Ik ben echt alles behalve negatief ingesteld, maar goed dat je het aangeeft.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:23 schreef Domme_Gans het volgende:
MNR ik vind het nogal onnodig en negatief overkomen, ik zou ook mijn twijfels hebben als ik dat zou lezen. En sowieso, in deze tijden als reizen je niet bevalt dan moet je niet solliciteren bij een detacheerder. Als je in dienst bent, dan gaan ze je echt niet op de bank laten zitten omdat jij niet tegen reizen kan. Ik denk dat het dan heel gauw is afgelopen voor je.
Nee heb, je en ja kun je krijgen. Daar geef ik je gelijk in, ik schat je kansen alleen niet zo hoog inquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:30 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ben echt alles behalve negatief ingesteld, maar goed dat je het aangeeft.
Eigenlijk zeg je bijna alles wat ik ook denk, alleen vind je het onredelijk dat ik het vraag. There I disagree
Mijn oud-collega had aangegeven dat de kans 80% is dat ik aan de slag kan in mijn eigen woonplaats. Hoe mijn kansen zijn, daar ben ik niet mee bezig; ik wil enkel mezelf in bescherming nemen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:34 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Nee heb, je en ja kun je krijgen. Daar geef ik je gelijk in, ik schat je kansen alleen niet zo hoog inIk zou sowieso dit ook niet ter sprake brengen tijdens het orienterend gesprek, als ik jou was. Burnout werkt nogal afschrikkend op werkgevers. Zou zonde zijn, misschien hebben ze wel een langdurig opdracht zowat bij jou om de hoek
Heb je ideeën? Ik hoor ze graag, ben ook aan 't overwegen om maar 'n beetje me in 'n avontuur te storten (werken in het buitenland, voor mezelf als ZZP'er met iets beginnen, etc).quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
Geen idee of het mogelijk is en wil me ook nergens mee bemoeien, maar is het niet een idee om terwijl jullie op zoek zijn naar werk iets voor jezelf te beginnen voor eventueel wat extra inkomen?
Zelf doe ik naast school een bijbaan met web design en development, en ik moet zeggen: het verdient niet verkeerd. Maar je kan zoveel doen: bloggen, copywriten, redigeren, designen etc.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:09 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Heb je ideeën? Ik hoor ze graag, ben ook aan 't overwegen om maar 'n beetje me in 'n avontuur te storten (werken in het buitenland, voor mezelf als ZZP'er met iets beginnen, etc).
Alsof iedereen geschikt is voor het zelfstandig ondernemer zijn.......quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
Geen idee of het mogelijk is en wil me ook nergens mee bemoeien, maar is het niet een idee om terwijl jullie op zoek zijn naar werk iets voor jezelf te beginnen voor eventueel wat extra inkomen?
Zodra je zelfstandig inkomen hebt, zelfs als je bezig bent met een eigen bedrijf maar nog niks verdient, kort het UWV je uitkering met 29%.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
Het was ook maar een idee, geen verwijt dat jullie niet allemaal al ondernemers zijn.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:39 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Alsof iedereen geschikt is voor het zelfstandig ondernemer zijn.......
Dat wist ik niet, maakt het wel wat minder interessant inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zodra je zelfstandig inkomen hebt, zelfs als je bezig bent met een eigen bedrijf maar nog niks verdient, kort het UWV je uitkering met 29%.
Daarnaast, als je eenmaal die keuze gemaakt hebt, vervallen je WW rechten mocht het tegen zitten.
Daarnaast, zoals al gezegd, niet iedereen is er voor in de wieg gelegd.
Wist ik ook niet maar sowieso komt er altijd veel bij kijken en heeft 'n bedrijf (ook ZZP'ers) eerst ff veel geld nodig totdat het allemaal gaat lopen of niet. Zit wel 'n risico aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Zodra je zelfstandig inkomen hebt, zelfs als je bezig bent met een eigen bedrijf maar nog niks verdient, kort het UWV je uitkering met 29%.
Daarnaast, als je eenmaal die keuze gemaakt hebt, vervallen je WW rechten mocht het tegen zitten.
Daarnaast, zoals al gezegd, niet iedereen is er voor in de wieg gelegd.
Geld hoeft echt niet nodig te zijn, hangt er puur vanaf wat je gaat doen. Misschien 30 euro per jaar aan hosting als je een website nodig zou hebben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:46 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Wist ik ook niet maar sowieso komt er altijd veel bij kijken en heeft 'n bedrijf (ook ZZP'ers) eerst ff veel geld nodig totdat het allemaal gaat lopen of niet. Zit wel 'n risico aan.
Daar heb je 'n punt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef Neraice het volgende:
[..]
Geld hoeft echt niet nodig te zijn, hangt er puur vanaf wat je gaat doen. Misschien 30 euro per jaar aan hosting als je een website nodig zou hebben.
En een website laten bouwen is gratis?quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:47 schreef Neraice het volgende:
[..]
Geld hoeft echt niet nodig te zijn, hangt er puur vanaf wat je gaat doen. Misschien 30 euro per jaar aan hosting als je een website nodig zou hebben.
Tuurlijk niet, maar dat hoeft geen obstakel te zijn. Ik heb de mijne zelf gebouwd, en daarbij kan je voor een tientje al een prima stock template kopen op bijvoorbeeld ThemeForest.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
En een website laten bouwen is gratis?
Het kan nooit kwaad er eens naar te kijken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:49 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Daar heb je 'n punt.Mja ik ben echt nog in de "ik ga erover nadenken" fase.
maar, als je je als ZZPer niet verzekerd, en je verliest door een verkeersongeluk een been, dan zijn er dus geen inkomsten?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik ben nog altijd ZZPer naast mijn huidige werkeloosheid en ww, dit omdat ik naast mijn zzp een baan had, welke is vervallen, ik krijg dus over de uren die ik werkte voor mijn baan ww en zzp heb ik ernaast, gelukkig was ik dus al ZZPer voordat ik ww kreeg, dus nu staat het los van elkaar.
als dat niet zo was zou ik wel even drie keer nadenken voordat ik als zzper zou beginnen. vergeet ook niet dat je op termijn zo'n 3000 euro winst per maand moet draaien, om van te leven, omdat als zzper je zelf moet voorzien in je verzekeringen (denk aan ziekte/arbeidsongeschiktheid etc), pensioen etc etc. van die 3000 ben je dus minimaal 1500 kwijt per maand aan belasting, verzekering, en pensioen.
of je kiest ervoor om je niet te verzekeren, maar dan is alles eigen risico
Tenzij je met een been minder nog steeds kan werken... Maar anders, nee geen inkomen meerquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:26 schreef BlueRoom het volgende:
[..]
maar, als je je als ZZPer niet verzekerd, en je verliest door een verkeersongeluk een been, dan zijn er dus geen inkomsten?
ook geen wajong of bijstand?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tenzij je met een been minder nog steeds kan werken... Maar anders, nee geen inkomen meer
De Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten (Wet Wajong, Wajong[1]) is een sociale voorziening voor iedereen die ingezetene van Nederland is. De verzekering keert uit aan een verzekerde indien deze voor zijn zeventiende verjaardag arbeidsongeschikt is geworden, en dat op zijn achttiende verjaardag nog steeds is. De verzekering geldt ook voor wie tussen zijn achttiende en dertigste verjaardag arbeidsongeschikt is geworden en in het jaar, onmiddellijk voorafgaande aan de dag van arbeidsongeschikt worden minstens 6 maanden studerende was.quote:
Ik heb een heel klein eigen zaakje, had ik al toen ik werkloos werd. En ik had dus het idee "Kom, ik ga gedurende mijn ww gewoon meer werk in mijn bedrijfje steken" Met het idee dat wanneer ik bijvoorbeeld een week 30 uur met mijn eigen bedrijf inkomen kan garanderen dat ik die week dan maar 10 uur ww krijg. En de week erna, wanneer ik even geen werk heb gewoon 40 uur.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:01 schreef Neraice het volgende:
wat suf! bij loondienst word je gewoon aangevuld tot je bedrag aan wwquote:Op woensdag 23 januari 2013 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... zo werkt het dus niet. Wanneer ik een week 30 uur inkomen uit mijn eigen bedrijf heb... krijg ik vanaf dat moment nog maar 10 uur ww. Ongeacht hoe het daarna gaat met mijn eigen bedrijfje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |