abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121692048
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
:D Zou mogelijk zijn met een defect pneumatisch stuurstroomcontact denk ik.
pi_121692070
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
Een mobiel stootblok al rijdend van voorop je trein op de rails monteren :Y.
dag
pi_121692078
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
pi_121692099
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
De schommelboot kan dat vast!
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 19:53:21 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121692122
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:40 schreef Peter het volgende:
En géén anker om uit het raam te werpen? ;(
Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.

Schijnen alleen nog wel wat problemen mee te zijn :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121692128
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Peter het volgende:

[..]

De schommelboot kan dat vast!
:D

Ja, of de speno trein die in Stavoren wilde remmen, maar pas ergens in het water :P
pi_121692167
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.

Schijnen alleen nog wel wat problemen mee te zijn :+
Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de lucht _O-
dag
pi_121692172
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:D

Ja, of de speno trein die in Stavoren wilde remmen, maar pas ergens in het water :P
Die machinist kon wel mooi vissen. Hoop hengels en naderhand een hoop vrije tijd _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 19:55:45 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121692252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de lucht _O-
klopt. Daar loopt alles als een trein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121692255
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
:o O ja

quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Peter het volgende:

[..]

De schommelboot kan dat vast!
_O-
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:55:57 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121692262
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
VIRM is een boot.
pi_121692289
En remmen met een parachute dan?
dag
pi_121692295
Weer problemen met die Fyra blijkbaar?
pi_121692327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:55 schreef greavy het volgende:

[..]

VIRM is een boot.
Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
pi_121692465
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Titanic? :@
dag
pi_121692496
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:56 schreef Little_Dolls het volgende:
Weer problemen met die Fyra blijkbaar?
Geen problemen nu. Alle stellen staan veilig op het rangeerterrein of in de reparatieplaats.
dag
pi_121692506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Titanic? :@
Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja :P
pi_121692553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja :P
En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen? :+
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 20:01:51 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121692576
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
En remmen met een parachute dan?
werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121692620
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden worden
Strooi dan maar wat zout :Y Lost alles vanzelf op.
dag
pi_121692632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peter het volgende:

[..]

En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen? :+
Haha ja :+ Ook de topsnelheid van de titanic (38 kmh) is goed te vergelijken!
pi_121692737
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja :P
pi_121692823
Prachtig :D
pi_121692997
Ik zie dat ik nog een klein stukje in de A vergeten ben transparant te maken in het Fyra logo, maar ach, het moest even snel :)
pi_121693321
Ik vind hem netjes :D Heb je ook een foto van een zinkende Titanic met Fyra logo? Die is wel toepasselijk nu :') Wel oppassen voor de geheime fyrapolizei
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:15:39 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121693432
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Fyra is een vogel. De vleugels breken spontaan af bij vorst.
pi_121694029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:55 schreef greavy het volgende:

[..]

VIRM is een boot.
Ze hebben ooit een proefvaart gedaan

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Railklipper



  donderdag 17 januari 2013 @ 20:30:31 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121694358
Ook morgen geen Fyra Amsterdam - Brussel, zaterdag hoogst onzeker. Bron: http://bit.ly/13I0YCQ
pi_121695293
RRF daar loop jij nu toch stage Monopoly? Wel klote voor de machinist. (en bestuurder van de auto uiteraard)
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:46:30 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121695297
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121695509
kan nooit hard gegaan zijn :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:50:48 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121695553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:46 schreef WhiteJoker het volgende:
RRF daar loop jij nu toch stage Monopoly? Wel klote voor de machinist. (en bestuurder van de auto uiteraard)
Is een ex-RRF lok.
Deze lok is door Locon overgenomen van Locon om tijdelijk de huisvuiltrein tussen VAM Apeldoorn en Wijster te rijden.
Omdat deze trein altijd lang is, gaat hier binnenkort een andere rangeerlok heen en komt de ex-RRF5 elders te werken voor Locon.

Zie ook deze foto's van mij:

Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683
pi_121695607

Bron: De Stentor
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:52:02 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121695628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
kan nooit hard gegaan zijn :N
Is het ook niet. Die trein rijdt daar zeker niet hard, want de trein is eigenlijk net 3 wagens te lang voor deze lok.
pi_121695748
Ik weet ook niet of RRF daar nog voor rijdt. Kan best zijn dat er nog wel eens machinisten op zitten dat ze gehuurd worden door Locon. Maar ik heb geen idee. Zal eens vragen morgen.

Wel klote voor de machinist. Ik las dat hij zou zijn door gegleden, dat is al erg genoeg, en dan ook nog eens dit. Bah.
pi_121696398
LOCONMACHINIST!! Als je dit leest: Hou je stil! :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:06:55 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121696480
quote:
13s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:54 schreef Monopoly het volgende:
Ik weet ook niet of RRF daar nog voor rijdt. Kan best zijn dat er nog wel eens machinisten op zitten dat ze gehuurd worden door Locon. Maar ik heb geen idee. Zal eens vragen morgen.

Wel klote voor de machinist. Ik las dat hij zou zijn door gegleden, dat is al erg genoeg, en dan ook nog eens dit. Bah.
Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.
pi_121696596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.
Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom. :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:10:38 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121696682
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom. :)
Dat zal dan rond half 7 ongeveer zijn uit mijn hoofd. Maakt kop op Deventer Goederen en gaat dan naar Zwolle ev (ri. Zwolle pal achter de IC aan na 19u)
pi_121696830
Dat ding met die blauwe vuilniscontainers?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121697126
quote:
109 Teletekst do 17 jan
***************************************
Treindienst normaal; Fyra rijdt niet
***************************************
` De treinen rijden morgen weer volgens
de normale dienstregeling,melden de NS
en ProRail.Vanwege het winterweer reden
er sinds dinsdag minder treinen.ProRail
zet morgen nog wel extra ploegen in om
storingen tegen te gaan.

De hogesnelheidslijn tussen Amsterdam
en Brussel is vanmiddag stilgelegd.Drie
Fyra-treinen waren op hun bestemming
aangekomen met schade aan het plaatwerk
aan de onderkant van de trein.

Het spoor tussen Rotterdam en Antwerpen
is geïnspecteerd,maar de oorzaak van de
beschadigingen is nog niet achterhaald.
Uit voorzorg rijden er de rest van de
dag geen Fyra's meer.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
De titel van dit stukje is wel een beetje dubbelop natuurlijk.

Iets als: "Sla is plantaardig; bevat geen vlees." Toch? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:30:00 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121697726
quote:
5s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat ding met die blauwe vuilniscontainers?
Ja, die ja.
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:41:07 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121698366
Morgen gaan er een sleep HLE12 (NMBS) van Merelbeke op transport naar Stockem.
pi_121699842
Ik ben toch erg benieuwd waar dat plaatwerk van de Fyra van is gemaakt. De Thalys en andere hogesnelheidstreinen hebben er geen last van. Hebben ze toevallig juist daar gewichtsreductie willen toepassen?

Ik neem aan dat dit plaatwerk eronder zit om de trein en apparatuur te beschermen, dus dat doet het goed. Zou het dan niet verstandiger zijn om dit van steviger materiaal te maken?
pi_121699851
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.

Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
pi_121700092
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?

Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.

Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
pi_121700224
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
pi_121700324
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dat kan alleen niet, want de locs die voor de benelux gebruikt werden zijn al weer ergens anders in gebruik.
Met een beetje wilskracht kan er vast wel iets gevonden worden ;).
pi_121700476
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:24 schreef Rostkreuz het volgende:

[..]

Ze hebben ooit een proefvaart gedaan

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Railklipper


[ afbeelding ]
En ik altijd denken dat het een goede soep was :')
pi_121701101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
Nee, we kunnen het niet op eigen initiatief afblazen zonder een enorme financiële strop. We zitten er contractueel aan vast om dit product af te nemen en te betalen. We moeten hopen op falen van de leverancier (NSH in dit geval).

Waar hebben we dat meer gezien? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121701619
quote:
2s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:07 schreef KnightSolaire het volgende:
Zou het op dit moment eigenlijk niet het beste zijn als NS Hispeed de eer aan zichzelf houdt, de Beneluxtrein zo snel mogelijk weer laat rijden ten minste totdat de Fyra met gewenste punctualiteit (95%) rijdt?

Zo draai je ook de beeldvorming rondom je bedrijf in de media bij; de Beneluxtrein (tegenwoordig al ietwat nostalgisch "de geliefde Beneluxtrein genoemd) herinvoeren levert gegarandeerd kudo's op. En als de Fyra dan het product is geworden zoals beloofd (veel sneller en betrouwbaarder dan de Benelux), kun je dat ook weer verkopen.

Dit zeker omdat de kritieken onder reizigers en politiek aanzwellen... Zo kan het bedrijf erger voor zichzelf voorkomen. (Aan de andere kant lijkt direct ingrijpen vanuit de politiek de komende maanden niet aan de orde..)
Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.

Het kán niet.
pi_121701763
Dinsdag en woensdag 20-25 storingen (merendeel wisselstoringen), vandaag 7 storingen. 3 defecte treinen, 1 aanrijding met persoon, 1 "op last van de brandweer" en 1 "diverse oorzaken"op het bekende traject van deze storing. Slechts 1 wisselstoring dus. En dan ook op Kampen Zuid, waardoor er een beetje vertraging was, maar geen uitgevallen treinen daar.

Het valt vandaag dus best mee! :-)
Bij twijfel: gebruik beton.
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:43:39 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121702387
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:31 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Tuurlijk zou dit het beste zijn, maar reeel gezien kan het natuurlijk niet. Er moeten 10 locs worden gehuurd, 70 rijtuigen, 100 man extra personeel, treinpaden moeten worden aangevraagd, er is geen capaciteit om het spul te onderhouden. Daarnaast zit je ook met meer dan dubbele kosten en vervolgens een fyra die zonder enige opbrengst de hele dag leeg rondrijdt. Dat betekent het faillissement van NS Hispeed.

Het kán niet.
Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.

Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief. :')
pi_121702801
quote:
11s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
LOCONMACHINIST!! Als je dit leest: Hou je stil! :X
Ik moest lachen :@
pi_121702848
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:04 schreef Bitlord het volgende:
Als er problemen zijn met het plaatwerk zijn, is dat ietd waar je elke winter last van gaat hebben tenzij ze se constructie gaan aanpassen.

Ik durf de gok vooralsnog te wagen, maar is momenteel niet de laatste kans de Fyratickets in te wisselen en een alternatief nieuwjaarsrondje uit te voeren?
We doen het gewoon, desnoods slaan we dat retourtje noorderkempen over.
pi_121702947
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het kan wel, als er helemaal gestopt wordt met Fyra Brussel. Locs zijn nog wel te regelen, rijtuigen staan niets te doen op de Dijksgracht, personeel is nog bevoegd, de werkplaatsen kennen het materieel nog.

Hetgeen waar het aan schort zijn rijpaden, en de enorme afgang die je dan als bedrijf maakt. Niet dat het nog veel slechter kan qua imago - Fyra is trending topic op Twitter en bijna geen enkele tweet is positief. :')
Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...

Misschien zit ik er ook wel naast hoor. :') Maar op dit moment is wel wat velen willen horen: er komt een (nieuwe) Beneluxtrein. Daar verdien je an sich kudo's mee. Maar daarna weer terug naar Fyra wordt inderdaad moeilijker...
  donderdag 17 januari 2013 @ 22:56:33 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121702994
Dat gaat echt helemaal niemand geloven, en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
pi_121703054
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:02:29 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121703258
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:57 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Moeilijk tijden hebben ze nu dan... Ik heb al lang geen positieve media-aandacht voor Fyra gezien.
NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')