abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121689309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
Zag ik nou net de Pimpel voorbij Amersfoort Vathorst razen....??
dat weet jij beter dan wij :P
  Redactie Sport donderdag 17 januari 2013 @ 19:02:47 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121689560
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:49 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Bron: De Stentor
Hmm...
quote:
Bij de overgang moeten de spoorbomen handmatig worden bediend. De machinist stopte om de bomen neer te laten maar de locomotief gleed tever door.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121689599
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

Hmm...

[..]

Zo, dat is wel pittig. Dan heeft die mcn een best probleem.
pi_121689650
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:20 schreef Stratzer het volgende:
In principe is het bij treinen zo, geen lucht, geen remmen. De remmen worden inderdaad volledig luchtdruk gestuurd. Het is niet, zoals bijvoorbeeld bij vrachtauto's dat als de hoofdresevoirdruk wegvalt, het ding begint te remmen.
Uiteraard is het des spoors om daar uitzonderingen op te hebben, zoals bij de SLT. Als bij dat ding de HR (hoofdreservoir) druk onder de 7 bar komt, ontlucht hij automatisch de treinleiding. Dat is de doorgaande remleiding waar ook de atb, dodeman en noodremtrekkers op aangesloten zijn.
En als de treinleiding ontlucht wordt, slaan de triplekleppen om, waardoor lucht van remreservoirs naar de remstations kan stromen. En de trein gaat remmen.

Een treinremsysteem is onderverdeeld in rem- en stuurreservoirs, waar altijd een vaste vaste druk gehandhaafd wordt. Dus mocht om een of andere reden de totale lucht voorraad wegvallen, dan is er altijd nog voldoende lucht voor een (snel)remming. Bij het meeste materieel moet de machinist deze handmatig inzetten, bij de SLT gebeurt dat dan automatisch.

Edit, verhaal iets duidelijker gemaakt.
Leuk die SLT'jes.
Kan jij trouwens via via nog aan (digitale) materieelgidsen komen? Wil d'r ook wel voor mailen naar iemand dat het voor de studie is om de verschillende systemen etc etc wil bestuderen :P
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:11:29 #55
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121689991
JAWUHL MEIN FYRA
WIR SULLEN DIE ZUGREISENDEN AUSRASSEN!
HEIL HISPEED!
pi_121691343
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:39 schreef Stratzer het volgende:

[..]

Inderdaad helemaal goed *O* daarna remkraan weer in rijstand zetten, anders kom je niet weg. Snelremstand gaat namelijk buiten faivelyblok om, en batterijschakelaar niet vergeten.
Kijk, ik wist dat ik iets was vergeten :P

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:20 schreef Viezze het volgende:

[..]

http://rixke.tassignon.be/spip.php?article257&lang=fr Interessant stukje wel :)

www.nicospilt.com/pdf/hoofdstukVI.pdf En hier nog véél meer leesvoer. Voor nu even te veel voor mij :P
Wat ook nog wel leuk kan zijn om te weten is dat de meeste reizigerstreinen tegenwoordig verschillende soorten remsystemen hebben. Je hebt de (wettelijk verplichte) pneumatische remmen, dat zijn dus remmen die werken op luchtdruk en zijn aangestuurd met, jawel, lucht. Daarnaast heb je EP (elektro-pneumatische) remmen die ook werken op lucht, maar worden aangestuurd met elektriciteit en je hebt de ED (elektro-dynamische) remmen. Die laatste fungeren als een soort dynamo op de motoren (waardoor bij sommige materieeltypes er ook nog stroom wordt 'teruggegeven' aan de bovenleiding). Deze ED-remmen werken vaak samen met de EP-remmen.

En alsof dat allemaal nog niet genoeg is heb je soms ook nog een parkeer/magneetrem (bij o.a. VIRM te zien als een staaf die tussen de wielen op het spoor ligt) en een handrem :P
pi_121691403
En géén anker om uit het raam te werpen? ;(
dag
pi_121691708
En de directe rem :Y
pi_121691747
Jaaaa, daar zijn de magneetremmen weer _O_
pi_121692008
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:40 schreef Peter het volgende:
En géén anker om uit het raam te werpen? ;(
Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
pi_121692048
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
:D Zou mogelijk zijn met een defect pneumatisch stuurstroomcontact denk ik.
pi_121692070
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
Een mobiel stootblok al rijdend van voorop je trein op de rails monteren :Y.
dag
pi_121692078
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
pi_121692099
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
De schommelboot kan dat vast!
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 19:53:21 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121692122
quote:
6s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:40 schreef Peter het volgende:
En géén anker om uit het raam te werpen? ;(
Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.

Schijnen alleen nog wel wat problemen mee te zijn :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121692128
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Peter het volgende:

[..]

De schommelboot kan dat vast!
:D

Ja, of de speno trein die in Stavoren wilde remmen, maar pas ergens in het water :P
pi_121692167
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.

Schijnen alleen nog wel wat problemen mee te zijn :+
Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de lucht _O-
dag
pi_121692172
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:D

Ja, of de speno trein die in Stavoren wilde remmen, maar pas ergens in het water :P
Die machinist kon wel mooi vissen. Hoop hengels en naderhand een hoop vrije tijd _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 19:55:45 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121692252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:54 schreef Peter het volgende:

[..]

Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de lucht _O-
klopt. Daar loopt alles als een trein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121692255
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
:o O ja

quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Peter het volgende:

[..]

De schommelboot kan dat vast!
_O-
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:55:57 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121692262
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss... :o jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he! :N

Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!! :6
VIRM is een boot.
pi_121692289
En remmen met een parachute dan?
dag
pi_121692295
Weer problemen met die Fyra blijkbaar?
pi_121692327
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:55 schreef greavy het volgende:

[..]

VIRM is een boot.
Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
pi_121692465
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Titanic? :@
dag
pi_121692496
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:56 schreef Little_Dolls het volgende:
Weer problemen met die Fyra blijkbaar?
Geen problemen nu. Alle stellen staan veilig op het rangeerterrein of in de reparatieplaats.
dag
pi_121692506
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Titanic? :@
Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja :P
pi_121692553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja :P
En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen? :+
dag
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 20:01:51 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121692576
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:56 schreef Peter het volgende:
En remmen met een parachute dan?
werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121692620
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden worden
Strooi dan maar wat zout :Y Lost alles vanzelf op.
dag
pi_121692632
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peter het volgende:

[..]

En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen? :+
Haha ja :+ Ook de topsnelheid van de titanic (38 kmh) is goed te vergelijken!
pi_121692737
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja :P
pi_121692823
Prachtig :D
pi_121692997
Ik zie dat ik nog een klein stukje in de A vergeten ben transparant te maken in het Fyra logo, maar ach, het moest even snel :)
pi_121693321
Ik vind hem netjes :D Heb je ook een foto van een zinkende Titanic met Fyra logo? Die is wel toepasselijk nu :') Wel oppassen voor de geheime fyrapolizei
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:15:39 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121693432
quote:
12s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Fyra is een vogel. De vleugels breken spontaan af bij vorst.
pi_121694029
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:55 schreef greavy het volgende:

[..]

VIRM is een boot.
Ze hebben ooit een proefvaart gedaan

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Railklipper



  donderdag 17 januari 2013 @ 20:30:31 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121694358
Ook morgen geen Fyra Amsterdam - Brussel, zaterdag hoogst onzeker. Bron: http://bit.ly/13I0YCQ
pi_121695293
RRF daar loop jij nu toch stage Monopoly? Wel klote voor de machinist. (en bestuurder van de auto uiteraard)
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:46:30 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121695297
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121695509
kan nooit hard gegaan zijn :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:50:48 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121695553
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:46 schreef WhiteJoker het volgende:
RRF daar loop jij nu toch stage Monopoly? Wel klote voor de machinist. (en bestuurder van de auto uiteraard)
Is een ex-RRF lok.
Deze lok is door Locon overgenomen van Locon om tijdelijk de huisvuiltrein tussen VAM Apeldoorn en Wijster te rijden.
Omdat deze trein altijd lang is, gaat hier binnenkort een andere rangeerlok heen en komt de ex-RRF5 elders te werken voor Locon.

Zie ook deze foto's van mij:

Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683
pi_121695607

Bron: De Stentor
  donderdag 17 januari 2013 @ 20:52:02 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121695628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
kan nooit hard gegaan zijn :N
Is het ook niet. Die trein rijdt daar zeker niet hard, want de trein is eigenlijk net 3 wagens te lang voor deze lok.
pi_121695748
Ik weet ook niet of RRF daar nog voor rijdt. Kan best zijn dat er nog wel eens machinisten op zitten dat ze gehuurd worden door Locon. Maar ik heb geen idee. Zal eens vragen morgen.

Wel klote voor de machinist. Ik las dat hij zou zijn door gegleden, dat is al erg genoeg, en dan ook nog eens dit. Bah.
pi_121696398
LOCONMACHINIST!! Als je dit leest: Hou je stil! :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:06:55 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121696480
quote:
13s.gif Op donderdag 17 januari 2013 20:54 schreef Monopoly het volgende:
Ik weet ook niet of RRF daar nog voor rijdt. Kan best zijn dat er nog wel eens machinisten op zitten dat ze gehuurd worden door Locon. Maar ik heb geen idee. Zal eens vragen morgen.

Wel klote voor de machinist. Ik las dat hij zou zijn door gegleden, dat is al erg genoeg, en dan ook nog eens dit. Bah.
Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.
pi_121696596
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:06 schreef greavy het volgende:

[..]

Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.
Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom. :)
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:10:38 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121696682
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 21:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom. :)
Dat zal dan rond half 7 ongeveer zijn uit mijn hoofd. Maakt kop op Deventer Goederen en gaat dan naar Zwolle ev (ri. Zwolle pal achter de IC aan na 19u)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')