Zo'n stukje over de OV-chip staat volgens mij standaard in hun conceptjes en wordt eens in de zoveel weken/maanden geplaatst. Next.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:
http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more
Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
We moeten eens ophouden met die kansloze kleutersite nog meer aandacht te geven dan ze zichzelf al toe-eigent.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:
http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more
Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:08 schreef Rostkreuz het volgende:
Een auto wordt elk jaar gekeurd, APK. Bestaat dit ook voor treinen? Dat zou voor Fyra fataal kunnen zijn.
NS Hispeed had zonder problemen de aanbesteding zo kunnen schrijven dat alleen Alstom, Bombardier en Siemens overgebleven waren. Ze kozen echter voor het "unieke ontwerp", wat meteen betekende dat ze geen trein 'van de plank' zouden krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden, want nieuwe ontwerpen hebben vaak last van kinderziektes. Kies je een bestaand ontwerp, dan zijn die er al (grotendeels) uit.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:15 schreef bork het volgende:
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld
Ja maar goed. Beter een dure die steigert...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:44 schreef James1988 het volgende:
Ik zou juist zeggen dat HSA voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten: een V250 kost 20 miljoen euro per stuk, dat is 5 tot 10 miljoen minder dan een concurrerende trein van een andere leverancier.
Dat vind ik interessant, wie o wie heeft in vredesnaam dat "unieke" ontwerp er doorgedrukt gekregen, weet iemand dat?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
NS Hispeed had zonder problemen de aanbesteding zo kunnen schrijven dat alleen Alstom, Bombardier en Siemens overgebleven waren. Ze kozen echter voor het "unieke ontwerp", wat meteen betekende dat ze geen trein 'van de plank' zouden krijgen. Dat is vragen om moeilijkheden, want nieuwe ontwerpen hebben vaak last van kinderziektes. Kies je een bestaand ontwerp, dan zijn die er al (grotendeels) uit.
NS Hispeed heeft ook in dit opzicht een veel te grote broek aangetrokken, nadat men al eerder voor een absurd bedrag had ingeschreven op de HSL-concessie.
Wie is "We"?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:06 schreef bork het volgende:
Je ziet mij voorlopig niet meer die kant op gaan, terwijl ik er graag kom, 5 februari, NRW, here I come! Gaan we weer iets raars doen.
koninklijk meervoud Fles!quote:
ok jongen, ik ga ook zo naar mijn mandje, trusten!quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee okee
Nou ben benieuwd. Ik ga nu wel een beetje slapen want morgen moet ik wel om 900 in de trein zitten
De leasemaatschappijen willen best een paar loks beschikbaar stellen hoor, als je maar dokt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:11 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden worden.
Ah. Dat zal wel één van de Piekuurtreinen zijn die normaal tot Essen gaat, en nu met Varkensneus doorrijdt naar Roosendaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:03 schreef Bitlord het volgende:
Inmiddels is er voor morgenochtend in elk geval 1 extra trein ingelegd:
L17201
Roosendaal 07:44
Essen 7:51 (met robuuste overstap van 21 minuten op IC naar Antwerpen)
L17203
Essen 8:03 (overstap van 3 minuten van IC uit Antwerpen)
Roosendaal 8:09
Iedere week.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.
Vandaag nog een plan V op de Hoekse Lijn, keurig op tijd. Die schijnen geen last te hebben.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:15 schreef bork het volgende:
Het is allang verleden tijd, nostalgie maar de kapper en ik kwamen vanmiddag samen tot dezelfde conclusie. Waarom deze rommel, Werkspoor had vast iets fijns afgeleverd maar helaas, regels, EU-aanvragen, uitbestedingen, verplaatsing naar lagere lonen landen , fusies etc. hebben ons met dit fijne Italiaanse gevoelige zooitje opgezadeld
Die hebben 50 jaar ervaring met sneeuw, die klagen niet meer. Is het mat eindelijk betrouwbaar, sturen ze het naar de schroothoop.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:36 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Vandaag nog een plan V op de Hoekse Lijn, keurig op tijd. Die schijnen geen last te hebben.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |