abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2013 @ 10:14:03 #1
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_121878967
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Voor de nieuwe werkzoekenden in dit topic zou het leuk zijn als je vermeldt welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al. Zo kunnen wij actief met je meedenken!

De OP vind je hier.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_121880322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 10:13 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Tot op heden nog geen noemenswaardige ervaring mee ;)
Ik heb zelf wel ervaring ermee, uitgenodigd voor de laatste sollicitatieronde van een grote Europese luchtvaartmaatschappij, met het verzoek om mijn eigen ticket te betalen
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:11:50 #3
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_121880532
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:04 schreef artm het volgende:

[..]

Ik heb zelf wel ervaring ermee, uitgenodigd voor de laatste sollicitatieronde van een grote Europese luchtvaartmaatschappij, met het verzoek om mijn eigen ticket te betalen
Dat kan dan best duur uitvallen en helemaal als je het niet geworden bent uiteindelijk. Ben nog niet zo heel erg lang aan het kijken voor het buitenland en wil me eerst goed laten informeren voor ik uberhaupt zo'n stap zou maken. Wel afhankelijk van werk en locatie en heb dan ook wel zo m'n voorkeuren.
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 22 januari 2013 @ 11:15:45 #4
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_121880632
Hey allemaal,

Sinds september 2012 moet ik er ook aan geloven. Ik ben (nominaal en cum laude) afgestudeerd in de geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Afgelopen zomer heb ik nagedacht of ik het studentenleven nog wilde rekken. Met het instellingsgeld moest ik dan naar het buitenland. Ik heb 1 maand geprobeerd op en neer te reizen van Maastricht naar Leuven, maar dat werkte uiteindelijk niet.

Vanaf oktober ben ik dus op zoek naar werk gegaan. Me verdiepen in maatschappelijke problemen en bestuurders adviseren over mogelijke oplossingen is wat mij aantrekt. Ik zoek daarom een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat dat in de huidige economische situatie een hel is. Daar komt bij dat geschiedenis geen opleidingsachtergrond is waar werkgevers om staan te springen. Ik heb niet stilgezeten naast mijn studie (2 keer in verenigingsbestuur, stage, teaching assistant), maar dat weegt niet op tegen het gebrek aan de relevante werkervaring die bij iedere vacature geëist wordt.

Kortom: ik zit sinds mijn afstuderen een beetje in een zwart gat. Een belangrijk lichtpunt is dat ik meedoe met een selectieprocedure voor een traineeship van 2 jaar. Even afwachten of dat gaat lukken. De reden dat ik dit deel is eigenlijk vooral dat ik benieuwd ben naar verhalen van mensen in soortgelijke situaties. Zijn er mensen die ook een 'onrendabele' studie hebben gevolgd en nu niet aan het werk komen? Wat doen jullie om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren? Zijn er mogelijkheden voor bijscholing die niet ontzettend duur zijn?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_121884092
Gisteren uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor volgende week donderdag voor een functie van 6 maanden. Mijn laatste sollicitatiegesprek was alweer twee maanden geleden, dus dit is wel een klein lichtpuntje.
Copthorne 2.0
pi_121885170
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 00:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik woon betaalbaar en daarbij kan ik alles bekostigen. Maar moet ik dan ook nog eens mijn vriend in zijn levensonderhoud voorzien? Verschil tussen jouw en mijn situatie, is wel dat jij voor jezelf moest gaan lenen bij je stufi. Je eigen onderhoud, je eigen studie. Niet voor een ander.

Ik kan daar alleen mijn werk aangeven als ik ook al een einddatum aangeef. Ik weet helemaal geen einddatum.
Tja jij gaat samenwonen. Dan moet je samen het geld ook op kunnen hoesten, dat weet je van tevoren. Zet hem aan het werk of een opleiding? En anders zal je het er helaas mee moeten doen. Misschien allebei (of alleen hij) terug naar de ouders?
pi_121885304
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 21:05 schreef Zocalo het volgende:
Ik doe het uiteindelijk ook maar niet, als het gesprek niet goed genoeg was, jammer.
^O^

quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, dat kan wat worden als ze je aannemen...
:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:02 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik moet vanmiddag de eeg op voor mijn arbeidsvoorwaardengesprek. 2 uur gesprek gelukkig, buiten de spits! Maar met dit weer toch maar een uurtje van te voren weg (normaal is het een kwartier rijden)
Veel plezier ;)

Ik pas vanmiddag mijn cv aan op de functie waarop ik ga solliciteren. Als ik 3 dagen in de week aan de slag kan als Analist weer, ben ik blij! :) Dit is echt het eerste bedrijf (in deze sector) dat ik tegenkom, dat niet moeilijk doet over parttime werken èn ze stellen de mens voorop. Hè, hè, was al bijna bang dat die mentaliteit uitgestorven was ;)
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_121885531
Vanochtend gesprek gehad. Ging voor mijn gevoel erg goed. Nu een week wachten.... pfffff
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121885800
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:14 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Tja jij gaat samenwonen. Dan moet je samen het geld ook op kunnen hoesten, dat weet je van tevoren. Zet hem aan het werk of een opleiding? En anders zal je het er helaas mee moeten doen. Misschien allebei (of alleen hij) terug naar de ouders?
We kunnen alles betalen, dat is nooit het punt geweest. En "zet hem aan een baan" is niet zo makkelijk, zoals de meeste hier wel kunnen bevestigen. Ik kan niet nog een opleiding erbij betalen en hij is te oud voor studiefinanciering.

Maakt ook allemaal geen flikker uit, het geld is namelijk nooit mijn punt geweest. Het punt was dat ik me als (toekomstig) werkloos moest inschrijven, omdat er geen mogelijkheid is om aan te geven dat je gewoon voor onbepaalde tijd een baan hebt.
pi_121886200
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:23 schreef Spezza19 het volgende:
Vanochtend gesprek gehad. Ging voor mijn gevoel erg goed. Nu een week wachten.... pfffff
Ach joh; bekijk het eens van de andere kant, als het voor jou echt heel erg goed ging, zou dit wel eens de laatste week kunnen zijn dat je vrij bent. Dus als er nog dingen zijn die je wilt doen... kun je ze beter nu doen ;)

Dinsdag uitslag dus?
pi_121886283
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:42 schreef MNR het volgende:

[..]

Ach joh; bekijk het eens van de andere kant, als het voor jou echt heel erg goed ging, zou dit wel eens de laatste week kunnen zijn dat je vrij bent. Dus als er nog dingen zijn die je wilt doen... kun je ze beter nu doen ;)

Dinsdag uitslag dus?
Ja, ze hadden deze week nog een paar gesprekken... Heel misschien vrijdag, uiterlijk maandag reactie... Is inderdaad hopelijk de laatste paar dagen thuis zitten, maar dan nog, liever wist ik het vanmiddag al...

Net trouwens gebeld door ander uitzendbureau voor functie.. dus daar gaan we uiteraard nog even op reageren.... Liever een baan moeten afzeggen dan er 1 laten lopen.... :)
pi_121886961
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:44 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, ze hadden deze week nog een paar gesprekken... Heel misschien vrijdag, uiterlijk maandag reactie... Is inderdaad hopelijk de laatste paar dagen thuis zitten, maar dan nog, liever wist ik het vanmiddag al...

Net trouwens gebeld door ander uitzendbureau voor functie.. dus daar gaan we uiteraard nog even op reageren.... Liever een baan moeten afzeggen dan er 1 laten lopen.... :)
Ja joh! En in het beste geval kun je straks nog kiezen ook ;)
pi_121887007
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:58 schreef MNR het volgende:

[..]

Ja joh! En in het beste geval kun je straks nog kiezen ook ;)
Mja, als ik eerlijk moet zijn, dan toch wel degene waar ik vanochtend was... puur omdat die 100% reiskosten bieden en die ander 50%.... :P salaris is op paar cent na gelijk :)
pi_121891401
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

We kunnen alles betalen, dat is nooit het punt geweest. En "zet hem aan een baan" is niet zo makkelijk, zoals de meeste hier wel kunnen bevestigen. Ik kan niet nog een opleiding erbij betalen en hij is te oud voor studiefinanciering.

Maakt ook allemaal geen flikker uit, het geld is namelijk nooit mijn punt geweest. Het punt was dat ik me als (toekomstig) werkloos moest inschrijven, omdat er geen mogelijkheid is om aan te geven dat je gewoon voor onbepaalde tijd een baan hebt.
Ik heb je uitgelegd hoe je het moet doen. Even terug lezen dus. ;)
Ik heb het zelf vorige week ook aan moeten vragen namelijk.
pi_121893221
ik kom net terug van een verplichte afspraak bij het UWV voor uitleg over rechten en plichten. Wat een diep trieste bedoeling. Die man die de uitleg gaf, had een spraakgebrek. Er was een werkzoekende die geen Nederlands verstond, maar die moest toch maar blijven zitten, ook al kon hij niets ervan verstaan. Vragen moesten niet gesteld worden, daar was geen tijd voor, je kon bellen met het 0800 nummer van UWV.

morgen heb ik een "speeddate". een aantal mede werkzoekende vertelde mij vandaag al dat dat nog erger is, dat je een half uur in een rij mag staan en vervolgens te horen krijgt dat er geen vacatures zijn.

als er ergens de nutteloosheid van overheidsinstanties zichtbaar wordt, is het wel bij een uwv locatie

:r
<hr>
pi_121894204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:
ik kom net terug van een verplichte afspraak bij het UWV voor uitleg over rechten en plichten. Wat een diep trieste bedoeling. Die man die de uitleg gaf, had een spraakgebrek. Er was een werkzoekende die geen Nederlands verstond, maar die moest toch maar blijven zitten, ook al kon hij niets ervan verstaan. Vragen moesten niet gesteld worden, daar was geen tijd voor, je kon bellen met het 0800 nummer van UWV.

morgen heb ik een "speeddate". een aantal mede werkzoekende vertelde mij vandaag al dat dat nog erger is, dat je een half uur in een rij mag staan en vervolgens te horen krijgt dat er geen vacatures zijn.

als er ergens de nutteloosheid van overheidsinstanties zichtbaar wordt, is het wel bij een uwv locatie

Mja, alle UWV kantoren zijn zelfstandige kantoren. Elke UWV kantoor heeft andere manieren om mensen te "helpen".
Maar over het algemeen is het wel het zelfde liedje bij veel van die kantoren. Ik had 2 jaar geleden ook van die speeddates met uitzendbureaus... Heel leuk allemaal, maar geen van allen kan mij het gewenste salaris bieden... Houdt het erg snel op....
pi_121895465
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:17 schreef Disorder het volgende:
En... ontslagen. :(
Das kut :(

Wat voor werk deed je? En waarom ben je ontslagen?
pi_121895677
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:27 schreef Dawnbreaker het volgende:

Bij mij hier in Venlo viel 't me eigenlijk niet tegen, was gewoon de standaard informatie maar de man had wel 'n goed verhaaltje op zich en d'r kwamen ook wel wat nuttige vragen. (die je ook gewoon mocht stellen nadat hij met z'n verhaal klaar was) :)
Hallon!
pi_121895751
Yes!! Waarschijnlijk vanaf 1 februari aan de slag! Wel op oproepbasis maar dat is niet erg. Ik heb er vertrouwen in!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_121895886
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:27 schreef J0ycie88 het volgende:
Yes!! Waarschijnlijk vanaf 1 februari aan de slag! Wel op oproepbasis maar dat is niet erg. Ik heb er vertrouwen in!
Mwah oproepbasis zuigt, heb ik nou ook, maar goed is beter als niks idd. :)
Hallon!
pi_121895996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ik heb je uitgelegd hoe je het moet doen. Even terug lezen dus. ;)
Ik heb het zelf vorige week ook aan moeten vragen namelijk.
Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 17:35:08 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_121896062
En ik heb er weer eentje binnen hoor. Afgewezen voor een sollicitatie maar uiteraard geen uitleg waarom want " er hebben ruim 300 mensen gereageerd en we hebben geen tijd om ze allemaal te woord te staan."

Echt, er zijn maar weinig dingen die mij chagerijniger kunnen maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_121896859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:19 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Das kut :(

Wat voor werk deed je? En waarom ben je ontslagen?
Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.

Gisteren sprak de werkgever het bedrijf toe, over tegenvallende economische resultaten. Vandaag wilde hij een gesprek met mij. Ik wist ergens wel waar ik aan toe was. En inderdaad. De overgebleven 2 dagen zijn nu ook foetsie. Ontslag dus. Ik krijg februari doorbetaald en moet dus 1 maart een nieuwe baan hebben. Ik heb een eigen bedrijf in de reclame (daar heb ik dus voor gestudeerd, niet voor metaal-dingen), maar dat is slechts een leuke aanvulling. Kan er niet van leven.

Ik heb dus 1 maand de tijd om een nieuwe baan te vinden. Fuck.

2 vragen. Mag hij me zomaar ontslaan vanwege de opgegeven reden? Ik heb gezegd dat ik er later deze week op terug wilde komen. Daar ging hij mee akkoord.
Laatste vraag. Ik heb mijn aanvullende WW periode opgebruikt vorig jaar. Kan ik deze 2 dagen op vast contract, die dus komen te vervallen, nog opvullen wanneer dat nodig blijkt?
pi_121897325
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nogmaals, dat kan je alleen invullen als je ook een einddatum invult. Anders is het niet compleet en kun je niet verder. Ik heb geen einddatum, want ik verwacht nog niet om werkloos te worden. Die optie is er dus niet.
Wat let je om een 31-12-2099 in te vullen?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_121897997
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik werkte tot een maand of 6 á 7 geleden 4 dagen per week in de metaal. 2 Dagen daarvan waren op 0-uren basis. Die dagen zijn eerder al weggestreept, waardoor ik een aanvullende WW ontving. In die tijd dat ik die aanvullende WW ontving heb ik geen baan kunnen vinden.

Gisteren sprak de werkgever het bedrijf toe, over tegenvallende economische resultaten. Vandaag wilde hij een gesprek met mij. Ik wist ergens wel waar ik aan toe was. En inderdaad. De overgebleven 2 dagen zijn nu ook foetsie. Ontslag dus. Ik krijg februari doorbetaald en moet dus 1 maart een nieuwe baan hebben. Ik heb een eigen bedrijf in de reclame (daar heb ik dus voor gestudeerd, niet voor metaal-dingen), maar dat is slechts een leuke aanvulling. Kan er niet van leven.

2 vragen. Mag hij me zomaar ontslaan vanwege de opgegeven reden? Ik heb gezegd dat ik er later deze week op terug wilde komen. Daar ging hij mee akkoord.
Laatste vraag. Ik heb mijn aanvullende WW periode opgebruikt vorig jaar. Kan ik deze 2 dagen op vast contract, die dus komen te vervallen, nog opvullen wanneer dat nodig blijkt?
Open er een apart topic over.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_121898735
Jeetje Disorder, sterkte ermee. Ikzelf mag ook op zoek naar werk binnen een of twee maanden.

Ook bij ons was al enige tijd onrust. Vorige week toegesproken dat aflopende contracten niet verlengd zou worden. Gisteren werd ik uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek met de leidinggevende, wist toen gelijk al dat het niet goed zou zijn, alhoewel ik zelf vond en vind dat ik wel degelijk onmisbaar ben (ik doe werk dat vrijwel niemand op de afdeling kan).

In het gesprek werd verteld dat ik mij niet genoeg zou onderscheiden van collega's. Ik val niet op en in deze tijd willen ze alleen de meest bijzondere werknemers behouden (zoiets). Doordat ik vaak buiten het zicht van de leidinggevenden om werk kunnen zij mij alleen oppervlakkig beoordelen en blijkbaar straal ik dan niet genoeg uit dat ik het werk leuk vind. Nu zit daar een kern van waarheid in, ik vind het werk eentonig en mis diepgang, maar zet mij in omdat ik blij ben werk te hebben.

Ik heb nog een maand de kans om mij de te bewijzen, maar eerlijk is eerlijk, ik kan mijzelf niet altijd anders voordoen dan dat ik ben. Zij zoeken iemand die ik niet ben. Hopelijk kan ik nog wel een redelijke referentie krijgen, want die heb ik niet veel. Het enige opvallende van het gesprek vond ik nog dat ze ondanks de onvoldoende beoordeling mij wel een nieuw contract willen aanbieden voor de helft van de uren :?.

In ieder geval, dus op zoek naar werk! Het moelijkste vind ik nog nu de twee maanden er te werken terwijl de situatie vrij uitzichtloos is.
pi_121900906
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:33 schreef Myraela het volgende:

[..]

Uhh dat ging bij mij prima. Zal wel komen omdat ik een vast contract heb. Dan moet je even naar het UWV gaan (vaak voor 13.00) en hulp bij invullen vragen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 januari 2013 @ 11:01:09 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121928095
Tuurlijk... gesprekspartner ziek }:| Afspraak wordt een week verzet helaas. En ik ben zóóóóó enthousiast over dit bedrijf.
  woensdag 23 januari 2013 @ 12:00:47 #30
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_121930599
Ik ben dik gemotiveerd om aan het werk te gaan maar soms steeds minder gemotiveerd om zoveel en zo vaak te zoeken, te sturen en afgewezen te worden lijkt het wel :P
Never Stop Exploring!
pi_121931558
Ik ben wel goed bezig. Na mijn tweede gesprek, die het ws niet wordt vanwege een slechte test, had ik het even zwaar, maar gisteren al redelijk wat vacatures gezocht en ga vanmiddag ook weer reageren :)
pi_121933529
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Zocalo het volgende:
Ik ben wel goed bezig. Na mijn tweede gesprek, die het ws niet wordt vanwege een slechte test, had ik het even zwaar, maar gisteren al redelijk wat vacatures gezocht en ga vanmiddag ook weer reageren :)
^O^

Heb na het nieuws behoorlijk slecht geslapen vannacht. Knaagt toch aan mijn zelfvertrouwen dat ik tot nu toe nergens een vast contract heb kunnen binnenslepen...
pi_121934232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ja, dat mag hij. Je tweede vraag weet ik niet, je hebt enkel recht op WW als je 26 weken aan 1 stuk hebt gewerkt, de ins en outs ken ik niet.
pi_121934302
quote:
15s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Tuurlijk... gesprekspartner ziek }:| Afspraak wordt een week verzet helaas. En ik ben zóóóóó enthousiast over dit bedrijf.
Hè, wat fijn dat je zo begripvol bent terwijl je gesprekpartner met een emmertje naast zijn bed zijn dag door mag brengen :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 januari 2013 @ 13:27:15 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121934362
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:25 schreef MNR het volgende:

[..]

Hè, wat fijn dat je zo begripvol bent terwijl je gesprekpartner met een emmertje naast zijn bed zijn dag door mag brengen :P
Ik zou graag met hem ruilen. Van werkloze 40'er naar grieperige entrepreneur ;)
pi_121934430
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef das_phantom het volgende:

[..]

^O^

Heb na het nieuws behoorlijk slecht geslapen vannacht. Knaagt toch aan mijn zelfvertrouwen dat ik tot nu toe nergens een vast contract heb kunnen binnenslepen...
Ben jij GEK! Crisis, hier mensen eruit, daar mensen eruit, mensen met een 0-uren contract en jij maakt jezelf wijs dat je niet goed genoeg bent omdat je geen vast contract binnen hebt kunnen slepen?

Wat is de reden dat je vindt dat je dat eigenlijk voor elkaar had moeten krijgen?
pi_121934456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou graag met hem ruilen. Van werkloze 40'er naar grieperige entrepreneur ;)
Hehehe. Touché! :D
pi_121934518
Nou, ik heb gisteren mijn cv 'opgeleukt' en bijgewerkt en opgestuurd. Ben benieuwd.
pi_121940666
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 13:09 schreef das_phantom het volgende:

[..]

^O^

Sterker nog, vandaag een uitnodiging voor een gesprek bij een ander bedrijf gekregen :)
En zo ga ik nog een paar dingen versturen waar ik best goede hoop op heb.
pi_121944084
Ik blijf mij er over verbazen hoe LUI uitzendbureaus zijn geworden ten opzichte van vroeger.... Ze doen echt geen ene reet meer behalve een gesprekje met je houden. Vervolgens mag je ZELF alles gaan invullen voor ze en hun zetten het door naar het bedrijf dat een vacature open heeft staan.

En voor die handeling vangen ze dan straks uiteindelijk net zoveel als dat jij bruto uitbetaald krijgt... :')
pi_121944196
Poeh, ik krijg net een reactie n.a.v. mijn cv en ik wek de indruk dat ik niet bij het bedrijf wil werken. Eerlijk toegegeven, mijn laatste ervaring is een heel negatieve te noemen - en dat ga ik ook niet onder stoelen of banken schuiven. Ik type dan ook letterlijk "ik heb de beslissing genomen om uit de detachering te stappen. Het vele reizen is me niet bevallen".

Ik wil daarmee aangeven dat ik het prima vind om weer bij een nieuw bedrijf aan de slag te gaan, maar ik ga niet in op een grote mate van woon-werkverkeer.

Mijn oud-collega heeft me nu gevraagd of ik deze zin weg wil laten, maar ik kan toch ook moeilijk mooi weer gaan spelen? Jah, ik zou het kunnen verzwijgen, maar de hele reden dat ik een tijdje uit de running ben geweest, is omdat ik een burn-out heb opgelopen en als gevolg daarvan kan ik nog steeds niet lang autorijden. Een job waarbij ik dus meer dan een uur per dag in de auto zit, is dan ook 'out of the question'.

Iemand enig idee hoe ik dit netjes kan verwoorden?
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:09:07 #42
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121944337
Waarom moet het bedrijf weten dat het reizen jou niet is bevallen? Als je toch niet hoeft te reizen voor dat bedrijf? Gewoon lekker weglaten. In deze tijden is het niet vreemd om lang uit de running geweest te zijn als ex detacheringsmedewerker :)
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 23 januari 2013 @ 17:11:05 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121944402
Maar is het bedrijf waar je gaat werken een detacheerder dan?

Ik snap 'm niet echt.
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:12:05 #44
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121944436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:05 schreef MNR het volgende:
Poeh, ik krijg net een reactie n.a.v. mijn cv en ik wek de indruk dat ik niet bij het bedrijf wil werken. Eerlijk toegegeven, mijn laatste ervaring is een heel negatieve te noemen - en dat ga ik ook niet onder stoelen of banken schuiven. Ik type dan ook letterlijk "ik heb de beslissing genomen om uit de detachering te stappen. Het vele reizen is me niet bevallen".

Ik wil daarmee aangeven dat ik het prima vind om weer bij een nieuw bedrijf aan de slag te gaan, maar ik ga niet in op een grote mate van woon-werkverkeer.

Mijn oud-collega heeft me nu gevraagd of ik deze zin weg wil laten, maar ik kan toch ook moeilijk mooi weer gaan spelen? Jah, ik zou het kunnen verzwijgen, maar de hele reden dat ik een tijdje uit de running ben geweest, is omdat ik een burn-out heb opgelopen en als gevolg daarvan kan ik nog steeds niet lang autorijden. Een job waarbij ik dus meer dan een uur per dag in de auto zit, is dan ook 'out of the question'.

Iemand enig idee hoe ik dit netjes kan verwoorden?
Waarom zou je het noemen in je brief / cv? Dan solliciteer je toch gewoon niet op banen waarvoor je langer dan een uur per dag in de auto zit? Dan is het helemaal geen issue dat je het vele reizen zat bent :).
Of is het omdat je benaderd wordt door bedrijven omdat je cv online staat? Dan zou ik in mijn cv zetten: maximale reisafstand 40 km (oid).

Als ze je dan tijdens het gesprek vragen waarom je uit de detachering bent gestapt, geef je aan dat je je graag langere tijd aan één werkgever wilt binden zodat je je nog meer betrokken bij je werk kunt voelen. Of zoiets.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_121944453
Misschien eerst telefonisch contact opnemen met het bedrijf om een aantal vragen te stellen zoals de tijd op kantoor vs extern voordat je solliciteerd?
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:12:50 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121944462
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal,

Sinds september 2012 moet ik er ook aan geloven. Ik ben (nominaal en cum laude) afgestudeerd in de geschiedenis aan de Universiteit Utrecht. Afgelopen zomer heb ik nagedacht of ik het studentenleven nog wilde rekken. Met het instellingsgeld moest ik dan naar het buitenland. Ik heb 1 maand geprobeerd op en neer te reizen van Maastricht naar Leuven, maar dat werkte uiteindelijk niet.

Vanaf oktober ben ik dus op zoek naar werk gegaan. Me verdiepen in maatschappelijke problemen en bestuurders adviseren over mogelijke oplossingen is wat mij aantrekt. Ik zoek daarom een baan als beleidsmedewerker bij de overheid. Ik zal niet de eerste zijn die zegt dat dat in de huidige economische situatie een hel is. Daar komt bij dat geschiedenis geen opleidingsachtergrond is waar werkgevers om staan te springen. Ik heb niet stilgezeten naast mijn studie (2 keer in verenigingsbestuur, stage, teaching assistant), maar dat weegt niet op tegen het gebrek aan de relevante werkervaring die bij iedere vacature geëist wordt.

Kortom: ik zit sinds mijn afstuderen een beetje in een zwart gat. Een belangrijk lichtpunt is dat ik meedoe met een selectieprocedure voor een traineeship van 2 jaar. Even afwachten of dat gaat lukken. De reden dat ik dit deel is eigenlijk vooral dat ik benieuwd ben naar verhalen van mensen in soortgelijke situaties. Zijn er mensen die ook een 'onrendabele' studie hebben gevolgd en nu niet aan het werk komen? Wat doen jullie om je kansen op de arbeidsmarkt te verbeteren? Zijn er mogelijkheden voor bijscholing die niet ontzettend duur zijn?
Knevelt O+.

Is een stage wellicht iets voor je? :)
Niet meer actief op Fok!
pi_121944766
quote:
5s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:09 schreef Domme_Gans het volgende:
Waarom moet het bedrijf weten dat het reizen jou niet is bevallen? Als je toch niet hoeft te reizen voor dat bedrijf? Gewoon lekker weglaten. In deze tijden is het niet vreemd om lang uit de running geweest te zijn als ex detacheringsmedewerker :)
Ik houd zelf van eerlijkheid; weet ik ook direct waar ik aan toe ben (en de ander ook met mij).

quote:
5s.gif Op woensdag 23 januari 2013 17:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar is het bedrijf waar je gaat werken een detacheerder dan?

Ik snap 'm niet echt.
Uhm ja.. :) Ik zat bij een detacheerder en daar heb ik nogal een dramatisch traject doorstaan. Ik ben dan nu wel een beetje defensief aangelegd door dit als eerste 'uit de weg te ruimen'. Ik snap alleen dan niet dat dat de indruk wekt dat ik niet aan de slag wil? (dan solliciteer ik toch niet? :? ).

Hoor net dat ze het ook vreemd vinden dat ik iets voor mezelf ben begonnen: of ik het dan wel naar mijn zin zou hebben bij deze detacheerder.

@artm: ik heb eerst ook een oriënterend gesprek aangevraagd.

Het goede nieuws is dat ik op basis van mijn opdracht uitgenodigd zou worden voor een gesprek (alleen mijn inleiding van mijn cv, daar hebben ze vraagtekens bij). Misschien zijn ze eerlijkheid niet gewend of zo? Ik ben in ieder geval geen pleaser: ik ben vrij duidelijk.
pi_121944913
Ow, haha. En nu hoor ik dat ik even een legitieme reden moet verzinnen waarom ik weer wil gaan testen. Een van de heren was onder de indruk van mijn ondernemerschap, maar de tweede directeur was kritischer. Ik kan zeker niet neerzetten dat ik graag mijn financiële situatie wil verbeteren? :P

Awel, ik focus me op een leuke opdracht in mijn hoofd en schrijf naar aanleiding daarvan morgen mijn motivatie opnieuw.
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:23:58 #49
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121944925
MNR ik vind het nogal onnodig en negatief overkomen, ik zou ook mijn twijfels hebben als ik dat zou lezen. En sowieso, in deze tijden als reizen je niet bevalt dan moet je niet solliciteren bij een detacheerder. Als je in dienst bent, dan gaan ze je echt niet op de bank laten zitten omdat jij niet tegen reizen kan. Ik denk dat het dan heel gauw is afgelopen voor je.
-weg-
  woensdag 23 januari 2013 @ 17:27:02 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_121945051
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 11:15 schreef Knevelt het volgende:
Hey allemaal,

Tjah, je klinkt als het standaard type student dat momenteel binnen de publieke sector aan de slag wil. Vanwege de crisis is er een landelijke ambtenarenstop en de enige vacatures die vrijkomen zijn dusdanig specifiek dat je al werkervaring nodig hebt. Bij de rijksoverheid komt momenteel ook 1100 sollicitaties binnen per vacature (er staan er nu rond de 50 online) dus dat zegt ook wel wat.

Een tip die mij ook gegeven is en wellicht kan helpen is om niet teveel te veel te verwachten van de vacatures, je niet blind te staren op de trainneeships (die zijn erg interessant, maar sommige trekken meer dan 2000 gegadigden aan en de rondes duren behoorlijk lang). Maar in plaats daarvan via stages jezelf er tussen proberen te werken en daar waar mogelijk je kwaliteiten proberen te pitchen.

Een notering op je diploma of een bestuur biedt geen handvat meer voor een plek. Maar de bijhorende ervaring en kennis kan wel gebruikt worden om je ergens in te werken. Je hebt namelijk wat te vertellen en de truc is om in situaties te komen dat mensen ook even naar je willen luisteren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')