kijk, weer een persoonlijke beschuldiging, ik zeg alleen iets over sporters, daarmee reageren er een aantal door persoonlijk te worden, zegt genoeg over hunquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
jij maakt er een kuttopic van
leg het dan maar uit, waarom zij het topic dan niet vermijden?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dingen die ik kut vind, vermijd ik. Jij niet?
Waarom? Ik vraag het nu aan jou.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
leg het dan maar uit, waarom zij het topic dan niet vermijden?
Om dat even te beantwoorden: dope, clean, clean, clean, dope, clean, cleanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo kun je bij iedereen vraagtekens zetten. Hebben De Bruijn, Van Den Hoogenband, Van Der Weijden, Kromo, Van Moorsel, Vos en Zonderland ook doping gebruikt?
Bij Epke gaat het niet om pure kracht, hoewel dat ook handig is, maar ook heel erg om techniek. Die gebruiken echt geen doping.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:30 schreef Wombcat het volgende:
Kromo en Zonderland heb ik toch wel serieuze twijfels bij (niet dat ik voor de rest mijn hand in het vuur steek).
Heb je die spieren van 'm wel gezien? Tuurlijk is techniek belangrijk, maar zeker bij de mannen is turnen voor een belangrijk deel kracht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:31 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij Epke gaat het niet om pure kracht, hoewel dat ook handig is, maar ook heel erg om techniek. Die gebruiken echt geen doping.
Hij heeft toegang tot de medische middelen en de kennis.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je die spieren van 'm wel gezien? Tuurlijk is techniek belangrijk, maar zeker bij de mannen is turnen voor een belangrijk deel kracht.
ja, dat heb je als mensen denken dat EPO=doping gaan posten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je die spieren van 'm wel gezien? Tuurlijk is techniek belangrijk, maar zeker bij de mannen is turnen voor een belangrijk deel kracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 23% gewijzigd door THEFXR op 26-01-2013 21:41:33 ]
hoe dacht jij ook alweer over doping?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:34 schreef Szura het volgende:
Wat een schijttopic is dit toch
Pagina's vol geleuter om niks
EPO=dopingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat heb je als mensen denken dat EPO=doping gaan posten.
roids is ideaal voor deze sport.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, dat heb je als mensen denken dat EPO=doping gaan posten.
roids is ideaal voor deze sport.
Dit lichaam krijg je niet met puur natuurSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eugen Sandow zat zeker aan een zeer experimentele vorm van AAS dan?
Zo'n 120 jaar terug :
Sandow![]()
Als eerste de stalen van Wennemars dan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef marcodej het volgende:
Hersman, Wennemars en Ritsma roepen op tot het hertesten van de nog beschikbare stalen.
Zei net zelf geen doping te hebben gebruikt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als eerste de stalen van Wennemars dan.
Is er doping waarvan je gaat stotteren?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als eerste de stalen van Wennemars dan.
Seems legit, moet wel clean zijn dan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zei net zelf geen doping te hebben gebruikt.
Zo is het.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
Seems legit, moet wel clean zijn dan.
Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:58 schreef marcodej het volgende:
Hersman, Wennemars en Ritsma roepen op tot het hertesten van de nog beschikbare stalen.
Ja, dat bedacht ik me net ook. Gewoon bluffen, dan kan je legitiem over.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...
Dat hebben Lance Armstrong, Danny Nelissen en vele anderen ook jarenlang gezegd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zei net zelf geen doping te hebben gebruikt.
Ik geef er ook verder geen waardeoordeel aan. Ik gaf alleen aan wat hij zei.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat hebben Lance Armstrong, Danny Nelissen en vele anderen ook jarenlang gezegd.
Heeft hij van Danny " ik pis je op je graf" Nelissen geleerd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me net ook. Gewoon bluffen, dan kan je legitiem over.
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ach ja, ook getraind door Gil Reyes, die niet bepaalde de beste reputatie heeft
Waarom noem je Romme apart, die zat toch in de spaarselectgroep?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:26 schreef Evertjan het volgende:
Romme en de spaarselectploeg lieten zich ''adviseren'' door Berend Nikkels dat zegt wel genoeg
hij zegt wel het goede, alle ingevroren monsters hertestenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:12 schreef Wombcat het volgende:
Wennemars noemde trouwens precies de namen die hier ook al eerder werden genoemd.
Hij viel anders wel stil halverwegequote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Hij komt wel eerlijk over.
Enige 'opvallende' is dat hij wat minder stottert als het over doping gaat, maar ik weet niet of dat iets zegt.
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Kunnen mensen nog wel van sport genieten eigenlijk als je weet dat het allemaal bedrog is en hoogstens entertainment? Ik bedoel, hij onmenselijker ze over komen des te minder is de identificatie ook.
Ik drink bier en heb een enorme pens. Viel sowieso al mee met die identificatie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Kunnen mensen nog wel van sport genieten eigenlijk als je weet dat het allemaal bedrog is en hoogstens entertainment? Ik bedoel, hij onmenselijker ze over komen des te minder is de identificatie ook.
De media heeft ze tot criminelen gemaakt, verder is de dopingregel ingevoerd na Simpson, dus ter bescherming van de sporter zelf.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.
En je kunt je afvragen in hoeverre doping meer bedrog is dan bijvoorbeeld verschillen in geld en materiaal bijvoorbeeld. Sport is per definitie 'oneerlijk'. Een level playing field is er nooit.
Doping mag niet, vind ik ook, maar hoort stiekem wel bij sport. Als ze een sportregel overtreden moet je ze ook niet behandelen als criminelen wmb.
goed gevondenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:56 schreef Ericr het volgende:
[..]Eugen Sandow zat zeker aan een zeer experimentele vorm van AAS dan?
Zo'n 120 jaar terug :
[ afbeelding ]
Sandow![]()
Wat ook nog kan, is dat ze tijdens of kort voor de wedstrijden geen doping hebben gebruikt, maar alleen tijdens de training. Dan weten ze dus dat ze tijdens de wedstrijden niet betrapt kunnen worden. Maar de concurrentie misschien wel, dus kunnen ze er bij winnen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...
Het idee dat het erbij hoort vind ik een beetje vreemd. Het idee dat het niet helemaal te voorkomen is kan ik mee inkomen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.
En je kunt je afvragen in hoeverre doping meer bedrog is dan bijvoorbeeld verschillen in geld en materiaal bijvoorbeeld. Sport is per definitie 'oneerlijk'. Een level playing field is er nooit.
Doping mag niet, vind ik ook, maar hoort stiekem wel bij sport. Als ze een sportregel overtreden moet je ze ook niet behandelen als criminelen wmb.
Van de winterspelen in 2006 moeten ze de stalen nog bewaard hebben. Sinds 2004 is het volgens mij een standaardprocedure dat alle dopingstalen van Olympische Spelen acht jaar ingevroren worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat laatste voel ik ook zo. Natuurlijk is een sporter fitter, meer afgetraind et cetera dan de doorsnee mens. Maar ik zoek in sport nu juist parallellen met het gewone leven.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het idee dat het erbij hoort vind ik een beetje vreemd. Het idee dat het niet helemaal te voorkomen is kan ik mee inkomen.
Ja, zien als entertainment is prima maar één van de oorspronkelijke aantrekkingskrachten van de sport, de identificatie met een sporter gekoppeld aan het aanschouwen wat een menselijk lichaam kan doen, gaat wel verloren.
Maar misschien is het sowieso wel zo dat sporters op oudere beelden 'menselijker' lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |