quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
Een mobiel stootblok al rijdend van voorop je trein op de rails monterenquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
De schommelboot kan dat vast!quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss...jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he!
![]()
Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!!
Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:40 schreef Peter het volgende:
En géén anker om uit het raam te werpen?
Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de luchtquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.
Schijnen alleen nog wel wat problemen mee te zijn
Die machinist kon wel mooi vissen. Hoop hengels en naderhand een hoop vrije tijdquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, of de speno trein die in Stavoren wilde remmen, maar pas ergens in het water
klopt. Daar loopt alles als een treinquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de lucht
quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss...jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he!
![]()
Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!!
quote:
VIRM is een boot.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss...jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he!
![]()
Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!!
Titanic?quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Geen problemen nu. Alle stellen staan veilig op het rangeerterrein of in de reparatieplaats.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:56 schreef Little_Dolls het volgende:
Weer problemen met die Fyra blijkbaar?
En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja
werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden wordenquote:
Strooi dan maar wat zoutquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden worden
Haha jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peter het volgende:
[..]
En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja
Fyra is een vogel. De vleugels breken spontaan af bij vorst.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Is een ex-RRF lok.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:46 schreef WhiteJoker het volgende:
RRF daar loop jij nu toch stage Monopoly? Wel klote voor de machinist. (en bestuurder van de auto uiteraard)
Is het ook niet. Die trein rijdt daar zeker niet hard, want de trein is eigenlijk net 3 wagens te lang voor deze lok.quote:
Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:54 schreef Monopoly het volgende:
Ik weet ook niet of RRF daar nog voor rijdt. Kan best zijn dat er nog wel eens machinisten op zitten dat ze gehuurd worden door Locon. Maar ik heb geen idee. Zal eens vragen morgen.
Wel klote voor de machinist. Ik las dat hij zou zijn door gegleden, dat is al erg genoeg, en dan ook nog eens dit. Bah.
Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.
Dat zal dan rond half 7 ongeveer zijn uit mijn hoofd. Maakt kop op Deventer Goederen en gaat dan naar Zwolle ev (ri. Zwolle pal achter de IC aan na 19u)quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom.
De titel van dit stukje is wel een beetje dubbelop natuurlijk.quote:109 Teletekst do 17 jan
***************************************
Treindienst normaal; Fyra rijdt niet
***************************************
` De treinen rijden morgen weer volgens
de normale dienstregeling,melden de NS
en ProRail.Vanwege het winterweer reden
er sinds dinsdag minder treinen.ProRail
zet morgen nog wel extra ploegen in om
storingen tegen te gaan.
De hogesnelheidslijn tussen Amsterdam
en Brussel is vanmiddag stilgelegd.Drie
Fyra-treinen waren op hun bestemming
aangekomen met schade aan het plaatwerk
aan de onderkant van de trein.
Het spoor tussen Rotterdam en Antwerpen
is geïnspecteerd,maar de oorzaak van de
beschadigingen is nog niet achterhaald.
Uit voorzorg rijden er de rest van de
dag geen Fyra's meer.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Ja, die ja.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ding met die blauwe vuilniscontainers?
Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden wordenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
En ik altijd denken dat het een goede soep wasquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:24 schreef Rostkreuz het volgende:
[..]
Ze hebben ooit een proefvaart gedaan
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Railklipper
[ afbeelding ]
Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?
Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.
Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:31 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.
Het kán niet.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
LOCONMACHINIST!! Als je dit leest: Hou je stil!
We doen het gewoon, desnoods slaan we dat retourtje noorderkempen over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.
Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.
Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief.
Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |