abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121685127
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:54 schreef Fiorano het volgende:
Zag ik nou net de Pimpel voorbij Amersfoort Vathorst razen....??
Zou best kunnen: Amersfoort - Apeldoorn ligt plat vanwege een aanrijding met een persoon.
pi_121685236
Omstreden gunning ProRail lijkt zuiver
Infra gww | Laatst gewijzigd:17-01-2013 16:35 | Thomas van Belzen |

Den Haag - Met de omstreden aanbesteding van het onderhoudsgebied Eemland van ProRail lijkt weinig mis te zijn.
Dat blijkt uit een vertrouwelijke notitie van de spoorwegbeheerder die Dagblad Cobouw in handen heeft. In het stuk staan de belangrijkste conclusies van een commissie die in in opdracht van ProRail onderzoek deed naar de tweede aanbesteding van het project. ProRail staakte de eerste aanbestedingsprocedure vanwege “onrealistische biedingen”. Toen Asset Rail als winnaar uit de bus rolde bij de tweede aanbesteding kwam Strukton in het geweer. ProRail stelde voor een onafhankelijk onderzoek te laten uitvoeren.

George Hammer (voormalig directeur NS Raininfrabeheer) en Jan Telgen (hoogleraar inkoopmanagement aan de Universiteit van Twente) voerden de audit uit. Zij komen nu tot de conclusie dat ProRail op het eerste oog weinig te verwijten valt.

Bekijk hier de notitie van ProRail

Bron
pi_121685368
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
pi_121685494
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
Ik moet morgen naar Utrecht. Kantoortijden dus spits heen en spits terug. Eigenlijk vanavond al maar dat is niet esssentieel en dus gecanceld vanwege aanrijding persoon. Maar morgen moet het wel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121685591
Morgen een dagje Heerenveen (alweer), dus dat overleef ik wel :P Maandag wel naar Dordrecht dus dat kan nog feest worden...
pi_121685624
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eindelijk :)
Kon het niet laten! :@

pi_121685728
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Kon het niet laten! :@
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juich eens niet zo vroeg :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121685863
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:01 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm morgen is het weer vrijdag he. De dag dat het al vaak mis ging in de avondspits op Utrecht Centraal. Laten ze nou net morgen weer de normale dienstregeling gaan rijden.......
Ja, van alle vrijdagen die Prorail en NS al voor hun kiezen gehad hebben is het significant vaak mis gegaan! :7
pi_121685929
Krijg zelfs een NS Alert dat ze weer normaal gaan rijden. Wat een vertrouwen..
  donderdag 17 januari 2013 @ 17:39:45 #35
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121686597
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:32 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

In opzetting zetten voor gevorderden :P
Bij de 1700 moet je de trein eerst in zn geheel afbreken. Remhendel in de S zodat de treinleiding leegloopt. Hierna alle elektriciteit afschakelen; van verwarming tot snelschakelaar. De pantograaf omlaag kneiteren en tot slot het motor-gedeelte in om de ATB en de dodeman uit te zetten en nu weet ik dat ik nog een onderdeeltje vergeet, maar ben ff kwijt wat het precies was :')
Inderdaad helemaal goed *O* daarna remkraan weer in rijstand zetten, anders kom je niet weg. Snelremstand gaat namelijk buiten faivelyblok om, en batterijschakelaar niet vergeten.

Vandaag overigens zelf niet gereden, maar herinstructie gegeven op het simulatorcentrum in Amersfoort. Morgen en maandag weer, daarna zelf weer de baan op. Ook wel weer lekker.
pi_121687048
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 16:11 schreef GlenSpey het volgende:
Manometer = Deze meters peilen, even simpel uitgelegd, hoeveel lucht de trein heeft. Zonder lucht kan een trein niet remmen dus dit metertje is belangrijker dan het lijkt.
Interessant!

Is het juist niet zo dat een trein zonder lucht juist wel remt, en je lucht nodig hebt om te rijden? Zodat wanneer je lucht wegvalt je gewoon stil komt te staan ipv doordendert
pi_121687117
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:54 schreef Viezze het volgende:

[..]

Interessant!

Is het juist niet zo dat een trein zonder lucht juist wel remt, en je lucht nodig hebt om te rijden? Zodat wanneer je lucht wegvalt je gewoon stil komt te staan ipv doordendert
De remblokken worden met behulp van luchtdruk tegen de wielen aan gedrukt. Als de lucht wordt weggezogen lossen de remmen juist. En als er een probleem is, vult de slang zich automatisch met lucht.

[ Bericht 8% gewijzigd door b2py op 17-01-2013 18:05:11 ]
pi_121687172
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

De remblokken worden met behulp van luchtdruk tegen de wielen aan gedrukt. Als de lucht wordt weggezogen lossen de remmen juist. En als er een probleem is, vult de slang zich automatisch met lucht.
Maar wat als je luchtslang (om wat voor reden) scheurt? Met 1 bar ga je een trein niet stilzetten gok ik :P
pi_121687260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 17:59 schreef Viezze het volgende:

[..]

Maar wat als je luchtslang (om wat voor reden) scheurt? Met 1 bar ga je een trein niet stilzetten gok ik :P
Ik ben je dat antwoord helaas schuldig en kan ik zo gauw niet vinden. Wat ik wel weet is dat er een back-up systeem is. Vorig jaar brak een NID bij Sassenheim, toen is ook de remkabel gesprongen en is automatisch de trein vol in de ankers gegaan.
pi_121687262
Je hebt standaard 5 bar op je treinleiding staan.
Als je je remkraan bediend, dan haal je lucht uit je treinleiding. Geen lucht = remming. Hoe meer bar dat je uit je treinleiding laat lopen, hoe harder je remming.
Bij treinbreuk/treinleidingbreuk loopt alle lucht in rap tempo weg. (5 bar is dus 5 keer atmosferische druk) en worden de remblokken zowat tegen je wielen aan gesmeten.
Oké smijten is overdreven, maar ze drukken er enorm hard op waardoor je zo stil staat.
pi_121687311
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Je hebt standaard 5 bar op je treinleiding staan.
Als je je remkraan bediend, dan haal je lucht uit je treinleiding. Geen lucht = remming. Hoe meer bar dat je uit je treinleiding laat lopen, hoe harder je remming.
Bij treinbreuk/treinleidingbreuk loopt alle lucht in rap tempo weg. (5 bar is dus 5 keer atmosferische druk) en worden de remblokken zowat tegen je wielen aan gesmeten.
Oké smijten is overdreven, maar ze drukken er enorm hard op waardoor je zo stil staat.
Vanwaar komt dan het geluid in VIRM wat je hoort als de remleidingen leeglopen en je wegrijdt?
pi_121687334
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:02 schreef Monopoly het volgende:
Je hebt standaard 5 bar op je treinleiding staan.
Als je je remkraan bediend, dan haal je lucht uit je treinleiding. Geen lucht = remming. Hoe meer bar dat je uit je treinleiding laat lopen, hoe harder je remming.
Bij treinbreuk/treinleidingbreuk loopt alle lucht in rap tempo weg. (5 bar is dus 5 keer atmosferische druk) en worden de remblokken zowat tegen je wielen aan gesmeten.
Oké smijten is overdreven, maar ze drukken er enorm hard op waardoor je zo stil staat.
Toch wel, klonk al raar :)

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Vanwaar komt dan het geluid in VIRM wat je hoort als de remleidingen leeglopen en je wegrijdt?
Kan ook lucht zijn die ergens in gaat?
pi_121687340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Vanwaar komt dan het geluid in VIRM wat je hoort als de remleidingen leeglopen en je wegrijdt?
Dat is de treinleiding die zo bijgevuld wordt op je remstations. De remreservoirs vullen zich en je remmen lossen en dat hoor je.
pi_121687382
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:05 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is de treinleiding die zo bijgevuld wordt op je remstations. De remreservoirs vullen zich en je remmen lossen en dat hoor je.
Ohh ok.
Daar komt ook die theorie vandaan dat ik zei dat de leidingen leeg liepen..
Interessant interessant.
Het systeem heet trouwens Westinghouse remsysteem Viezze, kan je misschien wat meer over vinden op het internet ;)
pi_121687397
Zo, de NS had in al haar wijsheid maar besloten dat één treinstel (van 6 stukken) wel genoeg was voor de trein van Utrecht naar Arnhem die om zeven voor vijf in Utrecht vertrekt. Normaal is dat iets minder dan het dubbele, en natuurlijk eens in het kwartier. Iets meer dan een vierde van de normale capaciteit dus. Denkt de NS dat alle scholen en bedrijven op halve kracht draaien met dit weer, en niet alleen de NS zelf?

Het hielp overigens niet dat er ook nog mensen inzaten die via Arnhem moesten omreizen. Maar ja, dat was de afgelopen paar dagen niet anders en is dus ook wel een beetje in te calculeren. Overigens was het volgens een paar personen (dicht) om me heen de derde dag op rij dat de NS dit staaltje flikte, met een te korte trein en dus ook de derde dag op rij dat er mensen moesten achterblijven in Utrecht.

Gelukkig is dit normaalgesproken mijn laatste winter met de NS.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 17 januari 2013 @ 18:13:31 #46
176766 zoem
zoemt
pi_121687542
Wtf, de IC venlo sluit zijn deuren al terwijl er nog allemaal mensen instappen bij verschillende deuren. Dom, maar ook gevaarlijk.

Ah net de omroep dat ze morgen weer normaal rijden *O*
  donderdag 17 januari 2013 @ 18:20:35 #47
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_121687821
In principe is het bij treinen zo, geen lucht, geen remmen. De remmen worden inderdaad volledig luchtdruk gestuurd. Het is niet, zoals bijvoorbeeld bij vrachtauto's dat als de hoofdresevoirdruk wegvalt, het ding begint te remmen.
Uiteraard is het des spoors om daar uitzonderingen op te hebben, zoals bij de SLT. Als bij dat ding de HR (hoofdreservoir) druk onder de 7 bar komt, ontlucht hij automatisch de treinleiding. Dat is de doorgaande remleiding waar ook de atb, dodeman en noodremtrekkers op aangesloten zijn.
En als de treinleiding ontlucht wordt, slaan de triplekleppen om, waardoor lucht van remreservoirs naar de remstations kan stromen. En de trein gaat remmen.

Een treinremsysteem is onderverdeeld in rem- en stuurreservoirs, waar altijd een vaste vaste druk gehandhaafd wordt. Dus mocht om een of andere reden de totale lucht voorraad wegvallen, dan is er altijd nog voldoende lucht voor een (snel)remming. Bij het meeste materieel moet de machinist deze handmatig inzetten, bij de SLT gebeurt dat dan automatisch.

Edit, verhaal iets duidelijker gemaakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Stratzer op 17-01-2013 18:27:21 ]
pi_121687824
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 18:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Ohh ok.
Daar komt ook die theorie vandaan dat ik zei dat de leidingen leeg liepen..
Interessant interessant.
Het systeem heet trouwens Westinghouse remsysteem Viezze, kan je misschien wat meer over vinden op het internet ;)
http://rixke.tassignon.be/spip.php?article257&lang=fr Interessant stukje wel :)

www.nicospilt.com/pdf/hoofdstukVI.pdf En hier nog véél meer leesvoer. Voor nu even te veel voor mij :P
pi_121688954
quote:
Auto tegen trein op VSM-spoor

APELDOORN - Aan de Marchantstraat in Apeldoorn is bij het Kanaal een zwarte Mercedes tegen een enkele locomotief gebotst. Het ongeval gebeurde rond 17.30 uur. Het gaat om de locomotief die afvalwagons vervoert. De bestuurder van de Mercedes heeft lichte verwondingen aan het ongeval overgehouden. Het verkeer wordt langs het ongeval geleid.

Hoe het ongeval plaats heeft kunnen vinden is nog niet bekend. De politie heeft de zaak in onderzoek.

LATER MEER
Bron: De Stentor
pi_121689228
Jaja straks een speciale trein die op Almelo de Riet stopt. Ik kan niet wachten (heeft wel 15 min vertraging)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2013 18:55:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')