abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122468719

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122468859
quote:
Hypotheekmarkt stort weer in

Het aantal hypotheekaanvragen is in januari met maarliefst 47 procent gedaald ten opzichte van december.

De huizenmarkt lijkt in januari fors in te zakken. In de eerste maand van 2013 is het aantal hypotheekaanvragen met 47 procent gedaald, zo valt op te maken uit data van het Hypotheken Data Netwerk dat naar eigen zeggen circa de helft van de hypotheekofferte-aanvragen registreert.

Hoewel januari altijd zwak is in vergelijking met december, is deze dip is veel dieper dan gebruikelijk. Jaar op jaar, dus in vergelijking met januari 2012, daalde het aantal aanvragen namelijk ook met 33 procent.

De daling was verwacht, omdat veel consumenten die van plan waren een huis te kopen de koop vóór 1 januari wilden afsluiten. Na 1 januari gelden er nieuwe, veel strengere regels ronde hypotheekrenteaftrek. De rente mag nu alleen maar worden afgetrokken als er een hypotheek wordt afgesloten waarbij de hypotheeknemer meteen begint met aflossen.

In het laatste kwartaal van 2012 zijn inderdaad ook meer huizen verkocht: 34 duizend, zo'n 32 procent meer dan in het derde kwartaal zo meldde makelaarsvereniging NVM begin januari. NVM-voorzitter Ger Hukker voorspelde toen al dat het eerste kwartaal van 2013 slecht zou zijn. De nieuwste hypotheekdata wijst in ieder geval op een dramatische maand januari.

bron: Z24.nl
Was te verwachten natuurlijk, niemand wil meer een hypotheek vanwege te hoge prijzen en te weinig fiscaal voordeel.

Eens kijken welk konijn de heer Stef Blok uit zijn hoge hoed gaat trekken :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122468904
Op naar de double digits prijsdaling :Y)
pi_122468990
Die prijsdaling gaat volgens goed Nederlands gebruik in een rustig tempo.
pi_122469020
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die prijsdaling gaat volgens goed Nederlands gebruik in een rustig tempo.
Het gaat steeds sneller als je kijkt naar de afgelopen 5 jaar.
  maandag 4 februari 2013 @ 16:51:24 #6
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122469124
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Van de paar moetjes wel ja...

Het merendeel daalt nauwelijks vind ik.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_122469128
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus.... die double digits komen eraan hoor :*
pi_122469159
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het merendeel verkoopt ook niet

Alleen de mensen die wel dalen zijn relevant hè :)
  maandag 4 februari 2013 @ 16:54:17 #9
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122469233
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Voor de statistiek wel ja.

Het is realistischer om te zeggen dat de markt op slot zit. Gewilde woningen komend nauwelijks te koop of voor te hoge prijs...
and made it rain upward
pi_122469277
We zien een duidelijke daling van de 'fundateller', zouden sommige mensen hun verkoop poging staken?
pi_122469369
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg mensen die niet onder water staan, die kunnen best zakken met de prijs.
pi_122469436
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg mensen die niet onder water staan, die kunnen best zakken met de prijs.
Zat.

Als ik de NVM was zou ik gewoon al die huizen die langer da 6 maanden te koop staan in een andere categorie plaatsen. Als bezoeker van funda.nl krijg je dan alleen maar de huizen te zien die nog maar net te koop staan want gebleken is dat die andere wannabe verkopers niet geinteresseerd zijn in het daadwerkelijk verkopen van hun woning.
pi_122469500
Ik begrijp best dat het voor hogehuizenprijsminners een hele stap in hun cognitieve processen is om te accepteren dat huizenprijzen fors moeten dalen om tot een transactie te kunnen komen.

Geeft het nog even wat tijd, niet iedereen is even snel van begrip :)
pi_122469506
Zijn er nu nog mensen die niet geloven dat de huizenprijzen gedaald zijn ?
pi_122469685
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:01 schreef machtpen het volgende:
Ja, Sjabba.
pi_122469693
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Als de markt stil ligt zegt de prijs van die paar woningen die nog wel verkocht worden eigenlijk niet zoveel.
pi_122469724
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Doen ze niet omdat verkoop dan niet meer aantrekkelijk is.
pi_122469755
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:01 schreef machtpen het volgende:
Er zijn de afgelopen jaren zelfs heel wat mensen geweest die er een andere benadering aan gaven, in de zin van 'ze gaan binnenkort gewoon weer stijgen'.
pi_122469774
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Als de markt stil ligt zegt de prijs van die paar woningen die nog wel verkocht worden eigenlijk niet zoveel.
En nog 1.
pi_122469790
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pardon? De marktwaarde word toch bepaald door vraag en aanbod wat daadwerkelijk leid tot transacties?
pi_122469792
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:54 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het is realistischer om te zeggen dat de markt op slot zit.
Ja dat hoor ik ook 6x per dag op tv. Maar een markt kan toch helemaal niet op slot zitten? Er wordt altijd naar een nieuw evenwicht bewogen.
pi_122469805
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En nog 1.
Nee, ik zeg niet dat de prijzen niet zijn gedaald. Ik zeg slechts dat de daling niet het hier vurig gewenste effect heeft gehad.
pi_122469817
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En nog 1.
Yep... de CD is strong in that one ;)
pi_122469825
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Pardon? De marktwaarde word toch bepaald door vraag en aanbod wat daadwerkelijk leid tot transacties?
Ten dele, de ontwikkeling van het aanbod heeft ook effect.
pi_122469847
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Ja dat hoor ik ook 6x per dag op tv. Maar een markt kan toch helemaal niet op slot zitten? Er wordt altijd naar een nieuw evenwicht bewogen.
Een markt kan prima op slot zitten terwijl er ook nog wel iets wordt verkocht.
pi_122469879
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Jij snapt het niet, het huis is onverkoopbaar en dan is het aansluiten in de file om op het werk te komen.
pi_122469884
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doen ze niet omdat verkoop dan niet meer aantrekkelijk is.
Waarom staan er dan 300 duizend woningen te koop? Die mensen willen toch verkopen. Als jij een berg overwaarde hebt en je wilt verhuizen, kan je best zakken met de prijs
pi_122469887
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ten dele, de ontwikkeling van het aanbod heeft ook effect.
Er is een overvloed aan aanbod echter een tekort aan vraag die matched met het aanbod.

Anders gezegd, er is waarschijnlijk veel vraag naar beter betaalbare koopwoningen.
pi_122469926
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waarom staan er dan 300 duizend woningen te koop? Die mensen willen toch verkopen. Als jij een berg overwaarde hebt en je wilt verhuizen, kan je best zakken met de prijs
Verlies nemen valt heel erg zwaar en als je dan niet per se hoeft te verkopen blijf je liever nog even wat langer dromen van de hoofdprijs.
Maar aan elke droom komt een einde hoor want vroeg of laat word je wakker ;)
pi_122469936
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat de prijzen niet zijn gedaald. Ik zeg slechts dat de daling niet het hier vurig gewenste effect heeft gehad.
Die daling zet voorlopig nog wel even door.
pi_122469944
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus.... die double digits komen eraan hoor :*
We gaan door voor de triple digits :Y
Krijg geld toe als je in een huis gaat wonen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 4 februari 2013 @ 17:13:13 #32
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122469950
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er is een overvloed aan aanbod echter een tekort aan vraag die matched met het aanbod.

Anders gezegd, er is waarschijnlijk veel vraag naar beter betaalbare koopwoningen.
Het aanbod is gewoon niet in verhouding met wat men kan geven. De banken geven gewoon geen hypotheken meer en daarom kan men gewoon niets meer kopen. Mensen willen wel kopen maar kunnen niet kopen omdat ooit met 5x het jaarinkomen gaf zelfs op tijdelijke contract en nu maar 3x op alleen vaste contracten.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_122469984
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dan moet je in Detroit wezen.
pi_122469987
Ik hoop dat ik over vier jaar, als de bodem in zicht is, geld heb om een mooi huis te kopen.
pi_122469992
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat je voor 1 euro een huis koopt net zoals van der valk de pier kocht, maar dan wel de verplichting aan gaat dat je geod onderhoud pleegt. :D

Wat een fantasten wederom hier.
pi_122470078
quote:

[..]

Ja dus zal er een nieuw evenwicht gevonden moeten worden.
pi_122470150
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:14 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Ik hoop dat ik over vier jaar, als de bodem in zicht is, geld heb om een mooi huis te kopen.
Over 4 jaar heb je inderdaad goede kans dat het evenwicht gevonden is.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:18:28 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122470165
quote:
moet je wachten tot de bb ers uitverkocht zijn alsmede de woningcorporaties die er nog 2.000.000 willen slijten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122470184
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:13 schreef trigt013 het volgende:

Het aanbod is gewoon niet in verhouding met wat men kan geven. De banken geven gewoon geen hypotheken meer en daarom kan men gewoon niets meer kopen. Mensen willen wel kopen maar kunnen niet kopen omdat ooit met 5x het jaarinkomen gaf zelfs op tijdelijke contract en nu maar 3x op alleen vaste contracten.
Precies en daarmee zit een grote groep mensen vast. Echter is er een grote groep mensen die met gemak kan zakken vanwege een reeds afbetaalde woning en iedere dag geeft een deel van die mensen ook nog eens de pijp aan Maarten.

Laat ik dit bericht maar afsluiten met de wijze woorden van minister Taro Aso:

"Let elderly people hurry up and die"

Ten behoeve van de pensioenpot en het laten leeglopen van de huizenmarkt-zeepbel :%
pi_122470192
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat je voor 1 euro een huis koopt net zoals van der valk de pier kocht, maar dan wel de verplichting aan gaat dat je geod onderhoud pleegt. :D

Wat een fantasten wederom hier.
Ach, zo waren er ook fantasten die dachten dat een huis een ATM was.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:20:29 #41
323876 michaelmoore
pi_122470275
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

"Let elderly people hurry up and die"

men wil naar de goedkope hokken in het zuiden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122470331
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:20 schreef michaelmoore het volgende:

men wil naar de goedkope hokken in het zuiden
Nou... dat is dit toch de kans van hun leven? In Spanje koop je momenteel voor heel weinig heel veel. Wat maakt het dan uit dat je hier niet de hoofdprijs kan vangen?
Of hebben ze al hun overwaarde reeds gespendeerd aan de nieuwe caravan/auto/luxe cruise etc..?
pi_122470389
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

moet je wachten tot de bb ers uitverkocht zijn alsmede de woningcorporaties die er nog 2.000.000 willen slijten
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor dat woningcorporaties nog 2.000.000 huizen willen slijten? Dat zal dan wel grote invloed hebben op de bevolkingssamenstelling van bepaalde wijken in grote steden.
pi_122470478
quote:
Ik heb ongeveer hetzelfde plan. Mijn koopappartement net voor het barsten van de bubble kunnen verkopen destijds met 12.000 overwaarde. Later heeft de koper het weer moeten verkopen met 20.000 verlies. (heeft er nog over geklaagd over de mail. Maar ja daar kan ik niks aan doen natuurlijk).

Nu huur ik zelf. Maar over 3 á 4 jaar hoop ik voor een reële prijs weer een woning te kunnen kopen.
Profiel opgeheven.
pi_122470486
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Heb je daar een bron voor dat woningcorporaties nog 2.000.000 huizen willen slijten? Dat zal dan wel grote invloed hebben op de bevolkingssamenstelling van bepaalde wijken in grote steden.
Hoezo? Ik begreep dat het plan was om de woningen te verpatsen aan de zittende bewoners.
Dus de samenstelling blijft dan toch gewoon gelijk? Of had je iets anders in gedachte?
pi_122470546
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:25 schreef Bierie het volgende:
(heeft er nog over geklaagd over de mail. Maar ja daar kan ik niks aan doen natuurlijk).

WTF _O-

Serieus? Vroeg hij nog om compensatie?

En dat huren, dat is een 'slimme zet' ;)
pi_122470556
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:25 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hoezo? Ik begreep dat het plan was om de woningen te verpatsen aan de zittende bewoners.
Dus de samenstelling blijft dan toch gewoon gelijk? Of had je iets anders in gedachte?
Lijkt me sterk dat die moslims appartementen in Amsterdam kunnen betalen. In Amsterdam-Oost zie je ook dat het veel blanker wordt en belwinkels uit het straatbeeld verdwijnen.
pi_122470592
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Lijkt me sterk dat die moslims appartementen in Amsterdam kunnen betalen. In Amsterdam-Oost zie je ook dat het veel blanker wordt en belwinkels uit het straatbeeld verdwijnen.
Maar dan worden ze toch gewoon niet verkocht? Hoe verandert daardoor dan de samenstelling?

En mensen die ze wel kunnen kopen willen dan niet tussen die mensen wonen voor de hoofdprijs toch?
pi_122470623
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

WTF _O-

Serieus? Vroeg hij nog om compensatie?
Ach het is een bevriend iemand en er speelde financieel op dat moment voor hem nog een aantal zaken. Ik geloof dat hij later dat zelf ook wel inzag.
Profiel opgeheven.
pi_122470709
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:29 schreef Bierie het volgende:

Ach het is een bevriend iemand en er speelde financieel op dat moment voor hem nog een aantal zaken. Ik geloof dat hij later dat zelf ook wel inzag.
Ik mag het hopen dat hij zijn lesje geleerd heeft en nu beseft dat je ook kan verliezen op het kopen van vastgoed. De komende jaren gaat er nog veel leergeld betaald worden imo.
pi_122470809
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar dan worden ze toch gewoon niet verkocht? Hoe verandert daardoor dan de samenstelling?

En mensen die ze wel kunnen kopen willen dan niet tussen die mensen wonen voor de hoofdprijs toch?
Woningcorporaties hebben geld nodig, dus als de bewoners het niet kunnen betalen dan verkopen ze het wel aan iemand anders. Vriend van me heeft ook net een huis van een woningbouwcorporatie gekocht.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:34:42 #52
323876 michaelmoore
pi_122470840
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

[..]

totaal bestand is 2.500.000 woningen 75% moet verkocht worden volgens het kabinet
http://www.nieuws.nl/674875
quote:
De VVD verwelkomt het plan wel met enthousiasme. "Eigen woningbezit is liberaal, sociaal en werkt emanciperend", zegt VVD-Tweede Kamerlid Betty de Boer. "Een eigen woning geeft een eigen verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor de instandhouding van het eigendom. Mensen bouwen zo ook een stukje vermogen op, dat ze op latere leeftijd kunnen toevoegen aan hun pensioen."
pi_122470969
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik mag het hopen dat hij zijn lesje geleerd heeft en nu beseft dat je ook kan verliezen op het kopen van vastgoed. De komende jaren gaat er nog veel leergeld betaald worden imo.
Nou ja lesje geleerd. Ik vond het vervelend genoeg voor hem. Of het handig was om een appartement te kopen en binnen 2,5 jaar weer te proberen verkopen terwijl je elders een eengezinswoning heb gekocht... Laat ik het zo zeggen, het zou niet mijn keus zijn. Maar iedereen is vrij te doen wat hij wilt toch? :)
Profiel opgeheven.
pi_122471096
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Woningcorporaties hebben geld nodig, dus als de bewoners het niet kunnen betalen dan verkopen ze het wel aan iemand anders. Vriend van me heeft ook net een huis van een woningbouwcorporatie gekocht.
Verkocht nadat de huurders vertrokken waren, de huurders zijn er niet eerst uitgezet hoor :)

En ja, er zullen vast kopers voor te vinden zijn die nog vol goed een kapitaal voor een afgeleefde corporatiewoning willen betalen, moeten ze ook lekker zelf weten natuurlijk.
pi_122471119
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:38 schreef Bierie het volgende:

Maar iedereen is vrij te doen wat hij wilt toch? :)
Natuurlijk maar dan moeten ze niet gaan klagen als het tegenzit toch?
pi_122471298
quote:

[..]

of het nog even rustig afwachten als er geen strikte noodzaak is.
pi_122471323
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die daling zet voorlopig nog wel even door.
en ondertussen stagneert de markt ook vrolijk door.
pi_122471549
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

en ondertussen stagneert de markt ook vrolijk door.
Daar heeft een starter met eigen geld weinig last van, het eigen vermogen groeit ook door.
pi_122472135
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar heeft een starter met eigen geld weinig last van, het eigen vermogen groeit ook door.
Die maken maar een heel erg beperkt deel van de markt uit. En juist voor hen geldt dat er een zekere urgentie is om te vertrekken waar ze nu zitten (veelal een studentenkamer of bij pa en ma thuis), terwijl dat vermogen opbouwen lang niet altijd meevalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 18:11:13 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 18:16:04 #60
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122472349
quote:

[..]

Veel mensen moeten ivm overlijden, scheiding, dubbele hypotheek en ontslag......en veel mensen hebben daarvan geen overwaarde omdat ze al hun vermogen in het huis hadden gestoken. De winnaar zijn de mensen die voor 2008 hebben verkocht en financiele instellingen die vroeger massaal geld hebben opgestreken door woekerhypotheken en advieskosten en vooral nu geen geld willen uitlenen ivm de risico's
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:17:00 #61
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472386
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, Sjabba.
Ik relativeer. Niet elk huis daalt in waarde sterker nog niet elk huis is te koop.

Het is een hele andere markt dan die van roerende zaken...
and made it rain upward
  maandag 4 februari 2013 @ 18:18:02 #62
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472434
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Juist maar dat geeft geen garantie dat die marktwaarde voor jou geldt en voor het object dat je wil hebben.
and made it rain upward
pi_122472483
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die maken maar een heel erg beperkt deel van de markt uit.
Die gaan een steeds groter deel van de markt bepalen.
pi_122472580
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die gaan een steeds groter deel van de markt bepalen.
van b.v. 1 naar 2% is een flinke stijging inderdaad. in absolute getallen is de invloed uiteraard beperkt.
pi_122472638
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:17 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik relativeer. Niet elk huis daalt in waarde sterker nog niet elk huis is te koop.

Het is een hele andere markt dan die van roerende zaken...
Voor iemand die al een huis heeft is het bedrag wat je moet bijleggen voor een beter huis wat telt.
Probleem met huizen is alleen dat je ze niet kunt inruilen zoals bij een auto inderdaad.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:27:03 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472795
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Verkocht nadat de huurders vertrokken waren, de huurders zijn er niet eerst uitgezet hoor :)

En ja, er zullen vast kopers voor te vinden zijn die nog vol goed een kapitaal voor een afgeleefde corporatiewoning willen betalen, moeten ze ook lekker zelf weten natuurlijk.
Wacht jij maar totdat je kan kiezen; kopen of een dikke verhoging...
and made it rain upward
pi_122472951
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

In zijn geval zal kopen er financieel wel nooit in zitten, dus dit is gemeen.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:31:04 #68
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472958
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor iemand die al een huis heeft is het bedrag wat je moet bijleggen voor een beter huis wat telt.
Probleem met huizen is alleen dat je ze niet kunt inruilen zoals bij een auto inderdaad.
Klopt en dat is de enige oplossing om de markt op gang te krijgen. Een makelaar die vermogen heeft om huizen in te kopen. Moderne woningbouwcoöperaties.
Je ziet het al bij sommige nieuwbouw projecten. Inkoop van je oude huis.
and made it rain upward
pi_122472976
quote:
Open deur. Als jij een huis kan kopen voor 100.000 of exact dezelfde voor 200.000 gaat iedereen toch voor die goedkope?

Trouwens, een huis van 200.000 euro komt neer op een bruto last van circa 900 euro per maand. Dat is niet veel. Als je een eigen auto rijdt ben je ook 300 euro per maand kwijt (en dan schat ik het nog heel laag in). En dat mobieltje van je kost je ook 50 euro. Net als dat internet en televisie abo. Is die 600 euro netto voor je fucking huis dan te duur? Nee natuurlijk niet....

Mensen willen graag voor 300 euro per maand in een paleisje zitten. En gaan dan nu maar lopen te verkondigen dat wonen teveel kost omdat ze er niet meer aan willen uitgeven. Terwijl het merendeel van de mensen dat gewoon goed kan betalen.
pi_122472990
dubbel
  maandag 4 februari 2013 @ 18:34:21 #71
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122473085
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:31 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Open deur. Als jij een huis kan kopen voor 100.000 of exact dezelfde voor 200.000 gaat iedereen toch voor die goedkope?

Trouwens, een huis van 200.000 euro komt neer op een bruto last van circa 900 euro per maand. Dat is niet veel. Als je een eigen auto rijdt ben je ook 300 euro per maand kwijt (en dan schat ik het nog heel laag in). En dat mobieltje van je kost je ook 50 euro. Net als dat internet en televisie abo. Is die 600 euro netto voor je fucking huis dan te duur? Nee natuurlijk niet....

Mensen willen graag voor 300 euro per maand in een paleisje zitten. En gaan dan nu maar lopen te verkondigen dat wonen teveel kost omdat ze er niet meer aan willen uitgeven. Terwijl het merendeel van de mensen dat gewoon goed kan betalen.
Met de nadruk op het paleisje, want hier heb je alleen blokjes steen op postzegels vogels sommige. De arrogantie druipt er vanaf...
and made it rain upward
pi_122473458
quote:

[..]

Enig verschil is dat je aan je huis/hypotheek 30 jaar vast zit, aan je tel/internet hooguit een jaartje. Vind het niet gek dat mensen in deze tijd een goedkoop huis willen hebben, overal worden mensen ontslagen dan ga je toch geen mega-hypotheek afsluiten?
pi_122479835
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Gaan ze de uitkeringen verhogen?

Goed nieuws _O_
pi_122480027
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In zijn geval zal kopen er financieel wel nooit in zitten, dus dit is gemeen.
De voorgestelde huurverhoging is uiterst onrechtvaardig en zal ook niet het gewenste resultaat gaan hebben. Die bubble gaat gewoon bust en zolang de prijzen harder dalen dan dat de huren stijgen gaat de vuige scheefhuurder niet verhuizen.
pi_122480600
quote:

Wie is er 50 euro per maand kwijt aan zijn mobieltje :?

Ik ben ook geen 300 euro per maand kwijt aan de auto want die van mij is 20 jaar oud, kost geen drol in ondrhoud, MRB en verzekering. Met 900 euro per maand betaal je enkel de rente, ik noem dat niet kopen maar huren van de bank. 900 euro is daarnaast gewoon krankzinnig veel geld voor enkel een dak boven je hoofd.

quote:
Ik weet niet wat jij verdient maar heel veel mensen kunnen echt geen 900 euro per maand betalen om enkel een dak boven hun hoofd te leasen van de bank. En het verschil tussen 300 en 900 euro is een factor 3, je gaat dus van het ene naar het andere uiterste. Ik vind 500 euro voor een rijtjescontainer al een behoorlijk bedrag, moet echt niet meer worden.

Maar ik begrijp dus dat jij graag veel geld betaald voor de huizenmarkt zeepbel? Waarom? Verdien jij soms je geld met het hogehuizenprijsminnen :?
pi_122480676
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Enig verschil is dat je aan je huis/hypotheek 30 jaar vast zit, aan je tel/internet hooguit een jaartje. Vind het niet gek dat mensen in deze tijd een goedkoop huis willen hebben, overal worden mensen ontslagen dan ga je toch geen mega-hypotheek afsluiten?
Vastgoedspeculanten wel :D

Want te duur gekocht vastgoed is altijd een goede investering :Y
pi_122481966
Hangt een beetje van de rente af toch CC? Met een hypotheek van ¤220.000 en 3,5% rente ben je ca ¤650/mnd kwijt aan rente, en kun je van die ¤900 dus nog ¤250/mnd gebruiken om af te lossen. Dat tikt aardig aan in 30 jaar..
  maandag 4 februari 2013 @ 21:16:15 #78
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122483338
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:55 schreef poemojn het volgende:
Hangt een beetje van de rente af toch CC? Met een hypotheek van ¤220.000 en 3,5% rente ben je ca ¤650/mnd kwijt aan rente, en kun je van die ¤900 dus nog ¤250/mnd gebruiken om af te lossen. Dat tikt aardig aan in 30 jaar..
Met dat maandbedrag los je het wel zo'n beetje af in 30 jaar.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_122484523
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik denk heeeeel veel van de mensen in sociale huurwoningen. Die lopen altijd rond met de nieuwste mobieltjes.

quote:
Ik ben ook geen 300 euro per maand kwijt aan de auto want die van mij is 20 jaar oud, kost geen drol in ondrhoud, MRB en verzekering.
En nu eens een gewoon iemand met een auto van een paar jaar oud, die ze nodig hebben voor hun werk.

quote:
Met 900 euro per maand betaal je enkel de rente, ik noem dat niet kopen maar huren van de bank. 900 euro is daarnaast gewoon krankzinnig veel geld voor enkel een dak boven je hoofd.
Misschien is het iets meer, maar dan nog. Maar wat ik wil aangeven is om de kosten van een huis eens in perspectief te zetten met alle andere lasten. Men betaalt wel vrolijk die 50 euro voor een telefoonabo, 50 euro voor een internetabo met tv, etc. In verhouding daarmee is het schromelijk overdreven.

quote:
Ik weet niet wat jij verdient maar heel veel mensen kunnen echt geen 900 euro per maand betalen om enkel een dak boven hun hoofd te leasen van de bank. En het verschil tussen 300 en 900 euro is een factor 3, je gaat dus van het ene naar het andere uiterste. Ik vind 500 euro voor een rijtjescontainer al een behoorlijk bedrag, moet echt niet meer worden.
Als je 500 euro veel vindt voor een rijtjeshuis dan moet je wat realiteitsbesef kweken.
/quote]

quote:
Maar ik begrijp dus dat jij graag veel geld betaald voor de huizenmarkt zeepbel? Waarom? Verdien jij soms je geld met het hogehuizenprijsminnen :?
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
pi_122484571
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:16 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Sterker nog, dat maandbedrag stelt over 30 jaar niks meer voor.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 4 februari 2013 @ 21:48:46 #81
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122485873
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gaan ze de uitkeringen verhogen?

Goed nieuws _O_
Doe nou niet zo want je bent gewoon een scheefhuurder, je uitkerings verhaal kwam er ineens bij omdat de prijzen niet hard genoeg daalde en je de maatschappij die jou niet beschermt heeft tegen je domme woekerpolis die je zelf afsloot een digitale niet bestaande loer wil draaien.

Ondertussen is je spaargeld verdampt, rijdt je een oud barreltje (niets mis mee, maar in de schuldsanering is dat echt niet mogelijk) en hoop je dat anderen ook in de problemen komen.

Tuurlijk lage prijzen zijn voor alle consumenten beter maar zeker niet zaligmakend. En het sadisme dat er bij jou bij zit is bijna TBS-waardig.
and made it rain upward
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 22:01:57 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_122486967
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben ook geen 300 euro per maand kwijt aan de auto want die van mij is 20 jaar oud, kost geen drol in ondrhoud, MRB en verzekering. Met 900 euro per maand betaal je enkel de rente, ik noem dat niet kopen maar huren van de bank. 900 euro is daarnaast gewoon krankzinnig veel geld voor enkel een dak boven je hoofd.

[..]

500 euro vindt jij al veel ja. Maar ja, verschil in inkomen he. Ik vind 500 euro helemaal niet veel geld om te wonen. Daarnaast, heel veel mensen kunnen die 900 euro niet betalen nee. Maar heel veel mensen ook wel. En dan heb je nog heel veel mensen die dat met gemak kunnen betalen. Dus ja, eenzijdige belichting is wel makkelijk natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 22:02:18 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_122486997
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:48 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Doe nou niet zo want je bent gewoon een scheefhuurder, je uitkerings verhaal kwam er ineens bij omdat de prijzen niet hard genoeg daalde en je de maatschappij die jou niet beschermt heeft tegen je domme woekerpolis die je zelf afsloot een digitale niet bestaande loer wil draaien.

Ondertussen is je spaargeld verdampt, rijdt je een oud barreltje (niets mis mee, maar in de schuldsanering is dat echt niet mogelijk) en hoop je dat anderen ook in de problemen komen.

Tuurlijk lage prijzen zijn voor alle consumenten beter maar zeker niet zaligmakend. En het sadisme dat er bij jou bij zit is bijna TBS-waardig.
Kom je daar nu pas achter joh? ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_122489908
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

500 euro vindt jij al veel ja. Maar ja, verschil in inkomen he. Ik vind 500 euro helemaal niet veel geld om te wonen. Daarnaast, heel veel mensen kunnen die 900 euro niet betalen nee. Maar heel veel mensen ook wel. En dan heb je nog heel veel mensen die dat met gemak kunnen betalen. Dus ja, eenzijdige belichting is wel makkelijk natuurlijk.
Een beetje standaard huurkrot uit de jaren 80 rijtjeswoning kost al snel 500 en meer euro's sociale huur. Voor een bijstander niet goedkoop voor een modaal verdiener prima te doen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122489991
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:50 schreef Tikbalang het volgende:
Een beetje standaard huurkrot uit de jaren 80 rijtjeswoning kost al snel 500 en meer euro's sociale huur. Voor een bijstander niet goedkoop voor een modaal verdiener prima te doen.
Die bijstander krijgt huurtoeslag. Prima te doen dan.
pi_122490205
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:16 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

:N

Laagste rente 30 jaar vast bij NHG is 5,45% nominaal. Kom je annuitair uit op 1130 euro per maand voor rente + aflossing voor 2 ton.

Natuurlijk kun je uitgaan van een lagere rente maar hoe realistisch is het dat de rente op dit lage niveau blijft? De huidige rente is kunstmatig laag om de huizenmarkt zeepbel in stand te houden, elke stijging drukt de marktprijs verder naar beneden.
pi_122490260
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:31 schreef _VoiD_ het volgende:

En nu eens een gewoon iemand met een auto van een paar jaar oud, die ze nodig hebben voor hun werk.

Waarom zou je niet in een oude auto naar je werk kunnen rijden :?
pi_122490364
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:48 schreef Sjabba het volgende:

Dus als iemand anders domme dingen doet en ik geen zin heb om voor de maatschappelijke gevolgen daarvan op te draaien ben je een sadist? Rare kijk op de zaken :N
pi_122490476
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Maar om het nou spotgoedkoop te noemen gaat mij veel te ver. Die woningen zijn reeds al lang terug betaald en leveren goed geld op voor de corporaties. De verhuurdersheffing is gewoon een extra belasting om de schatkist te spekken. Maar wat doet de minister eigenlijk aan scheefleners? Helemaal niets.... die mogen gewoon doorgaan met het ontwijken van de belastingen. Asociaal leengedrag blijft hij gewoon belonen -O-
pi_122491620
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die bijstander krijgt huurtoeslag. Prima te doen dan.
Idd dan is het voor hun beter daarin wonen. Heb er recentelijk paar maandjes in gezeten. Toen was ik voor middenwoning 530 kwijt nu in koop 565 aan rente in een huis 2 keer zo groot en 4 keer zoveel grond, 250 mtr bij dat huurhuis vandaan. Is mijn koopwoning dan goedkoop of dat huurhuis zo duur ??????
pi_122492593
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:25 schreef Tikbalang het volgende:
Idd dan is het voor hun beter daarin wonen. Heb er recentelijk paar maandjes in gezeten. Toen was ik voor middenwoning 530 kwijt nu in koop 565 aan rente in een huis 2 keer zo groot en 4 keer zoveel grond, 250 mtr bij dat huurhuis vandaan. Is mijn koopwoning dan goedkoop of dat huurhuis zo duur ??????
Je koophuis is goedkoop. Net als het mijne. Maar dat is logisch, als je iets huurt moet er altijd nog iemand extra aan verdienen en is het dus per definitie duurder.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:00:29 #92
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122497131
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom zou je niet in een oude auto naar je werk kunnen rijden :?
Doe dat dan!
and made it rain upward
pi_122497327
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je koophuis is goedkoop. Net als het mijne. Maar dat is logisch, als je iets huurt moet er altijd nog iemand extra aan verdienen en is het dus per definitie duurder.
Nee het is beide gewoon veel te duur is de algemene tendens die hier heerst. :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:12:25 #94
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122497347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

door de HRA subside gaat dat nog wel maar dat zal ook een aflopende zaak blijken
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122497714
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Doe dat dan!
En dan belasting gaan betalen om het salaris van onze nieuwe SNS faaltoppers te mogen betalen?

Moet er niet aan denken :N
pi_122497759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In Nederland zijn de kosten voor een dak boven je hoofd krankzinnig hoog. Komt omdat er zo weinig geproduceerd word en we zoveel mogelijk geld in Nederland proberen toe houden met 'van het kastje naar de muur' sturen van mensen. Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien hoe rampzaliger het wordt.
pi_122497929
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In Nederland zijn de kosten voor een dak boven je hoofd krankzinnig hoog. Komt omdat er zo weinig geproduceerd word en we zoveel mogelijk geld in Nederland proberen toe houden met 'van het kastje naar de muur' sturen van mensen. Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien hoe rampzaliger het wordt.
In nederland zijn we nogal verwend in vergelijking met ons omringende landen. In ons omringede landen wonen ongeveer 50% van de mensen in appartmenten hier in NL maar 25% het gemiddelde woonoppervlak in nederland ligt ook nogal hoog vergeleken met andere landen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:43:29 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122498058
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:55 schreef poemojn het volgende:
En als die rente over 5 jaar 2 keer zo hoog is?
censuur :O
pi_122498160
quote:

[..]

Toch weer een wat dubieuze stelling van je.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:53:33 #100
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:

En als die rente over 5 jaar 2 keer zo hoog is?
De rente gaat voorlopig niet omhoog want dat dat kunnen de mensen die hun rente voor korte tijd hebben vaststaan niet hebben.

Het systeem waarbij de banksters parasiteren op de rest van de economie i.c.m. het vernietigen van de de productieketen heeft onze economie gesloopt en de enige methode om de zieke patient nog iets langer in leven te laten is een te lage rente.

quote:
Het gaat over de steden, Nederland heeft geen eens grote steden. Een stad is hier gewoon een groot dorp, niets mis mee toch? Maar blijf jij lekker op je appartementje zitten als jij daar zo van geniet :Y
Maar ga een ander niet dwingen om in een te dure betonnen hok te gaan wonen :*
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:55:16 #101
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122498358
quote:

[..]

er staat een fors aantal mensen te trappelen om nederland te verlaten de komende jaren dit zal het alleen maar doen aanwakkeren
http://www.marktplaats.nl(...)n-te-gaan-wonen.html
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:58:35 #102
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498458
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Toch weer een wat dubieuze stelling van je.
Al onze goederen moeten we importeren want in de interne markt word amper wat gemaakt. Hoe en wat kunnen we dan nog aan elkaar in de interne economie verkopen? Neem nou een voorbeeld aan Duitsland, die hebben een grote productieketen en kunnen een groot deel van hun producten ook intern afzetten. Het gevolg daarvan is dat er een stuk minder lutsers werkzaam zijn in de dienstensector (zijn vaak mensen die niets toevoegen aan de daadwerkelijke welvaart). Dus wij moeten huizen veel duurder maken omdat er allerlei parasieten van mee moeten vreten. Te dure bouwgrond, dure vergunningen, te dure bakstenen want de producent heeft te hoge lasten etc... etc..
Is echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor en alles behalve dubieus :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:01:55 #103
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:55 schreef HD9 het volgende:

er staat een fors aantal mensen te trappelen om nederland te verlaten de komende jaren dit zal het alleen maar doen aanwakkeren
Er is maar 1 manier om onze economie er weer bovenop te helpen en dat is dat we lokaal weer goederen gaan produceren. Van enkel het verlenen van diensten kunnen we simpelweg niet bestaan op dit niveau van consumptie. Probleem is dat we de grote delen van onze productieketen in de ramsj hebben gedaan, ervaring is er amper meer en de productiemiddelen zijn we ook kwijt. Het opbouwen van zo'n industrie kan wel een hele generatie gaan kosten.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:05:55 #104
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122498676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:55 schreef HD9 het volgende:

[..]

Werkende jongeren die vertrekken betalen hier geen belasting meer, ouderen die met pensioen en AOW vertrekken kopen hier niets meer, maar komen wellicht terug als ze 500.000 euro medische zorg nodig hebben. Qua kosten/baten erg ongunstig voor het land.
pi_122498697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Is echt niet zo moeilijk om te begrijpen hoor en alles behalve dubieus :)
Je probeert allerlei zaken aan elkaar te knopen die weinig met elkaar van doen hebben. Prima maar het gaat nergens over natuurlijk :)
pi_122498712
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

:N

Laagste rente 30 jaar vast bij NHG is 5,45% nominaal. Kom je annuitair uit op 1130 euro per maand voor rente + aflossing voor 2 ton.

Natuurlijk kun je uitgaan van een lagere rente maar hoe realistisch is het dat de rente op dit lage niveau blijft? De huidige rente is kunstmatig laag om de huizenmarkt zeepbel in stand te houden, elke stijging drukt de marktprijs verder naar beneden.
Wat lief van de ECB, nog een reden om blij te zijn met Europa. O+
Met vijf jaar vast en NHG red je die 3,5% nu ook nog wel. Een spaarhypotheek idd niet, en helaas de voor consumenten goedkoopste oplossing (aflossingsvrij tegen variabele rente, en dan sparen voor aflossing tegen hogere rente in deposito's ed) ook niet meer. De hypotheekmarkt is er niet leuker op geworden. :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:12:01 #107
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498817
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je probeert allerlei zaken aan elkaar te knopen die weinig met elkaar van doen hebben. Prima maar het gaat nergens over natuurlijk :)
Gewoon simpele macro economie toch? Kun je wel over allerlei pietluttige details struikelen maar dat maakt voor de algemene uitkomst geen drol uit. Kijk nu eens naar het slechte beleid van onze overheid, zit overal aan de knoppen te draaien maar een brede aanpak is er niet. Komt omdat ze geen macro economische afwegingen durven te maken. Zoals b.v. het afschaffen van de HRA en decimeren van de financiële sector. Saneer nou eens die te grote bank/verzekeringssector en stimuleer de industrie.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:12:50 #108
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498838
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:07 schreef poemojn het volgende:

Wat lief van de ECB, nog een reden om blij te zijn met Europa. O+
Met vijf jaar vast en NHG red je die 3,5% nu ook nog wel.
Durf jij daarop te gokken? Kan een fatale beslissingen worden en dat lijkt mij dan weer geen 'slimme zet'.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:13:20 #109
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122498849
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er is maar 1 manier om onze economie er weer bovenop te helpen en dat is dat we lokaal weer goederen gaan produceren. Van enkel het verlenen van diensten kunnen we simpelweg niet bestaan op dit niveau van consumptie. Probleem is dat we de grote delen van onze productieketen in de ramsj hebben gedaan, ervaring is er amper meer en de productiemiddelen zijn we ook kwijt. Het opbouwen van zo'n industrie kan wel een hele generatie gaan kosten.
ne we werken niet meer, iedereen wacht tot de woningebubble weer gaat groeien dan kunen we weer lenen en zo consumeren , werken is niet van deze tijd he?
we zitten nog in de geldschuif periode
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:14:24 #110
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:13 schreef HD9 het volgende:

ne we werken niet meer, iedereen wacht tot de woningebubble weer gaat groeien dan kunen we weer lenen en zo consumeren , werken is niet van deze tijd he?
we zitten nog in de geldschuif periode
Kunnen ze nog lang blijven wachten, de tijd van geldschuiven is voorbij alleen realiseren een hoop mensen zich dat nog niet ;)

Werken is inderdaad niet meer van deze tijd, je word namelijk aan alle kanten geplukt door de parasieten die een free lunch willen met hun piramidespelen en andere balletje-balletje-spelen.
pi_122498932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Durf jij daarop te gokken? Kan een fatale beslissingen worden en dat lijkt mij dan weer geen 'slimme zet'.
wij betalen meer en hebben het langer vastgezet, maar geen dertig jaar.
Vijf jaar vast hoeft geen verkeerde beslissing te zijn.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:24:07 #112
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122499107
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:16 schreef poemojn het volgende:

wij betalen meer en hebben het langer vastgezet, maar geen dertig jaar.
Vijf jaar vast hoeft geen verkeerde beslissing te zijn.
Nogmaals.... durf jij de gok te nemen? Wat als de rente dan wel met 2% stijgt? Wat doet dat met de persoonlijke financiën en de overheidsfinanciën? Dat zal een ramp zijn voor grote delen van de populatie leenslaven. Die gaan dan significant minder consumeren want ze moeten hun bankmeesters plezieren. Kijk.. in 5 jaar los je annuitair gezien geen drol af en lineair is het op 200k ook maar zo'n 33k. Blijft er nog zo'n 166k over, dat resulteert zelfs in het gunstige geval in een stijging van de maandlasten van zo'n 100 euro na rente aftrek. Voor de mensen die aflossingsvrij en annuitair zitten ligt het significant hoger. Allemaal geld wat niet meer in de economie terecht gaat komen en dus de werkeloosheid verder zal doen oplopen. (is weer goed voor de daling van de huizenprijzen, dat dan weer wel :P )
pi_122499114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het gaat over de steden, Nederland heeft geen eens grote steden. Een stad is hier gewoon een groot dorp, niets mis mee toch?
Maar ga een ander niet dwingen om in een te dure betonnen hok te gaan wonen :*
Ik dwing niemand druk je alleen met de neus op de feiten dat die ook voor jou niet altijd in je straatje passen kan ik niets aan doen. :D

Dat jij nederland alleen grote dorpen vindt hebben is jou perceptie, hoe kan het dan dat nederland toch 1 van de dichtstbevolkte gebieden ter werled is terwijl het allemaal dorpen in jou perceptie zijn.
Ik beschouw nederland als een groot gebouwd gebied en of we het dan dorpen of steden noemen maakt me niet veel uit.

We hebben een flinke druk op de ruimte als bevolking en het niet willen wonen in appartementen geeft gewoon aan dat er nog flink ingedikt kan worden door velen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:25:58 #114
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122499157
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik dwing niemand druk je alleen met de neus op de feiten dat die ook voor jou niet altijd in je straatje passen kan ik niets aan doen. :D

Dat jij nederland alleen grote dorpen vindt hebben is jou perceptie, hoe kan het dan dat nederland toch 1 van de dichtstbevolkte gebieden ter werled is terwijl het allemaal dorpen in jou perceptie zijn.
Ik beschouw nederland als een groot gebouwd gebied en of we het dan dorpen of steden noemen maakt me niet veel uit.

We hebben een flinke druk op de ruimte als bevolking en het niet willen wonen in appartementen geeft gewoon aan dat er nog flink ingedikt kan worden door velen.
mensen moeten meer in een huis gaan wonen , dat kan makkelijk en daar verdien je veel mee
gewoon twee gezinnen in een huis, boven en beneden en de voordeur samen delen
pi_122499242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:25 schreef HD9 het volgende:

[..]

mensen moeten meer in een huis gaan wonen , dat kan makkelijk en daar verdien je veel mee
ja maar dan krijg je je huurtoeslag niet meer. :D :')
pi_122499259
quote:

[..]

Compleet achterlijk maar het kan inderdaad :)
pi_122499276
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel makkelijk, kunnen HD9 en CC mooi samen de schuldsanering van CC opbrengen.
pi_122499358
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel makkelijk, kunnen HD9 en CC mooi samen de schuldsanering van CC opbrengen.
Jij denkt toch niet dat xeno daadwerkelijk iets van zijn verworven woonrechten en subisidieslurper gedrag gaat inleveren alleen maar omdat dat beter voor de maatschappij zou zijn. Nee zo zit de wereld niet in elkaar iedereen moet keihard bloeden behalve xeno.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:33:30 #119
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122499372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kijk eens op de kaart.... dan snap je waarom Nederland 'dicht' bevolkt is. Slechts 15% van het oppervlakte is in gebruik voor bebouwing terwijl dat in de meeste landen nog geen 5% is.

Ooh ooh... wat is het vol :')

Als je in een groot hollands dorp woont kan je misschien die indruk krijgen dat er geen ruimte meer is maar als je aan de rand van zo'n dorp gaat staan heb je een prima vrije uitzicht op de polder :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:36:58 #120
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122499456
quote:

[..]

Met een gemeenschappelijk toilet aan het eind van de gang, wat denken mensen wel niet? Dat ze een complete woning voor zichzelf kunnen hebben 8)7

Nee... kruipen zullen ze voor hun meesters ~O>
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:37:48 #121
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122499477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

nou dat zijn er niet veel hoor, als je huurtoeslag krijgt is het niet best met je

Maar als je 10% voor de broek krijgt dan kun je beter gaan delen, ik deel ook een eengezinswoning met twee mensen, gaat prima, zat ruimte

Staan hier ook al een paar vrije sector woningen leeg nu, kennelijk is er toch een grens aan wat men voor woonruimte wil / kan betalen

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 05-02-2013 10:48:59 ]
pi_122499873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Werken is inderdaad niet meer van deze tijd
En dat pareltje komt dan uit jouw mond. Geweldig!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 10:59:17 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122500063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Met een gemeenschappelijk toilet aan het eind van de gang, wat denken mensen wel niet? Dat ze een complete woning voor zichzelf kunnen hebben 8)7

Nee... kruipen zullen ze voor hun meesters ~O>
nou als men flink gaat knijpen dan zie ik de oudjes allemaal cashen en vertrekken als ze weg mogen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:04:45 #124
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122500212
Zoek de verschillen:

¤ 75.000 k.k., online sinds 6 dagen
¤ 117.500 k.k., online sinds 4 dagen

Het enige echte verschil wat ik zo zie, is de aanbieder: de goedkoopste is een beleggingsmaatschappij (cashen nu het nog kan?) de duurste lijkt me een prive-persoon.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:05:51 #125
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122500251
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoek de verschillen:

¤ 75.000 k.k., online sinds 6 dagen
¤ 117.500 k.k., online sinds 4 dagen

Het enige echte verschil wat ik zo zie, is de aanbieder: de goedkoopste is een beleggingsmaatschappij (cashen nu het nog kan?) de duurste lijkt me een prive-persoon.
de corporaties willen er wel van af hoor, dat zie ik ook, die weten wat er betaald wordt, de privepersoon wil de aankooppprijs hebben,
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:05:52 #126
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122500253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:52 schreef _VoiD_ het volgende:

En dat pareltje komt dan uit jouw mond. Geweldig!
Maar het is toch gewoon zo? Alles wat je werkt boven een bepaald minimum word je in rap tempo afgenomen door onze 'liberale' VVD en 'sociale' PvdA vrienden. We maken slaafs en gewillig ons geld over naar de BD.

Mijn conclusie dat je dan beter niet al te veel kan werken klopt gewoon, pas als je bij de club hoort waar je flink mag roven loont het om je in te zetten voor het 'algemene belang'.

Gewoon leren om met minder geld rond te komen en lekker van je vrijheid genieten, de beste dingen in het leven zijn immers (nog) gratis :)
pi_122500306
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nogmaals.... durf jij de gok te nemen? Wat als de rente dan wel met 2% stijgt? Wat doet dat met de persoonlijke financiën en de overheidsfinanciën?
waarom niet? Als je een veel hogere rente gemakkelijk kunt dragen kan het een goede manier zijn om geld te besparen. Hangt van je persoonlijke omstandigheden af.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:07:37 #128
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122500320
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:05 schreef ComplexConjugate het volgende:

de beste dingen in het leven zijn immers (nog) gratis :)
dat zeker
bijna gratis, ook woon en leefruimte
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:10:31 #129
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122500419
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:07 schreef poemojn het volgende:

waarom niet? Als je een veel hogere rente gemakkelijk kunt dragen kan het een goede manier zijn om geld te besparen. Hangt van je persoonlijke omstandigheden af.
Als je iets met gemak kan betalen heb je uberhaupt geen probleem natuurlijk. In de huidige markt is het probleem echter de betaalbaarheid, de markt sluit niet aan bij de koopkracht van de starter. Veel moeilijker dan dat is het niet.
Kan je wel Ferrari prijzen blijven vragen maar de klant heeft maar 'fiat 500' geld :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:11:34 #130
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122500453
Hup Cashen en wegwezen
Dat is het credo de komende jaren, laat de wetgevers zelf maar 1000 euro per maand voor een corporatiekrot gaan betalen, wij gaan er leuke dingen van doen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:12:40 #131
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122500488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:11 schreef HD9 het volgende:
Hup Cashen en wegwezen
Dat is het credo de komende jaren
Ik begrijp best dat er een groep mensen is die daar naar uitkijkt :)
pi_122500503
Dat hangt ook van de starter af. Voor een stel met twee inkomens van ¤26000 per jaar ligt het anders dan voor een alleen. Als dat stel ruim onder hun max hypotheek koopt kunnen ze prima de rente kort vastzetten.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:13:04 #133
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122500505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat er een groep mensen is die daar naar uitkijkt :)
ja die zijn er :)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:13:31 #134
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122500522
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef poemojn het volgende:
Dat hangt ook van de starter af. Voor een stel met twee inkomens van ¤26000 per jaar ligt het anders dan voor een alleen. Als dat stel ruim onder hun max hypotheek koopt kunnen ze prima de rente kort vastzetten.
ik zal jou kort vastzetten
http://www.wandeleninbulgarije.nl/Koop/Index-koop.htm
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:17:47 #135
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122500680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef poemojn het volgende:
Ooh ja.... stelletjes die maximaal kopen op 2 inkomens zijn natuurlijk een zeldzaamheid geweest de afgelopen decennia :D

En de opvang van de kinderen werd royaal gesubsidieerd, dus even kijken... en minder belasting betalen door forse fiscale aftrek, lekker opvangsubsidie lurken, kinderen in de schoolgaande leeftijd kosten ook nog eens flink geld en de zorgkosten voor die kids wentelen we ook fijntjes af op de rest van de samenleving _O_

En dan durven sommige mensen wat te zeggen over zogenaamde scheefhuurders die aan dat alles flink mogen bijdragen :X

Ik denk dat die mensen gewoon ver boven hun stand leven, zelfs als ze niet all-in gingen om de zeepbel op te blazen. Tijd dat we dus gewoon weer even normaal gaan doen, onnodige subsidies afschaffen en een fatsoenlijke rente gaan betalen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:20:16 #136
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122500771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:13 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik zal jou kort vastzetten
Gewoon kamikazelenen, is lekker goedkoop :Y

Het motto van hogehuizenprijsminners is vaak dat 'de rente' zo 'lekker laag' is en dat het daarom niet uitmaakt dat je tot aan je oorlellen toe in de schulden zit *O*

Toegegeven het is een snap staaltje marketing geweest van die bankjongens en meisjes :Y
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:23:28 #137
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122500886
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gewoon kamikazelenen, is lekker goedkoop :Y

Het motto van hogehuizenprijsminners is vaak dat 'de rente' zo 'lekker laag' is en dat het daarom niet uitmaakt dat je tot aan je oorlellen toe in de schulden zit *O*

Toegegeven het is een snap staaltje marketing geweest van die bankjongens en meisjes :Y
Als je de rente 30 jaar vast zet en alles aflost in die 30 jaar maakt het idd niets uit of je een lage rente met grote schuld of lage schuld met hoge rente hebt.
and made it rain upward
pi_122500961
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ik denk dat die mensen gewoon ver boven hun stand leven, zelfs als ze niet all-in gingen om de zeepbel op te blazen. Tijd dat we dus gewoon weer even normaal gaan doen, onnodige subsidies afschaffen en een fatsoenlijke rente gaan betalen.
Met een uitkering ergens in een groot huis wonen, huurtoeslag nodig hebben en dan nog niet eens de hand in eigen boezem steken, wie leeft er dan boven zijn stand. :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:30:13 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122501090
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:23 schreef Sjabba het volgende:
Als je de rente 30 jaar vast zet en alles aflost in die 30 jaar maakt het idd niets uit of je een lage rente met grote schuld of lage schuld met hoge rente hebt.
Jawel: het verschil zit in het risico! Je kan nooit 30 jaar met zekerheid vooruit plannen. Bij gelijk maandbedrag heb ik dan liever een lage dan een hoge schuld.
pi_122501375
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:30 schreef RemcoDelft het volgende:
Jawel: het verschil zit in het risico! Je kan nooit 30 jaar met zekerheid vooruit plannen. Bij gelijk maandbedrag heb ik dan liever een lage dan een hoge schuld.
Zolang je geen huur hebt die in 30 jaar verdrievoudigd, zijn beide opties prima.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 11:44:37 #141
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122501586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zolang je geen huur hebt die in 30 jaar verdrievoudigd, zijn beide opties prima.
Vertel het niet aan mij maar vertel het aan al die mensen die nu vast zitten in hun huis, na de echtscheiding geconfronteerd worden met een onaflosbare restschuld en de mensen die na het verlies van hun baan het water tot aan de lippen staat :7

Kijk.... als huurslaaf kun je dan gewoon 'de verlaat de gevangenis zonder af te lossen' kaart trekken, de vrijheid, het gemak, de keuze _O_

Het maakt niet uit in de aanloopfase van de bubble maar in de implosie fase maakt het een wereld van verschil BVZ :Y

Dus wat Remco zegt is gewoon simpelweg waar ^O^
pi_122501678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kijk.... als huurslaaf kun je dan gewoon 'de verlaat de gevangenis zonder af te lossen' kaart trekken, de vrijheid, het gemak, de keuze _O_
Ligt een beetje aan je inkomen. Tegenwoordig trek je al gauw de 'vrije sector, bukt u maar' kaart.
pi_122501794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan je inkomen. Tegenwoordig trek je al gauw de 'vrije sector, bukt u maar' kaart.
De 'vrije sector in een enigzins gewild gebied dus bukt u maar extra diep, en extra lang' kaart bedoel je.
pi_122501804
quote:

[..]

Ik heb liever na 30 jaar geen schuld en een afbetaald huis. Maar goed, als jij liever een lage schuld over houdt of 30 jaar lang geld weggooid aan een huurhuis, prima.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 11:51:53 ]
pi_122503336
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 11:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
En dan, vraag ik mij af, dan heb je je huur opgezegd en dan ???? Gewoon lekker op straat slapen ofzo, of alla de gemiddelde soap je intrek nemen in een hotel.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:49:41 #146
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122503646
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:40 schreef Tikbalang het volgende:

En dan, vraag ik mij af, dan heb je je huur opgezegd en dan ???? Gewoon lekker op straat slapen ofzo, of alla de gemiddelde soap je intrek nemen in een hotel.
Onderdak vinden is niet zo moeilijk als je vrienden en familie hebt. In tegenstelling tot narcistische en egocentrische "I don't need nobody" grootleners ben ik gewoon overal welkom O+ :Y
  dinsdag 5 februari 2013 @ 12:54:55 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122503823
Lees ook eens de "Visser versus Jansen" column op de NVM site:

http://www.nvm.nl/columns(...)n_versus_visser.aspx

Het is toch wel knap dat ze bij de VVD iedere keer weer zo'n dom en onnozel wicht kunnen vinden om hun demagogische poep te spuien :D

Gelukkig heeft Paulus meer werkende hersencellen dan Barbara die niet verder komt dan de leugenachtige partijpropagande te blijven papegaaien.

Zeg Mark? Als we allemaal moeten bijdragen? Waarom blijft jouw rariteitenkabinet dan geld smijten naar de 'kopen met geleend geld' slaven? En wat ga jij doen aan mijn te hoge belastingdruk?

Kennelijk helemaal nietzz... maar zeg dan niet dat je de premier wilt zijn van alle Nederlanders... zeg dan dat je alleen maar oog hebt voor de onderdanen van je bankmeesters :{w
pi_122503938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Onderdak vinden is niet zo moeilijk als je vrienden en familie hebt. In tegenstelling tot narcistische en egocentrische "I don't need nobody" grootleners ben ik gewoon overal welkom O+ :Y
Als je in het echt leven net zoveel liegt als hier kan ik met dat niet voorstellen. :D

Over het narcistische en egocnetrische gebruik van uitkering en toeslagen alleen omdat werken zogenaamd niet lonend is maar niet eens te spreken. :')

Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is hier nu de echte egoistische narcist in dit land.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:04:58 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122504172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je in het echt leven net zoveel liegt als hier kan ik met dat niet voorstellen. :D

Over het narcistische en egocnetrische gebruik van uitkering en toeslagen alleen omdat werken zogenaamd niet lonend is maar niet eens te spreken. :')

Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is hier nu de echte egoistische narcist in dit land.
Nadat ik jarenlang een dikke nettobetaler was maar telkens weer in de kou bleef staan door slecht overheidsbeleid was dat gewoon een logische keuze.

Of je rooft in de top van de piramide of je steekt je hand uit aan de onderkant. De tussenlaag is te hard bezig om aan de top te komen, bang voor de onderkant. Maar net als je denkt dat je een treedje hoger komt krijg je een dikke laars in je gezicht gedrukt. Accepteer nou maar dat het aan de onderkant ook best goed leven is, als de mens boven je iedere keer een schop in je gezicht geeft dan laat je het op een gegeven moment wel na om daar bij te willen horen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:05:02 #150
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122504176
quote:

[..]

Ik heb komende 30 jaar een dak boven mijn hoofd nodig. Zekerheid, tenzij ik dood ga, maar daar ben ik voor verzekerd, is het afbetaald.
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:06:08 #151
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122504218
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik heb komende 30 jaar een dak boven mijn hoofd nodig. Zekerheid, tenzij ik dood ga, maar daar ben ik voor verzekerd, is het afbetaald.
Doe mij ook zo'n verzekering tegen deaud gaan :o
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:06:16 #152
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122504225
quote:

[..]

HOAX
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:08:22 #153
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122504290
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Doe mij ook zo'n verzekering tegen deaud gaan :o
Er staat gewoon achter; is het afbetaald

Ook een leuke trouwens ik laat dan een afbetaald huis na aan mijn gezin. Als je huurt en de kostwinnaar overlijd dan wat? Een ik vertrek zonder te betalen kaart? En waarnaartoe dan. Franrijk in een hunnebed?
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:29:21 #154
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122505114
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:08 schreef Sjabba het volgende:
Als je huurt en de kostwinnaar overlijd dan wat?
Daar kan je prima een levensverzekering voor afsluiten. Google bracht me als eerste bij Dela: voor maximaal een paar tientjes per maand krijg je tot een half miljoen als je de pijp uit gaat.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:30:04 #155
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122505145
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:08 schreef Sjabba het volgende:

Ook een leuke trouwens ik laat dan een afbetaald huis na aan mijn gezin. Als je huurt en de kostwinnaar overlijd dan wat? Een ik vertrek zonder te betalen kaart? En waarnaartoe dan. Franrijk in een hunnebed?
Dus als je huurt kun je geen levensverzekering afsluiten?

Overigens las ik net een briljant stukje in de Telegraaf over hoe ze in Mexico de crisis denken op te lossen:

quote:
Ezelbelasting tegen mismanagement

Van onze correspondent
MEXICO-STAD -

Een ezelbelasting in Mexico moet de penibele schuldensituatie van de overheid oplossen. In de noordelijke deelstaat Sonora, grenzend aan de Verenigde Staten, krijgen ezelbezitters voortaan een aanslag van 100 peso’s per lastdier. Elk jaar dient het bedrag (zo’n ¤6) in januari op het stadhuis van Hermosillo te worden betaald.

Het opmerkelijke besluit van gouverneur Guillermo Padrés leidt tot grote kritiek op de regionale regering. Ezelbezitters zijn over het algemeen namelijk niet de rijkste burgers in de Mexicaanse samenleving. Voor Sonora is de argumentatie echter simpel: ook eigenaren van auto’s betalen belasting. Een ezel is een andere vorm van vervoer, dus is ook een aanslag gewenst.

De ezeltaks staat symbool voor een groter probleem in het Latijns-Amerikaanse land: de enorm toegenomen schuldenberg, in een groeiende economie.
Vervalst

Er zijn extremere voorbeelden. Coahuila, ook een noordelijke deelstaat, zag zijn schuld sinds 2006 exploderen van ¤150 miljoen naar ruim ¤25 miljard. Dat was voor ratingbureau S&P aanleiding voor een verlaging van de kredietwaardigheid. van A+ naar BBB-. Achteraf bleek dat die publieke schuld is aangegaan met vervalste papieren. Tegen de toenmalige gouverneur van Coahuila Humberto Moreira, inmiddels landelijk voorzitter van regeringspartij PRI, loopt nog een onderzoek. Een groot deel van het geleende geld is echter spoorloos. Ezelbezitters draaien op voor dergelijk mismanagement.

bron: Telegraaf
Briljant... moeten ze hier ook doen, gewoon al die ezels die all-in gegaan zijn een belasting opleggen _O_

Maar hier in de polder worden alleen de mensen die prudent beleid voeren bestraft want dan ben je geen goede volgzame slaaf -O- :N
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:35:11 #156
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122505329
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar kan je prima een levensverzekering voor afsluiten. Google bracht me als eerste bij Dela: voor maximaal een paar tientjes per maand krijg je tot een half miljoen als je de pijp uit gaat.
Ja en dan wat met het geld, je huur voorruit betalen voor de komende 30 jaar?
and made it rain upward
pi_122505469
quote:

[..]

Is dat ook zo dan als je tegen die familie en vrienden zegt "ik kom bij je wonen en in principe ga ik nooit meer weg want dat is lekker goedkoop voor mij". Tijdelijk idd heeft niemand er een probleem mee maar voor lange tijd ???? En of je daar zelf dan zo blij mee moet zijn weer lekker bij papa en mama gaan wonen ik weet het niet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:45:57 #158
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122505715
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:35 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Komop Xeno ik weet dat je primaire reactie was;

Nee iets kopen natuurlijk!
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:48:52 #159
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122505830
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:45 schreef Sjabba het volgende:
Komop Xeno ik weet dat je primaire reactie was;

Nee iets kopen natuurlijk!
Kan. Of het land verlaten. Of alles op rood in het casino. Irrelevant natuurlijk wat je ermee doet, en daarbij: je bent toch dood!
pi_122505933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:35 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jaarlijks rendements belasting aftikken over 480.000 euro. :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:58:58 #161
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122506262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Kan. Of het land verlaten. Of alles op rood in het casino. Irrelevant natuurlijk wat je ermee doet, en daarbij: je bent toch dood!
Ik heb het over je gezin dat je nalaat, draai er niet om heen. Wat doen ze dan met dat geld?
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 13:59:11 #162
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122506273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jaarlijks rendements belasting aftikken over 480.000 euro. :D
Idd, dus je zal toch iets gaan kopen....
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:00:39 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122506331
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 13:58 schreef Sjabba het volgende:
Wat doen ze dan met dat geld?
Misschien is dat iets om vooraf even te bespreken :)
Wellicht een leuke Ferrari kopen, de vlag uithangen, en feesten met de minnaar/minnares? Of mensen inhuren om te rouwen? Dus nogmaals: wat maakt dat jou uit als je er niet meer bent?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:31:27 #164
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122507492
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Misschien is dat iets om vooraf even te bespreken :)
Wellicht een leuke Ferrari kopen, de vlag uithangen, en feesten met de minnaar/minnares? Of mensen inhuren om te rouwen? Dus nogmaals: wat maakt dat jou uit als je er niet meer bent?
Het ging m.i. er over dat het gezin dat achterblijft woonruimte nodig heeft en hoe je ermee omgaat. Bij koop worden de maandlasten zoveel minder als je verzekerd hebt.

De huisvrouw en 3 kinderen moeten bij een huurwoning toch de huur blijven ophoesten.

Maargoed steek je kop maar in het zand hoor.
and made it rain upward
  dinsdag 5 februari 2013 @ 14:47:20 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122508113
Waar moet die huisvrouw in dat afbetaalde huis dan van leven? Want bijstand krijg je niet als je dat huis bezit... Dat wordt dan toch dat huis opeten dus?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:06:15 #166
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122508951
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:31 schreef Sjabba het volgende:

Het ging m.i. er over dat het gezin dat achterblijft woonruimte nodig heeft en hoe je ermee omgaat. Bij koop worden de maandlasten zoveel minder als je verzekerd hebt.

De huisvrouw en 3 kinderen moeten bij een huurwoning toch de huur blijven ophoesten.

Maargoed steek je kop maar in het zand hoor.
Als je huurt van de bank? Zoals ze velen doen? Dan moet je toch ook gewoon rente blijven betalen? Stel dat je huurt en je krijgt een mooie premie uitgekeerd, kan je of jarenlang je huur van betalen of besluiten een huis ervan te kopen.
En een huurder kan natuurlijk ook sparen, zeker in deze tijd handig want straks koop je voor een appel of een ei een huisje :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Waar moet die huisvrouw in dat afbetaalde huis dan van leven? Want bijstand krijg je niet als je dat huis bezit... Dat wordt dan toch dat huis opeten dus?
Zit je toch lekker in zo'n huurwoning met je dikke zak poen, tja.. zo'n eigen huis is leuk maar je kan hem niet meenemen als je de pijp aan Maarten geeft. Komt bij dat we dankzij ons mooie systeem altijd de mensen die er een zooitje van maken de hand boven het hoofd houden. Dus heb je niets dan krijg je alles gratis en valt er wat bij je te halen dan mag je even bukken of je eigen rekening voldoen _O_
Daarom probeer ik Sjabba dus ook aan het verstand te peuteren dat excelleren niet werkt in de polder. Excelleren word bestraft, falen en in je neus peuteren beloont :Y)
pi_122509233
quote:
Of het vermogen opeten, het is maar waar je eerder mee klaar bent. :D

Bijstand kun je onder sommige omstandigheden wel krijgen als je een huis bezit.
pi_122509361
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:12 schreef Basp1 het volgende:
Of het vermogen opeten, het is maar waar je eerder mee klaar bent. :D

Bijstand kun je onder sommige omstandigheden wel krijgen als je een huis bezit.
Bij een overwaarde boven de pakweg 50K wordt bijstand als lening verstrekt.

Overigens krijg ik gewoon een maandelijks inkomen (van het pensioenfonds volgens mij) als mijn vrouw overlijdt. In combinatie met een afgelost huis zie ik het probleem niet. :D
pi_122509460
Ja als je een huis koopt met een levensverzekering, dan is het financieel het intressants om gelijk je man af te maken
pi_122509478
Het weduwen en wezen pensioen, maar dan is dat alleen op dat moment het pensioen van je vrouw toch?

Overigens word ik wederom genaaid door de pensioenfondsen aangezien ik bij het PMT en PME deze heb lopen, 5% verminderd. Lang leven de lage rentes en de vergrijzing die de rekenmeesters niet gezien hadden.
pi_122509602
Weduwe pensioen is een paar jaar geleden afgeschaft, tenzij je voor 1950 geboren was ofzo
dus in 2017 is er niemand meer die een weduwe uitkering trekt

of zie ik het verkeerd
pi_122510243
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:17 schreef Basp1 het volgende:
Het weduwen en wezen pensioen, maar dan is dat alleen op dat moment het pensioen van je vrouw toch?
Klopt. Maar als het huis is afbetaald heb ik verder ook niet veel nodig. (Overigens heeft het volgens mij niet met het weduwen en wezen pensioen te maken, maar gebeurt dat vanuit het pensioenfonds. Nou ja, er komt binnenkort wel weer een nieuw overzicht op de deurmat vallen schat ik zo.)
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:48:16 #173
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122510857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klopt. Maar als het huis is afbetaald heb ik verder ook niet veel nodig. (Overigens heeft het volgens mij niet met het weduwen en wezen pensioen te maken, maar gebeurt dat vanuit het pensioenfonds. Nou ja, er komt binnenkort wel weer een nieuw overzicht op de deurmat vallen schat ik zo.)
hebje niet meer nodig he
www.mijnpensioenoverzicht.nl
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:14:03 #174
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122511967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 15:17 schreef Basp1 het volgende:

Overigens word ik wederom genaaid door de pensioenfondsen aangezien ik bij het PMT en PME deze heb lopen, 5% verminderd. Lang leven de lage rentes en de vergrijzing die de rekenmeesters niet gezien hadden.
Fijn hè.... die lekker lage rente. Wat je aan je hypotheek dus niet kwijt bent mag je nu extra verplicht gaan bijdragen aan het pensioenfonds. Let maar op.... de volgende stap nadat je pensioenaanspraak is verlaagt dat je ook nog eens meer premie moet gaan betalen.
Ooh ooh ooh wat fijn die lage rente, nu zit je en met een hele hoge schuld + lage rentelast maar mag je als balansuitgave tevens veel meer betalen voor het verlies in vermogensrendement aan het pensioenfonds waar je in deelneemt.

Eigenlijk is het een krankzinnig systeem maar de mannen in pakken die zogenaamd het beste met je voor hebben 'krijgen' er een goed belegde boterham voor terug.

Mijn advies? Koopt geen financiele producten en rook die parasieten uit. Geen hypotheek, geen pensioen.... fuck it... gewoon sparen in PM of andere not paper assets.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:20:32 #175
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122512298
quote:
Niet waar... Bijstand kan je krijgen in je eigen huis.

Nabestaande pensioen? Zelf wat werken, partime. zat mogelijkheden.

Maar ipv dat je hem kaatst kaats ik hem terug, hoe moet dat dan bij een huurwoning, dat is veel minder duurzaam.
and made it rain upward
pi_122512661
Ja, dat dus..
Nabestaandenpensioen, zit je vaak wel op een paar honderd euro per maand. Plus nabestaandenpensioen ANW als je daar recht op hebt. Halfwezenuitkering voor de kinderen. En wat je verder nog aan salaris krijgt (vaak nog drie maanden van de werkgever van de overledene), eigen salaris, uitkering evt los afgesloten levensverzekering. Het grootste verschil met een huurwoning is dat je die woonlasten vaak kwijt bent.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 16:32:13 #177
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122512855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:27 schreef poemojn het volgende:
Ja, dat dus..
Nabestaandenpensioen, zit je vaak wel op een paar honderd euro per maand. Plus nabestaandenpensioen ANW als je daar recht op hebt. Halfwezenuitkering voor de kinderen. En wat je verder nog aan salaris krijgt (vaak nog drie maanden van de werkgever van de overledene), eigen salaris, uitkering evt los afgesloten levensverzekering. Het grootste verschil met een huurwoning is dat je die woonlasten vaak kwijt bent.
Maarja dat wil er bij sommige niet in. Voor een eigen woning voordat je dood gaat en zelf erna is gewoon beter voor je gezin. Speelt bij mij wel mee. Ik laat graag mijn zaken goed op orde na.
Anderen wimpelen hun problemen graag op anderen af....
and made it rain upward
pi_122514471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Sjabba het volgende:
Niet waar... Bijstand kan je krijgen in je eigen huis.
Ligt aan je 'overwaarde'.

quote:
Eigen huis en bijstand

Als u een eigen huis heeft, valt de waarde daarvan ook onder uw vermogen. Van deze waarde wordt per 1 januari 2013 maximaal ¤ 48.900 buiten beschouwing gelaten. Van 1 juli 2012 tot 1 januari 2013 was dit ¤ 48.000. Ligt de waarde van uw huis, verminderd met de nog af te lossen hypotheek, boven het maximumbedrag, dan kan de gemeente u een bijstandsuitkering toekennen op basis van een lening. De gemeente sluit in dit geval een zogeheten krediethypotheek af, met uw huis als onderpand.
Bron: http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.html

Zo min mogelijk aflossen dus. :+
pi_122514495
En wat nou als je ontslagen wordt? Een koophuis is vaak helemaal geen zekerheid, net als wat eerder al gezegd is je kan nooit 30 jaar vooruit plannen.
pi_122514596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
En wat nou als je ontslagen wordt? Een koophuis is vaak helemaal geen zekerheid, net als wat eerder al gezegd is je kan nooit 30 jaar vooruit plannen.
Daar heb je ook verzekeringen voor (zowel voor arbeidsongeschiktheid als ontslag).
Alpha kenny one
pi_122514608
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef NeeOfTochJA het volgende:
En wat nou als je ontslagen wordt?
Ander werk zoeken? Ik ken maar weinig mensen die 45 jaar bij dezelfde werkgever werken.
pi_122514736
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:08 schreef falling_away het volgende:

[..]

Daar heb je ook verzekeringen voor (zowel voor arbeidsongeschiktheid als ontslag).
ok voor ontslag wist ik het niet.
pi_122514827
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

ok voor ontslag wist ik het niet.
Ja ik heb een verzekering die 30% van de hypotheeklast op zich neemt bij mijn ontslag tijdens de WW uitkering en daarna iets meer. Wel beperkt natuurlijk (details weet ik niet meer precies).
Alpha kenny one
pi_122515009
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:12 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja ik heb een verzekering die 30% van de hypotheeklast op zich neemt bij mijn ontslag tijdens de WW uitkering en daarna iets meer. Wel beperkt natuurlijk (details weet ik niet meer precies).
Hoelang gaat dat door dan? Anders is het wel voordelig om daarnaast zwart te werken.
pi_122515372
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:16 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Hoelang gaat dat door dan? Anders is het wel voordelig om daarnaast zwart te werken.
Verzekering of niet, zolang je niet gepakt wordt is zwart werken altijd voordelig. :D
pi_122515443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Verzekering of niet, zolang je niet gepakt wordt is zwart werken altijd voordelig. :D
jep, das ook weer zo
  dinsdag 5 februari 2013 @ 17:53:23 #187
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122516518
Ja... ja.... Nederlanders zijn echte spaarders :')

http://www.marketupdate.n(...)-van-de-nederlander/

Geen wonder dat er een economische crisis is, mensen hebben steeds minder om te consumeren en nu het huizenmarkt-piramidespel bust is gaat zich dat behoorlijk opbreken _O-
pi_122517859
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 17:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geen wonder dat er een economische crisis is, mensen hebben steeds minder om te consumeren en nu het huizenmarkt-piramidespel bust is gaat zich dat behoorlijk opbreken _O-
Dus de huurders hebben al die decennia geprofiteerd van de kopers, en nu de economie minder gaat beginnen ze ineens te klagen dat de huizenprijzen te hoog zijn? :+
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:43:35 #189
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122518248
Ongelooflijk, maar waar:

quote:
Een gemiddeld Nederlands gezin had in 1991 een hypotheekschuld van 58 procent van het beschikbaar inkomen. In 2011 is dat gestegen naar 235 procent.
(uit hetzelfde artikel als hierboven dus, maar gequote van nu.nl)

[ Bericht 12% gewijzigd door Lemans24 op 05-02-2013 19:11:33 ]
  dinsdag 5 februari 2013 @ 18:50:47 #190
323876 michaelmoore
pi_122518455
Er zit maar een ding op, alle huren volgende week verdubbelen , vooral die ouwetjes die al 30 jaar in hun huurhuisje wonen, dat zal ze leren, die vuile profiteurs.

En anders gaan ze maar naar het buitenland , gaan ze daar maar wat zoeken met hun klote pensioentjes, de huurschoften

http://www.telegraaf.nl/d(...)ook_Nederland__.html

quote:
di 05 feb 2013, 18:03 | 0 reacties
Fitch verlaagt outlook Nederland
van onze redactie
AMSTERDAM - Kredietbeoordelaar Fitch heeft de vooruitzichten van Nederland verlaagt van 'stabiel' naar 'negatief'.
Ons land behoudt wel de AAA-status.

De reden dat Fitch negatiever over Nederland is geworden is een aantal klappen voor de economie, zoals de kwakkelende bankensector.
Dat werd nog eens extra duidelijk door de nationalisering van SNS.
Ook de dalende huizenprijzen zijn voor Fitch een reden de vooruitzichten te verlagen.

Voor 2013 verwacht de kredietbeoordelaar een krimp van het bruto nationaal product van 0,5%. Dat zou een begrotingstekort van 3,4% betekenen.

Voor de gehele eurozone verwacht Fitch in 2013 een krimp van de economie van 0,1%. In 2014 lijkt het leed te zijn geleden, dan wordt een economische groei van 1,4% verwacht.
pi_122519984
quote:
Krediebureau Fitch somberder over Nederland

Kredietbeoordelaar Fitch is somberder geworden over de Nederlandse economie. De kredietstatus blijft AAA, maar de vooruitzichten zijn gewijzigd van 'stabiel' naar 'negatief'. Dat maakte de financiële dienstverlener dinsdag bekend.

Fitch is onder meer pessimistischer over de huizenmarkt. Waar het bureau eerder een daling van de prijzen van in totaal 18 procent voorspelde gaat het inmiddels uit van een daling met 25 procent. Dat zal zwaar blijven wegen op het consumentenvertrouwen en de bestedingen door huishoudens.

Ook de bankensector kampt volgens Fitch nog met problemen, wat de nationalisatie van SNS Reaal vorige week nog maar eens heeft onderstreept. ,,Drie van de vier grote banken hebben sinds 2008 financiële moeilijkheden gehad en hebben externe hulp nodig gehad.''

Verder wijst Fitch erop dat de Nederlandse staatsschuld, die naar verwachting zal pieken op 77 procent van het bruto binnenlands product (bbp), hoger is dan bij de meeste andere landen met een AAA-status. Bovendien ontwikkelt de economie zich slechter dan het kredietbureau had verwacht.

De slechte economische omstandigheden maken het volgens Fitch moeilijk om het begrotingstekort dit jaar onder de door Brussel als bovengrens gestelde 3 procent te krijgen. De nationalisatie van SNS Reaal komt daar nog eens bij. Fitch verwacht geen extra bezuinigingen en gaat uit van een tekort van 4 procent in 2013.

Toch ziet Fitch redenen om Nederland op de hoogst haalbare rating te laten staan. De flexibele, diverse, hoogwaardige en competitieve economie is er daar een van, net als het overschot op de lopende rekening, het positieve investeringssaldo en de lange geschiedenis van verstandig begrotingsbeleid.

De nationalisatie van SNS Reaal vindt Fitch op zich geen reden om de kredietbeoordeling van Nederland bij te stellen.
RTLZ

Fitch is aanzienlijk negatiever geworden over de prijsontwikkeling van de nederlandse huizenmarkt.
pi_122520041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 18:43 schreef Lemans24 het volgende:
Ongelooflijk, maar waar:
Hoeveel procent van de Nederlanders had in 1991 een koopwoning en in 2011? Als dat sterk afwijkt (denk het wel) dan is het logisch dat het gemiddelde ook sterk afwijkt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 19:50:23 #193
323876 michaelmoore
pi_122521771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de Nederlanders had in 1991 een koopwoning en in 2011? Als dat sterk afwijkt (denk het wel) dan is het logisch dat het gemiddelde ook sterk afwijkt.
quote:
Een gemiddeld Nederlands gezin had in 1991 een hypotheekschuld van 58 procent van het beschikbaar inkomen. In 2011 is dat gestegen naar 235 procent.
pi_122522052
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Nou, gefeliciteerd. Quoten lukt je inmiddels. ^O^

Nu nog antwoorden.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:17:06 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122523528
Wat wel een goed teken is voor de huizenmarkt, is dat 'iedereen' in de koffiekamer het nu wel eens is dat de huizenprijzen terecht daalden en dat het einde nog lang niet in zicht is!!

Als mensen dit roepen dan denk ik juist: Hmmm. Die bodem komt in zicht. Misschien wordt het tijd om toch te gaan oriënteren. Heel toevallig werd me vandaag mijn eigen huis te koop aangeboden. Misschien dat ik het wel koop, kost me per maand waarschijnlijk minder dan huren.

Als er geen HRA was dan kocht ik het gewoon cash. Gewoon, omdat het dan kon.
The End Times are wild
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:20:45 #196
323876 michaelmoore
pi_122523728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:17 schreef LXIV het volgende:
Wat wel een goed teken is voor de huizenmarkt, is dat 'iedereen' in de koffiekamer het nu wel eens is dat de huizenprijzen terecht daalden en dat het einde nog lang niet in zicht is!!

Als mensen dit roepen dan denk ik juist: Hmmm. Die bodem komt in zicht. Misschien wordt het tijd om toch te gaan oriënteren. Heel toevallig werd me vandaag mijn eigen huis te koop aangeboden.
het omhoog jagen van de huren in Nederland zal en averechts effect hebben , veel ouderen (consumenten) die niet willen en kunnen kopen, en de benen nemen zo gauw het kan
pi_122523825
quote:

Als mensen dit roepen dan denk ik juist: Hmmm. Die bodem komt in zicht. Misschien wordt het tijd om toch te gaan oriënteren. Heel toevallig werd me vandaag mijn eigen huis te koop aangeboden. Misschien dat ik het wel koop, kost me per maand waarschijnlijk minder dan huren.

Sociale huurwoning? Hoeveel minder is de prijs tov de gangbare prijs als ik vragen mag?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:23:09 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122523882
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:22 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Sociale huurwoning? Hoeveel minder is de prijs tov de gangbare prijs als ik vragen mag?
Nee, gewoon commerciele huur, nette wijk,130 m2 woonoppervlak, tuin, etc etc. 550 huur. Ik denk dat ze iets van 150 gaan vragen ofzo? Weet het niet, stond er niet bij. Gangbaar zou 180 zijn of zo.
The End Times are wild
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:29:32 #199
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122524283
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 19:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoe het zit met eigen woningbezit sinds 1991, weet ik niet. Maar dat lijkt me niet verviervoudigd te zijn. Eerder van 40% naar 60% ofzo.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:30:09 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122524313
quote:

Nu toch ook? Als je het geld tenminste hebt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:31:12 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122524369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:30 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nu toch ook? Als je het geld tenminste hebt.
Nu is het financieel aantrekkelijker om te gaan lenen, HRA te genieten en mijn geld te laten renderen. Raar maar waar.
The End Times are wild
pi_122524918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:29 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe het zit met eigen woningbezit sinds 1991, weet ik niet. Maar dat lijkt me niet verviervoudigd te zijn. Eerder van 40% naar 60% ofzo.
Dan nog. Als het eerst 50 jaar constant rond de 40% was en een groot deel dus is afbetaald, en ineens komt er in een spurt 20% bij, die vrijwel allemaal nog moeten worden afbetaald, dan stijgt het gemiddelde ook hard. Ik zeg niet dat het zo is, maar zonder onderliggende cijfers zijn het allemaal weinigzeggende getallen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:40:28 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122524920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu is het financieel aantrekkelijker om te gaan lenen, HRA te genieten en mijn geld te laten renderen. Raar maar waar.
Met een variabele of korte vaste rente wel ja, maar bij een langere vaste periode niet, denk ik. Zolang je spaart tenminste, aangezien beleggen niet echt een eerlijke vergelijking oplevert.
Veder ben ik geen expert hoor, ik vergelijk alleen wat tabelletjes ;)
pi_122524956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:31 schreef LXIV het volgende:
Nu? Wat is het verschil met vorig jaar? En 10 jaar terug?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:43:18 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122525065
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nu? Wat is het verschil met vorig jaar? En 10 jaar terug?
Nu als in de situatie dat er HRA is.
The End Times are wild
pi_122525142
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:
Nu, als in sinds 1893 dus. :+
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:45:24 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122525170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nu, als in sinds 1893 dus. :+
Je las de vorige bladzijde niet.
The End Times are wild
pi_122525514
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:45 schreef LXIV het volgende:
Je las de vorige bladzijde niet.
Jawel hoor. Je bedoelt dat je je de woning waar je nu in woont kunt kopen? Wacht eerst de prijs even af zou ik zeggen, sociale woningbouw wil wel eens korting geven, maar een commerciele verhuurder wil (neem ik aan) het onderste uit de kan.

Buiten dat gaat het dus om de prijs, niet om het feit dat je nu HRA hebt.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 20:54:18 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122525675
Er zijn toch wel situaties waarin HRA niet voordeliger is dan contant afrekenen?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:38:56 #210
323876 michaelmoore
pi_122528494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:54 schreef Lemans24 het volgende:
Er zijn toch wel situaties waarin HRA niet voordeliger is dan contant afrekenen?
Ja gewoon helemaal aflossen
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:40:15 #211
323876 michaelmoore
pi_122528576
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 20:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het meest zekere is dat volledig aflossen een betere nachtrust en een langer leven geeft
pi_122530023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:40 schreef michaelmoore het volgende:
Het meest zekere is dat volledig aflossen een betere nachtrust en een langer leven geeft
Grappenmaker... Waarom zou het feit dat er beslag op je woning kan worden gelegd, je bijstand vervalt, je straks je huis moet verkopen om nog wat zorg te krijgen e.d. tot een betere nachtrust moeten leiden?
pi_122530130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:38 schreef michaelmoore het volgende:
Ja gewoon helemaal aflossen
Kun je vast even voorrekenen. Toch?
pi_122530210
quote:
Nijpende immobiliteit

Een groeiende groep Nederlanders komt klem te zitten. Door de ontwikkelingen op zowel de huizenmarkt als de arbeidsmarkt lopen mensen gierend vast.
Ik weet dat want de crisis heeft ook huize Mordicant bereikt.
Door een samenloop van omstandigheden kan men in een situatie komen waarbij veel mensen als een angstig haasje stil blijven zitten en in de aanstormende koplampen van het naderend onheil kijken.
http://www.dereaguurder.nl/2013/02/nijpende-immobiliteit-25592/
pi_122530338
quote:
quote:
Ik heb het geluk dat mijn vrouw een goede baan heeft en hoef ik slechts te bezuinigen op vakanties en biefstuk, maar ik ken dus wel het probleem dat zoveel mensen op dit moment treft.
Hij kent dus feitelijk helemaal niks.
pi_122530507
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

Hij kent dus feitelijk helemaal niks.
De nijpende immobiliteit.
pi_122530683
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:09 schreef NeeOfTochJA het volgende:
De nijpende immobiliteit.
Hij refereert aan een voor hem normaal aandoende 'uitweg' maar denkt te beseffen dat andere mensen die niet hebben. Nou zo zijn er veel meer hoor.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:18:19 #218
323876 michaelmoore
pi_122531116
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kun je vast even voorrekenen. Toch?
geen WOZ en geen Hypotheekrente

dus geen aftrek , nee helemaal geen hypotheekrente , ook geen opbrengst uit beleggingen nee dat niet
pi_122531316
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:18 schreef michaelmoore het volgende:
geen WOZ en geen Hypotheekrente

dus geen aftrek , nee helemaal geen hypotheekrente , ook geen opbrengst uit beleggingen nee dat niet
Voorrekenen vroeg ik. Niet loze kreten.
pi_122531539
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Grappenmaker... Waarom zou het feit dat er beslag op je woning kan worden gelegd, je bijstand vervalt, je straks je huis moet verkopen om nog wat zorg te krijgen e.d. tot een betere nachtrust moeten leiden?
Kortom, huren van de bank met wat korting via de belastingdienst is verstandiger in het NL systeem.
pi_122532030
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kortom, huren van de bank met wat korting via de belastingdienst is verstandiger in het NL systeem.
Tja, een paar jaar wat geld 'huren' kost wat geld. Maar dat is alsnog goedkoper dan je eigen geld erin stoppen. Mooi he. ^O^
pi_122532195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, een paar jaar wat geld 'huren' kost wat geld. Maar dat is alsnog goedkoper dan je eigen geld erin stoppen. Mooi he. ^O^
Ze hebben in Den Haag aardig zitten slapen toen de creatieve hypotheekvormen uitgevonden zijn om maximaal HRA te trekken.
pi_122533834
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze hebben in Den Haag aardig zitten slapen toen de creatieve hypotheekvormen uitgevonden zijn om maximaal HRA te trekken.
Och... Je krijgt nu alleen HRA over je annuitaire of lineaire deel toch?

Ik vraag me af wanneer de 'hybride' hypotheken komen: I.p.v. volledig annuitair tegen 5%, dan de helft annuitair of lineair tegen 9%, en de andere helft daar muurvast aflossingsvrij aangekoppeld tegen 1% :D
pi_122534350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als ze dat gelijk hadden geregeld toen banken creatief werden met hypotheekvormen dan was de HRA geen probleem geweest en huizenprijzen niet zoveel de hoogte ingegaan.
pi_122534399
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als ze dat gelijk hadden geregeld toen banken creatief werden met hypotheekvormen dan was de HRA geen probleem geweest en huizenprijzen niet zoveel de hoogte ingegaan.
Volgens mij heb je last van het 'selectief-quoten-syndroom', is het niet?
pi_122534453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij heb je last van het 'selectief-quoten-syndroom', is het niet?
Beetje nutteloos om iets te quoten waarop ik niet reageer.
pi_122534810
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beetje nutteloos om iets te quoten waarop ik niet reageer.
Ja. Maar iets quoten wat niet echt terzake doet is nog nuttelozer. Is het een optie om dan gewoon niet te quoten? (Komt wellicht wat rauw op je dak, maar denk er eens over na)
pi_122534916
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Maar iets quoten wat niet echt terzake doet is nog nuttelozer. Is het een optie om dan gewoon niet te quoten? (Komt wellicht wat rauw op je dak, maar denk er eens over na)
Misschien moet je mijn opmerking met quote nog een keer goed lezen.
pi_122535552
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
Misschien moet je mijn opmerking met quote nog een keer goed lezen.
Ten overvloede nogmaals gedaan.

En nu? Feit blijft dat je niet op de kern van mijn reactie reageert, maar simpelweg een standaard riedeltje uitkraamt. Je kan vast beter.
pi_122535760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ten overvloede nogmaals gedaan.

En nu? Feit blijft dat je niet op de kern van mijn reactie reageert, maar simpelweg een standaard riedeltje uitkraamt. Je kan vast beter.
Leg mij eens uit wat de kern van je reactie dan is, die heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2013 23:36:57 ]
pi_122535868
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Leg mij eens uit wat de kern van je reactie dan is, die heb ik waarschijnlijk over het hoofd gezien.
Zoek eens naar de verschillen tussen het deel wat je gemakshalve wel quote, en het deel wat je gemakshalve niet quote... Kom je vast wel uit.
pi_122535989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zoek eens naar de verschillen tussen het deel wat je gemakshalve wel quote, en het deel wat je gemakshalve niet quote... Kom je vast wel uit.
Ben ik snel met klaar, het 1e deel is de realiteit, het 2e deel is uit de lucht gegrepen.
pi_122536088
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:41 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ben ik snel met klaar, het 1e deel is de realiteit, het 2e deel is uit de lucht gegrepen.
Ah. Kortzichtig dus.. Net als de regering die jij verwijt dat ze de aflossingsvrije hypotheken niet zag aankomen. Toch? _O-
pi_122536467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ah. Kortzichtig dus.. Net als de regering die jij verwijt dat ze de aflossingsvrije hypotheken niet zag aankomen. Toch? _O-
De regering heeft aardig zitten slapen ja.
pi_122536529
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
De regering heeft aardig zitten slapen ja.
In jouw geval doet goed voorbeeld, goed volgen?

Maar goed, je afleidingsmanoeuvre is wat kinderachtig, dus weer even terug naar mijn vraagstelling:

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ik vraag me af wanneer de 'hybride' hypotheken komen: I.p.v. volledig annuitair tegen 5%, dan de helft annuitair of lineair tegen 9%, en de andere helft daar muurvast aflossingsvrij aangekoppeld tegen 1% :D
pi_122537063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

dus weer even terug naar mijn vraagstelling:

[..]

Antwoord op je vraag is simpel, die komen er niet.
pi_122537325
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Antwoord op je vraag is simpel, die komen er niet.
Waarom niet? Is voor de bank beter, voor de klant beter. Dus waarom denk je dat die er niet komen?

(Overigens... Als het antwoord zo simpel is, hoef je er niet 10 posts krampachtig omheen te draaien.. Toch?)
pi_122537431
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarom niet? Is voor de bank beter, voor de klant beter. Dus waarom denk je dat die er niet komen?

Omdat het voordeel van een alternatieve hypotheekconstructie alleen komt door de HRA.
Normaal gesproken is een lineaire de meest gunstige, alleen in NL niet. :')
pi_122537718
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Omdat het voordeel van een alternatieve hypotheekconstructie alleen komt door de HRA.
Normaal gesproken is een lineaire de meest gunstige, alleen in NL niet. :')
Dus... Waarom zou er niet zo'n constructie kunnen verschijnen zoals ik tussen neus en lippen door bedenk?

Dat is de vraag. Niet wat jij er allemaal bijhaalt aan voors en tegens...
pi_122537859
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus... Waarom zou er niet zo'n constructie kunnen verschijnen zoals ik tussen neus en lippen door bedenk?

Dat is de vraag. Niet wat jij er allemaal bijhaalt aan voors en tegens...
Hoe betrouwbaar schat jij de overheid in wanneer ze geld nodig hebben?
Zelf denk ik dat het spaargedeelte van de huidige hypotheken nog weleens belast gaat worden maar goed dat is mijn mening en nog geen feit.
pi_122538655
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Niet betrouwbaar genoeg om af te lossen... (Maar dat wou je waarschijnlijk niet horen...)

quote:
Zelf denk ik dat het spaargedeelte van de huidige hypotheken nog weleens belast gaat worden maar goed dat is mijn mening en nog geen feit.
Tja, alle opties staan open. De kans dat het wel afgeloste deel misbruikt gaat worden om zelf je zorgkosten, en/of bijstand te moeten bekostigen schat ik echter vele malen hoger in. Zal me niks verbazen als aan dat lijstje binnenkort je WW-uitkering ook toegevoegd kan worden.
  woensdag 6 februari 2013 @ 06:35:58 #242
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_122540268
quote:
5s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:27 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

zeer onbetrouwbaar, dat blijkt wel weer, mensen die wat geld opzij hebben worden gepakt en mensen die alles verbrast hebben, krijgen alles gratis. het devies is dus alles verbrassen, of in ieder geval je geld uit het zicht van de overheid plaatsen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:08:27 #243
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122541607
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet betrouwbaar genoeg om af te lossen... (Maar dat wou je waarschijnlijk niet horen...)

[..]

Tja, alle opties staan open. De kans dat het wel afgeloste deel misbruikt gaat worden om zelf je zorgkosten, en/of bijstand te moeten bekostigen schat ik echter vele malen hoger in. Zal me niks verbazen als aan dat lijstje binnenkort je WW-uitkering ook toegevoegd kan worden.
Jij wat moet je dan doen met je geld, ik los regelmatig wat af maar wil dat eigenlijk stoppen en iets anders mee doen. Ik wil wel graag rendement maar niet dat de overheid het van mij kan afromen als ik ziek, zwak of oud wordt.
and made it rain upward
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:24:56 #244
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122541961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jij wat moet je dan doen met je geld, ik los regelmatig wat af maar wil dat eigenlijk stoppen en iets anders mee doen. Ik wil wel graag rendement maar niet dat de overheid het van mij kan afromen als ik ziek, zwak of oud wordt.
jij roomt toch ook de overheid af met je HRA subsidie ??

Als jij oud bent dan moet jan modaal de huurder voor jou je verpleeghuis gaan betalen ??
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:27:40 #245
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122542019
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 00:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

De kans dat het wel afgeloste deel gemisbruikt gaat worden om zelf je zorgkosten, en/of bijstand te moeten bekostigen schat ik echter vele malen hoger in.
zo ff verbetert
pi_122542020
daarbij zit de waarde van je huis ook in stenen, en kun je daar geen kapitaal uit onttrekken. Ik heb de pinautomaat in ieder geval nog niet zien hangen aan de muur.

Maarja, zolang de overheid aanneemt dat ik inkomsten uit mijn woning heb, kun je alles verwachten...
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:41:29 #247
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122542329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:24 schreef HD9 het volgende:

[..]

Als jij oud bent dan moet jan modaal de huurder voor jou je verpleeghuis gaan betalen ??
?!? Ik betaal minder belasting door de HRA, maar ben nog altijd een netto betaler hoor.

Nee, ik betaal zorgpremie en een shitload ook, die betalen mijn zorg maar als ik ouder wordt, Dat ik de woonruimte betaal is logisch. Maar de zorg niet natuurlijk daar ben ik voor verzekerd.
and made it rain upward
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:45:11 #248
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122542414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:41 schreef Sjabba het volgende:

[..]

?!? Ik betaal minder belasting door de HRA, maar ben nog altijd een netto betaler hoor.

Nee, ik betaal zorgpremie en een shitload ook, die betalen mijn zorg maar als ik ouder wordt,
nee daar kom je niet mee weg, je zult je eigen spaargeld moeten aanwenden voor je oude dag
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:14:49 #249
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122543109
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee daar kom je niet mee weg, je zult je eigen spaargeld moeten aanwenden voor je oude dag
Wat bedoel je nu precies. Ben je nu gewooon aan het afgunsten ofzo?

Ik ben verzekerd tegen zorg en bestaal mijn eigen huisvesting. Ik wil alleen niet teveel aflossen nu op mijn woning ivm het risico dat ik zonder werk kom te zitten en dan een lening op mijn woning terug krijg.. Ik betaal premies voor als ik zonder werk kom (werkeloos of onsgeschikt).
and made it rain upward
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:30:52 #250
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122543580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat bedoel je nu precies. Ben je nu gewooon aan het afgunsten ofzo?

Ik ben verzekerd tegen zorg en bestaal mijn eigen huisvesting. Ik wil alleen niet teveel aflossen nu op mijn woning ivm het risico dat ik zonder werk kom te zitten en dan een lening op mijn woning terug krijg.. Ik betaal premies voor als ik zonder werk kom (werkeloos of onsgeschikt).
maakt nie uit iederen moet sparen om de verpleging van de eigen oude dag te kunnen betalen, gezond leven is dus noodzaak als je een spaarpotje hebt
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:36:39 #251
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122543775
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

maakt nie uit iederen moet sparen om de verpleging van de eigen oude dag te kunnen betalen, gezond leven is dus noodzaak als je een spaarpotje hebt
En lees nu eesn mijn vraag, ik verwacht ook geen antwoord van jou eerlijk gezegd..
and made it rain upward
pi_122545248
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:27 schreef _VoiD_ het volgende:
daarbij zit de waarde van je huis ook in stenen, en kun je daar geen kapitaal uit onttrekken. Ik heb de pinautomaat in ieder geval nog niet zien hangen aan de muur.
Dat kan natuurlijk wel, net zoals het nu al bij de bijstand gebeurt. Kleine moeite om dat door te trekken naar de zorgkosten of wat dan ook:

quote:
Eigen huis en bijstand

Als u een eigen huis heeft, valt de waarde daarvan ook onder uw vermogen. Van deze waarde wordt per 1 januari 2013 maximaal ¤ 48.900 buiten beschouwing gelaten. Van 1 juli 2012 tot 1 januari 2013 was dit ¤ 48.000. Ligt de waarde van uw huis, verminderd met de nog af te lossen hypotheek, boven het maximumbedrag, dan kan de gemeente u een bijstandsuitkering toekennen op basis van een lening. De gemeente sluit in dit geval een zogeheten krediethypotheek af, met uw huis als onderpand.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:52:14 #253
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122546107
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk wel, net zoals het nu al bij de bijstand gebeurt. Kleine moeite om dat door te trekken naar de zorgkosten of wat dan ook:

[..]

Gelukkig daalt de waarde....

Maar heb jij nog tips dan om to voorkomen dat je ondanks allerlei verplichte verzekeringen en premies alsnog zelf voor de kosten op moet draaien?
and made it rain upward
pi_122546362
Absurd eigenlijk dat een fictief vermogen vertaald wordt naar geld op de bank. Kun je later nog een lening afsluiten om de zorgkosten te betalen als je wel een huis hebt maar weinig geld op de bank.

De overheid wil dat mensen gaan aflossen maar straft ze vervolgens omdat ze afgelost hebben. .. snap jij het nog?
pi_122546453
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:52 schreef Sjabba het volgende:
Maar heb jij nog tips dan om to voorkomen dat je ondanks allerlei verplichte verzekeringen en premies alsnog zelf voor de kosten op moet draaien?
Tips is een groot woord, voor mezelf zorg ik ervoor dat ik enigszins flexibel blijf. Alles wat je aflost krijg je er nooit meer terug uit, dus ik hou het zelf wel apart. Wat apart staat kan verdwijnen, of opgemaakt worden.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:37:11 #256
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122547364
Schulden Schulden Schulden,
http://www.telegraaf.nl/b(...)langer_lenen___.html

quote:
Volgens Van den Bosch gaan de studieschulden de grootste schuldenberg van het land vormen, op de hypotheken na.
Hij pleitte er dan ook nogmaals voor dat ook de studieschuld in het BKR-register wordt opgenomen. Bussemaker gaf eerder aan dat niet nodig te vinden.
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:38:23 #257
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122547412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

. Wat apart staat kan verdwijnen,
klopt , dat iis ook wat er gebeurt
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:14:39 #258
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122550866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:00 schreef _VoiD_ het volgende:
Absurd eigenlijk dat een fictief vermogen vertaald wordt naar geld op de bank. Kun je later nog een lening afsluiten om de zorgkosten te betalen als je wel een huis hebt maar weinig geld op de bank.

De overheid wil dat mensen gaan aflossen maar straft ze vervolgens omdat ze afgelost hebben. .. snap jij het nog?
Je houd de verkeerde volgorde aan imo. De overheid beloont het hebben van schulden d.m.v. de duivelse HRA en bestraft het sparen d.m.v. VRH.

Dus kruip niet zo in de slachtofferrol met je 'ik krijg straf als ik aflos' :')

Als je geld leent moet je dat terug betalen, vonden we vroeger normaal. Is ook normaal imo maar een hele generatie heeft geleerd dat het niet zo was.
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:16:12 #259
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122550913
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:24 schreef HD9 het volgende:

+12 _O_
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:40:49 #260
323876 michaelmoore
pi_122558626
Fitch verwacht minimale daling van de Nederlandse huizenprijzen met 25%, daar zitten we toch al aan??
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:42:28 #261
323876 michaelmoore
pi_122558689
Als je de overwaarde in SNS hebt gestopt, dan was je toch maar mooi beter af geweest met aflossen
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:44:34 #262
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122558784
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

+12 _O_
Om HRA te "krijgen" moet je altijd nog eerst belasting betalen. Je hoeft dus minder te betalen. Ik draag minder bij ipv dat ik afroom.
and made it rain upward
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:45:58 #263
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122558851
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:40 schreef michaelmoore het volgende:
Fitch verwacht minimale daling van de Nederlandse huizenprijzen met 25%, daar zitten we toch al aan??
Nee....

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
Als je de overwaarde in SNS hebt gestopt, dan was je toch maar mooi beter af geweest met aflossen
Hoezo? Tot een ton is gegarandeerd door de staat... Vraag me alleen wel af hoe dat met een spaarhypotheek gaat, ben je dan spaargedeelte kwijt bij een DSBtje of wordt het tegen elkaar weggestreept.
and made it rain upward
  woensdag 6 februari 2013 @ 17:50:35 #264
323876 michaelmoore
pi_122559037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:45 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nee....

[..]

Hoezo? Tot een ton is gegarandeerd door de staat... Vraag me alleen wel af hoe dat met een spaarhypotheek gaat, ben je dan spaargedeelte kwijt bij een DSBtje of wordt het tegen elkaar weggestreept.
aandelen SNS die ben je kwijt hoor
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:07:00 #265
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122559724
quote:
In 2013 nog 7% eraf toch?
pi_122560801
quote:
ongeveer 18% eraf (en counting) heb ik begrepen?
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:55:45 #267
323876 michaelmoore
pi_122561531
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

In 2013 nog 7% eraf toch?
zijn we er dan ??
Gaan we dan weer knoerthard omhoog?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:09:40 #268
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122562186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zijn we er dan ??
Gaan we dan weer knoerthard omhoog?
Nee, natuurlijk niet. Dan gaan we voor een hele lange L.
pi_122562327
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:09 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Dan gaan we voor een hele lange L.
Idd, het leeglopen van huizenbubbels is vaak voorgekomen in het verleden. Gemiddelde daling van 30% gemeten over 6 jaar. Daarna lange L.
pi_122564966
Lange L?
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:35:10 #272
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122567162
L is de vorm van het herstel na een crash. Dit in tegenstelling tot een V. (of een W of U)
pi_122576612
quote:
AMSTERDAM -
Huizenwebsite Funda experimenteert met woningruil om de huizenmarkt in beweging te krijgen. Als een test bij 150 makelaars slaagt, wil Funda de dienst vanaf april landelijk aanbieden. Dat heeft de grootste huizensite van Nederland dinsdag gemeld.
http://www.telegraaf.nl/o(...)et_woningruil__.html
pi_122577567
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

+12 _O_
Je realiseert je dat 1 in het kwadraat gewoon 1 is?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_122577864
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:43 schreef Arnold_fan het volgende:
Je realiseert je dat 1 in het kwadraat gewoon 1 is?
Beroepsdeformatie, hij maakt al jaaaaren mensen blij met een dode mus. :+
pi_122585700
Huizenrui?? Ik dacht dat huizenbezitters inmiddels aan betaalde partnerruil deden om hun stenen doodskist te kunnen betalen.

Maar goed ff serieus

2 idioten met een volledig aflossingsvrij huis ruilen met elkaar van huis.

Dan moet er alsnog een taxatie van beide panden plaats vinden.
De hypotheken moeten opnieuw worden afgesloten.
dus dan moet je naar een hypotheek toe die je wel moet afbetalen.

Afbetalen ja ja het is een lening like duuuuuuuh...

Nee het is meer een idee van funda om geld te verdienen maar of wie dan ook er iets mee opschiet behalve funda zelf??? denk het niet
pi_122585770
en ik verwacht dat de huizenprijzen minstens nog 30 % gaan dalen.immers:

crisis is nog lang nier voorbij.
China, Brazilie enz hebben nog steeds een hogere groei dan de Eu
Alle regels voor huizen worden alleen nog maar aangescherpt en terecht
vergrijzing
enz enz

De Eu financiele situatie is extreem veranderd mensen krijgen gewoon minder geld

Ben ik blij dat ik geen huis heb gekocht...
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:56:34 #278
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122586916
quote:
0s.gif [b]
Ben ik blij dat ik geen huis heb gekocht...
Je woont op straat?
and made it rain upward
pi_122587128
krijgen we weer het bekende voorzetje,

nee ik woon in een huurhuis en nee ik woon niet scheef maar betaal huursubsidie en hypotheekrenteaftrek. maar ik heb tenminste geen waardevermindering van 2000 Eu per maand
pi_122587169
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:05 schreef Bumbu het volgende:
krijgen we weer het bekende voorzetje,

nee ik woon in een huurhuis en nee ik woon niet scheef maar betaal huursubsidie en hypotheekrenteaftrek. maar ik heb tenminste geen waardevermindering van 2000 Eu per maand
Die waardevermindering heb ik ook niet. Heb op de top van de markt gekocht en in de vijf jaar sindsdien is is de waarde hooguit een paar duizend euro gedaald.
pi_122587204
Waar baseer je dat op dat je huis slechts een paar duizend is gedaald in prijs?
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:21:29 #282
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122587543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:08 schreef Bumbu het volgende:
Waar basseer jij een waardedaling op van 2.000? Die heb je pas als je verkoopt. Zolang je er in woont heb je nergens last van. Na 30 jaar is het zelf afbetaald.
Maargoed jij bent blij, je weet niet echt waarom maar gewoon blij.
and made it rain upward
pi_122587658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:08 schreef Bumbu het volgende:
Verkoopprijzen van volstrekt vergelijkbare woningen in de directe omgeving.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:26:59 #284
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122587711
Nederland gaat krimpen in aantal, er gaan er binnenkort meer weg als er bij komen, het omslagpunt is aanstaande
http://www.telegraaf.nl/b(...)p_niveau_1871__.html

quote:
do 07 feb 2013, 09:48 |lees voor
Natuurlijke aanwas bevolking op niveau 1871

DEN HAAG - De natuurlijke aanwas van de bevolking - geboorte minus sterfte- was vorig jaar met 35.000 mensen niet meer zo laag sinds 1871.
Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek die donderdag zijn gepubliceerd. Het totaal aantal inwoners van Nederland steeg vorig jaar met 48.000 zielen tot 16,8 miljoen.

Er kwamen 156.000 immigranten naar Nederland en 143.000 emigranten verlieten het land. Volgens het CBS is de immigratie in 2012 voor het eerst sinds 2006 gedaald.
De emigratie steeg daarentegen voor het derde achtereenvolgende jaar
pi_122587767
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:26 schreef HD9 het volgende:
Nederland gaat krimpen in aantal, er gaan er binnenkort meer weg als er bij komen, het omslagpunt is aanstaande

[..]

Dit zegt allemaal niet zo veel dus. Dat we op termijn gaan krimpen is oud nieuws.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:32:46 #286
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122587865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:26 schreef HD9 het volgende:

[..]

Jip, dat is gunstig voor de arbeidsmarkt! Werkeloosheid om laag, lonen omhoog en de ouderen moeten idd wel wegwezen anders worden ze kaalgeplukt.
and made it rain upward
pi_122587909
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welke stad is dat dan joh ken er geen een die stabiel is gebleven
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:36:19 #288
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122587954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:32 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jip, dat is gunstig voor de arbeidsmarkt! Werkeloosheid om laag, lonen omhoog en de ouderen moeten idd wel wegwezen anders worden ze kaalgeplukt.
en consumenten omlaag, maar wel voldoende woonruimte dus misschien blijven er toch wat
pi_122588027
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Alles hangt af van het type woning en de locatie. Ook de oorspronkelijke prijs speelt mee.
pi_122588033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:36 schreef HD9 het volgende:

[..]

en consumenten omlaag, maar wel voldoende woonruimte dus misschien blijven er toch wat
Je ziet om wat voor aantallen het gaat?
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:42:14 #291
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122588072
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat zeggen/denken heel veel mensen... Toch zegt/weet het CBS iets anders.
pi_122588103
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat zeggen/denken heel veel mensen... Toch zegt/weet het CBS iets anders.
Het kadaster houdt dit heel aardig voor me bij :).
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:44:09 #293
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122588111
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je ziet om wat voor aantallen het gaat?
zelfs nulgroei zal meer woningen opleveren, we bouwen nog steeds 50.000 woningen per jaar , dus goede zaak voor woningzoekenden
pi_122588114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:34 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Hij woont op een eiland. :P
pi_122588147
quote:
3s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij woont op een eiland. :P
Ja dat dacht ik ook het grote roze wolken eiland
pi_122588164
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:45 schreef Bumbu het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook het grote roze wolken eiland
Op Schiermonnikoog zijn de prijzen nog aardig stabiel.
pi_122588173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

zelfs nulgroei zal meer woningen opleveren, we bouwen nog steeds 50.000 woningen per jaar , dus goede zaak voor woningzoekenden
Bij nulgroei stijgt de vraag naar woningen natuurlijk ook gewoon door verdunning van de huishoudens en er komt een hele grote groep aan die nu nog thuis woont en in de komende 10 jaar zelfstandig wil gaan wonen.,
pi_122588188
quote:
3s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Op Schiermonnikoog zijn de prijzen nog aardig stabiel.
Maar daar is geen zinnig werk behalve toerisme en een klein beetje landbouw
pi_122588231
Dan niet, wanneer jullie fantasie belangrijker is dan de gegevens die het kadaster bijhoudt vind ik dat prima :+
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:50:36 #300
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122588265
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:36 schreef HD9 het volgende:

[..]

Consumeren zal omhoog gaan hoor, alleen door de jongeren wrkende, die oudere moeten inleveren maarja, die zijn dan al leeg getrokken dus die centen zijn binnen.

Maar blijven ze nu toch? Wat wil je nou?
and made it rain upward
pi_122588376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Consumeren zal omhoog gaan hoor, alleen door de jongeren wrkende, die oudere moeten inleveren maarja, die zijn dan al leeg getrokken dus die centen zijn binnen.

Maar blijven ze nu toch? Wat wil je nou?
Zolang er veel landen zijn zoals China Brazilië enz die harder groeien dan wij, er landen in de Eu zitten met 25% werkeloosheid zie ik niet in waar je het vandaan haalt dat wij gaan groeien..... dat is een grote bende lari koek. Dat wij in het verleden steeds rijker zijn geworden wil niet zeggen dat dat zo blijft gaan. Zolang jij en iedereen zo min mogelijk voor zijn I-pod wil betalen en nieumand voor dat loon wil werken zal het bergafwaards gaan met de landen die nu rijk zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')