Deze moet ik onthouden voor de volgende keer dat deze discussie start, gewoon copypasten en je wintquote:Lcd tv te koop aangeboden voor ¤ 99,00: geldig aanbod? Otto biedt op haar website een lcd tv te koop aan voor ¤ 99,--. Een groot aantal consumenten heeft dit aanbod aanvaard door via de website een tv te bestellen. De Stichting stelt zich namens de bij haar aangesloten consumenten op het standpunt dat een geldige overeenkomst tot stand is gekomen en vordert nakoming (levering van de lcd tv voor ¤ 99,--). Net als de kortgedingrechter oordeelt het hof dat geen sprake is van een geldig aanbod. Door de aanvaarding van een dergelijk aanbod komt geen overeenkomst tot stand (artikel 3:33/35 BW). Otto heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat sprake is van een vergissing en het moet ook voor de consumenten op het moment dat zij deze televisie, een HD ready breedbeeld lcd televisie van een A-merk met beelddiameter van 80 cm., bestelden duidelijk zijn geweest dat het om een vergissing ging. Er was niet bij vermeld dat het een stuntaanbod was of zo. Dat de consument na het doen van de bestelling tot tweemaal toe een bevestiging heeft ontvangen (zie artikel 6:227 c lid 2 BW), is bij de beantwoording van de vraag of al dan niet een overeenkomst is tot stand gekomen niet van belang. Daarmee is enkel de ontvangst van de bevestigd, niet dat er een overeenkomst is tot stand gekomen.
Jenietquote:
Dit is een arrest prutser. LJN: BC2420, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , C0700350quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:53 schreef Aurelius. het volgende:
Oke is niet erg maar meestal staat er een arrest in de TT
Windmill had je bijvoorbeeld kunnen doen die is nog niet geweest
quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, net pas shit bijgelezen. Jullie zijn net een stel schapen zonder begeleiding.
Verder: het OESO-Modelverdrag is het fundament van Internationaal belastingrecht.
Uhuquote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:53 schreef Aurelius. het volgende:
Windmill had je bijvoorbeeld kunnen doen die is nog niet geweest
Is dat zo? Weer iets om te vergeten. Is er geen ergere combi mogelijk? Internationaal met belasting: wait whut?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:53 schreef Maharbal het volgende:
Verder: het OESO-Modelverdrag is het fundament van Internationaal belastingrecht.
Ja ik zat op een streampje te kijken.. wat een volkquote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:58 schreef Tchock het volgende:
Den Boschenaren zetten voetbal weer in een fijn daglicht
Heel vroeger, voor de VBL-rel was ik redelijk actief in de Ajax-SC. Later ben ik gaan lurken, vooral in de tussenstanden-topics. Het viel al snel opquote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe ken jij hem eigenlijk want uit jouw pohi blijkt niks van VBL
En dan te bedenken dat ze nog een fikse voorwaardelijke boete hadden voor eerder gezeik, vast dezelfde 'fans'.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:58 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja ik zat op een streampje te kijken.. wat een volk
Ik snap hier niets van dus mag ik uitleg?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heel vroeger, voor de VBL-rel was Ik redelijk actief in de Ajax-SC. Later ben ik gaan lurken, vooral in de tussenstanden-topics. Het viel al snel op
Ooh okequote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heel vroeger, voor de VBL-rel was Ik redelijk actief in de Ajax-SC. Later ben ik gaan lurken, vooral in de tussenstanden-topics. Het viel al snel op
Uitleg over wat ?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap hier niets van dus mag ik uitleg?
een lcd tv voor 99 is anders dan een minilaptop van 169. Besteld, we gaan zien wat er gaat komen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Deze moet ik onthouden voor de volgende keer dat deze discussie start, gewoon copypasten en je wint
Ja, natuurlijk is dat anders. Maar het idee is hetzelfde, het is niet alsof laptops geregeld met 66% korting de deur uit gaan.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
een lcd tv voor 99 is anders dan een minilaptop van 169. Besteld, we gaan zien wat er gaat komen.
Ik kan hier geen typo in ontdekken hoor?quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat anders. Maar het idee is hetzelfde, het is niet alsof laptops geregeld met 66% korting de deur uit gaan.
Huhwat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik kan hier geen typo in ontdekken hoor?
Er is wel eerder op geregelde basis sprake geweest van dumping van HP-laptops via o.a. Bol.com. Dan is een product gewoon end of life verklaard door HP, dus het restant aan voorraad moet weg om plaats te maken voor nieuwe producten met meer marge.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk is dat anders. Maar het idee is hetzelfde, het is niet alsof laptops geregeld met 66% korting de deur uit gaan.
Wat zou de typo moeten zijn dan? 169 ipv 369?quote:
Ik zeg ook niet dat het een fout is, enkel dat je geen kans maakt als het dat wél blijkt te zijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Er is wel eerder op geregelde basis sprake geweest van dumping van HP-laptops via o.a. Bol.com. Dan is een product gewoon end of life verklaard door HP, dus het restant aan voorraad moet weg om plaats te maken voor nieuwe producten met meer marge.
Paxcon422 is omdat er daar nog een user met 422 in zijn username rondloopt en die opent echt achterlijk veel topics. De VBL-rel heeft dacht ik indirect geleid tot dat Wij Zijn Voetbal-forum. Veel mensen geband destijds.quote:
Fair enough. Maar daarom: bestellen onder het mom: nee heb je, ja kun je krijgenquote:Op woensdag 30 januari 2013 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een fout is, enkel dat je geen kans maakt als het dat wél blijkt te zijn.
Het hoeft geen typo te zijn hoor. Als een laptop 888 euro kost en hij wordt verkocht voor 34, zeg je dan ook dat het kan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat zou de typo moeten zijn dan? 169 ipv 369?
Nee ik denk dat ik hier gerechtvaardigd vertrouwen nog wel zou durven bepleiten.
ja maar het maakt niet uit of er een fout is, het gaat erom dat ik erop mag vertrouwen dat ik voor die prijs een laptop krijg.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een fout is, enkel dat je geen kans maakt als het dat wél blijkt te zijn.
Dan is het duidelijk. Maar een laptop voor 169 is niet heel raar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het hoeft geen typo te zijn hoor. Als een laptop 888 euro kost en hij wordt verkocht voor 34, zeg je dan ook dat het kan?
En met 66% korting en een bekende casus die je kent waar het bij dezelfde site ook al fout ging is dat niet zo. Als het fout blijkt te zijn moet je niet gaan janken, als het geen fout is is het gewoon heel erg fijn.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar het maakt niet uit of er een fout is, het gaat erom dat ik erop mag vertrouwen dat ik voor die prijs een laptop krijg.
Vind even een vergelijkbare laptop voor die prijs dan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is het duidelijk. Maar een laptop voor 169 is niet heel raar.
Zeker niet een zogenoemde 'netbook'. Ooit nieuwste v/h nieuwste, hipper dan hip. Tot de komst van tablets doorbrak en de netbooks snel weer terrein verloren. Dus dan is zo'n prijs al reëler te noemen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan is het duidelijk. Maar een laptop voor 169 is niet heel raar.
Hoe moet ik nou weten hoeveel een laptop met zulke specificaties kost? Ik denk gewoon een goede deal te zien.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
En met 66% korting en een bekende casus die je kent waar het bij dezelfde site ook al fout ging is dat niet zo. Als het fout blijkt te zijn moet je niet gaan janken, als het geen fout is is het gewoon heel erg fijn.
[..]
Vind even een vergelijkbare laptop voor die prijs dan?Je punt houdt echt niet.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:13 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee ik weet niet of je die hebt, ik roep maar wat.
ding ding ding ding ding.quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:14 schreef Joosie200 het volgende:
Een gemiddelde consument had redelijkerwijs moeten twijfelen aan de prijs en bij die twijfel onderzoeken of de prijs juist is. Een snelle google leert ons dat menig concurrent van Otto dit ding in de pricewatch van Tweakers aanbiedt voor 399 euro. Ergo: wel een enorme afwijking van die prijs > kan nooit het geval zijn > geen gerechtvaardigd vertrouwen.
Nou dan ben ik maar geen redelijk denkend consumentquote:Op woensdag 30 januari 2013 00:14 schreef Joosie200 het volgende:
Een gemiddelde consument had redelijkerwijs moeten twijfelen aan de prijs en bij die twijfel onderzoeken of de prijs juist is. Een snelle google leert ons dat menig concurrent van Otto dit ding in de pricewatch van Tweakers aanbiedt voor 399 euro. Ergo: wel een enorme afwijking van die prijs > kan nooit het geval zijn > geen gerechtvaardigd vertrouwen.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 30 januari 2013 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
ding ding ding ding ding.
Maar ondanks dat moet Yreal 'm gewoon bestellen. En nu ben ik echt weg.
Precies mijn mening: tweakers zijn dikwijls overgeīnformeerde consumenten als het om laptops gaat. Dus kan nooit de gemiddelde consument zijn die meteen weet welk model het is, makkelijk prijzen vergelijkt enzovoortquote:Op woensdag 30 januari 2013 00:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou dan ben ik maar geen redelijk denkend consumentweet ik veel wat laptops kosten of wat tweakers is
Bovendien , ik heb hem al voor 350 nieuw !quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Precies mijn mening: tweakers zijn dikwijls overgeīnformeerde consumenten als het om laptops gaat. Dus kan nooit de gemiddelde consument zijn die meteen weet welk model het is, makkelijk prijzen vergelijkt enzovoort
Wie ging hier los op die middelste afbeelding?quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:18 schreef NotGuilty het volgende:
Ik weet niet meer wie dit hier had gepost: http://robzijlstra.wordpress.com/
Maar bedanktgeweldig
quote:Op woensdag 30 januari 2013 00:19 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wie ging hier los op die middelste afbeelding?![]()
[ afbeelding ]
quote:VERBOUWING
Zittingszaal 14 wordt momenteel verbouwd. Zittingszaal 14 was een doodgewone rechtszaal, analoog en van papier.
Goedgenoeg.
Zittingszaal 14 wordt een hedendaagse rechtszaal, digitaal en met wifi.
Dat laatste - met wifi - is overigens een wens van de rechtbankpers en nog maar zeer de vraag.
Ook de rest is afwachten.
Geniale blog.quote:Deze week kwam via Twitter wel even naar buiten dat medewerkers van de rechtbank in Leeuwarden zaten te jellebellen tijdens een gezamenlijke cursusdag.
Op de bewegwijzering naar het juiste cursuszaaltje had ‘rechtbank Groningen’ gestaan. In plaats van rechtbank Noord-Nederland.
Zie je wel, kwetterde een Ljouwtjer verongelijkt.
Vanuit het gerechtsgebouw aan de Brinkstraat in Assen werd zuinigjes gereageerd. Gutteguttie, klonk het, waarover je je wel niet druk kunt maken.
Zolang de Friese collega’s dat rare taaltje van ze maar thuis laten, vinden ze in Assen alles best.
Alsof het nog niet genoeg is, zijn ook de arrondissementsparketten Groningen, Drenthe en Friesland sinds 2013 samen.
Het heet nu Openbaar Ministerie Noord-Nederland.
Helemaal lekker loopt het nog niet bij justitie.
Sinds ze het samen doen kunnen ze bijvoorbeeld niets meer printen.
Al twee keer moest een strafzaak om die reden tijdens de zitting worden stilgelegd en uitgesteld.
Heel soms kan er wel worden geprint, maar dan duurt dat een halve dag.
Het gedoe is overigens niet een gevolg van schaalvergroting, zeggen ze, maar is juist veroorzaakt door de krimpende overheid.
Door bezuinigingen.
Ik mag hopen dat het over romeins recht gaatquote:Op woensdag 30 januari 2013 03:50 schreef Aurelius. het volgende:
Bruce ik snap vraag 11 niet helemaal van oefentt2005
Gefeliciteerd vent ! Welk vak ?quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Goedemorgen! En dat is het zeker, krijg net een 8 terug
Thanks. Collectief Arbeidsrecht.quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd vent ! Welk vak ?
Dat is correctquote:Op woensdag 30 januari 2013 07:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het over romeins recht gaat
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Thanks. Collectief Arbeidsrecht.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik ben echt heeel benieuwd naar de vragen..quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:20 schreef Speedy_T het volgende:
Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een tentamen heb gehad dat niet om 9 uur was
Topperquote:Op woensdag 30 januari 2013 07:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hp netbook van 169¤. Ik vind dat ik gerechtvaardigd vertrouwen wel hard kan maken, t niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:30 schreef Speedy_T het volgende:
Wat heb je gekocht dan? Een macbook voor 99 euro?
Beetje netbook doet 250¤ nu. Dan vind ik dit een goede aanbieding. We gaan het zienquote:Op woensdag 30 januari 2013 08:36 schreef Aurelius. het volgende:
Nee ik denk van niet. Maar props als het lukt
Vast wel. Hp pav [nogiets] 11.6. gewoon effe zoeken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:42 schreef Aurelius. het volgende:
Staat die aanbieding er nog steeds? Want ik wil eigenlijk ook nog een handig laptopje voor colleges
quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Goedemorgen iedereen.
Dankquote:
Is alleen die van den bosch onverbindend?quote:Op woensdag 30 januari 2013 09:30 schreef Maharbal het volgende:
Nutteloos feitje van de dag:
LJN: BY9350, Gerechtshof 's-Hertogenbosch , 12/00228
Hof Den Bosch heeft net de hondenbelasting (verordening) onverbindend verklaard
Kijken of dat in 't nieuws komt
Welk tentamen had je? Ben zelf ook zo'n type die een half boek neerpent, skip ik het algemene deel wat m.i. bekend mag worden verondersteld, dan is het weer: te kort door de bocht dus niet alle punten. Tegelijkertijd mag je ook niet in telegramstijl antwoorden, dus ik vind het lastig schipperen tussen kort/bondig antwoorden en te langdradig antwoorden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Yreal het volgende:
Bijzonder tentamen. Voor mijn gevoel kon ik alles heel mooi kort en bondig beantwoorden.
En dan schrijft degene naast mij een half boek..
Dus het ging wel goed?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Yreal het volgende:
Bijzonder tentamen. Voor mijn gevoel kon ik alles heel mooi kort en bondig beantwoorden.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Bij mij stond er naast een lang antwoord: " Kan ik niet volgen " terwijl er hetzelfde stond als in het modelantwoord maar dan uitgebreider met een voorbeeld.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Welk tentamen had je? Ben zelf ook zo'n type die een half boek neerpent, skip ik het algemene deel wat m.i. bekend mag worden verondersteld, dan is het weer: te kort door de bocht dus niet alle punten. Tegelijkertijd mag je ook niet in telegramstijl antwoorden, dus ik vind het lastig schipperen tussen kort/bondig antwoorden en te langdradig antwoorden.
Hij was wel redelijk makkelijk toch. Heb wel voor elke opgave zo goed als een heel kantje gebruikt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Yreal het volgende:
Grondslagen internationaal belastingrecht.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:14 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Welk tentamen had je? Ben zelf ook zo'n type die een half boek neerpent, skip ik het algemene deel wat m.i. bekend mag worden verondersteld, dan is het weer: te kort door de bocht dus niet alle punten. Tegelijkertijd mag je ook niet in telegramstijl antwoorden, dus ik vind het lastig schipperen tussen kort/bondig antwoorden en te langdradig antwoorden.
Zeker goed te doen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:25 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hij was wel redelijk makkelijk toch. Heb wel voor elke opgave zo goed als een heel kantje gebruikt.
Daarnaast moet je je weinig aantrekken van mensen die veel meer schrijven.
Nee maar je moet het wel uitleggen natuurlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker goed te doen.
Maar bij vragen als welke beginsellen botsen. Tja, zoveel kan je daar niet over schrijven.
Leuk vrouwtje inderdaad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:17 schreef NotGuilty het volgende:
Jolande uit Beijerse is een toffe peer
Oepsquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee maar je moet het wel uitleggen natuurlijk.
Dus eerst 2.1a IB > binnenlands belastingplichting. In beginsel voor het gehele wereldinkomen > woonplaatsbeginsel etc.
Je moet de vraag dan ook beter lezen want er staat: geef gemotiveerd ter zake van welke inkomsten sprake is van botsing van heffingsbeginselen en geef aan om welke heffingsbeginselen het gaat.quote:
Vaak zijn bij een tentamen, althans hier, ook alle vragen zo. En dan weet je dat je altijd meer moet opschrijven dan twee begrippen. Maar altijd een uitleg/visie erbij.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je moet de vraag dan ook beter lezen want er staat: geef gemotiveerd ter zake van welke inkomsten sprake is van botsing van heffingsbeginselen en geef aan om welke heffingsbeginselen het gaat.
Dus alleen twee beginselen noemen is misschien nog niet eens de helft van de vraag.
Dat is op de Uva ook niet ongewoon. Yreal moet gewoon beter lezenquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vaak zijn bij een tentamen, althans hier, ook alle vragen zo. En dan weet je dat je altijd meer moet opschrijven dan twee begrippen. Maar altijd een uitleg/visie erbij.
Dat heb ik geloof ik alleen bij de 2de vraag van 2 niet goed gedaan. Bij de radio en de Griek wel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je moet de vraag dan ook beter lezen want er staat: geef gemotiveerd ter zake van welke inkomsten sprake is van botsing van heffingsbeginselen en geef aan om welke heffingsbeginselen het gaat.
Dus alleen twee beginselen noemen is misschien nog niet eens de helft van de vraag.
En ben je nog in de valkuil van 3c getrapt? (heffing op rentebetaling)quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat heb ik geloof ik alleen bij de 2de vraag van 2 niet goed gedaan. Bij de radio en de Griek wel.
Belast bij de vaste instelling in nl van de belgse bv toch?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
En ben je nog in de valkuil van 3c getrapt? (heffing op rentebetaling)
Ja dusquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Belast bij de vaste instelling in nl van de belgse bv toch?
Is dit tentamenniveau? Wordt er niet meer een fijn mondeling tentamen gegeven over de rupiah arresten en cv's etc?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Nee maar je moet het wel uitleggen natuurlijk.
Dus eerst 2.1a IB > binnenlands belastingplichting. In beginsel voor het gehele wereldinkomen > woonplaatsbeginsel etc.
Ja. Dit was een vak van 3 weken hč. Geen enkel arrest was voorschreven trouwens.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dit tentamenniveau? Wordt er niet meer een fijn mondeling tentamen gegeven over de rupiah arresten en cv's etc?
Nou nou niet zo neerbuigend doen Erik.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is dit tentamenniveau? Wordt er niet meer een fijn mondeling tentamen gegeven over de rupiah arresten en cv's etc?
Hij heeft wel een punt. Die vakken van 3 weken (en dus 3 ect) zijn behoorlijk oppervlakkig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou nou niet zo neerbuigend doen Erik.
Ohquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:49 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja dus
Nederland kent geen heffingsbevoegdheid mbt rentebetalingen
Heeft ie ook wel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:56 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Die vakken van 3 weken (en dus 3 ect) zijn behoorlijk oppervlakkig.
Ik vind het dan ook bijzonder dat ze onderdeel uit maken van een masteropleiding..
Dan heb je volgens mij weer de vraag niet goed gelezen. Aan het woord verweren kon je wel opmaken dat die stelling van de Inspecteur niet deugt. Bovendien is dat voorbeeld van die rentebetaling zowel in beide boeken als op het hoorcollege aan bod gekomen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ohik had dat opgevat als winst uit onderneming. Bah
Ik
Ik had opgeschreven dat op basis van artikel 11lid 4 ofzo dat als de rente ontvanger buitelands is met een vaste vestiging in hetzelfde land als de betaler de 10% niet is toegestaan en moet worden belast bij de ontvanger.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij weer de vraag niet goed gelezen. Aan het woord verweren kon je wel opmaken dat die stelling van de Inspecteur niet deugt. Bovendien is dat voorbeeld van die rentebetaling zowel in beide boeken als op het hoorcollege aan bod gekomen.
Ik ga daar zeker heen, heb er echt zin inquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
Leuk vrouwtje inderdaad.
Ben je er trouwens ook bij vanmiddag met Stijn Franken en Westerbeke? Ben benieuwd wat zij te zeggen hebben. Ook nog even naar de nabespreking van Staats- en Bestuusrecht, kijken of ik er nog een 10 uit kan halen (zal wel niet, ben wel benieuwd of het cijfer een magere of ruimte 9 is).
quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:34 schreef Aurelius. het volgende:
Bruce lul ik krijg nog een tentamen van je
Keyos trouwens gefeliciteerd baas
Inderdaad, niet te vertrouwen die ventquote:
Heel goed. Assertiviteit enzo.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:41 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Inderdaad, niet te vertrouwen die vent
Donderdag pak ik hem wel even aan in de tentamenhal, ik laat niet met me sollen
Gewoon in gebreke stellen en nakoming vorderenquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:34 schreef Aurelius. het volgende:
Bruce lul ik krijg nog een tentamen van je
Keyos trouwens gefeliciteerd baas
Wat leuk lijkt het me om puur als oefening een contract te sluiten met iemand in dit topic, het niet na te komen, en vervolgens naar de rechter te stappenquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:49 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Gewoon in gebreke stellen en nakoming vorderen
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het met je oneens ben. De vraag was hoe de nederlandse dochter zich dient te verweren, niet wat er daarna met dat geld gebeurd.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij weer de vraag niet goed gelezen. Aan het woord verweren kon je wel opmaken dat die stelling van de Inspecteur niet deugt. Bovendien is dat voorbeeld van die rentebetaling zowel in beide boeken als op het hoorcollege aan bod gekomen.
Ik ben vrijwel altijd heel snel klaar, en heb ook een stuk minder tekst dan de anderen, maar scoor toch prima.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Yreal het volgende:
het antwoord wasquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:49 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja dus
Nederland kent geen heffingsbevoegdheid mbt rentebetalingen
Poequote:De inspecteur beroept zich (kennelijk) op art. 11, lid 2, OESO-modelverdrag:
o ‘However, such interest may also be taxed in the Contracting State in which it
arises and according to the laws of that State, but if the beneficial owner of the
interest is a resident of the other Contracting State, the tax so charged shall not
exceed 10 per cent of the gross amount of the interest’.
• Deze bepaling staat het bronland, in dit geval Nederland, toe een (bron)heffing op
interest te heffen, die beperkt is tot 10%.
• De inspecteur ziet echter over het hoofd dat een belastingverdrag géén heffingsrecht kan
creëren, maar slechts heffingsbevoegdheden verdeelt. De Nederlandse heffingswetten
kennen geen (bron)heffing op interest.
• Radio 649 BV dient zich aldus te verweren dat de beoogde heffing in strijd is met het
legaliteitsbeginsel als bedoeld in art. 104 Grondwet (“geen belasting dan uit kracht van
een wet”).
Om nog maar niet te beginnen over arie oelewapper en de broers douwe en egbert (en geerd) die koffie brouwen.quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Om nog maar niet te beginnen over arie oelewapper en de broers douwe en egbert (en geerd) die koffie brouwen.
Same, zeker gezien de antwoord modellen van vrijwel alle tentamens is dat niet onterecht. Het is ook een kunst om je standpunten kort en helder over te brengen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ben vrijwel altijd heel snel klaar, en heb ook een stuk minder tekst dan de anderen, maar scoor toch prima.
quote:De Raad bepaalt en coördineert het beleid van de EU op de terreinen die in de EU-vedragen zijn vastgelegd, zoals het Gemeenschappelijk Buitenlands- en Veiligheidsbeleid.
3. Tenzij in de Verdragen anders is bepaald, besluit de Raad met gekwalificeerde meerderheid van stemmen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:48 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Net één foutje teveel met EIP. Kan iemand mij de volgende vraag uitleggen:
De Raad;
A) en de Hoge Vertegenwoordiger van de Unie voor Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid zien toe op de eenheid, de samenhang en de doeltreffendheid van het optreden van de Unie (het juiste antwoord volgens de sleutel);
B) besluit in het kader van het gemeenschappelijk buitenlands en Veiligheidsbeleid altijd met gekwalificeerde meerderheid (had ik);
C) bepaalt wat de strategische belangen en doelstellingen van de EU zijn;
D) kan alle vergaderingen van de Commissie bijwonen;
Waarom is B niet juist?
Dus het loopt stuk op het woord 'altijd'.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
3. Tenzij in de Verdragen anders is bepaald, besluit de Raad met gekwalificeerde meerderheid van stemmen.
Precies, dus niet altijd, als dat er staat bij Multiple Choice tentamens moet je altijd goed nadenkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
3. Tenzij in de Verdragen anders is bepaald, besluit de Raad met gekwalificeerde meerderheid van stemmen.
Denk het.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:51 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Dus het loopt stuk op het woord 'altijd'.
Klopt en ik heb mijn hoofd er echt over gebroken, maar uiteindelijk toch de verkeerde gekozen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:51 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Denk het.
Bij dat soort hele stellige stellingen pas ik altijd goed op, er is vrijwel altijd een uitzondering.
Wel zuur is dat als je net 1 teveel hebt, misschien wordt de normering nog aangepast?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:52 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Klopt en ik heb mijn hoofd er echt over gebroken, maar uiteindelijk toch de verkeerde gekozen.
Met een beetje geluk gaan mensen nog zeiken over een vraag en daardoor de grens naar veertien fout tillen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:53 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Wel zuur is dat als je net 1 teveel hebt, misschien wordt de normering nog aangepast?
Heel veel bladerenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:54 schreef Paxcon het volgende:
Hoe vinden jullie de relevante artikelen eigenlijk zo snel? Ik heb me tijdens tentamen EIP kapot lopen bladeren...
VWEU en VEU eigenlijk alles wat je nodig hebt. Over de Raad enzo staan in de laatste tien pagina's van het VWEU en de eerste van de VEU.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:54 schreef Paxcon het volgende:
Hoe vinden jullie de relevante artikelen eigenlijk zo snel? Ik heb me tijdens tentamen EIP kapot lopen bladeren...
quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:54 schreef Paxcon het volgende:
En dat is valsspelenquote:
Weten dat na 258 (uit mijn hoofdje) VWEU alle relevante artikelen mbt organen worden genoemd. Weten dat vanaf 13 (weeral uit mijn hoofdje) VEU alle relevante artikelen mbt organen worden genoemd.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:54 schreef Paxcon het volgende:
Slimme jongenquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Weten dat na 258 (uit mijn hoofdje) VWEU alle relevante artikelen mbt organen worden genoemd. Weten dat vanaf 13 (weeral uit mijn hoofdje) VEU alle relevante artikelen mbt organen worden genoemd.
Dit ga ik onthouden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:03 schreef Giku het volgende:
[..]
Weten dat na 258 (uit mijn hoofdje) VWEU alle relevante artikelen mbt organen worden genoemd. Weten dat vanaf 13 (weeral uit mijn hoofdje) VEU alle relevante artikelen mbt organen worden genoemd.
quote:
Je hoeft bij de hele studie niet veel te onthouden, als je maar weet hoe je een wetboek moet lezen en waar relevante artikelen staan. Als je iets met verzuim en nakoming moet hebben en je begint in boek 3 of begint bij 6:1 BW dan kost je dat gewoon veel tijd (nu én later).quote:
Waarom onthouden? Gewoon goed arceren in je wetbundel en in de inhoudsopgave van je verdragensectie. Je kunt niet voor ieder vak uit je hoofd gaan leren waar wat staatquote:
En als je dus later iets moet hebben ga je eerst 2 uur lopen bladeren voor elke zaak?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom onthouden? Gewoon goed arceren in je wetbundel en in de inhoudsopgave van je verdragensectie. Je kunt niet voor ieder vak uit je hoofd gaan leren waar wat staat
Jij hebt 2 uur nodig om de inhoudsopgave van je verdragensectie te vinden?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:07 schreef Giku het volgende:
[..]
En als je dus later iets moet hebben ga je eerst 2 uur lopen bladeren voor elke zaak?
Je hebt gemiddeld wel meer dan één artikel nodig per zaak lijkt me. Ik denk dat het gewoon slim is om te weten waar je dingen kan vinden, kost weinig moeite en helpt je, denk ik, veel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij hebt 2 uur nodig om de inhoudsopgave van je verdragensectie te vinden?
Dat het handig is betwist ik niet. Maar je kunt niet - of, laat ik dat anders verwoorden, ik kan niet - van ieder vak én van ieder onderwerp binnen een vak precies onthouden waar het staat. Zeker bij de vakken waar je niet binnen één wet blijft maar hopeloos heen en weer bladert is dat een onbegonnen zaak.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:11 schreef Giku het volgende:
[..]
Je hebt gemiddeld wel meer dan één artikel nodig per zaak lijkt me. Ik denk dat het gewoon slim is om te weten waar je dingen kan vinden, kost weinig moeite en helpt je, denk ik, veel.
Jij dacht ook dat vertegenwoordiging/volmacht in 3:90 stondquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het handig is betwist ik niet. Maar je kunt niet - of, laat ik dat anders verwoorden, ik kan niet - van ieder vak én van ieder onderwerp binnen een vak precies onthouden waar het staat. Zeker bij de vakken waar je niet binnen één wet blijft maar hopeloos heen en weer bladert is dat een onbegonnen zaak.
Een van tweeën, en het goede antwoord was 3:60. whooptiedooquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:14 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Jij dacht ook dat vertegenwoordiging/volmacht in 3:90 stond
Ja, dat geloof ik graag. Maar als je ieder onderwerp zo goed wil onthouden als 258 e.v. VWEU wens ik je heel veel succesquote:volgens mij ben je gewoon minder goed in dat soort dingetjes onthouden?![]()
Dat snap ik, maar basis dingen moet je wel weten. En dan is in ieder geval handig om daar wel moeite in te stoppen bij vakken die je interesseren. Maar ik ben sowieso meer van de opzoek-mentaliteit, misschien is dat ook niet goed.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het handig is betwist ik niet. Maar je kunt niet - of, laat ik dat anders verwoorden, ik kan niet - van ieder vak én van ieder onderwerp binnen een vak precies onthouden waar het staat. Zeker bij de vakken waar je niet binnen één wet blijft maar hopeloos heen en weer bladert is dat een onbegonnen zaak.
Haha sjokko toch niet z'n pikkie getraptquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een van tweeën, en het goede antwoord was 3:90. whooptiedoo
[..]
Ja, dat geloof ik graag. Maar als je ieder onderwerp zo goed wil onthouden als 258 e.v. VWEU wens ik je heel veel succes
Haha met je edit jij weet ook niet waar volmacht staatquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Haha sjokko toch niet z'n pikkie getrapt?
ouwe groenlinksert
Nee maar voor verdragen vind ik het ook wat anders
Eens hoor, maar toch vind ik het VWEU/VEU en het EVRM toch net even wat meer moeite waard, als je kijkt bij hoeveel vakken je daar ook mee in aanraking komt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:18 schreef Aurelius. het volgende:
Nee maar voor verdragen vind ik het ook wat anders
Ik wist het wel daarom editte ik ookquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha met je edit jij weet ook niet waar volmacht staat
quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:20 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ik wist het wel daarom editte ik ook
quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:18 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
" toch niet z'n pikkie getrapt?
Klopt ook niet helemaal. Althans, laat grijs gebied.quote:
Wtf dat heb ik nog niet meegemaaktquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:22 schreef NotGuilty het volgende:
Ruzie in de hoorcollege zaal, echt de standaard dorpsidioot zit weer te rellen. vanaf blok 1 al hetzelfde liedjeIk snap niet dat die gozer hier nog zit.
Maak een filmpjequote:Op woensdag 30 januari 2013 14:22 schreef NotGuilty het volgende:
Ruzie in de hoorcollege zaal, echt de standaard dorpsidioot zit weer te rellen. vanaf blok 1 al hetzelfde liedjeIk snap niet dat die gozer hier nog zit.
Wat?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:22 schreef NotGuilty het volgende:
Heb je de tweede kans van BR2 al terug? En hoe stat het ervoor met RG2? Hier gaat het eigenlijk niet zo goed. M'n maximale spanningsboog is wel zo'n beetje bereikt, ik ben al vanaf begin december tentamens aan het leren en ben er nu wel klaar mee.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:23 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Wtf dat heb ik nog niet meegemaakt
Vertel even wat er gebeurde danquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:25 schreef NotGuilty het volgende:
Hahah beijerlandse wil er een zaak van maken en roept ze naar voren![]()
![]()
![]()
die gast staat nu door de microfoon zijn verhaal te doen, wat een wending![]()
![]()
Hangt er al wel zag ik net!quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb je de tweede kans van BR2 al terug? En hoe stat het ervoor met RG2? Hier gaat het eigenlijk niet zo goed. M'n maximale spanningsboog is wel zo'n beetje bereikt, ik ben al vanaf begin december tentamens aan het leren en ben er nu wel klaar mee.
Nee die uitslag hangt er morgen!quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb je de tweede kans van BR2 al terug? En hoe stat het ervoor met RG2? Hier gaat het eigenlijk niet zo goed. M'n maximale spanningsboog is wel zo'n beetje bereikt, ik ben al vanaf begin december tentamens aan het leren en ben er nu wel klaar mee.
Ja, 16e gemaakt volgens mij? 51% geslaagdquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:28 schreef Aurelius. het volgende:
lol brb
[..]
even voor de duidelijkheid, we hebben het over Burg2 he?
2e kansen zijn altijd slechter gemaakt is mijn ervaringquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:30 schreef Aurelius. het volgende:
Pfoe dat is een stuk minder dan 1e kans
Same here. Dit is gevoelsmatig echt de langste tentamenperiode ooit geweest. Van 10 december tot aan 1 februari alleen maar bezig geweest met het maken of voorbereidingen van tentamens en essays. Vorige week even een weekje pauze gehad (maar toch doorgebracht in de UBquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:25 schreef Valid het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een heel blok les gehad in de tussentijdquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Same here. Dit is gevoelsmatig echt de langste tentamenperiode ooit geweest. Van 10 december tot aan 1 februari
Opeens was er allemaal gedoe, een hele rij meiden gilt tegen een jongen dat hij moet stoppen met filmen en foto's maken. Maar er is echt altijd wat met die gozer. Hij beweert dat hij geen fotos maakt en dat ze maar de politie moeten bellen. Toen verstonden we de helft niet en moesten ze naar voren komen, daar deed hij een vaag verhaal en bleef om politie roepen. Hij maakt geen fotos want op internet kan hij fotos vinden van veel mooiere meiden zegt hij. Maar Beijerlandse mocht niet in zijn telefoon kijken om te bewijzen dat hij dat niet heeft gedaan, want dat moet de politie doen zegt hijquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:28 schreef NotGuilty het volgende:
quote][ afbeelding ] Op woensdag 30 januari 2013 14:26 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Vertel even wat er gebeurde dan
Nou ja, ik had het gister erover met een van de docenten. Het 8-8-4 systeem loopt nog door elkaar met het oude systeem. De docenten die zowel een bachelor als een mastervak moeten geven kunnen op dezelfde dag een tentamen, een bespreking, een herkansing en een college hebben zolang alles nog niet gelijk looptquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een heel blok les gehad in de tussentijd![]()
Klinkt als een stereotype autist. Kwestie van wachten totdat hij een KLB topic aanmaakt omdat hij 'chi meiden aan het hosselen was' maar gestoord werd door de docent.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Opeens was er allemaal gedoe, een hele rij meiden gilt tegen een jongen dat hij moet stoppen met filmen en foto's maken. Maar er is echt altijd wat met die gozer. Hij beweert dat hij geen fotos maakt en dat ze maar de politie moeten bellen. Toen verstonden we de helft niet en moesten ze naar voren komen, daar deed hij een vaag verhaal en bleef om politie roepen. Hij maakt geen fotos want op internet kan hij fotos vinden van veel mooiere meiden zegt hij. Maar Beijerlandse mocht niet in zijn telefoon kijken om te bewijzen dat hij dat niet heeft gedaan, want dat moet de politie doen zegt hij![]()
Echt een onzin verhaal, en een idiote gast. Een andere keer had hij ruzie omdat hij zo vervelend was dat mensen hem er niet meer langs lieten en hij moest plassen ofzo.
Spannend! Laat even weten wat het geworden is...quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:28 schreef Aurelius. het volgende:
lol brb
[..]
even voor de duidelijkheid, we hebben het over Burg2 he?
Is toch prima?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:45 schreef Aurelius. het volgende:
7, valt weer tegenmaargoed ik moet het er maar mee doen
Ja maar representeert niet echt hoeveel tijd ik er opnieuw in had gestoken..quote:
Zo is hetquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:53 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja maar representeert niet echt hoeveel tijd ik er opnieuw in had gestoken..
Tweede kans was wel lastiger, misschien dit keer wel te veel gestrooid met de arresten ofzo.
Maargoed ik moet ook niet blijven zeuren, 9 punten weer binnen.
Dat was de zes die je herkanst hebt toch? Dat is nog best prima.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:45 schreef Aurelius. het volgende:
7, valt weer tegenmaargoed ik moet het er maar mee doen
Ja klopt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat was de zes die je herkanst hebt toch? Dat is nog best prima.
Boekenmarkt? Dat je 2de hands meuk kan verkopen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:04 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja klopt.
Vrijdag nabespreking, ga daar toch maar weer heen. Valt ook tegelijk met de boekenmarkt lekker handig weer
Ohwquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:05 schreef Aurelius. het volgende:
Haha nee zo heet het hier, is van de studievereniging, gewoon bestelde boeken afhalen.
Wat is dr dan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:08 schreef Aurelius. het volgende:
Nou Bruce jou stuur ik ook niks meer natte tosti die je bent.
Haha nee ik had die RGS tentamen antwoorden even uitgeschreven achter de vragen (die van februari) wat kleine dingen erbij gezet niks bijzonders.quote:
je bent glossator?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:10 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Haha nee ik had die RGS tentamen antwoorden even uitgeschreven achter de vragen (die van februari) wat kleine dingen erbij gezet niks bijzonders.
Hij zou die andere doen.
https://www.google.nl/#hl(...)p+prno+rug&gs_l=hp.3..0i30.400.2437.0.2457.17.11.0.6.6.0.102.563.10j1.11.0...0.0...1c.1.viWvXmSx67Q&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41642243,d.d2k&fp=7b2548090d2c5406&biw=1280&bih=864quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:14 schreef Aurelius. het volgende:
Weten de RUG'ers hier trouwens waar ik de vakgroep PRNO vind? 2e Verdieping Harmonie?
quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:11 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Scherp, je hebt goed opgelet bij Brandsma paxie
Nee, nooit van gehoordquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:14 schreef Aurelius. het volgende:
Weten de RUG'ers hier trouwens waar ik de vakgroep PRNO vind? 2e Verdieping Harmonie?
Je belt wel gewoon opnieuw steeds en zo?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:27 schreef Yreal het volgende:
Nog steeds geen teken van leven van mijn laptop
ja, uiteraard. Lekker kut dat alle adressen en sofinummers en shit van klanten op die laptop staanquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je belt wel gewoon opnieuw steeds en zo?
Boter na de maaltijd, maar zorg dat je vanaf nu dat soort shit achter een wachtwoord zetquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, uiteraard. Lekker kut dat alle adressen en sofinummers en shit van klanten op die laptop staan
Mosterd na de maaltijdquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Boter na de maaltijd, maar zorg dat je vanaf nu dat soort shit achter een wachtwoord zet
Ohja verrekquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd
Boter na de vis
http://www.moorsmagazine.com/lijstebrij/spreekwoorden.htmlquote:
quote:we slaan elkaar er wel doorheen
Ik hoorde op tv een keer dat iemand 'de doodgeverfde favoriet' was, die vind ik zo leukquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:37 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
http://www.moorsmagazine.com/lijstebrij/spreekwoorden.html
[..]![]()
Een mooie verbastering blijft toch die van Prinses Laurentien, die na haar verlovingsaankondiging tegen de pers zei: ''Toen Constantijn me ten huwelijk vroeg heb ik met volle mond ja gezegd''.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:37 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
http://www.moorsmagazine.com/lijstebrij/spreekwoorden.html
[..]![]()
Na een keiharde blowjob, zullen we trouwen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:40 schreef Giku het volgende:
[..]
Een mooie verbastering blijft toch die van Prinses Laurentien, die na haar verlovingsaankondiging tegen de pers zei: ''Toen Constantijn me ten huwelijk vroeg heb ik met volle mond ja gezegd''.
Vond die eigenlijk wel het leukste
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Na een keiharde blowjob, zullen we trouwen?
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:41 schreef Yreal het volgende:
Oh, Nieuws op het otto front : De laptop is inmiddels van de site verwijderd.
Mooie tentamen vraagquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef Duderd het volgende:
Tentamen vraag...
Klassieke grondrechten kunnen zogeheten positieve verplichtingen met zich brengen.
Leg uit wat positieve verplichtingen zijn en geef hiervan een voorbeeld.
verplichten de staat tot actief handelenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef Duderd het volgende:
Tentamen vraag...
Klassieke grondrechten kunnen zogeheten positieve verplichtingen met zich brengen.
Let uit wat positieve verplichtingen zijn en geef hiervan een voorbeeld.
Gaat zeker over de klassieke grondrechtenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef Duderd het volgende:
Tentamen vraag...
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gaat zeker over de klassieke grondrechten
You don't say?quote:
Deze vraag heb ik trouwens letterlijk ook al een keer op een tentamen gehad. Volgens mij wist ik het toen nietquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef Duderd het volgende:
Tentamen vraag...
Actieve houding overheidquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef Duderd het volgende:
Tentamen vraag...
Onvoorstelbaar dat jij 9's haaltquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gaat zeker over de klassieke grondrechten
edit: zie nu dat het al in de vraag staat_!!
Daar kom ik nou ook achter ja. Kon mij niet herinneren dat in ons onderwijs aan de orde is gekomen.. Mijn antwoord: De verplichting van de overheid om te handelen richting de burger in zijn voordeelquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
verplichten de staat tot actief handelen
Beetje lullig om de vraag zo te formuleren.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:43 schreef Duderd het volgende:
Tentamen vraag...
Dat lijkt mij sterkquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:46 schreef Duderd het volgende:
[..]
Daar kom ik nou ook achter ja. Kon mij niet herinneren dat in ons onderwijs aan de orde is gekomen.. Mijn antwoord: De verplichting van de overheid om te handelen richting de burger in zijn voordeel![]()
Alleen maar drugstoerisme manquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:46 schreef Paxcon het volgende:
Maastricht lijkt me wel een toffe stad trouwens
Je wist niet wat een Curriculum Vitae was!?!?!?! Of mis ik hier iets?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk![]()
Maar goed, zo kwam ik er vorig jaar pas achter wat een cv was terwijl dat ongeveer het eerste was wat we op het hbo leerde.
Commanditaire vennootschapquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:48 schreef Giku het volgende:
[..]
Je wist niet wat een Curriculum Vitae was!?!?!?! Of mis ik hier iets?
CV als in voor de arbeidsmarkt komen terwijl dit het topic rechten isquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:48 schreef Giku het volgende:
[..]
Je wist niet wat een Curriculum Vitae was!?!?!?! Of mis ik hier iets?
EDIT: Commanditaire vennootschap bedoel je hopelijk*Pro google skills*
Nja eigenlijk is alleen het stukje 'in het voordeel van de burger' fout. Als voorbeeld had ik het art. 20 lid 3 Gw: Nederlanders hier te lande, die niet in het bestaan kunnen voorzien, hebben een bij de wet te regelen recht op bijstand van overheidswege.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk![]()
Maar goed, zo kwam ik er vorig jaar pas achter wat een cv was terwijl dat ongeveer het eerste was wat we op het hbo leerde.
Overige sociale grondrechten zoals recht op je eigen onderwijs te beginnen.quote:
Ja, en de vraag was dus gesteld vanuit het perspectief van de klassieke grondrechten. Welke ook positieve verplichtingen met zich mee kunnen brengen. Noem daar maar eens een voorbeeld van.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:49 schreef Joosie200 het volgende:
Verplichtingen die de overheid dient na te streven, maar die de burger niet rechtens kan afdwingen. Voorbeelden: recht op onderwijs, recht op onderdak, recht op etc. Het vraagt dus een pro-actief handelen van de overheid, daar waar bij de klassieke grondrechten het gaat om nalaten van de overheid ook maar in te grijpen (tenzij beperking opgaat) in de uitoefening van dergelijke rechten (recht van vereniging, recht op vrije meningsuiting, godsdienstvrijheid)
Tentamenvraag voor welk vak? Inkoppertje iig
Herkansing inleiding rechtswetenschapquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:49 schreef Joosie200 het volgende:
Verplichtingen die de overheid dient na te streven, maar die de burger niet rechtens kan afdwingen. Voorbeelden: recht op onderwijs, recht op onderdak, recht op etc. Het vraagt dus een pro-actief handelen van de overheid, daar waar bij de klassieke grondrechten het gaat om nalaten van de overheid ook maar in te grijpen (tenzij beperking opgaat) in de uitoefening van dergelijke rechten (recht van vereniging, recht op vrije meningsuiting, godsdienstvrijheid)
Tentamenvraag voor welk vak? Inkoppertje iig
Wat klinkt logisch? Jouw antwoord in ieder geval niet..quote:
Raar geformuleerd ja.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en de vraag was dus gesteld vanuit het perspectief van de klassieke grondrechten. Welke ook positieve verplichtingen met zich mee kunnen brengen. Noem daar maar eens een voorbeeld van.
Als je maar weet waar je ze kan vinden @Tchockquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:51 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Overige sociale grondrechten zoals recht op je eigen onderwijs te beginnen.Ken niet alle sociale grondrechten uit mijn hoofd ja
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
CV als in voor de arbeidsmarkt komen terwijl dit het topic rechten is
Ieder grondrecht ander kleur tabjequote:Op woensdag 30 januari 2013 15:52 schreef Giku het volgende:
[..]
Als je maar weet waar je ze kan vinden @Tchock
Ik dacht de hele tijd in mijn hoofd oeso verdrag en toen schreef ik steeds ouzoquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:52 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wat klinkt logisch? Jouw antwoord in ieder geval niet..
Geen heffingsbevoegdheid betekent gewoon pech voor de Nederlandse inspecteur. Het OESO-verdrag wijst alleen heffingsbevoegdheden toe ze, ze ontstaan niet op magische wijze.
Oh.. justemquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:51 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, en de vraag was dus gesteld vanuit het perspectief van de klassieke grondrechten. Welke ook positieve verplichtingen met zich mee kunnen brengen. Noem daar maar eens een voorbeeld van.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd in mijn hoofd oeso verdrag en toen schreef ik steeds ouzo![]()
Maar zo lees je het ook, dus niet zo vreemd dat je dan aan dat tweede denktquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik dacht de hele tijd in mijn hoofd oeso verdrag en toen schreef ik steeds ouzo![]()
quote:
Zelden zovaak gekrast op mijn tentamen papier.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Maar zo lees je het ook, dus niet zo vreemd dat je dan aan dat tweede denkt
Daar komt het wel op neer. Het onderscheid tussen positieve en negatieve verplichtingen is vaak niet zo zwart/wit. Het overlapt elkaar. De meeste studenten zullen echter gewoon uit hun hoofd leren dat klassieke grondrechten = nalaten en sociale grondrechten = actief handelen. De vraag was daarom wat flauw gesteld.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:54 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Oh.. justemWelnu.. klassieke grondrechten vereisen een nalaten te handelen door de overheid. Maar tegelijkertijd dient de overheid wel te waken opdat die klassieke grondrechten niet botsen tussen burgers onderling. Dus een positieve verplichting die uit klassieke grondrechten zou kunnen voorkomen is dan zou ik zeggen: het feit dat de burger van het bestuur (lees: menig keer de burgemeester) kan verlangen op te treden om zijn klassieke grondrecht te waarborgen. Dus tegendemonstratie verbieden als jij wilt demonstreren bijv.
Whisky / bierquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:59 schreef Giku het volgende:
Iemand nog heel snel cadeautips voor een jongen uit 1988?
De laptop is verwijderd van de otto site !!quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Maar zo lees je het ook, dus niet zo vreemd dat je dan aan dat tweede denkt
25 wordt hij dan toch? Fles (goede) drank zou ik dan doen. Iets te oud om nog met een fles smirnoff aan te komen zetten.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:59 schreef Giku het volgende:
Gall & Gall hebben ze zo'n pakket met twee Kwakbiertjes en een Kwakglas, leuk cadeau en succes gegarandeerd of de ontvanger nou van speciaalbier houdt of niet.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:59 schreef Giku het volgende:
Toch gewoon X aantal punten binnen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:58 schreef Yreal het volgende:
Maarja, denk dat ik het tentamen wel heb, al is het met een 6. Waar ik dus geen tiefus mee opschiet
Iets met het EKquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:59 schreef Giku het volgende:
quote:
Hij was in december jarig, 24 dusquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:00 schreef Ryon het volgende:
[..]
25 wordt hij dan toch? Fles (goede) drank zou ik dan doen. Iets te oud om nog met een fles smirnoff aan te komen zetten.
Drank dus, zoiets had ik al in de smiezen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gall & Gall hebben ze zo'n pakket met twee Kwakbiertjes en een Kwakglas, leuk cadeau en succes gegarandeerd of de ontvanger nou van speciaalbier houdt of niet.
Gore bocht is zo'n waardeloos presentje hequote:Op woensdag 30 januari 2013 16:00 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Hij was in december jarig, 24 dus
[..]
Drank dus, zoiets had ik al in de smiezen.
Goede drank dus het liefst
Was eigenlijk als mopje bedoeld omdat elke keer dat het woord 'klapper' valt iemand vraagt wat dat is...quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:02 schreef Aurelius. het volgende:
[..]![]()
Weet je wel, een reader, je moet ze zelf ook bestellen toch?
Je bent niet grappigquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Was eigenlijk als mopje bedoeld omdat elke keer dat het woord 'klapper' valt iemand vraagt wat dat is...
Ha haquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Was eigenlijk als mopje bedoeld omdat elke keer dat het woord 'klapper' valt iemand vraagt wat dat is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |