abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122470809
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:28 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar dan worden ze toch gewoon niet verkocht? Hoe verandert daardoor dan de samenstelling?

En mensen die ze wel kunnen kopen willen dan niet tussen die mensen wonen voor de hoofdprijs toch?
Woningcorporaties hebben geld nodig, dus als de bewoners het niet kunnen betalen dan verkopen ze het wel aan iemand anders. Vriend van me heeft ook net een huis van een woningbouwcorporatie gekocht.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:34:42 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_122470840
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

[..]

Heb je daar een bron voor dat woningcorporaties nog 2.000.000 huizen willen slijten? Dat zal dan wel grote invloed hebben op de bevolkingssamenstelling van bepaalde wijken in grote steden.
totaal bestand is 2.500.000 woningen 75% moet verkocht worden volgens het kabinet
http://www.nieuws.nl/674875
quote:
De VVD verwelkomt het plan wel met enthousiasme. "Eigen woningbezit is liberaal, sociaal en werkt emanciperend", zegt VVD-Tweede Kamerlid Betty de Boer. "Een eigen woning geeft een eigen verantwoordelijkheid om zorg te dragen voor de instandhouding van het eigendom. Mensen bouwen zo ook een stukje vermogen op, dat ze op latere leeftijd kunnen toevoegen aan hun pensioen."
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_122470969
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:31 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik mag het hopen dat hij zijn lesje geleerd heeft en nu beseft dat je ook kan verliezen op het kopen van vastgoed. De komende jaren gaat er nog veel leergeld betaald worden imo.
Nou ja lesje geleerd. Ik vond het vervelend genoeg voor hem. Of het handig was om een appartement te kopen en binnen 2,5 jaar weer te proberen verkopen terwijl je elders een eengezinswoning heb gekocht... Laat ik het zo zeggen, het zou niet mijn keus zijn. Maar iedereen is vrij te doen wat hij wilt toch? :)
Profiel opgeheven.
pi_122471096
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:33 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Woningcorporaties hebben geld nodig, dus als de bewoners het niet kunnen betalen dan verkopen ze het wel aan iemand anders. Vriend van me heeft ook net een huis van een woningbouwcorporatie gekocht.
Verkocht nadat de huurders vertrokken waren, de huurders zijn er niet eerst uitgezet hoor :)

En ja, er zullen vast kopers voor te vinden zijn die nog vol goed een kapitaal voor een afgeleefde corporatiewoning willen betalen, moeten ze ook lekker zelf weten natuurlijk.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122471119
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:38 schreef Bierie het volgende:

Maar iedereen is vrij te doen wat hij wilt toch? :)
Natuurlijk maar dan moeten ze niet gaan klagen als het tegenzit toch?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_122471298
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waarom staan er dan 300 duizend woningen te koop? Die mensen willen toch verkopen. Als jij een berg overwaarde hebt en je wilt verhuizen, kan je best zakken met de prijs
of het nog even rustig afwachten als er geen strikte noodzaak is.
pi_122471323
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:12 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die daling zet voorlopig nog wel even door.
en ondertussen stagneert de markt ook vrolijk door.
pi_122471549
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

en ondertussen stagneert de markt ook vrolijk door.
Daar heeft een starter met eigen geld weinig last van, het eigen vermogen groeit ook door.
pi_122472135
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Daar heeft een starter met eigen geld weinig last van, het eigen vermogen groeit ook door.
Die maken maar een heel erg beperkt deel van de markt uit. En juist voor hen geldt dat er een zekere urgentie is om te vertrekken waar ze nu zitten (veelal een studentenkamer of bij pa en ma thuis), terwijl dat vermogen opbouwen lang niet altijd meevalt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2013 18:11:13 ]
  maandag 4 februari 2013 @ 18:16:04 #60
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_122472349
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Waarom staan er dan 300 duizend woningen te koop? Die mensen willen toch verkopen. Als jij een berg overwaarde hebt en je wilt verhuizen, kan je best zakken met de prijs
Veel mensen moeten ivm overlijden, scheiding, dubbele hypotheek en ontslag......en veel mensen hebben daarvan geen overwaarde omdat ze al hun vermogen in het huis hadden gestoken. De winnaar zijn de mensen die voor 2008 hebben verkocht en financiele instellingen die vroeger massaal geld hebben opgestreken door woekerhypotheken en advieskosten en vooral nu geen geld willen uitlenen ivm de risico's
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:17:00 #61
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472386
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, Sjabba.
Ik relativeer. Niet elk huis daalt in waarde sterker nog niet elk huis is te koop.

Het is een hele andere markt dan die van roerende zaken...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 4 februari 2013 @ 18:18:02 #62
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472434
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Pardon? De marktwaarde word toch bepaald door vraag en aanbod wat daadwerkelijk leid tot transacties?
Juist maar dat geeft geen garantie dat die marktwaarde voor jou geldt en voor het object dat je wil hebben.
and made it rain upward
pi_122472483
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die maken maar een heel erg beperkt deel van de markt uit.
Die gaan een steeds groter deel van de markt bepalen.
pi_122472580
quote:
3s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:19 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die gaan een steeds groter deel van de markt bepalen.
van b.v. 1 naar 2% is een flinke stijging inderdaad. in absolute getallen is de invloed uiteraard beperkt.
pi_122472638
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:17 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik relativeer. Niet elk huis daalt in waarde sterker nog niet elk huis is te koop.

Het is een hele andere markt dan die van roerende zaken...
Voor iemand die al een huis heeft is het bedrag wat je moet bijleggen voor een beter huis wat telt.
Probleem met huizen is alleen dat je ze niet kunt inruilen zoals bij een auto inderdaad.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:27:03 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472795
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Verkocht nadat de huurders vertrokken waren, de huurders zijn er niet eerst uitgezet hoor :)

En ja, er zullen vast kopers voor te vinden zijn die nog vol goed een kapitaal voor een afgeleefde corporatiewoning willen betalen, moeten ze ook lekker zelf weten natuurlijk.
Wacht jij maar totdat je kan kiezen; kopen of een dikke verhoging...
and made it rain upward
pi_122472951
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

In zijn geval zal kopen er financieel wel nooit in zitten, dus dit is gemeen.
  maandag 4 februari 2013 @ 18:31:04 #68
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122472958
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor iemand die al een huis heeft is het bedrag wat je moet bijleggen voor een beter huis wat telt.
Probleem met huizen is alleen dat je ze niet kunt inruilen zoals bij een auto inderdaad.
Klopt en dat is de enige oplossing om de markt op gang te krijgen. Een makelaar die vermogen heeft om huizen in te kopen. Moderne woningbouwcoöperaties.
Je ziet het al bij sommige nieuwbouw projecten. Inkoop van je oude huis.
and made it rain upward
pi_122472976
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
Anders gezegd, er is waarschijnlijk veel vraag naar beter betaalbare koopwoningen.
Open deur. Als jij een huis kan kopen voor 100.000 of exact dezelfde voor 200.000 gaat iedereen toch voor die goedkope?

Trouwens, een huis van 200.000 euro komt neer op een bruto last van circa 900 euro per maand. Dat is niet veel. Als je een eigen auto rijdt ben je ook 300 euro per maand kwijt (en dan schat ik het nog heel laag in). En dat mobieltje van je kost je ook 50 euro. Net als dat internet en televisie abo. Is die 600 euro netto voor je fucking huis dan te duur? Nee natuurlijk niet....

Mensen willen graag voor 300 euro per maand in een paleisje zitten. En gaan dan nu maar lopen te verkondigen dat wonen teveel kost omdat ze er niet meer aan willen uitgeven. Terwijl het merendeel van de mensen dat gewoon goed kan betalen.
pi_122472990
dubbel
  maandag 4 februari 2013 @ 18:34:21 #71
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_122473085
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:31 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Open deur. Als jij een huis kan kopen voor 100.000 of exact dezelfde voor 200.000 gaat iedereen toch voor die goedkope?

Trouwens, een huis van 200.000 euro komt neer op een bruto last van circa 900 euro per maand. Dat is niet veel. Als je een eigen auto rijdt ben je ook 300 euro per maand kwijt (en dan schat ik het nog heel laag in). En dat mobieltje van je kost je ook 50 euro. Net als dat internet en televisie abo. Is die 600 euro netto voor je fucking huis dan te duur? Nee natuurlijk niet....

Mensen willen graag voor 300 euro per maand in een paleisje zitten. En gaan dan nu maar lopen te verkondigen dat wonen teveel kost omdat ze er niet meer aan willen uitgeven. Terwijl het merendeel van de mensen dat gewoon goed kan betalen.
Met de nadruk op het paleisje, want hier heb je alleen blokjes steen op postzegels vogels sommige. De arrogantie druipt er vanaf...
and made it rain upward
pi_122473458
quote:

[..]

Enig verschil is dat je aan je huis/hypotheek 30 jaar vast zit, aan je tel/internet hooguit een jaartje. Vind het niet gek dat mensen in deze tijd een goedkoop huis willen hebben, overal worden mensen ontslagen dan ga je toch geen mega-hypotheek afsluiten?
pi_122479835
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Gaan ze de uitkeringen verhogen?

Goed nieuws _O_
pi_122480027
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2013 18:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In zijn geval zal kopen er financieel wel nooit in zitten, dus dit is gemeen.
De voorgestelde huurverhoging is uiterst onrechtvaardig en zal ook niet het gewenste resultaat gaan hebben. Die bubble gaat gewoon bust en zolang de prijzen harder dalen dan dat de huren stijgen gaat de vuige scheefhuurder niet verhuizen.
pi_122480600
quote:

Wie is er 50 euro per maand kwijt aan zijn mobieltje :?

Ik ben ook geen 300 euro per maand kwijt aan de auto want die van mij is 20 jaar oud, kost geen drol in ondrhoud, MRB en verzekering. Met 900 euro per maand betaal je enkel de rente, ik noem dat niet kopen maar huren van de bank. 900 euro is daarnaast gewoon krankzinnig veel geld voor enkel een dak boven je hoofd.

quote:
Ik weet niet wat jij verdient maar heel veel mensen kunnen echt geen 900 euro per maand betalen om enkel een dak boven hun hoofd te leasen van de bank. En het verschil tussen 300 en 900 euro is een factor 3, je gaat dus van het ene naar het andere uiterste. Ik vind 500 euro voor een rijtjescontainer al een behoorlijk bedrag, moet echt niet meer worden.

Maar ik begrijp dus dat jij graag veel geld betaald voor de huizenmarkt zeepbel? Waarom? Verdien jij soms je geld met het hogehuizenprijsminnen :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')