Vervolg opquote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Wellicht dat die vlieger enkel opgaat wanneer je pa geen Gerrie Tokkie heet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
met mijn pa deelde ik dat soort dingen wel ... die zal het wel met ma gedeeld hebben
Een biertje met je vader drinken is Tokkie gedragquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat die vlieger enkel opgaat wanneer je pa geen Gerrie Tokkie heet.
Is fake. Het account geeft ook #parodie aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:47 schreef corkydiggles het volgende:
mr. H. Nieuwenhuizen @mrNieuwenhuizen
Namens cliënt pittige brief geschreven aan die knulletjes van GeenStijl. Vermoed dat het ze inmiddels dun door de broek loopt.
https://twitter.com/mrNieuwenhuizen/status/294095785748987907
Denk dat als moet geenstijl wel een wat betere advocaat kan veroorloven, en geenstijl weet als geen betere dat ze als soort van klokkenluider het geen probleem is om materiaal te verwijderen. is toch al viral gegaan.
succes nieuwenhuizen met het verwijderen van de viral gegaande fotos:D
Een biertje is geen big deal nee. Maar je ouders laten weten dat je zo nu en dan xtc gebruikt, is niet iets wat ik openlijk besprak aan de keukentafel nee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een biertje met je vader drinken is Tokkie gedrag
Maar stiekum doen en liegen is bon ton? Echt de Bible-belt he? Achterbakse engnekken.
En toch weten ouders meer over je dan je zelf denktquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een biertje is geen big deal nee. Maar je ouders laten weten dat je zo nu en dan xtc gebruikt, is niet iets wat ik openlijk besprak aan de keukentafel nee.
ow hahah was aan slapen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Is fake. Het account geeft ook #parodie aan.
Het gaat er nu juist om dat driekwart van dat groepje feitelijk niets doet. Op de video is zelfs te zien dat een hoop weglopen. Dat is iets heel anders dan de zaak die jij toonde, nml dat de groep hem actief opsloot. Dat begrijp je toch hopelijk zelf ook wel? Anders heb je nog een heeeele hoop te leren de komende jaren.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:48 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Jup, ben er zelfs al bijna.
Leuk hoor, ergens wat over leren voordat je je muil opentrekt.
Dat zei sp3c dan ook niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een biertje is geen big deal nee. Maar je ouders laten weten dat je zo nu en dan xtc gebruikt, is niet iets wat ik openlijk besprak aan de keukentafel nee.
hij heet Herman en ik heb liever een vader waar je niet zo doodsbang voor bent dat je ertegen begint te liegenquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat die vlieger enkel opgaat wanneer je pa geen Gerrie Tokkie heet.
ik gebruikte nooit XTCquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik was dan ook degene die de voorbeelden gaf.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat zei sp3c dan ook niet.
nee jij was degene die mijn vader een tokkie noemde omdat hij mijn bier betaaldequote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik was dan ook degene die de voorbeelden gaf.
Socrates hoef je niet zo serieus te nemen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:50 schreef De_Guidance het volgende:
En:
'De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe', zei Socrates al in de vijfde eeuw voor Christus. 'Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, heeft geen respect en praat, als ze zou moet werken. Jongeren spreken hun ouders tegen, kletsen in gezelschap, schrokken aan tafel, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders.'
Elke familie is anders, ik heb geen geheimen voor m'n ouders en toen ik puber was eigenlijk ook niet. Ik heb niet verteld over de paddo's tot veel later, maar dat enkel omdat ik wist dat het gevoelig lag bij mn vader, niet vanwege een schuldgevoel ofzo.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk Nederlandse Belgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:47 schreef Friek_ het volgende:
Zijn de overige Marokkaanse daders al gepakt?
Meerderheid wint. Mooi, democratiequote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef corkydiggles het volgende:
poll:
[ afbeelding ]
ben ik het mee eens. JA
Gefeliciteerd. Ik wel. En het onderwerp was; dingen die je eventueel verbergt voor je ouders. Jij was open en eerlijk en een heel braaf kind. Ik ben blij voor je ouders, maar je begrijpt hopelijk het punt dat ik wil maken.quote:
Het signalement en het uiterlijk zegt anders, kereltje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk Nederlandse Belgen.
Nee, ik noemde drinken als een van meerdere zaken die je onder de pet houdt, waarop jij liet weten dat allemaal je pa te delen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee jij was degene die mijn vader een tokkie noemde omdat hij mijn bier betaalde
Als het niet serieus was maar een parodie betekent het nog steeds dat een dergelijk sentiment aanwezig was in de samenleving.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Socrates hoef je niet zo serieus te nemen.
nopequote:Op woensdag 23 januari 2013 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Ik wel. En het onderwerp was; dingen die je eventueel verbergt voor je ouders. Jij was open en eerlijk en een heel braaf kind. Ik ben blij voor je ouders, maar je begrijpt hopelijk het punt dat ik wil maken.
Hm. De meeste namen niet overigens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het signalement en het uiterlijk zegt anders, kereltje.
en dus was mijn pa een tokkiequote:Op woensdag 23 januari 2013 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik noemde drinken als een van meerdere zaken die je onder de pet houdt, waarop jij liet weten dat allemaal je pa te delen.
Dat er zaken zijn die je die verborgen houdt voor je ouders.quote:
Niet zeuren als je onterecht een steen door je ruit krijgt uiteraard.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Meerderheid wint. Mooi, democratie
dat heeft niets met democratie te makenquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:51 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Meerderheid wint. Mooi, democratie
Ja, en nu? Wat wil je hier nu mee?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:50 schreef De_Guidance het volgende:
Mensen die denken dat dit nieuw is.
In de Romeinse tijd in Rome waren er groepjes jongeren die argeloze voorbijgangers aanvielen en soms zelfs doden.
Waren vaak zonen van rijke Romeinen.
En:
'De jeugd van tegenwoordig houdt van luxe', zei Socrates al in de vijfde eeuw voor Christus. 'Ze heeft slechte manieren, veracht alle gezag, heeft geen respect en praat, als ze zou moet werken. Jongeren spreken hun ouders tegen, kletsen in gezelschap, schrokken aan tafel, slaan hun benen over elkaar en tiranniseren hun ouders.'
Ik chargeer. O wee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
en dus was mijn pa een tokkie
das toch raar
1 van de 9 is marokkaansquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je loopt achter, namen zijn al bekend.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:52 schreef Friek_ het volgende:
[..]
dat er zaken zijn die JIJ verborgen hield voor je oudersquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er zaken zijn die je die verborgen houdt voor je ouders.
typischquote:
J. N. en A.N. zien er ook anders bijzonder Afrikaans uit.quote:
Aan die mensen laten zien dat het niet nieuw is. Af en toe zie ik erg romantiserende reacties terug waar gesteld wordt dat er vroeger wel respect was.quote:
Wie? Voornamen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
J. K. en A.T. zien er ook anders bijzonder Afrikaans uit.
Barbaars gedrag heeft altijd een 'reden' nodig. Elke keer als ik het slachtoffer van zinloos geweld was (toch leuk om met zoiets ervaring te hebben...), was ik ook 'schuldig' aan van alles volgens de daders (het zijn er altijd meer dan 1). Veel mensen zijn simpelweg op zoek naar het excuus, ook de zogenaamde brave burgers. De vingers jeuken om de jongens een lesje te leren, wat is er nou leuker dan geweld wat je voor jezelf kan goedkeuren!quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef djenneke het volgende:
Wat wel opvalt is dat barbaars gedrag van een stel idioten vooral leidt tot nog meer barbaars gedrag van nog meer idioten. Gelukkig vooral vanuit de luie stoel achter een laptop. Ik hoop dat ze daar wel mooi blijven zitten.
de linkse media wil het verdoezelenquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:57 schreef Re het volgende:
[..]
lijkt me een covert operatie eigenlijk...
Ja dat is echt net zo barbaars ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef djenneke het volgende:
Wat wel opvalt is dat barbaars gedrag van een stel idioten vooral leidt tot nog meer barbaars gedrag van nog meer idioten. Gelukkig vooral vanuit de luie stoel achter een laptop. Ik hoop dat ze daar wel mooi blijven zitten.
Dat uiteraard.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:58 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
de linkse media wil het verdoezelen
Het begon eigenlijk allemaal met mijn bewering dat veel tieners nogal eens wat zaken onder de pet houden. Nu kun jij een uitzondering vormen op de regel, maar ik vermoed dat veel tieners niet alles delen met hun ouwelui.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat er zaken zijn die JIJ verborgen hield voor je ouders
de voorbeelden die jij opnoemde hield ik niet geheim
Eerder reactie aangepast. Via voorletter en eerste letter achternaam moet het wel lukken verder.quote:
Als je kind bekend is in de plaats waar jij woont, dan moet je wel erg veel desinteresse hebben in je kind wil je dat niet onder ogen zien.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het begon eigenlijk allemaal met mijn bewering dat veel tieners nogal eens wat zaken onder de pet houden. Nu kun jij een uitzondering vormen op de regel, maar ik vermoed dat veel tieners niet alles delen met hun ouwelui.
Dit vind ik een hele goeie.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:57 schreef kingmob het volgende:
[..]
Barbaars gedrag heeft altijd een 'reden' nodig. Elke keer als ik het slachtoffer van zinloos geweld was (toch leuk om met zoiets ervaring te hebben...), was ik ook 'schuldig' aan van alles door de dader. Veel mensen zijn simpelweg op zoek naar het excuus, ook de zogenaamde brave burgers. De vingers jeuken om de jongens een lesje te leren, wat is er nou leuker dan geweld wat je voor jezelf kan goedkeuren!
Ik beweer ook niet dat het per se opgaat voor deze club. Reageer meer in z'n algemeenheid. Als jij als tiener rottigheid uithaalde en je ouders kwamen overal achter, dan was je natuurlijk wel een amateur eerste klas.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als je kind bekend is in de plaats waar jij woont, dan moet je wel erg veel desinteresse hebben in je kind wil je dat niet onder ogen zien.
Ik heb er helemaal geen maatstaf aan gehangen (in de zin van beter, slechter, even slecht, niet even slecht). Ik vind het niet lief van je dat je die voor mij probeert in te vullenquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat is echt net zo barbaars ja.
Neuh maar de meeste ouders zijn niet achterlijk als zoonlief thuiskomt met pupillen met het formaat van een kwartje hoorquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het begon eigenlijk allemaal met mijn bewering dat veel tieners nogal eens wat zaken onder de pet houden. Nu kun jij een uitzondering vormen op de regel, maar ik vermoed dat veel tieners niet alles delen met hun ouwelui.
J.M* nederlands, overduidelijkquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
J. N. en A.N. zien er ook anders bijzonder Afrikaans uit.
Beargumenteren dat dit soort zaken van alle tijden zijn en daarom normaal. Volgende week gladiatorengevechten in de Amsterdam Arenaquote:
Nou, dat valt wel mee hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het per se opgaat voor deze club. Reageer meer in z'n algemeenheid. Als jij als tiener rottigheid uithaalde en je ouders kwamen overal achter, dan was je natuurlijk wel een amateur eerste klas.
Jij ging natuurlijk ook zo aan de ontbijttafel zitten op zondag.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Neuh maar de meeste ouders zijn niet achterlijk als zoonlief thuiskomt met pupillen met het formaat van een kwartje hoor
Nee niet normaal. Leg mij geen woorden in de mond.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Beargumenteren dat dit soort zaken van alle tijden zijn en daarom normaal. Volgende week gladiatorengevechten in de Amsterdam Arena
Ja hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef Re het volgende:
[..]
dat heeft niets met democratie te maken
Jawel, gewoon aangifte doen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
Niet zeuren als je onterecht een steen door je ruit krijgt uiteraard.
Ik denk eerder een verklaring. Achteraf. Er is altijd wel een reden te vinden als je op zoek bent naar geweld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:59 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele goeie.
Er zou een woordenwisseling hebben plaatsgevonden. Daar zullen ze hun 'reden' hebben gevonden.
Tien jaar is dan ook wel een wat lange periode om rottigheid uit te halen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee hoor.
Als jij 10 jaar lang dingen uitvreet die niet kunnen, dan komen ze er heus weleens achter hoor
Nee maar als ik thuis kwam waren ze meestal al opquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ging natuurlijk ook zo aan de ontbijttafel zitten op zondag.
Gelukkig zijn de meeste jongeren ook niet achterlijk in dat opzicht.
Inderdaad. Dan gaan ze logeren bij die en die en zus en zo.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij ging natuurlijk ook zo aan de ontbijttafel zitten op zondag.
Gelukkig zijn de meeste jongeren ook niet achterlijk in dat opzicht.
Daar moest ik dan wel weer om lachen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee maar als ik thuis kwam waren ze meestal al op
Dan altijd snel heel lang in de lamp in de WC staren voordat je naar binnen liep.
Kijk, hier is niks mis mee.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:03 schreef corkydiggles het volgende:
hoppa:)
quote "Die jongen sportte bij fitnesschool Do-It. De eigenaar van die school: "Hij en nog een of twee jongens zitten op onze sportschool. Maar niet voor lang. Na deze laffe daad hoeven ze niet terug te komen.""
http://www.omroepbrabant.(...)tdijk+Eindhoven.aspx
dat doe je mij al 2 dagenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Leg mij geen woorden in de mond.
Ach geweld is er altijd geweest en in verschillende periodes meer dan anders. Dat wil niet zeggen dat mensen hun ongenoegen er niet over mogen uiten. "Die mensen" weten dat zelf ook wel. Wanneer je alles gaat relativeren snap ikquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Aan die mensen laten zien dat het niet nieuw is. Af en toe zie ik erg romantiserende reacties terug waar gesteld wordt dat er vroeger wel respect was.
Wat wil jij met deze reactie?
Nee, dat doe ik niet. Het is een direct gevolg van dat soort onzin en dat weet je prima. Het wakkert totaal onnodig volkswoede aan. Wat werkt er precies niet aan het huidige systeem, dat het zo hard nodig is om die onderbuik te voeden? Er zit geen enkele rationele gedachte achter.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja hoor.
[..]
Jawel, gewoon aangifte doen.
Je doet nu net alsof het een vrijbrief voor vandalisme is. Rare.
precies, ik hoef geen vergelding acties te zien op deze gasten. maar dit soort acties maakt de publieke schandpaal tot een succes.quote:
Moet je zelf weten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Het is een direct gevolg van dat soort onzin en dat weet je prima. Het wakkert totaal onnodig volkswoede aan. Wat werkt er precies niet aan het huidige systeem, dat het zo hard nodig is om die onderbuik te voeden? Er zit geen enkele rationele gedachte achter.
ik denk dat nog wel meevaltquote:Op woensdag 23 januari 2013 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doorzettingsvermogen is dan ook een eigenschap die niet iedereen bezitquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tien jaar is dan ook wel een wat lange periode om rottigheid uit te halen.
Hypocriet!quote:
Zonder proces opsluiten dat tuig!quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:06 schreef kaatje50 het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)e+zijn%E2%80%99.aspx
Die verrekte, trage gang van zaken. De Nederlandse politie had toch al lang dat verzoek in kunnen dien bij hun collega's in België
Ik zeg niet dat mensen hun ongenoegen niet mogen uiten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Ach geweld is er altijd geweest en in verschillende periodes meer dan anders. Dat wil niet zeggen dat mensen hun ongenoegen er niet over mogen uiten. "Die mensen" weten dat zelf ook wel. Wanneer je alles gaat relativeren snap ik
Niet zo goed wat je op een nieuws forum doet. Volgens mij is dat juist de plek waar mensen dit soort dingen kunnen uiten.
Nee, men heeft een trigger nodig om voor zichzelf te verantwoorden om geweld te initiëren. Zelfs Hitler/stalin/Mao/Etc. vond waarschijnlijk dat hij the good guy was. Mensen zijn nou eenmaal goed in zichzelf voor de gek houden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik denk eerder een verklaring. Achteraf. Er is altijd wel een reden te vinden als je op zoek bent naar geweld.
Ik ga natuurlijk niet zitten wachten op een D66-rechter die iemand als dader aanwijst terwijl ik allang weet dat jij de dader bent. Dus je krijgt gewoon een steen door je ruit heen getyft.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:02 schreef 3-voud het volgende:
Jawel, gewoon aangifte doen.
Je doet nu net alsof het een vrijbrief voor vandalisme is. Rare.
Nou, bij deze: jij dus ook met je verhaalquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, men heeft een trigger nodig om voor zichzelf te verantwoorden om geweld te initiëren. Zelfs Hitler/stalin/Mao/Etc. vond waarschijnlijk dat hij the good guy was. Mensen zijn nou eenmaal goed in zichzelf voor de gek houden.
Tjah, je zou de wens tot lynchmobs eens moeten onderbouwen.quote:
'Vechtersbaas hoeft niet terug te komen'quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen hun ongenoegen niet mogen uiten.
Ik reageer op de mensen die stellen dat het vroeger beter was, door te beargumenteren dat dat wel meevalt. Lijkt mij een prima input voor een nieuwsforum.
Ik kan jou ook vragen waarom je een open nieuwsforum doet als je bepaalde dingen niet vindt passen.
Als ze onschuldig blijken dan zal die man de beroerdste niet zijn en dat ongedaan makenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hypocriet!
De_Guidance-modus: Het zijn slechts verdachten, de rechter en niemand anders beslist over de straf en dit is slechts onderbuik/lynchgedrag wat net zo erg is.
Ik heb in mijn jeugd jongens gekend die toch echt geweld pleegden gewoon omdat het kon. Er is voor dat soort gasten geen goed of kwaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, men heeft een trigger nodig om voor zichzelf te verantwoorden om geweld te initiëren. Zelfs Hitler/stalin/Mao/Etc. vond waarschijnlijk dat hij the good guy was. Mensen zijn nou eenmaal goed in zichzelf voor de gek houden.
De rechter straft niet, de samenleving doet dat wel. Zie daar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:09 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tjah, je zou de wens tot lynchmobs eens moeten onderbouwen.
In veel gevallen is dat al de situatie voor een rechtszaak aanvangt. De realiteit is toch echt anders.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet zitten wachten op een D66-rechter die iemand als dader aanwijst terwijl ik allang weet dat jij de dader bent. Dus je krijgt gewoon een steen door je ruit heen getyft.
Veel plezier in de middeleeuwen zou ik zeggen? She's a witch!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:10 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De rechter straft niet, de samenleving doet dat wel. Zie daar.
Och, de politie was schijnbaar pas in staat deze jongens te vinden, nadat onder meer GS de foto's en het filmpje publiceerde en de jongens kregen ook toen pas wroeging en melden zich spontaan op het bureau, voeg daar aan toe dat 120 uur schoffelen (ja dat is reëel) niet echt veel indruk op dit soort jongens maakt, de publieke schandpaal des te meer.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Het is een direct gevolg van dat soort onzin en dat weet je prima. Het wakkert totaal onnodig volkswoede aan. Wat werkt er precies niet aan het huidige systeem, dat het zo hard nodig is om die onderbuik te voeden? Er zit geen enkele rationele gedachte achter.
Ik vind het een beetje mager dat je erg selectief bent wat dit betreft. Als je mensen toestaat om voor eigen rechter te spelen krijg je natuurlijk vanzelf situaties waarin jij een keer de lul bent.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In veel gevallen is dat al de situatie voor een rechtszaak aanvangt. De realiteit is toch echt anders.
Beetje mager dat je het zo wilt weergeven. Maar doe je ding.
Dat is ook openbare geweldpleging.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet zitten wachten op een D66-rechter die iemand als dader aanwijst terwijl ik allang weet dat jij de dader bent. Dus je krijgt gewoon een steen door je ruit heen getyft.
Publieke schandpaal heeft niks te maken met een fiat voor eigen rechter spelen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje mager dat je erg selectief bent wat dit betreft. Als je mensen toestaat om voor eigen rechter te spelen krijg je natuurlijk vanzelf situaties waarin jij een keer de lul bent.
Wat dan weer afgezwakt word als vandalisme.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is ook openbare geweldpleging.
Er moet vooral tien keer zo hard gestraft worden. Met zo'n lullig taakstrafje komen die Afrikaantjes er weer makkelijk mee weg. Elke keer hetzelfde liedje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:13 schreef sp3c het volgende:
vinde????
oom agent kan ze nog steeds niet vinden, ze hebben zichzelf aangemeld bij de politie!
men wacht nog op de rest
de idioot lage pakkans is juist de kern van het probleem hier ... als die kereltjes het gevoel hadden gehad dat ze de volgende dag in de cel terecht zouden komen dan hadden ze zich niet zo misdragen
Afrikaantjes????????????????quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er moet vooral tien keer zo hard gestraft worden. Met zo'n lullig taakstrafje komen die Afrikaantjes er weer makkelijk mee weg. Elke keer hetzelfde liedje.
Ik heb gezopen en het lijkt me dat mijn vrienden mij best wel zullen waarderen als "stoereboeroe" als ik die vent daar verrot trap. Daar is je trigger. En nu?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Het waren deze keer ook echt Afrikaantjesquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er moet vooral tien keer zo hard gestraft worden. Met zo'n lullig taakstrafje komen die Afrikaantjes er weer makkelijk mee weg. Elke keer hetzelfde liedje.
nee de pakkans moet omhoogquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:14 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik meen dat je mensen in het vorige topic nog voor dader aanwees terwijl er nog geen rechter aan te pas is gekomen. En tadaaa, nu krijgen mensen allerlei bedreigingen en haatmail binnen. Chapeau man.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Publieke schandpaal heeft niks te maken met een fiat voor eigen rechter spelen.
Misschien beter dat je eens kapt met woorden verdraaien.
Dat is gewoon onzin, de politie heeft zelf het filmpje openbaar gemaakt omdat de opsporing niet lukte en aan de hand daarvan hebben de jongens zichzelf aangegeven? Nogmaals, wat is precies het probleem dat opgelost wordt?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, de politie was schijnbaar pas in staat deze jongens te vinden, nadat onder meer GS de foto's en het filmpje publiceerde en de jongens kregen ook toen pas wroeging en melden zich spontaan op het bureau, voeg daar aan toe dat 120 uur schoffelen (ja dat is reëel) niet echt veel indruk op dit soort jongens maakt, de publieke schandpaal des te meer.
Van mij hoeft niemand ze te bedreigen, daar hoe ik niet van, maar de overige gevolgen voor deze viespeukjes staan mij tot op heden niet tegen.
Ja linkje daarheen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:18 schreef Inverted_World het volgende:
Hoe loopt dat eigenlijk op 4chan dan?
Ik vind alles passen, ik vroeg me alleen af wat je met zo'n opmerking wil. Dat je je gelijk aangevallen voelt is nergens voor nodig.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:07 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat mensen hun ongenoegen niet mogen uiten.
Ik reageer op de mensen die stellen dat het vroeger beter was, door te beargumenteren dat dat wel meevalt. Lijkt mij een prima input voor een nieuwsforum.
Ik kan jou ook vragen waarom je een open nieuwsforum leest als je bepaalde dingen niet vindt passen.
Mijn ervaring verteld me dat je dan nog steeds een reden nodig hebt om te beginnen. In mijn geval was het o.a.: Ik was een racist (een hele mooie was dat), ik had een meisje afgepakt schijnbaar en ik was een kuthollander die belgische baantjes jatte (jaja, ik heb zelfs ervaring met dit soort tuigquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb gezopen en het lijkt me dat mijn vrienden mij best wel zullen waarderen als "stoereboeroe" als ik die vent daar verrot trap. Daar is je trigger. En nu?
Ik ken mensen die in elkaar geslagen zijn zonder welke reden dan ook. Ik denk niet dat er echt een reden hoeft te zijn. Soms is het stoer doen voor je vrienden, de alfamale uithangen, denken dat je overal mee weg kunt komen, iemand een rotkop hebben vinden, gewoon zin hebben om iemand te batsen, te veel anabooltjes geslikt hebben. Het kan allemaal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Mijn ervaring verteld me dat je dan nog steeds een reden nodig hebt om te beginnen. In mijn geval was het o.a.: Ik was een racist (een hele mooie was dat), ik had een meisje afgepakt schijnbaar en ik was een kuthollander die belgische baantjes jatte (jaja, ik heb zelfs ervaring met dit soort tuig).
Verder niks 'en nu', gewoon een waarneming die ik verder doortrek naar de Tokkies die vooraan staan bij een lynchpartij, virtueel of niet.
Dat kan je nu wel blijven beweren, maar ik heb het interview met dat Brabants Dagblad gezien en daar kwam het zaakje aan het rollen toen mensen begonnen te reageren op het filmpje, de namen kwamen voor het eerst via Twitter naar voren en die werden via sociale media gelinkt aan de betreffende foto's. Dit is natuurlijk in ontzettend korte tijd gebeurd, terwijl de politie gewoon na een paar weken met lege handen stond, of je het nu leuk vind of niet. De politie vond het schijnbaar niet leuk want die hebben de weg naar de media gezocht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin, de politie heeft zelf het filmpje openbaar gemaakt om de opsporing niet lukte en aan de hand daarvan hebben de jongens zichzelf aangegeven? Nogmaals, wat is precies het probleem dat opgelost wordt?
Je gaat toch niet aan dat stel relnichten als geenstijl het recht geven om wie dan ook aan de schandpaal te nagelen. Zo'n foto moet gewoon naar de politie gestuurd, het zijn prutsers, maar die hadden dit ook wel voor elkaar gekregen hoor.
Het is simpel telegraaf niveau.
YOU TOOK THEIR JOBS!!!quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Mijn ervaring verteld me dat je dan nog steeds een reden nodig hebt om te beginnen. In mijn geval was het o.a.: Ik was een racist (een hele mooie was dat), ik had een meisje afgepakt schijnbaar en ik was een kuthollander die belgische baantjes jatte (jaja, ik heb zelfs ervaring met dit soort tuig).
Verder niks 'en nu', gewoon een waarneming die ik verder doortrek naar de Tokkies die vooraan staan bij een lynchpartij, virtueel of niet.
Wiens vriendin zei dit ook gisteravond?quote:
Vind het vreemd dat zoveel lijken te denken dat vroeger alles beter was. Maar goed, ook nostalgie is van alle tijden.quote:ik vroeg me alleen af wat je met zo'n opmerking wil.
Yes.quote:Dat je je gelijk aangevallen voelt is nergens voor nodig.
Echt, geloof me nou, ik mensen verrot getrapt zien worden, hetgeen later lachend verklaard werd met, "hij lachte gemeen naar me" ha ha ha ha, doe mij nog maar een biertje" En hier is geen woord van verzonnen!quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
Bijzonder manier van mij gelijk geven, maar bedankt. Het systeem werkte dus prima. Geen idee waarom je er andere zaken bij wil betrekken, maar ok. Ik ben blijkbaar ineens in een discussie over strafmaat beland...quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat kan je nu wel blijven beweren, maar ik heb het interview met dat Brabants Dagblad gezien en daar kwam het zaakje aan het rollen toen mensen begonnen te reageren op het filmpje, de namen kwamen voor het eerst via Twitter naar voren en die werden via sociale media gelinkt aan de betreffende foto's. Dit is natuurlijk in ontzettend korte tijd gebeurd, terwijl de politie gewoon na een paar weken met lege handen stond, of je het nu leuk vind of niet. De politie vond het schijnbaar niet leuk want die hebben de weg naar de media gezocht.
En dat staat nog los van mijn bewerking dat een taakstraf deze jongens lang niet zo zwaar valt als wat er nu plaatsvind en ik kan alleen maar hopen dat dit invloed heeft op toekomstige "zomaar in elkaar rammers", het taakstrafje doet dit in elk geval niet.
Vroeger werd er wel betere televisie gemaakt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:23 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wiens vriendin zei dit ook gisteravond?
[..]
Vind het vreemd dat zoveel lijken te denken dat vroeger alles beter was. Maar goed, ook nostalgie is van alle tijden.
[..]
Yes.
Belgisch racisme richting NL'ers.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:20 schreef kingmob het volgende:
[..]
En dat is een feit.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vroeger werd er wel betere televisie gemaakt.
tenzij je graag naar sport kijkt op televisie ... beelden uit de oude doos zijn tragischquote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:30 schreef Smack10 het volgende:
Ik denk dat belgen dat niet nog een keer snel zullen doen
Sportquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
tenzij je graag naar sport kijkt op televisie ... beelden uit de oude doos zijn tragisch
welquote:
Dus?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik meen dat je mensen in het vorige topic nog voor dader aanwees terwijl er nog geen rechter aan te pas is gekomen. En tadaaa, nu krijgen mensen allerlei bedreigingen en haatmail binnen. Chapeau man.
Bullshit, de publicatie van persoonsgegeven en herkenbare foto's daar ageer je toch onder meer tegen, dat is het initiatief van bepaalde media en niet van justitie, daar zijn ze door gepakt en daar zitten deze knulletjes zwaar mee in hun maag, mooooi en als jij zegt dat ik je daarmee gelijk geef dan zijn we het dus eens, goede zaak dus.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:27 schreef kingmob het volgende:
[..]
Bijzonder manier van mij gelijk geven, maar bedankt. Het systeem werkte dus prima. Geen idee waarom je er andere zaken bij wil betrekken, maar ok. Ik ben blijkbaar ineens in een discussie over strafmaat beland...
Nee kijk of naar NGC of TLCquote:
Zolang men maar niet voor eigen rechter gaat spelen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:32 schreef whosvegas het volgende:
Goed, dat de namen op internet staan.
Als het de daders zijn, tenminste
Geen probleem mee, als ze maar de goede pakkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:33 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Zolang men maar niet voor eigen rechter gaat spelen.
En daar kun je niet zeker van zijn. Tenslotte waren wij er niet bij...quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Geen probleem mee, als ze maar de goede pakken
Ik kon nou niet direct zeggen dat ie vies was van een potje vechten, nee.quote:Wel wordt er gezegd dat de jongen die de meeste trappen uit heeft gedeeld, in Turnhout bekend staat als een vechtersbaas.
in deze zaak gelukkig welquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:34 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En daar kun je niet zeker van zijn. Tenslotte waren wij er niet bij...
Stel, dat ze in elkaar geslagen worden, ben je net zo fout.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:33 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Geen probleem mee, als ze maar de goede pakken
Nog steeds niet, ja wat vage beelden dank je de koekoek.quote:
Dit heeft niets met vechten te maken. Dit is heel laf iemand proberen dood te trappen met 8 manquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik kon nou niet direct zeggen dat ie vies was van een potje vechten, nee.
een van de beschuldigde die op de foto te zien staat heeft bekendquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:38 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Nog steeds niet, ja wat vage beelden dank je de koekoek.
Dat denk je dan verkeerd. (Media)aandacht= vaak hogere straf. Ik weet wel zeker dat ze heus geen nog hogere straf krijgen als we er geen aandacht meer aan besteden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:33 schreef arjan1212 het volgende:
Die mensen die de 'vermeende daders' bedreigen bereiken het tegenovergestelde wat ze willen.
een rechter zal een dader die veel in de media komt en word bedreigd een lagere straf geven, dan als dit allemaal niet zo is. denk ik dan
Omdat? Privacyschending of het is al te vaak gepost?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:40 schreef sp3c het volgende:
kap nu eens met die foto met die namen erbij
En dan wat heeft die gast jou aangedaan. Vergelding doe je tegen iemand welke jou of geliefden iets heeft aangedaan. En dat is dus niet jou zaak en we hebben ook nog ene rechtssysteem in Nederland.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
een van de beschuldigde die op de foto te zien staat heeft bekend
Waarom?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:40 schreef sp3c het volgende:
kap nu eens met die foto met die namen erbij
Slaap je half of zo? 1 en ander gemist?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:38 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Nog steeds niet, ja wat vage beelden dank je de koekoek.
de foto vind ik prima, de beelden vind ik ook prima maar zolang niet bevestigd hoe die figuren heten wil ik niet dat er namen bij gezet worden ... dat geenstijl de zaak denkt te hebben opgelost zal mij een zorg zijnquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Omdat? Privacyschending of het is al te vaak gepost?
ow, zelfs namen, adressen en foto'squote:Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Fucking prachtig dit. Iedereen op internet zei gelijk al dat het allochtonen waren bla bla bla, same shit net zoals altijd, en wat blijkt; het zijn gewoon Nederlanders. Toch is het dan weer hypocriet dat mensen het niet kunnen geloven. Triest volk loopt er ook rond.
p.s. heeft iemand het filmpje?
Ze zijn nog niet veroordeeld dus verdachte.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Slaap je half of zo? 1 en ander gemist?
WTF? Wat ben je aan het doen? Eerst zijn zij het niet. Vervolgens hebben ze ons niks aangedaan en dus moeten we onze meningen voor ons houden en doorlopen. Probeer je tegendraads te zijn of zo?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En dan wat heeft die gast jou aangedaan. Vergelding doe je tegen iemand welke jou of geliefden iets heeft aangedaan. En dat is dus niet jou zaak en we hebben ook nog ene rechtssysteem in Nederland.
Dan kan het nog wel duidelijk zijn wie de daders zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:44 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Ze zijn nog niet veroordeeld dus verdachte.
Yeah, maar ik heb het filmpje nog niet gezien.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:44 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
ow, zelfs namen, adressen en foto's
Dan mag het wel? zie de samenleving als mijn familiequote:Op woensdag 23 januari 2013 17:42 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En dan wat heeft die gast jou aangedaan. Vergelding doe je tegen iemand welke jou of geliefden iets heeft aangedaan. En dat is dus niet jou zaak en we hebben ook nog ene rechtssysteem in Nederland.
1 heeft al bekend, 2 hebben zich gemeld (correct me if i am wrong). Zaak lijkt idd opgelost. Smoelen/figuren komen ook overeen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
de foto vind ik prima, de beelden vind ik ook prima maar zolang niet bevestigd hoe die figuren heten wil ik niet dat er namen bij gezet worden ... dat geenstijl de zaak denkt te hebben opgelost zal mij een zorg zijn
http://www.geenstijl.nl/m(...)gh_sloopt_jonge.html?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, maar ik heb het filmpje nog niet gezien.
en het is onmogelijk voor jou om dat zelf te vinden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, maar ik heb het filmpje nog niet gezien.
Zijn ze al veroordeeld ja of nee?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:44 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
WTF? Wat ben je aan het doen? Eerst zijn zij het niet. Vervolgens hebben ze ons niks aangedaan en dus moeten we onze meningen voor ons houden en doorlopen. Probeer je tegendraads te zijn of zo?
mwahquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:46 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 heeft al bekend, 2 hebben zich gemeld (correct me if i am wrong). Zaak lijkt idd opgelost. Smoelen/figuren komen ook overeen.
Heb je dan liever een linkje naar GS ipv de directe URL naar dat foto?
Nope. Het zijn verdachten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:45 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dan kan het nog wel duidelijk zijn wie de daders zijn.
En dit gedonder krijg je er ook van.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
Ik heb al gezocht nerd, anders zou ik het niet vragen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:46 schreef mazaru het volgende:
[..]
en het is onmogelijk voor jou om dat zelf te vinden?
Eigenrichting, hè.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:48 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En dit gedonder krijg je er ook van.
Je werpt steeds iets anders op, eerst zijn ze het niet, oh heeft er 1 bekend, nou heeft ie ons wat aangedaan dan, is ie veroordeeld dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:46 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Zijn ze al veroordeeld ja of nee?
Tering wat stom!quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb al gezocht nerd, anders zou ik het niet vragen.
Daarom. En nog wel een hardwerkende man...quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Eigenrichting, hè.
Als die jongen naar die klus was gegaan hadden we nu twee slachtoffers van zinloos geweld.
Zijn ze al veroordeeld ja of nee?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:49 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Je werpt steeds iets anders op, eerst zijn ze het niet, oh heeft er 1 bekend, nou heeft ie ons wat aangedaan dan, is ie veroordeeld dan?
Je zegt echt alles om tegendraads te zijn.
Daders met verdachte omstandigheden omtrent 2 weken stilzwijgen.quote:
Tig nieuwssites, maar vooruit, ik wijs er 1 aan. Geenstijl.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
gewoon de link in de OP klikkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dader zijn en veroordeeld worden is in Nederland niet zo vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:50 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Daarom. En nog wel een hardwerkende man...
[..]
Vraag blijft terugkomen...
Is dat de vraag?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:51 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Dader zijn en veroordeeld worden is in Nederland niet zo vanzelfsprekend.
Al krijg je een antwoord op die vraag, je verzint toch wel een nieuwe tegenargument. Net zo lang tot je niet meer verder kan en dan nog doe je het gewoon.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:50 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Vraag blijft terugkomen...
eerste regelquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Er staat geen link naar een video in de OP.
Ik zie geen video hoor. Het enige dat ik zie is een artikel.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
eerste regel
in het blauw
klik er eens op?
Ze zijn niet veroordeeld klaar.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:52 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Al krijg je een antwoord op die vraag, je verzint toch wel een nieuwe tegenargument. Net zo lang tot je niet meer verder kan en dan nog doe je het gewoon.
Met de muisquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
eerste regel
in het blauw
klik er eens op?
Kijk, dat is best lullig voor die gast (als het waar is wat ie zegt, en anders geen medelijdenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwah
Lijkt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:46 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
1 heeft al bekend, 2 hebben zich gemeld (correct me if i am wrong). Zaak lijkt idd opgelost. Smoelen/figuren komen ook overeen.
Dit is wel een link naar een video.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:57 schreef Ga.aguyim het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)gh_sloopt_jonge.html
jeetjequote:Op woensdag 23 januari 2013 17:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik zie geen video hoor. Het enige dat ik zie is een artikel.
Daarnet was het nog: het is niet zeker dat zij het zijn klaar.quote:
Dat is geen link naar een video hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
jeetje
rechts op de pagina van omroep brabant
meer media bij dit bericht
Beelden Bureau Brabant van de mishandeling in Eindhoven
je bent zeker wel jaloers op het lichaam van B. L.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dit is wel een link naar een video.
(ik had hem al gezien, bedankt Gargamel).
ik zit het nu te kijkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is geen link naar een video hoor.
En ook dat is niet met 100% zekerheid te zeggen. Wat Spec net nog aanhaalde.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:58 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Daarnet was het nog: het is niet zeker dat zij het zijn klaar.
Bin Laden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:58 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
je bent zeker wel jaloers op het lichaam van B. L.
Dat kan wel zo zijn, maar de link in de OP is geen link naar een video.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bin Laden?
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar de link in de OP is geen link naar een video.
Ik kan er niet eens naar kijken. Ik vind die beelden te walgelijk om te zien.quote:
Oh, sowieso, beest gewoon.quote:
Moest je huilen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik kan er niet eens naar kijken. Ik vind die beelden te walgelijk om te zien.
okquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bin Laden?
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar de link in de OP is geen link naar een video.
Heb je al je linkermuisknop kunnen vinden?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oh, sowieso, beest gewoon.
[..]
Moest je huilen?
Een directe link zou gewaardeerd worden.quote:
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heb je al je linkermuisknop kunnen vinden?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:02 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik kom wel weer terug als er meer feiten bekend zijn want dit schiet zo niet op.
http://www.ed.nl/regio/ei(...)angehouden-1.3623592quote:Derde verdachte mishandeling aangehouden
EINDHOVEN – Een derde jongen is door de politie gearresteerd in verband met de grove groepsmishandeling op 4 januari bij het Stratumseind.
De 16-jarige jongen had zich net als twee eerdere arrestanten, zelf gemeld op het politiebureau met zijn ouders. Hoewel hij volgens zijn advocaat alleen gehoord zou worden als getuige, is hij toch gearresteerd. Volgens de advocaat heeft hij zelf niet actief meegedaan met de mishandeling.
De politie heeft inmiddels een uitleveringsverzoek gedaan aan de Belgische collega’s tot aanhouding van de overige verdachten. Die wonen in en om Turnhout.
Een van de twee eerdere arrestanten heeft volgens diens advocaat, Peter van de Laar, zijn aandeel bekend. Hij zou hebben geduwd en geschopt.
Hij vindt het verschrikkelijk en onbegrijpelijk dat hij zich op deze wijze heeft misdragen en schaamt zich dood. Hij snapt dat hij straf verdient", zei zijn advocaat Peter van de Laar woensdag tegen Omroep Brabant.
De raadsman zegt dat zijn cliënt niet de hoofdrol heeft gespeeld.
De jongen heeft 2 weken met de zaak in zijn maag gezeten, sliep slecht en door het verschijnen van het beruchte filmpje maandagavond werd de druk steeds groter.
Dinsdagochtend meldde hij zich op het politiebureau in Eindhoven samen met zijn moeder.
Aan de mishandeling is volgens de advocaat een woordenwisseling vooraf gegaan maar de acht jongens en het slachtoffer kennen elkaar niet.
De jongens waren met elkaar uit geweest in Eindhoven. De 17-jarige had wel bier gedronken maar geen drugs gebruikt, aldus Van de Laar.
7 van de 10 keer zijn het allochtonen, terwijl ze minderheid van de samenleving zijn. Nu is het dus 3 van die 10 keer. Maar ook voor deze schoffies: Laat ze dood vallen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Fucking prachtig dit. Iedereen op internet zei gelijk al dat het allochtonen waren bla bla bla, same shit net zoals altijd, en wat blijkt; het zijn gewoon Nederlanders. Toch is het dan weer hypocriet dat mensen het niet kunnen geloven. Triest volk loopt er ook rond.
Ik heb toen ik op stage was in Google gezocht naar 'filmpje eindhoven geweld'. Filmpje dat ik tegenkwam (powned) was op privé gezet. Voor de rest niets kunnen vinden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:04 schreef sp3c het volgende:
aaaah .... lui!
kan ik waarderen maar zeg dan ook niet dat je ernaar gezocht hebt
gwn alle buutenlanders in de fik zette!quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:06 schreef satecl het volgende:
[..]
7 van de 10 keer zijn het allochtonen, terwijl ze minderheid van de samenleving zijn. Nu is het dus 3 van die 10 keer. Maar ook voor deze schoffies: Laat ze dood vallen.
Onzin. Lopen genoeg goeie rond.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
gwn alle buutenlanders in de fik zette!
Kan ik niks mee, wie zijn deze 3 jongens? Namen? Staan die 3 op de foto met juiste naam en smoel? Verdachte kan net zo goed Fred de Schophond heten en niet op de foto staan en lekker buiten de mediagekte gebleven zijn omdat er nu misschien gejaagd wordt op de verkeerde mensen, alhoewel ze wel verdomd veel erop lijken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:05 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
[..]
http://www.ed.nl/regio/ei(...)angehouden-1.3623592
Deirdre?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:08 schreef sonnyspek het volgende:
Echt triest geval dit. Zouden ze echt terug moeten pakken.
Maar afgezien van dat vind ik het ook bijzonder irritant van de NOS dat er heel duidelijk herhalend wordt gezegd dat het Nederlanders en Belgen waren, terwijl met het scheidsrechter's 'incident' wordt er bewust over de afkomst gezwegen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het niet zo belangrijk wat de afkomst is. Maar ik vind wel dat de NOS gewoon in alle gevallen eerlijk moet zijn.
Alle Belgen het land uit!quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
gwn alle buutenlanders in de fik zette!
Daar ging m'n koffie.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:08 schreef sonnyspek het volgende:
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het niet zo belangrijk wat de afkomst is.
En alle Marokkanen terug het Midden-Oosten!quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Alle Polen terug naar Rusland!
die zei ook al zoiets maar dan omgekeerd dus ik dacht dat jullie klonen van elkaar warenquote:
en de Hollanders terug naar de gordel van Smaragdquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:11 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
En alle Marokkanen terug het Midden-Oosten!
Nee terug naar Duitsland!!!!!quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
en de Hollanders terug naar de gordel van Smaragd
Duitslandquote:
Sorry voor je koffie...quote:
Nee, dat ben ik niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
die zei ook al zoiets maar dan omgekeerd dus ik dacht dat jullie klonen van elkaar waren
quote:
Niet echt. Stigmatisatie. De goeien worden vanzelf de slechten na keer op keer de schuld krijgen van iets of uitgekotst worden om hun afkomst. Ze zijn ook nog jong en beinvloedbaar en zoeken steun bij anderen met dezelfde afkomst (zo krijg je kampen zeg maar, hun tegen ons) en hun ouders doen niet echt aan opvoeden. Hoe makkelijk is het wel niet om de verkeerde kant op te gaan?quote:
Wanneer ga je?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]![]()
En ik terug naar het Oostblok waar ze vast niet op zitten te wachten
Nooit veel te goed hier gratis geld jeweetz.quote:
ikweetz.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:15 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Nooit veel te goed hier gratis geld jeweetz.
Een goede opvoeding schijnt niet van belang te zijn heb ik hier geleerd vanmiddag .quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:14 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Niet echt. Stigmatisatie. De goeien worden vanzelf de slechten na keer op keer de schuld krijgen van iets of uitgekotst worden om hun afkomst. Ze zijn ook nog jong en beinvloedbaar en zoeken steun bij anderen met dezelfde afkomst (zo krijg je kampen zeg maar, hun tegen ons) en hun ouders doen niet echt aan opvoeden. Hoe makkelijk is het wel niet om de verkeerde kant op te gaan?
vaak maak dat het zelfs ergerquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een goede opvoeding schijnt niet van belang te zijn heb ik hier geleerd vanmiddag .
Welke kinderloos persoon heeft dit gezegd?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een goede opvoeding schijnt niet van belang te zijn heb ik hier geleerd vanmiddag .
Waar in Oostblok?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]![]()
En ik terug naar het Oostblok waar ze vast niet op zitten te wachten
Gnaeus. Of hij kinderloos is weet ik niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Welke kinderloos persoon heeft dit gezegd?
Bof jij even!quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
vaak maak dat het zelfs erger
gelukkig is mijn pa een tokkie
http://nos.nl/artikel/465(...)iet-willekeurig.htmlquote:Mishandeling was 'niet willekeurig'
De groep jongens die begin deze maand in Eindhoven een man mishandelden, deden dat niet zo maar. De man had er een opmerking over gemaakt dat één van de jongens een trap tegen een fiets had gegeven. Dat zegt de advocaat van één van de jongens die zich zelf bij de politie in Eindhoven hebben gemeld.
De advocaat zegt dat de groep bestond uit zes Nederlanders en twee Belgen. De twee Nederlandse jongens die zich hebben gemeld, wonen in België. Zij horen niet tot de 'harde kern' van de vriendengroep.
Dat een aantal verdachten nu vast zit, vindt de advocaat positief. Als je leest wat er allemaal over deze zaak op internet en via sociale media wordt geschreven, is het voor hun veiligheid beter, zegt de advocaat.
Laten we het hopen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gnaeus. Of hij kinderloos is weet ik niet.
Ja, maar wat hoop je?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gnaeus. Of hij kinderloos is weet ik niet.
hahah wou net posten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat is dit nou weer
[..]
http://nos.nl/artikel/465(...)iet-willekeurig.html
hij zei dat ze niet tegen fietsen moesten schoppen???quote:
Hoe kan dat nou, het zijn zulke lieve jongens en wisten niet wat hun bezieldequote:Op woensdag 23 januari 2013 18:22 schreef Smack10 het volgende:
Reportage in Turnhout, schijnt dat anderen ook al klappen hebben gehad van die groep.
verzachtende omstandighedenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat is dit nou weer
[..]
Zou ik ook wat van zeggen hoor. Fietsen hebben ook gevoelens.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij zei dat ze niet tegen fietsen moesten schoppen???
wat kinderachtig
Ja, hoe durft die man te appeleren aan goed fatsoen? Dan verdien je het om in elkaar getrapt te worden door dit tuig.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij zei dat ze niet tegen fietsen moesten schoppen???
wat kinderachtig
Link? Of is dat op tv zelf?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:22 schreef Smack10 het volgende:
Reportage in Turnhout, schijnt dat anderen ook al klappen hebben gehad van die groep.
Zij zijn het slachtoffer dan ook.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:22 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou, het zijn zulke lieve jongens en wisten niet wat hun bezielde
ja dat soort dingen zou ik onder de pet proberen te houden bij mijn oudersquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hoe durft die man te appeleren aan goed fatsoen? Dan verdien je het om in elkaar getrapt te worden door dit tuig.
waar lees of zag je dat?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:22 schreef Smack10 het volgende:
net op rtl4 nieuws, nu al voorbijquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:26 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
waar lees of zag je dat?
edit: ik zie je vorige post:)
Van een kort lontje naar uitgekotst worden door de maatschappij. Ze kunnen nou wel zwaaien naar een goed leven.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat is dit nou weer
[..]
ah zal zo is even terugkijkenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
net op rtl4 nieuws, nu al voorbij
Ja hoho, een goede opvoeding is vaak juist de oorzaak van dit soort gedrag.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat soort dingen zou ik onder de pet proberen te houden bij mijn ouders
hopelijk wel jaquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:28 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van een kort lontje naar uitgekotst worden door de maatschappij. Ze kunnen nou wel zwaaien naar een goed leven.
ik moet echt een boek gaan lezenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja hoho, een goede opvoeding is vaak juist de oorzaak van dit soort gedrag.
Dat zou je weten als je eens een boek las
Had gnaeus toch gelijk: er is altijd een reden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:19 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat is dit nou weer
[..]
Mannetjes die thuis nooit "nee" te horen kregen..quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Had gnaeus toch gelijk: er is altijd een reden.
een aanleiding is nog altijd beter dan geen enkele aanleiding, je client heeft in dat geval een waas voor de ogen gekregen door de opmerkingen van die man, een zwaar overtrokken reactie en niet goed te praten, maar er was een aanleiding.........quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:28 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
ja precies, snap niet wat de advocaat hier mee wil bereiken
Ben ook op zoek naar dat boek, maar hij wil de titel niet gevenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja hoho, een goede opvoeding is vaak juist de oorzaak van dit soort gedrag.
Dat zou je weten als je eens een boek las
Een boek over etiquette, wat ik je brom.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:34 schreef Jian het volgende:
[..]
Ben ook op zoek naar dat boek, maar hij wil de titel niet geven
Denk 120uur en een paar taarten bakken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:35 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaat toch echt wel een keiharde straf worden, ik zie ze zomaar 40 uur schoffelen !
Ben je mal. Dat wordt taartjes bakken. Mits ze daarvoor kiezen natuurlijkquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:35 schreef Scorpie het volgende:
Dat gaat toch echt wel een keiharde straf worden, ik zie ze zomaar 40 uur schoffelen !
Probeer je nu de schijn op te houden dat dit topic je nog iets interesseert?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
quote:
ook heel raar inderdaad dat dat gedacht werd.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Was dat niet Kingmob? "er is altijd een trigger, ze doen het niet zomaar" Wat zullen die jongens schrikken als ze een keer echt buiten komen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
hartige taarten, dat is nog niet zo makkelijk, dus dat zal ze lerenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:36 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Denk 120uur en een paar taarten bakken.
Of een paar vrije zaterdagen bij de scouting helpenquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:39 schreef Jian het volgende:
[..]
hartige taarten, dat is nog niet zo makkelijk, dus dat zal ze leren
Goh. En hoe wilde jij het noemen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
Op Boulevard noemen ze het een 'vechtpartij'. Vind ik een foute benaming.
Een lynchpartij.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goh. En hoe wilde jij het noemen?
Bah, zie nu weer het filmpje en die jongen met die witte kleren is echt een psychopaat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
Op Boulevard noemen ze het een 'vechtpartij'. Vind ik een foute benaming.
Kijk eens hoevaak die jongen tegen zijn hoofd geschopt wordt terwijl die op de grond ligt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Goh. En hoe wilde jij het noemen?
Kijk het filmpje, bahquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jezus kind... Overdrijven is ook een vak.
Als ik zo een op straat lopend omaatje een paar rotschoppen verkoop is dat in jouw optiek dus een vechtpartij.... ?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jezus kind... Overdrijven is ook een vak.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:41 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kijk eens hoevaak die jongen tegen zijn hoofd geschopt wordt terwijl die op de grond ligt.
Dit is gewoon poging tot moord, en aub bespaar me je drogredenen.
Appels met Peren, hmmm?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Als ik zo een op straat lopend omaatje een paar rotschoppen verkoop is dat in jouw optiek dus een vechtpartij.... ?
Wat was het dan? Want een vechtpartij kan ik dit ook niet noemen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:43 schreef Ambipur het volgende:
[..]Al die mensen die spreken vanuit gevoel... Dit is geen lynchpartij..
Voor een lynchpartij heb je een iets grotere groep nodig, eh?quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is iig geen vechtpartij.
Daar heb je twee partijen voor nodig.
Bolle homo is hetquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:44 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Kwalbert Verlinde neemt het op voor de 'daders'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |