abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121697126
quote:
109 Teletekst do 17 jan
***************************************
Treindienst normaal; Fyra rijdt niet
***************************************
` De treinen rijden morgen weer volgens
de normale dienstregeling,melden de NS
en ProRail.Vanwege het winterweer reden
er sinds dinsdag minder treinen.ProRail
zet morgen nog wel extra ploegen in om
storingen tegen te gaan.

De hogesnelheidslijn tussen Amsterdam
en Brussel is vanmiddag stilgelegd.Drie
Fyra-treinen waren op hun bestemming
aangekomen met schade aan het plaatwerk
aan de onderkant van de trein.

Het spoor tussen Rotterdam en Antwerpen
is geïnspecteerd,maar de oorzaak van de
beschadigingen is nog niet achterhaald.
Uit voorzorg rijden er de rest van de
dag geen Fyra's meer.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
De titel van dit stukje is wel een beetje dubbelop natuurlijk.

Iets als: "Sla is plantaardig; bevat geen vlees." Toch? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:30:00 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121697726
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ding met die blauwe vuilniscontainers?
Ja, die ja.
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:41:07 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121698366
Morgen gaan er een sleep HLE12 (NMBS) van Merelbeke op transport naar Stockem.
pi_121699842
Ik ben toch erg benieuwd waar dat plaatwerk van de Fyra van is gemaakt. De Thalys en andere hogesnelheidstreinen hebben er geen last van. Hebben ze toevallig juist daar gewichtsreductie willen toepassen?

Ik neem aan dat dit plaatwerk eronder zit om de trein en apparatuur te beschermen, dus dat doet het goed. Zou het dan niet verstandiger zijn om dit van steviger materiaal te maken?
pi_121699851
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.

Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
pi_121700092
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?

Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.

Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
pi_121700224
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
pi_121700324
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden worden ;).
pi_121700476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:24 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Ze hebben ooit een proefvaart gedaan

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Railklipper


[ afbeelding ]
En ik altijd denken dat het een goede soep was :')
pi_121701101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).

Waar hebben we dat meer gezien? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121701619
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?

Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.

Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.

Het kán niet.
pi_121701763
Dinsdag en woensdag 20-25 storingen (merendeel wisselstoringen), vandaag 7 storingen. 3 defecte treinen, 1 aanrijding met persoon, 1 "op last van de brandweer" en 1 "diverse oorzaken"op het bekende traject van deze storing. Slechts 1 wisselstoring dus. En dan ook op Kampen Zuid, waardoor er een beetje vertraging was, maar geen uitgevallen treinen daar.

Het valt vandaag dus best mee! :-)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:43:39 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121702387
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.

Het kán niet.
Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.

Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief. :')
pi_121702801
quote:
11s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
LOCONMACHINIST!! Als je dit leest: Hou je stil! :X
Ik moest lachen :@
pi_121702848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.

Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
We doen het gewoon, desnoods slaan we dat retourtje noorderkempen over.
pi_121702947
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.

Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief. :')
Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...

Misschien zit ik er ook wel naast hoor. :') Maar op dit moment is wel wat velen willen horen: er komt een (nieuwe) Beneluxtrein. Daar verdien je an sich kudo's mee. Maar daarna weer terug naar Fyra wordt inderdaad moeilijker...
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:33 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121702994
Dat gaat echt helemaal niemand geloven, en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
pi_121703054
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:02:29 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121703258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:03:14 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121703303
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat echt helemaal niemand geloven, en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
misschien moeten ze de prioriteiten dan toch eens gaan herzien. Er zijn teveel marketeers en die verkopen gebakken lucht. Waar het om gaat is dat het product ook goed is en laat het daar nu nog een beetje aan schorten :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121703347
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...


Nee, dat wordt het niet. NS zal diep, heel diep door het stof moeten. Ook zullen verantwoordelijken hun bureau moeten leegmaken en hun bedrijfspas moeten inleveren. De samenleving zal met minder geen genoegen nemen.
pi_121703398
Is de Fyra zo'n trein waar een begrafenisstemming heerst en waar een robotstem de haltes afroept (zoals in de Thalys)? ;( :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:06:18 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121703471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, dat wordt het niet. NS zal diep, heel diep door het stof moeten. Ook zullen verantwoordelijken hun bureau moeten leegmaken en hun bedrijfspas moeten inleveren. De samenleving zal met minder geen genoegen nemen.
heb je al een afspraak staan, Driek?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:06:35 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121703486
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.

Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
pi_121703492
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!
Ik herken me niet in het door u geschetste beeld...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:08:40 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121703590
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.

Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
het zal wel onder de noemer kinderziektes vallen helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121703605
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb je al een afspraak staan, Driek?
Zie PM
pi_121703880
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.

Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
Laat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet a.u.b. doorgaan. Op die wijze biedt de HSL veel meer baat aan een veel grotere groep Nederlanders. Theoretisch zou dat overigens ook kunnen als een ander bedrijf de verbinding Amsterdam - Brussel uit zou gaan buiten.
pi_121703975
Niet alleen is de trein destijds getest in de klimaatkamer in Wenen, ook hebben de treinen gereden tijdens sneeuw en kou op het testcircuit in Velim, Tsjechië ongeveer drie jaar geleden. Het is wat dat betreft dus opmerkelijk dat het destijds niet naar voren is gekomen, tenzij de snelheden en het spoor in Nederland/België anders zijn.


pi_121704115
Oh ja Velim, waar de AGV van SNCF letterlijk rondjes reed rondom de V250 :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:21:23 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121704179
je kunt zeggen van de Fransen wat je wil, maar ze hebben met de AGV een goed product afgeleverd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121704221
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt zeggen van de Fransen wat je wil,
Doe ik ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:23:49 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121704283
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:16 schreef Bitlord het volgende:
Niet alleen is de trein destijds getest in de klimaatkamer in Wenen, ook hebben de treinen gereden tijdens sneeuw en kou op het testcircuit in Velim, Tsjechië ongeveer drie jaar geleden. Het is wat dat betreft dus opmerkelijk dat het destijds niet naar voren is gekomen, tenzij de snelheden en het spoor in Nederland/België anders zijn.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is een sneeuwvrije baan, dus niet echt in de sneeuw getest ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121704483
En kom er maar innnn, met je sein- en wisselstoringennnn...

http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
pi_121704486
Ik weet niet of die trein daar in de sneeuw heeft gereden. Mag toch aannemen van wel?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:30:55 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121704646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Ik weet niet of die trein daar in de sneeuw heeft gereden. Mag toch aannemen van wel?
het is te hopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121704700
Toch ligt deze testbaan er anders bij , het spoorbed en de rails zijn sneeuwvrij , anders dan wat ik de afgelopen dagen in de randstad heb gezien.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:32:58 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121704764
Ze hebben godverdomme 3 jaar een aantal van die mislukte dodo's in Nederland gehad om te testen. In de zomer, in de herfst, in de lente, zelfs in de winter. Wat hebben ze in vredesnaam gedaan tijdens de winter, pizza gegeten en getafelvoetbald?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Laat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet a.u.b. doorgaan. Op die wijze biedt de HSL veel meer baat aan een veel grotere groep Nederlanders. Theoretisch zou dat overigens ook kunnen als een ander bedrijf de verbinding Amsterdam - Brussel uit zou gaan buiten.
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.

Voor mij is het simpel: NS stapelt fout op fout bij de HSL, mist iedere deadline, en laat iedere keer zien de reiziger niet te begrijpen. Daar komt nog eens misplaatste arrogantie bovenop ("Kijk eens hoe goed de Fyra het doet!") en laat men regelmatig zien eigenlijk geen boodschap te hebben aan de reiziger. En nu ís de V250 eindelijk in dienst, blijkt het een onbetrouwbare kuttrein te zijn.

Ik kan geen enkele reden bedenken om de HSL nog aan NS te gunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 17-01-2013 23:39:38 ]
pi_121705011
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?

Thalys heeft geen gat en geen schade.
pi_121705034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef Rostkreuz het volgende:
Toch ligt deze testbaan er anders bij , het spoorbed en de rails zijn sneeuwvrij , anders dan wat ik de afgelopen dagen in de randstad heb gezien.
de Fyra reed vorig jaar toch ook in de sneeuw ? Alleen maar tot Breda.
pi_121705061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef Rostkreuz het volgende:
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?

Yhalys heeft geen gat en geen schade.
Volgens mij wel, die nieuwe sprinters hadden dat ook.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:40:50 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

de Fyra reed vorig jaar toch ook in de sneeuw ? Alleen maar tot Breda.
De Fyra die rijdt op Amsterdam - Breda rijdt met ander materieel (locomotief met rijtuigen) ipv de V250.
pi_121705193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.
Het gaat me meer om het integreren van de HSL in het hoofdrailnet. Op die laatste rijdt NS - en dat gaat gewoon goed in mijn ogen. Dat uitbreiden met Intercity-diensten (evt. IC+ genoemd o.i.d.) over de HSL om bepaalde reistijden te verminderen (Den Haag - Venlo, bijvoorbeeld) lijkt me wenselijk omdat de HSL dan voor veel meer mensen daadwerkelijk nut heeft. Nu moet je toch eigenlijk vooral in Breda, Rotterdam of Amsterdam wonen. Oké, dat zijn niet de kleinste plaatsen, maar toch :P.

De uitbating van de HSL zelf (dus internationale en nationale HST's) laat ik even buiten beschouwing.
pi_121705230
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra die rijdt op Amsterdam - Breda rijdt met ander materieel (locomotief met rijtuigen) ipv de V250.
Oh vandaar. Nou dan is het toch duidelijk waar aan ligt ?
pi_121705331
Waarom niet een petitie opstarten met als onderwerp het overnemen van de HSL-Zuid concessie door een commerciële partij. Eerst nog NS Hispeed door laten rijden, tot de andere partij een vloot treinen klaar heeft en die partij het dan over laten nemen?

Met 40.000 unieke ondertekeningen van de petitie is het mogelijk om deze in de tweede kamer te laten komen en te laten behandelen.

Of is dit geen goed idee? :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:44:49 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben godverdomme 3 jaar een aantal van die mislukte dodo's in Nederland gehad om te testen. In de zomer, in de herfst, in de lente, zelfs in de winter. Wat hebben ze in vredesnaam gedaan tijdens de winter, pizza gegeten en getafelvoetbald?

Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.

Voor mij is het simpel: NS stapelt fout op fout bij de HSL, mist iedere deadline, en laat iedere keer zien de reiziger niet te begrijpen. Daar komt nog eens misplaatste arrogantie bovenop ("Kijk eens hoe goed de Fyra het doet!") en laat men regelmatig zien eigenlijk geen boodschap te hebben aan de reiziger. En nu ís de V250 eindelijk in dienst, blijkt het een onbetrouwbare kuttrein te zijn.

Ik kan geen enkele reden bedenken om de HSL nog aan NS te gunnen.
ik kan het wel bedenken, maar dan zal er wel iets aan de positie van de NS moeten veranderen. Wat ik gisteren al schetste is dat de NS als semi-overheidsbedrijf zich in een positie bevindt die voor alle partijen behalve de NS schadelijk is.

Commercieel tegenover alle partijen, maar als er iets misgaat dan gedraagt het zich plots als een overheidsbedrijf uit het Oostblok en toont het te weinig ambitie om de problemen op te lossen.

Als je de duimschroeven flink aandraait dan is er echt plots veel meer mogelijk en kan de NS opeens wel net zo goed presteren als een andere marktpartij zou doen, maar dan moet je het bedrijf wel blijven prikkelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:44:53 #148
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121705348
Wat een pauperbende
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:45:02 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het gaat me meer om het integreren van de HSL in het hoofdrailnet. Op die laatste rijdt NS - en dat gaat gewoon goed in mijn ogen. Dat uitbreiden met Intercity-diensten (...)
De uitbating van de HSL zelf (dus internationale en nationale HST's) laat ik even buiten beschouwing.
Oh, je bedoelt het zo. "Recht van overpad" zou gegeven kunnen worden voor bepaalde verbindingen.

Als daar tenminste behoefte aan is - door de IC Den Haag - Venlo over de HSL te sturen wordt weliswaar een kleine tijdwinst gerealiseerd, maar een intercityverbinding tussen Dordrecht en Brabant verdwijnt dan. Of dat wenselijk is weet ik niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh vandaar. Nou dan is het toch duidelijk waar aan ligt ?
Ja, aan dat gekke vleugellamme vogelbekdier :Y
pi_121705385
Ik heb een tijdje voor ansaldobreda op de watergraafsmeer gewerkt.

En ja, die deden niks anders dan koffie drinken en roken. :')
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:46:06 #151
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121705404
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
pi_121705425
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef ArnosL het volgende:
Waarom niet een petitie opstarten met als onderwerp het overnemen van de HSL-Zuid concessie door een commerciële partij. Eerst nog NS Hispeed door laten rijden, tot de andere partij een vloot treinen klaar heeft en die partij het dan over laten nemen?

Met 40.000 unieke ondertekeningen van de petitie is het mogelijk om deze in de tweede kamer te laten komen en te laten behandelen.

Of is dit geen goed idee? :P
Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
pi_121705466
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
Het moet eerst ook nog geaccepteerd worden. Burgerinitiatieven over onderwerpen die de afgelopen twee jaar al in de Tweede Kamer zijn besproken, komen niet in aanmerking voor behandeling.
pi_121705485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
Klopt, maar als je die lui in de Tweede Kamer zelf na laat denken komt het ook niet goed en gaat het alsnog weer naar de NS. Op deze manier is er een kansje dat het voorkomen wordt.
pi_121705531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
Oh, je bedoelt het zo. "Recht van overpad" zou gegeven kunnen worden voor bepaalde verbindingen.

Als daar tenminste behoefte aan is - door de IC Den Haag - Venlo over de HSL te sturen wordt weliswaar een kleine tijdwinst gerealiseerd, maar een intercityverbinding tussen Dordrecht en Brabant verdwijnt dan. Of dat wenselijk is weet ik niet.
Het was maar een voorbeeld. Er zijn wel meer potentiële treindiensten te realiseren. Zie ook de ideeën die NS eind jaren '90 zelf al had opgeworpen :p.
pi_121705543
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef Rostkreuz het volgende:
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?

Thalys heeft geen gat en geen schade.
Waarom zitten die gaten er uberhaupt? Als je een snelle trein wilt dan moet je toch voor earodynamica zorgen en die koppeling of niet of achter deuren doen..?

Als het ooit nog goedkomt kunnen ze de naam en styling wel veranderen van de Fyra :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:48:59 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705555
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:49:01 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705558
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik kan het wel bedenken, maar dan zal er wel iets aan de positie van de NS moeten veranderen. Wat ik gisteren al schetste is dat de NS als semi-overheidsbedrijf zich in een positie bevindt die voor alle partijen behalve de NS schadelijk is.

Commercieel tegenover alle partijen, maar als er iets misgaat dan gedraagt het zich plots als een overheidsbedrijf uit het Oostblok en toont het te weinig ambitie om de problemen op te lossen.

Als je de duimschroeven flink aandraait dan is er echt plots veel meer mogelijk en kan de NS opeens wel net zo goed presteren als een andere marktpartij zou doen, maar dan moet je het bedrijf wel blijven prikkelen.
Ik ben sowieso van mening dat NS een veel te grote vinger in de OV-pap heeft. NS zit vuistdiep in de OV-chipkaart, reisinformatie, stationsexploitatie, enzovoorts. Alle andere vervoerders zijn flink in het nadeel tegenover NS.

De verantwoordelijkheid voor de OV-chipkaart zou voor mijn gevoel bij de overheid moeten liggen (zoals de OV-studentenkaart), de stationsexploitatie zou naar Spaans model bij ProRail moeten horen en reisinformatie zou ofwel door iedere vervoerder apart gedaan moeten worden, of door ProRail. Niet door een marktpartij.
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
Als een log overheidsbedrijf.
pi_121705627
quote:
Binnenlandse klanten kunnen bovendien in de toekomst tussen Den Haag – Eindhoven en Rotterdam – Almere sneller reizen door deels over de HSL te rijden.
Nou ja, het is wel wat ik bedoelde. Dacht dat er vroeger wildere plannen waren met de HSL (en dan spreek ik over de jaren '90), maar goed :P.
pi_121705657
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

Als een log overheidsbedrijf.
En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:51:38 #161
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121705683
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
Dus eigenlijk is het same old stuff?
pi_121705705
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
De punctualiteit lag lager volgens mij hoor, of bedoel je het imago?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:52:30 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso van mening dat NS een veel te grote vinger in de OV-pap heeft. NS zit vuistdiep in de OV-chipkaart, reisinformatie, stationsexploitatie, enzovoorts. Alle andere vervoerders zijn flink in het nadeel tegenover NS.

De verantwoordelijkheid voor de OV-chipkaart zou voor mijn gevoel bij de overheid moeten liggen (zoals de OV-studentenkaart), de stationsexploitatie zou naar Spaans model bij ProRail moeten horen en reisinformatie zou ofwel door iedere vervoerder apart gedaan moeten worden, of door ProRail. Niet door een marktpartij.
juist daarom zou de NS de duimschroeven aangedraaid moeten worden, want ze willen wel de lusten, maar niet de lasten dragen.

Verder is het opvallend dat het sowieso iets rustiger geworden is in de treinen. Bepaalde treinen puilden vroeger uit, maar nu kunnen deze juist ingekort worden. Toch vreemd, maar voor de NS wel voordelig, omdat spitscapaciteit veel geld kost en relatief weinig oplevert
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:53:05 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:50 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel wat ik bedoelde. Dacht dat er vroeger wildere plannen waren met de HSL (en dan spreek ik over de jaren '90), maar goed :P.
Het oude plan:



quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
Klopt. De technologie heeft veel verbeteringen mogelijk gemaakt.

Maar als je dan de staat van InfoPlus ziet, waarbij het gewoon niet mogelijk is om de woorden "Toeslag verplicht" weg te halen voor een paar specifieke treinen, dan zakt je broek af.
pi_121705822
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

juist daarom zou de NS de duimschroeven aangedraaid moeten worden, want ze willen wel de lusten, maar niet de lasten dragen.

Verder is het opvallend dat het sowieso iets rustiger geworden is in de treinen. Bepaalde treinen puilden vroeger uit, maar nu kunnen deze juist ingekort worden. Toch vreemd, maar voor de NS wel voordelig, omdat spitscapaciteit veel geld kost en relatief weinig oplevert
gevolg van de OV chipkaart ?? Dat leverde 15% minder reizigers op bij de bussen.
pi_121705830
quote:
In totaal committeert NS zich voor ¤ 2,2 miljard (¤ 2,4 miljard lopend prijspeil), waarvan ¤ 1,4 miljard aan concessievergoeding voor de oorspronkelijke HSA concessie.
Het blijft een absurd hoge vergoeding. Het hele hoofdrailnet kost 800 miljoen, de HSL-Zuid 1,4 miljard?! 8)7

Oud nieuws, weet ik, maar ik was dat persberichtje weer even aan het nalezen...
pi_121705831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
Als dat veranderd is, is dat zeker niet de verdienste van NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121705845
Inderdaad. Maar ik bedoel nu ook dat ik vanaf mn bank hier met een pilsje in de hand op de minuut nauwkeurig kan zien hoeveel uur vertraging de BeneluxFyra 200 kilometer heeft. Dat gebeurde vroeger ook, maar toen wist niemand het.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:56:04 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De punctualiteit lag lager volgens mij hoor, of bedoel je het imago?
het zeuren op alles en iedereen is van alle tijden.

De punctualiteit kan lager gelegen hebben, maar je kwam er wel. In deze tijd wordt je bij stremmingen soms over de meest onmogelijke routes gestuurd en worden reizigers nog te veel aan hun lot overgelaten. De tijden zijn veranderd en bedrijven moeten hierin meeveranderen, want vertragingen en dergelijke worden meer en meer als hinderlijk ondervonden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:57:28 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het blijft een absurd hoge vergoeding. Het hele hoofdrailnet kost 800 miljoen, de HSL-Zuid 1,4 miljard?! 8)7

Oud nieuws, weet ik, maar ik was dat persberichtje weer even aan het nalezen...
Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
pi_121705968
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zeuren op alles en iedereen is van alle tijden.

De punctualiteit kan lager gelegen hebben, maar je kwam er wel. In deze tijd wordt je bij stremmingen soms over de meest onmogelijke routes gestuurd en worden reizigers nog te veel aan hun lot overgelaten. De tijden zijn veranderd en bedrijven moeten hierin meeveranderen, want vertragingen en dergelijke worden meer en meer als hinderlijk ondervonden.
Ja het gezeur is van alle tijden. En omdat de informatievoorziening via allerlei kanalen wel beter geworden is, is er meer om op te zeiken als het absolute prestatiepeil gelijk blijft.

Maar dat het absolute prestatiepeikl gelijk blijft ( en niet stijgt) is op zich al reden tot klagen natuurlijk.

Hoewel, niet stijgt... tegenwoordig PROBEERT men weleens elk kwartier een trein te laten rijden, dat gebeurde vroegah niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:58:54 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

gevolg van de OV chipkaart ?? Dat leverde 15% minder reizigers op bij de bussen.
het is én én. De chipkaart, de stand van de economie, het aanpassen van de verbindingen, het leggen van meer asfalt, het bewust te krap plannen van een aantal treinen.

Daar staat tegenover dat er meer treinen rijden en dat hierdoor er wel iets meer gespreid gereisd wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121706012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoewel, niet stijgt... tegenwoordig PROBEERT men weleens elk kwartier een trein te laten rijden, dat gebeurde vroegah niet.
Dat lukt ook bijna altijd wel goed, op dit soort dagen na - maar dat zijn er op jaarbasis niet zoveel.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
Wel, de vergoeding voor het hoofdrailnet schijnt wat aan de lage kant te zijn. Je kan stellen dat dat hiermee in één keer wordt rechtgetrokken :').
pi_121706035
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:

http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more

Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
pi_121706060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
Volgens mij was dit de aflevering van Zembla waar ze het uitleggen. Ik twijfel nog even dus zoek nog evne een andere op.

http://gemi.st/1398586
pi_121706101
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:

http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more

Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
Zo'n stukje over de OV-chip staat volgens mij standaard in hun conceptjes en wordt eens in de zoveel weken/maanden geplaatst. Next.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:03:32 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121706168
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:

http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more

Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
We moeten eens ophouden met die kansloze kleutersite nog meer aandacht te geven dan ze zichzelf al toe-eigent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121706386
Een auto wordt elk jaar gekeurd, APK. Bestaat dit ook voor treinen? Dat zou voor Fyra fataal kunnen zijn.
pi_121706481
De Fyra zou waarschijnlijk iedere keer nog afgekeurd zijn.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:11:47 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121706506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:08 schreef Rostkreuz het volgende:
Een auto wordt elk jaar gekeurd, APK. Bestaat dit ook voor treinen? Dat zou voor Fyra fataal kunnen zijn.
Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:15:30 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121706651
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121707360
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:15 schreef bork het volgende:
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld :(
NS Hispeed had zonder problemen de aanbesteding zo kunnen schrijven dat alleen Alstom, Bombardier en Siemens overgebleven waren. Ze kozen echter voor het "unieke ontwerp", wat meteen betekende dat ze geen trein 'van de plank' zouden krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden, want nieuwe ontwerpen hebben vaak last van kinderziektes. Kies je een bestaand ontwerp, dan zijn die er al (grotendeels) uit.

NS Hispeed heeft ook in dit opzicht een veel te grote broek aangetrokken, nadat men al eerder voor een absurd bedrag had ingeschreven op de HSL-concessie.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:44:47 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121707410
Ik zou juist zeggen dat HSA voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten: een V250 kost 20 miljoen euro per stuk, dat is 5 tot 10 miljoen minder dan een concurrerende trein van een andere leverancier.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:45:37 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121707424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
Ik zou juist zeggen dat HSA voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten: een V250 kost 20 miljoen euro per stuk, dat is 5 tot 10 miljoen minder dan een concurrerende trein van een andere leverancier.
Ja maar goed. Beter een dure die steigert...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121707780
Inmiddels is er voor morgenochtend in elk geval 1 extra trein ingelegd:

L17201
Roosendaal 07:44
Essen 7:51 (met robuuste overstap van 21 minuten op IC naar Antwerpen)


L17203
Essen 8:03 (overstap van 3 minuten van IC uit Antwerpen)
Roosendaal 8:09
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:04:05 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:42 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

NS Hispeed had zonder problemen de aanbesteding zo kunnen schrijven dat alleen Alstom, Bombardier en Siemens overgebleven waren. Ze kozen echter voor het "unieke ontwerp", wat meteen betekende dat ze geen trein 'van de plank' zouden krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden, want nieuwe ontwerpen hebben vaak last van kinderziektes. Kies je een bestaand ontwerp, dan zijn die er al (grotendeels) uit.

NS Hispeed heeft ook in dit opzicht een veel te grote broek aangetrokken, nadat men al eerder voor een absurd bedrag had ingeschreven op de HSL-concessie.
Dat vind ik interessant, wie o wie heeft in vredesnaam dat "unieke" ontwerp er doorgedrukt gekregen, weet iemand dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:06:25 #187
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707814
Je ziet mij voorlopig niet meer die kant op gaan, terwijl ik er graag kom, 5 februari, NRW, here I come! Gaan we weer iets raars doen. :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:09:23 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121707857
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Je ziet mij voorlopig niet meer die kant op gaan, terwijl ik er graag kom, 5 februari, NRW, here I come! Gaan we weer iets raars doen. :P
Wie is "We"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:10:07 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707869
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie is "We"? :?
koninklijk meervoud Fles!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:11:12 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121707885
Nee okee :P

Nou ben benieuwd. Ik ga nu wel een beetje slapen want morgen moet ik wel om 900 in de trein zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:16:15 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707947
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee okee :P

Nou ben benieuwd. Ik ga nu wel een beetje slapen want morgen moet ik wel om 900 in de trein zitten
ok jongen, ik ga ook zo naar mijn mandje, trusten!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 07:07:00 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121709784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden worden ;).
De leasemaatschappijen willen best een paar loks beschikbaar stellen hoor, als je maar dokt.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 07:08:04 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121709791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels is er voor morgenochtend in elk geval 1 extra trein ingelegd:

L17201
Roosendaal 07:44
Essen 7:51 (met robuuste overstap van 21 minuten op IC naar Antwerpen)

L17203
Essen 8:03 (overstap van 3 minuten van IC uit Antwerpen)
Roosendaal 8:09
Ah. Dat zal wel één van de Piekuurtreinen zijn die normaal tot Essen gaat, en nu met Varkensneus doorrijdt naar Roosendaal.
pi_121710011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.
Iedere week.
pi_121710014
Het sneeuwt hier trouwens weer fijn! :')
pi_121710108
Hier in regio Rotterdam ook sneeuw , dat wordt weer een spannende dag.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:01:19 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121710123
Sneeuw in west-Brabant, check.
pi_121710285
Wel cool eigenlijk, het sneeuwt en ze rijden voluit. Zouden ze dat zelf weten en vandaag als een test beschouwen?
pi_121710546
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:15 schreef bork het volgende:
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld :(
Vandaag nog een plan V op de Hoekse Lijn, keurig op tijd. Die schijnen geen last te hebben.


  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:37:12 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_121710556
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:36 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Vandaag nog een plan V op de Hoekse Lijn, keurig op tijd. Die schijnen geen last te hebben.


[ afbeelding ]
Die hebben 50 jaar ervaring met sneeuw, die klagen niet meer. Is het mat eindelijk betrouwbaar, sturen ze het naar de schroothoop. :{w
For great justice!
pi_121710768
Nou ik heb lekker wel vertraging.


Bovendien is de htm ook nog steeds tiefuskut
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:55:28 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121710805
Vroeger was het met sneeuw ook kut. Ze hebben ooit alle schuifdeuren van Plan U vervangen door zwenk/zwaaideuren omdat de deurkasten volkoekten met stuifsneeuw. Waar de rijtuigen Plan E ook last van hadden trouwens. Verder zijn de 1200'en in het begin ook notoir onbetrouwbaar geweest: uit elkaar gevlogen motoren door het ontbreken van een slipdetectie, juten zakken achter de roosters om te voorkomen dat sneeuw binnen kwam, et cetera. Qua grootste faalaankopen: vergeet de lijndiesels serie 2600 niet: een Werkspoor-product dat door een verkeerde keuze van het type hoofddiesel al na vijf jaar en talloze problemen omgesmolten is. Dus nee, in de tijd dat spruitjesgeur en gezelligheid nog de norm was, ging het niet noodzakelijk allemaal beter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')