En daar zit hem nu eenmaal het verschilquote:Op woensdag 23 januari 2013 23:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
wat suf! bij loondienst word je gewoon aangevuld tot je bedrag aan ww
Heb ik recht op ww met 1 maand vakantiewerk met aansluitend een 5 maanden contract? Zoja, hoelang?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:52 schreef RijstNatie het volgende:
Tvp ik werk bij het uwv als ww en zw adviseur
Met welk doel kom je hier meelezen/posten?quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:52 schreef RijstNatie het volgende:
Tvp ik werk bij het uwv als ww en zw adviseur
Hey Vikingquote:Op woensdag 23 januari 2013 17:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Knevelt.
Is een stage wellicht iets voor je?
Dankje voor het meedenken Ryon.quote:Op woensdag 23 januari 2013 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, je klinkt als het standaard type student dat momenteel binnen de publieke sector aan de slag wil. Vanwege de crisis is er een landelijke ambtenarenstop en de enige vacatures die vrijkomen zijn dusdanig specifiek dat je al werkervaring nodig hebt. Bij de rijksoverheid komt momenteel ook 1100 sollicitaties binnen per vacature (er staan er nu rond de 50 online) dus dat zegt ook wel wat.
Een tip die mij ook gegeven is en wellicht kan helpen is om niet teveel te veel te verwachten van de vacatures, je niet blind te staren op de trainneeships (die zijn erg interessant, maar sommige trekken meer dan 2000 gegadigden aan en de rondes duren behoorlijk lang). Maar in plaats daarvan via stages jezelf er tussen proberen te werken en daar waar mogelijk je kwaliteiten proberen te pitchen.
Een notering op je diploma of een bestuur biedt geen handvat meer voor een plek. Maar de bijhorende ervaring en kennis kan wel gebruikt worden om je ergens in te werken. Je hebt namelijk wat te vertellen en de truc is om in situaties te komen dat mensen ook even naar je willen luisteren.
Ik vat het ook niet op als verwijt maar als een zeer onrealistisch advies. Weet je hoe hoog de werkloosheid is op dit moment? Weet je ook dat die cijfers gebaseerd zijn op mensen die geregistreerd staan bij het UWV als werkzoekend (met recht op WW/Bijstand)? Onder die groep vallen niet de ZZP'ers die zonder opdrachten thuis zitten. Als je die zou meerkenen zou het werkloosheidscijfer vele malen hoger liggen. Men spreekt niet voor niets over het verborgen leed dat ZZP heet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:44 schreef Neraice het volgende:
[..]
Het was ook maar een idee, geen verwijt dat jullie niet allemaal al ondernemers zijn.
[..]
Dat wist ik niet, maakt het wel wat minder interessant inderdaad.
ZorgnetLimburg en ZorgnetBrabant bekijken, lijkt me. Ik kom weinig vacatures tegen met minimaal 24 uur per week. Wellicht dat ze die eis moet laten vallen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:54 schreef kevindonzel het volgende:
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe uitdaging:
SPH geschoold
25 jaar
Ervaring op crisisopvang bij daklozen (van A tot Z begeleiden .... ook wettelijk gebeuren)
Ervaring in begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking ---> coordinerend teamwerk
Werkomgeving: In de driehoek eindhoven, roermond, nijmegen
Minimaal 24 uur per week
Wie heeft er tips voor haar?
Of kent een uitzendbureau wat momenteel vacatures heeft in dit gebied en deze regio?
Het is iets...quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:27 schreef kevindonzel het volgende:
Daar is niks op te vinden, ook niet minder uren.
Ze heeft op dit moment een oproepcontract, is dus bocht
Ik ben verder niet bekend met hoe het zit met WW/Bijstand en ZZP'ers. En je laatste zin merk ik in ieder geval niks van.quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:44 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Ik vat het ook niet op als verwijt maar als een zeer onrealistisch advies. Weet je hoe hoog de werkloosheid is op dit moment? Weet je ook dat die cijfers gebaseerd zijn op mensen die geregistreerd staan bij het UWV als werkzoekend (met recht op WW/Bijstand)? Onder die groep vallen niet de ZZP'ers die zonder opdrachten thuis zitten. Als je die zou meerkenen zou het werkloosheidscijfer vele malen hoger liggen. Men spreekt niet voor niets over het verborgen leed dat ZZP heet.
Verder is op dit moment het gemiddelde tarief van een ZZP'er 45 euro per uur en daar moet je, zoals reeds door een ander aangegeven, alles van betalen (verzekering, pensioen) etc. En ik weet niet of jij het nieuws volgt maar ZZP'ers zijn constant hun tarieven aan het verlagen en hebben moeite om aan voldoende uren te komen.
Ik weet dat aan alle kanten, door overheid en werkgevers, mensen aangeraden wordt om ZZP'er te worden. Maar dat is niet anders dan een verkapte vorm van bezuinigen. Het risico komt volledig bij de werknemer te liggen, de werkgever hoeft bij ziekte de werknemer niet uit te betalen en bij verlies van werkzaamheden hoeft de overheid geen uitkering te betalen.
En dan begin ik nog niet eens over het advies wat mensen als ZZP zoal kunnen doen volgens jou " bloggen, copywriten, redigeren, designen" als er in een richting wel 800 reacties komen per openstaande vacature, is het deze wel![]()
Nope... Dat is echt een bezuinig-sector. Je moet heeeeeeel veel geluk hebben als je al een vast-uren-contract kunt krijgen. En daarbij zijn veel instellingen hun "eisen" aan het verlagen naar SPW-4 mensen. Zij doen ver hetzelfde als een SPH'er, maar krijgen minder geld.quote:Op donderdag 24 januari 2013 11:54 schreef kevindonzel het volgende:
Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe uitdaging:
SPH geschoold
25 jaar
Ervaring op crisisopvang bij daklozen (van A tot Z begeleiden .... ook wettelijk gebeuren)
Ervaring in begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking ---> coordinerend teamwerk
Werkomgeving: In de driehoek eindhoven, roermond, nijmegen
Minimaal 24 uur per week
Wie heeft er tips voor haar?
Of kent een uitzendbureau wat momenteel vacatures heeft in dit gebied en deze regio?
zorgwerk en medivacature kan ze nog wel even bekijkenquote:Op donderdag 24 januari 2013 12:10 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
ZorgnetLimburg en ZorgnetBrabant bekijken, lijkt me. Ik kom weinig vacatures tegen met minimaal 24 uur per week. Wellicht dat ze die eis moet laten vallen.
Heeft ze op dit moment werk? Indien ja, kan ze beter blijven zitten waar ze zit.
Ja, als je dat bedrijfje al had NAAST je dayjob voor je ontslagen werd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:00 schreef Disorder het volgende:
Mag je trouwens een WW ontvangen als je tegelijkertijd ook een eigen bedrijfje hebt. Met de nadruk op 'je', aangezien het een welkome aanvulling is, maar meer ook niet.
Het lijkt mij dat dat als inkomsten gezien wordt en dan ingehouden / verrekend wordt met je WW uitkering. Althans, zo werkt het ook als je voor 18uur WW krijgt en er 0-uren bij werkt. Elk uurtje dat je werkt, halen ze van je WW af.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:00 schreef Disorder het volgende:
Mag je trouwens een WW ontvangen als je tegelijkertijd ook een eigen bedrijfje hebt. Met de nadruk op 'je', aangezien het een welkome aanvulling is, maar meer ook niet.
Jep. Ik werkte 2 dagen in de week bij dat bedrijf en nu probeert mijn baas van me af te komen. Was daarnaast al bezig met eigen werk. Morgen onderhandelen met mijn werkgever. Ik heb gisteren het UWV gebeld en ik mag gewoon weigeren. Daarna zal hij zeer waarschijnlijk een ontslagregeling proberen af te dwingen, maar dat zie ik dan wel weer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, als je dat bedrijfje al had NAAST je dayjob voor je ontslagen werd.
Ja, of hij moet het via de kantonrechter gaan spelenquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:03 schreef Disorder het volgende:
[..]
Jep. Ik werkte 2 dagen in de week bij dat bedrijf en nu probeert mijn baas van me af te komen. Was daarnaast al bezig met eigen werk. Morgen onderhandelen met mijn werkgever. Ik heb gisteren het UWV gebeld en ik mag gewoon weigeren. Daarna zal hij zeer waarschijnlijk een ontslagregeling proberen af te dwingen, maar dat zie ik dan wel weer.
Volgens mij als je voor die 12 uur aan de wekeneis voldoet wel.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:04 schreef marcosta het volgende:
nou heb ik ook een vraag..
ik ben noodgedwongen teruggegaan van 4 dagen naar 2,5 dag in de week.
dus van 32 naar 20 uur maar heb ik dan recht op ww over die 12 uur minder?
Blijven solliciteren! Desnoods probeer je andere websites! Linkedin, Twitter, Facebook, zorg dat je mensen (HR) opzoekt via Linkedin, anders een twitter bericht de deur uitsturen. Alles helpt, maar met name de aparte acties helpen vooral!quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Godverdegodver... WEER tweede. "We hebben beide gesprekken als zeer prettig ervaren en zijn van mening dat je meer dan voldoende ervaring hebt voor het beheren van de websites. Maar de andere kandidaat had net wat meer ervaring met mobiele applicaties."
Terwijl mobiele applicaties niet in de vacature genoemd werden, maar door het terugtrekken van andere vacatures in verband met een reorganisatie min of meer bij deze gevoegd werd.
6e keer bijna raak...
Eh... als je regelmatig wordt uitgenodigd voor gesprekken is de plek waar je de vacature vind het issue niet? Het probleem is dat er gewoon tientallen, wellicht zelfs honderden kandidaten op dezelfde functie solliciteren. En dan word ik 2e... of bij de laatste 3.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijven solliciteren! Desnoods probeer je andere websites! Linkedin, Twitter, Facebook, zorg dat je mensen (HR) opzoekt via Linkedin, anders een twitter bericht de deur uitsturen. Alles helpt, maar met name de aparte acties helpen vooral!
Ik heb inmiddels dus wel een baan gekregen maar ben al weer opzoek naar de volgende. Don't get me wrong, het is zeker een goede baan, maar ik blijf toch verder zoeken. Heb advies gekregen van oud-collega's en vrienden dat ik hier niet moet blijven plakken. Gelukkig via Linkedin dat er een aantal headhunters mij in hun portfolio hebben genomen en dus al op zoek zijn
Als advies aan de anderen, blijven proberen maar niet halstarrig in 1 stramien van sollicitaties blijven zitten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |