quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
zo lijkt het wel, wiki is er niet echt duidelijk over.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:56 schreef Steven184 het volgende:
Tot wanneer was Rogge eigenlijk arts? Tot '89 toen hij het sportbestuur inging?
Uit 1991, Post had in ieder geval geen voorspellende blik.quote:Het invoeren van de knipkaart' klinkt Peter Post, directeur sportif van Panasonic, als muziek in de oren. „Dit laat zien dat ik al jaren een trendsetter ben. In mijn ploeg zijn de belangrijkste renners vrij in het samenstellen van hun programma, zodat ze er zelf zorg voor kunnen dragen dat ze niet overbelast worden door te veel wedstrijden te rijden." Als de plannen van Verbruggen werkelijk doorgezet worden, moet de doping-controle er in de optiek van Post ook aan geloven. „Ik ben er een fervent voorstander van om tijdens de medische controles het bloed van de renners te laten controleren. Zo gaan we een heleboel narigheid uit de weg en staan we aan de wieg van een schone wielersport." Hennie Kuiper, die met een relatief gezien 'kleine' ploeg moet werken, is minder enthousiast: „Op deze manier haal je de angel uit de competitie in het voorseizoen, wanneer gestreden wordt om de wild cards voor de Tour de France. Maar Hein Verbruggen heeft de laatste jaren al veel goeds gedaan voor de wielersport. Dus vertrouw ik er op dat het met deze plannen op termijn ook wel zo zal zijn."
Bertus Fok in 1989 die aangeeft dat ondersteuning wel noodzakelijk is om de TDF uit te rijden maar dat zoiets niet direct inhoudt dat je doping moet gebruiken.quote:LUXEMBURG Bertus Fok windt er geen doekjes om. Het beroep van wielrenner is ongezond. Zoals jouwens, geen enkele vormn&QMitopsport .gezond kan zyn.ii ininw 910191(1 sfistif , Fok weet waarover, hij praat, want als soigneur (verzorger) van de PDM-ploeg waakt hij met de zorg van een pas bevallen moeder over het welzijn van coureurs. Wat die renners in bijvoorbeeld een Tour de France moeten doen, is eigenlijk abnormaal. Drie weken achter elkaar op die fiets kruipen en elke dag maar weer inspanningen leveren, die echt slopend zijn te noemen. Als je dat zo ziet, denk je wel eens: hoe is het mogelijk dat ze zo snel herstellen? Ik heb daar af en toe mijn twijfels over, dat mag je rustig weten." Volgens Fok is het uitgesloten, dat een renner een Tour geheel naturel kan rijden. Tenminste als-ie wil winnen." Het klinkt schokkend. Doping is dus bittere noodzaak? Die suggestie is echter pertinent onjuist, weert Fok af. Als ik zeg, dat je een Tour niet naturel kunt rijden, bedoel ik dat een renner versterkende middelen nodig heeft tijdens zon ronde. En dan denk ik niet aan doping, maar aan extra voedingstoffen met een toegevoegde waarde. Als "bijvulling voor het eten dat je in de Tour krijgt." ~ Het Tour-eten is gewoon slecht en volstrekt onvoldoende voor een renner. We hebben jaren gehad, dat we elke dag hetzelfde kregen: spercieboontjes met gegrild vlees en zo. Dat is niks natuurlijk. Daarom geven wij altijd extra voeding. Speciaal eten, met de nodige voedingsstoffen, die ervoor zorgen, dat renners snel herstellen. Met alleen de maaltijden, die je in de hotels krijgt, red je het simpelweg niet. Die renners verbruiken zoveel calorieën, dat daar niet tegen te eten valt. Dat moet je met vloeibare middelen aanvullen. Gelukkig heb je tegenwoordig goed uitgedokterde sportvoeding."
quote:Nelissen wordt geïntimideerd na dopingonthulling
AD Sportwereld
Dopinggebruik van wielrenners beheerst het nieuws. Wat gebeurt er achter de schermen? Er is angst, onduidelijkheid en ook leedvermaak onder coureurs die nooit gebruikten.
Hij wordt naar eigen zeggen geïntimideerd, gekleineerd en hij staat onder bescherming van de Dopingautoriteit: Danny Nelissen. Zijn dopingbiecht van het afgelopen weekeinde is niet bepaald geruisloos aan de wielerwereld voorbij gegaan.
'Ik kan en wil er verder niet op ingaan, maar het is serieus', zegt de oud-prof, die sinds zaterdag 'man en paard' noemt over doping tijdens zijn eigen loopbaan. Daarmee doorbreekt de Limburger de zwijgplicht (omerta), net als Thomas Dekker gaat doen.
Paniek
Het voedt de paniek en de zorgen die onder (voormalige) wielrenners leven. Een oud-prof die anoniem wil blijven verklaart tegenover AD Sportwereld dat hij de laatste tijd veel meer contact met zijn voormalige collega's heeft dan voorheen. 'Wie weet wat, wie gaat wanneer biechten? Wie moet het eerste, wie kan wachten, welke journalist is waar naar aan het graven, daar gaat het over in die telefoongesprekken.'
Stoer
Er heerst, verzekert de oud-renner, in die kringen veel onvrede over coureurs die anderen bij hun biecht betrekken. 'Maar Lance Armstrong, die niets over anderen zegt, dat is echt een held. Hij is gewoon stoer. Anderen noemen, dat doe je niet.'
Bij de Vereniging van Beroepswielrenners (VVBW) krijgen ze veel telefoontjes van bezorgde (oud-)renners. 'Inmiddels leeft onder de meeste leden de overtuiging dat de sport alleen verder kan als het verleden duidelijk wordt, maar dan wel zonder consequenties. Echt, dan hoor je het meeste', stelt voorzitter John van den Akker.
Armstrong een held noemenquote:
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bruik-bij-ONCE.dhtmlquote:Bij de in 2003 gestopte wielerploeg ONCE werd dopinggebruik georganiseerd door toenmalig sportief directeur Manolo Saiz. Dat heeft de Duitse ex-renner Jorg Jaksche onder ede verklaard aan het Amerikaanse antidopingagentschap USADA in het kader van het onderzoek tegen Lance Armstrong.
Jaksche reed voor ONCE tussen 2001 en 2003, een ploeg waar in de jaren '90 onder meer ook Erik Breukink, Johan Bruyneel, Alex Zülle en Laurent Jalabert voor reden. 'Sainz verplichtte ons medicijnen te slikken zonder ons te zeggen waar ze voor dienden. Teamdokter Pedro Celaya gaf ons de producten. Ook hij wilde niet zeggen wat we namen.'
Sainz was volgens Jaksche ook de persoon die hem in contact bracht met dokter Eufemiano Fuentes. Sainz en Fuentes zijn twee van de hoofdbeklaagden in het proces gelinkt aan Operacion Puerto dat maandag in Madrid begint. Jaksche is daarvoor opgeroepen als getuige. Hij erkende bij Fuentes klant te zijn onder de codenaam 'Bella'.
Jaksche getuigde al eerder over georganiseerd dopinggebruik bij Telekom en T-Mobile (1999-2000). In 2007 zette hij een punt achter zijn carrière.
Hij noemt speciale voedingsstoffen, welke zijn dat dan? isostar?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Uit 1991, Post had in ieder geval geen voorspellende blik.
[..]
Bertus Fok in 1989 die aangeeft dat ondersteuning wel noodzakelijk is om de TDF uit te rijden maar dat zoiets niet direct inhoudt dat je doping moet gebruiken.
Niettemin heeft hij het over voedingsstoffen. Je kunt op geen enkele manier testosteron een voedingsstof noemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij noemt speciale voedingsstoffen, welke zijn dat dan? isostar?
volgens mij bedoelt Fok met doping prestatie verbetert, terwijl een lage dosis testo voorkomt dat je ziek wordt, ipv dat het prestatie bevorderend werkt, dus ziet hij dat niet als doping.
daar kan hij best testo mee bedoelen in 1989, hij noemt het beestje logisch gezien in 1989 niet bij zijn naam, dan was de hel losgebrokenquote:bedoel ik dat een renner versterkende middelen nodig heeft tijdens zon ronde
En als je de zin erachter leest, dan kan hij geen testosteron bedoelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar kan hij best testo mee bedoelen in 1989, hij noemt het beestje logisch gezien in 1989 niet bij zijn naam, dan was de hel losgebroken
Dan moet hij die woorden gebruiken en niet versterkende middelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als je de zin erachter leest, dan kan hij geen testosteron bedoelen.
Hij zegt toch echt heel duidelijk dat als je de tour wilt winnen, je doping moet gebruiken, maar dat het voor uitrijden niet noodzakelijk is om doping te gebruiken, maar wel goede voeding.
Haha, ik kan me ook haast niet voorstellen dat er nog ploegen zijn die in deze tijd hotelvoer eten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niettemin heeft hij het over voedingsstoffen. Je kunt op geen enkele manier testosteron een voedingsstof noemen.
Heb je wel eens in franse hotels gegeten? Het type hotels waar de renners in zaten, heb ik ook wel in gezeten. En op het eten daar, kun je de tour niet rijden. Dat is de reden dat de meeste ploegen tegenwoordig zelf een kok meenemen.
Ontbijt in veel franse hotels bestaat b.v. vaak uit koffie, een croissantje, een kwart stokbroodje, wat kaas en een bakje yoghurt..
Hij heeft het ook niet over speciale voedingsstoffen, maar hij zegt "extra voedingsstoffen met een toegevoegde waarde." Bij sommige van die hotels kan dat al betekenen dat 'ie zoiets simpels meeneemt als muesli, of voor het avondeten pasta met een behoorlijke saus.
De franse keuken heeft internationaal een goede naam, maar alleen de dure restaurants kunnen dat waarmaken. In het gemiddelde hotel in Frankrijk is het eten ronduit matig. Zeker in hotels in de Pyreneën en Alpen, kan ik je uit ervaring vertellen.
We hadden het dan ook over 1989.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Haha, ik kan me ook haast niet voorstellen dat er nog ploegen zijn die in deze tijd hotelvoer eten.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie Boogerd al zitten. Met een stemvervormer 'Nelis' bellen.
hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef alpeko het volgende:
Kennelijk moet ik ook aan de testo als ik iedere dag op de fiets stap? Quatsch.
Kokers, neoton cluphos, glucocorticoid steroiden, epargriseovit, creatergyl pernamon, bentelan, testo en volgens de volkskrant ook een bloedtransfusie. Misschien kan Ericr het een beetje duiden, maar dat het niet zomaar wat gerommel was lijkt me vrij duidelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 02:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo'n 300 posts later inderdaad een briefje met de bevestiging van het Testo gebruik, Maar het is toch al meer dan 20 jaar bekend dat PDM daar als herstelmiddel mee experimenteerde. Ging je echt niet harder van fietsen.
Trouwens best wel knap dat buzz zwaar verontwaardigd is door een suggestieve opmerking en niet eens aan het einde van zijn zin geraakt zonder zelf exact hetzelfde te doenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kokers, neoton cluphos, glucocorticoid steroiden, epargriseovit, creatergyl pernamon, bentelan, testo en volgens de volkskrant ook een bloedtransfusie. Misschien kan Ericr het een beetje duiden, maar dat het niet zomaar wat gerommel was lijkt me vrij duidelijk.
Interessant. Pleit wel voor Lemond.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef wimderon het volgende:
Artikeltje uit de LA Times van 1989:
http://articles.latimes.com/1989-07-25/sports/sp-95_1_greg-lemond
Lemond , die toch in 1990 de Tour nog won, raakte vanaf 1991 toch ook echt vrij onlogisch ver achterop tov de Tourtoppers. In feitelijk dezelfde periode waarin bv Edwig Van Hooydonck ook opeens niet meer met de besten in de Vlaamse klassiekers meekon (en dat niet omdat hij trager de hellingen opreed dan in de jaren dat hij won, maar omdat de anderen opeens 5 km/h sneller reden dan vroeger) ...quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Interessant. Pleit wel voor Lemond.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lemond kon tot een paar weken voor de Tour van 1989 ook nergens volgen, maar vond gelukkig wat magische tabletjes tegen zijn ijzertekort. Zullen wel in de brievenbus van Jose De Cauwer hebben gezeten, naast de wespen en het schapenbloed voor de ploegmaats.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lemond kon tot een paar weken voor de Tour van 1989 ook nergens volgen, maar vond gelukkig wat magische tabletjes tegen zijn ijzertekort. Zullen wel in de brievenbus van Jose De Cauwer hebben gezeten, naast de wespen en het schapenbloed voor de ploegmaats.
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]De Belga-Sport documentaire over die Tour en die maffia-ploegbaas is trouwens gewéldig ...
Hilarische passages over hoe de betaling van die prestatiebonussen in cash werd voldaan. Ik geloof ook dat Lemond in die docu iets zei in de trant van: waar het geld vandaan komt, zal me een worst wezen. Het kan drugsgeld zijn, als ik ze maar uitbetaald krijg.quote:
Ze zijn ook maanden niet betaald geweest en uiteindelijk na veel dreigen kon Lemond midden de nacht zijn winstpremie komen ophalen bij de "zakenman" thuis. Ik geloof dat hij toen met een paar miljoen aan Belgische Frank ( 1 Euro = 40 Frank) die cash in vuilniszakken verpakt op tafel werden gesmeten als een hazewind vertrokken is ...quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hilarische passages over hoe de betaling van die prestatiebonussen in cash werd voldaan. Ik geloof ook dat Lemond in die docu iets zei in de trant van: waar het geld vandaan komt, zal me een worst wezen. Het kan drugsgeld zijn, als ik ze maar uitbetaald krijg.
Weet je dat zeker?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft zelf toegegeven testo gebruikt te hebben.
Sarsaparilla plant, als testobooster, voor zijn prestaties na zijn ongeluk of hij de waarheid sprak? misschien was het wel syntho testo.quote:
heb jij het zelf geprobeerd?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En verder komt me je riedeltje bekend voor
je ballen, jaquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zag een beetje blauw na zo'n salsaparillakuurVerder niks gemerkt.
Zijn zijn balletjes nog niet ingedaald?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren heeft THEFXR voor het eerst het woord testo gezien in het artikeltje van de volkskrant en sindsdien moet het in iedere post minstens 4 maal voorkomen
knutselbeer komt ook weer eens rellenquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren heeft THEFXR voor het eerst het woord testo gezien in het artikeltje van de volkskrant en sindsdien moet het in iedere post minstens 4 maal voorkomen
Vooral de zin , "als hij doping gebruikte op de manier zoals het door zijn teammaats verteld wordt" , alsof hij of all people niet weet hoe Lance doping gebruikte ...quote:Ferrari: "Armstrong had die doping niet nodig"
Dokter Michele Ferrari, een spilfiguur in de dopingzaak rond Lance Armstrong, denkt dat het dopinggebruik van de Amerikaan weinig verschil maakte. "Lance had veel meer talent dan de anderen", zegt hij.
"In het interview met Oprah Winfrey zei Lance dat hij zijn zeven Tour-zeges niet had kunnen behalen zonder testosteron, epo en bloedtransfusies. Ik denk dat hij mis is", zegt de Italiaan op zijn blog.
"Als hij doping gebruikte op de manier zoals het door zijn ex-teammaats verteld wordt, kon dat hooguit een placebo-effect teweegbrengen. Ze gebruikten maar kleine hoeveelheden testosteron die verdund waren in olijfolie. Op die manier verbeter je je prestaties en recuperatievermogen niet."
Over epo: "Dat zal maar tot een verbetering van de prestaties van 5 tot 6 procent geleid hebben." Ferrari ondersteunt zijn beweringen met wetenschappelijke verwijzingen.
"Zonder doping had Armstrong zijn zeges ook behaald. Lance had ook veel meer talent dan de anderen."
Dat blijkt dan wel ja, dat het ook daar niet zomaar een beetje "gerommel" was met uitsluitend het doel om sneller te kunnen herstellen zoals ik lange tijd gedacht heb. En Theunissen vind ik een geweldige kerel, maar ik heb hem nooit op z'n blauwe ogen geloofd. Daarnaast denk ik nog steeds dat na de Intralipid affaire er een paar renners gedacht hebben, tot hier en niet verder. Dat blijkt b.v. aardig uit de prestatie curve van Breukink, die volgens mij hierna niet echt wereldschokkende prestaties op het asfalt gelegd heeft. Bij Boogerd heb ik een soort gelijk gevoel. De keien uit de straat rijden en op enig moment of niet dezelfde middelen gebruiken, of het gebruik geminiseerd of geheel terzijde geschoven. Daarom zou het wel eens zo lang kunnen duren vóórdat hij met een bekentenis komt. Stom, want hoe langer hij wacht hoe ongeloofwaardiger hij wordt. Daarnaast is het ook niet ondenkbaar dat Boogerd denkt, laten al die zittende ploegleiders uit de echt "vuile" tijd nu eerst maar eens met een openbaring komen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kokers, neoton cluphos, glucocorticoid steroiden, epargriseovit, creatergyl pernamon, bentelan, testo en volgens de volkskrant ook een bloedtransfusie. Misschien kan Ericr het een beetje duiden, maar dat het niet zomaar wat gerommel was lijkt me vrij duidelijk.
SoK is heel goed in het verdraaien van de feiten uit een quote of een quote uit z'n verband te trekken, zeker wanneer de corruptie van onze zuiderburen ter sprake wordt gebracht. Maar inhoudelijk op feiten reageren zie ik helaas slechts zelden. Bang om afgeschoten te worden? En om dan toch nog even inhoudelijk te reageren: Mijn zgn suggestieve opmerking is wel op dezelfde harde feiten gebaseerd als die waarin door een ieder vraagtekens worden gezet bij de prestaties van middelmatige profs die het volgende seizoen ineens de keien uit de straat rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Trouwens best wel knap dat buzz zwaar verontwaardigd is door een suggestieve opmerking en niet eens aan het einde van zijn zin geraakt zonder zelf exact hetzelfde te doen.
Bron?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft zelf toegegeven testo gebruikt te hebben.
twitter:richard_conway twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:10:32At UCI commission meeting. Lead counsel says it has met with "omerta" and without amnesty for witnesses evidence over doping will be limited reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:08:54The UCI commission has "encountered its own version of the code of silence" when it approached witnesses, says its counsel. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:10:56Without an amnesty or truth or reconciliation process it has become clear that witnesses and stakeholders wouldn't provide evidence. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:41:26Malcolm Holmes, one of 3 person commission, says UCI has not provided a single document despite promising full co-operation. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:19:19UCI makes explicit that it wants the Commission to be suspended. Commission says it wants to see the documents. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:22:58UCI commission is effectively refusing to be disbanded. Says it will take an extra week to look at the documents. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:25:30UCI QC: "We're not trying to kill this inquiry! We set you up." Commission chair Sir Philip Otton: "Now you're trying to knock us down" reageer retweet
UCI en de eigen onafhankelijke commissie ruziën tijdens een persco.twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:26:37"We're not the bad guys here," says UCI QC Ian Mill - the issue is one of duplication and cost. reageer retweet
de UCI die onderzoeken tegenwerkt, opdoeken die UCIquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef marcodej het volgende:
UCI en de eigen onafhankelijke commissie ruziën tijdens een persco.Slotconclusie is dus dat de commissie nauwelijks verder is gekomen door de omerta en het weigeren van de UCI om documenten door te passen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Het is te stil rondom Boogie.![]()
Sterk blijven Boogerd, niet bekennen voor iets wat je niet hebt gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
jouw held gaat ook bekennen, gewoon een kwestie van tijd, moet hij wel gaan verhuizen, want ik vermoed dat die belgen, de bakstenen door de ruiten bij hem gooien.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Het is te stil rondom Boogie.![]()
Sterk blijven Boogerd, niet bekennen voor iets wat je niet hebt gedaan!
Maar ja, hij hetzelfde gezegd als Andy als hij hem wel was voorgebleven?quote:'Armstrong krijgt wat hij verdient'
HOOFDDORP - Bradley Wiggins voelt geen mededogen met Lance Armstrong. De Texaan bekende vorige week in een interview met Oprah Winfrey zijn jarenlange dopinggebruik.
© ANP
"Het was heel moeilijk om naar te kijken. Hij had zich zolang ingegraven, zolang vol overtuiging alles ontkend. Het is verschrikkelijk voor de sport", vertelt de Tourwinnaar van 2012 aan The Guardian en de BBC.
"Naarmate het interview vorderde, werd ik boos. Ik had dezelfde emoties als iedereen die het interview volgde. Hij krijgt nu wat hij verdient. Ik voelde geen enkele sympathie voor hem."
"Gelukkig is er hoop, want ik won vorig jaar de Tour. Ik zal met mijn zoon nooit een conversatie moeten voeren zoals Armstrong wel moest doen. Daar ben ik ongelooflijk trots op."
Armstrong was jarenlang het idool van Wiggins. "Een van mijn favoriete koersen was altijd het WK van 1993, dat hij won. In mijn puberteit zag ik hem al die mooie wedstrijden winnen. Ook zijn Tourwinst in 1999 was een grote inspiratie voor mij."
Clean
Wiggins is nog het meest van slag door Armstrongs bewering dat hij tijdens de Tour de France van 2009, waarin hij als derde finishte, wél clean reed.
"Ik dacht: je liegt, lul. De man die in 2009 de ene week grote moeite had in de rit naar Verbier en die een week later tijd op me pakte op de Mont Ventoux was niet dezelfde. Ik geloof niets meer wat er uit zijn mond komt. Hij heeft mij bestolen van een podiumplaats, want ik werd vierde in die Tour.”
in de biblio wel, maar of er een online krantenarchief is te benaderen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je het artikel nog, of is het nog ergens na te lezen?
idd, vuile hypocriet dat het is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Beetje jammer alleen dat Wiggins zelf ook niet schoon is.
Ik ben AICAR wel eens tegengekomen in onderzoeken naar behandelingsmethoden van Complex I def. waarbij AICAR zou zorgen voor verhoging van mitochondriële biosynthese.quote:
Oh juistquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik ben AICAR wel eens tegengekomen in onderzoeken naar behandelingsmethoden van Complex I def. waarbij AICAR zou zorgen voor verhoging van mitochondriële biosynthese.
Het zal niet de invloed hebben op de sport vergelijkbaar met wat epo heeft gedaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik ben AICAR wel eens tegengekomen in onderzoeken naar behandelingsmethoden van Complex I def. waarbij AICAR zou zorgen voor verhoging van mitochondriële biosynthese.
Het "ademen" in de cel zelf gebeurd in de mitochondriën.quote:
Dat denk ik ook niet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:52 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Het zal niet de invloed hebben op de sport vergelijkbaar met wat epo heeft gedaan.
ah fijn een begrijpelijke uitlegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Hehe, ik wist het ook niet meer precies en dan is het helemaal moeilijk.quote:
Zijn wel oude spullen maar heb hier nog wel ergens een boekje met namen van oude dopingmiddelen. Gedeelte is in ieder geval injectbare vitaminen en mineralen maar die glucocorticoiden (waaronder bentelan) zijn corticosteroïden en werden toen zeker wijdverbreid gebruikt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
http://www.cyclingnews.co(...)attle-against-dopingquote:Sir Bradley Wiggins opened up to reporters at the Team Sky camp in Mallorca regarding the UCI's current efforts to deal with the revelations of the US Anti-Doping Agency's investigation into Lance Armstrong and the US Postal Service team.
Wiggins predicts that in 10 years time, Team Sky will be regarded as forging the way for a clean sport.
"I think the sport has moved forward from the Lance Armstrong era," Wiggins says. "That happened a long time ago. What we need now as riders is leadership from the powers that be, which is the UCI. They're obviously picking up the pieces from the people that were running the UCI 10-15 years ago."
"I think we're leading the way as a sport, more so than any other sport."
Wiggins says that actions will speak louder than words, and points to the steps his team has taken as the path forward. Team Sky's strict anti-doping policy has meant the departure of several members of the team, including Bobby Julich and Steven de Jongh.
Wiggins predicts the process of cleaning up cycling will take some time.
"This isn't something that's going to be fixed over night. I think the actions this team has taken in the past few months are the things that are going to last a long time. In 10 years time we'll probably look back and say 'Sky paved the way'."
quote:Amnestie voor bekennende renners
Toegevoegd: vrijdag 25 jan 2013, 21:52
De UCI en het WADA hebben afgesproken dat renners die bekennen dat ze in het verleden doping hebben gebruikt, niet geschorst zullen worden."We willen er zeker van zijn dat het wielrennen een definitieve streep in het zand zet", zo liet UCI-voorzitter Pat McQuaid weten.
De internationale wielerbond en het mondiale anti-dopingagentschap gaan een 'waarheids- en verzoeningscommissie' in het leven roepen, waar renners kunnen bekennen zonder een straf te riskeren.
De onafhankelijke onderzoekscommissie die de UCI eerder instelde en die vrijdag ruziede met een advocaat van de UCI over procedures en agenda, wordt opgeheven.
Kittel is ook niet echt serieus te nemen nee.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:10 schreef heywoodu het volgende:
http://www.wielerflits.nl(...)t-op-voor-kemna.html
Weet niet helemaal wat ik ervan moet denken, hij was eerder toch zo ontzettend fel gekant tegen iedereen die gebruikt heeft?
de uci begint een beetje zielig te worden. ik heb iets meer vertrouwen in het WADA. Jammer dat het CAS vanuit haar positie hier geen rol in kan nemen, want dat is het instituut wat de grootste geloofwaardigheid heeft.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:45 schreef whaley het volgende:
Dus de commissie die de UCI zelf zou controleren, is door de UCI opgeheven? Lekker hoor.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:47 schreef debeterebob het volgende:
'Sastre, Evans en Wiggo' aldus Wiggo
Ik ben zo cynisch geworden dat ik de top van het klassement in alle grote rondes bij voorbaat wantrouw. Daarom nu schoon schip en alles uit het verleden vergeven mits openheid van zaken. Alle nieuwe gevallen en zwijgers die later door de mand vallen levenslange schorsing!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb meeste vertrouwen in Evans.
Evans die bij meerdere discutabele teams heeft gereden lijkt mij amper te vertrouwen. Zeker niet als je maar al te graag gaat rijden voor iemand als Lelangue. Waarom die smeerlap met die andere smeerlap van een Rihs nog een ploeg heeft mogen oprichten is mij echt een raadsel. Phonak was 1 van de vuilste teams ooit, dat kan nooit gebeurd zijn zonder medeweten van de leiding.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:56 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb meeste vertrouwen in Evans.
En z'n eigen Touretappes? Of doet ie dan een Nelissentje, dat die dan weer net wel clean waren behaald.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:24 schreef marcodej het volgende:
Volgens Voeckler zijn alle Touroverwinningen sinds 1999 waardeloos, behalve misschien die van Sastre in 2008.
Wie moeten er verzoend worden dan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:57 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/artikel/466(...)ennende-renners.html
[..]
Daar ben je mr clean als je een grote ronde rijdt met minder dan 50.000 ampullen epo...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:37 schreef Panthera. het volgende:
Sastre is in Spanje bekend als Mr Clean overigens.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 06:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar ben je mr clean als je een grote ronde rijdt met minder dan 50.000 ampullen epo...
quote:''Mijn reactie was eigenlijk hetzelfde als bijna iedereen. Ik was in shock, teleurgesteld, verdrietig. Ik denk dat boosheid het wel goed samenvat'', aldus de Amerikaanse tennislegende.
''Ik was een van die personen die hem altijd voor honderd procent heeft geloofd dat hij altijd eerlijk is geweest.''
http://www.nu.nl/sport/2110771/andre-agassi-geeft-doping-toe.htmlquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:07 schreef Wombcat het volgende:
Agassi gaan toch ook geruchten van dopinggebruik over ?
Tnxquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:10 schreef pullup het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/2110771/andre-agassi-geeft-doping-toe.html
quote:De nu 39-jarige Amerikaan is zelfs een keer positief bevonden bij een dopingcontrole, maar Agassi wist de tennisassociatie ATP door leugens op het verkeerde been te zetten en openbaarmaking van de uitslag te voorkomen.
Crystal meth lijkt me niet echt prestatiebevorderend?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:10 schreef pullup het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/2110771/andre-agassi-geeft-doping-toe.html
Is volgens mij wel eens een olympische medaille winnaar geweest (snowboarder) die het weer moest inleveren vanwege een positieve test op cannabisquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Crystal meth lijkt me niet echt prestatiebevorderend?
quote:'Schorsing dreigt voor Spekenbrink'
Er dreigt een schorsing voor manager Iwan Spekenbrink van de Nederlandse wielerploeg Argos-Shimano. Hij blijkt op de hoogte te zijn geweest van het dopinggebruik door ploegleider Rudi Kemna, maar Spekenbrink heeft dit verzwegen. Dit is tegen de regels van de code van het mondiale antidopingbureau WADA.
'Ik ga me zeker in deze zaak verdiepen', aldus directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit zaterdag tegen het AD.
Kemna bekende eerder deze week dat hij tijdens zijn loopbaan epo gebruikte. Spekenbrink hoorde dit al in 2008. De overtreding van het dopingreglement was toen nog niet verjaard. Voor het verzwijgen van een dopingovertreding staat een maximale schorsing van twee jaar.
Nog een geluk dat Bjarne Riis niet op de hoogte was van z'n eigen dopinggebruik dan ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:22 schreef Steven184 het volgende:
De belangrijkste bezigheid van de heer Ram op dit moment:
[..]
Nieuws is het onderzoek dat blanco in gaat stellen naar hem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:31 schreef Szura het volgende:
LL Sanchez in NRC vandaag, klant bij Fuentes. Dat is toch ook al oud nieuws?
Volgens zijn manager is hij onschuldig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nieuws is het onderzoek dat blanco in gaat stellen naar hem.
Dan kunnen we het onderzoek wel stoppen. Opgelostquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens zijn manager is hij onschuldig.
Niets aan het handje dus.twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:33:35Verder wordt Sánchez ook in verband gebracht met dopingartsen Ferrari (2007), Losa (2009) en opnieuw Fuentes & co (2011). reageer retweet
Maar achter die initialen stond toch ook al wat hij precies nam?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:33 schreef Ereinion het volgende:
Zijn initialen kwamen wel voor in het Fuentes-dossier (zoals Contador), maar wat NRC hier doet is hem linken aan de code Huerta, en geeft aan wanneer hij bloeddoping heeft gebruikt. Dat is wel nieuw.
Nee, achter die initialen stond net zoals bij Contador 'niets, of hetzelfde als Jaksche'. Geen bewijs dat er dus daadwerkelijk doping is gebruikt, en er werd in dat document ook over andere middelen gesproken dan bloeddoping.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar achter die initialen stond toch ook al wat hij precies nam?
2011 Fuentes is dan wel weer nieuw. Is hier wat meer informatie over?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan kunnen we het onderzoek wel stoppen. OpgelostNiets aan het handje dus.twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:33:35Verder wordt Sánchez ook in verband gebracht met dopingartsen Ferrari (2007), Losa (2009) en opnieuw Fuentes & co (2011). reageer retweet
Is niet nieuw hoor. In Operacion Galgo kwam naar voren dat Sanchez (of zijn vrouw blijkbaar) contact opgenomen heeft met Alberto Leon om een ontmoeting te regelen met Fuentes, dit was al eerder bekend. Alberto Leon heeft later zelfmoord gepleegd, en het onderzoek is vast blijven zitten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:39 schreef OProg het volgende:
[..]
2011 Fuentes is dan wel weer nieuw. Is hier wat meer informatie over?
Dank je. Dit heb ik dan echt helemaal gemist indertijd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Is niet nieuw hoor. In Operacion Galgo kwam naar voren dat Sanchez (of zijn vrouw blijkbaar) contact opgenomen heeft met Alberto Leon om een ontmoeting te regelen met Fuentes, dit was al eerder bekend. Alberto Leon heeft later zelfmoord gepleegd, en het onderzoek is vast blijven zitten.
http://www.cyclingnews.co(...)contact-with-fuentes
twitter:TourDeJose twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:43:46Next NRC doping revelation. Puerto Code name Huerto is LL Sanchez. One of Blanco’s DS’s: “LL contract renewal was a mistake. He’s a risk.” reageer retweet
De omgekeerde wereldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:22 schreef Steven184 het volgende:
De belangrijkste bezigheid van de heer Ram op dit moment:
[..]
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 12:56:56De identiteit van Huerto is af te leiden uit telefoontaps uit het Dossier Puerto. Fuentes vertelt tegen compagnon Labarta dat Huerto... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 12:57:30... 25 seconden te laat was bij de proloog van de Ronde van Catalonië in 2006. In een andere telefoontap zeggen ze dat Huerto renner is... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 12:58:37... van Liberty Seguros. In onder meer dit artikel is terug te lezen welke Liberty-renner te laat kwam bij de start. http://t.co/bTmeUV1V reageer retweet
http://www.nu.nl/sport/30(...)nwaarschijnlijk.htmlquote:Gesprek Armstrong en USADA 'onwaarschijnlijk'
HOOFDDORP - Lance Armstrong wil meer uitgebreid over doping in het wielrennen praten, maar waarschijnlijk niet met het Amerikaanse antidopingbureau USADA.
Dat hebben de advocaten van de Texaan laten weten aan USADA, zo bericht The Associated Press vrijdag (Amerikaanse tijd).
Het persbureau heeft communicatie tussen beide kampen onder ogen gekregen, waaruit blijkt dat Armstrong en het Amerikaanse antidopingbureau nog steeds op zeer gespannen voet leven.
Vorig jaar bracht USADA een rapport naar buiten waarin duidelijk werd dat de voormalig wielrenner doping gebruikte tijdens zijn loopbaan. Een reactie bleef lang uit, maar in een interview met Oprah Winfrey legde hij toch een bekentenis af.
USADA wil dat Armstrong onder ede met het bureau gaat praten om het wielrennen 'schoon te maken'. De advocaten van de Amerikaan reageerden dat ze liever praten met wielrenunie UCI of het mondiale antidopingbureau WADA.
"Waarom zouden wij gaan praten met USADA?", vroeg Armstrongs advocaat Tim Herman zich af. "Zij zijn niet geïnteresseerd in het schoner maken van het wielrennen."
Deadline
USADA heeft Armstrong een deadline gesteld voor een eventueel gesprek. Het bureau wil voor 6 februari weten of de renner bereid is mee te werken en volledig openheid wil geven over zijn gebruik van verboden middelen.
Dat zegt directeur Travis Tygart in een interview met de Amerikaanse zender CBS. Tygart heeft Armstrong een brief geschreven met zijn voorstel.
Armstrong zei tegen Winfrey dat hij bij zijn comeback in 2009 niets meer gebruikte. Maar Tygart bestrijdt dit. ''Zijn bloedtesten in 2009 en 2010, het kan niet anders dan doping zijn geweest'', aldus Tygart.
Hij heeft het licht gezien.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/30(...)nwaarschijnlijk.html
Let op het vetgedrukte. En waarom zou ik geloven dat Armstrong geïnteresseerd is in het schoner maken van wielrennen.Jarenlang zichzelf en anderen volgestopt, keihard ontkend en nu het uitgekomen is, heeft 'ie opeens het belang van het wielrennen op het oog. Yeah, right.
Ach ja, ook getraind door Gil Reyes, die niet bepaalde de beste reputatie heeft. Reyes was trouwens tevens degene die Fernando Verdasco begeleidde naar zijn superrun op de Australian Open in 2009quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:12 schreef Ericr het volgende:
Agassi, de man die tijdens zijn carrière aan de crystal meth zat. Dan kan je volgens mij toch beter aan een bloedzak hangen of wat ampullen EPO gebruiken.
Op welke feiten is dit gebaseerd? Toch niet dat de tour niet "schoon" gereden kan worden, dit is voor mij nog steeds een aanname!quote:
ik ga gewoon met iemands mening mee, waarom quote je hem dan niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:45 schreef nabroer het volgende:
[..]
Op welke feiten is dit gebaseerd? Toch niet dat de tour niet "schoon" gereden kan worden, dit is voor mij nog steeds een aanname!
Ok, sorry, maar jij bent degende die het stelligst is met deze mening! En degene die ik serieus neem, ondanks dat ik nog geen feiten heb gezien. Daarom.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ga gewoon met iemands mening mee, waarom quote je hem dan niet?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:11 schreef nabroer het volgende:
[..]
Ok, sorry, maar jij bent degende die het stelligst is met deze mening! En degene die ik serieus neem, ondanks dat ik nog geen feiten heb gezien. Daarom.
Stray-Gundersen gaf dit al eerder aan. Maar toen zei Harmpje Kuipers dat die waarden niet hoefden te kloppen omdat ze net in het vliegtuig gezeten hadden ofzo.quote:"Ook dopinggebruik in schaatsen"
Toegevoegd: zaterdag 26 jan 2013, 17:13
Update: zaterdag 26 jan 2013, 17:26
Volgens Jim Stray-Gundersen, voormalig lid van de medische commissie van de ISU, is ook in het schaatsen jarenlang doping gebruikt.
"Ik weet zeker dat tussen 1988 en 2006 olympische medailles zijn gewonnen met behulp van doping", stelt de Amerikaan, die als arts van de Amerikaanse en de Noorse olympische ploeg diverse keren op de Spelen aanwezig was.
Ook stond hij aan de wieg van een methode om bloeddoping op te sporen.
"Ook medaillewinnaars"
"Ik kan niet zeggen welke sporters of hoeveel er gebruikt hebben, maar ik weet dat er ook medaillewinnaars bij zitten. Tien tot vijftien procent van de schaatsers had in die periode afwijkende bloedwaarden."
Onze Harm heeft overal een verklaring voorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stray-Gundersen gaf dit al eerder aan. Maar toen zei Harmpje Kuipers dat die waarden niet hoefden te kloppen omdat ze net in het vliegtuig gezeten hadden ofzo.
Hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.wybrendeboer.n(...)haatsen-het-grootst/
Hier dus, al in 2000...
Die passage ook over de Tour van 1999quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.wybrendeboer.n(...)haatsen-het-grootst/
Hier dus, al in 2000...
Lachwekkend. En die Kuipers die met allerlei kutexcuusjes komtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:15 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die passage ook over de Tour van 1999
Moet in de doofpot blijven aangezien al die clubs ook nog overeind gehouden worden door de Spaanse overheid.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:28 schreef Alleskids het volgende:
wanneer wordt het (Spaanse) voetbal deel van het Fuentes- onderzoek ingesteld? Er zijn een aantal klanten bekend van de doping arts, waarvan maar de helft in de leeuwenkuil wordt gegooid, de andere helft, wordt angstvalig beschermd.
Spaanse wielerprijzen inleveren is lang zo erg blijkbaar niet als Spaanse voetbalprijzen ite moeten inleveren.
Over enkele ogenblikken in het sportjournaal op 1.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stray-Gundersen gaf dit al eerder aan. Maar toen zei Harmpje Kuipers dat die waarden niet hoefden te kloppen omdat ze net in het vliegtuig gezeten hadden ofzo.
LeMay, Van Gennip, Koss?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Wie zijn de grootse verdachten? Romme, Postma, Ritsma en Uytdehaage?
Yep, al denk ik dat sprinters (LeMay) niet zoveel aan EPO hebben.quote:
Romme was volgens Nikkels 100% schoon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Nikkels steekt zijn handen in het vuur voor Romme. Sowieso clean dus.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Niet tijdens de wedstrijd, wel tijdens training.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, al denk ik dat sprinters (LeMay) niet zoveel aan EPO hebben.
Romme presteerde nochtans zeer wisselvallig en was eind jaren '90 superieur op de lange afstanden...ik weet het niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Romme was volgens Nikkels 100% schoon.
Koss, SpaarSelect, Van Gennip?
De verklaring: http://nos.nl/video/456228-romme-heeft-nooit-gebruikt.htmlquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Romme presteerde nochtans zeer wisselvallig en was eind jaren '90 superieur op de lange afstanden...ik weet het niet.
Nikkels zei dat dat hij puur op talent reed (hij had nog nooit zo'n goeie schaatser gezien) en dat zijn mindere perioden kwamen doordat hij er met de pet naar gooide en niet altijd 100% gefocused was.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Romme presteerde nochtans zeer wisselvallig en was eind jaren '90 superieur op de lange afstanden...ik weet het niet.
wat zijn voor jou feiten? want er zijn ook geen feiten over armstrong.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:11 schreef nabroer het volgende:
[..]
Ok, sorry, maar jij bent degende die het stelligst is met deze mening! En degene die ik serieus neem, ondanks dat ik nog geen feiten heb gezien. Daarom.
De staaltjes uit de tour van 1999 zijn wel degelijk feiten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat zijn voor jou feiten? want er zijn ook geen feiten over armstrong.
bij de epo hertest bedoel je? daar konden ze niks mee, is toen op basis daarvan die 8 jaar termijn gekomen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De staaltjes uit de tour van 1999 zijn wel degelijk feiten.
Daar konden ze niets mee, omdat in het reglement nog niet was opgenomen dat er retrospectief getest werd. Oftewel: juridisch konden ze er niets mee.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij de epo hertest bedoel je? daar konden ze niks mee, is toen op basis daarvan die 8 jaar termijn gekomen?
Agassi speelde op vroege tijd al met een pruik op, schijnbaar kaal geworden door sterioden gebruik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:07 schreef Wombcat het volgende:
Agassi gaan toch ook geruchten van dopinggebruik over ?
Een aanzienlijk deel van de mannelijke wereldbevolking heeft 'last' van kaalheid, als een sporter kaal wordt hoeft dat niet direct dopinggebruik te betekenen. Net zoals ieder mens kanker kan krijgen, sporters dus ook.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Agassi speelde op vroege tijd al met een pruik op, schijnbaar kaal geworden door sterioden gebruik.
Bij THFXR is alles dopinggerelateerd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de mannelijke wereldbevolking heeft 'last' van kaalheid, als een sporter kaal wordt hoeft dat niet direct dopinggebruik te betekenen. Net zoals ieder mens kanker kan krijgen, sporters dus ook.
Schijnbaar zijn z'n hersenen aangetast door dopinggebruik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij THFXR is alles dopinggerelateerd.
Ik ook niet. Maar ik zou voor geen enkele sporter meer mijn hand in het vuur steken.quote:Overigens betekent dat niet dat ik voor Agassi mijn hand in het vuur steek, Romme evenmin.
Als ik Nikkels gebruikt om mij visie te ondersteunen, dan is het geen betrouwbare bron omdat hij ploegarts is geweest, niet objectief, nog belangen erbij heeft enzovoorts.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nikkels steekt zijn handen in het vuur voor Romme. Sowieso clean dus.
plotselinge kaalheid wordt ook gerelateerd aan sterioden gebruik en agassi sloeg de bal harder dan welke tenniser ook in zijn tijd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:24 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van de mannelijke wereldbevolking heeft 'last' van kaalheid, als een sporter kaal wordt hoeft dat niet direct dopinggebruik te betekenen. Net zoals ieder mens kanker kan krijgen, sporters dus ook.
Gaan we weer op de tour van persoonlijke aanvallen? kijk eerst maar je eigen hersens naquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:29 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn z'n hersenen aangetast door dopinggebruik.
Best een agressieve reactie plaats jij als iemand een grapje maakt over je.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Gaan we weer op de tour van persoonlijke aanvallen? kijk eerst maar je eigen hersens na
Haten op persoonlijke aanvallen en er direct achter aan een persoonlijke aanval plaatsenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Gaan we weer op de tour van persoonlijke aanvallen? kijk eerst maar je eigen hersens na
Of gebrek aan liefdequote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Best een agressieve reactie plaats jij als iemand een grapje maakt over je.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met jarenlang gebruik van steroïden.
je beschuldigt mij van roidsgebruik?, sukkelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Best een agressieve reactie plaats jij als iemand een grapje maakt over je.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met jarenlang gebruik van steroïden.
Dat wordt inderdaad gerelateerd aan hormonen (testosteron), maar die heb je ook van jezelf. Het zou best kunnen dat Agassi heeft gebruikt. De correlatie doping&kaalheid hoeft in dit geval niet per sé het geval te zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
plotselinge kaalheid wordt ook gerelateerd aan sterioden gebruik en agassi sloeg de bal harder dan welke tenniser ook in zijn tijd.
Ik heb in deze reeks meerdere malen gelezen dat Armstrong zijn kanker heeft te wijten aan dopinggebruik. Dat zou waar kunnen zijn, maar het hoeft niet zo te zijn. Zelfde geval dus als bij de relatie tussen dopinggebruik en kaalheid: het kan met elkaar te maken hebben, maar het hoeft niet. Lijkt me dus een prima vergelijking.quote:Jouw kankervergelijking slaat ook echt nergens op.
Jij bent ook snel op je teentjes getrapt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Gaan we weer op de tour van persoonlijke aanvallen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je beschuldigt mij van roidsgebruik?, sukkel
waarom verdedig je hem, het is je broertje? en waarom spin je het naar een grapje? wat het duidelijk niet is.
Als je een beetje kennis had, weet je dat kaalheid daar mee te maken kan hebben, niet doen of ik het verzin.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:41 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dat wordt inderdaad gerelateerd aan hormonen (testosteron), maar die heb je ook van jezelf. Het zou best kunnen dat Agassi heeft gebruikt. De correlatie doping&kaalheid hoeft in dit geval niet per sé het geval te zijn.
[..]
Ik heb in deze reeks meerdere malen gelezen dat Armstrong zijn kanker heeft te wijten aan dopinggebruik. Dat zou waar kunnen zijn, maar het hoeft niet zo te zijn. Zelfde geval dus als bij de relatie tussen dopinggebruik en kaalheid: het kan met elkaar te maken hebben, maar het hoeft niet. Lijkt me dus een prima vergelijking.
[..]
Jij bent ook snel op je teentjes getrapt.
jij gaat er steeds offtopic mee, letourdefrance, blijf eens ontopicquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gaan we weer op de tour van persoonlijke aanvallen?
Dat zeg ik toch ook? Je ogen zijn schijnbaar ook aangetast door dopinggebruik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als je een beetje kennis had, weet je dat kaalheid daar mee te maken kan hebben,
Of moet je de betekenis van het woordje 'hoeft' ook al opzoeken?quote:als een sporter kaal wordt hoeft dat niet direct dopinggebruik te betekenen
Die reactie was sarcastisch neem ik aan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als ik Nikkels gebruikt om mij visie te ondersteunen, dan is het geen betrouwbare bron omdat hij ploegarts is geweest, niet objectief, nog belangen erbij heeft enzovoorts.
Als Nikkels wordt gebruikt om te ondersteunen dat een topsporter schoon is, dan ineens is hij zo betrouwbaar als een rots, hoe bedoel je, spindokteren
Ik hecht wel enigszins waarde aan wat Nikkels zegt. Want indirect liet hij wel blijken dat Dekker en Boogerd aan de doping zaten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die reactie was sarcastisch neem ik aan.
Niemand geeft hier waarde aan de verklaring van Nikkels. Er wordt alleen gemeld dat er iig één bron is die aangeeft dat Romme schoon zou zijn. Niemand zegt dat Romme dus zeker te weten schoon is.
Als Nikkels dat zegt, zet hij daarmee de andere schaatsers in de hoek, hij creert een vedeelheid.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die reactie was sarcastisch neem ik aan.
Niemand geeft hier waarde aan de verklaring van Nikkels. Er wordt alleen gemeld dat er iig één bron is die aangeeft dat Romme schoon zou zijn. Niemand zegt dat Romme dus zeker te weten schoon is.
Nuance blijkt hier per definitie een probleem te zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:48 schreef One_of_the_few het volgende:
Het woordje 'kan', het blijft moeilijk om daar mee te werken blijkt.
Het ligt er schijnbaar aan welke fokker hem hier als bron gebruikt, want als er niet populaire dingen worden gezegd, is hij onbetrouwbaar voor het gros hier, andersom ineens weer niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:51 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik hecht wel enigszins waarde aan wat Nikkels zegt. Want indirect liet hij wel blijken dat Dekker en Boogerd aan de doping zaten.
Ik ben wat resoluter in mijn visies, waar anderen bewijs willen hebben, maar als dat er was waren er al heel veel sporters geschorst.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nuance blijkt hier per definitie een probleem te zijn.
Agassi is trouwens een man, geen vrouw.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als je een beetje kennis had, weet je dat kaalheid daar mee te maken kan hebben, niet doen of ik het verzin.
Van jezelf zeggen dat het een prima vergelijking is, de arrogantie, het lijkt welk of je een harm kuipertje doet.
Het gebruik van anabole steroïden gaat gepaard met bijwerkingen: vermannelijking bij vrouwen (overmatige lichaamsbeharing, kaalheid, lage stem,
echt, he! zoek je het zelf toch op wiki.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:59 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Agassi is trouwens een man, geen vrouw.
Nuance gaat niet om bewijs..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik ben wat resoluter in mijn visies, waar anderen bewijs willen hebben, maar als dat er was waren er al heel veel sporters geschorst.
leg dat even uit?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nuance gaat niet enkel om bewijs..
Ik had dat een tijdje geleden gezegd, ik had meer tegenstanders dan medestanders en dan nu is het ineens nieuws?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:04 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/466594-ook-dopinggebruik-in-schaatsen.html
REVOLUTIE bij de NOS.
Wat had je exact gezegd?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik had dat een tijdje geleden gezegd, ik had meer tegenstanders dan medestanders en dan nu is het ineens nieuws?
In dit kader bijvoorbeeld zien van meerdere mogelijkheden die tot een bepaald resultaat kunnen leiden, in plaatje van slechts één.quote:
Maar Gerard van Velde heeft een volle bos haar, die heeft niet gebruikt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik had dat een tijdje geleden gezegd, ik had meer tegenstanders dan medestanders en dan nu is het ineens nieuws?
Mijn vader werd ook al kaal voor de 30. Toch maar eens een gesprek aangaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Maar Gerard van Velde heeft een volle bos haar, die heeft niet gebruikt.
Ik word ook kaal, iemand zit mij stiekem te drogeren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn vader werd ook al kaal voor de 30. Toch maar eens een gesprek aangaan.
Schaatst hij ook?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn vader werd ook al kaal voor de 30. Toch maar eens een gesprek aangaan.
GHB in je drankje is altijd een goed excuus.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:11 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik word ook kaal, iemand zit mij stiekem te drogeren.
Dat er een aantal blessures verkapte schorsingen waren door positieve dopingtesten, aangezien de verschillende bonden niet verplicht zijn om een positieve test openbaar te maken, wordt dit achter gesloten duren behandeld. De sport blijft als schoon bekend staan en de sporter verliest zijn sponsers niet, dus belang voor beide partijen.quote:
Ok. Maar waar zegt Stray-Gundersen dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat er een aantal blessures verkapte schorsingen waren door positieve dopingtesten, aangezien de verschillende bonden niet verplicht zijn om een positieve test openbaar te maken, wordt dit achter gesloten duren behandeld. De sport blijft als schoon bekend staan en de sporter verliest zijn sponsers niet, dus belang voor beide partijen.
Je bent echt niet de eerste die dat in deze reeks gezegd heeft.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat er een aantal blessures verkapte schorsingen waren door positieve dopingtesten, aangezien de verschillende bonden niet verplicht zijn om een positieve test openbaar te maken, wordt dit achter gesloten duren behandeld. De sport blijft als schoon bekend staan en de sporter verliest zijn sponsers niet, dus belang voor beide partijen.
Ik hoop van niet voor hemzelf, ik vind hem een held.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef THEFXR het volgende:
Wie denk er dat Sven Nijs doping wel/niet gebruikt?
Allemachtig zeg, janksmoel. Ik heb hier al veel mensen zien lachen om de bewering dat er in het schaatsen geen doping zou zijn. Heb jij een soort complex dat je denkt dat de wereld tegen je is ofzo?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik vind 'm ookquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik hoop van niet, ik vind het een held.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Allemachtig zeg, janksmoel. Ik heb hier al veel mensen zien lachen om de bewering dat er in het schaatsen geen doping zou zijn. Heb jij een soort complex dat je denkt dat de wereld tegen je is ofzo?
Bron: http://www.jellinek.nl/vr(...)n-paranoefde-worden/quote:Door overmatig cocaïne gebruik kunnen gebruikers ook achterdochtig worden. Dat komt omdat cocaïne het centrum in de hersenen dat je schrikreacties regelt overprikkelt. Hierdoor schrik een gebruiker de hele tijd, zonder dat er iets te schrikken valt. De gebruiker zoekt naar oorzaken en gaat zich van alles inbeelden. Hierdoor wordt hij achterdochtig.
Zo kun je bij iedereen vraagtekens zetten. Hebben De Bruijn, Van Den Hoogenband, Van Der Weijden, Kromo, Van Moorsel, Vos en Zonderland ook doping gebruikt?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef THEFXR het volgende:
Wie denk er dat Sven Nijs doping wel/niet gebruikt?
Ik heb het altijd al gezegd, THFXR moet behalve gebruik van steroïds ook cokeverslaafd zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.jellinek.nl/vr(...)n-paranoefde-worden/
Als het hier om een sporter zou gaan, dan was het voor THEFXR al bewezenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:16 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://www.jellinek.nl/vr(...)n-paranoefde-worden/
ach ja, das het enigste wat je bijdraagt aan dit topic, persoonlijke aanvallen, waarom?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb het altijd al gezegd, THFXR moet behalve gebruik van steroïds ook cokeverslaafd zijn.
Je moet je sarcasmedetector aanzetten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach ja, das het enigste wat je bijdraagt aan dit topic, persoonlijke aanvallen, waarom?
om de omerta kracht bij te zetten? jouw held is ook verdacht?
het gros is hier niet vies van persoonlijke aanvallen,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Allemachtig zeg, janksmoel. Ik heb hier al veel mensen zien lachen om de bewering dat er in het schaatsen geen doping zou zijn. Heb jij een soort complex dat je denkt dat de wereld tegen je is ofzo?
Ik zit je maar te dollen jonguhquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ach ja, das het enigste wat je bijdraagt aan dit topic, persoonlijke aanvallen, waarom?
om de omerta kracht bij te zetten? jouw held is ook verdacht?
De omerta was bijna verbroken, helaas werd het in zijn geheel tegen gehouden door user kaasplankje op een internetforum.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zit je maar te dollen jonguh
Ik stel TBS voor, omdat hij een gevaar is voor zichzelf en anderen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je moet je sarcasmedetector aanzetten.
dan kom ook eens met je eigen visie over topsporters en doping, dan zit er een balans in je postingsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zit je maar te dollen jonguh
Jouw balans slaat anders nogal door.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan kom ook eens met je eigen visie over topsporters en doping, dan zit er een balans in je postings
haha, dan krijg ik met een smoesje weekendverlof en kom ik niet meer terugquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik stel TBS voor, omdat hij een gevaar is voor zichzelf en anderen.
dadelijk slaat hij naar jou doorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Jouw balans slaat anders nogal door.
Postnatale abortus dan maar?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
haha, dan krijg ik met een smoesje weekendverlof en kom ik niet meer terug
nou, die kaak van hem is door de jaren heen behoorlijk gegroeid en HGH kunnen ze nog niet opsporenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik vind 'm ook, maar een belgische veldrijder... da's an sich al verdacht.
quote:Dopingarts stopt met advisering wegens drukte
03/05/95, 00:00
De Haarlemse huisarts Karsten stopt met het begeleiden van sporters die doping gebruiken. Hij maakte dit gisteravond bekend in het NOS Sportjournaal....
Volgens Karsten kreeg hij het te druk met zijn dopingadviezen. 'Ik was er drie avonden in de week aan kwijt. Dat legde een te grote druk op mijn privé-leven', aldus de huisarts. Vooral nadat hij door de schaats-kernploeg voor de rechter was gedaagd, deden steeds meer sporters een beroep op hem. In een interview had Karsten verteld dat één van de kernploegleden doping gebruikte. Hij weigerde echter te vertellen om welke schaatser het ging, ook nadat de rechter hem hiertoe sommeerde. 'Daardoor zagen veel sporters dat ik me aan mijn beroepsgeheim hield. Bij die man zit ik safe, dachten ze,' aldus Karsten.
Dat kan niet waar zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:28 schreef One_of_the_few het volgende:
Het woordje kan als causaal verband interpreteren
Dit topic
Daar heb ik het de afgelopen maand idd over gehad,jaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo kun je bij iedereen vraagtekens zetten. Hebben De Bruijn, Van Den Hoogenband, Van Der Weijden, Kromo, Van Moorsel, Vos en Zonderland ook doping gebruikt?
Moet jij niet eens een boek gaan schrijven, dat wordt een gegarandeerde bestseller.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Daar heb ik het de afgelopen maand idd over gehad,ja
.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:42 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Gaan we weer op de tour van persoonlijke aanvallen?
http://www.volkskrant.nl/(...)n-onschuldigen.dhtmlquote:Conconi, in de eerste helft van de jaren negentig ook adviseur van schaatskampioen Johan Olav Koss, heeft zijn kennis over bloeddoping van de Finnen.
Was toch de huisarts van Van Gennip?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:27 schreef OProg het volgende:
Dit was indertijd ook wel een goeie, om toch maar weer even op dat schaatsen terug te komen in een poging het topic weer de goede kant op te stuwen.
[..]
Er waren iig banden. Maar dat hele NOS stukje is natuurlijk ook niks nieuws. Paar jaar terug al:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:45 schreef marcodej het volgende:
[..]
Was toch de huisarts van Van Gennip?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Sporttopquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef Stansfield het volgende:
Qua schaatsers zijn er nog wel wat meer verdachte namen. Natuurlijk Yvonne van Gennip. Maar wat te denken van Jochem Uytdehaage. Ook alleen goed tijdens de OS van 2002. En natuurlijk Johan Olav Koss.
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n-onschuldigen.dhtml
kan je dat uitleggen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:49 schreef alpeko het volgende:
Ik heb altijd mijn bedenkingen gehad bij Hedrick.
Dat gaat me weer wat te ver om te denken dat Uytenhaage via een stichting al zijn mogelijke dopingkennis aan jonge sporters doorgeeft. Maar ik blijf hem wel verdacht vinden met zijn carriere.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Sporttop
Kromo zit er ook bij, maar dat zegt niks,natuurlijk
Zou je gaan schuimbekken van doping?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef Stansfield het volgende:
Qua schaatsers zijn er nog wel wat meer verdachte namen. Natuurlijk Yvonne van Gennip. Maar wat te denken van Jochem Uytdehaage.Ook alleen goed tijdens de OS van 2002. En natuurlijk Johan Olav Koss.
ik heb het korte fimpje even bekeken, maar hij is erg voorzichtig is zijn uitingen, de NOS heeft het wel erg zwaar aangezetquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:50 schreef OProg het volgende:
[..]
Er waren iig banden. Maar dat hele NOS stukje is natuurlijk ook niks nieuws. Paar jaar terug al:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)om-doping-gaat.dhtml
Wat wil je met deze link precies zeggen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat moet dit zeggen dan? Iedereen die bij Sporttop zit, zat aan de dope?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
klopt, maar ik had al gepost dat Kromo er uit ziet als een vrouwelijke schwarzenegger en dat gaat gewoon niet natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:54 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat gaat me weer wat te ver om te denken dat Uytenhaage via een stichting al zijn mogelijke dopingkennis aan jonge sporters doorgeeft. Maar ik blijf hem wel verdacht vinden met zijn carriere.
Schaatser met matige techniek die opeens met de besten meedoet. Natuurlijk had hij een skeeler verleden. Maar hij kwam en verdween net zo snel.quote:
Dat de omerta goed stand houd onder de non-wielrennersquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat moet dit zeggen dan? Iedereen die bij Sporttop zit, zat aan de dope?
Ik begrijp je niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat de omerta goed stand houd onder de non-wielrenners
De vraag is zijn ze zo succesvol door de kennis van Uytdehaage of door de doping, waarbij de Omerta heel goed stand houd.quote:
Je sluit het begrip talent en discipline helemaal uit?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De vraag is zijn ze zo succesvol door de kennis van Uytdehaage of door de doping, waarbij de Omerta heel goed stand houd.
We beginnen weer met persoonlijke aanvallen omdat mijn postings jou niet aanstaan?quote:
nee, en je weet ook waarom, maar de doping geeft dat beetje extraquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je sluit het begrip talent en discipline helemaal uit?
Iedereen is clean, werkt toch niet die troep. Je bent wel lekker in Calimero mode bezig trouwens.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
We beginnen weer met persoonlijke aanvallen omdat mijn postings jou niet aanstaan?
hoe denk jij over doping en topsporters dan?
ja, livewrong heet dat tochquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Iedereen is clean, werkt toch niet die troep. Je bent wel lekker in Calimero mode bezig trouwens.
gasten zoals jij, jagen iedereen uit het topic met persoonlijke aanvallen, jullie maken er zo een kuttopic van.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef debeterebob het volgende:
Is nu al vastgesteld welke pillen THEXFR slikt?
jij maakt er een kuttopic vanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gasten zoals jij, jagen iedereen uit het topic met persoonlijke aanvallen, jullie maken er zo een kuttopic van.
kijk, weer een persoonlijke beschuldiging, ik zeg alleen iets over sporters, daarmee reageren er een aantal door persoonlijk te worden, zegt genoeg over hunquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
jij maakt er een kuttopic van
leg het dan maar uit, waarom zij het topic dan niet vermijden?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dingen die ik kut vind, vermijd ik. Jij niet?
Waarom? Ik vraag het nu aan jou.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
leg het dan maar uit, waarom zij het topic dan niet vermijden?
Om dat even te beantwoorden: dope, clean, clean, clean, dope, clean, cleanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo kun je bij iedereen vraagtekens zetten. Hebben De Bruijn, Van Den Hoogenband, Van Der Weijden, Kromo, Van Moorsel, Vos en Zonderland ook doping gebruikt?
Bij Epke gaat het niet om pure kracht, hoewel dat ook handig is, maar ook heel erg om techniek. Die gebruiken echt geen doping.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef Wombcat het volgende:
Kromo en Zonderland heb ik toch wel serieuze twijfels bij (niet dat ik voor de rest mijn hand in het vuur steek).
Heb je die spieren van 'm wel gezien? Tuurlijk is techniek belangrijk, maar zeker bij de mannen is turnen voor een belangrijk deel kracht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij Epke gaat het niet om pure kracht, hoewel dat ook handig is, maar ook heel erg om techniek. Die gebruiken echt geen doping.
Hij heeft toegang tot de medische middelen en de kennis.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je die spieren van 'm wel gezien? Tuurlijk is techniek belangrijk, maar zeker bij de mannen is turnen voor een belangrijk deel kracht.
ja, dat heb je als mensen denken dat EPO=doping gaan posten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je die spieren van 'm wel gezien? Tuurlijk is techniek belangrijk, maar zeker bij de mannen is turnen voor een belangrijk deel kracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door THEFXR op 26-01-2013 21:41:33 ]
hoe dacht jij ook alweer over doping?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:34 schreef Szura het volgende:
Wat een schijttopic is dit toch
Pagina's vol geleuter om niks
EPO=dopingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat heb je als mensen denken dat EPO=doping gaan posten.
roids is ideaal voor deze sport.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat heb je als mensen denken dat EPO=doping gaan posten.
roids is ideaal voor deze sport.
Dit lichaam krijg je niet met puur natuurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eugen Sandow zat zeker aan een zeer experimentele vorm van AAS dan?
Zo'n 120 jaar terug :
Sandow![]()
Als eerste de stalen van Wennemars dan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef marcodej het volgende:
Hersman, Wennemars en Ritsma roepen op tot het hertesten van de nog beschikbare stalen.
Zei net zelf geen doping te hebben gebruikt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als eerste de stalen van Wennemars dan.
Is er doping waarvan je gaat stotteren?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als eerste de stalen van Wennemars dan.
Seems legit, moet wel clean zijn dan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zei net zelf geen doping te hebben gebruikt.
Zo is het.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Seems legit, moet wel clean zijn dan.
Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef marcodej het volgende:
Hersman, Wennemars en Ritsma roepen op tot het hertesten van de nog beschikbare stalen.
Ja, dat bedacht ik me net ook. Gewoon bluffen, dan kan je legitiem over.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...
Dat hebben Lance Armstrong, Danny Nelissen en vele anderen ook jarenlang gezegd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zei net zelf geen doping te hebben gebruikt.
Ik geef er ook verder geen waardeoordeel aan. Ik gaf alleen aan wat hij zei.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat hebben Lance Armstrong, Danny Nelissen en vele anderen ook jarenlang gezegd.
Heeft hij van Danny " ik pis je op je graf" Nelissen geleerd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me net ook. Gewoon bluffen, dan kan je legitiem over.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach ja, ook getraind door Gil Reyes, die niet bepaalde de beste reputatie heeft
Waarom noem je Romme apart, die zat toch in de spaarselectgroep?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:26 schreef Evertjan het volgende:
Romme en de spaarselectploeg lieten zich ''adviseren'' door Berend Nikkels dat zegt wel genoeg
hij zegt wel het goede, alle ingevroren monsters hertestenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:12 schreef Wombcat het volgende:
Wennemars noemde trouwens precies de namen die hier ook al eerder werden genoemd.
Hij viel anders wel stil halverwegequote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Hij komt wel eerlijk over.
Enige 'opvallende' is dat hij wat minder stottert als het over doping gaat, maar ik weet niet of dat iets zegt.
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Kunnen mensen nog wel van sport genieten eigenlijk als je weet dat het allemaal bedrog is en hoogstens entertainment? Ik bedoel, hij onmenselijker ze over komen des te minder is de identificatie ook.
Ik drink bier en heb een enorme pens. Viel sowieso al mee met die identificatie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Kunnen mensen nog wel van sport genieten eigenlijk als je weet dat het allemaal bedrog is en hoogstens entertainment? Ik bedoel, hij onmenselijker ze over komen des te minder is de identificatie ook.
De media heeft ze tot criminelen gemaakt, verder is de dopingregel ingevoerd na Simpson, dus ter bescherming van de sporter zelf.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.
En je kunt je afvragen in hoeverre doping meer bedrog is dan bijvoorbeeld verschillen in geld en materiaal bijvoorbeeld. Sport is per definitie 'oneerlijk'. Een level playing field is er nooit.
Doping mag niet, vind ik ook, maar hoort stiekem wel bij sport. Als ze een sportregel overtreden moet je ze ook niet behandelen als criminelen wmb.
goed gevondenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:56 schreef Ericr het volgende:
[..]Eugen Sandow zat zeker aan een zeer experimentele vorm van AAS dan?
Zo'n 120 jaar terug :
[ afbeelding ]
Sandow![]()
Wat ook nog kan, is dat ze tijdens of kort voor de wedstrijden geen doping hebben gebruikt, maar alleen tijdens de training. Dan weten ze dus dat ze tijdens de wedstrijden niet betrapt kunnen worden. Maar de concurrentie misschien wel, dus kunnen ze er bij winnen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...
Het idee dat het erbij hoort vind ik een beetje vreemd. Het idee dat het niet helemaal te voorkomen is kan ik mee inkomen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.
En je kunt je afvragen in hoeverre doping meer bedrog is dan bijvoorbeeld verschillen in geld en materiaal bijvoorbeeld. Sport is per definitie 'oneerlijk'. Een level playing field is er nooit.
Doping mag niet, vind ik ook, maar hoort stiekem wel bij sport. Als ze een sportregel overtreden moet je ze ook niet behandelen als criminelen wmb.
Van de winterspelen in 2006 moeten ze de stalen nog bewaard hebben. Sinds 2004 is het volgens mij een standaardprocedure dat alle dopingstalen van Olympische Spelen acht jaar ingevroren worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat laatste voel ik ook zo. Natuurlijk is een sporter fitter, meer afgetraind et cetera dan de doorsnee mens. Maar ik zoek in sport nu juist parallellen met het gewone leven.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het idee dat het erbij hoort vind ik een beetje vreemd. Het idee dat het niet helemaal te voorkomen is kan ik mee inkomen.
Ja, zien als entertainment is prima maar één van de oorspronkelijke aantrekkingskrachten van de sport, de identificatie met een sporter gekoppeld aan het aanschouwen wat een menselijk lichaam kan doen, gaat wel verloren.
Maar misschien is het sowieso wel zo dat sporters op oudere beelden 'menselijker' lijken.
Ja, had één piekseizoen.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:08 schreef OProg het volgende:
Die Derek Parra had indertijd ook wel een bijzondere piek. 1 keer iets groots gewonnen, en direct Olympische titel in een OR.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |