abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123376831
Van mij mogen er nog vele tienduizenden studenten minder komen. Ik vind het echter onverstandig onze studenten te selecteren op leendurf c.q. de ouderlijke portemonnee, in plaats van op veelbelovendheid.

Voor het betaald voetbal laat je ook liever de paar honderd veelbelovendste voetballertjes toe tot de jeugdopleiding dan dat je uit een massa middelmatigen gaat kijken wiens ouders het betalen kunnen. En als er dan een of ander straatarm Maradonatje tussen zit, wil je die niet mislopen omdat ie de kosten te hoog vond.

Voor toelating tot het conservatorium moet je laten zien dat je op dat gebied echt wat in je mars hebt.

Maar voor natuurkunde is veelbelovendheid op het gebied van natuurkunde ineens niet meer het criterium, maar gaat de eerste schifting op de vraag of je de studieschuld aandurft. Intussen moeten we concurreren met landen die wel primair op talent selecteren. Het lijkt mij niet de meest voor de hand liggende weg uit de economische crisis.

Veel beter zou een leenstelsel zijn in combinatie met beurzen voor de zoveel procent meest belovende aspirant studenten.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 18:46:44 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_123376937
Heb er ook geen problemen mee als studenten de lening kwijtgescholden krijgen als ze summa cum laude afstuderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 12:24:13 #153
321876 Cherna
Fuck the System
pi_123405271
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

je haalt junior en senior door elkaar.

Ik geloof niet da je als junior machinist de 30k haalt....

Ik ben bv ingenieur en als ik mijn salaris vergelijk met iemand met gelijke aantal werkjaren en met een mbo diploma zit ik meestal een faktor 2 hoger, en die faktor groeit met mijn werkervaring alleen maar meer.
Een beetje fatsoenlijke senior ingenieur verdient al gauw 80k en dat is toch niet echt slecht te vinden lijkt me.

btw: project ingenieur is helemaal geen zwaar beroep :')

Deze discussie ga ik niet met jou aan. Je hebt geen idee wat project engineering inhoud. Maar dat schetst ook gelijk het probleem. Tja het rolt er allemaal wel uit en stelt niets voor. Eigenlijk zijn het de techneuten zelf schuld. En daar doe jij vrolijk aan mee.Ga maar eens bij een ingenieursbureau aan de slag als Project Engineer. Dan mag je blij zijn als je de 50.000 euro bruto haalt met de nodige jaren ervaring.
Daarbij als machinist zit je op circa 45.000 euro bruto(36 urige werkweek). Dan heb ik het nog niet over het goederenvervoer waar je mogelijk nog meer verdient omdat je daar de mogelijkheid hebt om alleen nachtdienst te draaien. Daarbij tel ik de secundaire arbeidsvoorwaarden niet eens mee die meer dan uitstekend zijn voor een machinist.

Waarom denk je dat ik zonder problemen die overstap heb kunnen maken? Juist omdat ik mbt tot het salaris bijna niets inleverde kon ik gewoon doen waar ik echt zin in had. Dat is dan wel het voordeel.
Btw ik heb 15 jaar als ontwerper gewerkt(hoofdconstructeur)natuurlijk begonnen als tekenaar in Duitsland incluis 3 jaar Bahrein en 3 jaar als project enigneer in de piping. Ik weet dus wel waar ik het over heb. En als ik mijn ex collega's dagelijks hoor klagen dan weet je het wel. Op het moment dat ik 40 jaar werd was ik zat om opdrachtgevers opzettelijk te bedonderen met bestekken die niet deugde, politieke spelletjes op de werkvloer, achterbaks gedrag. Dan ging het niet eens om het salaris dat nooit bij mij op plaats 1 stond. Eindelijk dan maar van mijn hobby mijn werk gemaakt met alle rust die daar bij hoort.
Misschien heb ik de fout(sarcastisch bedoeld) gemaakt om een gezin te stichten die mij helaas blokkeerde om in Duitsland te blijven werken en te wonen waar het nog echt om techniek gaat en niet om het politieke spel en poldermentaliteit. Maar op oudere leeftijd heb je geen zin meer om lang van huis te zijn of dagelijks vele km af te leggen. Ik wil natuurlijk mijn kinderen ook zien opgroeien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 27-02-2013 13:14:39 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_123405358
10.000 studenten die waarschijnlijk een kutstudie hadden gevolgd 'omdat het toch gratis is'.

Nou, nou, die gaan we missen hoor!
pi_123408401
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb er ook geen problemen mee als studenten de lening kwijtgescholden krijgen als ze summa cum laude afstuderen.
dit is echt een goed plan.

dan gaan studenten wellicht studeren in plaats van tevreden te zijn met een zesje.
pi_123409401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 13:54 schreef Chahna het volgende:

[..]

dit is echt een goed plan.

dan gaan studenten wellicht studeren in plaats van tevreden te zijn met een zesje.
Mwah, de meeste jongeren beseffen wel dat ze dat nooit gaan halen. De echte slimmerikken halen uit zichzelf al zulke cijfers.
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:28:10 #157
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123409506
Ze hadden gewoon moeten houden zoals het was.

Studeer je af wordt de schuld kwijtgescholden, doe je dat niet betaal je terug.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 27 februari 2013 @ 14:35:49 #158
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123409742
ik zie eigenlijk dus alleen maar positieve punten van dit leenstelel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123409892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:28 schreef Killaht het volgende:

Dit dus.
pi_123415611
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 14:28 schreef Killaht het volgende:

Ja, maar misschien is dit ook wel positief omdat d'r dus minder mensen gaan studeren. En ik denk op zich dat d'r op dit moment best veel mensen niet op het juiste niveau zitten (te hoog omdat er zoveel doorstroommogelijkheden zijn). Hoewel ik ook denk dat er tussen mbo en hbo niet zoveel verschil zit bij de meeste opleidingen. :)

Het sociale leenstelsel gaat gelukkig pas vanaf 2014 in, zodra je in 2013 begint heb je d'r geen last van. Mij persoonlijk kan de studiefinanciering niet zoveel interesseren, als ik mijn OV maar kan behouden in de toekomst. :')
pi_123415791
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Kortom: studeren voor een baan die je misschien totaal niet ziet zitten. Dát zal lekker motiveren.
Mijn idee: ik doe een 'pretstudie' (en dát beroep is toch wel mijn 'droom' :') ) gecombineerd met een 'relevante' studie waar veel vraag naar is en die studie is ook redelijk interessant/leuk. Misschien rooskleurig gedacht, geen idee? Maar op zich is het wel te realiseren als je maar genoeg motivatie hebt.

Misschien moeten meer studenten zo denken als het financieel kan? :P
pi_123416095
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:05 schreef Ziba het volgende:

[..]

Mijn idee: ik doe een 'pretstudie' (en dát beroep is toch wel mijn 'droom' :') ) gecombineerd met een 'relevante' studie waar veel vraag naar is en die studie is ook redelijk interessant/leuk. Misschien rooskleurig gedacht, geen idee? Maar op zich is het wel te realiseren als je maar genoeg motivatie hebt.

Misschien moeten meer studenten zo denken als het financieel kan? :P
Je bent vergeten de studie die je doet te noemen
pi_123416161
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:14 schreef Rzr101 het volgende:

[..]

Je bent vergeten de studie die je doet te noemen
Ik praat over de toekomst. Ik ben dus van plan om twee studies te combineren: pret en relevant. Pretstudies zijn niet per definitie pretstudies, denk ik, zit soms wel toekomst in. :P
pi_123416273
Aha. Welke studies wil je combineren (journalistiek/reisleider in het pret-gedeelte? :D )
Over het verschil tussen MBO/HBO, laatstgenoemde ligt in verhouding dichter bij het WO dan bij het MBO.
pi_123416703
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 17:20 schreef Rzr101 het volgende:
Aha. Welke studies wil je combineren (journalistiek/reisleider in het pret-gedeelte? :D )
Over het verschil tussen MBO/HBO, laatstgenoemde ligt in verhouding dichter bij het WO dan bij het MBO.
Jaaaa, journalistiek in het pret-gedeelte. Hoe raad je het. :P Dus een WO pretstudie waarmee ik de journalistiek in kan en daarnaast een 'relevante' studie zegmaar :') . Lijkt mij best een slimme oplossing.
pi_123448790
Nu.nl: "berekeningen leenstelsel kloppen niet" - http://www.nu.nl/economie(...)el-kloppen-niet.html
  donderdag 28 februari 2013 @ 11:50:45 #167
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123449561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 16:59 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja, maar misschien is dit ook wel positief omdat d'r dus minder mensen gaan studeren. En ik denk op zich dat d'r op dit moment best veel mensen niet op het juiste niveau zitten (te hoog omdat er zoveel doorstroommogelijkheden zijn). Hoewel ik ook denk dat er tussen mbo en hbo niet zoveel verschil zit bij de meeste opleidingen. :)

Het sociale leenstelsel gaat gelukkig pas vanaf 2014 in, zodra je in 2013 begint heb je d'r geen last van. Mij persoonlijk kan de studiefinanciering niet zoveel interesseren, als ik mijn OV maar kan behouden in de toekomst. :')
Ik zie het niet als een positief iets. Er is steeds meer vraag naar hoogopgeleid personeel en HBO is hiervoor de standaard geworden. Om even 10.000 minder afstudeerders te zien verdwijnen, dat heeft invloed op de markt uiteindelijk.

Als we een kennis economie willen blijven, zullen we dus meer hogeropgeleid personeel nodig hebben.

Ik merk eveneens dat er veel negatieve gedachten zijn over studenten hier, dat het feesten is en men voor de lol studies doen. Maar in praktijk is dat niet zo, althans die worden er snel uitgefilterd.

Het 1e jaar (orientatie jaar) letten leraren erg goed op de geschiktheid en motivatie van studenten. Na het 1e jaar zijn dan ook de meeste studenten die niet geschikt zijn eruit gewerkt.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:14:16 #168
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123450370
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ik zie het niet als een positief iets. Er is steeds meer vraag naar hoogopgeleid personeel en HBO is hiervoor de standaard geworden. Om even 10.000 minder afstudeerders te zien verdwijnen, dat heeft invloed op de markt uiteindelijk.

Als we een kennis economie willen blijven, zullen we dus meer hogeropgeleid personeel nodig hebben.

Ik merk eveneens dat er veel negatieve gedachten zijn over studenten hier, dat het feesten is en men voor de lol studies doen. Maar in praktijk is dat niet zo, althans die worden er snel uitgefilterd.

Het 1e jaar (orientatie jaar) letten leraren erg goed op de geschiktheid en motivatie van studenten. Na het 1e jaar zijn dan ook de meeste studenten die niet geschikt zijn eruit gewerkt.
Studenten die niet met plezier studeren halen over het algemeen mindere resultaten dan studenten die wel plezier hebben in het studeren. Dat sommige studenten plezier halen uit bier drinken na het college maakt weinig uit, als mensen maar hun plezier behouden. Het gemekker op feestende studenten heb ik altijd wat kortzichtig gevonden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:31:59 #169
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_123450903
Grote probleem in het onderwijs is mijns inziens het veel te grote aantal werknemers wat niet actief met het onderwijs zelf bezig is. Een opleidingsinstituut is tegenwoordig steeds meer 'prestatiegericht' wat alleen inhoudt dat de cijfertjes die ze moeten overleggen, er goed uitzien. Of die ingeschreven studenten/scholieren nu werkelijk daar studeren, zal ze worst wezen zolang ze het budget maar kunnen incasseren. Onderwijsinstellingen die bij elkaar een godsvermogen in kas hebben om mee op de beurs te speculeren, wat dus blijkbaar niet wordt aangewend om hun kerntaak -onderwijs- mee te financieren.

En dan denkt zo'n minister er goed aan te doen om de kosten steeds meer af te wentelen op de studenten en het onderwijsgevend personeel (salarisbevriezing).

Wat er al eerder door anderen gezegd is; studeren moet blijkbaar weer elitair worden. Die zoon van de bouwvakker gaat maar naar het VMBO, de zoon van de manager naar de HBO/Universiteit. 'Arbeiders' die nog PvdA stemmen hebben echt een metersdikke plaat voor de kop :')

Ik leg zelf in ieder geval al een sloot geld opzij zodat mijn kinderen later kunnen studeren, maar ik weet ook dat die bouwvakker dat waarschijnlijk niet kan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 28 februari 2013 @ 12:33:53 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123450969
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 11:50 schreef Killaht het volgende:

[..]

kwantiteit boven kwaliteit dan maar... denk niet dat dat onze economie ten goed gaat komen... als je een goed stel hersens hebt weet je dat er iets van je gevraagd wordt, en dat dat geld kost wat je later gewoon op een meest gunstige manier hoeft terug te betalen over een termijn waarbij je al bejaard bent... dus nah, slimme mensen blijven, kaf/koren... prima
  donderdag 28 februari 2013 @ 13:42:10 #171
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123453492
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:33 schreef Re het volgende:

[..]

kwantiteit boven kwaliteit dan maar... denk niet dat dat onze economie ten goed gaat komen... als je een goed stel hersens hebt weet je dat er iets van je gevraagd wordt, en dat dat geld kost wat je later gewoon op een meest gunstige manier hoeft terug te betalen over een termijn waarbij je al bejaard bent... dus nah, slimme mensen blijven, kaf/koren... prima
Waarom kwantiteit? Alle opleidingen worden streng geaccrediteerd en Nederland heeft een van de betere kwaliteit opleidingen.

Jij stelt dat als dit onderwijs voor iedereen toereikend is ten koste zal gaan van de kwaliteit? Mensen die geen hbo of wo kunnen, zullen hierin ook niet slagen, dus kaf/koren. Je bent van mening dat mensen geen gelijke kansen geboden mogen worden?

Wat je dan krijgt is op termijn een tekort en gemiste talenten die zich niet optimaal hebben kunnen ontwikkelen. Tenzij je geilt op jezelf superieur vinden en dat niet van andere mensen verlangt.

Ik ben van mening dat de studie een investering en afspraak is tussen overheid en student en de student beloond wordt als hij deze studie afrond. Komt hij de afspraak niet na moet hij/zij terug betalen. De kosten bij het afronden worden kwijtgescholden, maar ruim terugverdient op lange termijn door de student d.m.v. een goede bijdrage aan de maatschappij.
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:16 #172
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123454764
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef Killaht het volgende:
Ik ben van mening dat de studie een investering en afspraak is tussen overheid en student en de student beloond wordt als hij deze studie afrond. Komt hij de afspraak niet na moet hij/zij terug betalen. De kosten bij het afronden worden kwijtgescholden, maar ruim terugverdient op lange termijn door de student d.m.v. een goede bijdrage aan de maatschappij.
Als een student dat kennelijk ruimschoots terugverdient is het toch geen probleem om je studiekosten in eerste instantie te lenen als zijnde investeringskosten?
Op die manier voorkom je dat je als samenleving investeert in duizenden psychologen en kunsthistorici die we niet nodig hebben en aan vrouwelijke academici die nadat ze kinderen hebben stoppen met het maken van een carrière. Dat laatste is op zich natuurlijk prima, maar om dat nu als samenleving te faciliteren gaat ook wat ver.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:18:51 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123457768
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:42 schreef Killaht het volgende:

[..]

Waarom kwantiteit? Alle opleidingen worden streng geaccrediteerd en Nederland heeft een van de betere kwaliteit opleidingen.

Jij stelt dat als dit onderwijs voor iedereen toereikend is ten koste zal gaan van de kwaliteit? Mensen die geen hbo of wo kunnen, zullen hierin ook niet slagen, dus kaf/koren. Je bent van mening dat mensen geen gelijke kansen geboden mogen worden?

Wat je dan krijgt is op termijn een tekort en gemiste talenten die zich niet optimaal hebben kunnen ontwikkelen. Tenzij je geilt op jezelf superieur vinden en dat niet van andere mensen verlangt.

ik kan me niet voorstellen dat iemand zich tegen zou houden om een opleiding te volgens hiervoor.. en waarom zou men? Ik vind het echt huillie gedrag van de verontwaardigden
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:20:38 #174
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123457869
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:18 schreef Re het volgende:

[..]

ik kan me niet voorstellen dat iemand zich tegen zou houden om een opleiding te volgens hiervoor.. en waarom zou men? Ik vind het echt huillie gedrag van de verontwaardigden
Wat bedoel je precies?
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:23:14 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123458004
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:20 schreef Killaht het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
waarom zou je als je gemotiveerd bent om de rest van je toekomstige leven te willen profiteren van een benodigde opleiding jezelf die opleiding onthouden omdat je een lening moet aangaan...
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:26:29 #176
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_123458157
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als een student dat kennelijk ruimschoots terugverdient is het toch geen probleem om je studiekosten in eerste instantie te lenen als zijnde investeringskosten?
Op die manier voorkom je dat je als samenleving investeert in duizenden psychologen en kunsthistorici die we niet nodig hebben en aan vrouwelijke academici die nadat ze kinderen hebben stoppen met het maken van een carrière. Dat laatste is op zich natuurlijk prima, maar om dat nu als samenleving te faciliteren gaat ook wat ver.
Het is niet dat je dat terugverdient omdat je een diploma haalt (en dan opeens 40.000 euro per jaar gestort krijgt als beloning) maar omdat je daarna over de minimale kennis en vaardigheden beschikt om te kunnen werken en produceren in relatief complexe en zware banen.

Een persoon verdient meer omdat hij zijn tijd besteed door te werken en hoog gespecialiseerd werk af te leveren. Dat is een verdienste van zijn arbeid waar bloed, zweet en tranen in gaat zitten en waar vervolgens iedereen ook van meeprofiteert. Dat moet je belonen, niet bestraffen met een schuld met 5 nullen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_123459279
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:23 schreef Re het volgende:

[..]

waarom zou je als je gemotiveerd bent om de rest van je toekomstige leven te willen profiteren van een benodigde opleiding jezelf die opleiding onthouden omdat je een lening moet aangaan...
Omdat we (dacht ik althans) ergens rond 2008 met zijn allen er wel uit waren dat het een nogal onverstandig idee is om geld te lenen als er geen garantie is dat je het terug kunt betalen. Het feit dat dit ook nog eens een lening is waar je van te voren de voorwaarden niet van weet (je weet niet hoe veel je moet lenen en tegen welke rente je later terug moet betalen) maakt het nog eens 10x zo onverstandig.
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:55:26 #178
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_123459599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat niemand zit te wachten dat als hij eindelijk op de arbeidsmarkt komt en een structurele bijdrage kan leveren aan de maatschappij een lening van enkele 10.000de euro's aan zijn been heeft hangen. De mogelijkheden tegenwoordig om als starter te jezelf verder te ontplooien zijn al beperkt. Dan kijk ik alleen al naar de huizenmarkt, die het onmogelijk maakt voor starters.

Dat is een ander verhaal, investeren en opleiden moet anders, maar niet op deze manier. Zoals ik al eerder aangaf moet er meer gekeken worden naar de vraag aan personeel in alle sectoren en dit over een langere termijn. Daarop anticiperen en bepaalde opleidingen aantrekkelijker maken. Zowel bedrijven als overheid dienen dus beter samen te werken.
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:56:31 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_123459640
We moeten sowieso eens stoppen met het financieren van studies die je opleiden voor de bijstand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:59:14 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123459730
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:55 schreef Killaht het volgende:

[..]

Omdat niemand zit te wachten dat als hij eindelijk op de arbeidsmarkt komt en een structurele bijdrage kan leveren aan de maatschappij een lening van enkele 10.000de euro's aan zijn been heeft hangen. De mogelijkheden tegenwoordig om als starter te jezelf verder te ontplooien zijn al beperkt. Dan kijk ik alleen al naar de huizenmarkt, die het onmogelijk maakt voor starters.

Dat is een ander verhaal, investeren en opleiden moet anders, maar niet op deze manier. Zoals ik al eerder aangaf moet er meer gekeken worden naar de vraag aan personeel in alle sectoren en dit over een langere termijn. Daarop anticiperen en bepaalde opleidingen aantrekkelijker maken. Zowel bedrijven als overheid dienen dus beter samen te werken.
die schuld wordt toch niet meegerekend met je hypoteheekberekening oid... en gustiger lenen dan een studielening is niet mogelijk... en wees eens inventief, laat je sponsoren, laat je beurs met een scholarship bekostigen, wet ik veel maar ga niet janken van dat het een blok aan je been is... idd ga dan niet studeren en werk je zo op in de maatschappij... of niet
pi_123459818
quote:
3s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:59 schreef Re het volgende:

[..]

die schuld wordt toch niet meegerekend met je hypoteheekberekening oid... en gustiger lenen dan een studielening is niet mogelijk... en wees eens inventief, laat je sponsoren, laat je beurs met een scholarship bekostigen, wet ik veel maar ga niet janken van dat het een blok aan je been is... idd ga dan niet studeren en werk je zo op in de maatschappij... of niet
http://www.nu.nl/geldzaken/2976450/bkr-wil-grip-studieschuld.html
pi_123459821
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
We moeten sowieso eens stoppen met het financieren van studies die je opleiden voor de bijstand.
Niet mee eens. Kennis hoeft niet altijd in dienst te staan van de economie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_123462005
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

maar opleiden voor de bijstand moet je gewoon niet doen.

kappen dus met onzinstudies etc. als mensen deze willen volgen financieren ze het ook zelf maar.
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 16:51:07 #184
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_123462321
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kennis die jij bedoeld is vrij beschikbaar op internet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:54:11 #185
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123462458
quote:
mooi, je eigen bron zegt dus van niet :)
pi_123462576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:51 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die kennis die jij bedoeld is vrij beschikbaar op internet.
In boeken, bedoel je.
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 16:58:16 #187
341203 3-voud
pi_123462623
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In boeken, bedoel je.
Nee, internet. Lees maar terug.
pi_123462697
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:58 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee, internet. Lees maar terug.
Jij bent natuurlijk zo'n type dat Wikipedia gebruikt als spoedcursus voor van alles en nogwat.
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 17:01:38 #189
341203 3-voud
pi_123462762
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk zo'n type dat Wikipedia gebruikt als spoedcursus voor van alles en nogwat.
Nouja, je kunt over alles en nog wat complete cursussen vinden. Zelfs antwoorden van examens.
Geen grotere encyclopedie dan het internet.
pi_123463152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nouja, je kunt over alles en nog wat complete cursussen vinden. Zelfs antwoorden van examens.
Geen grotere encyclopedie dan het internet.
Je wordt geen antropoloog door wat websites af te struinen.
  donderdag 28 februari 2013 @ 17:15:55 #191
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_123463397
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wordt geen antropoloog door wat websites af te struinen.
Ik heb een paar gerelateerde wiki pagina's bezocht en dat brengt mij toch wel op het niveau van iemand die tientallen dikke boeken en vele wetenschappelijke artikelen heeft moeten verwerken hoor.
pi_123463475
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:15 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik heb een paar gerelateerde wiki pagina's bezocht en dat brengt mij toch wel op het niveau van iemand die tientallen dikke boeken en vele wetenschappelijke artikelen heeft moeten verwerken hoor.
Inderdaad.

Internet is leuk voor een cursus cocktails maken en domme weetjes. Meer niet.
  † In Memoriam † donderdag 28 februari 2013 @ 20:15:26 #193
341203 3-voud
pi_123472117
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 17:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inderdaad.

Internet is leuk voor een cursus cocktails maken en domme weetjes. Meer niet.
Klopt. Online studieboeken, copien van echte boeken, zijn ook minder omdat online. Dus.
In 2007 begonnen ze er al mee. Zinloos eigenlijk: http://www.nu.nl/internet(...)tis-beschikbaar.html
pi_123474595
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat we (dacht ik althans) ergens rond 2008 met zijn allen er wel uit waren dat het een nogal onverstandig idee is om geld te lenen als er geen garantie is dat je het terug kunt betalen. Het feit dat dit ook nog eens een lening is waar je van te voren de voorwaarden niet van weet (je weet niet hoe veel je moet lenen en tegen welke rente je later terug moet betalen) maakt het nog eens 10x zo onverstandig.
Dit dus, je leert als overheid zijnde nu de nieuwe generatie dat lenen prima kan, terwijl we op dit moment nog de gevolgen ondervinden van de problemen die het geeft. Sterker nog, dit leengedrag wordt aangemoedigd omdat er bezuinigd moet worden omdat er teveel geleend is. Zo komen we er nooit natuurlijk.

Daarnaast richting de mensen die vinden dat studenten niet zo moeten zeiken: Ze krijgen een lastenverzwaring van ¤15.000,- door het afschaffen van stufi en OV. Die mogen ze wel in termijnen betalen, maar niemand in Nederland wordt er blij van om maar even ¤15.000,- extra te betalen aan de overheid. Er worden klaagtopics geopend over kleinere bezuinigingen die ook nog eens kleinere doelgroepen treffen. Doen alsof dit dan allemaal maar gezeur is lijkt me dan ook misplaatst.
pi_123475186
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Klopt. Online studieboeken, copien van echte boeken, zijn ook minder omdat online. Dus.
In 2007 begonnen ze er al mee. Zinloos eigenlijk: http://www.nu.nl/internet(...)tis-beschikbaar.html
Hm ja oke, je hebt een punt. Zelf geef ik de voorkeur aan een boek, maar je hebt gelijk.
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:36:41 #196
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123480861
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:22 schreef QBay het volgende:
Als je echt talent voor iets hebt, dan heb je geen studie nodig om dat uit te buiten.
van jouw geld?
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:38:02 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_123480947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:44 schreef Chahna het volgende:

[..]

maar opleiden voor de bijstand moet je gewoon niet doen.

kappen dus met onzinstudies etc. als mensen deze willen volgen financieren ze het ook zelf maar.
Welke zijn de onzinstudies, gewoon dat we weten waar we het over hebben?
pi_123486704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef k3vil het volgende:

[..]

Het recht wordt niet ontnomen, maar het wordt zo onmogelijk gemaakt gebruik te maken van het recht.

Men heeft recht op onderwijs, ongeacht of alle ramen en deuren van de scholen in Nederland zijn dicht gemetseld.
Het vrijwel onmogelijk maken om van een recht gebruik te maken is vrijwel hetzelfde als iemand het recht ontnemen laten we dat even voorop stellen, dit is geen semantische discussie, dit is een discussie van normen en waarden die voorop dienen te staan, een principiële discussie, dat is zo belangrijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dacht dat jij het trollen moe was?
Ik tr0ll maar zelden.
pi_123495525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 00:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het vrijwel onmogelijk maken om van een recht gebruik te maken is vrijwel hetzelfde als iemand het recht ontnemen laten we dat even voorop stellen, dit is geen semantische discussie, dit is een discussie van normen en waarden die voorop dienen te staan, een principiële discussie, dat is zo belangrijk.

[..]

Ik tr0ll maar zelden.
Mee eens.

In Nederland wordt op dit moment de drempel steeds hoger om te studeren. Als deze trend zo blijft, dan wordt studeren weer alleen voor de elite.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 12:42:27 #200
286096 Chahna
schattig
pi_123495877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Welke zijn de onzinstudies, gewoon dat we weten waar we het over hebben?
als je dat niet weet adviseer ik je om geen studie te beginnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')