abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122480676
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Enig verschil is dat je aan je huis/hypotheek 30 jaar vast zit, aan je tel/internet hooguit een jaartje. Vind het niet gek dat mensen in deze tijd een goedkoop huis willen hebben, overal worden mensen ontslagen dan ga je toch geen mega-hypotheek afsluiten?
Vastgoedspeculanten wel :D

Want te duur gekocht vastgoed is altijd een goede investering :Y
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122481966
Hangt een beetje van de rente af toch CC? Met een hypotheek van ¤220.000 en 3,5% rente ben je ca ¤650/mnd kwijt aan rente, en kun je van die ¤900 dus nog ¤250/mnd gebruiken om af te lossen. Dat tikt aardig aan in 30 jaar..
  maandag 4 februari 2013 @ 21:16:15 #78
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_122483338
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:55 schreef poemojn het volgende:
Hangt een beetje van de rente af toch CC? Met een hypotheek van ¤220.000 en 3,5% rente ben je ca ¤650/mnd kwijt aan rente, en kun je van die ¤900 dus nog ¤250/mnd gebruiken om af te lossen. Dat tikt aardig aan in 30 jaar..
Met dat maandbedrag los je het wel zo'n beetje af in 30 jaar.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_122484523
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wie is er 50 euro per maand kwijt aan zijn mobieltje :?
Ik denk heeeeel veel van de mensen in sociale huurwoningen. Die lopen altijd rond met de nieuwste mobieltjes.

quote:
Ik ben ook geen 300 euro per maand kwijt aan de auto want die van mij is 20 jaar oud, kost geen drol in ondrhoud, MRB en verzekering.
En nu eens een gewoon iemand met een auto van een paar jaar oud, die ze nodig hebben voor hun werk.

quote:
Met 900 euro per maand betaal je enkel de rente, ik noem dat niet kopen maar huren van de bank. 900 euro is daarnaast gewoon krankzinnig veel geld voor enkel een dak boven je hoofd.
Misschien is het iets meer, maar dan nog. Maar wat ik wil aangeven is om de kosten van een huis eens in perspectief te zetten met alle andere lasten. Men betaalt wel vrolijk die 50 euro voor een telefoonabo, 50 euro voor een internetabo met tv, etc. In verhouding daarmee is het schromelijk overdreven.

quote:
Ik weet niet wat jij verdient maar heel veel mensen kunnen echt geen 900 euro per maand betalen om enkel een dak boven hun hoofd te leasen van de bank. En het verschil tussen 300 en 900 euro is een factor 3, je gaat dus van het ene naar het andere uiterste. Ik vind 500 euro voor een rijtjescontainer al een behoorlijk bedrag, moet echt niet meer worden.
Als je 500 euro veel vindt voor een rijtjeshuis dan moet je wat realiteitsbesef kweken.
/quote]

quote:
Maar ik begrijp dus dat jij graag veel geld betaald voor de huizenmarkt zeepbel? Waarom? Verdien jij soms je geld met het hogehuizenprijsminnen :?
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
pi_122484571
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:16 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Sterker nog, dat maandbedrag stelt over 30 jaar niks meer voor.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 4 februari 2013 @ 21:48:46 #81
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122485873
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gaan ze de uitkeringen verhogen?

Goed nieuws _O_
Doe nou niet zo want je bent gewoon een scheefhuurder, je uitkerings verhaal kwam er ineens bij omdat de prijzen niet hard genoeg daalde en je de maatschappij die jou niet beschermt heeft tegen je domme woekerpolis die je zelf afsloot een digitale niet bestaande loer wil draaien.

Ondertussen is je spaargeld verdampt, rijdt je een oud barreltje (niets mis mee, maar in de schuldsanering is dat echt niet mogelijk) en hoop je dat anderen ook in de problemen komen.

Tuurlijk lage prijzen zijn voor alle consumenten beter maar zeker niet zaligmakend. En het sadisme dat er bij jou bij zit is bijna TBS-waardig.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 22:01:57 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_122486967
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wie is er 50 euro per maand kwijt aan zijn mobieltje :?

Ik ben ook geen 300 euro per maand kwijt aan de auto want die van mij is 20 jaar oud, kost geen drol in ondrhoud, MRB en verzekering. Met 900 euro per maand betaal je enkel de rente, ik noem dat niet kopen maar huren van de bank. 900 euro is daarnaast gewoon krankzinnig veel geld voor enkel een dak boven je hoofd.

[..]

Ik weet niet wat jij verdient maar heel veel mensen kunnen echt geen 900 euro per maand betalen om enkel een dak boven hun hoofd te leasen van de bank. En het verschil tussen 300 en 900 euro is een factor 3, je gaat dus van het ene naar het andere uiterste. Ik vind 500 euro voor een rijtjescontainer al een behoorlijk bedrag, moet echt niet meer worden.

Maar ik begrijp dus dat jij graag veel geld betaald voor de huizenmarkt zeepbel? Waarom? Verdien jij soms je geld met het hogehuizenprijsminnen :?
500 euro vindt jij al veel ja. Maar ja, verschil in inkomen he. Ik vind 500 euro helemaal niet veel geld om te wonen. Daarnaast, heel veel mensen kunnen die 900 euro niet betalen nee. Maar heel veel mensen ook wel. En dan heb je nog heel veel mensen die dat met gemak kunnen betalen. Dus ja, eenzijdige belichting is wel makkelijk natuurlijk.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 4 februari 2013 @ 22:02:18 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_122486997
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:48 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Doe nou niet zo want je bent gewoon een scheefhuurder, je uitkerings verhaal kwam er ineens bij omdat de prijzen niet hard genoeg daalde en je de maatschappij die jou niet beschermt heeft tegen je domme woekerpolis die je zelf afsloot een digitale niet bestaande loer wil draaien.

Ondertussen is je spaargeld verdampt, rijdt je een oud barreltje (niets mis mee, maar in de schuldsanering is dat echt niet mogelijk) en hoop je dat anderen ook in de problemen komen.

Tuurlijk lage prijzen zijn voor alle consumenten beter maar zeker niet zaligmakend. En het sadisme dat er bij jou bij zit is bijna TBS-waardig.
Kom je daar nu pas achter joh? ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_122489908
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

500 euro vindt jij al veel ja. Maar ja, verschil in inkomen he. Ik vind 500 euro helemaal niet veel geld om te wonen. Daarnaast, heel veel mensen kunnen die 900 euro niet betalen nee. Maar heel veel mensen ook wel. En dan heb je nog heel veel mensen die dat met gemak kunnen betalen. Dus ja, eenzijdige belichting is wel makkelijk natuurlijk.
Een beetje standaard huurkrot uit de jaren 80 rijtjeswoning kost al snel 500 en meer euro's sociale huur. Voor een bijstander niet goedkoop voor een modaal verdiener prima te doen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122489991
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:50 schreef Tikbalang het volgende:
Een beetje standaard huurkrot uit de jaren 80 rijtjeswoning kost al snel 500 en meer euro's sociale huur. Voor een bijstander niet goedkoop voor een modaal verdiener prima te doen.
Die bijstander krijgt huurtoeslag. Prima te doen dan.
pi_122490205
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:16 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

:N

Laagste rente 30 jaar vast bij NHG is 5,45% nominaal. Kom je annuitair uit op 1130 euro per maand voor rente + aflossing voor 2 ton.

Natuurlijk kun je uitgaan van een lagere rente maar hoe realistisch is het dat de rente op dit lage niveau blijft? De huidige rente is kunstmatig laag om de huizenmarkt zeepbel in stand te houden, elke stijging drukt de marktprijs verder naar beneden.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122490260
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:31 schreef _VoiD_ het volgende:

En nu eens een gewoon iemand met een auto van een paar jaar oud, die ze nodig hebben voor hun werk.

Waarom zou je niet in een oude auto naar je werk kunnen rijden :?
pi_122490364
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:48 schreef Sjabba het volgende:

Dus als iemand anders domme dingen doet en ik geen zin heb om voor de maatschappelijke gevolgen daarvan op te draaien ben je een sadist? Rare kijk op de zaken :N
pi_122490476
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Maar om het nou spotgoedkoop te noemen gaat mij veel te ver. Die woningen zijn reeds al lang terug betaald en leveren goed geld op voor de corporaties. De verhuurdersheffing is gewoon een extra belasting om de schatkist te spekken. Maar wat doet de minister eigenlijk aan scheefleners? Helemaal niets.... die mogen gewoon doorgaan met het ontwijken van de belastingen. Asociaal leengedrag blijft hij gewoon belonen -O-
pi_122491620
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Die bijstander krijgt huurtoeslag. Prima te doen dan.
Idd dan is het voor hun beter daarin wonen. Heb er recentelijk paar maandjes in gezeten. Toen was ik voor middenwoning 530 kwijt nu in koop 565 aan rente in een huis 2 keer zo groot en 4 keer zoveel grond, 250 mtr bij dat huurhuis vandaan. Is mijn koopwoning dan goedkoop of dat huurhuis zo duur ??????
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_122492593
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:25 schreef Tikbalang het volgende:
Idd dan is het voor hun beter daarin wonen. Heb er recentelijk paar maandjes in gezeten. Toen was ik voor middenwoning 530 kwijt nu in koop 565 aan rente in een huis 2 keer zo groot en 4 keer zoveel grond, 250 mtr bij dat huurhuis vandaan. Is mijn koopwoning dan goedkoop of dat huurhuis zo duur ??????
Je koophuis is goedkoop. Net als het mijne. Maar dat is logisch, als je iets huurt moet er altijd nog iemand extra aan verdienen en is het dus per definitie duurder.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:00:29 #92
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122497131
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom zou je niet in een oude auto naar je werk kunnen rijden :?
Doe dat dan!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_122497327
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je koophuis is goedkoop. Net als het mijne. Maar dat is logisch, als je iets huurt moet er altijd nog iemand extra aan verdienen en is het dus per definitie duurder.
Nee het is beide gewoon veel te duur is de algemene tendens die hier heerst. :D
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:12:25 #94
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122497347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

door de HRA subside gaat dat nog wel maar dat zal ook een aflopende zaak blijken
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_122497714
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Doe dat dan!
En dan belasting gaan betalen om het salaris van onze nieuwe SNS faaltoppers te mogen betalen?

Moet er niet aan denken :N
pi_122497759
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In Nederland zijn de kosten voor een dak boven je hoofd krankzinnig hoog. Komt omdat er zo weinig geproduceerd word en we zoveel mogelijk geld in Nederland proberen toe houden met 'van het kastje naar de muur' sturen van mensen. Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien hoe rampzaliger het wordt.
pi_122497929
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In Nederland zijn de kosten voor een dak boven je hoofd krankzinnig hoog. Komt omdat er zo weinig geproduceerd word en we zoveel mogelijk geld in Nederland proberen toe houden met 'van het kastje naar de muur' sturen van mensen. Hoe meer mensen zich ermee gaan bemoeien hoe rampzaliger het wordt.
In nederland zijn we nogal verwend in vergelijking met ons omringende landen. In ons omringede landen wonen ongeveer 50% van de mensen in appartmenten hier in NL maar 25% het gemiddelde woonoppervlak in nederland ligt ook nogal hoog vergeleken met andere landen.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:43:29 #98
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122498058
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 20:55 schreef poemojn het volgende:
En als die rente over 5 jaar 2 keer zo hoog is?
censuur :O
pi_122498160
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Toch weer een wat dubieuze stelling van je.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 09:53:33 #100
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_122498295
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:43 schreef RemcoDelft het volgende:

En als die rente over 5 jaar 2 keer zo hoog is?
De rente gaat voorlopig niet omhoog want dat dat kunnen de mensen die hun rente voor korte tijd hebben vaststaan niet hebben.

Het systeem waarbij de banksters parasiteren op de rest van de economie i.c.m. het vernietigen van de de productieketen heeft onze economie gesloopt en de enige methode om de zieke patient nog iets langer in leven te laten is een te lage rente.

quote:
Het gaat over de steden, Nederland heeft geen eens grote steden. Een stad is hier gewoon een groot dorp, niets mis mee toch? Maar blijf jij lekker op je appartementje zitten als jij daar zo van geniet :Y
Maar ga een ander niet dwingen om in een te dure betonnen hok te gaan wonen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')