Ik heb zelf wel ervaring ermee, uitgenodigd voor de laatste sollicitatieronde van een grote Europese luchtvaartmaatschappij, met het verzoek om mijn eigen ticket te betalenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot op heden nog geen noemenswaardige ervaring mee
Dat kan dan best duur uitvallen en helemaal als je het niet geworden bent uiteindelijk. Ben nog niet zo heel erg lang aan het kijken voor het buitenland en wil me eerst goed laten informeren voor ik uberhaupt zo'n stap zou maken. Wel afhankelijk van werk en locatie en heb dan ook wel zo m'n voorkeuren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:04 schreef artm het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel ervaring ermee, uitgenodigd voor de laatste sollicitatieronde van een grote Europese luchtvaartmaatschappij, met het verzoek om mijn eigen ticket te betalen
Tja jij gaat samenwonen. Dan moet je samen het geld ook op kunnen hoesten, dat weet je van tevoren. Zet hem aan het werk of een opleiding? En anders zal je het er helaas mee moeten doen. Misschien allebei (of alleen hij) terug naar de ouders?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik woon betaalbaar en daarbij kan ik alles bekostigen. Maar moet ik dan ook nog eens mijn vriend in zijn levensonderhoud voorzien? Verschil tussen jouw en mijn situatie, is wel dat jij voor jezelf moest gaan lenen bij je stufi. Je eigen onderhoud, je eigen studie. Niet voor een ander.
Ik kan daar alleen mijn werk aangeven als ik ook al een einddatum aangeef. Ik weet helemaal geen einddatum.
quote:Op maandag 21 januari 2013 21:05 schreef Zocalo het volgende:
Ik doe het uiteindelijk ook maar niet, als het gesprek niet goed genoeg was, jammer.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dat kan wat worden als ze je aannemen...
Veel plezierquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik moet vanmiddag de eeg op voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek. 2 uur gesprek gelukkig, buiten de spits! Maar met dit weer toch maar een uurtje van te voren weg (normaal is het een kwartier rijden)
We kunnen alles betalen, dat is nooit het punt geweest. En "zet hem aan een baan" is niet zo makkelijk, zoals de meeste hier wel kunnen bevestigen. Ik kan niet nog een opleiding erbij betalen en hij is te oud voor studiefinanciering.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Tja jij gaat samenwonen. Dan moet je samen het geld ook op kunnen hoesten, dat weet je van tevoren. Zet hem aan het werk of een opleiding? En anders zal je het er helaas mee moeten doen. Misschien allebei (of alleen hij) terug naar de ouders?
Ach joh; bekijk het eens van de andere kant, als het voor jou echt heel erg goed ging, zou dit wel eens de laatste week kunnen zijn dat je vrij bent. Dus als er nog dingen zijn die je wilt doen... kun je ze beter nu doenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:23 schreef Spezza19 het volgende:
Vanochtend gesprek gehad. Ging voor mijn gevoel erg goed. Nu een week wachten.... pfffff
Ja, ze hadden deze week nog een paar gesprekken... Heel misschien vrijdag, uiterlijk maandag reactie... Is inderdaad hopelijk de laatste paar dagen thuis zitten, maar dan nog, liever wist ik het vanmiddag al...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:42 schreef MNR het volgende:
[..]
Ach joh; bekijk het eens van de andere kant, als het voor jou echt heel erg goed ging, zou dit wel eens de laatste week kunnen zijn dat je vrij bent. Dus als er nog dingen zijn die je wilt doen... kun je ze beter nu doen
Dinsdag uitslag dus?
Ja joh! En in het beste geval kun je straks nog kiezen ookquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:44 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, ze hadden deze week nog een paar gesprekken... Heel misschien vrijdag, uiterlijk maandag reactie... Is inderdaad hopelijk de laatste paar dagen thuis zitten, maar dan nog, liever wist ik het vanmiddag al...
Net trouwens gebeld door ander uitzendbureau voor functie.. dus daar gaan we uiteraard nog even op reageren.... Liever een baan moeten afzeggen dan er 1 laten lopen....
Mja, als ik eerlijk moet zijn, dan toch wel degene waar ik vanochtend was... puur omdat die 100% reiskosten bieden en die ander 50%....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:58 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja joh! En in het beste geval kun je straks nog kiezen ook
Ik heb je uitgelegd hoe je het moet doen. Even terug lezen dus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
We kunnen alles betalen, dat is nooit het punt geweest. En "zet hem aan een baan" is niet zo makkelijk, zoals de meeste hier wel kunnen bevestigen. Ik kan niet nog een opleiding erbij betalen en hij is te oud voor studiefinanciering.
Maakt ook allemaal geen flikker uit, het geld is namelijk nooit mijn punt geweest. Het punt was dat ik me als (toekomstig) werkloos moest inschrijven, omdat er geen mogelijkheid is om aan te geven dat je gewoon voor onbepaalde tijd een baan hebt.
Mja, alle UWV kantoren zijn zelfstandige kantoren. Elke UWV kantoor heeft andere manieren om mensen te "helpen".quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik kom net terug van een verplichte afspraak bij het UWV voor uitleg over rechten en plichten. Wat een diep trieste bedoeling. Die man die de uitleg gaf, had een spraakgebrek. Er was een werkzoekende die geen Nederlands verstond, maar die moest toch maar blijven zitten, ook al kon hij niets ervan verstaan. Vragen moesten niet gesteld worden, daar was geen tijd voor, je kon bellen met het 0800 nummer van UWV.
morgen heb ik een "speeddate". een aantal mede werkzoekende vertelde mij vandaag al dat dat nog erger is, dat je een half uur in een rij mag staan en vervolgens te horen krijgt dat er geen vacatures zijn.
als er ergens de nutteloosheid van overheidsinstanties zichtbaar wordt, is het wel bij een uwv locatie
Das kutquote:
Bij mij hier in Venlo viel 't me eigenlijk niet tegen, was gewoon de standaard informatie maar de man had wel 'n goed verhaaltje op zich en d'r kwamen ook wel wat nuttige vragen. (die je ook gewoon mocht stellen nadat hij met z'n verhaal klaar was)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik kom net terug van een verplichte afspraak bij het UWV voor uitleg over rechten en plichten. Wat een diep trieste bedoeling. Die man die de uitleg gaf, had een spraakgebrek. Er was een werkzoekende die geen Nederlands verstond, maar die moest toch maar blijven zitten, ook al kon hij niets ervan verstaan. Vragen moesten niet gesteld worden, daar was geen tijd voor, je kon bellen met het 0800 nummer van UWV.
morgen heb ik een "speeddate". een aantal mede werkzoekende vertelde mij vandaag al dat dat nog erger is, dat je een half uur in een rij mag staan en vervolgens te horen krijgt dat er geen vacatures zijn.
als er ergens de nutteloosheid van overheidsinstanties zichtbaar wordt, is het wel bij een uwv locatie
Mwah oproepbasis zuigt, heb ik nou ook, maar goed is beter als niks idd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Yes!! Waarschijnlijk vanaf 1 februari aan de slag! Wel op oproepbasis maar dat is niet erg. Ik heb er vertrouwen in!
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik heb je uitgelegd hoe je het moet doen. Even terug lezen dus.
Ik heb het zelf vorige week ook aan moeten vragen namelijk.
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Das kut
Wat voor werk deed je? En waarom ben je ontslagen?
Wat let je om een 31-12-2099 in te vullen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.
Open er een apart topic over.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.
Gisteren sprak de werkgever het bedrijf toe, over tegenvallende economische resultaten. Vandaag wilde hij een gesprek met mij. Ik wist ergens wel waar ik aan toe was. En inderdaad. De overgebleven 2 dagen zijn nu ook foetsie. Ontslag dus. Ik krijg februari doorbetaald en moet dus 1 maart een nieuwe baan hebben. Ik heb een eigen bedrijf in de reclame (daar heb ik dus voor gestudeerd, niet voor metaal-dingen), maar dat is slechts een leuke aanvulling. Kan er niet van leven.
Ik heb dus 1 maand de tijd om een nieuwe baan te vinden. Fuck.
2 vragen. Mag hij me zomaar ontslaan vanwege de opgegeven reden? Ik heb gezegd dat ik er later deze week op terug wilde komen. Daar ging hij mee akkoord.
Laatste vraag. Ik heb mijn aanvullende WW periode opgebruikt vorig jaar. Kan ik deze 2 dagen op vast contract, die dus komen te vervallen, nog opvullen wanneer dat nodig blijkt?
Uhh dat ging bij mij prima. Zal wel komen omdat ik een vast contract heb. Dan moet je even naar het UWV gaan (vaak voor 13.00) en hulp bij invullen vragen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben wel goed bezig. Na mijn tweede gesprek, die het ws niet wordt vanwege een slechte test, had ik het even zwaar, maar gisteren al redelijk wat vacatures gezocht en ga vanmiddag ook weer reageren
Ja, dat mag hij. Je tweede vraag weet ik niet, je hebt enkel recht op WW als je 26 weken aan 1 stuk hebt gewerkt, de ins en outs ken ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.
Gisteren sprak de werkgever het bedrijf toe, over tegenvallende economische resultaten. Vandaag wilde hij een gesprek met mij. Ik wist ergens wel waar ik aan toe was. En inderdaad. De overgebleven 2 dagen zijn nu ook foetsie. Ontslag dus. Ik krijg februari doorbetaald en moet dus 1 maart een nieuwe baan hebben. Ik heb een eigen bedrijf in de reclame (daar heb ik dus voor gestudeerd, niet voor metaal-dingen), maar dat is slechts een leuke aanvulling. Kan er niet van leven.
Ik heb dus 1 maand de tijd om een nieuwe baan te vinden. Fuck.
2 vragen. Mag hij me zomaar ontslaan vanwege de opgegeven reden? Ik heb gezegd dat ik er later deze week op terug wilde komen. Daar ging hij mee akkoord.
Laatste vraag. Ik heb mijn aanvullende WW periode opgebruikt vorig jaar. Kan ik deze 2 dagen op vast contract, die dus komen te vervallen, nog opvullen wanneer dat nodig blijkt?
Hè, wat fijn dat je zo begripvol bent terwijl je gesprekpartner met een emmertje naast zijn bed zijn dag door mag brengenquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Tuurlijk... gesprekspartner ziekAfspraak wordt een week verzet helaas. En ik ben zóóóóó enthousiast over dit bedrijf.
Ik zou graag met hem ruilen. Van werkloze 40'er naar grieperige entrepreneurquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:25 schreef MNR het volgende:
[..]
Hè, wat fijn dat je zo begripvol bent terwijl je gesprekpartner met een emmertje naast zijn bed zijn dag door mag brengen
Ben jij GEK! Crisis, hier mensen eruit, daar mensen eruit, mensen met een 0-uren contract en jij maakt jezelf wijs dat je niet goed genoeg bent omdat je geen vast contract binnen hebt kunnen slepen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef das_phantom het volgende:
[..]![]()
Heb na het nieuws behoorlijk slecht geslapen vannacht. Knaagt toch aan mijn zelfvertrouwen dat ik tot nu toe nergens een vast contract heb kunnen binnenslepen...
Hehehe. Touché!quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou graag met hem ruilen. Van werkloze 40'er naar grieperige entrepreneur
Sterker nog, vandaag een uitnodiging voor een gesprek bij een ander bedrijf gekregenquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef das_phantom het volgende:
[..]![]()
Heb na het nieuws behoorlijk slecht geslapen vannacht. Knaagt toch aan mijn zelfvertrouwen dat ik tot nu toe nergens een vast contract heb kunnen binnenslepen...
Waarom zou je het noemen in je brief / cv? Dan solliciteer je toch gewoon niet op banen waarvoor je langer dan een uur per dag in de auto zit? Dan is het helemaal geen issue dat je het vele reizen zat bentquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef MNR het volgende:
Poeh, ik krijg net een reactie n.a.v. mijn cv en ik wek de indruk dat ik niet bij het bedrijf wil werken. Eerlijk toegegeven, mijn laatste ervaring is een heel negatieve te noemen - en dat ga ik ook niet onder stoelen of banken schuiven. Ik type dan ook letterlijk "ik heb de beslissing genomen om uit de detachering te stappen. Het vele reizen is me niet bevallen".
Ik wil daarmee aangeven dat ik het prima vind om weer bij een nieuw bedrijf aan de slag te gaan, maar ik ga niet in op een grote mate van woon-werkverkeer.
Mijn oud-collega heeft me nu gevraagd of ik deze zin weg wil laten, maar ik kan toch ook moeilijk mooi weer gaan spelen? Jah, ik zou het kunnen verzwijgen, maar de hele reden dat ik een tijdje uit de running ben geweest, is omdat ik een burn-out heb opgelopen en als gevolg daarvan kan ik nog steeds niet lang autorijden. Een job waarbij ik dus meer dan een uur per dag in de auto zit, is dan ook 'out of the question'.
Iemand enig idee hoe ik dit netjes kan verwoorden?
Kneveltquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal,
Sinds september 2012 moet ik er ook aan geloven. Ik ben (nominaal en cum laude) afgestudeerd in de geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Afgelopen zomer heb ik nagedacht of ik het studentenleven nog wilde rekken. Met het instellingsgeld moest ik dan naar het buitenland. Ik heb 1 maand geprobeerd op en neer te reizen van Maastricht naar Leuven, maar dat werkte uiteindelijk niet.
Vanaf oktober ben ik dus op zoek naar werk gegaan. Me verdiepen in maatschappelijke problemen en bestuurders adviseren over mogelijke oplossingen is wat mij aantrekt. Ik zoek daarom een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat dat in de huidige economische situatie een hel is. Daar komt bij dat geschiedenis geen opleidingsachtergrond is waar werkgevers om staan te springen. Ik heb niet stilgezeten naast mijn studie (2 keer in verenigingsbestuur, stage, teaching assistant), maar dat weegt niet op tegen het gebrek aan de relevante werkervaring die bij iedere vacature geëist wordt.
Kortom: ik zit sinds mijn afstuderen een beetje in een zwart gat. Een belangrijk lichtpunt is dat ik meedoe met een selectieprocedure voor een traineeship van 2 jaar. Even afwachten of dat gaat lukken. De reden dat ik dit deel is eigenlijk vooral dat ik benieuwd ben naar verhalen van mensen in soortgelijke situaties. Zijn er mensen die ook een 'onrendabele' studie hebben gevolgd en nu niet aan het werk komen? Wat doen jullie om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren? Zijn er mogelijkheden voor bijscholing die niet ontzettend duur zijn?
Ik houd zelf van eerlijkheid; weet ik ook direct waar ik aan toe ben (en de ander ook met mij).quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:09 schreef Domme_Gans het volgende:
Waarom moet het bedrijf weten dat het reizen jou niet is bevallen? Als je toch niet hoeft te reizen voor dat bedrijf? Gewoon lekker weglaten. In deze tijden is het niet vreemd om lang uit de running geweest te zijn als ex detacheringsmedewerker
Uhm ja..quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar is het bedrijf waar je gaat werken een detacheerder dan?
Ik snap 'm niet echt.
Tjah, je klinkt als het standaard type student dat momenteel binnen de publieke sector aan de slag wil. Vanwege de crisis is er een landelijke ambtenarenstop en de enige vacatures die vrijkomen zijn dusdanig specifiek dat je al werkervaring nodig hebt. Bij de rijksoverheid komt momenteel ook 1100 sollicitaties binnen per vacature (er staan er nu rond de 50 online) dus dat zegt ook wel wat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal,
Sinds september 2012 moet ik er ook aan geloven. Ik ben (nominaal en cum laude) afgestudeerd in de geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Afgelopen zomer heb ik nagedacht of ik het studentenleven nog wilde rekken. Met het instellingsgeld moest ik dan naar het buitenland. Ik heb 1 maand geprobeerd op en neer te reizen van Maastricht naar Leuven, maar dat werkte uiteindelijk niet.
Vanaf oktober ben ik dus op zoek naar werk gegaan. Me verdiepen in maatschappelijke problemen en bestuurders adviseren over mogelijke oplossingen is wat mij aantrekt. Ik zoek daarom een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat dat in de huidige economische situatie een hel is. Daar komt bij dat geschiedenis geen opleidingsachtergrond is waar werkgevers om staan te springen. Ik heb niet stilgezeten naast mijn studie (2 keer in verenigingsbestuur, stage, teaching assistant), maar dat weegt niet op tegen het gebrek aan de relevante werkervaring die bij iedere vacature geëist wordt.
Kortom: ik zit sinds mijn afstuderen een beetje in een zwart gat. Een belangrijk lichtpunt is dat ik meedoe met een selectieprocedure voor een traineeship van 2 jaar. Even afwachten of dat gaat lukken. De reden dat ik dit deel is eigenlijk vooral dat ik benieuwd ben naar verhalen van mensen in soortgelijke situaties. Zijn er mensen die ook een 'onrendabele' studie hebben gevolgd en nu niet aan het werk komen? Wat doen jullie om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren? Zijn er mogelijkheden voor bijscholing die niet ontzettend duur zijn?
Ik ben echt alles behalve negatief ingesteld, maar goed dat je het aangeeft.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:23 schreef Domme_Gans het volgende:
MNR ik vind het nogal onnodig en negatief overkomen, ik zou ook mijn twijfels hebben als ik dat zou lezen. En sowieso, in deze tijden als reizen je niet bevalt dan moet je niet solliciteren bij een detacheerder. Als je in dienst bent, dan gaan ze je echt niet op de bank laten zitten omdat jij niet tegen reizen kan. Ik denk dat het dan heel gauw is afgelopen voor je.
Nee heb, je en ja kun je krijgen. Daar geef ik je gelijk in, ik schat je kansen alleen niet zo hoog inquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:30 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ben echt alles behalve negatief ingesteld, maar goed dat je het aangeeft.
Eigenlijk zeg je bijna alles wat ik ook denk, alleen vind je het onredelijk dat ik het vraag. There I disagree
Mijn oud-collega had aangegeven dat de kans 80% is dat ik aan de slag kan in mijn eigen woonplaats. Hoe mijn kansen zijn, daar ben ik niet mee bezig; ik wil enkel mezelf in bescherming nemen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Nee heb, je en ja kun je krijgen. Daar geef ik je gelijk in, ik schat je kansen alleen niet zo hoog inIk zou sowieso dit ook niet ter sprake brengen tijdens het orienterend gesprek, als ik jou was. Burnout werkt nogal afschrikkend op werkgevers. Zou zonde zijn, misschien hebben ze wel een langdurig opdracht zowat bij jou om de hoek
Heb je ideeën? Ik hoor ze graag, ben ook aan 't overwegen om maar 'n beetje me in 'n avontuur te storten (werken in het buitenland, voor mezelf als ZZP'er met iets beginnen, etc).quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
Geen idee of het mogelijk is en wil me ook nergens mee bemoeien, maar is het niet een idee om terwijl jullie op zoek zijn naar werk iets voor jezelf te beginnen voor eventueel wat extra inkomen?
Zelf doe ik naast school een bijbaan met web design en development, en ik moet zeggen: het verdient niet verkeerd. Maar je kan zoveel doen: bloggen, copywriten, redigeren, designen etc.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:09 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Heb je ideeën? Ik hoor ze graag, ben ook aan 't overwegen om maar 'n beetje me in 'n avontuur te storten (werken in het buitenland, voor mezelf als ZZP'er met iets beginnen, etc).
Alsof iedereen geschikt is voor het zelfstandig ondernemer zijn.......quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
Geen idee of het mogelijk is en wil me ook nergens mee bemoeien, maar is het niet een idee om terwijl jullie op zoek zijn naar werk iets voor jezelf te beginnen voor eventueel wat extra inkomen?
Zodra je zelfstandig inkomen hebt, zelfs als je bezig bent met een eigen bedrijf maar nog niks verdient, kort het UWV je uitkering met 29%.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
Het was ook maar een idee, geen verwijt dat jullie niet allemaal al ondernemers zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Alsof iedereen geschikt is voor het zelfstandig ondernemer zijn.......
Dat wist ik niet, maakt het wel wat minder interessant inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zodra je zelfstandig inkomen hebt, zelfs als je bezig bent met een eigen bedrijf maar nog niks verdient, kort het UWV je uitkering met 29%.
Daarnaast, als je eenmaal die keuze gemaakt hebt, vervallen je WW rechten mocht het tegen zitten.
Daarnaast, zoals al gezegd, niet iedereen is er voor in de wieg gelegd.
Wist ik ook niet maar sowieso komt er altijd veel bij kijken en heeft 'n bedrijf (ook ZZP'ers) eerst ff veel geld nodig totdat het allemaal gaat lopen of niet. Zit wel 'n risico aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zodra je zelfstandig inkomen hebt, zelfs als je bezig bent met een eigen bedrijf maar nog niks verdient, kort het UWV je uitkering met 29%.
Daarnaast, als je eenmaal die keuze gemaakt hebt, vervallen je WW rechten mocht het tegen zitten.
Daarnaast, zoals al gezegd, niet iedereen is er voor in de wieg gelegd.
Geld hoeft echt niet nodig te zijn, hangt er puur vanaf wat je gaat doen. Misschien 30 euro per jaar aan hosting als je een website nodig zou hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:46 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wist ik ook niet maar sowieso komt er altijd veel bij kijken en heeft 'n bedrijf (ook ZZP'ers) eerst ff veel geld nodig totdat het allemaal gaat lopen of niet. Zit wel 'n risico aan.
Daar heb je 'n punt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef Neraice het volgende:
[..]
Geld hoeft echt niet nodig te zijn, hangt er puur vanaf wat je gaat doen. Misschien 30 euro per jaar aan hosting als je een website nodig zou hebben.
En een website laten bouwen is gratis?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef Neraice het volgende:
[..]
Geld hoeft echt niet nodig te zijn, hangt er puur vanaf wat je gaat doen. Misschien 30 euro per jaar aan hosting als je een website nodig zou hebben.
Tuurlijk niet, maar dat hoeft geen obstakel te zijn. Ik heb de mijne zelf gebouwd, en daarbij kan je voor een tientje al een prima stock template kopen op bijvoorbeeld ThemeForest.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En een website laten bouwen is gratis?
Het kan nooit kwaad er eens naar te kijken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Daar heb je 'n punt.Mja ik ben echt nog in de "ik ga erover nadenken" fase.
maar, als je je als ZZPer niet verzekerd, en je verliest door een verkeersongeluk een been, dan zijn er dus geen inkomsten?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben nog altijd ZZPer naast mijn huidige werkeloosheid en ww, dit omdat ik naast mijn zzp een baan had, welke is vervallen, ik krijg dus over de uren die ik werkte voor mijn baan ww en zzp heb ik ernaast, gelukkig was ik dus al ZZPer voordat ik ww kreeg, dus nu staat het los van elkaar.
als dat niet zo was zou ik wel even drie keer nadenken voordat ik als zzper zou beginnen. vergeet ook niet dat je op termijn zo'n 3000 euro winst per maand moet draaien, om van te leven, omdat als zzper je zelf moet voorzien in je verzekeringen (denk aan ziekte/arbeidsongeschiktheid etc), pensioen etc etc. van die 3000 ben je dus minimaal 1500 kwijt per maand aan belasting, verzekering, en pensioen.
of je kiest ervoor om je niet te verzekeren, maar dan is alles eigen risico
Tenzij je met een been minder nog steeds kan werken... Maar anders, nee geen inkomen meerquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:26 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
maar, als je je als ZZPer niet verzekerd, en je verliest door een verkeersongeluk een been, dan zijn er dus geen inkomsten?
ook geen wajong of bijstand?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tenzij je met een been minder nog steeds kan werken... Maar anders, nee geen inkomen meer
De Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong, Wajong[1]) is een sociale voorziening voor iedereen die ingezetene van Nederland is. De verzekering keert uit aan een verzekerde indien deze voor zijn zeventiende verjaardag arbeidsongeschikt is geworden, en dat op zijn achttiende verjaardag nog steeds is. De verzekering geldt ook voor wie tussen zijn achttiende en dertigste verjaardag arbeidsongeschikt is geworden en in het jaar, onmiddellijk voorafgaande aan de dag van arbeidsongeschikt worden minstens 6 maanden studerende was.quote:
Ik heb een heel klein eigen zaakje, had ik al toen ik werkloos werd. En ik had dus het idee "Kom, ik ga gedurende mijn ww gewoon meer werk in mijn bedrijfje steken" Met het idee dat wanneer ik bijvoorbeeld een week 30 uur met mijn eigen bedrijf inkomen kan garanderen dat ik die week dan maar 10 uur ww krijg. En de week erna, wanneer ik even geen werk heb gewoon 40 uur.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
wat suf! bij loondienst word je gewoon aangevuld tot je bedrag aan wwquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... zo werkt het dus niet. Wanneer ik een week 30 uur inkomen uit mijn eigen bedrijf heb... krijg ik vanaf dat moment nog maar 10 uur ww. Ongeacht hoe het daarna gaat met mijn eigen bedrijfje.
En daar zit hem nu eenmaal het verschilquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
wat suf! bij loondienst word je gewoon aangevuld tot je bedrag aan ww
Heb ik recht op ww met 1 maand vakantiewerk met aansluitend een 5 maanden contract? Zoja, hoelang?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:52 schreef RijstNatie het volgende:
Tvp ik werk bij het uwv als ww en zw adviseur
Met welk doel kom je hier meelezen/posten?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:52 schreef RijstNatie het volgende:
Tvp ik werk bij het uwv als ww en zw adviseur
Hey Vikingquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Knevelt.
Is een stage wellicht iets voor je?
Dankje voor het meedenken Ryon.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, je klinkt als het standaard type student dat momenteel binnen de publieke sector aan de slag wil. Vanwege de crisis is er een landelijke ambtenarenstop en de enige vacatures die vrijkomen zijn dusdanig specifiek dat je al werkervaring nodig hebt. Bij de rijksoverheid komt momenteel ook 1100 sollicitaties binnen per vacature (er staan er nu rond de 50 online) dus dat zegt ook wel wat.
Een tip die mij ook gegeven is en wellicht kan helpen is om niet teveel te veel te verwachten van de vacatures, je niet blind te staren op de trainneeships (die zijn erg interessant, maar sommige trekken meer dan 2000 gegadigden aan en de rondes duren behoorlijk lang). Maar in plaats daarvan via stages jezelf er tussen proberen te werken en daar waar mogelijk je kwaliteiten proberen te pitchen.
Een notering op je diploma of een bestuur biedt geen handvat meer voor een plek. Maar de bijhorende ervaring en kennis kan wel gebruikt worden om je ergens in te werken. Je hebt namelijk wat te vertellen en de truc is om in situaties te komen dat mensen ook even naar je willen luisteren.
Ik vat het ook niet op als verwijt maar als een zeer onrealistisch advies. Weet je hoe hoog de werkloosheid is op dit moment? Weet je ook dat die cijfers gebaseerd zijn op mensen die geregistreerd staan bij het UWV als werkzoekend (met recht op WW/Bijstand)? Onder die groep vallen niet de ZZP'ers die zonder opdrachten thuis zitten. Als je die zou meerkenen zou het werkloosheidscijfer vele malen hoger liggen. Men spreekt niet voor niets over het verborgen leed dat ZZP heet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Het was ook maar een idee, geen verwijt dat jullie niet allemaal al ondernemers zijn.
[..]
Dat wist ik niet, maakt het wel wat minder interessant inderdaad.
ZorgnetLimburg en ZorgnetBrabant bekijken, lijkt me. Ik kom weinig vacatures tegen met minimaal 24 uur per week. Wellicht dat ze die eis moet laten vallen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:54 schreef kevindonzel het volgende:
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe uitdaging:
SPH geschoold
25 jaar
Ervaring op crisisopvang bij daklozen (van A tot Z begeleiden .... ook wettelijk gebeuren)
Ervaring in begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking ---> coordinerend teamwerk
Werkomgeving: In de driehoek eindhoven, roermond, nijmegen
Minimaal 24 uur per week
Wie heeft er tips voor haar?
Of kent een uitzendbureau wat momenteel vacatures heeft in dit gebied en deze regio?
Het is iets...quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:27 schreef kevindonzel het volgende:
Daar is niks op te vinden, ook niet minder uren.
Ze heeft op dit moment een oproepcontract, is dus bocht
Ik ben verder niet bekend met hoe het zit met WW/Bijstand en ZZP'ers. En je laatste zin merk ik in ieder geval niks van.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik vat het ook niet op als verwijt maar als een zeer onrealistisch advies. Weet je hoe hoog de werkloosheid is op dit moment? Weet je ook dat die cijfers gebaseerd zijn op mensen die geregistreerd staan bij het UWV als werkzoekend (met recht op WW/Bijstand)? Onder die groep vallen niet de ZZP'ers die zonder opdrachten thuis zitten. Als je die zou meerkenen zou het werkloosheidscijfer vele malen hoger liggen. Men spreekt niet voor niets over het verborgen leed dat ZZP heet.
Verder is op dit moment het gemiddelde tarief van een ZZP'er 45 euro per uur en daar moet je, zoals reeds door een ander aangegeven, alles van betalen (verzekering, pensioen) etc. En ik weet niet of jij het nieuws volgt maar ZZP'ers zijn constant hun tarieven aan het verlagen en hebben moeite om aan voldoende uren te komen.
Ik weet dat aan alle kanten, door overheid en werkgevers, mensen aangeraden wordt om ZZP'er te worden. Maar dat is niet anders dan een verkapte vorm van bezuinigen. Het risico komt volledig bij de werknemer te liggen, de werkgever hoeft bij ziekte de werknemer niet uit te betalen en bij verlies van werkzaamheden hoeft de overheid geen uitkering te betalen.
En dan begin ik nog niet eens over het advies wat mensen als ZZP zoal kunnen doen volgens jou " bloggen, copywriten, redigeren, designen" als er in een richting wel 800 reacties komen per openstaande vacature, is het deze wel![]()
Nope... Dat is echt een bezuinig-sector. Je moet heeeeeeel veel geluk hebben als je al een vast-uren-contract kunt krijgen. En daarbij zijn veel instellingen hun "eisen" aan het verlagen naar SPW-4 mensen. Zij doen ver hetzelfde als een SPH'er, maar krijgen minder geld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:54 schreef kevindonzel het volgende:
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe uitdaging:
SPH geschoold
25 jaar
Ervaring op crisisopvang bij daklozen (van A tot Z begeleiden .... ook wettelijk gebeuren)
Ervaring in begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking ---> coordinerend teamwerk
Werkomgeving: In de driehoek eindhoven, roermond, nijmegen
Minimaal 24 uur per week
Wie heeft er tips voor haar?
Of kent een uitzendbureau wat momenteel vacatures heeft in dit gebied en deze regio?
zorgwerk en medivacature kan ze nog wel even bekijkenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:10 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
ZorgnetLimburg en ZorgnetBrabant bekijken, lijkt me. Ik kom weinig vacatures tegen met minimaal 24 uur per week. Wellicht dat ze die eis moet laten vallen.
Heeft ze op dit moment werk? Indien ja, kan ze beter blijven zitten waar ze zit.
Ja, als je dat bedrijfje al had NAAST je dayjob voor je ontslagen werd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:00 schreef Disorder het volgende:
Mag je trouwens een WW ontvangen als je tegelijkertijd ook een eigen bedrijfje hebt. Met de nadruk op 'je', aangezien het een welkome aanvulling is, maar meer ook niet.
Het lijkt mij dat dat als inkomsten gezien wordt en dan ingehouden / verrekend wordt met je WW uitkering. Althans, zo werkt het ook als je voor 18uur WW krijgt en er 0-uren bij werkt. Elk uurtje dat je werkt, halen ze van je WW af.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:00 schreef Disorder het volgende:
Mag je trouwens een WW ontvangen als je tegelijkertijd ook een eigen bedrijfje hebt. Met de nadruk op 'je', aangezien het een welkome aanvulling is, maar meer ook niet.
Jep. Ik werkte 2 dagen in de week bij dat bedrijf en nu probeert mijn baas van me af te komen. Was daarnaast al bezig met eigen werk. Morgen onderhandelen met mijn werkgever. Ik heb gisteren het UWV gebeld en ik mag gewoon weigeren. Daarna zal hij zeer waarschijnlijk een ontslagregeling proberen af te dwingen, maar dat zie ik dan wel weer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, als je dat bedrijfje al had NAAST je dayjob voor je ontslagen werd.
Ja, of hij moet het via de kantonrechter gaan spelenquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jep. Ik werkte 2 dagen in de week bij dat bedrijf en nu probeert mijn baas van me af te komen. Was daarnaast al bezig met eigen werk. Morgen onderhandelen met mijn werkgever. Ik heb gisteren het UWV gebeld en ik mag gewoon weigeren. Daarna zal hij zeer waarschijnlijk een ontslagregeling proberen af te dwingen, maar dat zie ik dan wel weer.
Volgens mij als je voor die 12 uur aan de wekeneis voldoet wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:04 schreef marcosta het volgende:
nou heb ik ook een vraag..
ik ben noodgedwongen teruggegaan van 4 dagen naar 2,5 dag in de week.
dus van 32 naar 20 uur maar heb ik dan recht op ww over die 12 uur minder?
Blijven solliciteren! Desnoods probeer je andere websites! Linkedin, Twitter, Facebook, zorg dat je mensen (HR) opzoekt via Linkedin, anders een twitter bericht de deur uitsturen. Alles helpt, maar met name de aparte acties helpen vooral!quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdegodver... WEER tweede. "We hebben beide gesprekken als zeer prettig ervaren en zijn van mening dat je meer dan voldoende ervaring hebt voor het beheren van de websites. Maar de andere kandidaat had net wat meer ervaring met mobiele applicaties."
Terwijl mobiele applicaties niet in de vacature genoemd werden, maar door het terugtrekken van andere vacatures in verband met een reorganisatie min of meer bij deze gevoegd werd.
6e keer bijna raak...
Eh... als je regelmatig wordt uitgenodigd voor gesprekken is de plek waar je de vacature vind het issue niet? Het probleem is dat er gewoon tientallen, wellicht zelfs honderden kandidaten op dezelfde functie solliciteren. En dan word ik 2e... of bij de laatste 3.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijven solliciteren! Desnoods probeer je andere websites! Linkedin, Twitter, Facebook, zorg dat je mensen (HR) opzoekt via Linkedin, anders een twitter bericht de deur uitsturen. Alles helpt, maar met name de aparte acties helpen vooral!
Ik heb inmiddels dus wel een baan gekregen maar ben al weer opzoek naar de volgende. Don't get me wrong, het is zeker een goede baan, maar ik blijf toch verder zoeken. Heb advies gekregen van oud-collega's en vrienden dat ik hier niet moet blijven plakken. Gelukkig via Linkedin dat er een aantal headhunters mij in hun portfolio hebben genomen en dus al op zoek zijn
Als advies aan de anderen, blijven proberen maar niet halstarrig in 1 stramien van sollicitaties blijven zitten!
Hmm, ik bedoelde mijn betoog ook om de meute een beetje 'voor' te zijn qua sollicitatie. Zo heb ik ooit eens hoofd HR van een bank in Nederland gemaild met of er nog plek was, en toen heeft hij direct(!) een interview geregeld terwijl de vacature gewoon nog intern open stond..quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... als je regelmatig wordt uitgenodigd voor gesprekken is de plek waar je de vacature vind het issue niet? Het probleem is dat er gewoon tientallen, wellicht zelfs honderden kandidaten op dezelfde functie solliciteren. En dan word ik 2e... of bij de laatste 3.
Mjah, ik heb ook zat open sollicitaties verstuurd maar zonder resultaat. Aan de andere kant heb ik volgende week een gesprek nav een fout op een website, zie eerder in dit topic. Dus ja dat KAN lonend zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:44 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm, ik bedoelde mijn betoog ook om de meute een beetje 'voor' te zijn qua sollicitatie.
Nee, na het eerste gesprek werd me verteld dat ik een week later wat zou horen omdat die week nog een aantal andere kandidaten op gesprek zouden komen. Echter werd ik binnen een uur terug gebeld en zat ik een week later al op mijn 2e gesprek (dezelfde week dat er dus nog kandidaten voor een eerste gesprek zouden komen). Er was dus nog niet bekend hoeveel geschikte kandidaten er overbleven na de 2e ronde.quote:Zo heb ik ooit eens hoofd HR van een bank in Nederland gemaild met of er nog plek was, en toen heeft hij direct(!) een interview geregeld terwijl de vacature gewoon nog intern open stond..
Ik ben zelf een aantal keer 2e geweest in interviews. Wist je van te voren dat er maar 2 over waren?
ja dan kan je 3 maanden ww krijgenquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:33 schreef johnnyblaze11 het volgende:
[..]
Heb ik recht op ww met 1 maand vakantiewerk met aansluitend een 5 maanden contract? Zoja, hoelang?
ik was zomaar benieuwd hoe sommige over het uwv pratenquote:Op donderdag 24 januari 2013 00:11 schreef MNR het volgende:
[..]
Met welk doel kom je hier meelezen/posten?
Slecht....quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
ik was zomaar benieuwd hoe sommige over het uwv praten
Dat klopt ook wel, maar ik had mezelf voorgenomen en ook gehoopt om bij dit bedrijf langer dan een paar maanden te kunnen blijven, om mijn cv wat netter te krijgen. Als starter heb ik al weinig werkervaring. Ik vind dat ik dat voor elkaar had moeten krijgen, juist omdat mijn arbeidsverleden bestaat uit korte dienstverbanden en stages.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:28 schreef MNR het volgende:
[..]
Ben jij GEK! Crisis, hier mensen eruit, daar mensen eruit, mensen met een 0-uren contract en jij maakt jezelf wijs dat je niet goed genoeg bent omdat je geen vast contract binnen hebt kunnen slepen?
Wat is de reden dat je vindt dat je dat eigenlijk voor elkaar had moeten krijgen?
Is dat een groot probleem? Mijn CV bestaat ook uit veel relatief korte periodes bij werkgevers, dan 8 maand, dan 3 maand, dan 4 maand. Soms wat langer, soms wat korter. Maar dat wordt tijdens mijn interviews als een positief iets gezien. In de zin van, je wil er niet blijven zitten. Prima keus. Het betrof overigens wel allemaal grote internationals qua bedrijven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:31 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar ik had mezelf voorgenomen en ook gehoopt om bij dit bedrijf langer dan een paar maanden te kunnen blijven, om mijn cv wat netter te krijgen. Als starter heb ik al weinig werkervaring. Ik vind dat ik dat voor elkaar had moeten krijgen, juist omdat mijn arbeidsverleden bestaat uit korte dienstverbanden en stages.
Zag er vandaag ook wel behoorlijk tegenop om weer aan het werk te gaan, wetende dat leidinggevenden mij weg willen hebben.
Zoals eerder omschreven de website is een fiasco!quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
daarom ook open sollicitatiesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:07 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Maar wat is het triest dat je verplicht iedere week moet solliciteren ook al is er geen enkele baan die aansluit bij je vaardigheden cq ambitie.
Het verplicht solliciteren werkt niet. zowel voor de kandidaten als de werkgevers is het een enorme onnodige belasting.
Ooit zijn al die nummers 1 en 2 wel op.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh... als je regelmatig wordt uitgenodigd voor gesprekken is de plek waar je de vacature vind het issue niet? Het probleem is dat er gewoon tientallen, wellicht zelfs honderden kandidaten op dezelfde functie solliciteren. En dan word ik 2e... of bij de laatste 3.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:46 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ooit zijn al die nummers 1 en 2 wel op.
ik vond gister om 16.00 een uitnodiging van het UWV om vandaag om 9.00 "een gesprek" te hebben. Heerlijk vaag. Zal straks even posten wat ik er van vond. Maar van te voren kijk ik er gruwelijk tegenop.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Oh wat zonde! Blijf jezelf eraan herinneren dat het niet aan jou ligt (maar aan de markt!)quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:51 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
De twitter vacature is niks geworden...
Maar vandaag heb ik op een nieuwe gereageerd ik hoop dat ik eens een keer uitgenodigd wordt.
Het begint een beetje aan me te knagen dat ik maar niets kan vinden.
Kom op zeg, ik kan zo veel betekenen maar dan moet ik wel een kans krijgen.
Dat is nou eens leuk om te horen! Succes daar!!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:17 schreef El_Thijs het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het tot dusver goed heb getroffen. Ben nu 2 weken in de proefplaatsing en het gaat erg goed. Krijg ook de indruk dat ze vinden dat ik mijn werk goed doe, en dat ik veel op 1 lijn zit met de andere functioneel ontwerper. Ik ga gewoon weer voor het eerst in tijden met plezier naar mijn werk!
Sterktequote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
ik vond gister om 16.00 een uitnodiging van het UWV om vandaag om 9.00 "een gesprek" te hebben. Heerlijk vaag. Zal straks even posten wat ik er van vond. Maar van te voren kijk ik er gruwelijk tegenop.
Thanks!quote:Oh wat zonde! Blijf jezelf eraan herinneren dat het niet aan jou ligt (maar aan de markt!)
Moet je wel naar het zuiden. In de rest van Duitsland is het neit veel beter.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:44 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Sterkte
[..]
Thanks!
Het is inderdaad eg lastig momenteel wat ook niet helpt is dat onroerend goed niet te verkopen is anders was ik al vertrokken naar Duitsland omdat daar de economie al een tijdje aan het aantrekken is.
Callcentres, maar je had eerder aangegeven dat je dat niet wilde......quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:55 schreef Copthorne het volgende:
Zucht, ik had in november een sollicitatiegesprek gehad bij een kantoor waarvan ik een hele positieve indruk had. Ik zou binnen 2 of 3 weken uitsluitsel krijgen. Na 5,5 week teruggebeld en te horen gekregen dat ze het druk hadden en dat ik spoedig bericht zou krijgen. Vandaag na 9,5 week teruggebeld en te horen gekregen dat ze vier mensen hebben uitgenodigd voor een tweede gesprek en dat ik daar niet bij zit.
De hoop dat ik werk zou vinden wat aansluit bij mijn studie heb ik nu zo langzamerhand opgegeven. Ik wil nu gewoon iets doen. Iets. Wat zijn banen / werkplekken waar je zo aan de slag kan als 23 jarige? En waar je niet wordt bestempeld als overgekwalificeerd als je hebt doorgeleerd?
Jammer dat het zo heeft moeten gaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:55 schreef Copthorne het volgende:
Zucht, ik had in november een sollicitatiegesprek gehad bij een kantoor waarvan ik een hele positieve indruk had. Ik zou binnen 2 of 3 weken uitsluitsel krijgen. Na 5,5 week teruggebeld en te horen gekregen dat ze het druk hadden en dat ik spoedig bericht zou krijgen. Vandaag na 9,5 week teruggebeld en te horen gekregen dat ze vier mensen hebben uitgenodigd voor een tweede gesprek en dat ik daar niet bij zit.
De hoop dat ik werk zou vinden wat aansluit bij mijn studie heb ik nu zo langzamerhand opgegeven. Ik wil nu gewoon iets doen. Iets. Wat zijn banen / werkplekken waar je zo aan de slag kan als 23 jarige? En waar je niet wordt bestempeld als overgekwalificeerd als je hebt doorgeleerd?
Ook callcenters kunnen langzamerhand vissen uit grote vijver.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:09 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Callcentres, maar je had eerder aangegeven dat je dat niet wilde......
Daar heb je gelijk in, maar hij kwam destijds over alsof hij dat uberhaupt niet wilde proberen. Bovendien , denk ik dat hij als jonge WO'er net wat meer kans maakt bij een callcenter.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook callcenters kunnen langzamerhand vissen uit grote vijver.
Goed om te horen, jammer dat ik je destijds niet verder heb kunnen helpen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:17 schreef El_Thijs het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het tot dusver goed heb getroffen. Ben nu 2 weken in de proefplaatsing en het gaat erg goed. Krijg ook de indruk dat ze vinden dat ik mijn werk goed doe, en dat ik veel op 1 lijn zit met de andere functioneel ontwerper. Ik ga gewoon weer voor het eerst in tijden met plezier naar mijn werk!
En zijn sowieso best selectief. Niet qua opleiding, maar je moet wel de juiste (sales) attitude hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook callcenters kunnen langzamerhand vissen uit grote vijver.
Dat hangt er maar net af van waar. Bij bijvoorbeeld Joulz en Stedin valt het reuze mee, daar zit je tussen huismoedertjes naast de telefoontjes verhuiskaarten te verwerken en of e-mails te beantwoorden. En ik weet dat zij nog altijd actief werven, via een uitzendburo. Niet all het call centrewerk is keihard verkopen heh.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
En zijn sowieso best selectief. Niet qua opleiding, maar je moet wel de juiste (sales) attitude hebben.
Niet alles, maar wel veel. En heb gemerkt dat ze juist bij de inbound opdrachten vaak om al ervaring in callcenters vragen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:44 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net af van waar. Bij bijvoorbeeld Joulz en Stedin valt het reuze mee, daar zit je tussen huismoedertjes naast de telefoontjes verhuiskaarten te verwerken en of e-mails te beantwoorden. En ik weet dat zij nog altijd actief werven, via een uitzendburo. Niet all het call centrewerk is keihard verkopen heh.
Ik heb een beeld van callcenters dat je doorgaans, niet altijd, mensen moet lastigvallen en via technieken en trucjes een product moet proberen te verkopen. Ik ben zelf een keer zeer onbeschoft te woord gestaan door iemand van een energiemaatschappij die gewoon door me heen ging praten en uiteindelijk ophing, terwijl ik midden in een zin was. Ik sta dan niet te springen om zelf zo'n functie te vervullen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:32 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar hij kwam destijds over alsof hij dat uberhaupt niet wilde proberen. Bovendien , denk ik dat hij als jonge WO'er net wat meer kans maakt bij een callcenter.
Bedankt voor je reactie. Bij IT moet je toch doorgaans ook relevante opleiding / werkervaring hebben? Ik zie weleens vacatures voorbijkomen en daar worden geloof ik ook redelijk strenge eisen gesteld.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:15 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Jammer dat het zo heeft moeten gaan.
Callcenters inderdaad. Ik ben zelf bij een winkel begonnen in de zomer zonder relevante werkervaring en duidelijk overgekwalificeerd en toen blijven hangen. Sowieso merkte ik dat in de zomer er minder streng geselecteerd wordt, maar daar heb je nu niets aan.
Verder kon ik waarschijnlijk aan de slag bij postnl en bij een zorginstelling die interne opleidingen aanbood. In de zorg kan je nog wel eens binnenkomen zonder relevant cv maar je begint dan wel helemaal onderaan. Zie ook nog wel eens IT-trajecten waarbij elke hbo/wo opleiding voldoende is.
Mwah... ik vind het een beetje een zwak argument: omdat je korte dienstverbanden en stages hebt, wil je als starter een vast contractquote:Op donderdag 24 januari 2013 22:31 schreef das_phantom het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar ik had mezelf voorgenomen en ook gehoopt om bij dit bedrijf langer dan een paar maanden te kunnen blijven, om mijn cv wat netter te krijgen. Als starter heb ik al weinig werkervaring. Ik vind dat ik dat voor elkaar had moeten krijgen, juist omdat mijn arbeidsverleden bestaat uit korte dienstverbanden en stages.
Zag er vandaag ook wel behoorlijk tegenop om weer aan het werk te gaan, wetende dat leidinggevenden mij weg willen hebben.
Ah okay. Helderquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
Jammer dat jij je door 1 incident zo laat beinvloeden, heb je alleen jezelf meequote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:08 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb een beeld van callcenters dat je doorgaans, niet altijd, mensen moet lastigvallen en via technieken en trucjes een product moet proberen te verkopen. Ik ben zelf een keer zeer onbeschoft te woord gestaan door iemand van een energiemaatschappij die gewoon door me heen ging praten en uiteindelijk ophing, terwijl ik midden in een zin was.Ik sta dan niet te springen om zelf zo'n functie te vervullen.
Als jij uit die regio komt, dan raad ik je aan om even bij het uitzenburo met de grote blauwe R binnen te lopen. Voor zover ik weet zij zijn huisleverancier van Stedin en Joulz. Beide bedrijven zoeken regelmatig mensen voor hun callcentre, en nee het is niet alleen verkoop, maar ook vragen beantwoorden, verhuizingen verwerken etc. etc. En de laatse keer dat ik er rondliep, namen ze ook mensen zonder call centre ervaring aan voor inboundwerk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:08 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Bij IT moet je toch doorgaans ook relevante opleiding / werkervaring hebben? Ik zie weleens vacatures voorbijkomen en daar worden geloof ik ook redelijk strenge eisen gesteld.
Ik zat er ook aan te denken om in een winkel te gaan werken, maar ik heb nu nog even geen idee wat voor winkel etc. Wellicht dat ze in de Bijenkorf in Den Haag nog mensen zoeken.
Jammer! Hebben ze je actief gevraagd hoe jij tegenover het reizen staat?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:16 schreef MNR het volgende:
En het oordeel is geveld: manager 1 heeft mijn cv goedgekeurd, directeur 1 heeft mijn cv goedgekeurd, maar directeur 2 - die de broek aanheeft- heeft mijn cv afgewezen. Ws op basis van mijn mening over het vele reizen. Dat laatste vraag ik nog even na.
Ja, via mijn oud-collega, maar nee niet rechtstreeks.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jammer! Hebben ze je actief gevraagd hoe jij tegenover het reizen staat?
Je weet dat er een verschil is tussen inbound en outbound callcenterwerk?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:08 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik heb een beeld van callcenters dat je doorgaans, niet altijd, mensen moet lastigvallen en via technieken en trucjes een product moet proberen te verkopen. Ik ben zelf een keer zeer onbeschoft te woord gestaan door iemand van een energiemaatschappij die gewoon door me heen ging praten en uiteindelijk ophing, terwijl ik midden in een zin was. Ik sta dan niet te springen om zelf zo'n functie te vervullen.
Ik doe naast mijn baan, vrijwilligerswerk bij een vakbond. Dus daarom ben ik op de hoogte van het een en anderquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef MNR het volgende:
Ej Domme_Gans (ik ga het dadelijk nog leuk vinden om je zo roepen), wat is eigenlijk jouw achtergrond? Het viel me op dat je wel heel veel wist te vertellen over ZZP en overheid etc..
Ah cool!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:20 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik doe naast mijn baan, vrijwilligerswerk bij een vakbond. Dus daarom ben ik op de hoogte van het een en ander![]()
In zoetermeer zeker?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:20 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik doe naast mijn baan, vrijwilligerswerk bij een vakbond. Dus daarom ben ik op de hoogte van het een en ander![]()
Dat is een goed idee. Bedankt voor de tip!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:16 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Als jij uit die regio komt, dan raad ik je aan om even bij het uitzenburo met de grote blauwe R binnen te lopen. Voor zover ik weet zij zijn huisleverancier van Stedin en Joulz. Beide bedrijven zoeken regelmatig mensen voor hun callcentre, en nee het is niet alleen verkoop, maar ook vragen beantwoorden, verhuizingen verwerken etc. etc. En de laatse keer dat ik er rondliep, namen ze ook mensen zonder call centre ervaring aan voor inboundwerk.
Nou ja, 2 van de 3 vonden je een geschikt wijf toch? Ik neem aan dat je dan wel het contact warm houdt voor eventuele opdrachten in je woonplaatsquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:42 schreef MNR het volgende:
Krijg net de respons: het komt dus echt doordat ik schreef over het reizen. Ze vinden dat ik daarmee aangeef dat ik niet volledig voor het werk wil gaan. Is hun goed recht om dat te denken. De waarheid zit iets anders in elkaar, maar het is goed dat ik het weet.
Hmm een intake met iemand wiens functie mij niet duidelijk was. Herhaling van gegevens die ik allang had aangeleverd (maar die had ze natuurlijk niet bij de handquote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik vond gister om 16.00 een uitnodiging van het UWV om vandaag om 9.00 "een gesprek" te hebben. Heerlijk vaag. Zal straks even posten wat ik er van vond. Maar van te voren kijk ik er gruwelijk tegenop.
5 per WEEK?!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Hmm een intake met iemand wiens functie mij niet duidelijk was. Herhaling van gegevens die ik allang had aangeleverd (maar die had ze natuurlijk niet bij de hand)
Moet nu ww aan gaan vragen (huh kan dat voor overuren? nooit geweten) en hun gaan een klantmanager aanwijzen om het bedrag aan te vullen naar het minium.
Nu minimaal 5 sollicitaties per week doen. (Vanmorgen 12 gedaan, dus ik ben klaar!)
Nu maar even afwachten hoe dat verder gaat.
Jup... Ik zei ook al "als er maar zoveel vacatures zijn" en toen zei ze dat je ook kon solliciteren op productiewerk...quote:
Haha, klopt, maar dat denk ik nietquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:45 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Nou ja, 2 van de 3 vonden je een geschikt wijf toch? Ik neem aan dat je dan wel het contact warm houdt voor eventuele opdrachten in je woonplaats
Jemie... Ik ben blij dat ik er vanaf ben dan!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Jup... Ik zei ook al "als er maar zoveel vacatures zijn" en toen zei ze dat je ook kon solliciteren op productiewerk...
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:33 schreef Andromache het volgende:
tja Spezza weinig werkgevers hebben trek in een negatieveling. als je je zo opstelt in je brieven als hier op het forum, wordt het inderdaad nooit iets.
Je mag het best even beu zijn hoor, constant afgewezen te worden. En dan is dit een prima plek om even je hart te luchten, om vervolgens weer een enthousiaste-lijkende-brief te schrijvenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:33 schreef Andromache het volgende:
tja Spezza weinig werkgevers hebben trek in een negatieveling. als je je zo opstelt in je brieven als hier op het forum, wordt het inderdaad nooit iets.
Ach, mensen die pas aan het begin van hun carriere staan die snappen dat allemaal nog niet....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je mag het best even beu zijn hoor, constant afgewezen te worden. En dan is dit een prima plek om even je hart te luchten, om vervolgens weer een enthousiaste-lijkende-brief te schrijven
Jij snapt het anders ook niet altijd even goed hoor. Je hebt niet zo lang geleden gepost dat je alle uitzenburo's zou mailen met het minimumbedrag dat je moest verdienen en dat ze je anders niet hoefden te bellen. Ik mag toch hopen dat dat een hersenscheet was en dat je het niet echt gedaan hebt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, mensen die pas aan het begin van hun carriere staan die snappen dat allemaal nog niet....
Je doet je naam eer aan. Wat is er mis met zoiets? Ik wil gewoon graag aan de slag en het boeit mij niet zoveel wat ik doe. Als ik maar een salaris heb waar ik mijn rekeningen van kan betalen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:49 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Jij snapt het anders ook niet altijd even goed hoor. Je hebt niet zo lang geleden gepost dat je alle uitzenburo's zou mailen met het minimumbedrag dat je moest verdienen en dat ze je anders niet hoefden te bellen. Ik mag toch hopen dat dat een hersenscheet was en dat je het niet echt gedaan hebt.
Zie je nou echt niet in dat je door zoiets te mailen jij jezelf belachelijk maakt? Er is een verschil met werk afwijzen als je gebeld wordt door een uzb omdat het salaris te laag is, dan dat jij je bij voorbaat al zo opstelt tegenover een uzb.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:52 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan. Wat is er mis met zoiets? Ik wil gewoon graag aan de slag en het boeit mij niet zoveel wat ik doe. Als ik maar een salaris heb waar ik mijn rekeningen van kan betalen.
Lijkt mij geen raar iets toch?
Wat jij wilt domme gans. Wat jij wiltquote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:04 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zie je nou echt niet in dat je door zoiets te mailen jij jezelf belachelijk maakt? Er is een verschil met werk afwijzen als je gebeld wordt door een uzb omdat het salaris te laag is, dan dat jij je bij voorbaat al zo opstelt tegenover een uzb.
Wie Ik?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:06 schreef Graslul het volgende:
Jij hebt niets te willen maar je wilt, teveel.
waar ga je die vaste lasten van betalen als je een bijstands uitkering hebt ? Lijkt me dat je iets aan die vaste lasten moet doen, i.p.v. op voorbaat eisen gaan stellen aan je loon. Daar zit echt geen enkele werkgever op te wachten.quote:
Altijd om te lachen, buitenstaanders die even hun plasje komen doen terwijl ze absoluut geen idee hebben hoe een situatie is....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:13 schreef gnaeus het volgende:
[..]
waar ga je die vaste lasten van betalen als je een bijstands uitkering hebt ? Lijkt me dat je iets aan die vaste lasten moet doen, i.p.v. op voorbaat eisen gaan stellen aan je loon. Daar zit echt geen enkele werkgever op te wachten.
Ach, sommige mensen in het midden van hun carriere denken dat hun salariseis een recht is. En niet iets dat ze moeten VERDIENEN.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:13 schreef gnaeus het volgende:
[..]
waar ga je die vaste lasten van betalen als je een bijstands uitkering hebt ? Lijkt me dat je iets aan die vaste lasten moet doen, i.p.v. op voorbaat eisen gaan stellen aan je loon. Daar zit echt geen enkele werkgever op te wachten.
Nou ja hij heeft wel gelijk. In de bijstand houdt het echt op. En we hebben allemaal dezelfde problemen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Altijd om te lachen, buitenstaanders die even hun plasje komen doen terwijl ze absoluut geen idee hebben hoe een situatie is....
Jij geeft in je sollcitatiebrieven gelijk aan wat je loonwensen zijn ? Die zouden bij mij direct de prullenbak in gaan. Kom eerst maar eens langs, zien we dan wel of we je uberhaupt in dienst willen hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Altijd om te lachen, buitenstaanders die even hun plasje komen doen terwijl ze absoluut geen idee hebben hoe een situatie is....
Ja want een salaris eis neerleggen waarmee je je rekeningen kan betalen is een gekke eis?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:15 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ach sommige mensen in het midden van hun carriere denken dat hun salariseis een recht is. En niet iets dat ze moeten VERDIENEN.
Echt een kneus ben je he?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:17 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Jij geeft in je sollcitatiebrieven gelijk aan wat je loonwensen zijn ? Die zouden bij mij direct de prullenbak in gaan. Kom eerst maar eens langs, zien we dan wel of we je uberhaupt in dienst willen hebben.
Waarom ga je uit van iets dat je niet meer hebt ? Wat ga je doen als je geen baan vindt met een dergelijk salaris ? Op een gegevent moet je gewoon. En dan gaan anderen voor je beslissen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja want een salaris eis neerleggen waarmee je je rekeningen kan betalen is een gekke eis?
En je bewijst wederom dat je echt een domme gans bent. Want mijn minimale salaris eis is al 37% procent lager dan dat ik had. Ja jeetje wat ben ik veeleisend zeg....
Sodemieter op zeg.... Stelletje eikels
Het is niet alleen een gekke eis maar getuigt ook van weinig realitetisbesef. Zo werkt het niet, zeker niet bij uitzenburo's. Dan kan je nog zo netjes die mail opgestelt hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja want een salaris eis neerleggen waarmee je je rekeningen kan betalen is een gekke eis?
En je bewijst wederom dat je echt een domme gans bent. Want mijn minimale salaris eis is al 37% procent lager dan dat ik had. Ja jeetje wat ben ik veeleisend zeg....
Echt, jouw domheid blijft mij verbazen.....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:21 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Het is niet alleen een gekke eis maar getuigt ook van weinig realitetisbesef. Zo werkt het niet, zeker niet bij uitzenburo's. Dan kan je nog zo netjes die mail opgestelt hebben.
Het is dom niets aan je vaste lasten te doen en er maar vanuit te gaan dat je wel een baan vindt met een salaris dat het dekt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:22 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Echt, jouw domheid blijft mij verbazen.....
En jij bent zo dom om te denken dat ik niks aan mijn vaste lasten heb gedaan....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:23 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het is dom niets aan je vaste lasten te doen en er maar vanuit te gaan dat je wel een baan vindt met een salaris dat het dekt.
Kennelijk niet genoeg he.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En jij bent zo dom om te denken dat ik niks aan mijn vaste lasten heb gedaan....
Echt, had die gast uit Turnhout jou niet wat schoppen kunnen verkopen? Want jij verdient ze eigenlijk wel met je domme gedoequote:
Een fatsoenlijke salarisindicatie meegeven is heel wat anders dan dreinen, zeuren en eigenwijs doen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niveautje hoor.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Echt, had die gast uit Turnhout jou niet wat schoppen kunnen verkopen? Want jij verdient ze eigenlijk wel met je domme gedoe
En dat maak jij er dus van....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:25 schreef Andromache het volgende:
[..]
Een fatsoenlijke salarisindicatie meegeven is heel wat anders dan dreinen, zeuren en eigenwijs doen.
Ja ik verlaag me tot jouw niveau, misschien dat je het dan snaptquote:
Uit je houding blijkt wel degelijk het tweede.quote:
Uhm nee, dat is nog steeds jouw interpretatiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:27 schreef Andromache het volgende:
[..]
Uit je houding blijkt wel degelijk het tweede.
Ze mag dan aan het begin van haar carriere staan, maar ze heeft een verdomd goed punt hierquote:
Beetje gek dan dat ik niet de enige ben die dit opmerkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:28 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Uhm nee, dat is nog steeds jouw interpretatie
Zij zit als ik me niet vergis al heel snel tegen het punt aan dat ze Bijstand moet aanvragen. Aan het einde van het WW traject zijn ze doorgaans minder coulant.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:37 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja vaag! Het is toch overal 1 per week
ik heb ook tegen het einde gezeten van mijn ww, maar niks hoor. Gewoon tot einde 1 per week.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zij zit als ik me niet vergis al heel snel tegen het punt aan dat ze Bijstand moet aanvragen. Aan het einde van het WW traject zijn ze doorgaans minder coulant.
Ik denk het, jij zegt het.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Tja, met zo'n negatieve instelling ga je het niet redden. Dan kun je net zo goed gaan wachten op je bijstandsuitkering en dat alleen maar omdat je eigenwijs bent....
Misschien moet jij ook eerst even alles lezen voordat je een mening hier neerzet die dus niet kloptquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:25 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik denk het, jij zegt het.
Ik heb nu ook werk en ik zit ook onder mijn laatst verdiende salaris. Maar ik heb nu werk en dat is voor mij het allerbelangrijkste.
Nou, al meteen roepen dat je niet minder wil verdienen dan bedrag X zorgt gewoon voor afkeer. En een stap terug is niet erg, en al helemaal niet als je je binnen een bedrijf omhoog werkt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook eerst even alles lezen voordat je een mening hier neerzet die dus niet klopt
Misschien moet jij eens beseffen dat een potentiele werkgever, en ja dat zijn ook uitzenburo's, werkelijk waar gene ene reet te maken hebben met jouw vaste lasten. Die zijn namelijk JOUW probleem.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook eerst even alles lezen voordat je een mening hier neerzet die dus niet klopt
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens beseffen dat een potentiele werkgever, en ja dat zijn ook uitzenburo's, werkelijk waar gene ene reet te maken hebben met jouw vaste lasten. Die zijn namelijk JOUW probleem.
Gastquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nou, al meteen roepen dat je niet minder wil verdienen dan bedrag X zorgt gewoon voor afkeer. En een stap terug is niet erg, en al helemaal niet als je je binnen een bedrijf omhoog werkt.
Ook voor jou. Lees eerst eens alles voordat je reageert.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:01 schreef Yuki het volgende:
Dude, serieus... Iedereen hier heeft een héél sterk punt. Dat je het niet wil horen en niet in jouw plaatje past, dat kan, maar het maakt het niet minder waar.
Als je nu in de WW zit heb je geen reet te willen en eisen. Het is een werkgeversmarkt. Op 1 vacature komen zoveel sollicitaties binnen, dat de werkgevers het voor het kiezen hebben. Ze kunnen de best gekwalificeerde, meest flexibele, minst veeleisende kandidaat kiezen. En als er ook maar een fractie waarheid zit in jouw post over inkomenseisen (want laat ik er, in jouw voordeel, vanuit gaan dat je het niet echt zo lomp geformuleerd hebt), dan stel je je niet op als die ideale kandidaat die de werkgever wil.
Dat je vaste lasten hebt die betaald moeten worden, snappen wij allemaal. Aan het begin van je carrière staan heeft daar geen zak mee te maken, want ook dán heb je vaste lasten. Je kan er alleen in deze tijd niet mee aankomen dat je bij voorbaat niet benaderd wil worden bij een salaris van minder dan ¤ X,-. Als je eenmaal een gesprek hebt gekregen, kan je altijd nog over geld gaan praten. Maar er van tevoren over beginnen, geeft enorme weerstand en levert 0 gesprekken op. Zoals iedereen voor mij al aangegeven heeft...
Zie je niet in dat dit steeds meer een "Ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" verhaal aan het worden is? En, echt waar dit bedoel ik niet om je af te zeiken. Ik weet dat ik een kk troll ben in KLBquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ook voor jou. Lees eerst eens alles voordat je reageert.
En das niet lullig bedoeld maar serieus, iedereen die hier zijn plasje doet kan ik adviseren om eerst alles eens terug te lezen.
Dat heeft er niks mee te maken. Maar als jullie nou eens eerst alles terug lezen, alle posts rustig bestuderen, dan zien jullie dat jullie een hoop dingen door elkaar halen en dus een hoop in de ruimte lopen te zeiken over dingen die ik niet gezegd heb, maar die door jullie zijn aangenomen en door anderen overgenomen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:19 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zie je niet in dat dit steeds meer een "Ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" verhaal aan het worden is? En, echt waar dit bedoel ik niet om je af te zeiken. Ik weet dat ik een kk troll ben in KLBMaar hier ben en zeker nu ben ik bloedserieus.
Alle mensen die de moeite nemen om je advies te geven, doen dat met goede intenties. En nee, we kennen jouw situatie niet in detail maar als gelukkige mét werk weet ik wel hoe de markt in elkaar zit nu. Het is KUT. Meer dan genoeg werkloze vrienden en die moeten ook genoegen nemen met een crapsalaris, om iig maar geld binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik had 2 jaar geleden ook van die speeddates met uitzendbureaus... Heel leuk allemaal, maar geen van allen kan mij het gewenste salaris bieden... Houdt het erg snel op....
Je had beter terug kunnen lezen....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:27 schreef Yuki het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat ik niet álles terug ga lezen, maar dit spreekt toch redelijk in het gelijk van al mijn voorgangers
[..]
Alle mensen die de moeite nemen om je advies te geven, doen dat met goede intenties. En nee, we kennen jouw situatie niet in detail maar als gelukkige mét werk weet ik wel hoe de markt in elkaar zit nu. Het is KUT. Meer dan genoeg werkloze vrienden en die moeten ook genoegen nemen met een crapsalaris, om iig maar geld binnen te krijgen.
Misschien moet jij eens buiten je tunnel kijken en inzien dat het advies hier wel degelijk een kern van waarheid heeft.
Serieus, denk je nou echt dat dit tig keer herhalen jou gelijk gaat geven?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je had beter terug kunnen lezen....
Blijkbaar. I'm outta here, vermoeiend...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Serieus, denk je nou echt dat dit tig keer herhalen jou gelijk gaat geven?
Mja, ik heb gelijk... Maar ja, als jullie niet teruglezen....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Serieus, denk je nou echt dat dit tig keer herhalen jou gelijk gaat geven?
Jullie zijn inderdaad erg vermoeiend....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:32 schreef Yuki het volgende:
[..]
Blijkbaar. I'm outta here, vermoeiend...
Ik lees hier regelmatig mee, en ben het met je eens dat je gewoon een bepaald inkomen nodig hebt om je rekeningen te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken. Maar als jullie nou eens eerst alles terug lezen, alle posts rustig bestuderen, dan zien jullie dat jullie een hoop dingen door elkaar halen en dus een hoop in de ruimte lopen te zeiken over dingen die ik niet gezegd heb, maar die door jullie zijn aangenomen en door anderen overgenomen.
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik lees hier regelmatig mee, en ben het met je eens dat je gewoon een bepaald inkomen nodig hebt om je rekeningen te kunnen betalen.
Maar het komt echt in heel veel van je posts terug, niemand kan jou het salaris bieden wat jij wil.
Heb je echt zo buitensporig veel verdiend en ben je er zo naar gaan leven dat je zulke hoge lasten hebt?
Want als je niet heel speciaal bent in een bepaald vakgebied dan gaan werkgevers je gewoon niet meer veel betalen.
Voor jou 300 andere die ook reageren op die baan die wel voor 1800 bruto willen werken in deze tijd.
Want deze dingen treffen alleen jou en niet de rest van Nederland?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.![]()
En om je vragen te beantwoorden; ik heb redelijk goed verdiend. Ben er niet extreem naar gaan leven, maar heb al een keer een lager salaris geaccepteerd na een werkloosheidsperiode.
Dus ja, als bedrijven nu nog lager gaan bieden dan ga je al snel naar een minimum grens toe.
Wat mensen daarbij ook willen vergeten is dat alles duurder wordt. Zorgverzekering, Nuon, andere verzekeringen, boodschappen. Dus ja, het is wel heel leuk dat sommige dombo's hier meteen gaan roepen dat je je vaste lasten maar moet herzien en dat soort onzin.... Maar dat bewijst alleen maar hun onwetendheid van hoe het er in de grote mensen wereld aan toe gaat.
Roepen dat ik te veel eisen heb... Uhu...
Echt, het is gewoon grappig en triest tegelijk sommige reacties.
Om nog maar te zwijgen dat ze commentaar hebben op dingen die andere mensen verkeerd geïnterpreteerd hebben en dan mij er op aanspreken.
Als ik de reacties hier mag geloven lijkt dat er wel op ja...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:49 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Want deze dingen treffen alleen jou en niet de rest van Nederland?
De kortzichtigheid...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.![]()
En om je vragen te beantwoorden; ik heb redelijk goed verdiend. Ben er niet extreem naar gaan leven, maar heb al een keer een lager salaris geaccepteerd na een werkloosheidsperiode.
Dus ja, als bedrijven nu nog lager gaan bieden dan ga je al snel naar een minimum grens toe.
Wat mensen daarbij ook willen vergeten is dat alles duurder wordt. Zorgverzekering, Nuon, andere verzekeringen, boodschappen. Dus ja, het is wel heel leuk dat sommige dombo's hier meteen gaan roepen dat je je vaste lasten maar moet herzien en dat soort onzin.... Maar dat bewijst alleen maar hun onwetendheid van hoe het er in de grote mensen wereld aan toe gaat.
Roepen dat ik te veel eisen heb... Uhu...
Echt, het is gewoon grappig en triest tegelijk sommige reacties.
Om nog maar te zwijgen dat ze commentaar hebben op dingen die andere mensen verkeerd geïnterpreteerd hebben en dan mij er op aanspreken.
.... zou ik trouwens inderdaad niet doen. Maar je minimumeis aangeven in een één op één gesprek kan natuurlijk geen kwaad.quote:Jij snapt het anders ook niet altijd even goed hoor. Je hebt niet zo lang geleden gepost dat je alle uitzenburo's zou mailen met het minimumbedrag dat je moest verdienen en dat ze je anders niet hoefden te bellen. Ik mag toch hopen dat dat een hersenscheet was en dat je het niet echt gedaan hebt.
Denk het niet, x2. Ik ben al blij dat ik nog IETS van m'n studie in m'n werk kan toepassen. Zie mezelf dat eerder uitbouwen, dan dat ik ruim 2 jaar teruggrijp.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:52 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Heb je nog hoop dat je er ooit wat mee gaat doen? Wil je dat nog?
Nog een specialisatie ergens bij?quote:
Ik zou daar bij voorbaat ook niet over beginnen. Soms moet je ook een beetje tactisch zijn. Grenzen kun je ook bij gesprek 2 nog aangevenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:42 schreef MNR het volgende:
Krijg net de respons: het komt dus echt doordat ik schreef over het reizen. Ze vinden dat ik daarmee aangeef dat ik niet volledig voor het werk wil gaan. Is hun goed recht om dat te denken. De waarheid zit iets anders in elkaar, maar het is goed dat ik het weet.
Op de een of ander manier moet ik hier vreselijk om lachenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:17 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik zou daar bij voorbaat ook niet over beginnen. Soms moet je ook een beetje tactisch zijn. Grenzen kun je ook bij gesprek 2 nog aangeven
ik heb alles teruggelezen en ben met het Yuki en de rest eens. En nu?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ook voor jou. Lees eerst eens alles voordat je reageert.
En das niet lullig bedoeld maar serieus, iedereen die hier zijn plasje doet kan ik adviseren om eerst alles eens terug te lezen.
Afstudeerrichting was klinische- en gezondheidspsychologie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nog een specialisatie ergens bij?
geen mogelijkheden tot scholing via je werk?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:38 schreef Yuki het volgende:
[..]
Afstudeerrichting was klinische- en gezondheidspsychologie.
Houd me nu echter meer bezig met didactiek en communicatie.
Ja ik krijg nuquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zij zit als ik me niet vergis al heel snel tegen het punt aan dat ze Bijstand moet aanvragen. Aan het einde van het WW traject zijn ze doorgaans minder coulant.
Dat is inderdaad ook niet makkelijk, zeker niet met de vaste lasten die je al opgebouwd hebt met een gezin.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
WW is bij mij al 40 ~ 45% lager dan mijn voormalig inkomen
Met een baan die haar zo slecht betaalt? Ik krijg de indruk dat ze daar blij mag zijn dat ze uberhaupt een stoel heeft om te zitten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
geen mogelijkheden tot scholing via je werk?
vrees ik ookquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:20 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Met een baan die haar zo slecht betaalt? Ik krijg de indruk dat ze daar blij mag zijn dat ze uberhaupt een stoel heeft om te zitten.
Ga ik over pratenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
geen mogelijkheden tot scholing via je werk?
Valt mee hoor, mijn werkgever heeft her voornemen om de aantrekkelijkste werkgever in de branche te worden in 2017 en focust daarbij vooral op ruimte voor persoonlijke groei. Qua salaris schijnen we trouwens heel gemiddeld te zitten, in de benchmark.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:20 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Met een baan die haar zo slecht betaalt? Ik krijg de indruk dat ze daar blij mag zijn dat ze uberhaupt een stoel heeft om te zitten.
Nou, lekker dan.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jep. Ik werkte 2 dagen in de week bij dat bedrijf en nu probeert mijn baas van me af te komen. Was daarnaast al bezig met eigen werk. Morgen onderhandelen met mijn werkgever. Ik heb gisteren het UWV gebeld en ik mag gewoon weigeren. Daarna zal hij zeer waarschijnlijk een ontslagregeling proberen af te dwingen, maar dat zie ik dan wel weer.
Ik bedoelde inderdaad hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 05:46 schreef Yuki het volgende:
[..]
De kortzichtigheid...
Royco zegt feitelijk hetzelfde als ik (en anderen hier), maar hij snapt t wel en ik had terug moeten lezen?
Ik druk me misschien iets minder lief uit, maar daar maak je het zelf ook wel naar met je toonzetting hier. Advies afwijzen en degenen die de moeite nemen om na te denken over jouw situatie dom noemen, kweekt geen good will.
Ik hoop voor je dat je je minder betweterig en verongelijkt opstelt naar werkgevers.
ja, da's mijn nieuwe aanpak. Ik schrijf iets verderop dat ik mijn inleiding heb aangepastquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:17 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik zou daar bij voorbaat ook niet over beginnen. Soms moet je ook een beetje tactisch zijn. Grenzen kun je ook bij gesprek 2 nog aangeven
Klopt Gans!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:18 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Op de een of ander manier moet ik hier vreselijk om lachenIk ben het met je eens en MNR volgens mij ook, als ik me niet vergis heeft ze dat inmiddel uit haar brief gehaald.
Lol!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik heb alles teruggelezen en ben met het Yuki en de rest eens. En nu?
Heeft ie pech!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:33 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nou, lekker dan.
Begin ik over de lengte van doorbetalen van mijn werkgever en dat ik graag met iemand van de administratie wil spreken om te kijken hoe lang ik daar nog recht op heb bij het ondertekenen van een overeenkomst met wederzijds goedvinden, begint meneer te protesteren. Vond ie niet eerlijk van mij, omdat zijn voorstel al redelijk genoeg was.
Ik heb zomaar het vermoeden dat we Spezza hier voorlopig niet terugzien.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:16 schreef MNR het volgende:
Spezza: werkgever ontvangt 2 brieven. De een vraagt Eur. 60%, de ander niets. Wat denk je dat er gebeurd?
Nou eh... Post NL?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:34 schreef Vault-Boy het volgende:
Weet iemand nog wat productie/fabriekswerk in de omgeving Rotterdam? Waar je dan redelijk snel kan beginnen.
Moet echt wat ander werk erbij hebben. Want met 10 uur per week werken red ik het helaas niet![]()
Misschien kennen jullie nog wat bedrijven waar ze veel mensen nodig hebben. Net zoals post sorteren bij Post NL![]()
Alvast bedankt
Goed om te lezen dat het goed gaat, hey wilde jij trouwens niet de IT in?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:04 schreef MissionPhailed het volgende:
Ik werk momenteel tussen 39 en 42 uur per week; maandag t/m vrijdag een administratief project bij een gemeente, op zaterdagen en soms ook vrijdagen post bezorgen voor PostNL. Soms vrij pittig schema maar de combinatie bevalt me goed en het inkomen is voor mijn begrippen royaal ... ! Minpunt is dat mijn werkbetrekking bij de gemeente waarschijnlijk ophoudt wanneer het project voltooid is, en dan blijft alleen PostNL over met maximaal 15 werkuren per week en veelal zelfs minder. Pluspunt is dan weer dat ik een jaarcontract heb getekend bij PostNL. Niet bepaald de créme de la créme maar het is uiteraard beter dan volledige werkloosheid.
Ikke? Nou, dat was een paar jaar geleden wel een hersenspinsel maar ontdekte dat de markt nogal verzadigd was.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:09 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Goed om te lezen dat het goed gaat, hey wilde jij trouwens niet de IT in?
Waarom een hersenpsinsel en wat had je een paar jaar terug in gedachten?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ikke? Nou, dat was een paar jaar geleden wel een hersenspinsel maar ontdekte dat de markt nogal verzadigd was.
Die plannen werden nooit écht concreet. Systeembeheerder was één van de opties die ik in gedachten had. Kwam toen echter te weten dat je een echte IT-er in hart en nieren moest zijn en alle relevante ontwikkelingen moest bijhouden om mee te kunnen draaien in het vak. Ik moest toen eerlijk voor mezelf zijn en concluderen dat de IT me niet genoeg interesseerde.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:11 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Waarom een hersenpsinsel en wat had je een paar jaar terug in gedachten?
Duidelijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Die plannen werden nooit écht concreet. Systeembeheerder was één van de opties die ik in gedachten had. Kwam toen echter te weten dat je een echte IT-er in hart en nieren moest zijn en alle relevante ontwikkelingen moest bijhouden om mee te kunnen draaien in het vak. Ik moest toen eerlijk voor mezelf zijn en concluderen dat de IT me niet genoeg interesseerde.
Ja jinx jij het ffquote:Op zondag 27 januari 2013 19:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Straks is 'ie dood
Heb je alsnog geen gesprek
Dan zal ik ook een gebedje doen vanavond.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik heb al een kaarsje voor hem aangestoken
neem je gewoon zijn baan!quote:
als IT'er moet je contact gestoord zijnquote:Op maandag 28 januari 2013 09:25 schreef Andromache het volgende:
hey MissionPhailed ik wil ook graag de IT in vanuit een ander vakgebied, wat miste jij concreet aan vaardigheden/interesse om in de IT door te gaan? wat versta je dus onder 'IT'er in hart en nieren'?
er werken veel mensen als consultant en project manager e.d. in de IT. lijkt me dat je juist daarvoor goede contactuele vaardigheden moet hebben. dat, gecombineerd met enige technische kennis van IT?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:39 schreef Joene het volgende:
[..]
als IT'er moet je contact gestoord zijn
project managers zijn geen it'ers , consultants heb je een klein puntje al zijn dat vaak ook gewoon nerds die luisteren en weinig pratenquote:Op maandag 28 januari 2013 09:41 schreef Andromache het volgende:
[..]
er werken veel mensen als consultant en project manager e.d. in de IT. lijkt me dat je juist daarvoor goede contactuele vaardigheden moet hebben. dat, gecombineerd met enige technische kennis van IT?
het hangt van de functie af maar de "nerds" de zeg maar zwaar technisch onderlegde zijn nul communicatief wat ook niet hoeft die bouwen oplossingenquote:Op maandag 28 januari 2013 09:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Als functioneel beheerder moet je redelijk communicatief zijn. En bij wat technische kennis is daarbij ook wel handig.
Zie jij jezelf ook zo als "nerd in opleiding"?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:48 schreef Joene het volgende:
[..]
het hangt van de functie af maar de "nerds" de zeg maar zwaar technisch onderlegde zijn nul communicatief wat ook niet hoeft die bouwen oplossingen
ik werk al 14 jaar in de it , ben behoorlijk contact gestoord en stort me nu nog wat meer op Linux en wil graag storage dingen erbij leren . Ja dusquote:Op maandag 28 januari 2013 09:51 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zie jij jezelf ook zo als "nerd in opleiding"?
Dan ben je dus developer en geen functioneel beheerderquote:Op maandag 28 januari 2013 09:48 schreef Joene het volgende:
[..]
het hangt van de functie af maar de "nerds" de zeg maar zwaar technisch onderlegde zijn nul communicatief wat ook niet hoeft die bouwen oplossingen
of systeem architect of 3e lijns admin functies genoegquote:Op maandag 28 januari 2013 10:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan ben je dus developer en geen functioneel beheerder
heel irritant inderdaadquote:Op maandag 28 januari 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
"De vacature waar u op solliciteert is al voorzien".
Haal 'm dan van je website... kut.
Stuur je dan ook een bericht dat ze hem er niet moeten opzetten?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:
"De vacature waar u op solliciteert is al voorzien".
Haal 'm dan van je website... kut.
Yepquote:Op maandag 28 januari 2013 11:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Stuur je dan ook een bericht dat ze hem er niet moeten opzetten?
Baas! Zullen ze alleen wel niet altijd even leuk vindenquote:Op maandag 28 januari 2013 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Yep
"Wat jammer dat wanneer de vacature vervuld is deze nog wel op linkedin en uw eigen website vermeld wordt. Dit is in deze barre tijden voor werkzoekenden een extra teleurstelling. Desalniettemin veel succes met uw organisatie."
Uiteraard!quote:Op maandag 28 januari 2013 11:50 schreef sjeppert het volgende:
Reageren jullie ook in het Engels (brief) indien de vacature ook is opgesteld in de Engelse taal
Ik kreeg een keurige mea culpa terug, natuurlijk vergezeld van kutsmoes over het waarom".quote:Op maandag 28 januari 2013 11:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas! Zullen ze alleen wel niet altijd even leuk vinden.
quote:Op maandag 28 januari 2013 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Yep
"Wat jammer dat wanneer de vacature vervuld is deze nog wel op linkedin en uw eigen website vermeld wordt. Dit is in deze barre tijden voor werkzoekenden een extra teleurstelling. Desalniettemin veel succes met uw organisatie."
Het totale dienstverband is leidend, niet het laatste contract. Tenzij er ergens tussen de contracten minimaal 3 maanden in heeft gezeten.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:31 schreef Disorder het volgende:
Over de lengte van het doorbetalen bij ontslag. Ik ben in dienst sinds 2004. Mijn meest recente contract is van 2010. Toen is overeengekomen dat ik 2 nul-uren dagen erbij kreeg.
Wat geldt nu om de lengte van doorbetalen te bepalen? Het in dienst zijn (2004) of het meest recente contract (2010)?
HAHA! En that's it? Wauw....quote:Op maandag 28 januari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:
Thanks. Dan teken ik niks. Hij wil mij hooguit één maand doorbetalen.
quote:Op maandag 28 januari 2013 11:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Yep
Metaal. Kijk er thuis na.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:46 schreef MNR het volgende:
[..]
HAHA! En that's it? Wauw....![]()
Zou wel even je CAO checken (als er die 1 is voor jouw branche)m
Is er geen mogelijkheid om de vastellingsovereenkomst na te laten kijken door iemand van het juridisch loket bijvoorbeeld?quote:Op maandag 28 januari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:
kantonrechtersformule zegt voor elk jaar in dienst 1 maand doorbetalen. Deze factor kan bij ernstig in gebreken blijven naar beneden bijgesteld worden (bv 0.5*jaren dienstverband*maandsalaris) of andersom ook naar boven.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:43 schreef Disorder het volgende:
Als ik thuis ben bel ik rechtsbijstand.quote:Op maandag 28 januari 2013 12:49 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Is er geen mogelijkheid om de vastellingsovereenkomst na te laten kijken door iemand van het juridisch loket bijvoorbeeld?
Mooiquote:Op maandag 28 januari 2013 13:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als ik thuis ben bel ik rechtsbijstand.
Dat is niet helemaal waar:quote:Op maandag 28 januari 2013 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
kantonrechtersformule zegt voor elk jaar in dienst 1 maand doorbetalen. Deze factor kan bij ernstig in gebreken blijven naar beneden bijgesteld worden (bv 0.5*jaren dienstverband*maandsalaris) of andersom ook naar boven.
quote:Vanaf 1 januari 2009 geldt de volgende formule:
1. de dienstjaren tot de leeftijd van 35 jaar tellen voor ½ maandloon per dienstjaar ;
2. van 35 tot 45 jaar voor 1 maandloon per dienstjaar;
3. van 45 tot 55 jaar voor 1½ maandloon per dienstjaar;
4. en vanaf 55 jaar voor 2 maanden per dienstjaar.
Doodzwijgen. Aangeven waarom je voor die functie gaat.quote:Op maandag 28 januari 2013 16:19 schreef deerntie het volgende:
Ik heb even jullie hulp nodig voor het volgende:
Ik heb in juli 2012 mijn HBO diploma behaald, vervolgend voor een half jaar aan de slag gegaan bij het bedrijf waar ik ook mijn afstudeerstage heb gelopen. Dit was maar voor een half jaar (wist ik van tevoren) maar nu kan ik geen werk vinden in in mijn vakgebied. Omdat ik thuiszitten echt helemaal niks vindt, solliciteer ik nu ook op andere functies. Nu ben ik bezig met een sollicitatie brief voor een ander soort functie, maar wat is nu wijs om te doen.. Vermelden dat ik geen werk kan vinden in mijn vakgebied door de crisis? Of dat stuk maar een beetje dood zwijgen en gelijk inhaken op waarom ik op die functie solliciteer?
Helemaal mee eensquote:Op maandag 28 januari 2013 16:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Doodzwijgen. Aangeven waarom je voor die functie gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're never fully dressed until you wear a smile
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |