quote:KNWU stelt onderzoekscommissie in
Toegevoegd: dinsdag 6 nov 2012, 23:05
De KNWU gaat een onderzoekscommissie instellen die het dopinggebruik in de wielersport in Nederland in kaart moet brengen. De commissie wordt eind deze maand geinstalleerd en zal uiterlijk 1 juli rapport uitbrengen.
Renners en begeleiders die meewerken met het onderzoek en schuld bekennen, kunnen volgens de commissie rekenen op strafvermindering. Dit zal nog wel met het mondiale anti-dopingagentschap WADA moeten worden kortgesloten.
Aanvankelijk onderzocht de KNWU of het mogelijk was een waardheidscommissie in te stellen, maar aan het verklaren onder ede zaten te veel juridische haken en ogen.
zo lijkt het wel, wiki is er niet echt duidelijk over.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:56 schreef Steven184 het volgende:
Tot wanneer was Rogge eigenlijk arts? Tot '89 toen hij het sportbestuur inging?
Uit 1991, Post had in ieder geval geen voorspellende blik.quote:Het invoeren van de knipkaart' klinkt Peter Post, directeur sportif van Panasonic, als muziek in de oren. „Dit laat zien dat ik al jaren een trendsetter ben. In mijn ploeg zijn de belangrijkste renners vrij in het samenstellen van hun programma, zodat ze er zelf zorg voor kunnen dragen dat ze niet overbelast worden door te veel wedstrijden te rijden." Als de plannen van Verbruggen werkelijk doorgezet worden, moet de doping-controle er in de optiek van Post ook aan geloven. „Ik ben er een fervent voorstander van om tijdens de medische controles het bloed van de renners te laten controleren. Zo gaan we een heleboel narigheid uit de weg en staan we aan de wieg van een schone wielersport." Hennie Kuiper, die met een relatief gezien 'kleine' ploeg moet werken, is minder enthousiast: „Op deze manier haal je de angel uit de competitie in het voorseizoen, wanneer gestreden wordt om de wild cards voor de Tour de France. Maar Hein Verbruggen heeft de laatste jaren al veel goeds gedaan voor de wielersport. Dus vertrouw ik er op dat het met deze plannen op termijn ook wel zo zal zijn."
Bertus Fok in 1989 die aangeeft dat ondersteuning wel noodzakelijk is om de TDF uit te rijden maar dat zoiets niet direct inhoudt dat je doping moet gebruiken.quote:LUXEMBURG Bertus Fok windt er geen doekjes om. Het beroep van wielrenner is ongezond. Zoals jouwens, geen enkele vormn&QMitopsport .gezond kan zyn.ii ininw 910191(1 sfistif , Fok weet waarover, hij praat, want als soigneur (verzorger) van de PDM-ploeg waakt hij met de zorg van een pas bevallen moeder over het welzijn van coureurs. Wat die renners in bijvoorbeeld een Tour de France moeten doen, is eigenlijk abnormaal. Drie weken achter elkaar op die fiets kruipen en elke dag maar weer inspanningen leveren, die echt slopend zijn te noemen. Als je dat zo ziet, denk je wel eens: hoe is het mogelijk dat ze zo snel herstellen? Ik heb daar af en toe mijn twijfels over, dat mag je rustig weten." Volgens Fok is het uitgesloten, dat een renner een Tour geheel naturel kan rijden. Tenminste als-ie wil winnen." Het klinkt schokkend. Doping is dus bittere noodzaak? Die suggestie is echter pertinent onjuist, weert Fok af. Als ik zeg, dat je een Tour niet naturel kunt rijden, bedoel ik dat een renner versterkende middelen nodig heeft tijdens zon ronde. En dan denk ik niet aan doping, maar aan extra voedingstoffen met een toegevoegde waarde. Als "bijvulling voor het eten dat je in de Tour krijgt." ~ Het Tour-eten is gewoon slecht en volstrekt onvoldoende voor een renner. We hebben jaren gehad, dat we elke dag hetzelfde kregen: spercieboontjes met gegrild vlees en zo. Dat is niks natuurlijk. Daarom geven wij altijd extra voeding. Speciaal eten, met de nodige voedingsstoffen, die ervoor zorgen, dat renners snel herstellen. Met alleen de maaltijden, die je in de hotels krijgt, red je het simpelweg niet. Die renners verbruiken zoveel calorieën, dat daar niet tegen te eten valt. Dat moet je met vloeibare middelen aanvullen. Gelukkig heb je tegenwoordig goed uitgedokterde sportvoeding."
quote:Nelissen wordt geïntimideerd na dopingonthulling
AD Sportwereld
Dopinggebruik van wielrenners beheerst het nieuws. Wat gebeurt er achter de schermen? Er is angst, onduidelijkheid en ook leedvermaak onder coureurs die nooit gebruikten.
Hij wordt naar eigen zeggen geïntimideerd, gekleineerd en hij staat onder bescherming van de Dopingautoriteit: Danny Nelissen. Zijn dopingbiecht van het afgelopen weekeinde is niet bepaald geruisloos aan de wielerwereld voorbij gegaan.
'Ik kan en wil er verder niet op ingaan, maar het is serieus', zegt de oud-prof, die sinds zaterdag 'man en paard' noemt over doping tijdens zijn eigen loopbaan. Daarmee doorbreekt de Limburger de zwijgplicht (omerta), net als Thomas Dekker gaat doen.
Paniek
Het voedt de paniek en de zorgen die onder (voormalige) wielrenners leven. Een oud-prof die anoniem wil blijven verklaart tegenover AD Sportwereld dat hij de laatste tijd veel meer contact met zijn voormalige collega's heeft dan voorheen. 'Wie weet wat, wie gaat wanneer biechten? Wie moet het eerste, wie kan wachten, welke journalist is waar naar aan het graven, daar gaat het over in die telefoongesprekken.'
Stoer
Er heerst, verzekert de oud-renner, in die kringen veel onvrede over coureurs die anderen bij hun biecht betrekken. 'Maar Lance Armstrong, die niets over anderen zegt, dat is echt een held. Hij is gewoon stoer. Anderen noemen, dat doe je niet.'
Bij de Vereniging van Beroepswielrenners (VVBW) krijgen ze veel telefoontjes van bezorgde (oud-)renners. 'Inmiddels leeft onder de meeste leden de overtuiging dat de sport alleen verder kan als het verleden duidelijk wordt, maar dan wel zonder consequenties. Echt, dan hoor je het meeste', stelt voorzitter John van den Akker.
Armstrong een held noemenquote:
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)bruik-bij-ONCE.dhtmlquote:Bij de in 2003 gestopte wielerploeg ONCE werd dopinggebruik georganiseerd door toenmalig sportief directeur Manolo Saiz. Dat heeft de Duitse ex-renner Jorg Jaksche onder ede verklaard aan het Amerikaanse antidopingagentschap USADA in het kader van het onderzoek tegen Lance Armstrong.
Jaksche reed voor ONCE tussen 2001 en 2003, een ploeg waar in de jaren '90 onder meer ook Erik Breukink, Johan Bruyneel, Alex Zülle en Laurent Jalabert voor reden. 'Sainz verplichtte ons medicijnen te slikken zonder ons te zeggen waar ze voor dienden. Teamdokter Pedro Celaya gaf ons de producten. Ook hij wilde niet zeggen wat we namen.'
Sainz was volgens Jaksche ook de persoon die hem in contact bracht met dokter Eufemiano Fuentes. Sainz en Fuentes zijn twee van de hoofdbeklaagden in het proces gelinkt aan Operacion Puerto dat maandag in Madrid begint. Jaksche is daarvoor opgeroepen als getuige. Hij erkende bij Fuentes klant te zijn onder de codenaam 'Bella'.
Jaksche getuigde al eerder over georganiseerd dopinggebruik bij Telekom en T-Mobile (1999-2000). In 2007 zette hij een punt achter zijn carrière.
Hij noemt speciale voedingsstoffen, welke zijn dat dan? isostar?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:05 schreef Ericr het volgende:
[..]
Uit 1991, Post had in ieder geval geen voorspellende blik.
[..]
Bertus Fok in 1989 die aangeeft dat ondersteuning wel noodzakelijk is om de TDF uit te rijden maar dat zoiets niet direct inhoudt dat je doping moet gebruiken.
Niettemin heeft hij het over voedingsstoffen. Je kunt op geen enkele manier testosteron een voedingsstof noemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hij noemt speciale voedingsstoffen, welke zijn dat dan? isostar?
volgens mij bedoelt Fok met doping prestatie verbetert, terwijl een lage dosis testo voorkomt dat je ziek wordt, ipv dat het prestatie bevorderend werkt, dus ziet hij dat niet als doping.
daar kan hij best testo mee bedoelen in 1989, hij noemt het beestje logisch gezien in 1989 niet bij zijn naam, dan was de hel losgebrokenquote:bedoel ik dat een renner versterkende middelen nodig heeft tijdens zon ronde
En als je de zin erachter leest, dan kan hij geen testosteron bedoelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar kan hij best testo mee bedoelen in 1989, hij noemt het beestje logisch gezien in 1989 niet bij zijn naam, dan was de hel losgebroken
Dan moet hij die woorden gebruiken en niet versterkende middelen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En als je de zin erachter leest, dan kan hij geen testosteron bedoelen.
Hij zegt toch echt heel duidelijk dat als je de tour wilt winnen, je doping moet gebruiken, maar dat het voor uitrijden niet noodzakelijk is om doping te gebruiken, maar wel goede voeding.
Haha, ik kan me ook haast niet voorstellen dat er nog ploegen zijn die in deze tijd hotelvoer eten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niettemin heeft hij het over voedingsstoffen. Je kunt op geen enkele manier testosteron een voedingsstof noemen.
Heb je wel eens in franse hotels gegeten? Het type hotels waar de renners in zaten, heb ik ook wel in gezeten. En op het eten daar, kun je de tour niet rijden. Dat is de reden dat de meeste ploegen tegenwoordig zelf een kok meenemen.
Ontbijt in veel franse hotels bestaat b.v. vaak uit koffie, een croissantje, een kwart stokbroodje, wat kaas en een bakje yoghurt..
Hij heeft het ook niet over speciale voedingsstoffen, maar hij zegt "extra voedingsstoffen met een toegevoegde waarde." Bij sommige van die hotels kan dat al betekenen dat 'ie zoiets simpels meeneemt als muesli, of voor het avondeten pasta met een behoorlijke saus.
De franse keuken heeft internationaal een goede naam, maar alleen de dure restaurants kunnen dat waarmaken. In het gemiddelde hotel in Frankrijk is het eten ronduit matig. Zeker in hotels in de Pyreneën en Alpen, kan ik je uit ervaring vertellen.
We hadden het dan ook over 1989.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Haha, ik kan me ook haast niet voorstellen dat er nog ploegen zijn die in deze tijd hotelvoer eten.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zie Boogerd al zitten. Met een stemvervormer 'Nelis' bellen.
hoe kom je daar bij?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef alpeko het volgende:
Kennelijk moet ik ook aan de testo als ik iedere dag op de fiets stap? Quatsch.
Kokers, neoton cluphos, glucocorticoid steroiden, epargriseovit, creatergyl pernamon, bentelan, testo en volgens de volkskrant ook een bloedtransfusie. Misschien kan Ericr het een beetje duiden, maar dat het niet zomaar wat gerommel was lijkt me vrij duidelijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 02:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo'n 300 posts later inderdaad een briefje met de bevestiging van het Testo gebruik, Maar het is toch al meer dan 20 jaar bekend dat PDM daar als herstelmiddel mee experimenteerde. Ging je echt niet harder van fietsen.
Trouwens best wel knap dat buzz zwaar verontwaardigd is door een suggestieve opmerking en niet eens aan het einde van zijn zin geraakt zonder zelf exact hetzelfde te doenquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kokers, neoton cluphos, glucocorticoid steroiden, epargriseovit, creatergyl pernamon, bentelan, testo en volgens de volkskrant ook een bloedtransfusie. Misschien kan Ericr het een beetje duiden, maar dat het niet zomaar wat gerommel was lijkt me vrij duidelijk.
Interessant. Pleit wel voor Lemond.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef wimderon het volgende:
Artikeltje uit de LA Times van 1989:
http://articles.latimes.com/1989-07-25/sports/sp-95_1_greg-lemond
Lemond , die toch in 1990 de Tour nog won, raakte vanaf 1991 toch ook echt vrij onlogisch ver achterop tov de Tourtoppers. In feitelijk dezelfde periode waarin bv Edwig Van Hooydonck ook opeens niet meer met de besten in de Vlaamse klassiekers meekon (en dat niet omdat hij trager de hellingen opreed dan in de jaren dat hij won, maar omdat de anderen opeens 5 km/h sneller reden dan vroeger) ...quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Interessant. Pleit wel voor Lemond.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lemond kon tot een paar weken voor de Tour van 1989 ook nergens volgen, maar vond gelukkig wat magische tabletjes tegen zijn ijzertekort. Zullen wel in de brievenbus van Jose De Cauwer hebben gezeten, naast de wespen en het schapenbloed voor de ploegmaats.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lemond kon tot een paar weken voor de Tour van 1989 ook nergens volgen, maar vond gelukkig wat magische tabletjes tegen zijn ijzertekort. Zullen wel in de brievenbus van Jose De Cauwer hebben gezeten, naast de wespen en het schapenbloed voor de ploegmaats.
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]De Belga-Sport documentaire over die Tour en die maffia-ploegbaas is trouwens gewéldig ...
Hilarische passages over hoe de betaling van die prestatiebonussen in cash werd voldaan. Ik geloof ook dat Lemond in die docu iets zei in de trant van: waar het geld vandaan komt, zal me een worst wezen. Het kan drugsgeld zijn, als ik ze maar uitbetaald krijg.quote:
Ze zijn ook maanden niet betaald geweest en uiteindelijk na veel dreigen kon Lemond midden de nacht zijn winstpremie komen ophalen bij de "zakenman" thuis. Ik geloof dat hij toen met een paar miljoen aan Belgische Frank ( 1 Euro = 40 Frank) die cash in vuilniszakken verpakt op tafel werden gesmeten als een hazewind vertrokken is ...quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Hilarische passages over hoe de betaling van die prestatiebonussen in cash werd voldaan. Ik geloof ook dat Lemond in die docu iets zei in de trant van: waar het geld vandaan komt, zal me een worst wezen. Het kan drugsgeld zijn, als ik ze maar uitbetaald krijg.
Weet je dat zeker?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft zelf toegegeven testo gebruikt te hebben.
Sarsaparilla plant, als testobooster, voor zijn prestaties na zijn ongeluk of hij de waarheid sprak? misschien was het wel syntho testo.quote:
heb jij het zelf geprobeerd?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef debeterebob het volgende:
[..]
En verder komt me je riedeltje bekend voor
je ballen, jaquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:55 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik zag een beetje blauw na zo'n salsaparillakuurVerder niks gemerkt.
Zijn zijn balletjes nog niet ingedaald?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren heeft THEFXR voor het eerst het woord testo gezien in het artikeltje van de volkskrant en sindsdien moet het in iedere post minstens 4 maal voorkomen
knutselbeer komt ook weer eens rellenquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gisteren heeft THEFXR voor het eerst het woord testo gezien in het artikeltje van de volkskrant en sindsdien moet het in iedere post minstens 4 maal voorkomen
Vooral de zin , "als hij doping gebruikte op de manier zoals het door zijn teammaats verteld wordt" , alsof hij of all people niet weet hoe Lance doping gebruikte ...quote:Ferrari: "Armstrong had die doping niet nodig"
Dokter Michele Ferrari, een spilfiguur in de dopingzaak rond Lance Armstrong, denkt dat het dopinggebruik van de Amerikaan weinig verschil maakte. "Lance had veel meer talent dan de anderen", zegt hij.
"In het interview met Oprah Winfrey zei Lance dat hij zijn zeven Tour-zeges niet had kunnen behalen zonder testosteron, epo en bloedtransfusies. Ik denk dat hij mis is", zegt de Italiaan op zijn blog.
"Als hij doping gebruikte op de manier zoals het door zijn ex-teammaats verteld wordt, kon dat hooguit een placebo-effect teweegbrengen. Ze gebruikten maar kleine hoeveelheden testosteron die verdund waren in olijfolie. Op die manier verbeter je je prestaties en recuperatievermogen niet."
Over epo: "Dat zal maar tot een verbetering van de prestaties van 5 tot 6 procent geleid hebben." Ferrari ondersteunt zijn beweringen met wetenschappelijke verwijzingen.
"Zonder doping had Armstrong zijn zeges ook behaald. Lance had ook veel meer talent dan de anderen."
Dat blijkt dan wel ja, dat het ook daar niet zomaar een beetje "gerommel" was met uitsluitend het doel om sneller te kunnen herstellen zoals ik lange tijd gedacht heb. En Theunissen vind ik een geweldige kerel, maar ik heb hem nooit op z'n blauwe ogen geloofd. Daarnaast denk ik nog steeds dat na de Intralipid affaire er een paar renners gedacht hebben, tot hier en niet verder. Dat blijkt b.v. aardig uit de prestatie curve van Breukink, die volgens mij hierna niet echt wereldschokkende prestaties op het asfalt gelegd heeft. Bij Boogerd heb ik een soort gelijk gevoel. De keien uit de straat rijden en op enig moment of niet dezelfde middelen gebruiken, of het gebruik geminiseerd of geheel terzijde geschoven. Daarom zou het wel eens zo lang kunnen duren vóórdat hij met een bekentenis komt. Stom, want hoe langer hij wacht hoe ongeloofwaardiger hij wordt. Daarnaast is het ook niet ondenkbaar dat Boogerd denkt, laten al die zittende ploegleiders uit de echt "vuile" tijd nu eerst maar eens met een openbaring komen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Kokers, neoton cluphos, glucocorticoid steroiden, epargriseovit, creatergyl pernamon, bentelan, testo en volgens de volkskrant ook een bloedtransfusie. Misschien kan Ericr het een beetje duiden, maar dat het niet zomaar wat gerommel was lijkt me vrij duidelijk.
SoK is heel goed in het verdraaien van de feiten uit een quote of een quote uit z'n verband te trekken, zeker wanneer de corruptie van onze zuiderburen ter sprake wordt gebracht. Maar inhoudelijk op feiten reageren zie ik helaas slechts zelden. Bang om afgeschoten te worden? En om dan toch nog even inhoudelijk te reageren: Mijn zgn suggestieve opmerking is wel op dezelfde harde feiten gebaseerd als die waarin door een ieder vraagtekens worden gezet bij de prestaties van middelmatige profs die het volgende seizoen ineens de keien uit de straat rijden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Trouwens best wel knap dat buzz zwaar verontwaardigd is door een suggestieve opmerking en niet eens aan het einde van zijn zin geraakt zonder zelf exact hetzelfde te doen.
Bron?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heeft zelf toegegeven testo gebruikt te hebben.
twitter:richard_conway twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:10:32At UCI commission meeting. Lead counsel says it has met with "omerta" and without amnesty for witnesses evidence over doping will be limited reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:08:54The UCI commission has "encountered its own version of the code of silence" when it approached witnesses, says its counsel. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:10:56Without an amnesty or truth or reconciliation process it has become clear that witnesses and stakeholders wouldn't provide evidence. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 11:41:26Malcolm Holmes, one of 3 person commission, says UCI has not provided a single document despite promising full co-operation. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:19:19UCI makes explicit that it wants the Commission to be suspended. Commission says it wants to see the documents. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:22:58UCI commission is effectively refusing to be disbanded. Says it will take an extra week to look at the documents. reageer retweet
twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:25:30UCI QC: "We're not trying to kill this inquiry! We set you up." Commission chair Sir Philip Otton: "Now you're trying to knock us down" reageer retweet
UCI en de eigen onafhankelijke commissie ruziën tijdens een persco.twitter:owen_g twitterde op vrijdag 25-01-2013 om 12:26:37"We're not the bad guys here," says UCI QC Ian Mill - the issue is one of duplication and cost. reageer retweet
de UCI die onderzoeken tegenwerkt, opdoeken die UCIquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef marcodej het volgende:
UCI en de eigen onafhankelijke commissie ruziën tijdens een persco.Slotconclusie is dus dat de commissie nauwelijks verder is gekomen door de omerta en het weigeren van de UCI om documenten door te passen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Het is te stil rondom Boogie.![]()
Sterk blijven Boogerd, niet bekennen voor iets wat je niet hebt gedaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
jouw held gaat ook bekennen, gewoon een kwestie van tijd, moet hij wel gaan verhuizen, want ik vermoed dat die belgen, de bakstenen door de ruiten bij hem gooien.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:12 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Het is te stil rondom Boogie.![]()
Sterk blijven Boogerd, niet bekennen voor iets wat je niet hebt gedaan!
Maar ja, hij hetzelfde gezegd als Andy als hij hem wel was voorgebleven?quote:'Armstrong krijgt wat hij verdient'
HOOFDDORP - Bradley Wiggins voelt geen mededogen met Lance Armstrong. De Texaan bekende vorige week in een interview met Oprah Winfrey zijn jarenlange dopinggebruik.
© ANP
"Het was heel moeilijk om naar te kijken. Hij had zich zolang ingegraven, zolang vol overtuiging alles ontkend. Het is verschrikkelijk voor de sport", vertelt de Tourwinnaar van 2012 aan The Guardian en de BBC.
"Naarmate het interview vorderde, werd ik boos. Ik had dezelfde emoties als iedereen die het interview volgde. Hij krijgt nu wat hij verdient. Ik voelde geen enkele sympathie voor hem."
"Gelukkig is er hoop, want ik won vorig jaar de Tour. Ik zal met mijn zoon nooit een conversatie moeten voeren zoals Armstrong wel moest doen. Daar ben ik ongelooflijk trots op."
Armstrong was jarenlang het idool van Wiggins. "Een van mijn favoriete koersen was altijd het WK van 1993, dat hij won. In mijn puberteit zag ik hem al die mooie wedstrijden winnen. Ook zijn Tourwinst in 1999 was een grote inspiratie voor mij."
Clean
Wiggins is nog het meest van slag door Armstrongs bewering dat hij tijdens de Tour de France van 2009, waarin hij als derde finishte, wél clean reed.
"Ik dacht: je liegt, lul. De man die in 2009 de ene week grote moeite had in de rit naar Verbier en die een week later tijd op me pakte op de Mont Ventoux was niet dezelfde. Ik geloof niets meer wat er uit zijn mond komt. Hij heeft mij bestolen van een podiumplaats, want ik werd vierde in die Tour.”
in de biblio wel, maar of er een online krantenarchief is te benaderen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je het artikel nog, of is het nog ergens na te lezen?
idd, vuile hypocriet dat het is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Beetje jammer alleen dat Wiggins zelf ook niet schoon is.
Ik ben AICAR wel eens tegengekomen in onderzoeken naar behandelingsmethoden van Complex I def. waarbij AICAR zou zorgen voor verhoging van mitochondriële biosynthese.quote:
Oh juistquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik ben AICAR wel eens tegengekomen in onderzoeken naar behandelingsmethoden van Complex I def. waarbij AICAR zou zorgen voor verhoging van mitochondriële biosynthese.
Het zal niet de invloed hebben op de sport vergelijkbaar met wat epo heeft gedaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik ben AICAR wel eens tegengekomen in onderzoeken naar behandelingsmethoden van Complex I def. waarbij AICAR zou zorgen voor verhoging van mitochondriële biosynthese.
Het "ademen" in de cel zelf gebeurd in de mitochondriën.quote:
Dat denk ik ook niet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:52 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Het zal niet de invloed hebben op de sport vergelijkbaar met wat epo heeft gedaan.
ah fijn een begrijpelijke uitlegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:47 schreef No-P het volgende:
[..]
Hehe, ik wist het ook niet meer precies en dan is het helemaal moeilijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |