Dan zou die volgens mij last hebben van ondergewicht gezien zijn lengte. Lijkt mij dus ook erg sterk.quote:Op zondag 24 februari 2013 20:19 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Vettel weegt toch geen 58KG?
Dat vind ik moeilijk te geloven...
Ik heb ongeveer dezelfde lengte als Pic/Gutierrez en ik heb ook een tijd rond hun gewicht gezeten. Pas later ben ik opeens wat zwaarder gaan wegen. En nee, ik ben niet veel meer gaan eten.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:11 schreef Peterselieman het volgende:
Ook Pic en Gutierrez zijn erg licht voor hun lengte
Fixed. relevante username heb je.quote:Op maandag 25 februari 2013 10:25 schreef TallMan het volgende:
In het plaatje staat Button op 1m83 niet op 1m73
quote:
quote:De carričre van Marussia-coureur Luiz Razia is mogelijk al over voordat hij überhaupt één race gereden heeft. Sponsoren van de Braziliaan betalen niet, waardoor hij in Barcelona niet mocht testen voor het team, zegt hij tegen Folha de Sao Paulo.
De 23-jarige Razia kwam bij Marussia ten faveure van Timo Glock, vooral vanwege zijn sponsorgeld. Nu blijkt dat zijn sponsoren niet met geld over de brug komen, heeft het team hem op non-actief gesteld totdat er betaald is. Het conflict met de sponsoren is de reden dat hij de afgelopen testsessie in Barcelona niet reed.
“In het contract zijn er verschillende partijen en ze hebben verantwoordelijkheden”, zegt Razia. “We hebben echter vertrouwen, ook al zijn er wat problemen. We hebben er alles aan gedaan om voorbereid te zijn, dus we kunnen onszelf niets verwijten.”
Toch is de Braziliaan hoopvol dat hij tijdens de laatste testdagen in Barcelona, van 28 februari tot en met 3 maart, weer in de auto kan stappen. “Ik ga ervan uit dat ik dan weer gewoon kan rijden”, zegt Razia.
Razia kon tijdens het eerste testmoment in Jerez wel twee dagen rijden in de Marussia, maar in Barcelona was het rookie-teamgenoot Max Chilton die alle vier de dagen voor zijn rekening nam. Vorig jaar mistte het team de gehele testvoorbereiding voorafgaand aan de eerste race in Australië.
Stond een aardig stukje in de Auto Motor und Sport (papieren versie) over de financiële situatie van de F1 teams, wordt je niet vrolijk van en volgend jaar zijn ze het dubbele kwijt aan de motorenquote:Op maandag 25 februari 2013 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
Razia schijnt al, voordat het seizoen begonnen is, betalingsproblemen te hebben.
[..]
TTquote:Op maandag 25 februari 2013 14:49 schreef k_man het volgende:
Wel ironisch dat iemand die Massa heet nou juist zo weinig massa heeft.
Wat lengte en gewicht betreft, zou ik me in goed gezelschap bevindenquote:
De rest rijdt dus vanzelfsprekend met geelquote:Sebastian Vettel
Fernando Alonso
Jenson Button
Kimi Räikkönen
Nico Rosberg
Nico Hülkenberg
Paul di Resta
Pastor Maldonado
Jean-Eric Vergne
Charles Pic
Luiz Razia.
Wel handig bij mercedes want je gaat HAM en ROS niet met de kleurstelling van hun helmen kunnen onderscheiden. En alleen Williams heeft een duidelijk zichtbaar nummer op hun livery.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:47 schreef vosss het volgende:
Komend jaar rijden deze heren met een rode T-cam:
[..]
De rest rijdt dus vanzelfsprekend met geel
Yup, voor het eerst dat ieder team KERS heeft.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:56 schreef rubbereend het volgende:
iedereen heeft dus KERS begrijp ik uit de OP
Airbusquote:Op maandag 25 februari 2013 22:18 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat is toch gewoon een vette helm of niet dan?
[ afbeelding ]
Ja, Tony heeft aardig wat vliegtuigen daar gekochtquote:
Ik zag in oktober/november nog een kartrace van Max Verstappen op MotorsTV. Die zenden echt veel klasses uit hoor!quote:Op maandag 25 februari 2013 23:39 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Schumacher het op gaan nemen tegen Verstappen in de karts aankomend weekend.
Maar dan niet tegen Jos maar tegen Max.
Schumacher op een Tony en Max op zn CRG.
Aankomend weekend. Jammer dat die wedstrijden nooit eens op tv zijn. Vroeger waren die wel eens op Eurosport, maar dat is al meer dan 15 jaar geleden dat ik die voor het laatst zag.
Nee tenzij jezelf een HD pakket heb. Althans dat dacht ikquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:54 schreef LWD-Godius het volgende:
Een vraagje voor degene die Sport1 abonnement hebben, krijg je bij dat abonnement automatisch HD-kanalen? Nu op de gratis, voor een maandje, 'sport1 select' bij KPN wordt alles op SD kwaliteit uitgezonden. Voetbalwedstrijden zijn in SD kwaliteit echt niet om aan te gluren op die zender.
Bij UPC moet je in ieder geval een abonnement hebben op HD wil je ze krijgen voor Sport1. Neem dus aan dat dat ook voor de andere aanbieders zal gelden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:54 schreef LWD-Godius het volgende:
Een vraagje voor degene die Sport1 abonnement hebben, krijg je bij dat abonnement automatisch HD-kanalen? Nu op de gratis, voor een maandje, 'sport1 select' bij KPN wordt alles op SD kwaliteit uitgezonden. Voetbalwedstrijden zijn in SD kwaliteit echt niet om aan te gluren op die zender.
Ik bedoel natuurlijk Sport1 HD kanalen. Ik heb al een hd-pakket. Maar uit dit antwoord van je neem ik aan dat sport1 voetbal, golf, sport x allemaal in HD zijn bij een Sort1 abonnement.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:07 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Nee tenzij jezelf een HD pakket heb. Althans dat dacht ik
Ik heb twee HD-kanalen van Sport 1, dus niet alles is in HD.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:17 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk Sport1 HD kanalen. Ik heb al een hd-pakket. Maar uit dit antwoord van je neem ik aan dat sport1 voetbal, golf, sport x allemaal in HD zijn bij een Sort1 abonnement.
Ik ook. Via Ziggoquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb twee HD-kanalen van Sport 1, dus niet alles is in HD.
die gasten gaan gewoon alles in 2014 winnenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Renault takes lid off of 2014 F1 turbo engine
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met een grotere overmachtquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:06 schreef JohnB52 het volgende:
Doen ze de afgelopen 3 jaar ook al ;-)
Dit is de direct link: http://www.radioveronica.(...)rt-1?intern=overviewquote:Formule 1 zie je vanaf dit seizoen op Sport1! Dankzij Radio Veronica kijk je binnenkort helemaal gratis en voor niks! Luister van 4 t/m 8 maart naar Somertijd en doe mee met de Formule 1 Quiz. Je maakt dan iedere dag kans op het Sport 1 Formule 1 prijzenpakket, met daarin:
Een half jaar Sport 1 GO
Een Perry Sport waardebon t.w.v. ¤ 20,-
Een uitgave van het Formule 1 Magazine
Ben jij één van de gelukkige dagwinnaars? Dan ga je door voor de hoofdprijs: een geheel verzorgde trip voor 2 personen naar de Grand Prix van Barcelona op 12 mei 2013!
Meedoen is simpel. Speel tussen 4 en 8 maart bij Somertijd, tussen 16.00 en 19.00 uur, mee met de Formule 1 Quiz door een sms te sturen met het juiste antwoord. Word jij teruggebeld om je antwoord in de uitzending te geven? Dan win je de dagprijs en maak je direct kans op de hoofdprijs!
erger dan het vertrek van Hamilton zelfquote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
pfoe, dat is een harde dreun voor McLaren
Is volgens mij ook al met gardening leave.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:30 schreef bodylotion het volgende:
Hoe kan zo'n man nog bij een team betrokken worden als ze weten dat hij volgend jaar overstapt naar Merc... Die krijgt toch niets meer te weten ...
Dat is waar ik ook op hoopte ja. Ik ben echter nieuw met Interactieve TV van KPN, vanaf maart hebben wij dat hier voor het eerst met Sport1 erbij, maar op de site van KPN wordt het HD-kanaal van Sport1 niet in de lijst genoemd.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:54 schreef LWD-Godius het volgende:
Een vraagje voor degene die Sport1 abonnement hebben, krijg je bij dat abonnement automatisch HD-kanalen? Nu op de gratis, voor een maandje, 'sport1 select' bij KPN wordt alles op SD kwaliteit uitgezonden. Voetbalwedstrijden zijn in SD kwaliteit echt niet om aan te gluren op die zender.
zeker. ook omdat McLaren in 2010 ook al Pat Fry kwijt is geraakt aan Ferrari. Zijn bij elkaar toch twee erg belangrijke schakels binnen zo'n team die je moet vervangen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:11 schreef Joene het volgende:
[..]
erger dan het vertrek van Hamilton zelf
Zetten ze op non-actief...of wc's poetsen?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 22:30 schreef bodylotion het volgende:
Hoe kan zo'n man nog bij een team betrokken worden als ze weten dat hij volgend jaar overstapt naar Merc... Die krijgt toch niets meer te weten ...
"gardening leave"quote:Op woensdag 27 februari 2013 01:03 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Zetten ze op non-actief...of wc's poetsen?
Paardenmelkquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:04 schreef Alleskids het volgende:
zit er stijfsel in die Canberra milk, of azijn?
quote:Susie Wolff has vowed to continue her "step by step" progress towards the F1 grid.
Last year just a development driver, Williams has ramped up the 30-year-old Scot's programme for 2013, and earlier this month she was bestowed the honour of debuting the new FW35 during an aerodynamic test.
Revealing that Bernie Ecclestone is "massively pushing" for a woman to join the exclusively-male grid in the near future, Wolff said her next goal is to obtain an FIA super license.
That is the mandatory credential to be allowed to drive during a grand prix weekend, including holding the status as an official stand-in 'reserve' driver.
"Things are going well," Wolff, whose husband is the Mercedes shareholder and boss Toto Wolff, said.
"I think we are going step by step and, of course, the next step will be to get my super license," she is quoted by Brazil's Totalrace.
"I don't want to come out and just say 'Yes, I want to be on the grid next year'," insisted Wolff.
"My plan is to get the license, have more time in the car, help the team as much as I can and just keep going step by step."
Laadkleppen dichtquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:27 schreef sasquatsch het volgende:
Susie Wolff wil Williams reserverijder worden en de eerste stap is het halen van een superlicentie.
[..]
Daar is niet veel voor nodigquote:Op woensdag 27 februari 2013 10:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik schat haar een stuk hoger in dan die Spaanse
quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
dat is waar. Ik denk dat van de racende vrouwen op dit moment Simona de Silvestro de meeste kans zou hebben om redelijk mee te komen in de Formule 1.
Zeker met dat haar aan de binnenkant.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:18 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat is toch gewoon een vette helm of niet dan?
[ afbeelding ]
En Danicka dan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
dat is waar. Ik denk dat van de racende vrouwen op dit moment Simona de Silvestro de meeste kans zou hebben om redelijk mee te komen in de Formule 1.
Formule 1 is voor haar te hoog gegrepen. Daarnaast is het voor haar commercieel gezien ook niet interessant. Ze zit nu in de NASCAR, waar ze op de ovals goed mee moet kunnen komen.quote:
Ja, er wordt nog druk aan geklust en zodra hij open gaat wordt weer uitgebreid over berichtquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:43 schreef gias het volgende:
Is er iets bekend over de fok manager competitie? Wordt ie gehouden voor 2013?
Zie er nog niks over staan op de fp.
quote:Nu de Formule 1-uitzendingen verdwenen zijn, zal RTL7 komend seizoen wel de GP2 voor zijn rekening nemen. Sowieso zal elke race in een samenvatting aan bod komen, maar er worden ook vijf races live uitgezonden.
RTL7 verloor de Formule 1-rechten eerder aan Sport1, maar zal zich dus nog wel richten op de GP2. De races in Engeland, Duitsland, België, Hongarije en Italië zullen live uitgezonden worden, alle andere komen aan bod middels een samenvatting. Het commentaar zal waarschijnlijk verzorgd worden door Allard Kalff.
Ook dit seizoen zullen er Nederlanders actief zijn in de GP2. Daniel de Jong rijdt voor het Nederlandse MP Motorsport en Robin Frijns hoopt zich nog te kunnen verzekeren van een stoeltje voor het nieuwe seizoen.
Formule Renault 3.5 bij Tech1 (waar Bianchi vorig jaar reed).quote:
Hm is dat een vooruitgang? Volg die klasse niet echtquote:Op woensdag 27 februari 2013 13:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule Renault 3.5 bij Tech1 (waar Bianchi vorig jaar reed).
Min of meer vergelijkbaar met GP2, waarbij coureurs van FR 3.5 naar GP2 overstappen en vice versa. Is wel goedkoper. In het verleden zijn de Red Bull coureurs vanuit de FR3.5 naar de F1 gegaan, maar de meerderheid komt uit de GP2.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:16 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Hm is dat een vooruitgang? Volg die klasse niet echt
Toch lijkt het me de jaarclip van formula1.com, niet iets wat sport1 in elkaar heeft gezet?quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:54 schreef Funzel het volgende:
Geen idee of die al ergens anders gepost is, anders sorry.
Sport1 promo:
http://video.sport1.nl/main/clips/31507/formule-1-op-sport1
Ziet er prima uit!
Gewoon van Sky1 (onderdeel van dezelfde moedermaatschappij).quote:Op woensdag 27 februari 2013 14:49 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Toch lijkt het me de jaarclip van formula1.com, niet iets wat sport1 in elkaar heeft gezet?
De winnaar van de WSR krijgt overigens wel gegarandeerd een Formule 1-test. Tech1 is de afgelopen jaren meerdere keren kampioen geworden, dus het is zeker geen slecht team. Wat dat betreft denk ik dat hij wel een goede keus heeft gemaakt om over te stappen: in de WSR kan hij bij een topteam proberen te schitteren, in de GP2 zou hij met hetzelfde budget niet veel verder dan de middenmoot komen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Min of meer vergelijkbaar met GP2, waarbij coureurs van FR 3.5 naar GP2 overstappen en vice versa. Is wel goedkoper. In het verleden zijn de Red Bull coureurs vanuit de FR3.5 naar de F1 gegaan, maar de meerderheid komt uit de GP2.
Blijkbaar gebruikten ze voor de afgelopen testen een mapping die halverwege vorig jaar verboden werd (vanwege het geblazen diffuser gedoe). De FIA zou gezegd hebben dat deze beperkingen nog steeds gelden en de mapping dus niet gebruikt mag worden.quote:If German publication Auto Motor und Sport is correct, Red Bull and Lotus F1 could have a re-think prior to the first grand prix in Australia in approximately two weeks time. The issue stems from an engine mapping regulation that the FIA gave back in 2012.
While I am incapable of translating the German language, I have brought in world-renowned translator Google to do it for me. From what I can discern, Renault appeared to be using a certain engine mapping that first cropped up in the German Grand Prix in 2012 which prompted the FIA to clamp down on the issue. We spoke about it here.
Reports today, via Auto Motor und Sport, suggest that REnault showed up to testing with an interesting take on the engine mapping that has the FIA re-engaged and a clarification issued that could impact Red Bull and Lotus F1 according to Mercedes boss Ross Brawn.
Brawn says that the two teams have designed cars that could possibly be taking advantage of the engine mapping that Renault had planned on using but should the FIA clamp down and force a change to the mapping, the exhaust may not behave as planned and this would not be as effective without a more pronounced Coke Bottle shape to the chassis.
In essence, Brawn figures that the lack of a more exaggerated Coke Bottle design could have been due to the expectation of an exhaust behavior that was produced by an engine map that could now be disallowed. Much depends on how much aerodynamic effect the engine mapping was creating through the exhaust in medium corners etc.
Time will tell but it’s an interesting issue that we’ll be following. If Renault tried the engine mapping back in Germany in 2012 and Jo Bauer scuttled it then, odd they would assume it was clear to run in 2013.
Een beetje wishful thinking toch wel van Renault, ik kan die "directive 19" nergens terug vindenquote:Op woensdag 27 februari 2013 17:03 schreef LWD-Godius het volgende:
FIA had dit toch niet expliciet gezegd daarom de verwarring. Vandaar dat de teams met colafles achterkant en renaultmotor deze mapping vanaf nu weer gebruiken. Vorig jaar vertelde FIA namelijk iets in de zin van ''het mag voor de rest van dit jaar niet meer gebruikt worden...'
Ik herkende hem ook al jaquote:Op woensdag 27 februari 2013 14:49 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Toch lijkt het me de jaarclip van formula1.com, niet iets wat sport1 in elkaar heeft gezet?
quote:Op woensdag 27 februari 2013 13:55 schreef vosss het volgende:
Alonso ziet eruit of ie knetterstoned is in het begin!
even hierop terugkomend: interessante ontwikkeling is dat Renault met een achtste versnelling komt. Denk dat de rest wel snel zal volgen om de boot niet te missen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 13:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Renault takes lid off of 2014 F1 turbo engine
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De bak is toch van de teams zelf?quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even hierop terugkomend: interessante ontwikkeling is dat Renault met een achtste versnelling komt. Denk dat de rest wel snel zal volgen om de boot niet te missen.
klopt, maar ik denk wel dat dit door alle partijen goed bekeken is. De toerenlimiet zakt naar 15.000 toeren per minuut en de motoren moeten langer meegaan, dus ik snap wel dat er dan een extra versnelling komt, omdat de krachtbron dan minder belast wordt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 18:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
De bak is toch van de teams zelf?
Ja en na het lezen van dit bericht waarin Lotus het nut ervan aan het bagatelliseren is, weet ik zeker dat het een enorme downforcewinst had betekend: Lotus shrugs off FIA ruling over Renault Formula 1 engine mapsquote:Op woensdag 27 februari 2013 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een beetje wishful thinking toch wel van Renault, ik kan die "directive 19" nergens terug vinden
Weten ze zeker dat McLaren gebruik maakt van een kap en niet als enige team zoals vorig jaar de regels anders geďnterpreteerd heeft? Is er een foto van dan?quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:16 schreef LWD-Godius het volgende:
[ afbeelding ]
Linksboven: Mercedes;
Linksonder: Sauber;
Rechtsboven: Caterham and Lotus,
Rechtsmidden: Red Bull,
Rechtsonder: Ferrari, McLaren, Force India, Toro Rosso and Williams
Ja er was een foto van gemaakt door Ted Kravitz in de fabriek, maar die heeft hij snel weer moeten verwijderen. Is vast nog wel ergens te vinden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Weten ze zeker dat McLaren gebruik maakt van een kap en niet als enige team zoals vorig jaar de regels anders geďnterpreteerd heeft? Is er een foto van dan?
quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
twitter:tedkravitz twitterde op donderdag 31-01-2013 om 14:57:19Pullrod front suspension (like 2012 Ferrari) and high nose unlike their previous concept.. http://t.co/dCXDG2gX[ afbeelding ] reageer retweet
Blijkbaar niet een kapje op het ontbrekende stuk maar een kap over de hele neus heen.twitter:tedkravitz twitterde op donderdag 31-01-2013 om 15:00:02But they've covered up the nose step - here's what it looks like uncovered. http://t.co/XjOS11TV[ afbeelding ] reageer retweet
Ik ga gewoon alles online kijkenquote:Op donderdag 28 februari 2013 12:22 schreef Meike26 het volgende:
Zojuist ook de uitnodiging gehad voor F1 Launch Party. Geen idee wat ik moet verwachten. Zolang ze maar niet gaan lopen mauwen over het andere aanbod van Sport1, maar gewoon het bij autosport en F1 houden.
Enige kans dat ik nog Sport 1 neem is nu om komende week misschien 1 of 2 keer mee te doen bij Veronica. Win ik dan niet, dan niet. Zolang ik maar voor 8 races RTL+ hoef te kijken, vind ik het de moeite ook niet.
Heeft alles te maken met geld. Sutil brengt blijkbaar meer mee dan Bianchi (inclusief de korting bij Ferrari). Laatste gerucht is dat Bianchi (en Karthikeyan) in de running is bij Marussia, omdat Razia betalingsproblemen heeft.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:19 schreef Joene het volgende:
Sutil als 2e rijder in de Force India . Tof voor hem. Jammer dat Force India de gok met Bianchi niet aandurft.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1 Hamilton Mercedes 1m41.614s 2 Massa Ferrari 1m41.848s +0.234 3 Vergne Toro Rosso 1m42.155s +0.541 4 Webber Red Bull 1m43.649s +2.035 5 di Resta Force India 1m44.444s +2.830 6 Gutierrez Sauber 1m45.020s +3.406 7 Grosjean Lotus 1m45.147s +3.533 8 Bottas Williams 1m45.457s +3.843 9 Pic Caterham 1m47.521s +5.907 10 Perez McLaren 1m48.562s +6.948 11 Chilton Marussia 1m50.253s +8.639 |
Ik heb 'm ook gehad ja. Zou het echt de moeite waard zijn om te gaan?quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:22 schreef Meike26 het volgende:
Zojuist ook de uitnodiging gehad voor F1 Launch Party. Geen idee wat ik moet verwachten. Zolang ze maar niet gaan lopen mauwen over het andere aanbod van Sport1, maar gewoon het bij autosport en F1 houden.
Enige kans dat ik nog Sport 1 neem is nu om komende week misschien 1 of 2 keer mee te doen bij Veronica. Win ik dan niet, dan niet. Zolang ik maar voor 8 races RTL+ hoef te kijken, vind ik het de moeite ook niet.
volgens mij mag dat wel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:20 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik heb 'm ook gehad ja. Zou het echt de moeite waard zijn om te gaan?
Hoe zit het eigenlijk met de leeftijdgrens? Ik wil iemand meenemen die nog geen 18 is, iemand die weet of dat toegestaan is?
Wel om de 5 minuten kutreclames :p. Ze rijden nu al op de slicks zo te zien.quote:Op donderdag 28 februari 2013 11:51 schreef Joene het volgende:
Vanmiddag om 14 uur live beelden van de tests !
http://www.viponlinesports.eu/sports/formula-1.html
Ja leek mij eigenlijk ook wel, maar het is zo lullig als diegene dan naar A'dam afreist en niet naar binnen mag.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:56 schreef WEST het volgende:
[..]
volgens mij mag dat wel.
Ik ben er ook bij. moet wel haasten ik heb eerst nog een voetbalwedstrijd met de E5 waar ik leider van ben.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1 Webber Red Bull 1m22.693s 2 Hamilton Mercedes 1m24.348s +1.655 3 Vergne Toro Rosso 1m25.017s +2.324 4 Bottas Williams 1m26.458s +3.765 5 Perez McLaren 1m26.538s +3.845 6 Gutierrez Sauber 1m26.574s +3.881 7 di Resta Force India 1m27.107s +4.414 8 Massa Ferrari 1m27.541s +4.848 9 Chilton Marussia 1m28.166s +5.473 10 Pic Caterham 1m28.644s +5.951 11 Grosjean Lotus 1m34.928s +12.235 |
Maar zegt dat wat over de Marussia of zegt het wat over de coureurs van Caterham. En ach, het zijn nog maar tests. Daar heb je niet zoveel aan. Over 2 weken weten we meer...quote:Op donderdag 28 februari 2013 17:48 schreef LWD-Godius het volgende:
Marussia is gewoon consistent sneller dan de Caterham.
Ik ben ook benieuwd wanneer de zender voor jou beschikbaar wordt, want ik wil het ook voor mijn vader gaan aanvragen. Ik wil dit echter pas na 9 maart doen, zodat de 3 maanden ook de GP van Canada behelst op 9 juni. Hoewel die GP ook op Veronica en de BBC te zien is.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:19 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zo net even abonnement genomen op Sport1. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot ik deze zender beschikbaar hebt.
3 maanden voor 5 euro per maand vond ik een leuke aanbieding. Jammer dat het daarna ¤13,55 wordt. Zelf vind ik 5 euro per maand wat leuker bedrag.
Ik ben bang dat veel mensen zeggen van ik ga er niet voor betalen.
Zo krijgt de formule1 wel minder sponsor geld binnen als het achter de decoreer blijft.
Voetbal :-)quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:01 schreef THEFXR het volgende:
15 maart begint het pas, waarom nu al sport1 aanvragen?
Niet enkel betalingsproblemen als je F1Today mag gelovenquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Heeft alles te maken met geld. Sutil brengt blijkbaar meer mee dan Bianchi (inclusief de korting bij Ferrari). Laatste gerucht is dat Bianchi (en Karthikeyan) in de running is bij Marussia, omdat Razia betalingsproblemen heeft.
Gewoon abbo nemen en dan dingen gaan opnemen als dat mogelijk is en als je vrij bent dan gewoon kijken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:29 schreef vosss het volgende:
Hhhmz, ik heb even zitten kijken wat ik komend jaar live kan zien en wat niet:
[ afbeelding ]
En dan heb ik alleen even gekeken of ik de zondag live kan zien.
Zitten wel een paar blokken bij, dus dat komt op zich wel goed uit mbt abo nemen.
De kloterij is echter dat ik bij de races die ik niet live kan zien vaak wel de training en/of de kwalificatie live kan zien.
Dat is me echter te veel uitpluizen
Ik denk dat ik maar gewoon vanaf race 1 een abo pak voor heel het jaar.
Godverdomme.
Want als ik dan vrij ben en er is kwalificatie op dan wil ik die natuurlijk wel kunnen kijken.
Waarom dan? Kunnen zij er wat aan doen dat RTL en SMS6 niet zoveel voor de uitzendrechten willen betalen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 23:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
Gewoon de Duitse RTL kijken. om Sport1 maar ff flink te naaien.
Ik haat het dat dingen achter een decoder geplaatst worden, dus ik ga ook niet mee.
wat hebbie nog aan verlof opstaan?quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:31 schreef vosss het volgende:
En het einde van het seizoen is natuurlijk gewoon grof kut qua live kunnen kijken![]()
Wat dat aangaat zat ik vorig jaar een stuk beter.
Tevens kut dat veel races ik 's nachts de nachtdienst in moet en dus geen biertje erbij kan pakken.
FML
Haha wat een giller zeg. Pleur Bianchi dan maar in die wagen zou ik zeggen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Niet enkel betalingsproblemen als je F1Today mag geloven![]()
Marussia trapt in sprookjes van Luiz Razia
Mijn ingeplande dagen kom ik precies mee daar dit jaar.quote:
Ik werk in 5 ploegen. Dat rooster loopt gewoon door, 2 ochtend, 2 middag, 2 nacht, 4 dagen vrij en dan begint het weer opnieuw.quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:47 schreef Joene het volgende:
Hoe weet jij zo lang van tevoren wat je wel en niet kan zien man omg!
quote:Michael Schumacher trekt zich terug voor WSK Euro Series
Uitgegeven door Casper Bekking 1 maart 2013 05:02
LONATO Het gerucht ging al maar nu is het officieel: Michael Schumacher neemt dit weekend niet deel aan de eerste ronde van de WSK Euro Series. De zevenvoudig F1-kampioen verraste vriend en vijand door zich in te schrijven voor de openingsrace van het ijzersterke kampioenschap. De eerste trainingen zijn reeds achter de rug en de ervaren Duitser heeft geconcludeerd niet de gewenste rol van betekenis te kunnen spelen in het competitieve KZ1-veld.
De tijden van de trainingen worden niet officieel naar buiten gebracht maar Jos Verstappen bevestigde vanuit La Conca tegenover RaceXpress.nl dat Schumacher zich teruggetrokken heeft. De Duitser kwam in de trainingsessies zo'n seconde te kort op de top van het veld, met daarbij ook Max Verstappen. Daardoor concludeerde de ervaren rijder dat het geen zin had zich te mengen in de strijd met de jonge honden.
Bron: racexpress.nl
Duurde 10 minuten bij mij voordat het werkte (Ziggo)quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:19 schreef Breaker.Faker het volgende:
Zo net even abonnement genomen op Sport1. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot ik deze zender beschikbaar hebt.
3 maanden voor 5 euro per maand vond ik een leuke aanbieding. Jammer dat het daarna ¤13,55 wordt. Zelf vind ik 5 euro per maand wat leuker bedrag.
Ik ben bang dat veel mensen zeggen van ik ga er niet voor betalen.
Zo krijgt de formule1 wel minder sponsor geld binnen als het achter de decoreer blijft.
Of Petrov of Kovalainen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 01:05 schreef Funzel het volgende:
[..]
Haha wat een giller zeg. Pleur Bianchi dan maar in die wagen zou ik zeggen.
dus geen dagen meer voor de de laatste 5 races waarin de beslissing in het wk kan vallen?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 08:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Mijn ingeplande dagen kom ik precies mee daar dit jaar.
Volgende cyclus 3 dagen, in juni een cyclus, 16 juni 1 dag, in augustus een cyclus en op het einde van het jaar een cyclus en dan zijn ze dus op.
1 cyclus verlof kost me 6 dagen en levert me 14 dagen vrij op.
[..]
Ik werk in 5 ploegen. Dat rooster loopt gewoon door, 2 ochtend, 2 middag, 2 nacht, 4 dagen vrij en dan begint het weer opnieuw.
Ik kan je zo zeggen wat voor dienst ik heb ik bijvoorbeeld 23 december 2015 als ik zou willen
Hangt er van af of je via koper of via glasvezel een aansluiting hebt. Bij het laatste kan het wat langer duren omdat het zwaar ip-gebonden is en zwaarder versleuteld.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Duurde 10 minuten bij mij voordat het werkte (Ziggo)
Riiiiight. Waarom zou ip-gebonden langzamer moeten zijn? En het kanaal kan gewoon real-time ontsleuteld worden, anders zou je geen tv kunnen kijken. Een key is maar een paar honderd bits, dus die versturen kost ook geen extra tijd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:09 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hangt er van af of je via koper of via glasvezel een aansluiting hebt. Bij het laatste kan het wat langer duren omdat het zwaar ip-gebonden is en zwaarder versleuteld.
Precies. Heb een klein tijdje bij UPC helpdesk gewerkt en dit soort dingen zouden inderdaad binnen 10 minuten halfuur kunnen gaan werken. In het systeem maak je een uitbreiding van het zender pakket aan, naar de klant stuur je een signaal (50 keer per 10 minuten ofzo) dat de klant dit kanaal, Sport1 in dit geval, mag ontvangen. 72 uur officieel !quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Riiiiight. Waarom zou ip-gebonden langzamer moeten zijn? En het kanaal kan gewoon real-time ontsleuteld worden, anders zou je geen tv kunnen kijken. Een key is maar een paar honderd bits, dus die versturen kost ook geen extra tijd.
zoveel verstand heb ik niet van dit soort versleutelingen helaas, het viel me gewoon op dat bij glasvezel (heb ik op dit moment) de veranderingen wat langer duren dan bij anderen die koperaansluitingen hebben.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Riiiiight. Waarom zou ip-gebonden langzamer moeten zijn? En het kanaal kan gewoon real-time ontsleuteld worden, anders zou je geen tv kunnen kijken. Een key is maar een paar honderd bits, dus die versturen kost ook geen extra tijd.
Begint Sao Paulo niet om 19.00u?quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:29 schreef vosss het volgende:
Hhhmz, ik heb even zitten kijken wat ik komend jaar live kan zien en wat niet:
[ afbeelding ]
En dan heb ik alleen even gekeken of ik de zondag live kan zien.
Zitten wel een paar blokken bij, dus dat komt op zich wel goed uit mbt abo nemen.
De kloterij is echter dat ik bij de races die ik niet live kan zien vaak wel de training en/of de kwalificatie live kan zien.
Dat is me echter te veel uitpluizen
Ik denk dat ik maar gewoon vanaf race 1 een abo pak voor heel het jaar.
Godverdomme.
Want als ik dan vrij ben en er is kwalificatie op dan wil ik die natuurlijk wel kunnen kijken.
quote:The McLaren Racing team has a warehouse at a top secret location somewhere in the South of England known only as “Unit 2”. Only a select few employees of McLaren have ever been allowed inside.
Since McLaren Racing was taken over in 1981, not a single car has been sold to a private buyer. Every car ever used by McLaren has been collected and stored in the Unit 2 warehouse along with their specialised tools, spares and even outdated computers used for the cars software.
quote:'Bianchi zaterdag, Kovalainen zondag in de Marussia'
Jules Bianchi stapt morgen in bij Marussia om te testen in Barcelona en een dag later is het de beurt aan Heikki Kovalainen. Dat bericht Motorsport-Total.com. Het duo is in beeld als alternatieven voor plek van Luiz Razia, die niet aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen.
De band met Ferrari is voor Marussia een belangrijke reden om Bianchi een kans te geven. De Russische renstal moet voor 2014 op zoek naar een nieuwe motorenleverancier en een racestoeltje voor Bianchi kan Ferrari verleiden om met het achterhoedeteam in zee te gaan.
Kovalainen geniet de steun van McLaren-teambaas Martin Whitmarsh. Die deed eerder al een aanbeveling voor de Fin bij Marussia. Met Kovalainen zou de Russische renstal korting op de technische samenwerking met McLaren kunnen bedingen.
Wow!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden via een Tumblr paginahttp://britishiron.tumblr(...)a-warehouse-at-a-top
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1 Grosjean Lotus 1m22.716s 2 Button McLaren 1m23.181s +0.465 3 Maldonado Williams 1m23.628s +0.912 4 Vettel Red Bull 1m23.743s +1.027 5 Hulkenberg Sauber 1m23.744s +1.028 6 Sutil Force India 1m24.215s +1.499 7 Ricciardo Toro Rosso 1m25.483s +2.767 8 Chilton Marussia 1m25.598s +2.882 9 van der Garde Caterham 1m26.316s +3.600 10 Rosberg Mercedes 1m26.655s +3.939 11 Alonso Ferrari 1m27.878s +5.162 |
Wat belooft het dan?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
De tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Van der Garde sneller dan Rosberg en Alonso. Dat belooft nog wat voor Australië.
Niets natuurlijk. Vandaar dequote:
Dan heeft Grosjean niets bijgeleerd blijkbaarquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En ik hoop dat hij tijdens de eerste GP ook voor beiden finisht.
Het sprongetje lijkt mij te wijten aan op zachte banden testen voor de hoogste snelheid, terwijl Caterham voornamelijk op de medium band lijkt te testen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:21 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Lijkt er wel op dat Marrussia een sprongetje heeft gemaakt en dat Caterham misschien wel achteruit is gegaan als je de tijden van de GP Barcelona 2012 er bij pakt. Jammer!
Maar niet minder dan Chilton. En die testte vandaag.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het sprongetje lijkt mij te wijten aan op zachte banden testen voor de hoogste snelheid, terwijl Caterham voornamelijk op de medium band lijkt te testen.
En verder, de coureurs van Caterham zijn met alle respect voor Pic en Van der Garde gewoon minder dan een Kovalainen..
Petrov (Caterham) reed toen een 1:25.2 in Q, Pic in zijn Marrussia een 1:26.5 (opvallend is dat de beide coureurs sneller waren dan hun nr.1 coureur van het team).quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het sprongetje lijkt mij te wijten aan op zachte banden testen voor de hoogste snelheid, terwijl Caterham voornamelijk op de medium band lijkt te testen.
En verder, de coureurs van Caterham zijn met alle respect voor Pic en Van der Garde gewoon minder dan een Kovalainen..
wowquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden via een Tumblr paginahttp://britishiron.tumblr(...)a-warehouse-at-a-top
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Jules Bianchi will race for Marussia this season after the team was forced to terminate Luiz Razia's contract, AUTOSPORT can reveal.
The Frenchman will test for the team at Barcelona on Saturday and then complete half a day of running on Sunday.
Although the deal is not believed to have been signed yet, Bianchi will make his debut in the Australian Grand Prix later this month.
Bianchi is known to be able to bring some money to Marussia, although he will struggle to match the starting price being quoted by the team, believed to be just over the Ł5 million mark.
Razia was announced as a race driver during the first pre-season Formula 1 test at Jerez after his backer made an initial payment for the seat.
AUTOSPORT understands that second scheduled payment deadline was missed, which led to the team pulling Razia from the car in last week's Barcelona test and running team-mate Max Chilton for all four days.
Marussia allowed extra time for the agreed backing to appear and held off on making a decision until the Friday of the final test, but has now been forced to take the decision to drop Razia.
Luiz RaziaChilton continued to drive on the first two days of the current Barcelona test, but the team was keen to ensure that a deal for a replacement was agreed in time for Bianchi to test before Melbourne.
It was in talks with alternative drivers, including ex-HRT racer Narain Karthikeyan, until today before choosing Bianchi.
Ferrari, which has nurtured Bianchi's career, was known to be keen on him racing this year.
He missed out on the second Force India seat to Adrian Sutil earlier this week. Bianchi's management then began pushing in earnest for the Marussia chance.
Marussia would not comment on the situation, although an announcement is expected soon.
twitter:Marussia_F1Team twitterde op vrijdag 01-03-2013 om 19:00:15We're pleased to announce that we've appointed Jules Bianchi to a race seat. This follows the termination of our contract with Luiz Razia reageer retweet
Dat wordt wel leuk juistquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:10 schreef vosss het volgende:
Godzijdank in de traagste auto van het veld.
Jammer dattie waarschijnlijk elke race bij Guido in de buurt staat
Nog geen meter gereden in die wagen en toch aanstellen als coureurquote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:50 schreef Earl_J_Hickey het volgende:
En Bianchi neemt het stoeltje van Razia over:
[..]twitter:Marussia_F1Team twitterde op vrijdag 01-03-2013 om 19:00:15We're pleased to announce that we've appointed Jules Bianchi to a race seat. This follows the termination of our contract with Luiz Razia reageer retweet
Volgens mij is Cosworth nog niet bezig met het ontwikkelen van een V6-turbo en hebben ze daar ook weinig zin in omdat de markt zo beperkt is. Dus wat dat betreft is het een handige keuze van Marussiaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:12 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
De geruchten dat Cosworth stopt eind dit jaar zijn de laatst tijd ook sterk.
Met Bianchi (en in mindere mate Gutierrez) hebben we er weer brokkenpiloten bij.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan heeft Grosjean niets bijgeleerd blijkbaar
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:01 schreef sasquatsch het volgende:
De tijden van vandaag:
[ code verwijderd ]
Van der Garde sneller dan Rosberg en Alonso. Dat belooft nog wat voor Australië.
Is het nog niemand opgevallen dat Williams constant top 5 rijdt op dit moment? Zelfs Botas zit op 6 of eronderquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Hier eentje met bijbehorende bandensoort voor vergelijking, weet alleen niets over brandstofhoeveelheid:
[ afbeelding ]
Mooi, dank voor de tipquote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:11 schreef nils7 het volgende:
Zo op Discovery bij "how do they do it" hoe ze een F1 auto in elkaar zetten.
Ik gok een Caterham.
Dat is mij ook opgevallen jaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:16 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Is het nog niemand opgevallen dat Williams constant top 5 rijdt op dit moment? Zelfs Botas zit op 6 of eronder
Top 5.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:55 schreef JohnB52 het volgende:
Top 5 met 4 verschillende teams ervoor. Dus top10?
Mclaren heeft zelf nog meer foto's op hun site staan: http://www.mclaren.com/fo(...)d-of-unit-2--galleryquote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden via een Tumblr paginahttp://britishiron.tumblr(...)a-warehouse-at-a-top
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat McLaren op hun HQ al iets van een museum/tentoonstelling ruimte hebben. Dat hebben de meeste teams met historie.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wow!, is een museum geen betere optie?
Vettel Fins, Rosberg Frans, en Hulk en Sutil Mexicaansquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Hier eentje met bijbehorende bandensoort voor vergelijking, weet alleen niets over brandstofhoeveelheid:
[ afbeelding ]
Ik vind dat altijd heel raar. Dat is gewoon het geluid wat je hoort als je naast de baan staat.quote:
Ik was altijd in de veronderstelling dat een GP2 auto toch wat beter/harder/sneller was/kon dan een World Series, maar dat blijkt dus andersom te zijn; althans in de bochten.quote:“De GP2 is echter totaal anders dan de World Series by Renault. Met name de Pirellibanden zorgen voor een groot verschil, dat maakt het rijgedrag van de auto heel anders. De GP2-auto heeft daardoor minder grip; een World Series by Renault heeft meer snelheid in het midden van de bocht.”
Ze filteren het geluid voor het commentaarquote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:57 schreef vosss het volgende:
Op tv klinkt het altijd zo muf ofzo. Terwijl het wel echt vet klinkt in het echt en in sommige filmpjes op internet.
Waarom kan het op tv dan niet gewoon zo klinken? Wat is dat voor een kutzooi?
15uur NL tijd dacht ikquote:Op zaterdag 2 maart 2013 09:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Worden de trainingen vandaag ook weer door Sky uitgezonden? Iemand enig idee hoe laat?
ow, tijd genoeg dus voor nog even boodschappen te gaan doenquote:
WSR3.5 maakt onder andere ook gebruik van KERS en DRS (de regels omtrent die 2 verschillen wel tov de F1, WSR gebruikt een tijdslimit ipv een aangewezen zone). Waarbij de GP2 volgens mij geen van beide gebruiktquote:Op zaterdag 2 maart 2013 08:12 schreef vosss het volgende:
Ik volg andere klasses zoals de GP2 en World Series by Renault en dergelijke maar met een half oog, maar zojuist viel me wat op aan een comment van Frijns die afgelopen week getest heeft voor Trident in de GP2, namelijk deze passage:
[..]
Ik was altijd in de veronderstelling dat een GP2 auto toch wat beter/harder/sneller was/kon dan een World Series, maar dat blijkt dus andersom te zijn; althans in de bochten.
Nooit geweten. Toch jammer dat ik de tijd niet heb om die klasses ook actief te volgen
Ze hebben het daar niet zo op Duitsers inderdaad :pquote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Vettel Fins, Rosberg Frans, en Hulk en Sutil Mexicaans
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 1: HAM 1.20.558 2: SUT 1.21.627 3: MAS 1.21.673 4: MAL 1.22.305 5: GUT 1.22.553 6: PER 1.22.694 7: WEB 1.23.116 8: VER 1.23.223 9: VAL 1.23.448 10: BIA 1.24.307 11: GAR 1.24.520 |
Het geluid is ook behoorlijk overstuurd, daardoor klinkt het zo bruut. Zo ervaar je dat in het echt ook.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 07:57 schreef vosss het volgende:
Op tv klinkt het altijd zo muf ofzo. Terwijl het wel echt vet klinkt in het echt en in sommige filmpjes op internet.
Waarom kan het op tv dan niet gewoon zo klinken? Wat is dat voor een kutzooi?
Ik hoop op een coureur als tweede commentator. Doornbos of Lammers bijv.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:14 schreef Breaker.Faker het volgende:
Vandaag wordt er bekend gemaakt hoe Sport1 de formule1 gaat uitzenden. Ben benieuwd wie de presentator wordt en wie commentaar gaat leveren stiekem hoop ik toch Olav Mol samen met Ronald van Dam. En dat iemand in de pit gaat staan en live verslag gaat uitbrengen.
Ik vroeg het aan zo'n meisje dat leuk normale sport1 abonnementen verkoopt; maar ze wist niet wat ik bedoelde. Sport1 go, wat is dat? Zucht.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:21 schreef LWD-Godius het volgende:
Zou wel leuk zijn als je via sport1 abonnement op je tablet of smartphone onboard camerabeelden kan bekijken terwijl je op de tv naar de verslaggeving zit te kijken, of omgekeerd natuurlijk.
van dam gaat samen met o.a doornbos, verstappen en albert en een team achter hem commentaar geven. Olav gaat op locatie rondlopen.quote:
Dat moet de kwaliteit van het verslag in ieder geval ten goede komen ten opzicht van RTL7, al keek ik altijd zo veel mogelijk op BBCquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
van dam gaat samen met o.a doornbos, verstappen en albert en een team achter hem commentaar geven. Olav gaat op locatie rondlopen.
quote:
twitter:radioveronica twitterde op zaterdag 02-03-2013 om 15:36:09Je hoorde de primeur @RickvanV: de komende seizoenen is @Olav_Mol Sport1 verslaggever op locatie bij de F1: http://t.co/F0kVEnUOP3 reageer retweet
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:47 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ik kan hier geen foto plaatsen, maar ik zit in het publiek bij het sport1 event
Thanks, het staat ook al op RaceXpressquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:47 schreef Gramulanion het volgende:
[..]twitter:radioveronica twitterde op zaterdag 02-03-2013 om 15:36:09Je hoorde de primeur @RickvanV: de komende seizoenen is @Olav_Mol Sport1 verslaggever op locatie bij de F1: http://t.co/F0kVEnUOP3 reageer retweet
*Monitor in Spanje. Daar woont hij al jarenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:51 schreef Haarklip het volgende:
Denk dat hij zo beter uit de voeten komt dan ergens achter een monitor in Hilversum.
OK dat is wel vet.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:36 schreef Crientj het volgende:
[..]
van dam gaat samen met o.a doornbos, verstappen en albert en een team achter hem commentaar geven. Olav gaat op locatie rondlopen.
heeft verstappen weleens eerder commentaar gedaan?, want het lijkt mij helemaal niksquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:58 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat Verstappen er niet elke keer bij is. Die is ook retedruk met zn zoontje.
Maargoed, dit klinkt wel als een goed team. Ik ben benieuwd
Er werd later toegegeven dat ze nog aan het overleggen zijn met Verstappen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:58 schreef vosss het volgende:
Overigens denk ik dat Verstappen er niet elke keer bij is. Die is ook retedruk met zn zoontje.
Maargoed, dit klinkt wel als een goed team. Ik ben benieuwd
Dan zal ie hooguit een paar keer aanschuiven denk ik.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:04 schreef Crientj het volgende:
[..]
Er werd later toegegeven dat ze nog aan het overleggen zijn met Verstappen.
Als pitreporter is hij misschien wel te pruimenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:04 schreef Nattekat het volgende:
Mooi dat de Formule 1 Olav niet hoeft te missen.
Dat denk ik ook.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:51 schreef Haarklip het volgende:
Denk dat hij zo beter uit de voeten komt dan ergens achter een monitor in Hilversum.
Ben ook geen fan van Albers, maar insights van een coureur maakt alles wel een stuk interessanter.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:51 schreef Breaker.Faker het volgende:
Christijan Albers had van mij niet gehoeven. Ik blijf deze vent nog steeds een kwal vinden. En heeft niets bereikt in de formule1. Ik vraag me ook af waarom Sport1 hem gevraagd heeft. Ik hoor hem nu al zeggen ik focus altijd op snelheid.
Maar wel goed dat ze Jos Verstappen bij hebben gehaald. Hij weet het meeste van de formule1.
Maar wel goed dat Olav Mol terug komt. Ik vindt het geweldig dat hij mag rondlopen om interviews en andere dingen te doen.
Ik heb er zin in dit seizoen met goede mensen.
Het zelfde kun je van Doornbos (mediageile gastquote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:51 schreef Breaker.Faker het volgende:
Christijan Albers had van mij niet gehoeven. Ik blijf deze vent nog steeds een kwal vinden. En heeft niets bereikt in de formule1. Ik vraag me ook af waarom Sport1 hem gevraagd heeft. Ik hoor hem nu al zeggen ik focus altijd op snelheid.
Laten we het hopen. Als commentator had ik het wel gezien met hem.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 16:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als pitreporter is hij misschien wel te pruimen
Sport 1 is per maand opzegbaar. Althans, bij UPC.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:38 schreef Tarahumara het volgende:
Wilde net een abonnementje op sport 1 afsluiten, maar nu begin in hard te twijfelen... Zit echt niet te wachten op Mol en Albers. Ben bang dat de halve uitzending weer over vd G gaat. Niks tegen vd G, maar ik wil graag de topcoureurs zien en horen.
Misschien toch maar even het voordeel van de twijfel geven en een proefabonnement nemen.
Vorig seizoen hadden ze soms al moeite met Marussia en die hadden toen nog niet eens KERS. Dus het verbaasd me niet zo heel veel om eerlijk te zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:47 schreef bodylotion het volgende:
[ afbeelding ]
Dit ziet er niet rooskleurig uit voor het team van Caterham...![]()
Ik hoop zo dat ze in ieder geval Marussia voor kunnen blijven. Dat zou toch moeten lukken voor een team als Caterham
Nee, ik kan/kon het op elk moment opzeggen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:49 schreef JohnB52 het volgende:
Niet eerst n jaarcontract? En daarna per maand?
Red Bull was in die tijd dan ook nog een flutteam. Het afvoerputje voor Coulthard bv.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Het zelfde kun je van Doornbos (mediageile gast) zeggen met z'n ''toen ik bij Red Bull reed......'' en heeft evengoed niets bereikt in de F1.
Ik ben niet echt overtuigd van zijn talent. Ik denk dat Doornbos gewoon een heel eind is gekomen door charisma. Hij zou niet kunnen presteren in een RBR naast Vettel wat Webber nu bv. doet.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Red Bull was in die tijd dan ook nog een flutteam. Het afvoerputje voor Coulthard bv.
Wat dat betreft hebben we met Van der Garde de beste Nederlandse coureur sinds Verstappenquote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik ben niet echt overtuigd van zijn talent. Ik denk dat Doornbos gewoon een heel eind is gekomen door charisma. Hij zou niet kunnen presteren wat in een RBR naast Vettel wat Webber nu bv. doet.
Kijk eens bv, eens naar zijn F3000 resultaten naast Liuzzi. 3 podia voor Doornbos, met 1 winst op Spa, tegen 9 podia voor Liuzzi met 7x winst.
Op basis van prestaties en resultaten in het verleden, en de inzet die hij getoond heeft om het tot de F1 te schoppen wel. Maar die inzet had Albers ook, en heeft ook een aantal resultaten behaald die zijn F1 debuut wel rechtvaardigde. DTM resultaten waar die regelmatig races won en 2de werd in het WK in '03(?), en z'n F3 titel oa. Resultaten die GvdG idd ook heeft met zijn WSR3.5 titel en winsten in de GP2.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:02 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wat dat betreft hebben we met Van der Garde de beste Nederlandse coureur sinds Verstappen
Bij Frijns zit toch ook heel veel geld in de familie?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:37 schreef vosss het volgende:
En toch zie ik meer in Frijns dan in vd Garde. Ik denk iedereen wel.
Hopelijk strikt die kerel een mooie sponsor binnen niet al te lang. En met een beetje mazzel kan hij nog een stoeltje vinden voor de GP2.
Teambaas van Trident was in elk geval zeer onder de indruk van Frijns
dat zit bij elke coureur anders kom je er al nietquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bij Frijns zit toch ook heel veel geld in de familie?
Staat mij een verhaal bij dat Alonso z'n pa stratenmaker was of iets dergelijksquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:14 schreef Joene het volgende:
[..]
dat zit bij elke coureur anders kom je er al niet
Volgens mij niet. In elk geval zeker niet genoeg om een stoeltje in de GP2 te kunnen kopen; laat staan in de F1.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:13 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Bij Frijns zit toch ook heel veel geld in de familie?
Doornbos is pas laat begonnen met racen. Hij heeft nooit gekart en mist dus een basis, net zoals bijvoorbeeld Senna, die pas weer in 2004 is gaan racen na een verbod van 10 jaar.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 17:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik ben niet echt overtuigd van zijn talent. Ik denk dat Doornbos gewoon een heel eind is gekomen door charisma. Hij zou niet kunnen presteren in een RBR naast Vettel wat Webber nu bv. doet.
Kijk bv. eens naar zijn F3000 resultaten naast Liuzzi. 3 podia voor Doornbos, met 1 winst op Spa, tegen 9 podia voor Liuzzi met 7x winst. En die werd tijdens zijn F1 periode ook niet gezien als een megatalent, wat daarvoor trouwens wel gebeurde.
Klopt, al is het niveau daar echt een stuk lager. Zie dominantie Bourdais na zijn gekwakkel in de F1quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:21 schreef vosss het volgende:
Zeker daarna bij Stoddart in de Champ Cars.
quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:18 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Staat mij een verhaal bij dat Alonso z'n pa stratenmaker was of iets dergelijks
http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Alonsoquote:Fernando Alonso was born in Oviedo, Asturias in northern Spain. His mother worked in a department store and his father was employed as a mechanic in an explosives factory near Oviedo
Albers heeft imho nooit overtuigd in Open Wheel racing. In zijn jaar in de F3000 haalde hij nul punten, terwijl zijn teamgenoot Webber tweede werd achter winnaar Alonso.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:09 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Op basis van prestaties en resultaten in het verleden, en de inzet die hij getoond heeft om het tot de F1 te schoppen wel. Maar die inzet had Albers ook, en heeft ook een aantal resultaten behaald die zijn F1 debuut wel rechtvaardigde. DTM resultaten waar die regelmatig races won en 2de werd in het WK in '03(?), en z'n F3 titel oa. Resultaten die GvdG idd ook heeft met zijn WSR3.5 titel en winsten in de GP2.
Aaah bijna goedquote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Alonso
Er is nooit echt een rechte lijn te trekken op de opstapklasses.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Albers heeft imho nooit overtuigd in Open Wheel racing. In zijn jaar in de F3000 haalde hij nul punten, terwijl zijn teamgenoot Webber tweede werd achter winnaar Alonso.
Daar heb je idd gelijk in. Deed ook tennissen tot z'n 16de dacht ik, en zat in de goede richting om pro tennisser te worden. Maar dat benadrukt dan ook weer dat Doornbos imo er niet is gekomen op resultaten, omdat die er gewoonweg niet zijn.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Doornbos is pas laat begonnen met racen. Hij heeft nooit gekart en mist dus een basis, net zoals bijvoorbeeld Senna, die pas weer in 2004 is gaan racen na een verbod van 10 jaar.
Wat dat betreft heeft hij het toch imho vrij aardig gedaan ten opzichte van coureurs die al vanaf hun zesde op de karts zitten.
Heb het even moeten opzoeken in Wiki, omdat ik destijds opstapklasses niet volgde. Maar Albers had van de 10 races 6 keer een opgave, en 1x een DNQ. 3 keer aan de finish komen helpt idd niet om hoge ogen te gooien. Maar hoe kwamen die DNF's, als je daar van op de hoogte bent. Gewoon uit interessequote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Albers heeft imho nooit overtuigd in Open Wheel racing. In zijn jaar in de F3000 haalde hij nul punten, terwijl zijn teamgenoot Webber tweede werd achter winnaar Alonso.
Dat laatstequote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:52 schreef vosss het volgende:
Hadden jullie gemeet daar? Of niemand van FOK! elkaar gezien of gesproken?
Dat komt omdat F1 totaal anders is dan ChampCar of IndyCar (of Sportcars waarin hij ook goede resultaten laat zien). Die wagens zijn veel zwaarder en vergen een andere rijstijl. Bourdais heeft te lang in de Amerikaanse klassen gereden, wat (denk ik) ten koste ging van zijn reflexen, waardoor hij in de F1 niet kon overtuigen. Dat heeft zijn teambaas bij STR ook aangegeven. Zanardi is ook zo'n voorbeeld van een coureur die beter tot zijn recht kwam in de zwaardere ChampCar wagens.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:23 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Klopt, al is het niveau daar echt een stuk lager. Zie dominantie Bourdais na zijn gekwakkel in de F1
Ik heb de feiten niet allemaal meer op een rijtje, dus heb het even opgezocht. 1 keer een ongeluk, 4 keer een spin en 1 keer problemen met de achterwiel ophanging. Daarbij komt dat hij in de races die hij finishte niet zo hoog eindigde (7de als hoogste) doordat hij zich slecht kwalificeerde (meestal rond de 20ste plaats, een keer 8ste en een keer 6de). Het jaar ervoor werd hij wel Duits F3 kampioen, dus misschien is het alleen mijn perceptie dat hij niet goed presteerde in Formule wagens.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 19:44 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb het even moeten opzoeken in Wiki, omdat ik destijds opstapklasses niet volgde. Maar Albers had van de 10 races 6 keer een opgave, en 1x een DNQ. 3 keer aan de finish komen helpt idd niet om hoge ogen te gooien. Maar hoe kwamen die DNF's, als je daar van op de hoogte bent. Gewoon uit interesse
heerlijk hequote:
dat heb je ervan als je de rekening niet betaalt hequote:
F1 is ook op weg om steeds zwaarder te worden. Waar het altijd 600 kg is het nu 680 ofzo?quote:Op zaterdag 2 maart 2013 20:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat komt omdat F1 totaal anders is dan ChampCar of IndyCar (of Sportcars waarin hij ook goede resultaten laat zien). Die wagens zijn veel zwaarder en vergen een andere rijstijl. Bourdais heeft te lang in de Amerikaanse klassen gereden, wat (denk ik) ten koste ging van zijn reflexen, waardoor hij in de F1 niet kon overtuigen. Dat heeft zijn teambaas bij STR ook aangegeven. Zanardi is ook zo'n voorbeeld van een coureur die beter tot zijn recht kwam in de zwaardere ChampCar wagens.
Daarom is het voor F1 coureurs makkelijker om over te gaan naar de IndyCars dan andersom.
Zoals ik al dacht dus. Ik zou het in elk geval wel leuk vinden als hij een paar keer aan schuift.quote:Verstappen: “Geen concrete afspraken met Sport1”
3 maart 2013
Olav Mol maakte zaterdag bekend dat hij de komende drie seizoenen bij alle races zal zijn om interviews af te nemen en reportages te maken voor Sport1. Ook liet hij weten dat de zender plannen heeft om naast Ronald van Dam een co-commentator te zetten en noemde daarbij de namen van voormalig Formule 1-coureurs Jos Verstappen, Robert Doornbos en Christijan Albers. Verstappen bevestigt te zijn benaderd, maar zegt dat er nog geen afspraken zijn gemaakt met het televisiestation.
"Het klopt dat zij mij hebben gebeld met de vraag om dit te gaan doen en ik heb daar op gezegd dat ik dat zeker leuk zou vinden, maar dan moeten er wel eerst concrete afspraken worden gemaakt en de agenda's naast elkaar worden gelegd”, liet Verstappen via zijn officiële website weten. Het begeleiden van zijn zoon Max, die bezig is aan zijn laatste jaar in de karts, heeft op dit moment nog prioriteit voor Verstappen. “Het moet natuurlijk wel uitkomen allemaal, een aantal wedstrijden zijn gepland op dezelfde data dat Max belangrijke heats moet rijden. Het is dus van groot belang dat zaken vooraf goed worden afgestemd. Daarover zouden zij dan ook nog nader contact opnemen en tot die tijd is er nog niets vastgelegd."
Verstappen gaf onlangs tijdens een interview met GPUpdate.net ook al aan wel interesse te hebben in een dergelijke rol bij Sport1. “Ik denk dat ze wel iets aan mij zouden kunnen hebben”, zei hij toen. "Ik heb natuurlijk wel het nodige te zeggen."
Dus Olav Mol gaat niet het hoofdcommentaar verzorgenquote:Op zondag 3 maart 2013 12:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht dus. Ik zou het in elk geval wel leuk vinden als hij een paar keer aan schuift.
Nee dat sowieso niet wat ik begreep. Hij doet de voorbeschouwing of een gedeelte daarvan op lokatie.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:17 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Dus Olav Mol gaat niet het hoofdcommentaar verzorgen
En als hij niet kan kunnen ze altijd iemand van BAM of Strukton inhuren.quote:Op zondag 3 maart 2013 12:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht dus. Ik zou het in elk geval wel leuk vinden als hij een paar keer aan schuift.
Wel een domper hoor dat de commentator niet op locatie is. Maakt het in weze niet veel anders dan bij RTL7. Daar liep Allard Kalff ook gewoon op locatiequote:Op zondag 3 maart 2013 13:01 schreef Breaker.Faker het volgende:
Sport1 opent deuren voor Formule 1-fans
Zaterdag 2 maart 2013, 16:00
Het verwerven van de Formule 1-rechten door Sport1 heeft bij de fans tot vragen en soms tot verontwaardiging geleid. Om aan alle onzekerheid een einde te maken, hebben we in samenwerking met Veronica voor iedereen de deuren geopend.
Tijdens het Formule 1 Launch Event hebben duizend fans kennis gemaakt met het nieuwe aanbod. Sport1 maakte bekend dat het commentaar bij de races dit seizoen zal worden verzorgd door Ronald van Dam. Olav Mol zal voor Sport1 en Veronica iedere race vanaf locatie voorbeschouwen.
[...]
ik schat de reportages en gesprekken van Olav met de coureurs/teams van een hoger niveau in dan wat Allard liet zien.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wel een domper hoor dat de commentator niet op locatie is. Maakt het in weze niet veel anders dan bij RTL7. Daar liep Allard Kalff ook gewoon op locatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Dat deed Kalff ook maar een paar races de rest was allemaal van te voren opgenomen. Want in Singapore deed hij bijvoorbeeld nog de presentatie vanuit de pits in Spa.quote:Op zondag 3 maart 2013 13:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wel een domper hoor dat de commentator niet op locatie is. Maakt het in weze niet veel anders dan bij RTL7. Daar liep Allard Kalff ook gewoon op locatie
Ik hoop nog steeds op Sky commentaar bij de mogelijkheid "Soundtrack wijzigen"quote:Op zondag 3 maart 2013 13:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wel een domper hoor dat de commentator niet op locatie is. Maakt het in weze niet veel anders dan bij RTL7. Daar liep Allard Kalff ook gewoon op locatie
Ja, iemand daar nog iets over gehoord van Sport1?quote:Op zondag 3 maart 2013 13:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op Sky commentaar bij de mogelijkheid "Soundtrack wijzigen"
Kalff liep niet elke race op locatie :-)quote:Op zondag 3 maart 2013 13:26 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Wel een domper hoor dat de commentator niet op locatie is. Maakt het in weze niet veel anders dan bij RTL7. Daar liep Allard Kalff ook gewoon op locatie
twitter:andyhone twitterde op vrijdag 01-03-2013 om 11:36:39Incase you missed it, here is the interesting attire of DC & Susie Wolff last night @therealdcf1 #WingsForLife #f1 http://t.co/6kEMiUAxTZ reageer retweet
Britse mannen zijn toch allemaal het liefst wijf, zal wel aan die kostscholen liggenquote:Op zondag 3 maart 2013 16:15 schreef Sinister-D- het volgende:
uhm, wtf_!
[ afbeelding ]
Nou bedankt dan voor die Schotten in de F1twitter:andyhone twitterde op vrijdag 01-03-2013 om 11:36:39Incase you missed it, here is the interesting attire of DC & Susie Wolff last night @therealdcf1 #WingsForLife #f1 http://t.co/6kEMiUAxTZ reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 1 Rosberg Mercedes 1m20.130s 2 Alonso Ferrari 1m20.494s +0.364 3 Button McLaren 1m21.444s +1.314 4 Hulkenberg Sauber 1m21.541s +1.411 5 Raikkonen Lotus 1m21.658s +1.528 6 di Resta Force India 1m21.664s +1.534 7 Maldonado Williams 1m22.415s +2.285 8 Vettel Red Bull 1m22.514s +2.384 9 Bottas Williams 1m22.524s +2.394 10 Pic Caterham 1m23.115s +2.985 11 Bianchi Marussia 1m23.167s +3.037 12 Ricciardo Toro Rosso 1m23.628s +3.498 13 Chilton Marussia 1m24.103s +3.973 |
Het is dat DC de grootste ladiesman in de paddock is, maar anders...quote:Op zondag 3 maart 2013 16:15 schreef Sinister-D- het volgende:
uhm, wtf_!
[ afbeelding ]
Nou bedankt dan voor die Schotten in de F1twitter:andyhone twitterde op vrijdag 01-03-2013 om 11:36:39Incase you missed it, here is the interesting attire of DC & Susie Wolff last night @therealdcf1 #WingsForLife #f1 http://t.co/6kEMiUAxTZ reageer retweet
Ik zie toch meer talent in Frijns dan in Pantano destijds hoor.quote:Op zondag 3 maart 2013 21:42 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik ben bang dat Frijns een soort Pantano wordt.. Alles winnen, maar geen geld hebben voor een echt zitje.
De Marussia met een andere motor zou ook zeker wel 1 seconde schelen denk ik..
Je weet dat vrijwel alle records in karting nog in bezit zijn van Pantano?quote:Op zondag 3 maart 2013 22:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zie toch meer talent in Frijns dan in Pantano destijds hoor.
Hij F3 won in zijn eerste jaar.quote:The man whom Fernando Alonso once referred to as “invincible,” is Giorgio Pantano.
Dan moet Sauber wel eerst Hulk of Gut zien te lozen. Daarbij hangt het er dus vanaf of er een stoeltje bij een ander team vrijkomt voor Hulk en of Gut het een beetje goed doetquote:Op zondag 3 maart 2013 23:36 schreef vosss het volgende:
Nouja ik denk wel dat Sauber hem eventueel wel een stoeltje aan kan bieden volgend jaar of het jaar erop. En Sauber is beter dan de Jordan van toen imo
Alleen Sauber 1 plekje hoger gezet.quote:
quote:It is easy to get carried away with the results of a couple of days of testing, particularly now that interest and expectation are building in the run up to Melbourne. Pundits are all looking for ways to look clever using the numbers and those who prefer to talk about the way the cars handle cannot accurately gauge what that will mean on the clock. So the Red Bulls look very good on the track but that has not been seen on the clock, except if one analyses some of the longer runs that have been seen. People write of the importance of fuel loads, but one must also remember that teams have been known to confuse things in the past by using a line other than the start-finish line to ascertain lap times, with the “official” results thus not really reflecting the reality. The wiser engineers are concentrating on doing their own thing and not getting spooked by teams that might be showboating. There is no question that the fuel load is of key importance as every 10kg of fuel means around four-tenths of a second on the lap times. Add to this the question of tyre degradation, as there seems to be a pretty major drop off in performance after the tyres have done a few laps. Winning races is going to be about management this tyre wear as much as possible. Outright speed may be impressive, but consistency will also count when it comes to the races. The general feeling, however, is that this year the field is too close to call. The majority of the teams are all very closely matched and qualifying in Melbourne will likely come down to hundredths and thousandths of seconds.
Red Bull, Lotus, Mercedes, Ferrari and McLaren all look good, although McLaren has had some off days. Sauber looks pretty useful as well and Force India has had its moments as well. And the Williams too was quickly up to speed after the team chose to miss the first test.
On paper, however, the fastest time of the winter went to Nico Rosberg on Saturday, with a best lap of 1m20.130s. The German completed a total of 251 laps during the four days and his team-mate Lewis Hamilton, who was fastest on the final day, ended up third overall, having done almost as many laps. What this showed was that the car has speed and is also very reliable. But these days all the cars are reliable ad the amount of running has been impressive. Overall, Mercedes has done more miles than anyone else in the three tests, clocking up 3,320 miles in total. To put that into perspective, it is 17 Grand Prix race distances. At the same time the team knows that it is dangerous to get too confident.
“We definitely haven’t seen the full potential of our competitors yet, so it’s difficult to predict where we might be,” Hamilton said.
The two Mercedes drivers were split in the final test by the Ferrari of Fernando Alonso, with his team-mate Felipe Massa fourth. Overall Ferrari completed 3,050 miles in the various tests. Mercedes might have done the most mileage but the other team that had admirable reliability (which equates to the number of laps run) was Sauber, which did a total of 3,300. The best laps were not close to the speed of the Mercedes on the last two days of the testing, but Nico Hulkenberg was in the ballpark, depending on the fuel load. McLaren’s winter mileage ended up at 2,875 miles, while Red Bull completed 2,862 miles of running and is clearly not in any great panic. One can safely assume that the team has more speed up its sleeve.
Lotus showed well on several occasions, but the team did a lot fewer miles than most of other teams, with the total running the three tests amounting to only 2,190 miles. Williams, which missed the first test completely with its new car, managed to do 1,917 miles in the final two tests, which puts Lotus’s lack of mileage into perspective. Yet, there is no real panic at Lotus either.
Force India completed 2,783 miles of running and seemed to be fairly competitive, while the last test ended up with Scuderia Toro Rosso behind both Caterham and Marussia, which seems a rather unlikely outcome given the trends seen thus far. The Caterham-Marussia fight seems likely to continue with Charles Pic just fractions ahead of fellow countryman Jules Bianchi, now a Marussia driver, on the time sheets. Caterham did a very solid 2,778 miles of running, while Marussia looked stronger than last year but ran five hundred miles less. Whatever the case, these figures show just how reliable the cars are in the modern era. These remember are effectively prototypes, but they hit the ground running and running and running… That is a sign of great engineering.
So, it is fair to say that no-one really has any real idea about who is going to be where when the teams show up in Melbourne – which is exactly what the sport wants!
twitter:joesaward twitterde op maandag 04-03-2013 om 09:18:58A look back at the testing http://t.co/oZpDIJZgMv reageer retweet
Will Buxton schreef er (in 2011) een artikel over dat hij vorig jaar op zijn blog plaatste. Met als conclusie:quote:Op zondag 3 maart 2013 23:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je weet dat vrijwel alle records in karting nog in bezit zijn van Pantano?
Dat Rosberg een poster van Pantano aan de muur had als kind?
[..]
Hij F3 won in zijn eerste jaar.
Het stapje naar F3000 was bij een kutteam. Waar zijn teamgenoten 0 punten haalden, en hij 1 overwinning op Monza.
het jaar erop won hij races met Coloni dat nooit eerder races had gewonnen, en eindige 2e in het kampioenschap op 2 punten..
In zijn 3e jaar werkte hij een kutteam op naar de 3e plaats dat zoveel slechter was dan Arden.
Ook hij miste sponsoren, en kwam niet bij Williams terecht, maar uiteindelijk bij een bagger Jordan.
Hierna in de GP2 nog wat kloteteams omhoog geholpen. Alhoewel hij in zijn eerste jaar wel achter Adam Carroll, teamgenoot terechtkwam. Jaar erop bij pauperteam 5e in eindstand na het missen van de eerste 3(dus6) races.
In 2007 in een team met Petrov. Hij versloeg Petrov met 38 punten, en werd zelf 3e in het kampioenschap bij Campos.
In 2008 wint hij de GP2 en verslaat zijn teamgenoot met 68 punten..
Net als wat Frijns nu zal doen als hij bij Trident gaat racen.. Matig team, net als Campos of Coloni, geen sponsorgeld..
Ik zie het niet zo rooskleurig in..
quote:To be honest, only Formula 1 doesnt want me. And that I have never understood.
ZIjn de laatste hand aan het leggen. Binnen enkele dagen is hij er welquote:Op maandag 4 maart 2013 18:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wanneer komt de nieuwe manager online?
Werkt dat ding nu wel zonder problemen?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:44 schreef franklop het volgende:
[..]
ZIjn de laatste hand aan het leggen. Binnen enkele dagen is hij er wel
Kan me niet herinneren dat er de afgelopen twee seizoenen (grote) problemen waren?quote:Op maandag 4 maart 2013 18:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Werkt dat ding nu wel zonder problemen?
OK, ik dacht ik vraag het even. Vroeger was het meer dan eens een drama, dat weet ik nog wel.quote:Op maandag 4 maart 2013 18:46 schreef franklop het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat er de afgelopen twee seizoenen (grote) problemen waren?
Ja ik ook, maar sinds we met dit nieuwe systeem werken zijn er in ieder geval geen grote problemen geweest. Dat is ook nu niet te verwachtenquote:Op maandag 4 maart 2013 18:49 schreef vosss het volgende:
[..]
OK, ik dacht ik vraag het even. Vroeger was het meer dan eens een drama, dat weet ik nog wel.
Dit zinnetje heb ik de afgelopen jaren net iets te vaak gelezen na de wintertesten, om vervolgens in Melbourne te moeten constateren dat er toch weer een top 2/3 teams is en dat daarachter een aantal tienden gelaten moeten worden.quote:"The general feeling, however, is that this year the field is too close to call. The majority of the teams are all very closely matched and qualifying in Melbourne will likely come down to hundredths and thousandths of seconds."
kijk een paar posts boven je !quote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:44 schreef Fokkingvet het volgende:
Is er trouwens al iets bekend over de F1 manager van dit jaar?
Echt duidelijk is het niet, het zal wel zo zijnquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:44 schreef Fokkingvet het volgende:
1 ding is duidelijk; de Red Bull is verreweg de beste auto. Zou niet weten waarom Vettel niet weer kampioen zou worden; het ziet er allemaal beter uit dan de wintertesten van vorig jaar. Hoop dat ik het mis heb.
Achter de RBR (0.2 sec) een mix van Lotus, Mercedes, Ferrari en McLaren. Het zit dus allemaal dicht bij elkaar, maar wel achter de RBR.
Is er trouwens al iets bekend over de F1 manager van dit jaar?
Vanavondquote:Op dinsdag 5 maart 2013 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Echt duidelijk is het niet, het zal wel zo zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |