abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121696830
Dat ding met die blauwe vuilniscontainers?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121697126
quote:
109 Teletekst do 17 jan
***************************************
Treindienst normaal; Fyra rijdt niet
***************************************
` De treinen rijden morgen weer volgens
de normale dienstregeling,melden de NS
en ProRail.Vanwege het winterweer reden
er sinds dinsdag minder treinen.ProRail
zet morgen nog wel extra ploegen in om
storingen tegen te gaan.

De hogesnelheidslijn tussen Amsterdam
en Brussel is vanmiddag stilgelegd.Drie
Fyra-treinen waren op hun bestemming
aangekomen met schade aan het plaatwerk
aan de onderkant van de trein.

Het spoor tussen Rotterdam en Antwerpen
is geïnspecteerd,maar de oorzaak van de
beschadigingen is nog niet achterhaald.
Uit voorzorg rijden er de rest van de
dag geen Fyra's meer.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
De titel van dit stukje is wel een beetje dubbelop natuurlijk.

Iets als: "Sla is plantaardig; bevat geen vlees." Toch? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:30:00 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121697726
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ding met die blauwe vuilniscontainers?
Ja, die ja.
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:41:07 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121698366
Morgen gaan er een sleep HLE12 (NMBS) van Merelbeke op transport naar Stockem.
pi_121699842
Ik ben toch erg benieuwd waar dat plaatwerk van de Fyra van is gemaakt. De Thalys en andere hogesnelheidstreinen hebben er geen last van. Hebben ze toevallig juist daar gewichtsreductie willen toepassen?

Ik neem aan dat dit plaatwerk eronder zit om de trein en apparatuur te beschermen, dus dat doet het goed. Zou het dan niet verstandiger zijn om dit van steviger materiaal te maken?
pi_121699851
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.

Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
pi_121700092
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?

Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.

Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
pi_121700224
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
pi_121700324
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden worden ;).
pi_121700476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:24 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Ze hebben ooit een proefvaart gedaan

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Railklipper


[ afbeelding ]
En ik altijd denken dat het een goede soep was :')
pi_121701101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).

Waar hebben we dat meer gezien? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121701619
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?

Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.

Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.

Het kán niet.
pi_121701763
Dinsdag en woensdag 20-25 storingen (merendeel wisselstoringen), vandaag 7 storingen. 3 defecte treinen, 1 aanrijding met persoon, 1 "op last van de brandweer" en 1 "diverse oorzaken"op het bekende traject van deze storing. Slechts 1 wisselstoring dus. En dan ook op Kampen Zuid, waardoor er een beetje vertraging was, maar geen uitgevallen treinen daar.

Het valt vandaag dus best mee! :-)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:43:39 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121702387
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.

Het kán niet.
Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.

Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief. :')
pi_121702801
quote:
11s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
LOCONMACHINIST!! Als je dit leest: Hou je stil! :X
Ik moest lachen :@
pi_121702848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.

Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
We doen het gewoon, desnoods slaan we dat retourtje noorderkempen over.
pi_121702947
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.

Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief. :')
Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...

Misschien zit ik er ook wel naast hoor. :') Maar op dit moment is wel wat velen willen horen: er komt een (nieuwe) Beneluxtrein. Daar verdien je an sich kudo's mee. Maar daarna weer terug naar Fyra wordt inderdaad moeilijker...
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:33 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121702994
Dat gaat echt helemaal niemand geloven, en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
pi_121703054
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:02:29 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121703258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:03:14 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121703303
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat echt helemaal niemand geloven, en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
misschien moeten ze de prioriteiten dan toch eens gaan herzien. Er zijn teveel marketeers en die verkopen gebakken lucht. Waar het om gaat is dat het product ook goed is en laat het daar nu nog een beetje aan schorten :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121703347
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...


Nee, dat wordt het niet. NS zal diep, heel diep door het stof moeten. Ook zullen verantwoordelijken hun bureau moeten leegmaken en hun bedrijfspas moeten inleveren. De samenleving zal met minder geen genoegen nemen.
pi_121703398
Is de Fyra zo'n trein waar een begrafenisstemming heerst en waar een robotstem de haltes afroept (zoals in de Thalys)? ;( :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:06:18 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121703471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:04 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Nee, dat wordt het niet. NS zal diep, heel diep door het stof moeten. Ook zullen verantwoordelijken hun bureau moeten leegmaken en hun bedrijfspas moeten inleveren. De samenleving zal met minder geen genoegen nemen.
heb je al een afspraak staan, Driek?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:06:35 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121703486
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.

Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')