http://www.nu.nl/sport/2110771/andre-agassi-geeft-doping-toe.htmlquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:07 schreef Wombcat het volgende:
Agassi gaan toch ook geruchten van dopinggebruik over ?
Tnxquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:10 schreef pullup het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/2110771/andre-agassi-geeft-doping-toe.html
quote:De nu 39-jarige Amerikaan is zelfs een keer positief bevonden bij een dopingcontrole, maar Agassi wist de tennisassociatie ATP door leugens op het verkeerde been te zetten en openbaarmaking van de uitslag te voorkomen.
Crystal meth lijkt me niet echt prestatiebevorderend?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:10 schreef pullup het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/2110771/andre-agassi-geeft-doping-toe.html
Is volgens mij wel eens een olympische medaille winnaar geweest (snowboarder) die het weer moest inleveren vanwege een positieve test op cannabisquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Crystal meth lijkt me niet echt prestatiebevorderend?
quote:'Schorsing dreigt voor Spekenbrink'
Er dreigt een schorsing voor manager Iwan Spekenbrink van de Nederlandse wielerploeg Argos-Shimano. Hij blijkt op de hoogte te zijn geweest van het dopinggebruik door ploegleider Rudi Kemna, maar Spekenbrink heeft dit verzwegen. Dit is tegen de regels van de code van het mondiale antidopingbureau WADA.
'Ik ga me zeker in deze zaak verdiepen', aldus directeur Herman Ram van de Dopingautoriteit zaterdag tegen het AD.
Kemna bekende eerder deze week dat hij tijdens zijn loopbaan epo gebruikte. Spekenbrink hoorde dit al in 2008. De overtreding van het dopingreglement was toen nog niet verjaard. Voor het verzwijgen van een dopingovertreding staat een maximale schorsing van twee jaar.
Nog een geluk dat Bjarne Riis niet op de hoogte was van z'n eigen dopinggebruik dan ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:22 schreef Steven184 het volgende:
De belangrijkste bezigheid van de heer Ram op dit moment:
[..]
Nieuws is het onderzoek dat blanco in gaat stellen naar hem.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:31 schreef Szura het volgende:
LL Sanchez in NRC vandaag, klant bij Fuentes. Dat is toch ook al oud nieuws?
Volgens zijn manager is hij onschuldig.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nieuws is het onderzoek dat blanco in gaat stellen naar hem.
Dan kunnen we het onderzoek wel stoppen. Opgelostquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Volgens zijn manager is hij onschuldig.
Niets aan het handje dus.twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:33:35Verder wordt Sánchez ook in verband gebracht met dopingartsen Ferrari (2007), Losa (2009) en opnieuw Fuentes & co (2011). reageer retweet
Maar achter die initialen stond toch ook al wat hij precies nam?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:33 schreef Ereinion het volgende:
Zijn initialen kwamen wel voor in het Fuentes-dossier (zoals Contador), maar wat NRC hier doet is hem linken aan de code Huerta, en geeft aan wanneer hij bloeddoping heeft gebruikt. Dat is wel nieuw.
Nee, achter die initialen stond net zoals bij Contador 'niets, of hetzelfde als Jaksche'. Geen bewijs dat er dus daadwerkelijk doping is gebruikt, en er werd in dat document ook over andere middelen gesproken dan bloeddoping.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:36 schreef Szura het volgende:
[..]
Maar achter die initialen stond toch ook al wat hij precies nam?
2011 Fuentes is dan wel weer nieuw. Is hier wat meer informatie over?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan kunnen we het onderzoek wel stoppen. OpgelostNiets aan het handje dus.twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:33:35Verder wordt Sánchez ook in verband gebracht met dopingartsen Ferrari (2007), Losa (2009) en opnieuw Fuentes & co (2011). reageer retweet
Is niet nieuw hoor. In Operacion Galgo kwam naar voren dat Sanchez (of zijn vrouw blijkbaar) contact opgenomen heeft met Alberto Leon om een ontmoeting te regelen met Fuentes, dit was al eerder bekend. Alberto Leon heeft later zelfmoord gepleegd, en het onderzoek is vast blijven zitten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:39 schreef OProg het volgende:
[..]
2011 Fuentes is dan wel weer nieuw. Is hier wat meer informatie over?
Dank je. Dit heb ik dan echt helemaal gemist indertijd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:40 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Is niet nieuw hoor. In Operacion Galgo kwam naar voren dat Sanchez (of zijn vrouw blijkbaar) contact opgenomen heeft met Alberto Leon om een ontmoeting te regelen met Fuentes, dit was al eerder bekend. Alberto Leon heeft later zelfmoord gepleegd, en het onderzoek is vast blijven zitten.
http://www.cyclingnews.co(...)contact-with-fuentes
twitter:TourDeJose twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:43:46Next NRC doping revelation. Puerto Code name Huerto is LL Sanchez. One of Blanco’s DS’s: “LL contract renewal was a mistake. He’s a risk.” reageer retweet
De omgekeerde wereldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:22 schreef Steven184 het volgende:
De belangrijkste bezigheid van de heer Ram op dit moment:
[..]
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 12:56:56De identiteit van Huerto is af te leiden uit telefoontaps uit het Dossier Puerto. Fuentes vertelt tegen compagnon Labarta dat Huerto... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 12:57:30... 25 seconden te laat was bij de proloog van de Ronde van Catalonië in 2006. In een andere telefoontap zeggen ze dat Huerto renner is... reageer retweet
twitter:thijszonneveld twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 12:58:37... van Liberty Seguros. In onder meer dit artikel is terug te lezen welke Liberty-renner te laat kwam bij de start. http://t.co/bTmeUV1V reageer retweet
http://www.nu.nl/sport/30(...)nwaarschijnlijk.htmlquote:Gesprek Armstrong en USADA 'onwaarschijnlijk'
HOOFDDORP - Lance Armstrong wil meer uitgebreid over doping in het wielrennen praten, maar waarschijnlijk niet met het Amerikaanse antidopingbureau USADA.
Dat hebben de advocaten van de Texaan laten weten aan USADA, zo bericht The Associated Press vrijdag (Amerikaanse tijd).
Het persbureau heeft communicatie tussen beide kampen onder ogen gekregen, waaruit blijkt dat Armstrong en het Amerikaanse antidopingbureau nog steeds op zeer gespannen voet leven.
Vorig jaar bracht USADA een rapport naar buiten waarin duidelijk werd dat de voormalig wielrenner doping gebruikte tijdens zijn loopbaan. Een reactie bleef lang uit, maar in een interview met Oprah Winfrey legde hij toch een bekentenis af.
USADA wil dat Armstrong onder ede met het bureau gaat praten om het wielrennen 'schoon te maken'. De advocaten van de Amerikaan reageerden dat ze liever praten met wielrenunie UCI of het mondiale antidopingbureau WADA.
"Waarom zouden wij gaan praten met USADA?", vroeg Armstrongs advocaat Tim Herman zich af. "Zij zijn niet geïnteresseerd in het schoner maken van het wielrennen."
Deadline
USADA heeft Armstrong een deadline gesteld voor een eventueel gesprek. Het bureau wil voor 6 februari weten of de renner bereid is mee te werken en volledig openheid wil geven over zijn gebruik van verboden middelen.
Dat zegt directeur Travis Tygart in een interview met de Amerikaanse zender CBS. Tygart heeft Armstrong een brief geschreven met zijn voorstel.
Armstrong zei tegen Winfrey dat hij bij zijn comeback in 2009 niets meer gebruikte. Maar Tygart bestrijdt dit. ''Zijn bloedtesten in 2009 en 2010, het kan niet anders dan doping zijn geweest'', aldus Tygart.
Hij heeft het licht gezien.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/30(...)nwaarschijnlijk.html
Let op het vetgedrukte. En waarom zou ik geloven dat Armstrong geïnteresseerd is in het schoner maken van wielrennen.Jarenlang zichzelf en anderen volgestopt, keihard ontkend en nu het uitgekomen is, heeft 'ie opeens het belang van het wielrennen op het oog. Yeah, right.
Ach ja, ook getraind door Gil Reyes, die niet bepaalde de beste reputatie heeft. Reyes was trouwens tevens degene die Fernando Verdasco begeleidde naar zijn superrun op de Australian Open in 2009quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:12 schreef Ericr het volgende:
Agassi, de man die tijdens zijn carrière aan de crystal meth zat. Dan kan je volgens mij toch beter aan een bloedzak hangen of wat ampullen EPO gebruiken.
Op welke feiten is dit gebaseerd? Toch niet dat de tour niet "schoon" gereden kan worden, dit is voor mij nog steeds een aanname!quote:
ik ga gewoon met iemands mening mee, waarom quote je hem dan niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:45 schreef nabroer het volgende:
[..]
Op welke feiten is dit gebaseerd? Toch niet dat de tour niet "schoon" gereden kan worden, dit is voor mij nog steeds een aanname!
Ok, sorry, maar jij bent degende die het stelligst is met deze mening! En degene die ik serieus neem, ondanks dat ik nog geen feiten heb gezien. Daarom.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik ga gewoon met iemands mening mee, waarom quote je hem dan niet?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:11 schreef nabroer het volgende:
[..]
Ok, sorry, maar jij bent degende die het stelligst is met deze mening! En degene die ik serieus neem, ondanks dat ik nog geen feiten heb gezien. Daarom.
Stray-Gundersen gaf dit al eerder aan. Maar toen zei Harmpje Kuipers dat die waarden niet hoefden te kloppen omdat ze net in het vliegtuig gezeten hadden ofzo.quote:"Ook dopinggebruik in schaatsen"
Toegevoegd: zaterdag 26 jan 2013, 17:13
Update: zaterdag 26 jan 2013, 17:26
Volgens Jim Stray-Gundersen, voormalig lid van de medische commissie van de ISU, is ook in het schaatsen jarenlang doping gebruikt.
"Ik weet zeker dat tussen 1988 en 2006 olympische medailles zijn gewonnen met behulp van doping", stelt de Amerikaan, die als arts van de Amerikaanse en de Noorse olympische ploeg diverse keren op de Spelen aanwezig was.
Ook stond hij aan de wieg van een methode om bloeddoping op te sporen.
"Ook medaillewinnaars"
"Ik kan niet zeggen welke sporters of hoeveel er gebruikt hebben, maar ik weet dat er ook medaillewinnaars bij zitten. Tien tot vijftien procent van de schaatsers had in die periode afwijkende bloedwaarden."
Onze Harm heeft overal een verklaring voorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stray-Gundersen gaf dit al eerder aan. Maar toen zei Harmpje Kuipers dat die waarden niet hoefden te kloppen omdat ze net in het vliegtuig gezeten hadden ofzo.
Hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.wybrendeboer.n(...)haatsen-het-grootst/
Hier dus, al in 2000...
Die passage ook over de Tour van 1999quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:11 schreef marcodej het volgende:
http://www.wybrendeboer.n(...)haatsen-het-grootst/
Hier dus, al in 2000...
Lachwekkend. En die Kuipers die met allerlei kutexcuusjes komtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:15 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Die passage ook over de Tour van 1999
Moet in de doofpot blijven aangezien al die clubs ook nog overeind gehouden worden door de Spaanse overheid.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:28 schreef Alleskids het volgende:
wanneer wordt het (Spaanse) voetbal deel van het Fuentes- onderzoek ingesteld? Er zijn een aantal klanten bekend van de doping arts, waarvan maar de helft in de leeuwenkuil wordt gegooid, de andere helft, wordt angstvalig beschermd.
Spaanse wielerprijzen inleveren is lang zo erg blijkbaar niet als Spaanse voetbalprijzen ite moeten inleveren.
Over enkele ogenblikken in het sportjournaal op 1.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Stray-Gundersen gaf dit al eerder aan. Maar toen zei Harmpje Kuipers dat die waarden niet hoefden te kloppen omdat ze net in het vliegtuig gezeten hadden ofzo.
LeMay, Van Gennip, Koss?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Wie zijn de grootse verdachten? Romme, Postma, Ritsma en Uytdehaage?
Yep, al denk ik dat sprinters (LeMay) niet zoveel aan EPO hebben.quote:
Romme was volgens Nikkels 100% schoon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Nikkels steekt zijn handen in het vuur voor Romme. Sowieso clean dus.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Niet tijdens de wedstrijd, wel tijdens training.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, al denk ik dat sprinters (LeMay) niet zoveel aan EPO hebben.
Romme presteerde nochtans zeer wisselvallig en was eind jaren '90 superieur op de lange afstanden...ik weet het niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Romme was volgens Nikkels 100% schoon.
Koss, SpaarSelect, Van Gennip?
De verklaring: http://nos.nl/video/456228-romme-heeft-nooit-gebruikt.htmlquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Romme presteerde nochtans zeer wisselvallig en was eind jaren '90 superieur op de lange afstanden...ik weet het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |