Ik had opgeschreven dat op basis van artikel 11lid 4 ofzo dat als de rente ontvanger buitelands is met een vaste vestiging in hetzelfde land als de betaler de 10% niet is toegestaan en moet worden belast bij de ontvanger.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij weer de vraag niet goed gelezen. Aan het woord verweren kon je wel opmaken dat die stelling van de Inspecteur niet deugt. Bovendien is dat voorbeeld van die rentebetaling zowel in beide boeken als op het hoorcollege aan bod gekomen.
Ik ga daar zeker heen, heb er echt zin inquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
Leuk vrouwtje inderdaad.
Ben je er trouwens ook bij vanmiddag met Stijn Franken en Westerbeke? Ben benieuwd wat zij te zeggen hebben. Ook nog even naar de nabespreking van Staats- en Bestuusrecht, kijken of ik er nog een 10 uit kan halen (zal wel niet, ben wel benieuwd of het cijfer een magere of ruimte 9 is).
quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:34 schreef Aurelius. het volgende:
Bruce lul ik krijg nog een tentamen van je
Keyos trouwens gefeliciteerd baas
Inderdaad, niet te vertrouwen die ventquote:
Heel goed. Assertiviteit enzo.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:41 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Inderdaad, niet te vertrouwen die vent
Donderdag pak ik hem wel even aan in de tentamenhal, ik laat niet met me sollen
Gewoon in gebreke stellen en nakoming vorderenquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:34 schreef Aurelius. het volgende:
Bruce lul ik krijg nog een tentamen van je
Keyos trouwens gefeliciteerd baas
Wat leuk lijkt het me om puur als oefening een contract te sluiten met iemand in dit topic, het niet na te komen, en vervolgens naar de rechter te stappenquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:49 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Gewoon in gebreke stellen en nakoming vorderen
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het met je oneens ben. De vraag was hoe de nederlandse dochter zich dient te verweren, niet wat er daarna met dat geld gebeurd.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:08 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij weer de vraag niet goed gelezen. Aan het woord verweren kon je wel opmaken dat die stelling van de Inspecteur niet deugt. Bovendien is dat voorbeeld van die rentebetaling zowel in beide boeken als op het hoorcollege aan bod gekomen.
Ik ben vrijwel altijd heel snel klaar, en heb ook een stuk minder tekst dan de anderen, maar scoor toch prima.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:09 schreef Yreal het volgende:
Bijzonder tentamen. Voor mijn gevoel kon ik alles heel mooi kort en bondig beantwoorden.
En dan schrijft degene naast mij een half boek..
het antwoord wasquote:Op woensdag 30 januari 2013 11:49 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja dus
Nederland kent geen heffingsbevoegdheid mbt rentebetalingen
Poequote:De inspecteur beroept zich (kennelijk) op art. 11, lid 2, OESO-modelverdrag:
o ‘However, such interest may also be taxed in the Contracting State in which it
arises and according to the laws of that State, but if the beneficial owner of the
interest is a resident of the other Contracting State, the tax so charged shall not
exceed 10 per cent of the gross amount of the interest’.
• Deze bepaling staat het bronland, in dit geval Nederland, toe een (bron)heffing op
interest te heffen, die beperkt is tot 10%.
• De inspecteur ziet echter over het hoofd dat een belastingverdrag géén heffingsrecht kan
creëren, maar slechts heffingsbevoegdheden verdeelt. De Nederlandse heffingswetten
kennen geen (bron)heffing op interest.
• Radio 649 BV dient zich aldus te verweren dat de beoogde heffing in strijd is met het
legaliteitsbeginsel als bedoeld in art. 104 Grondwet (“geen belasting dan uit kracht van
een wet”).
Om nog maar niet te beginnen over arie oelewapper en de broers douwe en egbert (en geerd) die koffie brouwen.quote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Om nog maar niet te beginnen over arie oelewapper en de broers douwe en egbert (en geerd) die koffie brouwen.
Same, zeker gezien de antwoord modellen van vrijwel alle tentamens is dat niet onterecht. Het is ook een kunst om je standpunten kort en helder over te brengen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ben vrijwel altijd heel snel klaar, en heb ook een stuk minder tekst dan de anderen, maar scoor toch prima.
quote:De Raad bepaalt en coördineert het beleid van de EU op de terreinen die in de EU-vedragen zijn vastgelegd, zoals het Gemeenschappelijk Buitenlands- en Veiligheidsbeleid.
3. Tenzij in de Verdragen anders is bepaald, besluit de Raad met gekwalificeerde meerderheid van stemmen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:48 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Net één foutje teveel met EIP. Kan iemand mij de volgende vraag uitleggen:
De Raad;
A) en de Hoge Vertegenwoordiger van de Unie voor Buitenlandse Zaken en Veiligheidsbeleid zien toe op de eenheid, de samenhang en de doeltreffendheid van het optreden van de Unie (het juiste antwoord volgens de sleutel);
B) besluit in het kader van het gemeenschappelijk buitenlands en Veiligheidsbeleid altijd met gekwalificeerde meerderheid (had ik);
C) bepaalt wat de strategische belangen en doelstellingen van de EU zijn;
D) kan alle vergaderingen van de Commissie bijwonen;
Waarom is B niet juist?
Dus het loopt stuk op het woord 'altijd'.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
3. Tenzij in de Verdragen anders is bepaald, besluit de Raad met gekwalificeerde meerderheid van stemmen.
Precies, dus niet altijd, als dat er staat bij Multiple Choice tentamens moet je altijd goed nadenkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
3. Tenzij in de Verdragen anders is bepaald, besluit de Raad met gekwalificeerde meerderheid van stemmen.
Denk het.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:51 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Dus het loopt stuk op het woord 'altijd'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |