abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121703492
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!
Ik herken me niet in het door u geschetste beeld...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:08:40 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121703590
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.

Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
het zal wel onder de noemer kinderziektes vallen helaas
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121703605
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb je al een afspraak staan, Driek?
Zie PM
pi_121703880
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.

Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
Laat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet a.u.b. doorgaan. Op die wijze biedt de HSL veel meer baat aan een veel grotere groep Nederlanders. Theoretisch zou dat overigens ook kunnen als een ander bedrijf de verbinding Amsterdam - Brussel uit zou gaan buiten.
pi_121703975
Niet alleen is de trein destijds getest in de klimaatkamer in Wenen, ook hebben de treinen gereden tijdens sneeuw en kou op het testcircuit in Velim, Tsjechië ongeveer drie jaar geleden. Het is wat dat betreft dus opmerkelijk dat het destijds niet naar voren is gekomen, tenzij de snelheden en het spoor in Nederland/België anders zijn.


pi_121704115
Oh ja Velim, waar de AGV van SNCF letterlijk rondjes reed rondom de V250 :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:21:23 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121704179
je kunt zeggen van de Fransen wat je wil, maar ze hebben met de AGV een goed product afgeleverd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121704221
quote:
14s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt zeggen van de Fransen wat je wil,
Doe ik ook :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:23:49 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121704283
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:16 schreef Bitlord het volgende:
Niet alleen is de trein destijds getest in de klimaatkamer in Wenen, ook hebben de treinen gereden tijdens sneeuw en kou op het testcircuit in Velim, Tsjechië ongeveer drie jaar geleden. Het is wat dat betreft dus opmerkelijk dat het destijds niet naar voren is gekomen, tenzij de snelheden en het spoor in Nederland/België anders zijn.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat is een sneeuwvrije baan, dus niet echt in de sneeuw getest ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121704483
En kom er maar innnn, met je sein- en wisselstoringennnn...

http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
pi_121704486
Ik weet niet of die trein daar in de sneeuw heeft gereden. Mag toch aannemen van wel?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:30:55 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121704646
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Ik weet niet of die trein daar in de sneeuw heeft gereden. Mag toch aannemen van wel?
het is te hopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121704700
Toch ligt deze testbaan er anders bij , het spoorbed en de rails zijn sneeuwvrij , anders dan wat ik de afgelopen dagen in de randstad heb gezien.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:32:58 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121704764
Ze hebben godverdomme 3 jaar een aantal van die mislukte dodo's in Nederland gehad om te testen. In de zomer, in de herfst, in de lente, zelfs in de winter. Wat hebben ze in vredesnaam gedaan tijdens de winter, pizza gegeten en getafelvoetbald?

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Laat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet a.u.b. doorgaan. Op die wijze biedt de HSL veel meer baat aan een veel grotere groep Nederlanders. Theoretisch zou dat overigens ook kunnen als een ander bedrijf de verbinding Amsterdam - Brussel uit zou gaan buiten.
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.

Voor mij is het simpel: NS stapelt fout op fout bij de HSL, mist iedere deadline, en laat iedere keer zien de reiziger niet te begrijpen. Daar komt nog eens misplaatste arrogantie bovenop ("Kijk eens hoe goed de Fyra het doet!") en laat men regelmatig zien eigenlijk geen boodschap te hebben aan de reiziger. En nu ís de V250 eindelijk in dienst, blijkt het een onbetrouwbare kuttrein te zijn.

Ik kan geen enkele reden bedenken om de HSL nog aan NS te gunnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 17-01-2013 23:39:38 ]
pi_121705011
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?

Thalys heeft geen gat en geen schade.
pi_121705034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef Rostkreuz het volgende:
Toch ligt deze testbaan er anders bij , het spoorbed en de rails zijn sneeuwvrij , anders dan wat ik de afgelopen dagen in de randstad heb gezien.
de Fyra reed vorig jaar toch ook in de sneeuw ? Alleen maar tot Breda.
pi_121705061
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef Rostkreuz het volgende:
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?

Yhalys heeft geen gat en geen schade.
Volgens mij wel, die nieuwe sprinters hadden dat ook.
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:40:50 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705167
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

de Fyra reed vorig jaar toch ook in de sneeuw ? Alleen maar tot Breda.
De Fyra die rijdt op Amsterdam - Breda rijdt met ander materieel (locomotief met rijtuigen) ipv de V250.
pi_121705193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.
Het gaat me meer om het integreren van de HSL in het hoofdrailnet. Op die laatste rijdt NS - en dat gaat gewoon goed in mijn ogen. Dat uitbreiden met Intercity-diensten (evt. IC+ genoemd o.i.d.) over de HSL om bepaalde reistijden te verminderen (Den Haag - Venlo, bijvoorbeeld) lijkt me wenselijk omdat de HSL dan voor veel meer mensen daadwerkelijk nut heeft. Nu moet je toch eigenlijk vooral in Breda, Rotterdam of Amsterdam wonen. Oké, dat zijn niet de kleinste plaatsen, maar toch :P.

De uitbating van de HSL zelf (dus internationale en nationale HST's) laat ik even buiten beschouwing.
pi_121705230
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra die rijdt op Amsterdam - Breda rijdt met ander materieel (locomotief met rijtuigen) ipv de V250.
Oh vandaar. Nou dan is het toch duidelijk waar aan ligt ?
pi_121705331
Waarom niet een petitie opstarten met als onderwerp het overnemen van de HSL-Zuid concessie door een commerciële partij. Eerst nog NS Hispeed door laten rijden, tot de andere partij een vloot treinen klaar heeft en die partij het dan over laten nemen?

Met 40.000 unieke ondertekeningen van de petitie is het mogelijk om deze in de tweede kamer te laten komen en te laten behandelen.

Of is dit geen goed idee? :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 januari 2013 @ 23:44:49 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121705346
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben godverdomme 3 jaar een aantal van die mislukte dodo's in Nederland gehad om te testen. In de zomer, in de herfst, in de lente, zelfs in de winter. Wat hebben ze in vredesnaam gedaan tijdens de winter, pizza gegeten en getafelvoetbald?

Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.

Voor mij is het simpel: NS stapelt fout op fout bij de HSL, mist iedere deadline, en laat iedere keer zien de reiziger niet te begrijpen. Daar komt nog eens misplaatste arrogantie bovenop ("Kijk eens hoe goed de Fyra het doet!") en laat men regelmatig zien eigenlijk geen boodschap te hebben aan de reiziger. En nu ís de V250 eindelijk in dienst, blijkt het een onbetrouwbare kuttrein te zijn.

Ik kan geen enkele reden bedenken om de HSL nog aan NS te gunnen.
ik kan het wel bedenken, maar dan zal er wel iets aan de positie van de NS moeten veranderen. Wat ik gisteren al schetste is dat de NS als semi-overheidsbedrijf zich in een positie bevindt die voor alle partijen behalve de NS schadelijk is.

Commercieel tegenover alle partijen, maar als er iets misgaat dan gedraagt het zich plots als een overheidsbedrijf uit het Oostblok en toont het te weinig ambitie om de problemen op te lossen.

Als je de duimschroeven flink aandraait dan is er echt plots veel meer mogelijk en kan de NS opeens wel net zo goed presteren als een andere marktpartij zou doen, maar dan moet je het bedrijf wel blijven prikkelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:44:53 #148
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_121705348
Wat een pauperbende
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:45:02 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121705351
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het gaat me meer om het integreren van de HSL in het hoofdrailnet. Op die laatste rijdt NS - en dat gaat gewoon goed in mijn ogen. Dat uitbreiden met Intercity-diensten (...)
De uitbating van de HSL zelf (dus internationale en nationale HST's) laat ik even buiten beschouwing.
Oh, je bedoelt het zo. "Recht van overpad" zou gegeven kunnen worden voor bepaalde verbindingen.

Als daar tenminste behoefte aan is - door de IC Den Haag - Venlo over de HSL te sturen wordt weliswaar een kleine tijdwinst gerealiseerd, maar een intercityverbinding tussen Dordrecht en Brabant verdwijnt dan. Of dat wenselijk is weet ik niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Oh vandaar. Nou dan is het toch duidelijk waar aan ligt ?
Ja, aan dat gekke vleugellamme vogelbekdier :Y
pi_121705385
Ik heb een tijdje voor ansaldobreda op de watergraafsmeer gewerkt.

En ja, die deden niks anders dan koffie drinken en roken. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')