Zou best kunnen: Amersfoort - Apeldoorn ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
Zag ik nou net de Pimpel voorbij Amersfoort Vathorst razen....??
Ik moet morgen naar Utrecht. Kantoortijden dus spits heen en spits terug. Eigenlijk vanavond al maar dat is niet esssentieel en dus gecanceld vanwege aanrijding persoon. Maar morgen moet het wel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
Juich eens niet zo vroegquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Kon het niet laten!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, van alle vrijdagen die Prorail en NS al voor hun kiezen gehad hebben is het significant vaak mis gegaan!quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
Inderdaad helemaal goedquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
In opzetting zetten voor gevorderden
Bij de 1700 moet je de trein eerst in zn geheel afbreken. Remhendel in de S zodat de treinleiding leegloopt. Hierna alle elektriciteit afschakelen; van verwarming tot snelschakelaar. De pantograaf omlaag kneiteren en tot slot het motor-gedeelte in om de ATB en de dodeman uit te zetten en nu weet ik dat ik nog een onderdeeltje vergeet, maar ben ff kwijt wat het precies was
Interessant!quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Manometer = Deze meters peilen, even simpel uitgelegd, hoeveel lucht de trein heeft. Zonder lucht kan een trein niet remmen dus dit metertje is belangrijker dan het lijkt.
De remblokken worden met behulp van luchtdruk tegen de wielen aan gedrukt. Als de lucht wordt weggezogen lossen de remmen juist. En als er een probleem is, vult de slang zich automatisch met lucht.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Interessant!
Is het juist niet zo dat een trein zonder lucht juist wel remt, en je lucht nodig hebt om te rijden? Zodat wanneer je lucht wegvalt je gewoon stil komt te staan ipv doordendert
Maar wat als je luchtslang (om wat voor reden) scheurt? Met 1 bar ga je een trein niet stilzetten gok ikquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
De remblokken worden met behulp van luchtdruk tegen de wielen aan gedrukt. Als de lucht wordt weggezogen lossen de remmen juist. En als er een probleem is, vult de slang zich automatisch met lucht.
Ik ben je dat antwoord helaas schuldig en kan ik zo gauw niet vinden. Wat ik wel weet is dat er een back-up systeem is. Vorig jaar brak een NID bij Sassenheim, toen is ook de remkabel gesprongen en is automatisch de trein vol in de ankers gegaan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:59 schreef Viezze het volgende:
[..]
Maar wat als je luchtslang (om wat voor reden) scheurt? Met 1 bar ga je een trein niet stilzetten gok ik
Vanwaar komt dan het geluid in VIRM wat je hoort als de remleidingen leeglopen en je wegrijdt?quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Je hebt standaard 5 bar op je treinleiding staan.
Als je je remkraan bediend, dan haal je lucht uit je treinleiding. Geen lucht = remming. Hoe meer bar dat je uit je treinleiding laat lopen, hoe harder je remming.
Bij treinbreuk/treinleidingbreuk loopt alle lucht in rap tempo weg. (5 bar is dus 5 keer atmosferische druk) en worden de remblokken zowat tegen je wielen aan gesmeten.
Oké smijten is overdreven, maar ze drukken er enorm hard op waardoor je zo stil staat.
Toch wel, klonk al raarquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Je hebt standaard 5 bar op je treinleiding staan.
Als je je remkraan bediend, dan haal je lucht uit je treinleiding. Geen lucht = remming. Hoe meer bar dat je uit je treinleiding laat lopen, hoe harder je remming.
Bij treinbreuk/treinleidingbreuk loopt alle lucht in rap tempo weg. (5 bar is dus 5 keer atmosferische druk) en worden de remblokken zowat tegen je wielen aan gesmeten.
Oké smijten is overdreven, maar ze drukken er enorm hard op waardoor je zo stil staat.
Kan ook lucht zijn die ergens in gaat?quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanwaar komt dan het geluid in VIRM wat je hoort als de remleidingen leeglopen en je wegrijdt?
Dat is de treinleiding die zo bijgevuld wordt op je remstations. De remreservoirs vullen zich en je remmen lossen en dat hoor je.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Vanwaar komt dan het geluid in VIRM wat je hoort als de remleidingen leeglopen en je wegrijdt?
Ohh ok.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:05 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is de treinleiding die zo bijgevuld wordt op je remstations. De remreservoirs vullen zich en je remmen lossen en dat hoor je.
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article257&lang=fr Interessant stukje welquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ohh ok.
Daar komt ook die theorie vandaan dat ik zei dat de leidingen leeg liepen..
Interessant interessant.
Het systeem heet trouwens Westinghouse remsysteem Viezze, kan je misschien wat meer over vinden op het internet
Bron: De Stentorquote:Auto tegen trein op VSM-spoor
APELDOORN - Aan de Marchantstraat in Apeldoorn is bij het Kanaal een zwarte Mercedes tegen een enkele locomotief gebotst. Het ongeval gebeurde rond 17.30 uur. Het gaat om de locomotief die afvalwagons vervoert. De bestuurder van de Mercedes heeft lichte verwondingen aan het ongeval overgehouden. Het verkeer wordt langs het ongeval geleid.
Hoe het ongeval plaats heeft kunnen vinden is nog niet bekend. De politie heeft de zaak in onderzoek.
LATER MEER
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |