Ik heb zelf wel ervaring ermee, uitgenodigd voor de laatste sollicitatieronde van een grote Europese luchtvaartmaatschappij, met het verzoek om mijn eigen ticket te betalenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 10:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Tot op heden nog geen noemenswaardige ervaring mee
Dat kan dan best duur uitvallen en helemaal als je het niet geworden bent uiteindelijk. Ben nog niet zo heel erg lang aan het kijken voor het buitenland en wil me eerst goed laten informeren voor ik uberhaupt zo'n stap zou maken. Wel afhankelijk van werk en locatie en heb dan ook wel zo m'n voorkeuren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:04 schreef artm het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel ervaring ermee, uitgenodigd voor de laatste sollicitatieronde van een grote Europese luchtvaartmaatschappij, met het verzoek om mijn eigen ticket te betalen
Tja jij gaat samenwonen. Dan moet je samen het geld ook op kunnen hoesten, dat weet je van tevoren. Zet hem aan het werk of een opleiding? En anders zal je het er helaas mee moeten doen. Misschien allebei (of alleen hij) terug naar de ouders?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 00:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik woon betaalbaar en daarbij kan ik alles bekostigen. Maar moet ik dan ook nog eens mijn vriend in zijn levensonderhoud voorzien? Verschil tussen jouw en mijn situatie, is wel dat jij voor jezelf moest gaan lenen bij je stufi. Je eigen onderhoud, je eigen studie. Niet voor een ander.
Ik kan daar alleen mijn werk aangeven als ik ook al een einddatum aangeef. Ik weet helemaal geen einddatum.
quote:Op maandag 21 januari 2013 21:05 schreef Zocalo het volgende:
Ik doe het uiteindelijk ook maar niet, als het gesprek niet goed genoeg was, jammer.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, dat kan wat worden als ze je aannemen...
Veel plezierquote:Op dinsdag 22 januari 2013 09:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik moet vanmiddag de eeg op voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek. 2 uur gesprek gelukkig, buiten de spits! Maar met dit weer toch maar een uurtje van te voren weg (normaal is het een kwartier rijden)
We kunnen alles betalen, dat is nooit het punt geweest. En "zet hem aan een baan" is niet zo makkelijk, zoals de meeste hier wel kunnen bevestigen. Ik kan niet nog een opleiding erbij betalen en hij is te oud voor studiefinanciering.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Tja jij gaat samenwonen. Dan moet je samen het geld ook op kunnen hoesten, dat weet je van tevoren. Zet hem aan het werk of een opleiding? En anders zal je het er helaas mee moeten doen. Misschien allebei (of alleen hij) terug naar de ouders?
Ach joh; bekijk het eens van de andere kant, als het voor jou echt heel erg goed ging, zou dit wel eens de laatste week kunnen zijn dat je vrij bent. Dus als er nog dingen zijn die je wilt doen... kun je ze beter nu doenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:23 schreef Spezza19 het volgende:
Vanochtend gesprek gehad. Ging voor mijn gevoel erg goed. Nu een week wachten.... pfffff
Ja, ze hadden deze week nog een paar gesprekken... Heel misschien vrijdag, uiterlijk maandag reactie... Is inderdaad hopelijk de laatste paar dagen thuis zitten, maar dan nog, liever wist ik het vanmiddag al...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:42 schreef MNR het volgende:
[..]
Ach joh; bekijk het eens van de andere kant, als het voor jou echt heel erg goed ging, zou dit wel eens de laatste week kunnen zijn dat je vrij bent. Dus als er nog dingen zijn die je wilt doen... kun je ze beter nu doen
Dinsdag uitslag dus?
Ja joh! En in het beste geval kun je straks nog kiezen ookquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:44 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja, ze hadden deze week nog een paar gesprekken... Heel misschien vrijdag, uiterlijk maandag reactie... Is inderdaad hopelijk de laatste paar dagen thuis zitten, maar dan nog, liever wist ik het vanmiddag al...
Net trouwens gebeld door ander uitzendbureau voor functie.. dus daar gaan we uiteraard nog even op reageren.... Liever een baan moeten afzeggen dan er 1 laten lopen....
Mja, als ik eerlijk moet zijn, dan toch wel degene waar ik vanochtend was... puur omdat die 100% reiskosten bieden en die ander 50%....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:58 schreef MNR het volgende:
[..]
Ja joh! En in het beste geval kun je straks nog kiezen ook
Ik heb je uitgelegd hoe je het moet doen. Even terug lezen dus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
We kunnen alles betalen, dat is nooit het punt geweest. En "zet hem aan een baan" is niet zo makkelijk, zoals de meeste hier wel kunnen bevestigen. Ik kan niet nog een opleiding erbij betalen en hij is te oud voor studiefinanciering.
Maakt ook allemaal geen flikker uit, het geld is namelijk nooit mijn punt geweest. Het punt was dat ik me als (toekomstig) werkloos moest inschrijven, omdat er geen mogelijkheid is om aan te geven dat je gewoon voor onbepaalde tijd een baan hebt.
Mja, alle UWV kantoren zijn zelfstandige kantoren. Elke UWV kantoor heeft andere manieren om mensen te "helpen".quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik kom net terug van een verplichte afspraak bij het UWV voor uitleg over rechten en plichten. Wat een diep trieste bedoeling. Die man die de uitleg gaf, had een spraakgebrek. Er was een werkzoekende die geen Nederlands verstond, maar die moest toch maar blijven zitten, ook al kon hij niets ervan verstaan. Vragen moesten niet gesteld worden, daar was geen tijd voor, je kon bellen met het 0800 nummer van UWV.
morgen heb ik een "speeddate". een aantal mede werkzoekende vertelde mij vandaag al dat dat nog erger is, dat je een half uur in een rij mag staan en vervolgens te horen krijgt dat er geen vacatures zijn.
als er ergens de nutteloosheid van overheidsinstanties zichtbaar wordt, is het wel bij een uwv locatie
Das kutquote:
Bij mij hier in Venlo viel 't me eigenlijk niet tegen, was gewoon de standaard informatie maar de man had wel 'n goed verhaaltje op zich en d'r kwamen ook wel wat nuttige vragen. (die je ook gewoon mocht stellen nadat hij met z'n verhaal klaar was)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik kom net terug van een verplichte afspraak bij het UWV voor uitleg over rechten en plichten. Wat een diep trieste bedoeling. Die man die de uitleg gaf, had een spraakgebrek. Er was een werkzoekende die geen Nederlands verstond, maar die moest toch maar blijven zitten, ook al kon hij niets ervan verstaan. Vragen moesten niet gesteld worden, daar was geen tijd voor, je kon bellen met het 0800 nummer van UWV.
morgen heb ik een "speeddate". een aantal mede werkzoekende vertelde mij vandaag al dat dat nog erger is, dat je een half uur in een rij mag staan en vervolgens te horen krijgt dat er geen vacatures zijn.
als er ergens de nutteloosheid van overheidsinstanties zichtbaar wordt, is het wel bij een uwv locatie
Mwah oproepbasis zuigt, heb ik nou ook, maar goed is beter als niks idd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Yes!! Waarschijnlijk vanaf 1 februari aan de slag! Wel op oproepbasis maar dat is niet erg. Ik heb er vertrouwen in!
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik heb je uitgelegd hoe je het moet doen. Even terug lezen dus.
Ik heb het zelf vorige week ook aan moeten vragen namelijk.
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Das kut
Wat voor werk deed je? En waarom ben je ontslagen?
Wat let je om een 31-12-2099 in te vullen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.
Open er een apart topic over.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.
Gisteren sprak de werkgever het bedrijf toe, over tegenvallende economische resultaten. Vandaag wilde hij een gesprek met mij. Ik wist ergens wel waar ik aan toe was. En inderdaad. De overgebleven 2 dagen zijn nu ook foetsie. Ontslag dus. Ik krijg februari doorbetaald en moet dus 1 maart een nieuwe baan hebben. Ik heb een eigen bedrijf in de reclame (daar heb ik dus voor gestudeerd, niet voor metaal-dingen), maar dat is slechts een leuke aanvulling. Kan er niet van leven.
Ik heb dus 1 maand de tijd om een nieuwe baan te vinden. Fuck.
2 vragen. Mag hij me zomaar ontslaan vanwege de opgegeven reden? Ik heb gezegd dat ik er later deze week op terug wilde komen. Daar ging hij mee akkoord.
Laatste vraag. Ik heb mijn aanvullende WW periode opgebruikt vorig jaar. Kan ik deze 2 dagen op vast contract, die dus komen te vervallen, nog opvullen wanneer dat nodig blijkt?
Uhh dat ging bij mij prima. Zal wel komen omdat ik een vast contract heb. Dan moet je even naar het UWV gaan (vaak voor 13.00) en hulp bij invullen vragen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben wel goed bezig. Na mijn tweede gesprek, die het ws niet wordt vanwege een slechte test, had ik het even zwaar, maar gisteren al redelijk wat vacatures gezocht en ga vanmiddag ook weer reageren
Ja, dat mag hij. Je tweede vraag weet ik niet, je hebt enkel recht op WW als je 26 weken aan 1 stuk hebt gewerkt, de ins en outs ken ik niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.
Gisteren sprak de werkgever het bedrijf toe, over tegenvallende economische resultaten. Vandaag wilde hij een gesprek met mij. Ik wist ergens wel waar ik aan toe was. En inderdaad. De overgebleven 2 dagen zijn nu ook foetsie. Ontslag dus. Ik krijg februari doorbetaald en moet dus 1 maart een nieuwe baan hebben. Ik heb een eigen bedrijf in de reclame (daar heb ik dus voor gestudeerd, niet voor metaal-dingen), maar dat is slechts een leuke aanvulling. Kan er niet van leven.
Ik heb dus 1 maand de tijd om een nieuwe baan te vinden. Fuck.
2 vragen. Mag hij me zomaar ontslaan vanwege de opgegeven reden? Ik heb gezegd dat ik er later deze week op terug wilde komen. Daar ging hij mee akkoord.
Laatste vraag. Ik heb mijn aanvullende WW periode opgebruikt vorig jaar. Kan ik deze 2 dagen op vast contract, die dus komen te vervallen, nog opvullen wanneer dat nodig blijkt?
Hè, wat fijn dat je zo begripvol bent terwijl je gesprekpartner met een emmertje naast zijn bed zijn dag door mag brengenquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Tuurlijk... gesprekspartner ziekAfspraak wordt een week verzet helaas. En ik ben zóóóóó enthousiast over dit bedrijf.
Ik zou graag met hem ruilen. Van werkloze 40'er naar grieperige entrepreneurquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:25 schreef MNR het volgende:
[..]
Hè, wat fijn dat je zo begripvol bent terwijl je gesprekpartner met een emmertje naast zijn bed zijn dag door mag brengen
Ben jij GEK! Crisis, hier mensen eruit, daar mensen eruit, mensen met een 0-uren contract en jij maakt jezelf wijs dat je niet goed genoeg bent omdat je geen vast contract binnen hebt kunnen slepen?quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef das_phantom het volgende:
[..]![]()
Heb na het nieuws behoorlijk slecht geslapen vannacht. Knaagt toch aan mijn zelfvertrouwen dat ik tot nu toe nergens een vast contract heb kunnen binnenslepen...
Hehehe. Touché!quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou graag met hem ruilen. Van werkloze 40'er naar grieperige entrepreneur
Sterker nog, vandaag een uitnodiging voor een gesprek bij een ander bedrijf gekregenquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef das_phantom het volgende:
[..]![]()
Heb na het nieuws behoorlijk slecht geslapen vannacht. Knaagt toch aan mijn zelfvertrouwen dat ik tot nu toe nergens een vast contract heb kunnen binnenslepen...
Waarom zou je het noemen in je brief / cv? Dan solliciteer je toch gewoon niet op banen waarvoor je langer dan een uur per dag in de auto zit? Dan is het helemaal geen issue dat je het vele reizen zat bentquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef MNR het volgende:
Poeh, ik krijg net een reactie n.a.v. mijn cv en ik wek de indruk dat ik niet bij het bedrijf wil werken. Eerlijk toegegeven, mijn laatste ervaring is een heel negatieve te noemen - en dat ga ik ook niet onder stoelen of banken schuiven. Ik type dan ook letterlijk "ik heb de beslissing genomen om uit de detachering te stappen. Het vele reizen is me niet bevallen".
Ik wil daarmee aangeven dat ik het prima vind om weer bij een nieuw bedrijf aan de slag te gaan, maar ik ga niet in op een grote mate van woon-werkverkeer.
Mijn oud-collega heeft me nu gevraagd of ik deze zin weg wil laten, maar ik kan toch ook moeilijk mooi weer gaan spelen? Jah, ik zou het kunnen verzwijgen, maar de hele reden dat ik een tijdje uit de running ben geweest, is omdat ik een burn-out heb opgelopen en als gevolg daarvan kan ik nog steeds niet lang autorijden. Een job waarbij ik dus meer dan een uur per dag in de auto zit, is dan ook 'out of the question'.
Iemand enig idee hoe ik dit netjes kan verwoorden?
Kneveltquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal,
Sinds september 2012 moet ik er ook aan geloven. Ik ben (nominaal en cum laude) afgestudeerd in de geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Afgelopen zomer heb ik nagedacht of ik het studentenleven nog wilde rekken. Met het instellingsgeld moest ik dan naar het buitenland. Ik heb 1 maand geprobeerd op en neer te reizen van Maastricht naar Leuven, maar dat werkte uiteindelijk niet.
Vanaf oktober ben ik dus op zoek naar werk gegaan. Me verdiepen in maatschappelijke problemen en bestuurders adviseren over mogelijke oplossingen is wat mij aantrekt. Ik zoek daarom een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat dat in de huidige economische situatie een hel is. Daar komt bij dat geschiedenis geen opleidingsachtergrond is waar werkgevers om staan te springen. Ik heb niet stilgezeten naast mijn studie (2 keer in verenigingsbestuur, stage, teaching assistant), maar dat weegt niet op tegen het gebrek aan de relevante werkervaring die bij iedere vacature geëist wordt.
Kortom: ik zit sinds mijn afstuderen een beetje in een zwart gat. Een belangrijk lichtpunt is dat ik meedoe met een selectieprocedure voor een traineeship van 2 jaar. Even afwachten of dat gaat lukken. De reden dat ik dit deel is eigenlijk vooral dat ik benieuwd ben naar verhalen van mensen in soortgelijke situaties. Zijn er mensen die ook een 'onrendabele' studie hebben gevolgd en nu niet aan het werk komen? Wat doen jullie om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren? Zijn er mogelijkheden voor bijscholing die niet ontzettend duur zijn?
Ik houd zelf van eerlijkheid; weet ik ook direct waar ik aan toe ben (en de ander ook met mij).quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:09 schreef Domme_Gans het volgende:
Waarom moet het bedrijf weten dat het reizen jou niet is bevallen? Als je toch niet hoeft te reizen voor dat bedrijf? Gewoon lekker weglaten. In deze tijden is het niet vreemd om lang uit de running geweest te zijn als ex detacheringsmedewerker
Uhm ja..quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar is het bedrijf waar je gaat werken een detacheerder dan?
Ik snap 'm niet echt.
Tjah, je klinkt als het standaard type student dat momenteel binnen de publieke sector aan de slag wil. Vanwege de crisis is er een landelijke ambtenarenstop en de enige vacatures die vrijkomen zijn dusdanig specifiek dat je al werkervaring nodig hebt. Bij de rijksoverheid komt momenteel ook 1100 sollicitaties binnen per vacature (er staan er nu rond de 50 online) dus dat zegt ook wel wat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal,
Sinds september 2012 moet ik er ook aan geloven. Ik ben (nominaal en cum laude) afgestudeerd in de geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Afgelopen zomer heb ik nagedacht of ik het studentenleven nog wilde rekken. Met het instellingsgeld moest ik dan naar het buitenland. Ik heb 1 maand geprobeerd op en neer te reizen van Maastricht naar Leuven, maar dat werkte uiteindelijk niet.
Vanaf oktober ben ik dus op zoek naar werk gegaan. Me verdiepen in maatschappelijke problemen en bestuurders adviseren over mogelijke oplossingen is wat mij aantrekt. Ik zoek daarom een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat dat in de huidige economische situatie een hel is. Daar komt bij dat geschiedenis geen opleidingsachtergrond is waar werkgevers om staan te springen. Ik heb niet stilgezeten naast mijn studie (2 keer in verenigingsbestuur, stage, teaching assistant), maar dat weegt niet op tegen het gebrek aan de relevante werkervaring die bij iedere vacature geëist wordt.
Kortom: ik zit sinds mijn afstuderen een beetje in een zwart gat. Een belangrijk lichtpunt is dat ik meedoe met een selectieprocedure voor een traineeship van 2 jaar. Even afwachten of dat gaat lukken. De reden dat ik dit deel is eigenlijk vooral dat ik benieuwd ben naar verhalen van mensen in soortgelijke situaties. Zijn er mensen die ook een 'onrendabele' studie hebben gevolgd en nu niet aan het werk komen? Wat doen jullie om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren? Zijn er mogelijkheden voor bijscholing die niet ontzettend duur zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |