dat weet jij beter dan wijquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
Zag ik nou net de Pimpel voorbij Amersfoort Vathorst razen....??
Hmm...quote:
quote:Bij de overgang moeten de spoorbomen handmatig worden bediend. De machinist stopte om de bomen neer te laten maar de locomotief gleed tever door.
Leuk die SLT'jes.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:20 schreef Stratzer het volgende:
In principe is het bij treinen zo, geen lucht, geen remmen. De remmen worden inderdaad volledig luchtdruk gestuurd. Het is niet, zoals bijvoorbeeld bij vrachtauto's dat als de hoofdresevoirdruk wegvalt, het ding begint te remmen.
Uiteraard is het des spoors om daar uitzonderingen op te hebben, zoals bij de SLT. Als bij dat ding de HR (hoofdreservoir) druk onder de 7 bar komt, ontlucht hij automatisch de treinleiding. Dat is de doorgaande remleiding waar ook de atb, dodeman en noodremtrekkers op aangesloten zijn.
En als de treinleiding ontlucht wordt, slaan de triplekleppen om, waardoor lucht van remreservoirs naar de remstations kan stromen. En de trein gaat remmen.
Een treinremsysteem is onderverdeeld in rem- en stuurreservoirs, waar altijd een vaste vaste druk gehandhaafd wordt. Dus mocht om een of andere reden de totale lucht voorraad wegvallen, dan is er altijd nog voldoende lucht voor een (snel)remming. Bij het meeste materieel moet de machinist deze handmatig inzetten, bij de SLT gebeurt dat dan automatisch.
Edit, verhaal iets duidelijker gemaakt.
Kijk, ik wist dat ik iets was vergetenquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:39 schreef Stratzer het volgende:
[..]
Inderdaad helemaal goeddaarna remkraan weer in rijstand zetten, anders kom je niet weg. Snelremstand gaat namelijk buiten faivelyblok om, en batterijschakelaar niet vergeten.
Wat ook nog wel leuk kan zijn om te weten is dat de meeste reizigerstreinen tegenwoordig verschillende soorten remsystemen hebben. Je hebt de (wettelijk verplichte) pneumatische remmen, dat zijn dus remmen die werken op luchtdruk en zijn aangestuurd met, jawel, lucht. Daarnaast heb je EP (elektro-pneumatische) remmen die ook werken op lucht, maar worden aangestuurd met elektriciteit en je hebt de ED (elektro-dynamische) remmen. Die laatste fungeren als een soort dynamo op de motoren (waardoor bij sommige materieeltypes er ook nog stroom wordt 'teruggegeven' aan de bovenleiding). Deze ED-remmen werken vaak samen met de EP-remmen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:20 schreef Viezze het volgende:
[..]
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article257&lang=fr Interessant stukje wel
www.nicospilt.com/pdf/hoofdstukVI.pdf En hier nog véél meer leesvoer. Voor nu even te veel voor mij
Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruitquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:40 schreef Peter het volgende:
En géén anker om uit het raam te werpen?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
Een mobiel stootblok al rijdend van voorop je trein op de rails monterenquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee joh als het allemaal niet meer werkt gewoon vol in de achteruit
De schommelboot kan dat vast!quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss...jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he!
![]()
Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!!
Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:40 schreef Peter het volgende:
En géén anker om uit het raam te werpen?
Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de luchtquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er kunnen nog emmertjes uit het raam geworpen worden om zo slootwater op te pikken.
Schijnen alleen nog wel wat problemen mee te zijn
Die machinist kon wel mooi vissen. Hoop hengels en naderhand een hoop vrije tijdquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:53 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, of de speno trein die in Stavoren wilde remmen, maar pas ergens in het water
klopt. Daar loopt alles als een treinquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:54 schreef Peter het volgende:
[..]
Remmen met emmertjes aan een touwtje.. Net ter land, ter zee en in de lucht
quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss...jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he!
![]()
Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!!
quote:
VIRM is een boot.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tss...jongens, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op he!
![]()
Anker uitgooien, vol gas achteruit, dat zijn allemaal trucjes die je op een boot kunt gebruiken, niet met een trein! Jullie zitten in het verkeerde topic!!
Titanic?quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Geen problemen nu. Alle stellen staan veilig op het rangeerterrein of in de reparatieplaats.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:56 schreef Little_Dolls het volgende:
Weer problemen met die Fyra blijkbaar?
En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen?quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja
werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden wordenquote:
Strooi dan maar wat zoutquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werk maar zeer beperkt. De snelheid van de Nederlandse treinen kan regelmatig door slakken bijgehouden worden
Haha jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:01 schreef Peter het volgende:
[..]
En de woordvoering van de NS is het orkest dat maar door blijft spelen?
quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik zie vergelijkingen met de projecten V250 / Titanic ja
Fyra is een vogel. De vleugels breken spontaan af bij vorst.quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Fyra ook. Kan niet zo goed tegen ijsrotsen.
Is een ex-RRF lok.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:46 schreef WhiteJoker het volgende:
RRF daar loop jij nu toch stage Monopoly? Wel klote voor de machinist. (en bestuurder van de auto uiteraard)
Is het ook niet. Die trein rijdt daar zeker niet hard, want de trein is eigenlijk net 3 wagens te lang voor deze lok.quote:
Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:54 schreef Monopoly het volgende:
Ik weet ook niet of RRF daar nog voor rijdt. Kan best zijn dat er nog wel eens machinisten op zitten dat ze gehuurd worden door Locon. Maar ik heb geen idee. Zal eens vragen morgen.
Wel klote voor de machinist. Ik las dat hij zou zijn door gegleden, dat is al erg genoeg, en dan ook nog eens dit. Bah.
Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Locon rijdt de trein zelf met dit oude lokkie. Na het afrangeren van de lok gaan ze met een ex-NSR 1800 tegen de trein aan om via Deventer naar Zwolle-Wijster te vertrekken.
Dat zal dan rond half 7 ongeveer zijn uit mijn hoofd. Maakt kop op Deventer Goederen en gaat dan naar Zwolle ev (ri. Zwolle pal achter de IC aan na 19u)quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik zie 'm regelmatig in Deventer over de IJsselbrug komen, vaak precies op het moment dat ik van m'n werk naar huis er onderdoor kom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |