abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:23:25 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122090709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 15:44 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ach ja, ook getraind door Gil Reyes, die niet bepaalde de beste reputatie heeft
Hoe bedoel je?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_122090949
Romme en de spaarselectploeg lieten zich ''adviseren'' door Berend Nikkels dat zegt wel genoeg
pi_122091598
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:26 schreef Evertjan het volgende:
Romme en de spaarselectploeg lieten zich ''adviseren'' door Berend Nikkels dat zegt wel genoeg
Waarom noem je Romme apart, die zat toch in de spaarselectgroep?
pi_122093244
Henri Schut stelt even de juiste vragen aan Erben :D

Je zag het ook aankomen dat hij dat ging vragen. Ik mag die Schut wel _O_
pi_122093408
Schut :D
pi_122093483
Wennemars noemde trouwens precies de namen die hier ook al eerder werden genoemd.
pi_122093547
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:12 schreef Wombcat het volgende:
Wennemars noemde trouwens precies de namen die hier ook al eerder werden genoemd.
hij zegt wel het goede, alle ingevroren monsters hertesten
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_122093597
Hij komt wel eerlijk over.
Enige 'opvallende' is dat hij wat minder stottert als het over doping gaat, maar ik weet niet of dat iets zegt.
pi_122093686
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:14 schreef Wombcat het volgende:
Hij komt wel eerlijk over.
Enige 'opvallende' is dat hij wat minder stottert als het over doping gaat, maar ik weet niet of dat iets zegt.
Hij viel anders wel stil halverwege :D
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:16:19 #290
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122093689
Kunnen mensen nog wel van sport genieten eigenlijk als je weet dat het allemaal bedrog is en hoogstens entertainment? Ik bedoel, hij onmenselijker ze over komen des te minder is de identificatie ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_122094792
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Kunnen mensen nog wel van sport genieten eigenlijk als je weet dat het allemaal bedrog is en hoogstens entertainment? Ik bedoel, hij onmenselijker ze over komen des te minder is de identificatie ook.
Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.

En je kunt je afvragen in hoeverre doping meer bedrog is dan bijvoorbeeld verschillen in geld en materiaal bijvoorbeeld. Sport is per definitie 'oneerlijk'. Een level playing field is er nooit.

Doping mag niet, vind ik ook, maar hoort stiekem wel bij sport. Als ze een sportregel overtreden moet je ze ook niet behandelen als criminelen wmb.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_122094798
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:16 schreef Klopkoek het volgende:
Ik drink bier en heb een enorme pens. Viel sowieso al mee met die identificatie.
pi_122095095
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ja, juist omdat ik sport altijd heb beschouwd als entertainment, en het gebruik van doping in de sport als een gegeven, kan ik er van blijven genieten.

En je kunt je afvragen in hoeverre doping meer bedrog is dan bijvoorbeeld verschillen in geld en materiaal bijvoorbeeld. Sport is per definitie 'oneerlijk'. Een level playing field is er nooit.

Doping mag niet, vind ik ook, maar hoort stiekem wel bij sport. Als ze een sportregel overtreden moet je ze ook niet behandelen als criminelen wmb.
De media heeft ze tot criminelen gemaakt, verder is de dopingregel ingevoerd na Simpson, dus ter bescherming van de sporter zelf.
pi_122095308
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:56 schreef Ericr het volgende:

[..]

:') Eugen Sandow zat zeker aan een zeer experimentele vorm van AAS dan?

Zo'n 120 jaar terug :

[ afbeelding ]

Sandow _O_
goed gevonden :D
pi_122102631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...
Wat ook nog kan, is dat ze tijdens of kort voor de wedstrijden geen doping hebben gebruikt, maar alleen tijdens de training. Dan weten ze dus dat ze tijdens de wedstrijden niet betrapt kunnen worden. Maar de concurrentie misschien wel, dus kunnen ze er bij winnen.
  zondag 27 januari 2013 @ 10:15:54 #296
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_122103557
Het wordt wel een beetje beschamend hoe iedere sporter direct verdacht is bij een goede race of goede carriere.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 27 januari 2013 @ 11:22:48 #297
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_122104847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:38 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het idee dat het erbij hoort vind ik een beetje vreemd. Het idee dat het niet helemaal te voorkomen is kan ik mee inkomen.

Ja, zien als entertainment is prima maar één van de oorspronkelijke aantrekkingskrachten van de sport, de identificatie met een sporter gekoppeld aan het aanschouwen wat een menselijk lichaam kan doen, gaat wel verloren.
Maar misschien is het sowieso wel zo dat sporters op oudere beelden 'menselijker' lijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_122108338
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ze weten dat die ofwel toch niet bijgehouden zijn, ofwel dat die tests toch niet legitiem zijn wellicht ...
Van de winterspelen in 2006 moeten ze de stalen nog bewaard hebben. Sinds 2004 is het volgens mij een standaardprocedure dat alle dopingstalen van Olympische Spelen acht jaar ingevroren worden.
pi_122108469
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het idee dat het erbij hoort vind ik een beetje vreemd. Het idee dat het niet helemaal te voorkomen is kan ik mee inkomen.

Ja, zien als entertainment is prima maar één van de oorspronkelijke aantrekkingskrachten van de sport, de identificatie met een sporter gekoppeld aan het aanschouwen wat een menselijk lichaam kan doen, gaat wel verloren.
Maar misschien is het sowieso wel zo dat sporters op oudere beelden 'menselijker' lijken.
Dat laatste voel ik ook zo. Natuurlijk is een sporter fitter, meer afgetraind et cetera dan de doorsnee mens. Maar ik zoek in sport nu juist parallellen met het gewone leven.
  zondag 27 januari 2013 @ 13:08:05 #300
14505 OProg
A Life in Music
pi_122108696
Die Derek Parra had indertijd ook wel een bijzondere piek. 1 keer iets groots gewonnen, en direct Olympische titel in een OR.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_122108765
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:08 schreef OProg het volgende:
Die Derek Parra had indertijd ook wel een bijzondere piek. 1 keer iets groots gewonnen, en direct Olympische titel in een OR.
Ja, had één piekseizoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')