misschien moeten ze de prioriteiten dan toch eens gaan herzien. Er zijn teveel marketeers en die verkopen gebakken lucht. Waar het om gaat is dat het product ook goed is en laat het daar nu nog een beetje aan schortenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:56 schreef James1988 het volgende:
Dat gaat echt helemaal niemand geloven, en als de marketingafdeling van NS ergens mee bezig is dan is het wel het imago.
Nee, dat wordt het niet. NS zal diep, heel diep door het stof moeten. Ook zullen verantwoordelijken hun bureau moeten leegmaken en hun bedrijfspas moeten inleveren. De samenleving zal met minder geen genoegen nemen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:55 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou ja, 't zal in de praktijk waarschijnlijk niet gebeuren, maar stel van wel. Maak je dan als bedrijf een afgang? Als je het een beetje 'framet' kun je er wel iets van maken denk ik. Iets van: op basis van klantwensen en -onderzoek besloten tot herinvoering, vanwege de verwachte hoge bezettingsgraad Fyra en het creëren van extra capaciteit, en om onze reizigers buiten de HSL zo goed mogelijk van dienst te zijn...
heb je al een afspraak staan, Driek?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Nee, dat wordt het niet. NS zal diep, heel diep door het stof moeten. Ook zullen verantwoordelijken hun bureau moeten leegmaken en hun bedrijfspas moeten inleveren. De samenleving zal met minder geen genoegen nemen.
Ik herken me niet in het door u geschetste beeld...quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS ziet dat anders, ondanks wat kleine probleempjes loopt het toch echt heel goed! De vertraginkjes die er zo nu en dan zijn komen doordat het personeel nog aan de trein moet wennen en de trein nog aan de baan. Echt!
het zal wel onder de noemer kinderziektes vallen helaasquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.
Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
Zie PMquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je al een afspraak staan, Driek?
Laat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet a.u.b. doorgaan. Op die wijze biedt de HSL veel meer baat aan een veel grotere groep Nederlanders. Theoretisch zou dat overigens ook kunnen als een ander bedrijf de verbinding Amsterdam - Brussel uit zou gaan buiten.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Mij lijkt een beëindiging van de HSA-concessie en het annuleren van de integratie van HSL en hoofdrailnet een prima straf voor deze incompetentie.
Veel van het personeel dat er nu zit was immers niet betrokken bij de keuzes van 10 jaar terug.
Doe ik ookquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt zeggen van de Fransen wat je wil,
dat is een sneeuwvrije baan, dus niet echt in de sneeuw getest ...quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:16 schreef Bitlord het volgende:
Niet alleen is de trein destijds getest in de klimaatkamer in Wenen, ook hebben de treinen gereden tijdens sneeuw en kou op het testcircuit in Velim, Tsjechië ongeveer drie jaar geleden. Het is wat dat betreft dus opmerkelijk dat het destijds niet naar voren is gekomen, tenzij de snelheden en het spoor in Nederland/België anders zijn.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het is te hopenquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:27 schreef Bitlord het volgende:
Ik weet niet of die trein daar in de sneeuw heeft gereden. Mag toch aannemen van wel?
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:14 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Laat de integratie van de HSL met het hoofdrailnet a.u.b. doorgaan. Op die wijze biedt de HSL veel meer baat aan een veel grotere groep Nederlanders. Theoretisch zou dat overigens ook kunnen als een ander bedrijf de verbinding Amsterdam - Brussel uit zou gaan buiten.
de Fyra reed vorig jaar toch ook in de sneeuw ? Alleen maar tot Breda.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:31 schreef Rostkreuz het volgende:
Toch ligt deze testbaan er anders bij , het spoorbed en de rails zijn sneeuwvrij , anders dan wat ik de afgelopen dagen in de randstad heb gezien.
Volgens mij wel, die nieuwe sprinters hadden dat ook.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef Rostkreuz het volgende:
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?
Yhalys heeft geen gat en geen schade.
De Fyra die rijdt op Amsterdam - Breda rijdt met ander materieel (locomotief met rijtuigen) ipv de V250.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
de Fyra reed vorig jaar toch ook in de sneeuw ? Alleen maar tot Breda.
Het gaat me meer om het integreren van de HSL in het hoofdrailnet. Op die laatste rijdt NS - en dat gaat gewoon goed in mijn ogen. Dat uitbreiden met Intercity-diensten (evt. IC+ genoemd o.i.d.) over de HSL om bepaalde reistijden te verminderen (Den Haag - Venlo, bijvoorbeeld) lijkt me wenselijk omdat de HSL dan voor veel meer mensen daadwerkelijk nut heeft. Nu moet je toch eigenlijk vooral in Breda, Rotterdam of Amsterdam wonen. Oké, dat zijn niet de kleinste plaatsen, maar tochquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.
Oh vandaar. Nou dan is het toch duidelijk waar aan ligt ?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra die rijdt op Amsterdam - Breda rijdt met ander materieel (locomotief met rijtuigen) ipv de V250.
ik kan het wel bedenken, maar dan zal er wel iets aan de positie van de NS moeten veranderen. Wat ik gisteren al schetste is dat de NS als semi-overheidsbedrijf zich in een positie bevindt die voor alle partijen behalve de NS schadelijk is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
Ze hebben godverdomme 3 jaar een aantal van die mislukte dodo's in Nederland gehad om te testen. In de zomer, in de herfst, in de lente, zelfs in de winter. Wat hebben ze in vredesnaam gedaan tijdens de winter, pizza gegeten en getafelvoetbald?
Waarom zou NS nogmaals de HSL moeten krijgen? Ze hebben tot op heden iedere concessiebelofte verbroken, dit kost de Staat een godsvermogen en de naam "Fyra" is verworden tot een onderwerp van spot.
Voor mij is het simpel: NS stapelt fout op fout bij de HSL, mist iedere deadline, en laat iedere keer zien de reiziger niet te begrijpen. Daar komt nog eens misplaatste arrogantie bovenop ("Kijk eens hoe goed de Fyra het doet!") en laat men regelmatig zien eigenlijk geen boodschap te hebben aan de reiziger. En nu ís de V250 eindelijk in dienst, blijkt het een onbetrouwbare kuttrein te zijn.
Ik kan geen enkele reden bedenken om de HSL nog aan NS te gunnen.
Oh, je bedoelt het zo. "Recht van overpad" zou gegeven kunnen worden voor bepaalde verbindingen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het gaat me meer om het integreren van de HSL in het hoofdrailnet. Op die laatste rijdt NS - en dat gaat gewoon goed in mijn ogen. Dat uitbreiden met Intercity-diensten (...)
De uitbating van de HSL zelf (dus internationale en nationale HST's) laat ik even buiten beschouwing.
Ja, aan dat gekke vleugellamme vogelbekdierquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Oh vandaar. Nou dan is het toch duidelijk waar aan ligt ?
Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet hequote:Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef ArnosL het volgende:
Waarom niet een petitie opstarten met als onderwerp het overnemen van de HSL-Zuid concessie door een commerciële partij. Eerst nog NS Hispeed door laten rijden, tot de andere partij een vloot treinen klaar heeft en die partij het dan over laten nemen?
Met 40.000 unieke ondertekeningen van de petitie is het mogelijk om deze in de tweede kamer te laten komen en te laten behandelen.
Of is dit geen goed idee?
Het moet eerst ook nog geaccepteerd worden. Burgerinitiatieven over onderwerpen die de afgelopen twee jaar al in de Tweede Kamer zijn besproken, komen niet in aanmerking voor behandeling.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
Klopt, maar als je die lui in de Tweede Kamer zelf na laat denken komt het ook niet goed en gaat het alsnog weer naar de NS. Op deze manier is er een kansje dat het voorkomen wordt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, behandeld. Maar dan ben je er nog niet he
Het was maar een voorbeeld. Er zijn wel meer potentiële treindiensten te realiseren. Zie ook de ideeën die NS eind jaren '90 zelf al had opgeworpen :p.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:45 schreef James1988 het volgende:
Oh, je bedoelt het zo. "Recht van overpad" zou gegeven kunnen worden voor bepaalde verbindingen.
Als daar tenminste behoefte aan is - door de IC Den Haag - Venlo over de HSL te sturen wordt weliswaar een kleine tijdwinst gerealiseerd, maar een intercityverbinding tussen Dordrecht en Brabant verdwijnt dan. Of dat wenselijk is weet ik niet.
Waarom zitten die gaten er uberhaupt? Als je een snelle trein wilt dan moet je toch voor earodynamica zorgen en die koppeling of niet of achter deuren doen..?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:37 schreef Rostkreuz het volgende:
Hebben die grote gaten aan de voorkant er iets mee te doen? Kan daar de sneeuw in blijven hangen, ijsklompen gaan vormen? Als deze klompen bij hoge snelheid, herstel tijdens het rijden, loslaten. Zou dat de schade veroorzaken?
Thalys heeft geen gat en geen schade.
niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nuquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
Ik ben sowieso van mening dat NS een veel te grote vinger in de OV-pap heeft. NS zit vuistdiep in de OV-chipkaart, reisinformatie, stationsexploitatie, enzovoorts. Alle andere vervoerders zijn flink in het nadeel tegenover NS.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kan het wel bedenken, maar dan zal er wel iets aan de positie van de NS moeten veranderen. Wat ik gisteren al schetste is dat de NS als semi-overheidsbedrijf zich in een positie bevindt die voor alle partijen behalve de NS schadelijk is.
Commercieel tegenover alle partijen, maar als er iets misgaat dan gedraagt het zich plots als een overheidsbedrijf uit het Oostblok en toont het te weinig ambitie om de problemen op te lossen.
Als je de duimschroeven flink aandraait dan is er echt plots veel meer mogelijk en kan de NS opeens wel net zo goed presteren als een andere marktpartij zou doen, maar dan moet je het bedrijf wel blijven prikkelen.
Als een log overheidsbedrijf.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:46 schreef Flodder450 het volgende:
Misschien een beetje een rare vraag, maar hoe stond de NS te boek bij iedereen vóór de "verzelfstandiging" en hoe ging het tijdens de winter, entzo?
Nou ja, het is wel wat ik bedoelde. Dacht dat er vroeger wildere plannen waren met de HSL (en dan spreek ik over de jaren '90), maar goedquote:Binnenlandse klanten kunnen bovendien in de toekomst tussen Den Haag – Eindhoven en Rotterdam – Almere sneller reizen door deels over de HSL te rijden.
En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.quote:
Dus eigenlijk is het same old stuff?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
De punctualiteit lag lager volgens mij hoor, of bedoel je het imago?quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet veel beter dan nu, al moet wel aangetekend worden dat er toen wel iets minder treinen reden dan nu
juist daarom zou de NS de duimschroeven aangedraaid moeten worden, want ze willen wel de lusten, maar niet de lasten dragen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso van mening dat NS een veel te grote vinger in de OV-pap heeft. NS zit vuistdiep in de OV-chipkaart, reisinformatie, stationsexploitatie, enzovoorts. Alle andere vervoerders zijn flink in het nadeel tegenover NS.
De verantwoordelijkheid voor de OV-chipkaart zou voor mijn gevoel bij de overheid moeten liggen (zoals de OV-studentenkaart), de stationsexploitatie zou naar Spaans model bij ProRail moeten horen en reisinformatie zou ofwel door iedere vervoerder apart gedaan moeten worden, of door ProRail. Niet door een marktpartij.
Het oude plan:quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:50 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel wat ik bedoelde. Dacht dat er vroeger wildere plannen waren met de HSL (en dan spreek ik over de jaren '90), maar goed.
Klopt. De technologie heeft veel verbeteringen mogelijk gemaakt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Bitlord het volgende:
[..]
En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
gevolg van de OV chipkaart ?? Dat leverde 15% minder reizigers op bij de bussen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
juist daarom zou de NS de duimschroeven aangedraaid moeten worden, want ze willen wel de lusten, maar niet de lasten dragen.
Verder is het opvallend dat het sowieso iets rustiger geworden is in de treinen. Bepaalde treinen puilden vroeger uit, maar nu kunnen deze juist ingekort worden. Toch vreemd, maar voor de NS wel voordelig, omdat spitscapaciteit veel geld kost en relatief weinig oplevert
Het blijft een absurd hoge vergoeding. Het hele hoofdrailnet kost 800 miljoen, de HSL-Zuid 1,4 miljard?!quote:In totaal committeert NS zich voor ¤ 2,2 miljard (¤ 2,4 miljard lopend prijspeil), waarvan ¤ 1,4 miljard aan concessievergoeding voor de oorspronkelijke HSA concessie.
Als dat veranderd is, is dat zeker niet de verdienste van NS.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:51 schreef Bitlord het volgende:
[..]
En bedenk dat de informatievoorziening vele malen minder was. Geen internet, geen twitter, je had geen idee hoe de situatie een stad verderop was.
het zeuren op alles en iedereen is van alle tijden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:52 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De punctualiteit lag lager volgens mij hoor, of bedoel je het imago?
Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het blijft een absurd hoge vergoeding. Het hele hoofdrailnet kost 800 miljoen, de HSL-Zuid 1,4 miljard?!
Oud nieuws, weet ik, maar ik was dat persberichtje weer even aan het nalezen...
Ja het gezeur is van alle tijden. En omdat de informatievoorziening via allerlei kanalen wel beter geworden is, is er meer om op te zeiken als het absolute prestatiepeil gelijk blijft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zeuren op alles en iedereen is van alle tijden.
De punctualiteit kan lager gelegen hebben, maar je kwam er wel. In deze tijd wordt je bij stremmingen soms over de meest onmogelijke routes gestuurd en worden reizigers nog te veel aan hun lot overgelaten. De tijden zijn veranderd en bedrijven moeten hierin meeveranderen, want vertragingen en dergelijke worden meer en meer als hinderlijk ondervonden.
het is én én. De chipkaart, de stand van de economie, het aanpassen van de verbindingen, het leggen van meer asfalt, het bewust te krap plannen van een aantal treinen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
gevolg van de OV chipkaart ?? Dat leverde 15% minder reizigers op bij de bussen.
Dat lukt ook bijna altijd wel goed, op dit soort dagen na - maar dat zijn er op jaarbasis niet zoveel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoewel, niet stijgt... tegenwoordig PROBEERT men weleens elk kwartier een trein te laten rijden, dat gebeurde vroegah niet.
Wel, de vergoeding voor het hoofdrailnet schijnt wat aan de lage kant te zijn. Je kan stellen dat dat hiermee in één keer wordt rechtgetrokkenquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
Volgens mij was dit de aflevering van Zembla waar ze het uitleggen. Ik twijfel nog even dus zoek nog evne een andere op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die bedragen op gebaseerd zijn. En ook waar NS in hemelsnaam dat geld vandaan wilt halen.
Zo'n stukje over de OV-chip staat volgens mij standaard in hun conceptjes en wordt eens in de zoveel weken/maanden geplaatst. Next.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:
http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more
Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
We moeten eens ophouden met die kansloze kleutersite nog meer aandacht te geven dan ze zichzelf al toe-eigent.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:00 schreef ArnosL het volgende:
Stukje van Geenstijl over de OV-Chipkaart:
http://www.geenstijl.nl/m(...)aart_moete.html#more
Ze zijn in ieder geval duidelijk in hun standpunt en die deel ik.
Treinen krijgen volgens nog veel vaker een inspectie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 00:08 schreef Rostkreuz het volgende:
Een auto wordt elk jaar gekeurd, APK. Bestaat dit ook voor treinen? Dat zou voor Fyra fataal kunnen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |