abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122026083
Gister een eerste gepssrek gehad en zeer positief ervaren.
Aardige gesprekspartners, tof bedrijf en functie die op mijn buik geschreven is. Nu afwachtten of ze me dit di / woe ook bevestigen :)
pi_122026771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:32 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar hij kwam destijds over alsof hij dat uberhaupt niet wilde proberen. Bovendien , denk ik dat hij als jonge WO'er net wat meer kans maakt bij een callcenter.
Ik heb een beeld van callcenters dat je doorgaans, niet altijd, mensen moet lastigvallen en via technieken en trucjes een product moet proberen te verkopen. Ik ben zelf een keer zeer onbeschoft te woord gestaan door iemand van een energiemaatschappij die gewoon door me heen ging praten en uiteindelijk ophing, terwijl ik midden in een zin was. Ik sta dan niet te springen om zelf zo'n functie te vervullen.
Copthorne 2.0
pi_122026802
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:15 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Jammer dat het zo heeft moeten gaan.

Callcenters inderdaad. Ik ben zelf bij een winkel begonnen in de zomer zonder relevante werkervaring en duidelijk overgekwalificeerd en toen blijven hangen. Sowieso merkte ik dat in de zomer er minder streng geselecteerd wordt, maar daar heb je nu niets aan.

Verder kon ik waarschijnlijk aan de slag bij postnl en bij een zorginstelling die interne opleidingen aanbood. In de zorg kan je nog wel eens binnenkomen zonder relevant cv maar je begint dan wel helemaal onderaan. Zie ook nog wel eens IT-trajecten waarbij elke hbo/wo opleiding voldoende is.
Bedankt voor je reactie. Bij IT moet je toch doorgaans ook relevante opleiding / werkervaring hebben? Ik zie weleens vacatures voorbijkomen en daar worden geloof ik ook redelijk strenge eisen gesteld.

Ik zat er ook aan te denken om in een winkel te gaan werken, maar ik heb nu nog even geen idee wat voor winkel etc. Wellicht dat ze in de Bijenkorf in Den Haag nog mensen zoeken.
Copthorne 2.0
pi_122026812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:31 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel, maar ik had mezelf voorgenomen en ook gehoopt om bij dit bedrijf langer dan een paar maanden te kunnen blijven, om mijn cv wat netter te krijgen. Als starter heb ik al weinig werkervaring. Ik vind dat ik dat voor elkaar had moeten krijgen, juist omdat mijn arbeidsverleden bestaat uit korte dienstverbanden en stages.

Zag er vandaag ook wel behoorlijk tegenop om weer aan het werk te gaan, wetende dat leidinggevenden mij weg willen hebben.
Mwah... ik vind het een beetje een zwak argument: omdat je korte dienstverbanden en stages hebt, wil je als starter een vast contract ;)

Vind je dat ze gelijk hebben? Je leidinggevenden? (dat je daar eigenlijk niet thuishoort en weg moet?).
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_122026851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:04 schreef RijstNatie het volgende:

[..]

ik was zomaar benieuwd hoe sommige over het uwv praten :9
Ah okay. Helder :)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:12:21 #131
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122026947
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:08 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik heb een beeld van callcenters dat je doorgaans, niet altijd, mensen moet lastigvallen en via technieken en trucjes een product moet proberen te verkopen. Ik ben zelf een keer zeer onbeschoft te woord gestaan door iemand van een energiemaatschappij die gewoon door me heen ging praten en uiteindelijk ophing, terwijl ik midden in een zin was.Ik sta dan niet te springen om zelf zo'n functie te vervullen.
Jammer dat jij je door 1 incident zo laat beinvloeden, heb je alleen jezelf mee :)
-weg-
pi_122027118
En het oordeel is geveld: manager 1 heeft mijn cv goedgekeurd, directeur 1 heeft mijn cv goedgekeurd, maar directeur 2 - die de broek aanheeft ;) - heeft mijn cv afgewezen. Ws op basis van mijn mening over het vele reizen. Dat laatste vraag ik nog even na.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:16:42 #133
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122027125
quote:

[..]

Bedankt voor je reactie. Bij IT moet je toch doorgaans ook relevante opleiding / werkervaring hebben? Ik zie weleens vacatures voorbijkomen en daar worden geloof ik ook redelijk strenge eisen gesteld.

Ik zat er ook aan te denken om in een winkel te gaan werken, maar ik heb nu nog even geen idee wat voor winkel etc. Wellicht dat ze in de Bijenkorf in Den Haag nog mensen zoeken.
Als jij uit die regio komt, dan raad ik je aan om even bij het uitzenburo met de grote blauwe R binnen te lopen. Voor zover ik weet zij zijn huisleverancier van Stedin en Joulz. Beide bedrijven zoeken regelmatig mensen voor hun callcentre, en nee het is niet alleen verkoop, maar ook vragen beantwoorden, verhuizingen verwerken etc. etc. En de laatse keer dat ik er rondliep, namen ze ook mensen zonder call centre ervaring aan voor inboundwerk.
-weg-
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:17:54 #134
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122027179
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:16 schreef MNR het volgende:
En het oordeel is geveld: manager 1 heeft mijn cv goedgekeurd, directeur 1 heeft mijn cv goedgekeurd, maar directeur 2 - die de broek aanheeft ;) - heeft mijn cv afgewezen. Ws op basis van mijn mening over het vele reizen. Dat laatste vraag ik nog even na.
Jammer! Hebben ze je actief gevraagd hoe jij tegenover het reizen staat?
-weg-
pi_122027181
Ej Domme_Gans (ik ga het dadelijk nog leuk vinden om je zo roepen :P), wat is eigenlijk jouw achtergrond? Het viel me op dat je wel heel veel wist te vertellen over ZZP en overheid etc..
pi_122027208
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Jammer! Hebben ze je actief gevraagd hoe jij tegenover het reizen staat?
Ja, via mijn oud-collega, maar nee niet rechtstreeks.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:19:31 #137
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_122027238
quote:

[..]

Ik heb een beeld van callcenters dat je doorgaans, niet altijd, mensen moet lastigvallen en via technieken en trucjes een product moet proberen te verkopen. Ik ben zelf een keer zeer onbeschoft te woord gestaan door iemand van een energiemaatschappij die gewoon door me heen ging praten en uiteindelijk ophing, terwijl ik midden in een zin was. Ik sta dan niet te springen om zelf zo'n functie te vervullen.
Je weet dat er een verschil is tussen inbound en outbound callcenterwerk?
.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:20:23 #138
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122027268
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:17 schreef MNR het volgende:
Ej Domme_Gans (ik ga het dadelijk nog leuk vinden om je zo roepen :P), wat is eigenlijk jouw achtergrond? Het viel me op dat je wel heel veel wist te vertellen over ZZP en overheid etc..
Ik doe naast mijn baan, vrijwilligerswerk bij een vakbond. Dus daarom ben ik op de hoogte van het een en ander :P
-weg-
pi_122027335
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:20 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik doe naast mijn baan, vrijwilligerswerk bij een vakbond. Dus daarom ben ik op de hoogte van het een en ander :P
Ah cool!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2013 @ 13:22:08 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122027346
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:20 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

In zoetermeer zeker?
pi_122027400
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:16 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Als jij uit die regio komt, dan raad ik je aan om even bij het uitzenburo met de grote blauwe R binnen te lopen. Voor zover ik weet zij zijn huisleverancier van Stedin en Joulz. Beide bedrijven zoeken regelmatig mensen voor hun callcentre, en nee het is niet alleen verkoop, maar ook vragen beantwoorden, verhuizingen verwerken etc. etc. En de laatse keer dat ik er rondliep, namen ze ook mensen zonder call centre ervaring aan voor inboundwerk.
Dat is een goed idee. Bedankt voor de tip!
Copthorne 2.0
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:23:49 #142
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122027426
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In zoetermeer zeker?
Nee.
-weg-
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2013 @ 13:24:44 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_122027462
Ah ok, omdat daar het hoofdkantoor van de abvakabo zit als ik me niet vergis. En gelet op je opmerking over copthome in den haag lijk je uit die regio te komen :)
pi_122028180
Krijg net de respons: het komt dus echt doordat ik schreef over het reizen. Ze vinden dat ik daarmee aangeef dat ik niet volledig voor het werk wil gaan. Is hun goed recht om dat te denken. De waarheid zit iets anders in elkaar, maar het is goed dat ik het weet.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:45:26 #145
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_122028283
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:42 schreef MNR het volgende:
Krijg net de respons: het komt dus echt doordat ik schreef over het reizen. Ze vinden dat ik daarmee aangeef dat ik niet volledig voor het werk wil gaan. Is hun goed recht om dat te denken. De waarheid zit iets anders in elkaar, maar het is goed dat ik het weet.
Nou ja, 2 van de 3 vonden je een geschikt wijf toch? Ik neem aan dat je dan wel het contact warm houdt voor eventuele opdrachten in je woonplaats :P
-weg-
pi_122028319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:37 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

ik vond gister om 16.00 een uitnodiging van het UWV om vandaag om 9.00 "een gesprek" te hebben. Heerlijk vaag. Zal straks even posten wat ik er van vond. Maar van te voren kijk ik er gruwelijk tegenop.
Hmm een intake met iemand wiens functie mij niet duidelijk was. Herhaling van gegevens die ik allang had aangeleverd (maar die had ze natuurlijk niet bij de hand :') )
Moet nu ww aan gaan vragen (huh kan dat voor overuren? nooit geweten) en hun gaan een klantmanager aanwijzen om het bedrag aan te vullen naar het minium.
Nu minimaal 5 sollicitaties per week doen. (Vanmorgen 12 gedaan, dus ik ben klaar! :P)

Nu maar even afwachten hoe dat verder gaat.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:47:50 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_122028399
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hmm een intake met iemand wiens functie mij niet duidelijk was. Herhaling van gegevens die ik allang had aangeleverd (maar die had ze natuurlijk niet bij de hand :') )
Moet nu ww aan gaan vragen (huh kan dat voor overuren? nooit geweten) en hun gaan een klantmanager aanwijzen om het bedrag aan te vullen naar het minium.
Nu minimaal 5 sollicitaties per week doen. (Vanmorgen 12 gedaan, dus ik ben klaar! :P)

Nu maar even afwachten hoe dat verder gaat.
5 per WEEK?! :o
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_122028448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:47 schreef automatic_ het volgende:

[..]

5 per WEEK?! :o
Jup... Ik zei ook al "als er maar zoveel vacatures zijn" en toen zei ze dat je ook kon solliciteren op productiewerk...
pi_122028521
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:45 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Nou ja, 2 van de 3 vonden je een geschikt wijf toch? Ik neem aan dat je dan wel het contact warm houdt voor eventuele opdrachten in je woonplaats :P
Haha, klopt, maar dat denk ik niet ;) Eén van hen heeft gezegd dat hij "niet warm wordt door het cv en dat ik me door de eerste alinea heb gediskwalificeerd" (door aan te geven over het reizen). Da's best wel een duidelijke mening :)
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:55:28 #150
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_122028667
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:49 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Jup... Ik zei ook al "als er maar zoveel vacatures zijn" en toen zei ze dat je ook kon solliciteren op productiewerk...
Jemie... Ik ben blij dat ik er vanaf ben dan! :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')