Misschien moet jij eens beseffen dat een potentiele werkgever, en ja dat zijn ook uitzenburo's, werkelijk waar gene ene reet te maken hebben met jouw vaste lasten. Die zijn namelijk JOUW probleem.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook eerst even alles lezen voordat je een mening hier neerzet die dus niet klopt
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens beseffen dat een potentiele werkgever, en ja dat zijn ook uitzenburo's, werkelijk waar gene ene reet te maken hebben met jouw vaste lasten. Die zijn namelijk JOUW probleem.
Gastquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:28 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nou, al meteen roepen dat je niet minder wil verdienen dan bedrag X zorgt gewoon voor afkeer. En een stap terug is niet erg, en al helemaal niet als je je binnen een bedrijf omhoog werkt.
Ook voor jou. Lees eerst eens alles voordat je reageert.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:01 schreef Yuki het volgende:
Dude, serieus... Iedereen hier heeft een héél sterk punt. Dat je het niet wil horen en niet in jouw plaatje past, dat kan, maar het maakt het niet minder waar.
Als je nu in de WW zit heb je geen reet te willen en eisen. Het is een werkgeversmarkt. Op 1 vacature komen zoveel sollicitaties binnen, dat de werkgevers het voor het kiezen hebben. Ze kunnen de best gekwalificeerde, meest flexibele, minst veeleisende kandidaat kiezen. En als er ook maar een fractie waarheid zit in jouw post over inkomenseisen (want laat ik er, in jouw voordeel, vanuit gaan dat je het niet echt zo lomp geformuleerd hebt), dan stel je je niet op als die ideale kandidaat die de werkgever wil.
Dat je vaste lasten hebt die betaald moeten worden, snappen wij allemaal. Aan het begin van je carrière staan heeft daar geen zak mee te maken, want ook dán heb je vaste lasten. Je kan er alleen in deze tijd niet mee aankomen dat je bij voorbaat niet benaderd wil worden bij een salaris van minder dan ¤ X,-. Als je eenmaal een gesprek hebt gekregen, kan je altijd nog over geld gaan praten. Maar er van tevoren over beginnen, geeft enorme weerstand en levert 0 gesprekken op. Zoals iedereen voor mij al aangegeven heeft...
Zie je niet in dat dit steeds meer een "Ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" verhaal aan het worden is? En, echt waar dit bedoel ik niet om je af te zeiken. Ik weet dat ik een kk troll ben in KLBquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:15 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ook voor jou. Lees eerst eens alles voordat je reageert.
En das niet lullig bedoeld maar serieus, iedereen die hier zijn plasje doet kan ik adviseren om eerst alles eens terug te lezen.
Dat heeft er niks mee te maken. Maar als jullie nou eens eerst alles terug lezen, alle posts rustig bestuderen, dan zien jullie dat jullie een hoop dingen door elkaar halen en dus een hoop in de ruimte lopen te zeiken over dingen die ik niet gezegd heb, maar die door jullie zijn aangenomen en door anderen overgenomen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:19 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Zie je niet in dat dit steeds meer een "Ik ben niet gek, maar de rest van de wereld is gek" verhaal aan het worden is? En, echt waar dit bedoel ik niet om je af te zeiken. Ik weet dat ik een kk troll ben in KLBMaar hier ben en zeker nu ben ik bloedserieus.
Alle mensen die de moeite nemen om je advies te geven, doen dat met goede intenties. En nee, we kennen jouw situatie niet in detail maar als gelukkige mét werk weet ik wel hoe de markt in elkaar zit nu. Het is KUT. Meer dan genoeg werkloze vrienden en die moeten ook genoegen nemen met een crapsalaris, om iig maar geld binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik had 2 jaar geleden ook van die speeddates met uitzendbureaus... Heel leuk allemaal, maar geen van allen kan mij het gewenste salaris bieden... Houdt het erg snel op....
Je had beter terug kunnen lezen....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:27 schreef Yuki het volgende:
Je snapt natuurlijk wel dat ik niet álles terug ga lezen, maar dit spreekt toch redelijk in het gelijk van al mijn voorgangers
[..]
Alle mensen die de moeite nemen om je advies te geven, doen dat met goede intenties. En nee, we kennen jouw situatie niet in detail maar als gelukkige mét werk weet ik wel hoe de markt in elkaar zit nu. Het is KUT. Meer dan genoeg werkloze vrienden en die moeten ook genoegen nemen met een crapsalaris, om iig maar geld binnen te krijgen.
Misschien moet jij eens buiten je tunnel kijken en inzien dat het advies hier wel degelijk een kern van waarheid heeft.
Serieus, denk je nou echt dat dit tig keer herhalen jou gelijk gaat geven?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:30 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Je had beter terug kunnen lezen....
Blijkbaar. I'm outta here, vermoeiend...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Serieus, denk je nou echt dat dit tig keer herhalen jou gelijk gaat geven?
Mja, ik heb gelijk... Maar ja, als jullie niet teruglezen....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:30 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Serieus, denk je nou echt dat dit tig keer herhalen jou gelijk gaat geven?
Jullie zijn inderdaad erg vermoeiend....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:32 schreef Yuki het volgende:
[..]
Blijkbaar. I'm outta here, vermoeiend...
Ik lees hier regelmatig mee, en ben het met je eens dat je gewoon een bepaald inkomen nodig hebt om je rekeningen te kunnen betalen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:21 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken. Maar als jullie nou eens eerst alles terug lezen, alle posts rustig bestuderen, dan zien jullie dat jullie een hoop dingen door elkaar halen en dus een hoop in de ruimte lopen te zeiken over dingen die ik niet gezegd heb, maar die door jullie zijn aangenomen en door anderen overgenomen.
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik lees hier regelmatig mee, en ben het met je eens dat je gewoon een bepaald inkomen nodig hebt om je rekeningen te kunnen betalen.
Maar het komt echt in heel veel van je posts terug, niemand kan jou het salaris bieden wat jij wil.
Heb je echt zo buitensporig veel verdiend en ben je er zo naar gaan leven dat je zulke hoge lasten hebt?
Want als je niet heel speciaal bent in een bepaald vakgebied dan gaan werkgevers je gewoon niet meer veel betalen.
Voor jou 300 andere die ook reageren op die baan die wel voor 1800 bruto willen werken in deze tijd.
Want deze dingen treffen alleen jou en niet de rest van Nederland?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.![]()
En om je vragen te beantwoorden; ik heb redelijk goed verdiend. Ben er niet extreem naar gaan leven, maar heb al een keer een lager salaris geaccepteerd na een werkloosheidsperiode.
Dus ja, als bedrijven nu nog lager gaan bieden dan ga je al snel naar een minimum grens toe.
Wat mensen daarbij ook willen vergeten is dat alles duurder wordt. Zorgverzekering, Nuon, andere verzekeringen, boodschappen. Dus ja, het is wel heel leuk dat sommige dombo's hier meteen gaan roepen dat je je vaste lasten maar moet herzien en dat soort onzin.... Maar dat bewijst alleen maar hun onwetendheid van hoe het er in de grote mensen wereld aan toe gaat.
Roepen dat ik te veel eisen heb... Uhu...
Echt, het is gewoon grappig en triest tegelijk sommige reacties.
Om nog maar te zwijgen dat ze commentaar hebben op dingen die andere mensen verkeerd geïnterpreteerd hebben en dan mij er op aanspreken.
Als ik de reacties hier mag geloven lijkt dat er wel op ja...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:49 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Want deze dingen treffen alleen jou en niet de rest van Nederland?
De kortzichtigheid...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:45 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het snapt.![]()
En om je vragen te beantwoorden; ik heb redelijk goed verdiend. Ben er niet extreem naar gaan leven, maar heb al een keer een lager salaris geaccepteerd na een werkloosheidsperiode.
Dus ja, als bedrijven nu nog lager gaan bieden dan ga je al snel naar een minimum grens toe.
Wat mensen daarbij ook willen vergeten is dat alles duurder wordt. Zorgverzekering, Nuon, andere verzekeringen, boodschappen. Dus ja, het is wel heel leuk dat sommige dombo's hier meteen gaan roepen dat je je vaste lasten maar moet herzien en dat soort onzin.... Maar dat bewijst alleen maar hun onwetendheid van hoe het er in de grote mensen wereld aan toe gaat.
Roepen dat ik te veel eisen heb... Uhu...
Echt, het is gewoon grappig en triest tegelijk sommige reacties.
Om nog maar te zwijgen dat ze commentaar hebben op dingen die andere mensen verkeerd geïnterpreteerd hebben en dan mij er op aanspreken.
.... zou ik trouwens inderdaad niet doen. Maar je minimumeis aangeven in een één op één gesprek kan natuurlijk geen kwaad.quote:Jij snapt het anders ook niet altijd even goed hoor. Je hebt niet zo lang geleden gepost dat je alle uitzenburo's zou mailen met het minimumbedrag dat je moest verdienen en dat ze je anders niet hoefden te bellen. Ik mag toch hopen dat dat een hersenscheet was en dat je het niet echt gedaan hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |