abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:46:06 #151
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121705404
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
pi_121705425
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef ArnosL het volgende:
Waarom niet een petitie opstarten met als onderwerp het overnemen van de HSL-Zuid concessie door een commerciële partij. Eerst nog NS Hispeed door laten rijden, tot de andere partij een vloot treinen klaar heeft en die partij het dan over laten nemen?

Met 40.000 unieke ondertekeningen van de petitie is het mogelijk om deze in de tweede kamer te laten komen en te laten behandelen.

Of is dit geen goed idee? :P
Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
pi_121705466
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
Het moet eerst ook nog geaccepteerd worden. Burgerinitiatieven over onderwerpen die de afgelopen twee jaar al in de Tweede Kamer zijn besproken, komen niet in aanmerking voor behandeling.
pi_121705485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
Klopt, maar als je die lui in de Tweede Kamer zelf na laat denken komt het ook niet goed en gaat het alsnog weer naar de NS. Op deze manier is er een kansje dat het voorkomen wordt.
pi_121705531
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
Oh, je bedoelt het zo. "Recht van overpad" zou gegeven kunnen worden voor bepaalde verbindingen.

Als daar tenminste behoefte aan is - door de IC Den Haag - Venlo over de HSL te sturen wordt weliswaar een kleine tijdwinst gerealiseerd, maar een intercityverbinding tussen Dordrecht en Brabant verdwijnt dan. Of dat wenselijk is weet ik niet.
Het was maar een voorbeeld. Er zijn wel meer potentiële treindiensten te realiseren. Zie ook de ideeën die NS eind jaren '90 zelf al had opgeworpen :p.
pi_121705543
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef Rostkreuz het volgende:
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?

Thalys heeft geen gat en geen schade.
Waarom zitten die gaten er uberhaupt? Als je een snelle trein wilt dan moet je toch voor earodynamica zorgen en die koppeling of niet of achter deuren doen..?

Als het ooit nog goedkomt kunnen ze de naam en styling wel veranderen van de Fyra :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:48:59 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705555
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:49:01 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705558
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik kan het wel bedenken, maar dan zal er wel iets aan de positie van de NS moeten veranderen. Wat ik gisteren al schetste is dat de NS als semi-overheidsbedrijf zich in een positie bevindt die voor alle partijen behalve de NS schadelijk is.

Commercieel tegenover alle partijen, maar als er iets misgaat dan gedraagt het zich plots als een overheidsbedrijf uit het Oostblok en toont het te weinig ambitie om de problemen op te lossen.

Als je de duimschroeven flink aandraait dan is er echt plots veel meer mogelijk en kan de NS opeens wel net zo goed presteren als een andere marktpartij zou doen, maar dan moet je het bedrijf wel blijven prikkelen.
Ik ben sowieso van mening dat NS een veel te grote vinger in de OV-pap heeft. NS zit vuistdiep in de OV-chipkaart, reisinformatie, stationsexploitatie, enzovoorts. Alle andere vervoerders zijn flink in het nadeel tegenover NS.

De verantwoordelijkheid voor de OV-chipkaart zou voor mijn gevoel bij de overheid moeten liggen (zoals de OV-studentenkaart), de stationsexploitatie zou naar Spaans model bij ProRail moeten horen en reisinformatie zou ofwel door iedere vervoerder apart gedaan moeten worden, of door ProRail. Niet door een marktpartij.
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
Als een log overheidsbedrijf.
pi_121705627
quote:
Binnenlandse klanten kunnen bovendien in de toekomst tussen Den Haag – Eindhoven en Rotterdam – Almere sneller reizen door deels over de HSL te rijden.
Nou ja, het is wel wat ik bedoelde. Dacht dat er vroeger wildere plannen waren met de HSL (en dan spreek ik over de jaren '90), maar goed :P.
pi_121705657
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

Als een log overheidsbedrijf.
En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:51:38 #161
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121705683
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
Dus eigenlijk is het same old stuff?
pi_121705705
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
De punctualiteit lag lager volgens mij hoor, of bedoel je het imago?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:52:30 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705720
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso van mening dat NS een veel te grote vinger in de OV-pap heeft. NS zit vuistdiep in de OV-chipkaart, reisinformatie, stationsexploitatie, enzovoorts. Alle andere vervoerders zijn flink in het nadeel tegenover NS.

De verantwoordelijkheid voor de OV-chipkaart zou voor mijn gevoel bij de overheid moeten liggen (zoals de OV-studentenkaart), de stationsexploitatie zou naar Spaans model bij ProRail moeten horen en reisinformatie zou ofwel door iedere vervoerder apart gedaan moeten worden, of door ProRail. Niet door een marktpartij.
juist daarom zou de NS de duimschroeven aangedraaid moeten worden, want ze willen wel de lusten, maar niet de lasten dragen.

Verder is het opvallend dat het sowieso iets rustiger geworden is in de treinen. Bepaalde treinen puilden vroeger uit, maar nu kunnen deze juist ingekort worden. Toch vreemd, maar voor de NS wel voordelig, omdat spitscapaciteit veel geld kost en relatief weinig oplevert
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:53:05 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:50 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou ja, het is wel wat ik bedoelde. Dacht dat er vroeger wildere plannen waren met de HSL (en dan spreek ik over de jaren '90), maar goed :P.
Het oude plan:



quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
Klopt. De technologie heeft veel verbeteringen mogelijk gemaakt.

Maar als je dan de staat van InfoPlus ziet, waarbij het gewoon niet mogelijk is om de woorden "Toeslag verplicht" weg te halen voor een paar specifieke treinen, dan zakt je broek af.
pi_121705822
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

juist daarom zou de NS de duimschroeven aangedraaid moeten worden, want ze willen wel de lusten, maar niet de lasten dragen.

Verder is het opvallend dat het sowieso iets rustiger geworden is in de treinen. Bepaalde treinen puilden vroeger uit, maar nu kunnen deze juist ingekort worden. Toch vreemd, maar voor de NS wel voordelig, omdat spitscapaciteit veel geld kost en relatief weinig oplevert
gevolg van de OV chipkaart ?? Dat leverde 15% minder reizigers op bij de bussen.
pi_121705830
quote:
In totaal committeert NS zich voor ¤ 2,2 miljard (¤ 2,4 miljard lopend prijspeil), waarvan ¤ 1,4 miljard aan concessievergoeding voor de oorspronkelijke HSA concessie.
Het blijft een absurd hoge vergoeding. Het hele hoofdrailnet kost 800 miljoen, de HSL-Zuid 1,4 miljard?! 8)7

Oud nieuws, weet ik, maar ik was dat persberichtje weer even aan het nalezen...
pi_121705831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
Als dat veranderd is, is dat zeker niet de verdienste van NS.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121705845
Inderdaad. Maar ik bedoel nu ook dat ik vanaf mn bank hier met een pilsje in de hand op de minuut nauwkeurig kan zien hoeveel uur vertraging de BeneluxFyra 200 kilometer heeft. Dat gebeurde vroeger ook, maar toen wist niemand het.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:56:04 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De punctualiteit lag lager volgens mij hoor, of bedoel je het imago?
het zeuren op alles en iedereen is van alle tijden.

De punctualiteit kan lager gelegen hebben, maar je kwam er wel. In deze tijd wordt je bij stremmingen soms over de meest onmogelijke routes gestuurd en worden reizigers nog te veel aan hun lot overgelaten. De tijden zijn veranderd en bedrijven moeten hierin meeveranderen, want vertragingen en dergelijke worden meer en meer als hinderlijk ondervonden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:57:28 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705931
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het blijft een absurd hoge vergoeding. Het hele hoofdrailnet kost 800 miljoen, de HSL-Zuid 1,4 miljard?! 8)7

Oud nieuws, weet ik, maar ik was dat persberichtje weer even aan het nalezen...
Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
pi_121705968
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het zeuren op alles en iedereen is van alle tijden.

De punctualiteit kan lager gelegen hebben, maar je kwam er wel. In deze tijd wordt je bij stremmingen soms over de meest onmogelijke routes gestuurd en worden reizigers nog te veel aan hun lot overgelaten. De tijden zijn veranderd en bedrijven moeten hierin meeveranderen, want vertragingen en dergelijke worden meer en meer als hinderlijk ondervonden.
Ja het gezeur is van alle tijden. En omdat de informatievoorziening via allerlei kanalen wel beter geworden is, is er meer om op te zeiken als het absolute prestatiepeil gelijk blijft.

Maar dat het absolute prestatiepeikl gelijk blijft ( en niet stijgt) is op zich al reden tot klagen natuurlijk.

Hoewel, niet stijgt... tegenwoordig PROBEERT men weleens elk kwartier een trein te laten rijden, dat gebeurde vroegah niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:58:54 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705982
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

gevolg van de OV chipkaart ?? Dat leverde 15% minder reizigers op bij de bussen.
het is én én. De chipkaart, de stand van de economie, het aanpassen van de verbindingen, het leggen van meer asfalt, het bewust te krap plannen van een aantal treinen.

Daar staat tegenover dat er meer treinen rijden en dat hierdoor er wel iets meer gespreid gereisd wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121706012
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoewel, niet stijgt... tegenwoordig PROBEERT men weleens elk kwartier een trein te laten rijden, dat gebeurde vroegah niet.
Dat lukt ook bijna altijd wel goed, op dit soort dagen na - maar dat zijn er op jaarbasis niet zoveel.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
Wel, de vergoeding voor het hoofdrailnet schijnt wat aan de lage kant te zijn. Je kan stellen dat dat hiermee in één keer wordt rechtgetrokken :').
pi_121706035
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:

http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more

Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
pi_121706060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
Volgens mij was dit de aflevering van Zembla waar ze het uitleggen. Ik twijfel nog even dus zoek nog evne een andere op.

http://gemi.st/1398586
pi_121706101
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:

http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more

Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
Zo'n stukje over de OV-chip staat volgens mij standaard in hun conceptjes en wordt eens in de zoveel weken/maanden geplaatst. Next.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:03:32 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121706168
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:

http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more

Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
We moeten eens ophouden met die kansloze kleutersite nog meer aandacht te geven dan ze zichzelf al toe-eigent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121706386
Een auto wordt elk jaar gekeurd, APK. Bestaat dit ook voor treinen? Dat zou voor Fyra fataal kunnen zijn.
pi_121706481
De Fyra zou waarschijnlijk iedere keer nog afgekeurd zijn.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:11:47 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121706506
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:08 schreef Rostkreuz het volgende:
Een auto wordt elk jaar gekeurd, APK. Bestaat dit ook voor treinen? Dat zou voor Fyra fataal kunnen zijn.
Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:15:30 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121706651
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121707360
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:15 schreef bork het volgende:
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld :(
NS Hispeed had zonder problemen de aanbesteding zo kunnen schrijven dat alleen Alstom, Bombardier en Siemens overgebleven waren. Ze kozen echter voor het "unieke ontwerp", wat meteen betekende dat ze geen trein 'van de plank' zouden krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden, want nieuwe ontwerpen hebben vaak last van kinderziektes. Kies je een bestaand ontwerp, dan zijn die er al (grotendeels) uit.

NS Hispeed heeft ook in dit opzicht een veel te grote broek aangetrokken, nadat men al eerder voor een absurd bedrag had ingeschreven op de HSL-concessie.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:44:47 #183
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121707410
Ik zou juist zeggen dat HSA voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten: een V250 kost 20 miljoen euro per stuk, dat is 5 tot 10 miljoen minder dan een concurrerende trein van een andere leverancier.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 00:45:37 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121707424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
Ik zou juist zeggen dat HSA voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten: een V250 kost 20 miljoen euro per stuk, dat is 5 tot 10 miljoen minder dan een concurrerende trein van een andere leverancier.
Ja maar goed. Beter een dure die steigert...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121707780
Inmiddels is er voor morgenochtend in elk geval 1 extra trein ingelegd:

L17201
Roosendaal 07:44
Essen 7:51 (met robuuste overstap van 21 minuten op IC naar Antwerpen)


L17203
Essen 8:03 (overstap van 3 minuten van IC uit Antwerpen)
Roosendaal 8:09
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:04:05 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:42 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

NS Hispeed had zonder problemen de aanbesteding zo kunnen schrijven dat alleen Alstom, Bombardier en Siemens overgebleven waren. Ze kozen echter voor het "unieke ontwerp", wat meteen betekende dat ze geen trein 'van de plank' zouden krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden, want nieuwe ontwerpen hebben vaak last van kinderziektes. Kies je een bestaand ontwerp, dan zijn die er al (grotendeels) uit.

NS Hispeed heeft ook in dit opzicht een veel te grote broek aangetrokken, nadat men al eerder voor een absurd bedrag had ingeschreven op de HSL-concessie.
Dat vind ik interessant, wie o wie heeft in vredesnaam dat "unieke" ontwerp er doorgedrukt gekregen, weet iemand dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:06:25 #187
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707814
Je ziet mij voorlopig niet meer die kant op gaan, terwijl ik er graag kom, 5 februari, NRW, here I come! Gaan we weer iets raars doen. :P
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:09:23 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121707857
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Je ziet mij voorlopig niet meer die kant op gaan, terwijl ik er graag kom, 5 februari, NRW, here I come! Gaan we weer iets raars doen. :P
Wie is "We"? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:10:07 #189
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707869
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wie is "We"? :?
koninklijk meervoud Fles!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:11:12 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121707885
Nee okee :P

Nou ben benieuwd. Ik ga nu wel een beetje slapen want morgen moet ik wel om 900 in de trein zitten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 18 januari 2013 @ 01:16:15 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121707947
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee okee :P

Nou ben benieuwd. Ik ga nu wel een beetje slapen want morgen moet ik wel om 900 in de trein zitten
ok jongen, ik ga ook zo naar mijn mandje, trusten!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 07:07:00 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121709784
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden worden ;).
De leasemaatschappijen willen best een paar loks beschikbaar stellen hoor, als je maar dokt.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 07:08:04 #193
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121709791
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels is er voor morgenochtend in elk geval 1 extra trein ingelegd:

L17201
Roosendaal 07:44
Essen 7:51 (met robuuste overstap van 21 minuten op IC naar Antwerpen)

L17203
Essen 8:03 (overstap van 3 minuten van IC uit Antwerpen)
Roosendaal 8:09
Ah. Dat zal wel één van de Piekuurtreinen zijn die normaal tot Essen gaat, en nu met Varkensneus doorrijdt naar Roosendaal.
pi_121710011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.
Iedere week.
pi_121710014
Het sneeuwt hier trouwens weer fijn! :')
pi_121710108
Hier in regio Rotterdam ook sneeuw , dat wordt weer een spannende dag.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:01:19 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121710123
Sneeuw in west-Brabant, check.
pi_121710285
Wel cool eigenlijk, het sneeuwt en ze rijden voluit. Zouden ze dat zelf weten en vandaag als een test beschouwen?
pi_121710546
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 00:15 schreef bork het volgende:
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld :(
Vandaag nog een plan V op de Hoekse Lijn, keurig op tijd. Die schijnen geen last te hebben.


  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:37:12 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_121710556
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:36 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Vandaag nog een plan V op de Hoekse Lijn, keurig op tijd. Die schijnen geen last te hebben.


[ afbeelding ]
Die hebben 50 jaar ervaring met sneeuw, die klagen niet meer. Is het mat eindelijk betrouwbaar, sturen ze het naar de schroothoop. :{w
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')