen het volgende:
Een passage roept herinneringen op aan Rocking With The Best van Laidback Luke, maar dat gaat 'm niet wezen.
quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:28 schreef WeezerButler het volgende:
Wel Brits ipv North American Scum uit het woordgebruik te filteren
quote:Hey folks. Here's a gift from me and Guy. We wrote it on Saturday and recorded it on Sunday. If you have kids in the room, don't play it.
http://www.robbiewilliams(...)gift-from-me-and-guyquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:30 schreef bartrid het volgende:
dat nummer van Robbie Williams over de Brits?
quote:See, I reckon you're about an eight or a nine
Maybe even nine and a half in four beers time
That blue top shop top you've got on is nice
Bit too much fake tan though but yeah, you score high
pipster +2quote:
quote:Looking for the man who will love his woman
Looking for the woman who will love her man
Potver, ik had de juiste cadans nog niet, maar was wel dichtbij..quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:11 schreef MadMaster het volgende:
Na 30 keer in jezelf zingen, en weten dat je het kent, de juiste cadans gevonden:
Fraction To Much Friction - Tim Finn
MadMaster +2quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:11 schreef MadMaster het volgende:
Na 30 keer in jezelf zingen, en weten dat je het kent, de juiste cadans gevonden:
Fraction To Much Friction - Tim Finn
5 Goed...quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:42 schreef Homdeck het volgende:
bingoplayers - get up (rattle)
junkie xl - a little less conversation
doop - doop
will.i.am en eva simons - this is love
Pitbull. neyo , afrojack en consorten - give me everything
golden earring - when the lady smiles
shocking blue - venus
Weer 1 goede er bij, nog 1 te gaan...quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:50 schreef ranja het volgende:
Stars on 45 - Stars on 45
Sam and the Womp - Bom Bom
quote:Op woensdag 27 februari 2013 22:55 schreef Homdeck het volgende:
of radar love? geen idee eigenlijk of GR uberhaupt ooit nr 1 in de UK is geweest.
+ gastrollen (die ik maar goedgerekend heb dus) bijquote:1976: Mississippi - Pussycat
1993: No limit - 2 Unlimited
1994: Doop - Doop
1999: Boom, boom, boom, boom! - Vengaboys
1999: We're going to Ibiza - Vengaboys
2002: A little less conversation - Junkie XL (& Elvis Presley)
2002: Heaven - Do (& DJ Sammy & Yanou)
2006: Put your hands up for Detroit - Fedde le Grand
2008: Now you're gone - Mental Theo's Bazzheads (& Basshunter)
2011: Give me everything - Afrojack (& Pitbull, Ne-yo & Nayer)
2012: This is love - Eva Simons (& Will.i.am)
2013: Rattle (Get up) - Bingo Players (& Far East Movement)
2013: I could be the one - Nicky Romero (& Avicii)
+quote:2011: Loca people (What the f**k!) - Sak
2012: Bom bom - Sam & The Womp
Homdeck +2quote:De eerste Nederlandse compositie die op nummer 1 stond, was Eye Level van The Simon Park Orchestra (het thema van de Britse tv-serie Van der Valk uit begin jaren '70), gecomponeerd door Jan Stoeckart onder het pseudoniem Jack Trombey. De single stond in 1973 op nummer 1 in de Britse hitparade
quote:Aldous ByronClarkson (Den Haag, 13 april 1971), beter bekend onder zijn artiestennaam
is een Nederlands musicus, die zich heeft laten beïnvloeden door artiesten als Queen en Kate Bush.
Wat van wie?quote:Due to budgetary restraints, the record was recorded and mixed in seven days on a budget of between £2000 and £3000, which resulted in the band working sixteen or seventeen hours a day to complete the album.stated that as a result, the track "
" was actually planned to be much longer, but was cut down to 53 seconds because the tape ran out while recording, and they couldn't record it again.
Ik dorst ook niet meer te zeggen dat 'iedereen hier dit album wel zou kennen'...quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:40 schreef Mark het volgende:
Opgezocht en
Tip: het bedrag staat in ponden....
Sid speelde in Flowers Of Romance, waarin ook Siouxsie Sioux zat. Subtiel verschil.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:18 schreef cafca het volgende:
[..]
Zowel Sid Vicious als Robert Smith speelde daar een blauwe maandag in
MadMaster + 2quote:
Die naam zei me gewoon niks in relatie tot de Top 40 en nu zegt de naam me eigenlijk nog niks...quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
MadMaster + 2
Ooit zo makkelijk verdiend?
Het was een instinker.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die naam zei me gewoon niks in relatie tot de Top 40 en nu zegt de naam me eigenlijk nog niks...
Ah, er zijn politici in Nederland die door dat soort vragen het veld hebben kunnen ruimen, John Leerdam vorig jaar nog...quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het was een instinker.
deze heeft wel de Top 40 gehaald, staat ook in de Top2000
Maar da's een amerikaan, die niks te maken heeft met de Alex Harvey van The sensational AH band.
Helaas...quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:46 schreef pipster het volgende:
Ik ken der maar ene Boogie 2nite, je weet maar nooit natuurlijk.
Booty Luv (dat als duo inderdaad een hit scoorde met Boogie 2Nite) kwam voort uit Big Brovaz...quote:
Het zal, zegt me helemaal niets...quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:50 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Supergroep bedoel ik dus als in: bestaat uit leden die ieder voor zich al naam hebben gemaakt.
Ik ken één naam en van de andere twee de bands. Is dat goed genoeg?quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Booty Luv heeft ook Lucy Pearl gecoverd (Don't Mess With My Man). Lucy Pearl was wel een supergroep te noemen, uit welke leden bestond het?
Wat mij betreft wel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:50 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Ik ken één naam en van de andere twee de bands. Is dat goed genoeg?
Rafael Saadiq, een dame van En Vogue en een man uit A Tribe Called Quest.quote:
robdriessen +2quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Rafael Saadiq, een dame van En Vogue en een man uit A Tribe Called Quest.
kan me die clip herinneren, dacht dat daarin 2 dames te zien warenquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:53 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Rafael Saadiq, een dame van En Vogue en een man uit A Tribe Called Quest.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:55 schreef lubje25 het volgende:
[..]
kan me die clip herinneren, dacht dat daarin 2 dames te zien waren
o ja ben in de war met dezequote:Op donderdag 28 februari 2013 19:57 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Ik zie er in deze clip in ieder geval maar een.
Uw soepelheid wordt gewaardeerdquote:Op donderdag 28 februari 2013 19:54 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
robdriessen +2
Ik bedacht me net dat het eigenlijk wel een dubbele puntentopic is, maar vooruit, ik ben soepel.
De dame heet Dawn Robinson en de man heet Ali Shaheed Muhammed.
Ja, dit was wel een inkoppertje. :pquote:Op donderdag 28 februari 2013 20:06 schreef MadMaster het volgende:
En ik me kop maar pijnigen bij het bedenken van niet al te makkelijke vragen...
Is het een ongeschreven regel dat dubbele-punt-vragen extra moeilijk moeten zijn?quote:
Niet expliciet (impliciet vaak wel), maar om ze nou weg te geven...quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:16 schreef robdriessen het volgende:
Is het een ongeschreven regel dat dubbele-punt-vragen extra moeilijk moeten zijn?
Het ligt maar net aan de deelnemer. Ikzelf had deze niet geweten (ja, ik geef het eerlijk toequote:Op donderdag 28 februari 2013 20:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet expliciet (impliciet vaak wel), maar om ze nou weg te geven...
BlueChicagoMoon +2quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:23 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
George Harrison - My Sweet Lord?
Dat was het instinkerantwoord. Wel nummer 1, maar pre top 40.quote:
Jup, ik twijfelde tussen de twee nummers, toen ik me dit bedacht.quote:Dat was het instinkerantwoord. Wel nummer 1, maar pre top 40.
Technisch gezien heb je gelijk, maar voor twee punten verwacht ik het alter ego waar hij tegenwoordig zijn muziek onder uitbrengtquote:
Bol_Wan +2quote:Op donderdag 28 februari 2013 22:49 schreef Bol_Wan het volgende:
Cancei de Ser Sexy.. of iets wat daarop lijkt, spelling zal wel niet kloppen
Dat lijkt me meer dan voldoendequote:Op donderdag 28 februari 2013 23:01 schreef Blogman het volgende:
reservegetal: PIL Public Image Limited
Ph.D. Doctor in Philosophy
Drs. P. Doctorandus Polzer
Dit gaat over CCR: welke 10 nummers waren dat?quote:In de top-100 aller tijden van 1972 (een voorloper van de top-2000) komen zij maar liefst met 10 nummers voor.
Het moeten er natuurlijk wel 10 zijn. Anders weet ik niet welke van Mark je nomineert.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:21 schreef cafca het volgende:
Gooi ik er nog in:
Long as I can see the light
Sweet Hitchhiker
Commotion
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 00:11 schreef Mark het volgende:
Laat ik een beginnetje maken:
+Suzy Q
+I put a spell on you
Down on the corner
+Bad moon rising
+Proud Mary
+Who'll stop the rain
Born on the bayou
Have you ever seen the rain
+Up around the bend
+I heard it through the grapevine
Vooruit, toch antwoord.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:21 schreef cafca het volgende:
Gooi ik er nog in:
Long as I can see the light
Sweet Hitchhiker
Commotion
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:04 schreef robdriessen het volgende:
Duit in zakje:
- Fortunate Son
- Lookin' Out My Back Door
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:05 schreef Lonaa het volgende:
Nog 2 huh?
[quote]Op vrijdag 1 maart 2013 10:05 schreef Lonaa het volgende:
Nog 2 huh?
Fortunate son
Hey Tonight.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 10:19 schreef MadMaster het volgende:
Green River
Who'll Stop The Rain: al genoemd
quote:
En BlueChicagoBadMoonRising gaat er met de 2 punten vandoor !quote:
*Travelin' Band aanzet op Spotify*quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:18 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
CCR is nog aangeklaagd wegens plagiaat, dat ging om het nummer Travelin' Band. Welk nummer van wie zouden ze geplagieerd hebben?
Geen idee hoe het is afgelopen, denk dat het met een sisser is afgelopen, maar wat mij betreft wel terecht. Toen ik Travelin' Band voor het eerst hoorde, moest ik echt meteen aan dat nummer denken.
robdriessen +2quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:35 schreef robdriessen het volgende:
[..]
*Travelin' Band aanzet op Spotify*
Ik moet denken aan Good Golly Miss Molly van ... *piekert* Little Richard, toch?
n00biedoobiedoo +2quote:
Is het de tweelingbroer van Edwin Starr? (WAR!)quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waar kennen we Maurice Starr toch vooral van?
Tupacquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
OK, weinig animo voor deze vraag. Hij was de grote man achter New Kids On the Block. En New Edition.
Nieuwe:
Mag ik 5 namen uit de lijst 20 meest aangevraagde artiesten op National Prison Radio in de UK?
Alleen lijstjes van 5 gaarne.
Geheel niet gehinderd door enige voorkennis:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
OK, weinig animo voor deze vraag. Hij was de grote man achter New Kids On the Block. En New Edition.
Nieuwe:
Mag ik 5 namen uit de lijst 20 meest aangevraagde artiesten op National Prison Radio in de UK?
Alleen lijstjes van 5 gaarne.
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:13 schreef lubje25 het volgende:
queen i want to break free
johnny cash folsom prison bluese
George Michael Freedom
otis redding chain gang
ilse de lange the great escape
was garpjequote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alleen artiesten, lubje. En geen juiste antwoorden. Ze kennen Ilse ook niet in de UK denk ik.
Ja, ik wist dit.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat MOET jij dus net gelezen hebben.
Lonaa + 2
http://www.thesource.com/articles/260440
Rap, R&B, Metal en Reggae. Ergens verbaast het me nietquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dat MOET jij dus net gelezen hebben.
Lonaa + 2
http://www.thesource.com/articles/260440
Ik vond het wel een bijzonder lijstje.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:17 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Rap, R&B, Metal en Reggae. Ergens verbaast het me niet
Macklemore krijgt nu toch van iedereen heel positieve reviews met z'n rap-die-ergens-over-gaat. Heeft ook nog NOOIT een andere rapper gedaanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:18 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Ja hoor, en dan krijgt hiphop weer een negatief imago en zegt iedereen: zie je wel, wat een slechte muziek dat is.
Da's codetaal. Kartelvorming in de cokebranche.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:19 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Wie zijn trouwens artiesten als Vybz Kartel en K Koke? Zitten die daar zelf in de bak en vragen ze hun eigen plaatjes aan of wat?
OVER 9000!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:23 schreef Lonaa het volgende:
Vraag
Hoeveel awards heeft Metallica gewonnen?
Foutmarge van 10% is toegestaan.
40 danquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:26 schreef Lonaa het volgende:
Wow, wat zitten jullie hoog!
Ik had geen inspiratie, vandaar.
Ergens onder de 50.
24, maar ik wil het topic niet volmaken met getallen (had niet gezien dat we er al bijna waren)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |