abonnement Unibet Coolblue
pi_121366275

(Met dank aan Sunnythesun)

Het zou in UVT kunnen, in TRV misschien ook wel, maar na wat overleg in SPT, omdat het alles behalve voor mietjes is, dat wandelen:

*O* Het nu nog kleine maar hopelijk straks grotere topic voor (Berg)wandelen, hiken en alles wat daarbij hoort; in binnen- en buitenland. *O*

:? Wat is dat alles?

• Deel je wandelavonturen
• Raad wandelroutes aan
• Tips en vragen over kleding, schoeisel, etc.
• Navigatiemateriaal
• Etc.

=======================================================================

Sites met wandelroutes:

Nederland:

http://gpstracks.nl/index.php --> Een site met verschillende GPS tracks, vnl Nederland, maar ook België, Frankrijk en Duitsland
http://www.knapzakroutes.nl --> Knapzakroutes in Drenthe, hoort wel een boekje bij wat je moet aanschaffen
http://www.wandelbeeld.nl/ --> Wandelingen in de Achterhoek
http://www.ontrack.nl/ --> Website met vooral Nederlandse routes (ook GPS)
http://wandelzoekpagina.nl --> Website met vooral Nederlandse routes

Belgie
http://www.wandelknooppunt.be --> Wandelknooppunten-planner Belgie

Verenigd Koninkrijk:

http://www.walkingbritain.co.uk --> Wandelroutes van het hele VK, ingedeeld per National Park
http://www.walkhighlands.co.uk/ --> Wandelroutes en GPS tracks in Schotland
http://www.walkingenglishman.com --> site met wandelroutes en -verslagen met gpx bestanden van een groot deel van het VK

Europa overig:

http://www.tenerife-reisgids.be/tenerife_wandelen.asp --> Routes op Tenerife
http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm --> site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc)

Geheel Europa en Wereldwijd:

http://www.everytrail.com/ --> Wereldwijd. Site waar je je tracks kunt uploaden en delen incl foto's, tevens mooie grafiekjes kunt verkrijgen

=======================================================================
Tips voor Materialen:

Schoenen:

http://www.hiking-site.nl/materialen_schoenen.php

Kamperen:

=======================================================================
De Openingspost kan op den duur hopelijk een handig naslagwerk worden voor wandelroutes, (web)winkels voor materiaal en algemene tips.

Dus, deel hier je mooie wandelingen/routes, avonturen, foto's en verslagen in binnen- en buitenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guard op 09-01-2013 20:35:22 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121366419
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Genoeg mooie omgeving daar, rond Gulpen vind ik persoonlijk fantastisch. Mooie omgeving, kasteeltje hier en daar en wat 'legendarische' hellingen als de Eyserbosweg.
Ja, daar ben ik afgelopen jaar een weekendje wezen wandelen met mijn moeder. Erg mooi. Heb daar toen een camping gezien in Mechelen die ik op het oog heb voor de zomer. Perfecte uitvalsbasis wmb. ^O^
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:23:01 #3
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_121366922
Deze serie kende ik nog niet, ook maar gaan volgen!

Misschien wel interessant voor de OP: site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc): http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm

Ik heb zelf ook al vaak gewandeld in Zwitserland: schitterend land en over het algemeen perfect aangegeven wandelroutes.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_121367006
^O^ Zwitserland lijkt me idd ook prachtig om te bewandelen!
pi_121367373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef FHR het volgende:

Misschien wel interessant voor de OP: site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc): http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm

Ik heb zelf ook al vaak gewandeld in Zwitserland: schitterend land en over het algemeen perfect aangegeven wandelroutes.
Toegevoegd aan de OP.

In 2011 en 2012 (al was afgelopen jaar wandelen wat minder het doel) in Zwitserland geweest. Super... zal er zeker nog eens teruggaan, maar er zijn nog zoveel andere gebieden waar ik nog wil wandelen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121367577
ook maar even die wandelknooppunten planner in Belgie toegevoegd aan de OP :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121368430
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:
In Limburg is het ook goed wandelingen aan elkaar plakken. Netwerkkaart kopen en gaan! ^O^

Whoei! Eerste verblijf van de WHW doorgekregen :s) *O* enorme zin in!
Ik zit ook te overwegen de West Highland Way te doen al twijfel ik nog een beetje tussen die en de Highland High Way. IK had begrepen dat ze ook onderling te combineren zijn.
Weet iemand in hoeverre het noodzakelijk is om overnachtingsplekken vantevoren te boeken voor het voorjaar?

Afgelopen oktober 25 dagen door de Everest regio getrokken. Echt kicken, kan niet wachten tot de volgende trek :)
In the coolest little capital of the world
pi_121368507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik zit ook te overwegen de West Highland Way te doen al twijfel ik nog een beetje tussen die en de Highland High Way. IK had begrepen dat ze ook onderling te combineren zijn.
Weet iemand in hoeverre het noodzakelijk is om overnachtingsplekken vantevoren te boeken voor het voorjaar?

Afgelopen oktober 25 dagen door de Everest regio getrokken. Echt kicken, kan niet wachten tot de volgende trek :)
Voorjaar is de meest populaire tijd om de WHW of HHW te lopen, dus best wel nodig. Vooral voor de WHW aangezien die veel bekender/populairder is. Maar aangezien je praktisch door de zelfde dorpjes komt maakt dat niet uit :+
pi_121368698
Ah ok dank je. Ik had begrepen dat voor beide treks de etappeplaatsen gelijk zijn, dus dan is het idd maar beter het vantevoren vast te leggen. Dank.
In the coolest little capital of the world
pi_121369495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:53 schreef Drebbelman het volgende:
Ah ok dank je. Ik had begrepen dat voor beide treks de etappeplaatsen gelijk zijn, dus dan is het idd maar beter het vantevoren vast te leggen. Dank.
Ik was er vroeg bij (ze boeken vanaf september bij het bedrijfje die onze reis regelt) en heb al 1 overnachting in een ander dorp dan waar we die dag eindigen omdat alles vol was. :) Misschien dat het begin april makkelijker is hoor, maar begin mei is dus piek-tijd.
pi_121466717
eerste (bescheiden) wandeling van het jaar erop zitten, 14 km op een mooie Belgische winterochtend.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121834024
Het ziet er naar uit dat ik dit voorjaar nog in Andalusië terechtkom.
Niet speciaal om te gaan wandelen, maar als ik er toch ben...

Dus ik op zoek naar wandelingen daar, en wat kom ik tegen?

El Caminito del Rey





Dus...... ik geloof niet dat ik iemand van mijn gezelschap zo ver krijg om dit te gaan doen, weet niet eens of ik dit zelf wel wil doen. Zal ik toch iig een harnas moeten aanschaffen :P

Ik zoek nog even verder :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121834114
Oh my! :D :o
Ja doei.
pi_121834170
Ik blijf die verhalen van mensen die het gedaan hebben indrukwekkend vinden.
TRV / El Camino del Rey,levensgevaarlijke bergwandeling in Spanje!

Ik moet er niet aan denken.
In the coolest little capital of the world
pi_121834692
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:41 schreef Guard het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik dit voorjaar nog in Andalusië terechtkom.
Niet speciaal om te gaan wandelen, maar als ik er toch ben...

Dus ik op zoek naar wandelingen daar, en wat kom ik tegen?

El Caminito del Rey

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus...... ik geloof niet dat ik iemand van mijn gezelschap zo ver krijg om dit te gaan doen, weet niet eens of ik dit zelf wel wil doen. Zal ik toch iig een harnas moeten aanschaffen :P

Ik zoek nog even verder :)
Als je van een beetje spanning houdt kan ik je moeilijk tegenhouden, maar het is best een gevaarlijke tocht. Als je ervaring hebt met klimmen/via ferrata's in de Alpen (heb je dat??) dan kun je het overwegen, anders zou ik het niet doen.

Van wat ik weet is de route in slechte staat, wordt ie niet meer onderhouden en wordt er dus alleen maar slechter op. Op vele punten ontbreekt zekermateriaal, en zijn de bruggetjes en staalkabels onbetrouwbaar. Niet te vergelijken dus met een vers aangelegde klettersteig in de alpen, met glimmende en bomb-proof in de rotsen vastgezette rvs kabels!!!

Dat gezegd hebbende: als je niet naar beneden dondert is het een onvergetelijke ervaring in een prachtig gebied :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_121835036
Ik sla hem maar over denk ik :P
Te weinig ervaring met het echte klimwerk, wat we toch wel handig lijkt.

Andere route gevonden: http://www.juntadeandaluc(...)pamiento=19999&lg=EN
Is wat geschikter voor het reisgezelschap :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121836674
:X wat een hel! Krijg er buikpijn van als ik er aan denk. (heb nogal hoogtevrees..)
pi_121974408
Zondag de Rhoonse Griendentocht... 40 kilometer als voorbereiding op een Kennedymars die ik binnenkort ook eens wil doen...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_121976310
En ik ga morgenavond met wat vrienden naar Texel :)
De laatste boot, en dan 2 dagen lopen naar de noordoost hoek van het eiland en weer terug. Beide dagen een km of 20-25, en op zaterdag kamperen op een NTKC natuurterreintje+ lekker uit eten bij www.paal28.nl

Ik hoop dat de kou het nog heel even volhoudt tot na het weekend, liever droog+vrieskou dan dooi&nattigheid...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_122114666
:@ ik heb net voor het eerst mijn wandelschoenen van binnen schoon gemaakt :@ Spannend.. Schijnt toch wel verstandig te zijn af en toe de boel onder water te zetten om het Goretex membraan schoon te spoelen. Vind het wel een beetje eng :')
pi_122123930
Gisteren nog even een wandeling door de sneeuw gemaakt, toen het er nog lag.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_122128212
Het was echt niet leuk vandaag :'). De hele ochtend geregend en door de half gesmolten sneeuw mogen lopen. Harde wind en glibberen op ijs. Ze hadden vanwege dat laatste de route voor 40 km ingekort, dus vandaag werd het helaas 32 km. Was vanwege de geweldige temperatuur wel een beetje klaar ermee, uiteindelijk :P.

Wel onderweg warme chocolademelk gebracht door m'n vrouw :+. Enige lichtpuntje van de dag :P
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122133241
Waar ga je de Kennedymars lopen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_122137272
Weet ik nog niet, eigenlijk. :) Tips?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_122144739
Tja, er zijn er een boel in Nederland, maar de bekendste zijn toch wel in Sittard en Someren.
Sittard is altijd vroeg in het jaar, eind maart. Someren is altijd het eerste weekend van juli, zit dus wel een verschilletje in qua weer.
In Sittard start je in de ochtend, wat betekent dat je 's avonds finished, in Someren start je in de avond, dus finish je overdag. In Someren loop je dus ook 's nachts, maar het is maar kort donker (om 5.00 wordt het wel weer licht). Persoonlijk vind ik het wel een extra dimensie geven, dat 's nachts lopen.

Ik heb vorig jaar in Someren gelopen, en dat was een prima tocht, goed geregeld qua posten onderweg, en veel volk langs de kant van de weg (ook 's avonds en 's nachts, dat is ook leuk).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:28:22 #26
11102 knep
Mountainfreak
pi_122214413
Sittard is altijd paaszaterdag, dit jaar feest met de 50e editie.
Ik doe waarschijnlijk zelf ook mee :).
pi_122219093
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:28 schreef knep het volgende:
Sittard is altijd paaszaterdag, dit jaar feest met de 50e editie.
Ik doe waarschijnlijk zelf ook mee :).
Pfft 50e editie, been there done that :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:13:01 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122302485
Pffffffh, ik wil weer op fietsvakantie Of lopen. In elk geval met alleen maar een tent en verder zo weinig mogelijk ergens naar onderweg zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:15:52 #29
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122354936
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de GPS routes werken?
Moet ik ze downloaden met mijn Adroid en uitlezen op Runstatic of Tomtom?

Iemand trouwens ervaring met wandelen op het griekse eiland Samos?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 februari 2013 @ 11:22:31 #30
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122457917
Gaat iemand naar de Fiets en Wandel beurs volgend weekend?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_122458466
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat iemand naar de Fiets en Wandel beurs volgend weekend?
Ik sta er beide dagen weer met de hiking-site, als standhouder. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_122458732
Hmmm misschien wel een plan om de carnavalsdrukte hier te ontlopen.

Vandaag vrije dag, ziet er mooi uit, dus ik trek de schoenen aan en ga even een rondje doen in de LDD :Y
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_122459247
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de GPS routes werken?
Moet ik ze downloaden met mijn Adroid en uitlezen op Runstatic of Tomtom?
Echte jip&janneke taal? :)

Voor een gpsroute heb je allereerst een gps-apparaat nodig.
Een gps doet niks anders dan je positie op aarde bepalen tot op een paar meter nauwkeurig. Dus zonder kaart is je positie alleen maar een blinkend stipje op een groot grijs scherm.
Dus: kaarten moet je hebben. Afhankelijk van je apparaat (tomtom, garmin, magellan, etc.) zijn er vberschillende kaarten, en in bijna alle gevallen moet je die kopen voor veel geld.

OK, nu zie je een kaart met hoogtelijnen, wandelpaden, water en bos, bebouwing etc. Dezelfde kaart als een papieren 1:25.000 kaart, dus goede details. En je weet waar op de kaart (en dus ook: in het landschap) je je bevindt, en of er op de route tussen punt A en B geen enorme bergkam, diep meer, of moeras zit.

Bij de meeste gps-leveranciers zit software waarmee je routes op je computer kunt inlezen, bekijken en aanpassen. Bij garmin is dat bijvoorbeeld de basecamp software (gratis)
Hierin kun je een route aanmaken, door meerdere punten (waypoints) te kiezen op de kaart waar je langs wilt, en al die waypoints te verbinden met een lijn (de route)
Dat is wel bewerkelijk, maar goed: je kunt al een route maken door 3 punten te kiezen, alleen dan wordt het wel een grove route: de gps verbindt elk punt met het volgende/vorige d.m.v. een rechte lijn.

Vervolgens sla je je route op als gpx bestand (het formaat van garmin: diverse fabrikanten hebben elk hun eigen bestandsformaat)

Dan zijn er een aantal mogelijkheden om jou het leven makkelijk te maken:
Wil je niet zelf een route intekenen? zoek op een site zoals gpsies.com of gps-tracks naar een leuke route, download het juiste formaat voor jouw gps-apparaat. Sla op op je pc, en gebruik de software die bij je gps hoort om het route bestand op de gps te importeren. Nu kun je in de gps zelf de route zoeken die je net geimporteerd hebt, en dan is het "volg!"
wil je een route die je loopt nog eens vaker doen? maak een track van je route, en sla die op. Zo kun je m ook weer delen met anderen.
Is een route die je leuk vindt niet beschikbaar in jouw gps-formaat? er bestaan diverse online converters die bijv. een google-earth route kunnen converteren in een gps route.

Alles is dus mogelijk, alleen de vele verschillende formaten en software pakketten maken het een beetje ingewikkeld.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 4 februari 2013 @ 13:00:01 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122460750
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik sta er beide dagen weer met de hiking-site, als standhouder. :)
Dan schuifel ik vanzelf weer langs..Mrs Fab moet nog het lezingen aanbod bekijken voor ze beslist of ze meegaat. Wandel en fiets uitrusting vindt ze niet erg interesant :{w
Maar goede reisverhalen wel gelukkig, dus er is nog kans dat ik haar mee kan lokken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 4 februari 2013 @ 19:23:49 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122475364
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Echte jip&janneke taal? :)
Ja.. :')
Ik heb de tomtom op mijn android, dus dan moet ik wandelroutes bij je genoemde websites weghalen?

Probeer het gewoon, bedankt voor je uitgebreide antwoord
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122480767
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja.. :')
Ik heb de tomtom op mijn android, dus dan moet ik wandelroutes bij je genoemde websites weghalen?

Probeer het gewoon, bedankt voor je uitgebreide antwoord
Ik weet niet of een navigatiesysteem op een smartphone waypoints ondersteund. Die kaarten die daarin zitten zijn voor navigatie op de openbare weg, en niet bepaald stafkaarten.
Bovendien slurpt GPS je phonebatterij snel leeg, dus houdt daar rekening mee.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_122501049
Voor wandelen en fietsen in Nederland is de gratis OSM beschikbaar.
OpenFietsMap

Voor Garmin maar ook voor vele smartfoon apps.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_122589209
Ben op zoek naar een GPS watch met een beetje lange batterij duur heeft (dus ruim meer dan 8 uur zoals de Garmin forerunner serie, Nike+ watch etc)

Nu heb ik twee modellen op het oog:

Garmin Fenix

Polar RC3 GPS

De Garmin lijkt meer ontworpen voor het betere bergwerk, de Polar lijkt meer voor hardlopers ontworpen te zijn, maar naar mijn idee zeker ook geschikt voor (niet superveel eisende) hikers.
Ik wil het horloge ook gaan gebruiken voor op de fiets.
Garmin gebruikt ANT+, Polar heeft W.I.N.D. voor communicatie met oa hartslagsensor.

De Garmin is gewoon twee zo duur als de Polar, maar biedt dan ook meer functionaliteiten zoals hoogtemeter, kompas etc.

Iemand tips, advies, ervaringen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_122590023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef Guard het volgende:
Ben op zoek naar een GPS watch met een beetje lange batterij duur heeft (dus ruim meer dan 8 uur zoals de Garmin forerunner serie, Nike+ watch etc)

Nu heb ik twee modellen op het oog:

Garmin Fenix

Polar RC3 GPS

De Garmin lijkt meer ontworpen voor het betere bergwerk, de Polar lijkt meer voor hardlopers ontworpen te zijn, maar naar mijn idee zeker ook geschikt voor (niet superveel eisende) hikers.
Ik wil het horloge ook gaan gebruiken voor op de fiets.
Garmin gebruikt ANT+, Polar heeft W.I.N.D. voor communicatie met oa hartslagsensor.

De Garmin is gewoon twee zo duur als de Polar, maar biedt dan ook meer functionaliteiten zoals hoogtemeter, kompas etc.

Iemand tips, advies, ervaringen?
Polar komt vanouds uit de wereld van hartslagmeters, sporthorloges dus. Nauwkeurige trainingen en overzicht over je lichamelijke prestaties zijn mogelijk.

garmin is een navigatiemerk, daar ligt zn sterkte.

Mijn eigen ervaringen met Polar materiaal (voor het fietsen) is dat het spul matig uitwisselbaar is met andere merken. gaat de batterij van je polar borstband / snelheidssensor op, dan mag je bij sommige modellen fijn een nieuwe kopen a 25-30 ¤ , en kun je er helaas niet voor 5 ¤ een nieuwe knoopcel inzetten. Dan is de hogere prijs van de garmin zo terugverdiend...

Voordeel van ANT techniek is dat het met heel veel meer dingen samenwerkt. Ik heb bijvoorbeeld een Tacx fietstrainer voor in de winter, en de trainer, borstband en rem communiceren draadloos met elkaar via een USB-stick over ANT communicatie.

Zeker als je ermee gaat lopen, en ook als je (nu) niet veeleisend bent is een hoogtemeter en kompas een nuttige aanvulling. Mocht je een grafiek-freak zijn die alles na de tocht wil kunnen uitlezen, dan is het gewoon leuk om hoogteprofielen en hartslagen met elkaar te kunnen bekijken en vergelijken etc.

Er is trouwens nog een derde alternatief: Suunto. Kijk daar ook maar eens naar. De eenvoudige modellen zoals de observer hebben geen gps, alleen hoogtemeter en kompas. Echte klassieke bergsporthorloges, ik heb zelf deze:


Dat betekent wel dat ik altijd een losse gps meesjouw de bergen in, maar dat vind ik ook wel fijn. Stel dat ik 1 zo'n polscomputer heb die alles combineert, en dat ene ding gaat kapot: ik wil niet van dat ene apparaatje afhankelijk zijn.

Maar de Core of de T-serie is ook wel erg uitgebreid en mooi!
even m'n favoriete site spammen: http://www.hiking-site.nl/indekijker_suuntot6.php voor een uitgebreide review.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_122593206
ik ben op zoek naar een nieuwe hardshell. iemand tips?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_122593450
Thanks voor je reactie Gripper!

Suunto is ook een optie idd, zien er het mooiste uit. Maar ja een Ambit met borstband is dan wel meteen ¤479 :@

Wil wel graag GPS geintegreerd hebben omdat ik weinig zin heb om een aparte GPS unit mee te nemen (Polar heeft wel een losse GPS pod natuurlijk, maar ik bedoel geen handheld GPS van Garmin oid, zo'n gps pod stop je gewoon in je (rug)zak, verder geen omkijken naar)

Kortom, nog even alles goed op een rijtje zetten :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_122594453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:23 schreef gerco94 het volgende:
ik ben op zoek naar een nieuwe hardshell. iemand tips?
Wat wil je? lopen, fietsen, klimmen, zware rugzak of lichte daypack?
Zweet je snel? --> veel ventilatiemogelijkheden
Ben je slank of wat forser gebouwd? Sommige merken hebben een erg atletische snit, dat past niet iedereen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_122605229
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat wil je? lopen, fietsen, klimmen, zware rugzak of lichte daypack?
Zweet je snel? --> veel ventilatiemogelijkheden
Ben je slank of wat forser gebouwd? Sommige merken hebben een erg atletische snit, dat past niet iedereen.
dagelijks gebruik, maar een 2 weekjes zware rugzak zijn geen uitzondering.
breed en lang bovenlichaam.
veel ventilatiemogelijkheden zijn wel een must denk ik. ik kan zweten als een otter _O-
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_123268641
Zo tijd en bestemming voor deze zomer gekozen: het wordt wandelen rond de Zugspitze in augustus.

O+

Nu al zin in *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_123268747
Dinsdag genomen:

Mis het nu al weer -O- :'(

Gelukkig gaan we over 2 maanden al de West High Way lopen *O*
  zondag 24 februari 2013 @ 14:47:12 #46
11102 knep
Mountainfreak
pi_123277552
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Dinsdag genomen:
[ afbeelding ]
Mis het nu al weer -O- :'(

Gelukkig gaan we over 2 maanden al de West High Way lopen *O*
Mooi!
pi_123291979
Het hele verslag met de wandelingen en gps tracks voor de liefhebber: http://www.sonnie-tieske.(...)%20Winter/index.html
pi_123402826
Komende zomer 3 weken ploeteren op Spitsbergen! O+ *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:13:32 #49
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123460408
Ik heb recent m'n eerste Opinel mesje gekocht, met het klassieke houten handvat, en ben helemaal verliefd, zo goed zit dat in elkaar. En het is ook vooral heerlijk scherp(besef me nu pas met wat voor botte messen ik vroeger rondliep). Maar hoe houd ik dat zo? Slijpsteentje en regelmatig dat gebruiken? Of af en toe laten slijpen? Goede ideen zijn welkom!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123460695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb recent m'n eerste Opinel mesje gekocht, met het klassieke houten handvat, en ben helemaal verliefd, zo goed zit dat in elkaar. En het is ook vooral heerlijk scherp(besef me nu pas met wat voor botte messen ik vroeger rondliep). Maar hoe houd ik dat zo? Slijpsteentje en regelmatig dat gebruiken? Of af en toe laten slijpen? Goede ideen zijn welkom!
Zorgen dat hij niet bot wordt is stap 1
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:21:42 #51
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123460831
De bedoeling was om het mes ook daadwerkelijk te gebruiken...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123461253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De bedoeling was om het mes ook daadwerkelijk te gebruiken...
Oh, nou als je m gebruikt dan wordt ie vanzelf bot na een tijdje he. Opinel is van roestend staal gemaakt, dus blijft langer scherp. Daardoor moet je het wel een beetje beter onderhouden dan ieder willekeurig mes. Na een avond BBQ-en een nacht in het gras laten liggen is niet zo best...

Af en toe drupje olie op het lemmet en uitwrijven is de truc. En verder, om goed messen te slijpen zul je je echt in moeten lezen, je kunt met een wetsteen zelf wel wat rommelen maar ik zou m lekker even bij de scharensliep brengen, voor 5 ¤ weer scherp en klaar terwijl u wacht.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:36:29 #53
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123461585
Is roestrvij staal soms 'botter' dan roestend staal? Om het zo te zeggen? Herinner me iets vaags dat roestend staal beter te slijpen was.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123463846
Ik zweer in de keuken bij de zgn 'molenmesjes' (Herder). Dit zijn ook messen van roestend staal. Even langs de onderkant van een pan halen (de rand zeg maar) en het is weer vlijmscherp. Hoewel ze nooit écht bot worden. Pas op je vingers! Wat ik aan die messen wel bemerk is dat er snel stukjes uit tikken, het is wat kwetsbaar. Ik weet niet of dat met de Opinel messen ook zo is. Moet er zelf nog eens een op de kop tikken. Lijken me behoorlijk handig.
Hier een blog over de molenmessen: http://svencookingblog.blogspot.nl/2012/08/molenmes.html
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:00:01 #55
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123490122
Molenmessen zijn in culinaire kringen natuurlijk niet voor niets zo geliefd! Prachtige produkten. Op het forum van de wereldfietsers zijn ze helemaal wild van Opinel mesjes voor het kamperen, dus ik had een '6' gekocht, 6 cm blad denk ik, om op kantoor fruit te slachten en voor de volgende trip. Maar het is nog veel beter dan ik had gehoopt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123490510
Ik ben ze vaker tegengekomen op outdoorwebsite's, maar wat maakt ze zo geschikt/speciaal? Ik heb een aantal goede Victorinox zakmessen waar ik op vakantie ook dankbaar gebruik van maak, maar dat is 'gewoon' RVS staal bijvoorbeeld. Een model als de 'Compact' is echt ideaal, ik heb niet zoveel met die hele dikke exemplaren met tig functies.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_123490555
Ik wil voor de West Highland Way ook een goed messie mee. Gewoon voor een appeltje op z'n tijd ;) Ik heb een light my fire mes met vuurstaal en fluitje er in verwerkt, maar ik merk dat hij wat lomp is om mee te snijden, althans, kleinere dingen zoals een appel dus. Meer iets voor het zwaardere survival werk. Dus binnenkort toch maar voor de Opinel gaan. Ik weet dat mijn stiefma er altijd een in haar tas heeft, je weet maar nooit wat je moet schillen :D
pi_123491066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:20 schreef wormtrein het volgende:
Ik ben ze vaker tegengekomen op outdoorwebsite's, maar wat maakt ze zo geschikt/speciaal? Ik heb een aantal goede Victorinox zakmessen waar ik op vakantie ook dankbaar gebruik van maak, maar dat is 'gewoon' RVS staal bijvoorbeeld. Een model als de 'Compact' is echt ideaal, ik heb niet zoveel met die hele dikke exemplaren met tig functies.
Opinel is gewoon een mooi, simpel, timeless design en kwalitatief goed, maar een RVS (zak)mes is net zo goed hoor (zeker een Victorinox), ik heb altijd een klein mesje bij mij op wandelingen, kun je prima een appeltje mee schillen.
Als het wat ruiger wordt heb ik ook nog een multitool in mijn rugzak zitten, meer heb ik niet nodig.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:51:33 #59
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123491140
Opinel probeert met haar tijd mee te gaan, ze hadden ook mesjes met oranje, paarse en lichtgroen hout...op zich handig, je vind zo'n felle kleur makkelijker tussen het gras als je mes valt, maar zo spuug en spuug lelijk. Kon het niet kopen, gewoon een houtkleurige genomen!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:53:00 #60
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123491166
Dat mesje van jou ziet er ook niet verkeerd uit trouwens!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123491321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat mesje van jou ziet er ook niet verkeerd uit trouwens!
Ideaal ding :Y
Onehanded to openen, vergrendeling, makkelijk schoon te spoelen, water loopt er zo doorheen.
En voor die prijs... :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_123492146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Opinel probeert met haar tijd mee te gaan, ze hadden ook mesjes met oranje, paarse en lichtgroen hout...op zich handig, je vind zo'n felle kleur makkelijker tussen het gras als je mes valt, maar zo spuug en spuug lelijk. Kon het niet kopen, gewoon een houtkleurige genomen!
Ik vond de blauwe juist zo mooi :@
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:47:06 #63
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_123492450
Okay de blauwe was nog wel te doen als ik het me goed herinner, maar ik wilde gewoon old skool hout :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_123494412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okay de blauwe was nog wel te doen als ik het me goed herinner, maar ik wilde gewoon old skool hout :+
:P Ik hou van blauw ;)
  zondag 3 maart 2013 @ 15:46:29 #65
11102 knep
Mountainfreak
pi_123575579
Zo, de kop is eraf. Afgelopen dinsdag nieuwe Lowa's gehaald, categorie A, specifiek bedoelt voor de Kennedymars en wellicht vierdaagse :).
Gisteren de eerste inlooptraining, 22,5 km met het achterlijke gemiddelde van 8 km/h :').
pi_123576586
8 km/u? Das bijna hardlopen....
Lange benen zeker? :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 3 maart 2013 @ 20:39:29 #67
11102 knep
Mountainfreak
pi_123588736
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 16:10 schreef Guard het volgende:
8 km/u? Das bijna hardlopen....
Lange benen zeker? :P
Klopt, heb lange benen :P.
En beetje spierpijn vandaag :').
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:38:49 #68
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_124129503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh, nou als je m gebruikt dan wordt ie vanzelf bot na een tijdje he. Opinel is van roestend staal gemaakt, dus blijft langer scherp. Daardoor moet je het wel een beetje beter onderhouden dan ieder willekeurig mes. Na een avond BBQ-en een nacht in het gras laten liggen is niet zo best...

Af en toe drupje olie op het lemmet en uitwrijven is de truc. En verder, om goed messen te slijpen zul je je echt in moeten lezen, je kunt met een wetsteen zelf wel wat rommelen maar ik zou m lekker even bij de scharensliep brengen, voor 5 ¤ weer scherp en klaar terwijl u wacht.
Het is op zich wel fijn om de vaardigheid te hebben om je mes te kunnen slijpen met een slijpsteen. Op zich niet eens zo heel lastig imho, al is het uiteraard wel iets dat je moet oefenen om er een beetje fingerspitzengefuhl voor te ontwikkelen. En op zich is een Opinel daar goed geschikt voor (er zijn ook rvs uitvoeringen btw). Makkelijk weer scherp te krijgen, en als je 'm verkloot is het niet zo'n ramp omdat ze niet duur zijn.

Zelf heb ik een aantal jaren geleden een Spyderco sharpmaker gekocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg eenvoudig in het gebruik (daar is ie ook voor ontwikkeld) en als je het op tijd doet is je mes ook in no time weer vlijmscherp. Als je mes wel helemaal bot is, helpt het wel om eerst met een slijpsteen het grove werk te doen.

Prijzige aankoop, maar je messen laten slijpen is uiteindelijk duurder. Ik hem 'm er in ieder geval al lang al uit. Slijpt alles van zakmessen tot keukenmessen tot scharen tot bijlen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_124221093
Tijdens rondje Tilburg ga ik weer de 40 lopen.
Beetje duur qua inschrijving, maar goed.
Binnenkort toch maar weer eens wat trainingskm's gaan maken, geloof niet dat ik langere afstanden dan 20 km sinds de Kennedymars vorig jaar zomer heb gelopen.
Weet nog steeds niet of ik dit jaar weer de Kennedymars ga doen. Ik denk dat ik na die 40 wel weet of het dit jaar gaat gebeuren :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:51:54 #70
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_124240385
Hum, ik wil dit voorjaar eigenlijk best eens een wandeltocht proberen. Maar wat is een goede afstand om te beginnen? Als vrij ongeoefend wandelaar? Hoe hard loopt een mens eigenlijk meestal als ie 186 lang is?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:57:54 #71
130803 Gripper
Get a grip
pi_124240493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, ik wil dit voorjaar eigenlijk best eens een wandeltocht proberen. Maar wat is een goede afstand om te beginnen? Als vrij ongeoefend wandelaar? Hoe hard loopt een mens eigenlijk meestal als ie 186 lang is?
Je woont naast een bos, dus begin gewoon lekker met een rondje daar. En als je na rondje 1 nog niet moe bent, plak je er nog een tweede lus aan vast. Je kunt ook naar utrecht lopen, 18 km ofzo. prima dagtochtje, en dan lekker met de trein terug. Of naar Amersfoort.

Snelheid is niks over te zeggen, want wij weten niet of jij liever korte pasjes of lange stappen neemt, en het terrein is ook van belang. alles tussen de 4 en 6 km is een prima wandelsnelheid.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_124240601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, ik wil dit voorjaar eigenlijk best eens een wandeltocht proberen. Maar wat is een goede afstand om te beginnen? Als vrij ongeoefend wandelaar? Hoe hard loopt een mens eigenlijk meestal als ie 186 lang is?
ligt een beetje aan natuurlijk.
Ik kreeg in het begin erg last van mijn knieën, maar jij fietst veel dus als dat een zwakke plek is ben je je daar wel van bewust. ADV steeds langere NS wandelingen heb ik het langzaam opgebouwd maar boven de 20km doe ik niet zo vaak.
Ik ben 166 en heb een gemiddeld tempo van 5km/u. Heb wel een beetje de indruk dat veel wandelaars veel tijd kwijt zijn onderweg aan pauzeren, vooral van die clubjes beppende dames die ik probeer te vermijden
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:09:46 #73
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_124240701
Wandelen lijkt me wel leuk omdat ik hou van dingen die je kan doen op je eigen tempo en eigen manier, net als fietsen. En is denk ik beter voor m'n knieen dan hardlopen. Dus ik zal inderdaad gewoon eens beginnen met tochtjes van huis naar een station of een bushalte toe van een km of 5. Zoals Gripper al adviseerde, ik zit in Hilversum midden tussen de natuur gelukkig!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_124240796
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wandelen lijkt me wel leuk omdat ik hou van dingen die je kan doen op je eigen tempo en eigen manier, net als fietsen. En is denk ik beter voor m'n knieen dan hardlopen. Dus ik zal inderdaad gewoon eens beginnen met tochtjes van huis naar een station of een bushalte toe van een km of 5. Zoals Gripper al adviseerde, ik zit in Hilversum midden tussen de natuur gelukkig!
Baarn-Hilversum noord (of andersom)
http://www.eropuit.nl/pdf(...)eneveldmaart2013.pdf
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:19:10 #75
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124240847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Molenmessen zijn in culinaire kringen natuurlijk niet voor niets zo geliefd! Prachtige produkten. Op het forum van de wereldfietsers zijn ze helemaal wild van Opinel mesjes voor het kamperen, dus ik had een '6' gekocht, 6 cm blad denk ik, om op kantoor fruit te slachten en voor de volgende trip. Maar het is nog veel beter dan ik had gehoopt!
In Scandinavie zijn Moraknivs de standaard. Erg goedkoop, geen rvs en vlijmscherp. Ze zien er misschien uit als luxe aardappelschilmesjes, maar ze zijn echt prettig om mee te werken :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_124240883
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, ik wil dit voorjaar eigenlijk best eens een wandeltocht proberen. Maar wat is een goede afstand om te beginnen? Als vrij ongeoefend wandelaar? Hoe hard loopt een mens eigenlijk meestal als ie 186 lang is?
Mijn eerste wandeltocht was meteen 20 km, was misschien niet het beste idee.
Schoenen niet echt ingelopen en was toen ook nog een kilo of 25 zwaarder dan nu.
Volgende dag blaren en fikse spierpijn.

Wat computergirl zegt is waar, als ik met anderen samenloop loop ik langzamer en pauzeer ik meer en langer dan als ik alleen loop.
Ik ben 1m73 en loop 6 km/h (6,6 km/h op de GPS, ik houd altijd rekening met een afwijking van 10%). Dat is als ik alleen loop, overigens
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:25:52 #77
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_124240960
Ik zal probberen niet gelijk de blaren te lopen...heb als ' wandelschoenen' deze van de Perry, lekkere lichte schoenen om op fietsreis mee te nemen voor rustdagen/'s avonds, hoeveel km je d'r op kan moeten we nog zien! Ze zijn ook niet helemaal waterdicht, is dat belangrijk voor wandelschoenen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_124240992
ligt eraan natuurlijk, als je door het natte gras gaat lopen of in de regen is het niet zo fijn.
Als je "droog" loopt kan dat best.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:38:37 #79
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_124241216
Maar nate voeten geven sneller blaren neem ik aan?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_124241449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar nate voeten geven sneller blaren neem ik aan?
Dat klopt ja.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:00:27 #81
130803 Gripper
Get a grip
pi_124241644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ze zijn ook niet helemaal waterdicht, is dat belangrijk voor wandelschoenen?
De keerzijde van een hele lichte en niet waterdichte schoen is dat ie ook lekker ademt, en je dus geen zweetpoten krijgt. Voor blaren maakt het weinig uit of je voeten nou nat worden doordat ze vollopen, of doordat je zweet erin blijft zitten. Goede sokken die je voeten droog houden en het vocht naar buiten doorgeven zijn dus belangrijk! Geen katoen, maar iets moois van smartwool, Falke of bridgedale ofzo.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:05:11 #82
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_124241760
Heb een aantal paar sokken van Perry, volgens mij iets Smartwool achtig. In elk geval bedoeld om te wandelen volgens het etiket indertijd. Die drogen ook lekker snel aan m'n fiets-was lijntje!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_124243111
Ik weet niet hoe blaar-gevoelig je bent, maar loop je schoenen iig goed in. Doe ze gewoon eens een dag aan als je op zondag thuis zit of, als je er de gelegenheid toe hebt, doe ze een dag aan op kantoor (doe ik altijd met nieuwe bergschoenen). En neem altijd een rolletje sporttape mee. Mocht je het idee hebben dat het ergens gaat irriteren gelijk onderweg even een tapje erover. Dan ben je meestal op tijd en blijft het beperkt tot wat lichte irritatie. Wacht er iig niet mee tot je op je eindpunt bent ofzo.
pi_124486935
Van de zomer ga ik naar Oostenrijk (Mayrhofeb(, dus even volgen :)
Ik wil binnenkort voor schoenen gaan kijken, tips waar ik op moet letten?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_124487077
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef roos85 het volgende:
Van de zomer ga ik naar Oostenrijk (Mayrhofeb(, dus even volgen :)
Ik wil binnenkort voor schoenen gaan kijken, tips waar ik op moet letten?
Ze moeten zitten als slofjes O+ niet te zwaar zijn en nou ja, verder is elke voet anders (breed/smal/etc.) dus net als met andere schoenen heel persoonlijk.

Kan je zelf de Berghaus Explorer Light aanraden, wát een heerlijkheid O+
Ja doei.
pi_124488352
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef roos85 het volgende:
Van de zomer ga ik naar Oostenrijk (Mayrhofeb(, dus even volgen :)
Ik wil binnenkort voor schoenen gaan kijken, tips waar ik op moet letten?
Oh leuk. de Berliner Höhenweg is wel een aanrader :D
In the coolest little capital of the world
pi_124489745
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Oh leuk. de Berliner Höhenweg is wel een aanrader :D
Dat is zeker een aanrader, maar als je tips nodig hebt voor de aanschaf van een paar schoenen, dan is dit misschien wat te hoog gegrepen. En als ik lees dat iemand tips wil hebben waar op te letten bij de aanschaf van een paar (berg)schoenen, dan zijn dat meestal niet de mensen met veel ervaring in de bergen. Er zitten iig een paar nijdig lastige passages in de Berliner Höhenweg, als je weinig ervaring hebt met lopen in de bergen. Je kunt wel veel hutten van de Berliner Höhenweg vanuit het dal goed aanlopen in de vorm van dagtochten.

Wat ook leuk is met de auto naar de Dominikushütte, daar een paar nachten slapen en van daaruit een paar tochten lopen. De Dominikushüte ligt aan de Schlegeissperre en van daaruit kun je verschillen hutten die hoger/verder liggen goed aanlopen.

Leuk rondje ; Dominikushütte - Olperer Hütte - Friesenberghaus - Dom.hütte. Is goed te doen.

Maar goed dat is niet je vraag. Schoenen. Zoals iemand al aangaf ; iedere voet is anders. Het is dus erg persoonlijk. De enige tip die ik dus kan geven ; neem de tijd bij de aanschaf. Pas verschillende types en verschillende merken. Heb je problemen, zoals bijvoorbeeld zwakke enkels, geef dat dan ook aan. Pas schoenen met goede sokken. Meestal hebben ze in de winkel wel een mandje met sokken staan die je even mag lenen.
pi_124489798
Ook bieden winkels wel eens aan dat je ze 10 dagen BINNEN mag uitproberen, althans, dat deden ze bij mijn laatste aanschaf (hier in het VK) wel, misschien gewoon even naar vragen? Ik heb ze dus gewoon thuis aangehad als ik vanuit huis werkte enzo. Regelmatig trap op en af enzo, krijg je wel een goed beeld van of ze goed zitten.
Ja doei.
pi_124497941
De meeste schoenen kunnen bij mij héérlijk zitten, maar uiteindelijk heb ik altijd last van mijn rechter kleine teen omdat die tegen de teen ernaast aandruk ofzo. Dan ontstaat er een blaar op die kleine teen (en eelt) op die plek, en ik heb er met wandelen áltijd last van. Het is wel minder met de aangemeten schoenen die ik nu heb, maar ik heb geen idee wat ik er nog preventief mee zou kunnen doen. Meestal plak ik er dan maar zo'n Compeed blaarplijstertje alvast op.

Wat trouwens wel tof is, dat laatste paar lage wandelschoenen (Trezeta's) lopen verder zó lekker dat je gewoon zin hebt om ze aan te doen. Ofja: je hebt zegmaar echt zin om te gaan stappen als je die aan hebt. Je wikkelt je voet ook gewoon heel fijn af ermee, het kost nauwelijks moeite. Van dat soort zou ik ook graag nog hoge (B/C) bergschoenen willen :D
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_124642813
Vandaag voor het eerst met de Polar RCX3 GPS gewandeld.
Ter vergelijking ook met mijn phone app getracked.
Ik wist al wel dat mijn phone niet echt nauwkeurig was, maar dit scheelt toch wel veel.
Polar zegt 13,4 km app zegt 15,4 km.
De kaart zegt ook 13,4 km.
De telefoon kunnen we dus voortaan wel uitlaten :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_124642989
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:19 schreef wormtrein het volgende:
De meeste schoenen kunnen bij mij héérlijk zitten, maar uiteindelijk heb ik altijd last van mijn rechter kleine teen omdat die tegen de teen ernaast aandruk ofzo. Dan ontstaat er een blaar op die kleine teen (en eelt) op die plek, en ik heb er met wandelen áltijd last van. Het is wel minder met de aangemeten schoenen die ik nu heb, maar ik heb geen idee wat ik er nog preventief mee zou kunnen doen. Meestal plak ik er dan maar zo'n Compeed blaarplijstertje alvast op.

Wat trouwens wel tof is, dat laatste paar lage wandelschoenen (Trezeta's) lopen verder zó lekker dat je gewoon zin hebt om ze aan te doen. Ofja: je hebt zegmaar echt zin om te gaan stappen als je die aan hebt. Je wikkelt je voet ook gewoon heel fijn af ermee, het kost nauwelijks moeite. Van dat soort zou ik ook graag nog hoge (B/C) bergschoenen willen :D
Oh daar heb ik ook vaak last van, al sinds mijn nieuwe Hanwag Tatra schoenen iets minder, die zijn iets breder vooraan.
Wat ik wel eens deed is een teenspreider tussen de tenen plaatsen.
In the coolest little capital of the world
pi_125518074
Vandaag vroeg aan de wandel gegaan, een heerlijke 22,5 km gedaan.

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_125518247
^O^ lekker man!!

Nog iets meer dan een weekje en dan gaan we de West Highland Way doen *O* O+ Wij gaan dan alleen wel iets langer over die afstand doen denk ik ;)
pi_125518778
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:57 schreef Sunnythesun het volgende:
^O^ lekker man!!

Nog iets meer dan een weekje en dan gaan we de West Highland Way doen *O* O+ Wij gaan dan alleen wel iets langer over die afstand doen denk ik ;)
Veel plezier :)
In the coolest little capital of the world
pi_125518812
Als ik op de WHW zou lopen zou ik er ook wat langer over doen, niet alleen omdat het zwaarder was, maar ook genieten!

Veel plezier alvast!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_125527843
Ben op zoek naar wat advies. Wil met een aantal vrienden (6 man totaal) een lang weekend gaan hiken en zat te denken aan de ardennen o.i.d. Het zijn allemaal niet al te ervaren hikers. De bedoeling is om richting een camping te gaan, tent op te zetten en een aantal dagtochten te gaan doen. Weet iemand nog een mooie plek/gebied waar ik zo iets zou kunnen doen?
pi_125528275
De Ardennen zijn geweldig voor niet al te ervaren wandelaars ^O^ Zelf naar de Luxemburgse Ardennen geweest, maar ook het Belgische deel is erg mooi. Omgeving Bastogne is heel mooi iig..
pi_125558381
Ik zal eens gaan kijken waar mooie routes zijn met camping in de buurt. Denk dat dat niet al te moeilijk moet zijn in de ardennen :P Dank voor de info Sunny.
pi_125560770
Voor wat meer inspiratie een van onze eerste vakantieverslagen: klik ;)
  zondag 21 april 2013 @ 23:21:52 #100
130803 Gripper
Get a grip
pi_125581965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 18:23 schreef Molleman het volgende:
Ben op zoek naar wat advies. Wil met een aantal vrienden (6 man totaal) een lang weekend gaan hiken en zat te denken aan de ardennen o.i.d. Het zijn allemaal niet al te ervaren hikers. De bedoeling is om richting een camping te gaan, tent op te zetten en een aantal dagtochten te gaan doen. Weet iemand nog een mooie plek/gebied waar ik zo iets zou kunnen doen?
Als je ook een camping wilt waar je een vuurtje kan maken en s avonds biertje drinken in de bar (niet onbelangrijk met 6 vrienden) : camping eau rouge in stavelot. Vlakbij het circuit.
De eigenaren zijn een Nederlands stel, hele aardige mensen.

Mooi lopen o.a. op de hoge venen, rondom malmedy, robertville
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_125592688
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 23:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je ook een camping wilt waar je een vuurtje kan maken en s avonds biertje drinken in de bar (niet onbelangrijk met 6 vrienden) : camping eau rouge in stavelot. Vlakbij het circuit.
De eigenaren zijn een Nederlands stel, hele aardige mensen.

Mooi lopen o.a. op de hoge venen, rondom malmedy, robertville
Dank voor de tip Gripper. De vrienden kennende houden ze wel van een biertje 's avonds. Zit een beetje rond te kijken naar routes daar in de buurt. Het hoeven natuurlijk niet te eenvoudige routes te zijn, mag ook wel een klein beetje uitdaging in zitten.
Maar ik denk als je daar in de natuur zit dat er wel wat hoogteverschillen te vinden zijn. Het moet niet zo zijn dat het zeer eenvoudige wandelingen zijn. Ze moeten ook wel een beetje zweten ;)

Wat voor websites gebruiken jullie om routes te vinden in bijvoorbeeld zo'n gebied?
pi_125592965
Google :)

als je een GPS hebt kun je bv eens kijken op wandelwiki.be.

En een beetje zoeken op de vvv-sites van het gebied, meestal zijn er wel wat wandelingen te verkrijgen (eventueel te koop in het lokale kantoor voor een paar euro).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_125604040
Hier staan misschien ook nog wat tips bij, moet je alleen zelf even kijken of er iets daar in de buurt bij zit: http://www.superfamilie.nl/belgie.html
pi_125637314
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2013 16:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Hier staan misschien ook nog wat tips bij, moet je alleen zelf even kijken of er iets daar in de buurt bij zit: http://www.superfamilie.nl/belgie.html
Helaas geen wandelingen in de omgeving waar ik zit te zoeken. Maar zeker een goed naslagwerk voor een wandeling bij een volgende trip :) Bedankt. Ondertussen druk aan het zoeken naar wandelingen en aan het inventariseren wie er allemaal mee wilt. Bedankt voor de hulp.

Zit er aan te denken een GPS te halen. Lijkt mij interessant mijn wandelingen bij te houden en de routes die ik zelf maak. Daarnaast dus Routes op mijn GPS te zetten en te gaan wandelen. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben hier met de Etrex 20 en/of 30 van Garmin? Reacties op internet zijn over het algemeen positief maar misschien hier iemand die er ook goede (of natuurlijk slechte) ervaringen mee heeft.
pi_125649762
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 13:43 schreef Molleman het volgende:

[..]

Helaas geen wandelingen in de omgeving waar ik zit te zoeken. Maar zeker een goed naslagwerk voor een wandeling bij een volgende trip :) Bedankt. Ondertussen druk aan het zoeken naar wandelingen en aan het inventariseren wie er allemaal mee wilt. Bedankt voor de hulp.

Zit er aan te denken een GPS te halen. Lijkt mij interessant mijn wandelingen bij te houden en de routes die ik zelf maak. Daarnaast dus Routes op mijn GPS te zetten en te gaan wandelen. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben hier met de Etrex 20 en/of 30 van Garmin? Reacties op internet zijn over het algemeen positief maar misschien hier iemand die er ook goede (of natuurlijk slechte) ervaringen mee heeft.
Oh jammer.. Ja ik vind het ook wel een leuke site. Staan ook wel leuke tips op verder.

Met een Garmin kan je nooit mis zitten wmb ;) Heb zelf een GPSmap 62st dus geen ervaring met de Etrex maar wat ik er van hoor/lees zijn dat prima apparaatjes ja. Ben zelf iig erg blij met Garmin. :Y
  zaterdag 27 april 2013 @ 23:53:20 #106
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_125816039
Wil 11 mei wel een wandeltocht maken in de 3 noordelijke provincies maar weet nog niet welke afstand. 40 vink wat lang :')
25 iig (als het droog is)
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_125833555
Vandaag maar eens voor het eerst een klein stukje gewandeld met de Etrex 20.

Toch een heel werk om uit te zoeken hoe het allemaal werkt.

http://adventures.garmin.com/en-US/by/amol87/kampina/

[ Bericht 8% gewijzigd door Molleman op 29-04-2013 09:18:19 ]
  maandag 29 april 2013 @ 08:56:06 #108
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_125855509
Maakt het weer julie veel uit als je trektochten plant?
Ik heb van 12 tot 20 mei een fietsvakantie in de Bourgondie gepland, maar hoop dat het weer nog bijtrekt! Deze week is het er net zo slecht als hier....
Heb de nachttrein naar Basel, en zal dan vanaf daar lokale treintjes pakken naar Dijon voor een rondje Bourgondie, of als het weer slecht is naar het Zuiden probberen af te zakken. Ik heb maar tot Basel geboekt om flexibel te blijven...alleen heeft zelfs de Provence regen en kou op het moment.
Als het Provence wordt, wil ik wat tijd in Arles en St Remy de Provence zitten, vanwegen van Gogh, zijn daar soms mooie dagroutes dat julie weten? Als ik daar ben, moet ik op zoek naar het landschap dat hem geinspireerd heeft!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_125855658
ik vind het wel een verschil of je fietst of wandelt om eerlijk te zijn.
Met wandelen heb ik minder last van regen. Een paraplu is dan doorgaans genoeg om redelijk droog te blijven (tenzij je slagregens hebt of onweer).
Op de fiets vind ik het minder makkelijk om droog te blijven, maar dat komt ook omdat ik weiger regenpakken aan te trekken (dan word ik alsnog drijfnat van mijn eigen zweet :P ).

Ligt er verder ook aan of je met een tent op pad bent, dan krijg je je kleren bijna niet droog als het kloteweer is. Als het af en toe een bui is en voor de rest mooi weer dan zou het me niet uitmaken.

Zit je ergens in een B&B/Pension/Hostel/Hotel dan kun je daar iets droogs aan en je natte kelding uithangen of in de droger gooien.

Je hoopt wel op mooi weer uiteraard, dan is het gewoon allemaal iets leuker en mooier, en ik plan dan ook in de tijden dat de kans op mooi weer groter is. Maar regen is nooit een reden om niet te gaan.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126051603
En zijn er nog mensen die een lekker stuk gaan wandelen/klimmen/hiken dit weekend?
pi_126052537
:Y Zeker wel, morgen 40 km!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 4 mei 2013 @ 12:13:58 #112
11102 knep
Mountainfreak
pi_126052851
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2013 11:09 schreef Molleman het volgende:
En zijn er nog mensen die een lekker stuk gaan wandelen/klimmen/hiken dit weekend?
Misschien zondag, al is de kans aanwezig dat ik eerder een stuk ga fietsen.
Over 1,5 week ga ik 6 dagen naar de Eolische eilanden bij Sicilië. Dat wordt ook flink hiken :9.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 4 mei 2013 @ 12:21:26 #113
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126053040
De afgelopen week weer lekker de natuur in geweest (bos, heide, wetlands) om vogeltjes te kijken. Dat is niet specifiek bedoeld om te lopen maar ik heb totaal toch weer zo'n 50km te voet afgelegd. Dat krijg je al gauw als je hele dagen op pad bent (ca 15-20km per dag).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126094311
zo die 40 km was heerlijk, super weer en een mooie route.
Maar na vandaag weet ik ook weer 1 ding zeker: dit jaar geen Kennedymars voor mij, ik moet er niet aan denken om die afstand dubbel te doen over twee maanden :P

Ik had hier een mooie foto van vandaag willen plaatsen, maar dat smerig stuk vreten van een foon van me weigert de foto's op welke manier dan ook af te geven
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126098816
Net weer terug. 10km wezen wandelen over de Kampina, de 14 vennenroute gelopen. Mooi langs de vennetjes af en door de bossen met een maat van mij. En nu een verdiend pilsje :)



Flinke afstand heb je gelopen guard. Langzaamaan wil ik ook richting de wat langere afstanden gaan en dan in de zomer een wandelvakantie of een mooie berg gaan beklimmen.
pi_126118620
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:27 schreef Molleman het volgende:
Net weer terug. 10km wezen wandelen over de Kampina, de 14 vennenroute gelopen. Mooi langs de vennetjes af en door de bossen met een maat van mij. En nu een verdiend pilsje :)

[ afbeelding ]

Flinke afstand heb je gelopen guard. Langzaamaan wil ik ook richting de wat langere afstanden gaan en dan in de zomer een wandelvakantie of een mooie berg gaan beklimmen.
Niets zo mooi als een wandeltocht in een bergachtiggebied, Ik ga in augustus ook weer, naar de Beierse Alpen O+
Wat trouwens wel wil helpen in de voorbereiding op wandelingen met hoogtemeters is om quadriceps oefeningen te doen. Met wat meer getrainde dijbenen kom je die heuvels net wat makkelijker op :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126118657
Nu toch eindelijk een foto van de tocht van gisteren van mijn telefoon weten te krijgen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126119344
Vandaag 9 mijl in de Peaks op het programma! O+
Ja doei.
pi_126122856
Klinkt goed motorbloempje.

Hier de route die ik gisteren gewandeld heb. Jammer dat die vriend van mij niet al te ervaren was en er na zo'n 10km genoeg van had. Anders was ik gisteren doorgewandeld :)

http://adventures.garmin.(...)nnen-route/#overview

pi_126151405
Leuk! O+

Dit was onze:

http://www.endomondo.com/workouts/186267450/881511

13km gewandeld, was heerlijk weer O+








Ja doei.
pi_126156300
Super! Wat een mooie omgeving
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126156516
Wat voor daypacks gebruiken jullie eigenlijk tijdens de wandeltochten? Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondneuzen voor een goed exemplaar waar ik even mee vooruit kan, maar ik vind het lastig kiezen tussen compact/licht en de mogelijkheid wat méér mee te nemen. Ik ben wel fan van Deuter, heb er ook een grote backpack van. Nu heb ik de Trans Alpine 25L (en 30L) gevonden. Dat is geen goedkope tas, maar ik heb wel wat over voor iets dat jaren meegaat. Een beetje een combinatie tussen daypack en misschien een minimale meerdaagse tocht zonder kampeerspullen.

Ik vraag me alleen af wat fijner is: zo'n padded systeem met twee stroken in de rug, of zo'n strakgespannen 'net' wat de rugzak van je rug af houdt zegmaar. Dat zijn de twee meest gebruikte systemen, ook door andere fabrikanten. Omdat je uren met zo'n rugzak rondloopt lijkt het me fijn als het iig goed ademend is. Ik ga nog eens naar een outdoorzaak voor advies, maar ik vroeg me af of jullie nog belangrijke aandachtspunten weten. Misschien iets waarvan je zegt: dát heeft me altijd gestoord aan mijn rugzak...? :)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_126156804
Net (airflow) zekerweten! En heb ook een Deuter, prima spul inderdaad! Zie foto boven, Mr. Mo had mijn tas even op de rug ;)
Ja doei.
pi_126157929
Ik heb ook een Deuter (AC Orion), ook met zo'n net.
Vind het ook fijn dat je daar wat ventilatie hebt.

Maar ik me een beetje aan stoorde in het begin was dat de onderste clips (van de band die over je buik gaat) gaan schuiven en dat is funest voor je shirt/trui/jas qua slijtage. En dat zijn natuurlijk altijd de fijne dryfit wandelshirts, de wat betere kwaliteit fleeces of die heerlijke softshell die eraangaan...
Heb ik opgelost door zo'n autogordelhoes te gebruiken.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126177900
Voor simpele dagwandelingetjes heb ik gewoon een simpel 20L rugzakje van Nomad. De Rock 20 meen ik, ding heb ik al 6 jaar ofzo. Hoef toch alleen maar een Jas en of Fleece mee te nemen, wat eten en wat te drinken. Veel meer heb ik niet nodig over het algemeen.

Voor meerdere dagen heb ik uiteraard een andere rugzak.

Mooie foto's motorbloempje, schitterende omgeving daar. Hebben jij en je man geen B&B ofzo? :P Damn, moet weer een keer naar Groot-Brittanië.
pi_126178080
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:57 schreef motorbloempje het volgende:
Net (airflow) zekerweten!
:Y
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 7 mei 2013 @ 18:07:18 #127
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126181012
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:49 schreef wormtrein het volgende:
Wat voor daypacks gebruiken jullie eigenlijk tijdens de wandeltochten?
Liefst: geen! Als het niet te warm is en weinig kans op regen neem ik vaak helemaal niets mee. Alleen een paar muesly repen in m'n broekzak :). Voor de rest zing ik het dan wel uit.

Als zo warm is dat ik veel ga zweten dan neem ik een fles water mee en die doe ik dan in een eenvoudige daypack. Of juist als het slecht weer kan worden (Schotse hooglanden e.d.) en ik een regenjasje mee wil nemen terwijl het te warm is om die continu te dragen.

Ik gebruik deze (kostte 2 tientjes)



En ik draag hem dan meestal aan één bandje over m'n schouder want dan wordt je rug niet nat. Alleen als ik over tricky rotsen loop waarbij ik uit evenwicht kan raken of m'n handen nodig heb dan hang ik hem echt op m'n rug. Maar daarna hang ik hem weer over mijn schouder.

Btw: ik prefereer een daypack zonder frame. Ik kan hem dan namelijk als geheel (al dan niet met inhoud) een beetje vouwen en in m'n grote rugzak proppen zodat ik maar één stuk bagage heb. Dat helpt tegen berovingen/ diefstal als ik op reis ben.

Btw2: Als ik steden bezoek gebruik ik nooit een rugzakje. Alles wat ik nodig heb draag ik dan in een tasje van een lokale supermarkt. Daarmee trek je minder criminaliteit aan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126339415
Thnx voor de tips allemaal, interessant. Ik heb nog een middagje rondgesurft en ik zie nu ook wel in dat een lichter en simpeler tasje misschien ook wel fijner is om mee te nemen. Als ik in een stad ben neem ik ook meestal een simpele rugzak mee, en daar heb ik eigenlijk genoeg aan. Bijvoorbeeld die bandjes voor op de heupen (die komen bij mijn lengte sowieso tot m'n middel ongeveer..) denk ik ook niet echt nodig te hebben: dat zit alleen maar in de weg (van die grote flappen bedoel ik dan).

Ik heb een tas van Deuter gevonden die de helft kost van mn vorige suggestie, en dat schijnt een populaire tas te zijn onder de lightweight backpackers. Tas weegt maar 500 gram, maar heeft daardoor ook geen frame of net aan de achterkant. Verder wel lekker compact en ook makkelijk in m'n backpack te proppen, dat lijkt me ook erg handig.

steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_126340133
:W Terug van de West Highland Way. Liep ( :+ ) allemaal wat anders dan verwacht, ik heb uiteindelijk alleen de eerste 3 etappes kunnen lopen helaas. Toen begaf mijn knie het :'( Dus toen hebben we maar een auto gehuurd en zo nog een erg toffe vakantie gehad. Alleen dus niet meer kunnen lopen -O- en dat is niet tof.. Eens kijken of ik snel kan revalideren nu.
pi_126343806
Balen!
Gelukkig wel nog kunnen genieten van de vakantie ^O^

Succes met de revalidatie.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 22 mei 2013 @ 09:37:12 #131
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_126845985
Mijn hoofdlampje leek de afgelopen week (door Frankrijk gefietst) minder fel toen ik op de campings rondliep dan ik me meende te herinneren. Gaan LED lampjes eigenlijk minder fel schijnen als de batterijen op zijn? Ik dacht van niet, aangezien het geen gloeilampje is?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_126846208
Goede vraag CF.. Ik heb zo'n klein led-lampje met klemmetje voor mijn e-reader en die zwakt dus ook af. Als ik hem net aan doe is hij feller dan daarna, en mijn Petzl hoofdlampje doet dat ook.. Vreemd.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 mei 2013 @ 10:31:28 #133
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126847498
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mijn hoofdlampje leek de afgelopen week (door Frankrijk gefietst) minder fel toen ik op de campings rondliep dan ik me meende te herinneren. Gaan LED lampjes eigenlijk minder fel schijnen als de batterijen op zijn? Ik dacht van niet, aangezien het geen gloeilampje is?
Hangt er vanaf of de stroom gereguleerd is of niet. Bij de goedkoopste lampjes wordt er niets gereguleerd dus die worden continue zwakker naarmate de batterij spanning daalt. Bij duurdere lampjes wordt de stroom zo lang mogelijk constant gehouden totdat de batterij spanning te laag wordt. Dan schakelt hij over naar een andere mode waarbij het lampje steeds zwakker schijnt naarmate de batterij verder leeg raakt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126847611
Oh ik zie dat ik hier nog niet eens het vakantieverslag heb gepost. Nu is het dus wat minder wandelen en meer rijden geworden, maar toch.. voor wie het leuk vind dus. :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:38:00 #135
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_126847733
Hum, het is een Petzl lampje, maar niet het topmodel, meer instap. Maar ik reis altijd met een setje reserve AAA's, dus ik zie wel wanneer het zo erg word dat ik moet wisselen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 22 mei 2013 @ 10:38:24 #136
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126847749
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Goede vraag CF.. Ik heb zo'n klein led-lampje met klemmetje voor mijn e-reader en die zwakt dus ook af. Als ik hem net aan doe is hij feller dan daarna, en mijn Petzl hoofdlampje doet dat ook.. Vreemd.
Dat betekent dat ze niet gereguleerd zijn.

Zo heb ik bijvoorbeeld twee fietslampjes, een dure en een goedkope. De goedkope wordt geleidelijk aan steeds zwakker. De dure (gereguleerd) is 4 uur lang absoluut constant en daarna neemt hij snel af.

Het inschakel effect dat je ziet is gedeeltelijk een effect van de batterij, die zich altijd wat herstelt als hij een tijdje uit is. De eerste seconden na inschakelen zakt de spanning dan weer in. Een ander effect heeft te maken met opwarming van de LED.

Maar een goede batterij heeft sowieso een vrij vlakke ontlaad curve, daarom kan een ongereguleerd lampje ook een lange tijd mooi constant blijven en na een tijd plotseling snel inzakken. Het hangt ook nog af van het type batterij. Een alkaline (en vooral de goedkope zink-) batterijen lopen minder vlak dan een oplaadbare NiMH in goede conditie. Naarmate een NiMH ouder wordt gaat hij wel steeds minder vlak lopen.

Edit: grafieken ter illustratie

Gereguleerd:


Ongereguleerd:


[ Bericht 2% gewijzigd door SeLang op 22-05-2013 10:53:22 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126848074
Ah duidelijk ^O^ dank voor de info.
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:41:47 #138
11102 knep
Mountainfreak
pi_126867842
Afgelopen maandag teruggekomen van 6 dagen Eolische eilanden, was heerlijk daar.
Bij elkaar toch zo'n 90 km gelopen in die dagen met een fiks aantal hoogtemeters.
Later meer :).
pi_126891514
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:34 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh ik zie dat ik hier nog niet eens het vakantieverslag heb gepost. Nu is het dus wat minder wandelen en meer rijden geworden, maar toch.. voor wie het leuk vind dus. :)
mooie foto's zeg! Blijft hoog op mijn to-do lijstje staan, Scotland :)
Zo jammer dat jullie de WHW niet hebben kunnen afmaken, maar ook weer fijn om te zien dat het geen mislukte vakantie is geworden.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_126892605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 08:42 schreef Guard het volgende:

[..]

mooie foto's zeg! Blijft hoog op mijn to-do lijstje staan, Scotland :)
Zo jammer dat jullie de WHW niet hebben kunnen afmaken, maar ook weer fijn om te zien dat het geen mislukte vakantie is geworden.
Ik baal er nog steeds van. Maar we hebben al bedacht dat we op een of andere manier een paar etappes als nog kunnen gaan lopen. We willen volgend jaar weer die kant op en dan kijken we of we het stuk over de Rannoch Moor als nog kunnen doen bijvoorbeeld. Zou op een of andere manier wel moeten lukken met hulp van een taxi of zo :) En de Devils Staircase, vlak na Kingshouse, kunnen we ook gewoon een keer op lopen. Alleen dan daarna de zelfde route weer terug nemen dus. :)
pi_126896485
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik baal er nog steeds van. Maar we hebben al bedacht dat we op een of andere manier een paar etappes als nog kunnen gaan lopen. We willen volgend jaar weer die kant op en dan kijken we of we het stuk over de Rannoch Moor als nog kunnen doen bijvoorbeeld. Zou op een of andere manier wel moeten lukken met hulp van een taxi of zo :) En de Devils Staircase, vlak na Kingshouse, kunnen we ook gewoon een keer op lopen. Alleen dan daarna de zelfde route weer terug nemen dus. :)
Als iets mijn favoriete plek was in Schotland dan was het Isle of Skye. Wat een schitterend gebied. Moet ik zeker nog een keer naartoe.

pi_126896507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:33 schreef Molleman het volgende:

[..]

Als iets mijn favoriete plek was in Schotland dan was het Isle of Skye. Wat een schitterend gebied. Moet ik zeker nog een keer naartoe.

[ afbeelding ]
O+ daar was ik vorig jaar nog, O+ Old Man of Storr O+ als ik groot ben ga ik daar wonen. In Staffin O+
Ja doei.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 23 mei 2013 @ 12:06:10 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126897640
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:35 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik baal er nog steeds van. Maar we hebben al bedacht dat we op een of andere manier een paar etappes als nog kunnen gaan lopen. We willen volgend jaar weer die kant op en dan kijken we of we het stuk over de Rannoch Moor als nog kunnen doen bijvoorbeeld. Zou op een of andere manier wel moeten lukken met hulp van een taxi of zo :) En de Devils Staircase, vlak na Kingshouse, kunnen we ook gewoon een keer op lopen. Alleen dan daarna de zelfde route weer terug nemen dus. :)
Misschien doe je wel gewoon plotseling wat teveel in zo'n vakantie... Proberen vaker in het weekend flinke tochten te maken zodat je knieën er beter op zijn ingesteld. En ja ik weet dat het lastig is met beperkte vrije tijd...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 23 mei 2013 @ 12:13:21 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126897912
Ik heb trouwens nieuwe schoentjes gehaald:



Mijn oude Raichles (nu 5 jaar oud en reeds een keer verzoold) hebben nu centimeters lange barsten in het leer waardoor je de lining kunt zien :'). Een paar seconden lopen door nat gras en m'n voeten zijn al kletsnat. Maar ze zijn nog steeds zo comfortabel dus ik hou ze in gebruik als mooi weer schoentjes O+ Maar Schotse Munros e.d. gaan vanaf nu op de nieuwe.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126898000
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Misschien doe je wel gewoon plotseling wat teveel in zo'n vakantie... Proberen vaker in het weekend flinke tochten te maken zodat je knieën er beter op zijn ingesteld. En ja ik weet dat het lastig is met beperkte vrije tijd...
Nou, ik heb dus in aanloop wel heel veel gewandeld. En ik werk parttime dus heb wel wat meer tijd om kilometers te maken. Ben ook zeker van plan weer naar een routine van minimaal 1x per week 15+ te lopen en 1x rond de 10. En dan zo nu en dan langere stukken inplannen. Lopen is zo fijn O+
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 23 mei 2013 @ 12:37:42 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126898803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:16 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou, ik heb dus in aanloop wel heel veel gewandeld. En ik werk parttime dus heb wel wat meer tijd om kilometers te maken. Ben ook zeker van plan weer naar een routine van minimaal 1x per week 15+ te lopen en 1x rond de 10. En dan zo nu en dan langere stukken inplannen. Lopen is zo fijn O+
Lopen is fijn en gezond! ^O^

Zelf werk ik helemaal niet meer dus tijd zat :P. Alle gewone dingetjes zoals boodschappen doe ik te voet, s'avonds na het eten nog een rondje in het park, etc. Dus per week kom ik makkelijk op tientallen km's.

Als het mooi weer is ben ik vaak hele dagen in de natuur. Dan leg ik gemiddeld zo'n 15km af, maar wel op een hele lage intensiteit want het gaat me dan niet om het lopen zelf maar om het buiten zijn en om vogeltjes te spotten O+

Op vakanties leg ik ook aardig wat km's af. Met twee maanden rondreizen in de UK kwam ik totaal op zo'n 800 gelopen kilometers uit. Ik draag dan altijd zo'n Garmin GPS bij me dus ik weet hoeveel ik afleg.

Ik verslijt dus jaarlijks aardig wat schoenen. De dure hikingboots gebruik ik alleen op "echte" tochten zoals Schotse heuvels of als ik door de bagger moet (natuurgebied bij mij in de buurt sta je vaak tot je enkels in de modder). Voor de rest gebruik ik goedkope sneaker-achtige wandelschoenen met goed stevig profiel die ik koop in de aanbieding! :D

Dit soort (Karrimor) koop ik Bij Sports Direct voor £20 en dan haal ik dus gelijk 5 paar ofzo :P



Als ze nog redelijk nieuw zijn en er dus nog redelijk profiel onder zit dan gaan ze mee op vakantie. Als het profiel er bijna af gesleten is dan degradeer ik ze naar stadsgebruik (om boodschappen te doen e.d.). Als je bij mij thuis komt dan zie je dus een hele rij van dezelfde schoenen staan in verschillende gradaties van slijtage _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_126902249
Slim bekeken :D ^O^
Ik zag dat mijn A/B categorie schoenen ook wat slijtage laten zien inmiddels.. gaat toch best snel, maar ik draag ze dan ook erg veel, zitten zo lekker O+ (zijn overigens wel 'gewoon' dure Hanwags ;) )
pi_127229489
Misschien vloeken in de kerk, maar ik kan geen recent Vierdaagse topic vinden. Help. :@
pi_127299040
Vandaag in Dld geweest, langs de Schwalm gewandeld (20 km over de grens bij Roermond).
Mooi, en lekker rustig :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_127301244
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:59 schreef Guard het volgende:
Vandaag in Dld geweest, langs de Schwalm gewandeld (20 km over de grens bij Roermond).
Mooi, en lekker rustig :)
Is ook onderdeel van NS wandeling van Meinweg via Bruggen (met ") weer langs de Swalm weer terug. Ik heb daar otters, schildpadden (!) en ijsvogel gezien
  zondag 2 juni 2013 @ 13:02:19 #151
11102 knep
Mountainfreak
pi_127318262
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 20:59 schreef Guard het volgende:
Vandaag in Dld geweest, langs de Schwalm gewandeld (20 km over de grens bij Roermond).
Mooi, en lekker rustig :)
Is mooi daar inderdaad, ik woon er 12 km verderop :).
Dadelijk een stuk fietsen o.a. daar in de buurt :).
  maandag 3 juni 2013 @ 12:55:09 #152
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_127355372
Iemand ervaring met de Salomon Schoen Techamphibian 3? Hij is in aanbieding bij bever, en ziet wel als een leuk compromis tussen sandaal en schoen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_127563447
Nee, geen ervaring, maar ziet er goed uit! Salomon is wel prima merk, ook voor trailrun schoenen.

Wij gaan morgen deze doen: http://www.walkingbritain.co.uk/walks/walks/walk_b/1219/

O+
Ja doei.
pi_127609787
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:27 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, geen ervaring, maar ziet er goed uit! Salomon is wel prima merk, ook voor trailrun schoenen.

Wij gaan morgen deze doen: http://www.walkingbritain.co.uk/walks/walks/walk_b/1219/

O+
Dat ziet er mooi uit daar.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_127610487
Was het ook! O+













Supermooie wandeling, vooral het eerste stuk ging goed omhoog, en daarna lekker relaxed kunnen lopen over de kam O+
Ja doei.
pi_127610722
ooohhhh O+
  maandag 10 juni 2013 @ 12:23:48 #157
11102 knep
Mountainfreak
pi_127614823
Geweldig mooi daar! Prachtig _O_.
pi_128449808
Zaterdag ook weer op pad geweest, heerlijk weer om te wandelen, zelfs nog in het zonnetje gelopen op het eind.


Het zag er hier een beetje dreigend uit, maar meer dan een paar spatjes regen is er niet gevallen.


Mooie lucht




Langs de Roer
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_128479184
Ik ben van 7 tot en met 21 juni naar Macedonie geweest en heb daar onderandere een hike naar de Korab falls gemaakt (ongeveer 15 km heen en 15 terug).
Hier zijn een aantal foto's van de waterval en de directe omgeving:
Ik zal binnenkort ook nog wel wat foto's plaatsen van andere hikes die ik de afgelopen jaren heb gedaan.
  maandag 1 juli 2013 @ 22:33:40 #160
11102 knep
Mountainfreak
pi_128480163
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 09:36 schreef Guard het volgende:
Zaterdag ook weer op pad geweest, heerlijk weer om te wandelen, zelfs nog in het zonnetje gelopen op het eind.

[ afbeelding ]
Het zag er hier een beetje dreigend uit, maar meer dan een paar spatjes regen is er niet gevallen.

[ afbeelding ]
Mooie lucht

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Langs de Roer
Bij mij om de hoek, leuk :).
Zelf gisteren in de Eifel (de Rureifel zelfs :D ) gewandeld, 10 reeën en 2 herten gespot.
Was weer prachtig daar.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 22:51:45 #161
236264 crew  capricia
pi_128481366
Hebben jullie een Garmin oid bij je?
Definitely not CIA
pi_128481543
Ik gebruik nu een Polar met GPS, maar voorheen "gewoon" smartphone tracker app. In mijn geval sportstracker, maar er zijn er legio...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 22:56:08 #163
236264 crew  capricia
pi_128481606
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:55 schreef Guard het volgende:
Ik gebruik nu een Polar met GPS, maar voorheen "gewoon" smartphone tracker app. In mijn geval sportstracker, maar er zijn er legio...
Ik ben dus op zoek naar een goede app op de iPhone. :)
Definitely not CIA
pi_128481818
Endomondo, runkeeper en sportstracker kunnen allemaal op de iphone, en zijn allemaal prima volgens mij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 3 juli 2013 @ 11:46:31 #165
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128531867
Misschien een domme vraag, maar wat zijn precies houte haringen(behalve het voor de hand liggende, dat ze van hout zijn, duh), waarom heb je die nodig als je je tent op zand wil opzetten? We willen de nieuwe familietent eens uitproberen dit weekend door te gaan kamperen bij bloemendaal(gezien dat er goed weer wordt voorspelt), maar de site zegt, neem houte haringen mee. Zijn die bij de gemiddelde Bever/Perry meestal op voorraad naar julie weten?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128581826
Die zijn als het goed is wel te krijgen daar ja. Maar zou eerder naar een echte kampeerwinkel gaan, dan weet ik het zeker ;)
Gewone haringen hebben geen grip in zand, dat is te los. Houten haringen zijn wigvormig en daarmee heb je wel genoeg grip.
  donderdag 4 juli 2013 @ 19:44:52 #167
11102 knep
Mountainfreak
pi_128592241
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:51 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie een Garmin oid bij je?
Jep, ik loop bijna altijd GPS routes, heb een Garmin 60CSX :).
Bij deze wandeling was het ook wel nodig, de paden waren af en toe nauwelijks te vinden :P.
Deels weggespoeld, overwoekerd en weet ik wat allemaal.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:51:48 #168
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128621707
Ik twijfel of ik zo'n anti-jeuk aparaatje moet kopen, je hebt een soort stempeltje waarmee je de muggebult 'wegduwd' of dit geval
http://www.bever.nl/care-plus-click-away-bite-relief-2642a40003?id_colour=5806
Iemand ervaringen ermee. Het klinkt niet gek op de site...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128684022
Net even wat Kennedymars wandelaars staan aan te moedigen. Godver wat ik ben blij dat het vorig jaar niet zo warm was toen ik liep.
Allerlei facebook berichten van de organisatie aan omwonenden om water te verstrekken aan de lopers, brandweer is bezig om wat verneveling her en der op te zetten...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_128685776
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik twijfel of ik zo'n anti-jeuk aparaatje moet kopen, je hebt een soort stempeltje waarmee je de muggebult 'wegduwd' of dit geval
http://www.bever.nl/care-plus-click-away-bite-relief-2642a40003?id_colour=5806
Iemand ervaringen ermee. Het klinkt niet gek op de site...
Als ik merk dat ik gestoken ben door een mug, maak ik met m'n vingernagel een kruis precies op de bult. Goed stevig indrukken op de huid en even vasthouden, eventueel herhalen. Als je dat kort na de beet doet, gaat het nooit jeuken. Gratis tool en altijd bij de hand! *)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  maandag 8 juli 2013 @ 09:35:10 #171
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128711964
Die nagel truc doe ik oook, maar bij een 6 jarige kan dat protest geven...maar dat paraatje geeft gewoon een letterlijke electrische schok zeiden ze bij Bever, dus maar gewoon een tube anti-jeuk gekocht voor de kleine prinses, zag ik meer zitten. Die houten haringen zijn trouwens _O_ proeflkamperen ging als een trein.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128712060
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 13:43 schreef Guard het volgende:
Net even wat Kennedymars wandelaars staan aan te moedigen. Godver wat ik ben blij dat het vorig jaar niet zo warm was toen ik liep.
Allerlei facebook berichten van de organisatie aan omwonenden om water te verstrekken aan de lopers, brandweer is bezig om wat verneveling her en der op te zetten...
Bedankt daarvoor :)

Wat was het warm...vooral over de heide bij Lierop was het ongelooflijk warm...en had de zon weinig genade, moet ik zeggen.

(en wat doet het nu zeer.....ik zit nu achter een bureau en weet dat als ik ergens heen moet gaan, dat dat zeer gaat doen en waggelend eruit gaat zien...)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_128712467
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:40 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bedankt daarvoor :)

Wat was het warm...vooral over de heide bij Lierop was het ongelooflijk warm...en had de zon weinig genade, moet ik zeggen.

(en wat doet het nu zeer.....ik zit nu achter een bureau en weet dat als ik ergens heen moet gaan, dat dat zeer gaat doen en waggelend eruit gaat zien...)
_O_ Held.

Hoe laat was je binnen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 8 juli 2013 @ 10:07:57 #174
130803 Gripper
Get a grip
pi_128712642
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
maar dat paraatje geeft gewoon een letterlijke electrische schok zeiden ze bij Bever
Die klikkertjes zijn in de gay scène om bepaalde redenen heel populair ;)
Bij de bever in A'dam snapten ze een hele tijd ook niet waarom die schok apparaatjes als zoete broodjes over de toonbank gingen, nu wel.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 8 juli 2013 @ 10:17:59 #175
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128712902
Zo zie je maar weer, elke uitvinding wordt gelijk de slaapkamer binnengehaald, mensen zijn best simpele dieren soms! Maar goed, ik shop ook bij de Bever omdat je daar mensen hebt die weten wat een product doet, anders had ik m'n kinderen electrisch gemarteld, wil je ook niet :+

Vraagje, als ik volgend jaar eens een week bergen wil doen, en in een mooie omgeving wil komen zonder eerst flink door de bergen te moeten rijden, mooi wandel/klimgebied heeft geschikt voor een 15 jarige, en toeristisch genoeg dat er speeltuinen zijn voor een 7 jarige dame...Frankrijk of Oostenrijk, of misschien Tsjechie?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128713712
Zuid Duitsland misschien ook?
  maandag 8 juli 2013 @ 10:55:29 #177
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128713842
Beieren bedoel je? begin van de Alpen tussen Duitsland en Oostenriijk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128714519
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Beieren bedoel je? begin van de Alpen tussen Duitsland en Oostenriijk?
Bijvoorbeeld. Uiterste zuiden van het Zwarte woud is ook mooi en al redelijk hoog :Y Iig voldoet het aan de eisen voor de kinderen ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 11:28:06 #179
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128714721
Thanks voor het advies, de oudste begint een adrealine-figuur te worden geloof ik, maar ja, we hebben hem op z'n 6de al op de langlaufski's gezet, dus misschien eigen schuld :+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128714778
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Thanks voor het advies, de oudste begint een adrealine-figuur te worden geloof ik, maar ja, we hebben hem op z'n 6de al op de langlaufski's gezet, dus misschien eigen schuld :+
:D leuk toch! Volgens zijn zijn daar genoeg klettersteigen iig ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 11:34:19 #181
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128714949
Klettersteigen kun je toch maar beter de eerste keer met een instructeur doen geloof ik? Ik klaag zeker niet, blij dat hij graag beweegt. Alleen als balletdanser is het handig als je wat zuinig doet met je lichaam, maar nee, meneer wilde gaan freerunnen in een verlaten gebouw deze zomer 'omdat je dan lekker de ruimte hebt'. Wat is 14 zijn toch heerlijk *O* Alles kan en de wereld is je speeltuin.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_128715028
Geen idee, ik durf dat sowieso niet :+ Maar lijkt me wel gaaf mits geen hoogtevrees dus ;)
Leuk hoor zo'n ondernemend type :D Nu kan het allemaal nog ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 13:10:24 #183
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_128718208
Hoogtevrees als een malle ook persoonlijk, maar als we brede bergpaden uitzoeken blijft het hoop ik beheersbaar...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:32:42 #184
251893 WD.40
Multispray
pi_128776441
Ik ga dit jaar lekker rustig aan op de vakantie, dus het tentje blijft thuis en geen lange afstandwandeling dit jaar. Ik ben wel van plan om mijn wandelschoenen met te nemen en wat dagwandelingen te maken.
Heeft iemand nog tips voor de Algarve? Ik zit ten oosten van Faro richting Spaanse grens.
Even spuiten...zo gepiept!
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:18:57 #185
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_128789823
Hey wat leuk, een wandeltopic...

Wandelen doe ik eigenlijk alleen in de vakantie (en dan alleen als het mooi weer is :')). Dit topic ga ik in de gaten houden.

De laatste rondes die ik - ongetraind - heb gelopen zijn:
- Airborn-wandeltocht bij Arnhem (2011), de 25 km. editie. Dit jaar wil ik met mijn vriendin deze weer lopen.
- de watervallentocht bij de Grossglockner Hochalpstrasse in Oostenrijk (2010). Dit mooie wandelpad is te vinden bij de noordelijke tolpoorten. Ik verkeek me toen op het weinige aantal bomen, waardoor het midden op de dag wel warm was... (en ik het water van de waterval ook echt nodig had). Lengte e.d. weet ik niet meer, ik had geen GPS toen.
- de GR-20 (nou ja, een klein stukje voor de niet-geoefende loper dan), met mijn ex. Leuk stukje door het bos, tot aan het begin van de Cascades. Dit alles in Corsica, in 2011
- Vorig jaar zomer een ronde van zo'n 18 kilometer bij Bernau-Hof (Hoch Schwarzwald). Erg mooi rondje! Ik heb er zo'n 5,5 uur over gedaan. Ronde komt uit een boekje, maar de GPS-track is ookhier te vinden. Eerste paar kilometers is steil omhoog (bijna 500 hoogtemeters), maar daarna loop je heerlijk naar beneden. Mooie uitzichten :-)
- In aanvulling op bovenstaande: nog een kort rondje bij Feldberg (zie hier. De rit naar de Todtnauer Hutte over onverharde paden was overigens net zo leuk als de wandeling erna...

En komende zomer? Tja, ik ga met mijn (nieuwe) vriendin op vakantie en ik weet niet of zij zo van het wandelen is... Dat is dus nog even afwachten :-).

Rugzak die ik vaak gebruik:


Zit lekker op rug (ook bij warm weer). Door de vele verstelmogelijkheden maakt het niet uit of je er veel of weinig in stopt, het zit eigenlijk altijd lekker.

GPS die ik gebruik is een Garmin Etrex Vista HCx. Kaarten zijn van Open Street Map.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_128864421
quote:
Binnenkort een nieuw televisieprogramma 'Track & Trails' op RTL4. Een programma op het gebied van wandelen, hiken en klimmen. Experts laten de mooiste routes in Nederland en Europa zien.

Vanaf 20 juli volgen er drie uitzendingen. Bij gebleken succes en respons volgen in het voorjaar nog eens 9 afleveringen. Bij het televisieprogramma hoort ook een mini-magazine 'Tracks & Trails' en een website: http://www.tracksentrails.nl/.

Uitzendschema:

Aflevering 1: De wadden: zaterdag 20 juli 17:00 uur, herhaling zondag 21 juli 11:20
Aflevering 2: Oostenrijk: zaterdag 27 juli 17:00 uur, herhaling zondag 28 juli 11:20
Aflevering 3: Noorwegen: zaterdag 3 augustus 17:00 uur, herhaling zondag 4 augustus 11:20
pi_128864516
Cool.
Ben benieuwd.
Zal mijn lijstje "plekken waar ik nog ooit eens wil wandelen" wel weer gaan groeien :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_128864552
wel gesponsored uiteraard, in ieder geval door OnTrack
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:19:31 #189
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_128868498
Leuk topic, jammer dat ik die nu pas ontdek :P

Zal 'm eerst eens rustig een beetje gaan doorlezen want had al wel willen reageren op een aantal mensen. Zelf ervaring met 2x 8-daagse hike in de Pyreneeen, aantal keer gelopen in Vorarlberg, Franse Alpen de Ecrin, Savoie & Haute Savoie ( Annecy e.o ) en de mooiste ervaring tot dusver is 2 keer de Tour du Mont Blanc. Korte Info hier en hier...Deze zomer weinig plannen al ga ik wel 2 dagen rond de zugspitze sjouwen.

Iemand anders de TMB wel eens gelopen?

[ Bericht 10% gewijzigd door INViCTuS op 12-07-2013 13:27:05 ]
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_128869139
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:19 schreef INViCTuS het volgende:
TMB wel eens gelopen?
Die staat nog vrij hoog op mijn lijstje, samen met de Haute Route, maar die hebben denk ik wel serieuze voorbereiding nodig en blijven daardoor voorlopig nog langetermijn dromen. ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Afgelopen jaar Berliner Höhenweg en een 25-daagse track door de Everest Region gedaan, en daarvoor zo intensief bezig geweest dat ik het voorlopig even 'rustig' aan doe.
Mijn plan om de Highland Highway in Schotland te doen heb ik ook voor dit jaar maar laten varen, ivm het jaargetijde en de aanwezige midges. In plaats daarvan gaan we rondtrekken door Cinque Terre en omgeving, Italië. Heb er zin in.
In the coolest little capital of the world
pi_128869246
Mijn lijstje wordt alleen maar langer :{
Volgende maand wel iets afstrepen; wandelen in Beierse Alpen *G*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_128941427
Langs de Oude Maas gelopen vandaag

op een internationale wandeling


Totaal 17 km lekker briesje, met het zonnetje erbij. Was kortom goed te doen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 09:38:02 #193
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_129112783
Goedemorgen allen,

Ik heb mijn vriendin ervan overtuigd dat kamperen een goed idee is... Afijn, dat betekent dat we waarschijnlijk ook wel een stukje gaan wandelen. Het beoogde gebied is ongeveer tussen het Ertsgebergte in Duitsland en het drielandenpunt Polen/Tsjechië/Duitsland.

Heeft iemand suggesties voor dit gebied?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zondag 21 juli 2013 @ 09:35:45 #194
11102 knep
Mountainfreak
pi_129180342
Laatste tijd fiks aan het wandelen in de Eifel veel tochten van 20-30 km met 1000 hoogtemeters.
Allemaal als training (en natuurlijk doel op zich) voor de Alpen :).

Dadelijk in de auto naar het Ahrtal voor een tocht van 35 km en 1800 hoogtemeters :o.

  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 21 juli 2013 @ 14:37:14 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129185861
Net terug van 6 weken vakantie in de UK, waarvan 2 weken Engeland, 4 weken in Schotland en nog 2 dagen Wales op de terugweg. Ik ben poepie bruin *). Bij mij ligt de nadruk altijd op de natuur, maar ik heb ook flink wat heuvelwandelingen gedaan. Totaal 20 Munro's (toppen >3000ft/ 914m) over geweest.

In Engeland vooral mooie vogel/ natuur locaties bezocht in Suffolk, Norfolk, Yorkshire en Northumberland. Geen foto's gemaakt, alleen genoten (en echt veel gezien!). Daarna doorgereisd naar de Cairngorms in Schotland.


Kamperen in Schotland O+

Totaal 2 weken in de Cairngorms blijven hangen vanwege de sublieme natuur. In tegenstelling tot het westen van het land (scherpe pieken zoals de Alpen) zijn de bergen in de Cairngorms meer plateaus. Sommige berg wandelaren vinden dat saai maar kwa natuur is het imo veel interessanter omdat het subarctische plateaus zijn met flora en fauna die je nergens anders in het land vindt.


Subarctic plateau tussen Mnt Cairngorm en Ben McDui. Hier word je begroet door zingende sneeuwgorsen die hier broeden. Eigenlijk een arctische vogel en er zijn maar 70-100 broedparen in de hele UK! Ook Morinelplevieren broeden hier, een andere vogel die in arctische gebieden thuishoort. En ik heb ze gezien, met kuikentjes!


Meer sub-arctisch plateau. Dit is toch prachtig!


Vooruit, nog eentje

Niet voor niets heb ik in 5 dagen tijd Ben McDui (op één na hoogste berg in de UK - 1309m) 3x beklommen want ik kon geen genoeg krijgen van de sneeuwgorsen, morinelplevieren en alpen sneeuwhoen. En het landschap zelf natuurlijk....


Lairig Ghru, gezien vanaf Ben McDui

Een andere lange wandeltocht in de buurt van de Cairngorms ging naar de Monadh Liath mountains. Totaal ander karakter: Grote groene drassige bulten waar je 20cm wegzakt in het mos. Waterdichte schoenen zijn echt een must. En om er te komen moest je nog door de peat bog beneden (zie foto). Deze bergen hebben bij bergwandelaars de reputatie saai te zijn maar ik heb nog nergens zoveel wildlife gezien als hier: Alpen sneeuwhoen met kuikentjes, Schots sneeuwhoen met kuikens, morinelplevier met kuikens, goudplevieren, bonte strandlopers (broeden in dit soort gebieden), berghazen, edelherten, raven....


Monadh Liath mountains en de peat bog eronder

Na de Cairngorms ging ik naar Dunnet head, het aller noordelijkste puntje van Schotland. Ik was hier bijna op de langste dag (5 juli) en dan wordt het echt bijna niet donker s'avonds.


Dunnet Head. Op de achtergrond zie je de Orkney eilanden liggen.

Daarna naar Scourie in het verre noord-westen. Twee jaar geleden was ik daar ook al eens. Ik bezocht o.a. Handa Island (subliem kwa nestende zeevogels) en ik beklom weer een paar Munro's: Ben Klibreck, Ben Hope (de meest noordelijke Munro), Conival en Ben More Assynt.


Kamperen in Scourie. Ook hier wordt het nauwelijks donker. Foto genomen om 22:15. Heerlijke vis gegeten (brown trout) door mijn Schotse buren gevangen in een klein afgelegen meertje op de moors. Lekkerste vis sinds jaren (if not ever) :9


Uitzicht vanaf Ben Hope, de meest noordelijke Munro. Prachtig weer! De dag ervoor beklom ik Ben Klibreck met extreem harde wind (maar wel droog).


Op de summit van Conival en Ben More Assynt liep ik in de mist, maar vlak na de start van de afdaling brak het open en toen ik beneden was was er een wolkenloze lucht.

Hierna ging ik naar Kintail. Vorig jaar was ik daar ook maar toen was het weer zo slecht dat ik geen hoge heuvels op kon. Dit keer was de belemmering eerder de hitte. Op de eerste dag heb ik de lange traverse gedaan van de South Shiel Ridge (7 Munro's in één keer!). Dat was met 26km en veel klimmen wel lang maar ook ontzettend mooi. En lange ridge wandelingen zijn gewoon tof. Twee dagen daarna de beroemde Five Sisters of Kintail gedaan, helaas grotendeels in de mist.


Het begin van de South Glen Shiel Ridge met op de achtergrond Loch Cluanie vanwaar ik was gestart.


Laatste stukje van de Five Sisters of Kintail. Helemaal op het eind kwam het eindelijk uit de wolken. Op de achtergrond Loch Duich.

Samenvatting: het was weer geweldig! Schotland O+

Btw: op de terugweg nog even een dagje naar Holy Head, Anglesey (n.w. Wales) want het is daar ook zo mooi...


Genieten van wilde bloemen, rotskusten, zeevogels en de zeldzame alpenkraai in het mooie Anglesey
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_129186109
Anglesey O+ mooie wandelingen gemaakt daar :Y
pi_129186240
Mooie foto's en mooi verslag ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 21 juli 2013 @ 14:54:01 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129186256
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 14:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Anglesey O+ mooie wandelingen gemaakt daar :Y
Super mooi ja :Y. Alleen wel heet toen ik er was op dinsdag en woensdag :'). Toch de hele dag op pad geweest en genoten van de bloemen, vogels en vlinders.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 22 juli 2013 @ 00:06:49 #199
11102 knep
Mountainfreak
pi_129205482
Fantastisch SeLang _O_
pi_129210961

Anglesey met op de achtergrond Snowdonia O+ (en op de voorgrond ik met Sam ;) )
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 22 juli 2013 @ 08:47:40 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_129211458
Het barst er van de vlinders op dit moment
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 26 juli 2013 @ 12:52:52 #202
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_129365068
Weet iemand uit zijn/haar hoofd de prijs van een goed instapmodel donsen slaapzak(deken, geen mummy), voor lente/zomer/en een beetje herfst geschikt?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_129399104
Maak je keuze in de slaapzakkenstore! :s)
  maandag 29 juli 2013 @ 12:12:55 #204
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_129464885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:36 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Die staat nog vrij hoog op mijn lijstje, samen met de Haute Route, maar die hebben denk ik wel serieuze voorbereiding nodig en blijven daardoor voorlopig nog langetermijn dromen. ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Afgelopen jaar Berliner Höhenweg en een 25-daagse track door de Everest Region gedaan, en daarvoor zo intensief bezig geweest dat ik het voorlopig even 'rustig' aan doe.
Mijn plan om de Highland Highway in Schotland te doen heb ik ook voor dit jaar maar laten varen, ivm het jaargetijde en de aanwezige midges. In plaats daarvan gaan we rondtrekken door Cinque Terre en omgeving, Italië. Heb er zin in.
Ik zal daar zeker eens een toelichting op geven ;) Haute Route wil ik zelf ook eens doen evenals de beklimming naar de top van de Mont Blanc, wel wat anders dan hiken maar net zo tof. Haute Route dan wel alleen in hutten :P de TMB deed ik in een tent
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_130239648
Zo eerste etappe van een wandelweekje in Duitsland en Oostenrijk erop zitten, van Garmisch-Partenkirchen naar Klais, met passage door Partnachklamm. Totaal iets van 20 km gelopen vandaag, waarvan de helft in de stromende regen :o
Maar goed, accepteren dat je nat wordt, en paspoort en telefoon goed beschermd tegen de regen, en het is allemaal niet zo erg.
Eerste (droge) helft van de dag 700 hoogtemeters gemaakt, met als beloning een geweldig panorama (die op de foto's natuurlijk niet half zo mooi is }:| ).
Onderweg alle horeca gelegenheden dicht (maandag rustdag blijkbaar :') ).
Dus lekker doorgestapt, en keurig op tijd in hotel. Nu even chillen, en straks een schnitzel nuttigen, met een Weisbier erbij natuurlijk :9
Morgen een kortere vlakkere etappe, met wellicht nog een buitje, later in de week gaat de zon blijkbaar flink schijnen 8-)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130239725
Tof O+ Ben benieuwd naar de foto's!
Ja doei.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:50:22 #207
11102 knep
Mountainfreak
pi_130247406
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:49 schreef Guard het volgende:
Zo eerste etappe van een wandelweekje in Duitsland en Oostenrijk erop zitten, van Garmisch-Partenkirchen naar Klais, met passage door Partnachklamm. Totaal iets van 20 km gelopen vandaag, waarvan de helft in de stromende regen :o
Maar goed, accepteren dat je nat wordt, en paspoort en telefoon goed beschermd tegen de regen, en het is allemaal niet zo erg.
Eerste (droge) helft van de dag 700 hoogtemeters gemaakt, met als beloning een geweldig panorama (die op de foto's natuurlijk niet half zo mooi is }:| ).
Onderweg alle horeca gelegenheden dicht (maandag rustdag blijkbaar :') ).
Dus lekker doorgestapt, en keurig op tijd in hotel. Nu even chillen, en straks een schnitzel nuttigen, met een Weisbier erbij natuurlijk :9
Morgen een kortere vlakkere etappe, met wellicht nog een buitje, later in de week gaat de zon blijkbaar flink schijnen 8-)
Leuk! Was vorige week een paar dagen in Tirol, 2 mooie tochten gemaakt in de buurt van Imst :).
pi_130252064
Oh morgen de Geisterklamm op het programma..

ben benieuwd, soort veilige Caminito del Rey...

[ Bericht 21% gewijzigd door Guard op 19-08-2013 21:29:06 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130319145
Vandaag was de 'rustdag', dus meeste km's en hoogtemeters tot nu toe gemaakt :')
In tegenstelling tot de wat brede bergpaden die we eerder in de week hadden gedaan (die dus ook redelijk druk begaand waren met hikers, bikers en een enkele auto) hadden we vandaag het rijk alleen op prachtige single tracks die gewoon recht omhoog de berg opgingen door een bos (niets geen onnatuurlijke switchbacks, maar gewoon in feite een drooggevallen stroombed van een smeltwater beekje). Dat was fink klimmen, maar wat een beloning wachtte boven. Prachtig uitzicht, terwijl je 10 cm van de bergrand staat. Strakblauwe hemel, met prachtig gelegen dorpjes in het dal, mooie bergen op de achtergrond waarop de boom en vegetatiegrens prachtig uitgetekend was, zodat de kale grijze toppen prachtig afstaken tegen het blauw. Een van de mooiste wandelingen die ik gemaakt heb O+

foto's volgen nog
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 18:18:10 #210
11102 knep
Mountainfreak
pi_130319608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:57 schreef Guard het volgende:
Vandaag was de 'rustdag', dus meeste km's en hoogtemeters tot nu toe gemaakt :')
In tegenstelling tot de wat brede bergpaden die we eerder in de week hadden gedaan (die dus ook redelijk druk begaand waren met hikers, bikers en een enkele auto) hadden we vandaag het rijk alleen op prachtige single tracks die gewoon recht omhoog de berg opgingen door een bos (niets geen onnatuurlijke switchbacks, maar gewoon in feite een drooggevallen stroombed van een smeltwater beekje). Dat was fink klimmen, maar wat een beloning wachtte boven. Prachtig uitzicht, terwijl je 10 cm van de bergrand staat. Strakblauwe hemel, met prachtig gelegen dorpjes in het dal, mooie bergen op de achtergrond waarop de boom en vegetatiegrens prachtig uitgetekend was, zodat de kale grijze toppen prachtig afstaken tegen het blauw. Een van de mooiste wandelingen die ik gemaakt heb O+

foto's volgen nog
Klinkt goed, ben benieuwd naar de foto's :).
pi_130333544
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:23 schreef Guard het volgende:
Oh morgen de Geisterklamm op het programma..
[ afbeelding ]
ben benieuwd, soort veilige Caminito del Rey...
Mooi. Ben benieuwd naar je foto's
pi_130333589
Misschien een stomme vraag, maar controleren jullie in de wandelgebieden ook of er geen gevaarlijke dieren zijn? En zo ja, waar controleren jullie dat?

Ik kom er op omdat ik afgelopen weekend op tv een programma zag waarin wandelaars in Amerika door poema's aangevallen werden :P
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:45:56 #213
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130340866
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 00:05 schreef ejfaar het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar controleren jullie in de wandelgebieden ook of er geen gevaarlijke dieren zijn? En zo ja, waar controleren jullie dat?

Ik kom er op omdat ik afgelopen weekend op tv een programma zag waarin wandelaars in Amerika door poema's aangevallen werden :P
Goede vraag. Er staat in het blad van de wereldfietser een artikel over de vermissing van Floris Dierdorp
http://www.wereldfietser.nl/nieuws/afscheid-floris-dierdorp, kennelijk is hij in Servie een weg ingegaan die steeds slechter werd en uiteindelijk verdween, en dacht hij een doorsteekje te zien aan de andere kant van een rivier. Helaas is hij waarschijnlijk in de rivier gevallen, of anderzins gewond geraakt, en in die streek zitten beren en wolven. Als je daar gewond raakt en niet meer de bewoonde wereld kan bereiken, is het slecht nieuws.
iemand ooit in die streek gewandeld? Hier nog wat meer over deze trieste zaak
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_130341134
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 00:05 schreef ejfaar het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar controleren jullie in de wandelgebieden ook of er geen gevaarlijke dieren zijn? En zo ja, waar controleren jullie dat?

Ik kom er op omdat ik afgelopen weekend op tv een programma zag waarin wandelaars in Amerika door poema's aangevallen werden :P
De gevaarlijkste dieren in Europa zijn de teek en de mug :P
Echt gevaarlijk wild heb je hier niet. En de meesten van ons wandelen niet zo vaak in Afrika of Alaska.

Ik ga volgende week naar een gebied in Zweden waar nog bruine beren voorkomen, maar die zijn zo enorm schuw en zeldzaam dat de kans om ze te zien minimaal is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130341816
Ik zat namelijk te kijken maar de plitvicemeren, maar daar schijnen beren voor te komen.
Ook in het zwarte woud is het niet zeker of beren voorkomen volgens mij,
Als je op het pad blijft is er in principe dus weinig aan de hand?
pi_130341867
Weersomstandigheden die plots veranderen zijn gevaarlijker dan eventuele wilde dieren in west europa :Y Maar als je meer richting het oosten gaat zou ik zeker wel uitvogelen hoe het zit daar en persoonlijk niet té afgelegen willen zitten.
pi_130341906
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Goede vraag. Er staat in het blad van de wereldfietser een artikel over de vermissing van Floris Dierdorp
http://www.wereldfietser.nl/nieuws/afscheid-floris-dierdorp, kennelijk is hij in Servie een weg ingegaan die steeds slechter werd en uiteindelijk verdween, en dacht hij een doorsteekje te zien aan de andere kant van een rivier. Helaas is hij waarschijnlijk in de rivier gevallen, of anderzins gewond geraakt, en in die streek zitten beren en wolven. Als je daar gewond raakt en niet meer de bewoonde wereld kan bereiken, is het slecht nieuws.
iemand ooit in die streek gewandeld? Hier nog wat meer over deze trieste zaak
Triest verhaal. Is het sowieso niet gevaarlijk om daar te lopen/fietsen dan ivm de beren etc?
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:40:17 #218
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130342229
Ik denk dat het gevaar relatief gering is. Zolang jij niet letterlijk tegen een beer of welpjes aanloopt, moeten die beesten volgens mij niets van mensen hebben! Zoals Gripper al zei, teken zijn gevaarlijker als je kijkt hoe vaakl mensen Lyme krijgen van een teek, of dat ze gebeten worden door een beer!
maar als je gewond bent en je niet meer kan bewegen...tja. dan kunnen de zaken anders gaan liggen.
Maar nog steeds lijkt me, dat je eerder op weg naar je werk door het verkeer dood zal gaan dan van een wandeling. Zolang je gewoon je hersens gebruikt en snapt wat je doet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 11:43:39 #219
230491 Zith
pls tip
pi_130342329
Als ik al deze foto's bekijk heb weer zo'n zin om te gaan hiken, jaartje terug 2 weken boven de poolcirkel gehiked in zweden.

Neem de trein van stockholm 2000km noordelijk naar Abisko (kostte maar 50 EUR?!) stap uit, loop 200km richting zuiden voor je volgende treinstation en ga weer naar stockholm.

Helehoop calorievol eten in je rugtas, tentje die je overal mag opzetten, Als je in bosrijk gebied bent kampvuurtje maken en worstjes steengrillen Om de 30km is er een plek waar je kan schuilen/slapen/eten kopenwat ook een soort ontmoetingsplek is want voor de rest zie je niemand.

Ach fuck it, kan mezelf niet inhouden, hier de hele set :P

Slideshow
Losse fotos

Zou dus graag weer willen hiken, maar heb dit gebied nu wel gezien - en ken geen ander gebied waar je vrij kan rondlopen en je tent mag opzetten...
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130342408
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:25 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Triest verhaal. Is het sowieso niet gevaarlijk om daar te lopen/fietsen dan ivm de beren etc?
Nogmaals, die beren hebben jou al km's vantevoren in de smiezen, en zijn banger voor jou dan andersom.
Het zijn geen uitgehongerde grizzly's ofzo.

Slechts 1 kleine kanttekening bij het "gevaarlijke" wild wat je in Europa tegenkomt: hert, wild zwijn, rendier, etc: blijf uit de buurt van ouders+kleintjes. Moeders vinden het niet zo leuk als je tussen hun en hun kroost komt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130342592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:46 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nogmaals, die beren hebben jou al km's vantevoren in de smiezen, en zijn banger voor jou dan andersom.
Het zijn geen uitgehongerde grizzly's ofzo.

Slechts 1 kleine kanttekening bij het "gevaarlijke" wild wat je in Europa tegenkomt: hert, wild zwijn, rendier, etc: blijf uit de buurt van ouders+kleintjes. Moeders vinden het niet zo leuk als je tussen hun en hun kroost komt.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat het gevaar relatief gering is. Zolang jij niet letterlijk tegen een beer of welpjes aanloopt, moeten die beesten volgens mij niets van mensen hebben! Zoals Gripper al zei, teken zijn gevaarlijker als je kijkt hoe vaakl mensen Lyme krijgen van een teek, of dat ze gebeten worden door een beer!
maar als je gewond bent en je niet meer kan bewegen...tja. dan kunnen de zaken anders gaan liggen.
Maar nog steeds lijkt me, dat je eerder op weg naar je werk door het verkeer dood zal gaan dan van een wandeling. Zolang je gewoon je hersens gebruikt en snapt wat je doet.
Thanks beide
^O^
pi_130342636
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:43 schreef Zith het volgende:
Als ik al deze foto's bekijk heb weer zo'n zin om te gaan hiken, jaartje terug 2 weken boven de poolcirkel gehiked in zweden.

Neem de trein van stockholm 2000km noordelijk naar Abisko (kostte maar 50 EUR?!) stap uit, loop 200km richting zuiden voor je volgende treinstation en ga weer naar stockholm.

Helehoop calorievol eten in je rugtas, tentje die je overal mag opzetten, Als je in bosrijk gebied bent kampvuurtje maken en worstjes steengrillen Om de 30km is er een plek waar je kan schuilen/slapen/eten kopenwat ook een soort ontmoetingsplek is want voor de rest zie je niemand.

Ach fuck it, kan mezelf niet inhouden, hier de hele set :P

Slideshow
Losse fotos

Zou dus graag weer willen hiken, maar heb dit gebied nu wel gezien - en ken geen ander gebied waar je vrij kan rondlopen en je tent mag opzetten...
Wow _O_
pi_130342867
Super zeg Zith! Hoe bevalt dat tentje trouwens? Ik heb de 3-persoons versie ervan en ik baal ervan dat ik niet de lichtere versie heb gekocht voor dit soort tochtjes. Zo'n 1kg 1persoons tunneltentje zonder binnentent vind ik ook weer wat minimaal.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  † In Memoriam † donderdag 22 augustus 2013 @ 12:24:46 #224
230491 Zith
pls tip
pi_130343407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:04 schreef wormtrein het volgende:
Super zeg Zith! Hoe bevalt dat tentje trouwens? Ik heb de 3-persoons versie ervan en ik baal ervan dat ik niet de lichtere versie heb gekocht voor dit soort tochtjes. Zo'n 1kg 1persoons tunneltentje zonder binnentent vind ik ook weer wat minimaal.
Goed licht, goed sterk (en ik sliep vaak in gebieden met kilometers om je heen alleen maar gras/toendra, dus heel veel wind). Mijn tas paste net onder het zeil zonder het aan te raken. verder niet veel ruimte. Na een paar keer leer je hem heel snel op te zetten en af te breken, binnen 5 minuten met alle haringen. Tocht een hoop, wat fijn kan zijn in warme gebieden, maar niet als je op 0° slaapt, mijn slaapzak was ook niet warm genoeg (zag altijd ~8 graden snachts maar bleek toen ik er was tegen het vriespunt te zitten) dus het was elke nacht een gevecht tegen de kou. Dit was echter een slechte zomerperiode, als ik nu naar het weer in Abisko kijk is het de komende dagen gewoon weer 20° overdag en 8-9° snachts.




[ Bericht 4% gewijzigd door Zith op 22-08-2013 12:42:21 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:22:40 #225
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130353330
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:54 schreef ejfaar het volgende:
Thanks beide
^O^
geen dank, al zou ik in geval van twijfel altijd meer naar Gripper luisteren dan naar mij als het om dit gaat ;)
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:32:54 #226
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130353637
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:04 schreef wormtrein het volgende:
Super zeg Zith! Hoe bevalt dat tentje trouwens? Ik heb de 3-persoons versie ervan en ik baal ervan dat ik niet de lichtere versie heb gekocht voor dit soort tochtjes. Zo'n 1kg 1persoons tunneltentje zonder binnentent vind ik ook weer wat minimaal.
Is dat de Decathlon tent? Ik heb de T2ultra (oid) voor mijn fietstochten. officieel een tweepersoons, maar dan lig je volgens mij allebei tegen het doek aan gedrukt, en ben je dus 's ochtend nat. In m'n 1tje vind ik het net genoeg ruimte.
Trouwens, mooie foto's!

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Fabulous op 22-08-2013 17:38:19 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_130354315
Kom hier ook eens snuffelen.

Ga veel lopen met mijn honden en hou wel van wat mooie wandelzaken zoals ik hier voorbij zie komen. Ben net aan het kijken voor een paar nieuwe schoenen. Heb altijd met kisten gelopen welke me 10 jaar lang goed hebben gediend, helaas was dat type niet meer te krijgen. Toen een aantal jaren geleden overgestapt op Nomad halfhoge lederen bergschoenen met een A/B zool. fijne schoen, alleen toch niet stevig genoeg naar mijn smaak.

Was nu aan het kijken naar de Lowa Ticam GTX, prachtige schoen, alleen een C zool wat voor mijn wandelingen net te stug is. Dus gaan we voor 99% voor een B/C schoen, waarschijnlijk de Meindl Island MFS Active. Heb er stukje mee gelopen en zit als een zeer fijne robuuste schoen met veel support rond de enkel.

Alleen nog even wat sparen aangezien het een aardige cent is :)
pi_130368310
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Is dat de Decathlon tent? Ik heb de T2ultra (oid) voor mijn fietstochten. officieel een tweepersoons, maar dan lig je volgens mij allebei tegen het doek aan gedrukt, en ben je dus 's ochtend nat. In m'n 1tje vind ik het net genoeg ruimte.
Trouwens, mooie foto's!
Ik heb zelf een T3 Ultralight Pro, dat is een tent voor 2 personen. Zith (en jij?) hebben de T2 versie die inderdaad maar voor één persoon geschikt is, maar flink compacter en lichter ook. Ik heb met de mijne wel gebackpackt maar geen enorme wandeltochten door de natuur, daar moet ik dan toch iets anders voor hebben. Beide tenten worden echter niet meer verkocht momenteel.

Maar mooi, zoiets moet ik echt nog eens gaan doen. Lekker wakker worden midden in de natuur O+
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:08:08 #229
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130375444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:53 schreef Shaggy8675 het volgende:
Kom hier ook eens snuffelen.

Ga veel lopen met mijn honden en hou wel van wat mooie wandelzaken zoals ik hier voorbij zie komen. Ben net aan het kijken voor een paar nieuwe schoenen. Heb altijd met kisten gelopen welke me 10 jaar lang goed hebben gediend, helaas was dat type niet meer te krijgen. Toen een aantal jaren geleden overgestapt op Nomad halfhoge lederen bergschoenen met een A/B zool. fijne schoen, alleen toch niet stevig genoeg naar mijn smaak.

Was nu aan het kijken naar de Lowa Ticam GTX, prachtige schoen, alleen een C zool wat voor mijn wandelingen net te stug is. Dus gaan we voor 99% voor een B/C schoen, waarschijnlijk de Meindl Island MFS Active. Heb er stukje mee gelopen en zit als een zeer fijne robuuste schoen met veel support rond de enkel.

Alleen nog even wat sparen aangezien het een aardige cent is :)
Ik heb de Meindl Burma Pro MFS. Lijkt sprekend op die Island MFS Active maar dan minder hoog. Het zijn heerlijke schoenen maar met één groot nadeel (dat die Island MFS Active ook heeft): de neuzen zijn niet goed beschermd. Je hebt rondom wel een rubberen/ plastic rand maar je zou willen dat dat hoger doorloopt bij de neus. Het leer aan de voorkant is nu al flink geschaafd (na wandelen in de Schotse Hooglanden - vooral op boulderfields krijg je dat snel). Dit zal de levensduur helaas bekorten. Mijn vorige schoenen (Raichle Mountain Guide) hadden die bescherming wel.

Vreemd genoeg zijn er maar weinig lichte schoenen die beschermde neuzen hebben. Ik begrijp niet waarom niet iedereen dat toevoegt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:27:23 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130375772
Voor de "Britten" in dit topic: Go Outdoors is de winkel waar je moet zijn! Sowieso hebben ze meestal de laagste prijzen, maar als je een andere winkel vindt die goedkoper is (incl webshops! ) dan ga je gewoon terug en gaan zij nog eens 10% onder die prijzen zitten. Ook als je al hebt gekocht, ze geven je dan gewoon geld terug.

Een paar weken geleden kocht ik nog een daypack voor £54 (dat was al een aanbieding, afgeprijsd van £60). Een paar dagen later vond ik hem op Amazon voor £41,63. Teruggegaan naar de winkel, kreeg ik zoals beloofd het verschil + 10% terug. Oftewel, daypack heeft me nu £37,46 gekost!

En dit voorjaar kocht ik die Meindl boots. Twee weken later hadden ze opeens een speciale actie met -15% op alle schoenen. Teruggegaan en alsnog om die korting gevraagd. Deden ze niet moeilijk over :). Scheelt toch weer even £25,50 op zulke boots.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:29:54 #231
230491 Zith
pls tip
pi_130375806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
T2ultra
Inderdaad, de Quechua T2 ultralight pro versie:



Tweedehands gekocht trouwens, die hike was zo budget als het maar kon (zelf eten meegenomen ipv daar kopen, 50 eur voor stockholm>noordpool en zonder tickets terug -conducteur vond dat we niet hoefden te betalen)

quote:
Maar mooi, zoiets moet ik echt nog eens gaan doen. Lekker wakker worden midden in de natuur O+
Het was toch wel jammer dat 'savonds om 23:00 bij het kampvuur de zon nog in je ogen scheen en het nooit donker werd :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:35:43 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130375902
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:29 schreef Zith het volgende:

Tweedehands gekocht trouwens, die hike was zo budget als het maar kon (zelf eten meegenomen ipv daar kopen, 50 eur voor stockholm>noordpool en zonder tickets terug -conducteur vond dat we niet hoefden te betalen)

:D

Hoeveel dagen en hoeveel kilo was je eten ongeveer?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:39:47 #233
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130375972
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:29 schreef Zith het volgende:

[..]

Inderdaad, de Quechua T2 ultralight pro versie:

[ afbeelding ]

Tweedehands gekocht trouwens, die hike was zo budget als het maar kon (zelf eten meegenomen ipv daar kopen, 50 eur voor stockholm>noordpool en zonder tickets terug -conducteur vond dat we niet hoefden te betalen)

[..]

Het was toch wel jammer dat 'savonds om 23:00 bij het kampvuur de zon nog in je ogen scheen en het nooit donker werd :')

Exact de mijne ja. Dus qua gewicht viel er ook mee te hiken? Dat is mooi, als ik dan eens de overstap wil maken hoef ik niet gelijk een andere tent! Onopvallend wild kamperen is wat minder met al dat oranje alleen, volgende tent wordt groen denk ik.
Ik kom voor mijn werk de laatste tijd veel in Stockholm, respect dat je in Zweden zo budget bent geweest, vind het maar een duur land!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:21:49 #234
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130376807
Wat zijn eigenlijk de specs van een rugzak waarmee je een paar dagen onderweg kan en rondtrekken?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:23:06 #235
230491 Zith
pls tip
pi_130376834
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 09:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

:D

Hoeveel dagen en hoeveel kilo was je eten ongeveer?
Van de twee weken / 12 dagen hadden we voor ~9 dagen aan eten meegenomen, bij een tankstation in Abisko twee pakken grillworsten, polarbrod gekocht, bij een van de kampen ergens aan het einde nog een pak knackebrod, een of andere 'lingonberry jam', eland worst uit een tube ( :') ) en een zak pasta gekocht.

per dag zag dit er ongeveer zo uit :

Water haalden we uit de riviertjes van smeltwater.

's ochtends: 50gr chocolade, 50g noten, 30gr whey poeder ~700 calorien
's middags: 200gr cervelaatworst (of iets gelijkwaardigs, vaak van die stegeman worsten): ~1000 calorien
tussendoor: proteine bar ~70g ~300 calorien
's avonds, 3 nachten die worst met polarbrod - op kampvuur gemaakt, een paar nachten gewoon wat chocolade/noten omdat het te koud was en er geen bomen waren voor vuur.

Dus zo'n 2500 cals per dag - wat niet genoeg was - maar ik heb behoorlijke energiereserves :7 Tas woog aan het begin 20kg en aan het einde 14/15kg.

We hadden wel een vuurstelletje maar dan zit je 's nachts in de wind op 0° (op de slechte dagen) 30 minuten in de kou te wachten tot je bordje pasta klaar is, geen success. We waren ook vaak te moe om iets voor te bereiden.

We hebben 1 nacht in een van de huisjes geslapen die je elke 20/30km tegenkomt, het had die dag de hele dag gemiezerd, het was koud, we hadden lang niet goed geslapen, we waren ondervoed etc... :P Kost(te) 27EUR als lid van de organizatie (en je kon daar ter plekke lid worden voor 5EUR ofzo), anders 47EUR.





Heerlijk uitgerust daar (je zou ook prima kunnen hiken en elke nacht in een hutje slapen, bespaart je een zware tas), beetje hout hakken, water halen bij het riviertje, sauna in (Scandinavie...).. de dag erna scheen de zon weer en hadden we de rest van de tijd echt zomerweer ( wat normaal is ~20graden), waren nu een stuk zuidelijker dus meer begroeing... overal Lemmingen en eetbare besjes, en 's avonds hoefden we niet meer te schuilen tegen de kou maar konden we gewoon buiten relaxen.






Totale kosten reis (dus niet kosten tent/tas/schoenen etc want ik neem aan dat iedereen die al heeft):

-Vlucht naar stockholm met Ryanair : 40 EUR
-Zelfde dag trein naar Noordpool : 50 EUR
-Koffie en een broodje in de trein: 10 EUR
---
-Meegenomen eten: 30/40 EUR pp (ruime schatting)
-Fles goede wiskey: 50EUR
-10 Goede sigaren: 30 EUR
---
Op de Noordpool bij een kampvuur een glas wiskey en een sigaar: onbetaalbaar
---
Grillworsten,
brandstof voor vuurstelletje,
handschoenen,
jam,
knackebrod,
polarbrod,
zakje pasta,
chocolade,
en aan het eindpunt op het terras wat bier terwijl we wachtten op de bus naar het treinstation van Kiruna
Totaal dacht ik rond de 100 EUR pp.
---
Nachtje in hut: 27 EUR
---
Koffie bij sommige hutjes (In zweden mag je gratis hervullen :7 ): totaal 10 EUR
---
Trein terug: gratis (was op een zondag, winkeltje was dicht dus konden geen tickets kopen, conducteur vond het wel goed)
---
Totaal zo'n 350 EUR oid, inclusief de wiskey en sigaren.

Nog 2 extra dagen stockholm gedaan, hostel: 30 EUR, de rest : heel veel EUR want stockholm. .
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:37:41 #236
230491 Zith
pls tip
pi_130377166

Is een stukje van de genomen route, onder de naam 'Kungsleden'.


I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:38:19 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130377183
Ik zou echt verhongeren met zo weinig eten :D

Het lijkt trouwens erg op Schotland. Zitten er ook zoveel midges? Of misschien viel het mee door de genoemde harde wind?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:43:05 #238
230491 Zith
pls tip
pi_130377265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 10:38 schreef SeLang het volgende:
Ik zou echt verhongeren met zo weinig eten :D

Het lijkt trouwens erg op Schotland. Zitten er ook zoveel midges? Of misschien viel het mee door de genoemde harde wind?
Het was ook veel te weinig. Ik had het voordeel dat ik aardig wat reserves had, de vriend waarmee ik was was veel fitter dan ik, ging ook makkelijker de bergen op, maar die stortte aan het einde van de dag in terwijl ik als een dieseltje nog door kon gaan. De volgende keer een aantal dingen laten staan in ruil voor meer chocolade en noten.

Volgens de verhalen zouden er een hoop midgets zijn, maar we kwamen een maand na hun hoogseizoen. Overdag geen last van gehad, 's avonds waren ze er wel maar als het kampvuur aanging waren ze zo verdwenen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130378005
Fan-tas-tisch! _O_ Helaas zal ik nooit op die manier kunnen hiken maar ik zou dat heel graag doen, wat tof!!

Ik heb een erg mooie lichtgewicht tent + uitrusting maar helaas bijna niet gebruikt :{ en gezien het fiasco in mei denk ik niet dat ik ooit nog met bepakking ga lopen. Misschien toch maar eens kijken of iemand de tent kan adopteren..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:22:25 #240
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130378329
Zou je zo''n tocht eigenlijk ook in Zuid-Zweden kunnen doen? Qua klimaat iets vriendelijker lijkt me...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:57:09 #241
230491 Zith
pls tip
pi_130379318
Je hebt in midden-zweden Grövelsjön – Rogen, ook een gebied met om de x km een hutje voor bevoorrading/overnachting, vrije natuur, vrij kamperen. He tligt tegen de grens aan dus je kan ook even langswippen in Noorwegen. Wel veel meer bewoond gebied en je kan dan niet zeggen dat je op de noordpool hebt gehiked :P




http://www.svenskaturistf(...)--Rogen/?intro=false

Zoekopdracht op Flickr: http://www.flickr.com/search/?q=Gr%C3%B6velsj%C3%B6n&s=int

Höga Kusten trail, langs de bergen en bossen aan de zee.. 130km
http://en.wikipedia.org/wiki/The_High_Coast
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=1979577
http://storytimewithjenn.(...)trip-to-hoga-kusten/

[ Bericht 16% gewijzigd door Zith op 23-08-2013 12:07:17 ]
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:02:42 #242
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130380986
Qua kosten en inhoud(liters),waar moet je aan denken voor een rugzak bij dit soort tochten eigenlijk?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:24:32 #243
230491 Zith
pls tip
pi_130381568
Hangt af van of je dingen kan delen met anderen. Als je met z'n tweeen bent kun je je kookset delen, Als je bij elkaar in de tent slaapt kun je de tent delen, etc... Ik ging met een maat, eigen tent, gedeelde kookset (deze).. had zo'n 80 liter bij me maar 70 liter zou ook nog wel gekunt hebben,

Ik droeg een Osprey Crescent 75+20 met afneembaar extra rugzakje. Tweedehands voor 100EUR gekocht oid, in redelijke nieuwstaat.





..12 uur snachts :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130381813
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:57 schreef Zith het volgende:
Je hebt in midden-zweden Grövelsjön – Rogen, ook een gebied met om de x km een hutje voor bevoorrading/overnachting, vrije natuur, vrij kamperen. He tligt tegen de grens aan dus je kan ook even langswippen in Noorwegen. Wel veel meer bewoond gebied en je kan dan niet zeggen dat je op de noordpool hebt gehiked :P

Jij toch ook niet ;)
De noordpool wordt er in de zomer niet makkelijker bereikbaar op de laatste jaren met al dat open water, en bij mijn weten is er ook geen treinstation.

Op (en boven) de poolcirkel trouwens wel.

CF: Zuid Zweden is natuurlijk een stuk dichter bevolkt, dus je komt stadjes, wegen, vakantiehuisjes (vooral véé'l vakantiehuisjes) tegen. Wij zelf gaan komend weekend toevallig precies naar dat gebied wat Zith beschrijft: Rogen (Zweden) en Femundsmarka (Noorwegen). 2 weken met de kano, en kamperen + overnachten bij hutjes.
Als je op die kaart kijkt: we beginnen op de P-plaats bij karingsjövallen, varen dan via al die kleine meertjes naar karingsjön, dan naar rogen (diverse keren overdragen) en naar de zuidpunt van rogen. Denk dat we daarmee wel 2 weken zoet zijn.

Maar ik eet niet elke dag alleen maar Polarbrot met worstjes hoor :) Die rugzak zit vol met vooral heel veel gevarieerd spul. Wel grotendeels vanuit NL mee, om de kosten wat te drukken. En we gaan toch met de auto (1900 km rijden) dus we kunnen genoeg meeslepen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  † In Memoriam † vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:35:22 #245
230491 Zith
pls tip
pi_130381976
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jij toch ook niet ;)
boven de poolcirkel trouwens wel.
Klopt, dat had ik moeten zeggen :7
quote:
CF: Zuid Zweden is natuurlijk een stuk dichter bevolkt, dus je komt stadjes, wegen, vakantiehuisjes (vooral véé'l vakantiehuisjes) tegen. Wij zelf gaan komend weekend naar dat gebied wat Zith beschrijft: Rogen (Zweden) en Femundsmarka (Noorwegen). 2 weken met de kano, en kamperen + overnachten bij hutjes.

Die rugzak zit vol met vooral heel veel gevarieerd spul. Wel grotendeels vanuit NL mee, om de kosten wat te drukken.
Wat voor eten denk je? Dat zou mij niet gelukt zijn op mijn trip, om kilo's te besparen en calorien te winnen zit je al snel vast aan dingen als vlees, noten en chocolade. 600-700kcals per 100gr terwijl je met graanproducten al snel bij de 350kcals per 100gr blijft steken (en ook veel meer volume innemen gram per gram).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:44:20 #246
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130382270
Het klinkt zo cool dat soort tochten, en ik ben wel van de uitgestorven plekjes op vakantie...stilte is zo'n enorme luxe in het dagelijks leven tenslotte...nou ja, eerst maar volgend jaar een paar goede loopschoenen, en misschien zie ik dan ook wel een goede tweedehands rugzak, Als ik een tocht van een dag of vier langs hutjes plan, zodat ik alleen slaapspul mee hoef (geen tent dus), en de kookspullen van het fietsen gebruik, is het niet gelijk zo'n duur experiment. Als ik dan met de family en de auto er naar toe rij, en mijn lief en kinderen op een camping in de buurt zet, terwijl ik de paden op ga, wordt het best haalbaar denk ik. ook qua acceptatie thuis.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_130382343
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:35 schreef Zith het volgende:

[..]
Klopt, dat had ik moeten zeggen :7
[..]
Wat voor eten denk je? Dat zou mij niet gelukt zijn op mijn trip, om kilo's te besparen en calorien te winnen zit je al snel vast aan dingen als vlees, noten en chocolade. 600-700kcals per 100gr terwijl je met graanproducten al snel bij de 350kcals per 100gr blijft steken.
Poolcirkel of Noordpool, scheelt maar een klein beetje ;)

Voor mn winterse skitochten, waarbij calorieën soms meer noodzakelijk kwaad dan lekker zijn probeer ik altijd om thuis al zo gevarieerd mogelijke daypacks te maken. Dus afgestemde hoeveelheden energie, genummerd per dag en dat ziplockzakje moet gewoon leeg elke avond. En als je dan toch veel moet eten, dan kan je het beste maar zorgen dat het lekker is zodat je blijft snaaien. De eerste dagen van zo'n tocht begin ik altijd met de inname die je thuis ook hebt (ongeveer 2500 kCal, misschien een beetje meer) en dat voer ik met 250 per dag op, want je kunt niet ineens beginnen te vreten als een gek, en ook de samenstelling verandert.

ontbijt: zelfsamengesteld muesli ontbijt, met: cruesli, brinta, melkpoeder, gedroogde vruchtjes, druivesuiker. Maken met warm water, en dan lekker pap happen 's ochtends

in de dagzakjes: noten/mueslirepen, cup-a-soup, noedels, chocolade, nootjes, snoep, kaasblokje, worst, gedroogd fruit. Verder nog thee/koffie/chocomel of soms een zakje/tablet sportlimonade in poedervorm.
Allemaal wel hoogcalorisch spul dus. Denk dat een zakje in de winter zo rond de 600-700 gram eten is, het avondeten en ontbijt zijn daarbij niet inbegrepen.

avondeten: meestal een gevriesdroogde maaltijd, adventure food, turmat of ander expeditievoer. Toetje, adventurefood heeft fantastische chocolade mousse.
koffie, whisky, chocolade bij het kampvuur.

Je kunt in een kano veel meer meesjouwen dan in je rugzag, maar als je moet overdragen (soms wel 1 km met de kano boven je hoofd over iets wat je amper een wandelpad kan noemen) dan moet al die rommel wel op je rug, of je moet 2x lopen. Dus licht inpakken is ook dan nog steeds aan te raden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130452142
De bramen zijn rijp :@ burb :9
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 26 augustus 2013 @ 09:10:31 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130469824
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:57 schreef computergirl het volgende:
De bramen zijn rijp :@ burb :9
Ik eet me ook helemaal gaar :9
Daarnaast heb ik eergisteren 6 kilo bramenjam gemaakt :9
Ik ga nu bramen verzamelen voor nog eens 6 kilo :7
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130560934
Hier dan wat foto's van van hikingtrip:

Partnachklamm


Geisterklamm


Leutasch


Blik op het Wettersteingebirge


Gaistal


Eckbauer panorama
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_130561964
Groeten uit Zuid Limburg
pi_130564303
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou je zo''n tocht eigenlijk ook in Zuid-Zweden kunnen doen? Qua klimaat iets vriendelijker lijkt me...
Het Noord Poolgebied is wel echt een aanrader! Gewoon extra laagje kleren aandoen. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_130572960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het Noord Poolgebied is wel echt een aanrader! Gewoon extra laagje kleren aandoen. :)
IS HET NOU EENS AFGELOPEN MET DAT GEZEIK OVER DE NOORPOOL :( }:| :% o|O >:) :( :X

De noordpool is een stel drijvende ijsschotsen. In zuid Zweden groeien appels aan de bomen. En ga nou verdomme je Atlas lezen. Er zit een paar duizend km tussen.

Zo. :)

Oh ja Captain, Zuid Zweden is een prima gebied, aangenaam klimaat, hou gewoon bij alles een 5 graden lagere temperatuur in gedachten dan hier.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130573872
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:35 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat voor eten denk je? Dat zou mij niet gelukt zijn op mijn trip, om kilo's te besparen en calorien te winnen zit je al snel vast aan dingen als vlees, noten en chocolade. 600-700kcals per 100gr terwijl je met graanproducten al snel bij de 350kcals per 100gr blijft steken (en ook veel meer volume innemen gram per gram).
Omdat jij ernaar vroeg, en Captain via facebook ook al, hier even een paar fotootjes van het eten. Dit is de voorraad voor 2 weken :)



Aan de linkerkant: onderaan wat klein spul, een zakje broodmix om een keer een broodje boven een kampvuur te maken ofzo. Wat snoep dat niet meer in de snackpacks paste. Daarboven op een rijtje alle snackpacks voor overdag, 13 stuks.

Dan bovenaan de maaltijden, adventurefood. Ook 13.

In het midden van de tafel, zakken nootjes, de onmisbare zak dropfruit duo's, en een droge worst.

De blauwe zakjes zijn de muesli ontbijten. Brinta, cruesli, melkpoeder, rozijnen.

Rechts op een rijtje, de zilveren zakjes, zijn de toetjes.

Tenslotte rechts onderaan koffie, chocomelpoeder en whisky. Ook onmisbaar :)



En alles past mooi in een stel waterdichte zakken die in de kajak gaan. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 22:36:23 #255
230491 Zith
pls tip
pi_130574813
Ah bedankt :)

Als je zou backpacken ipv kano'en - zou je dan de balans carbs/vet/eiwitten veranderen? Dit vraag ik omdat je met brood/granen/droog fruit/snoep (ik zie dat je -misschien begrijpelijk- veel richt op carbs) gemiddeld rond de 350-400 kcals per 100gr zit en met noten/vlees/chocolade 550-700 kcals per 100gr komt. Qua gewicht een groot verschil als je eigen eten meeneemt.

Desalniettemin

quote:
Tenslotte rechts onderaan koffie, chocomelpoeder en whisky. Ook onmisbaar :)
helemaal mee eens :)

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130575790
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:36 schreef Zith het volgende:
Ah bedankt :)

Als je zou backpacken ipv kano'en - zou je dan de balans carbs/vet/eiwitten veranderen? Dit vraag ik omdat je met brood/granen/droog fruit/snoep (ik zie dat je -misschien begrijpelijk- veel richt op carbs) gemiddeld rond de 350-400 kcals per 100gr zit en met noten/vlees/chocolade 550-700 kcals per 100gr komt. Qua gewicht een groot verschil als je eigen eten meeneemt.

Desalniettemin

[..]

helemaal mee eens :)

[ afbeelding ]
KH's zijn natuurlijk goeie brandstof en snelle energie, maar kanoën en lopen zijn allebei vrij laag intensieve inspanningen, dus die kan je ook wel volhouden op een wat vetter / eenzijdiger dieet van choco, kaas, worst. T is toch maar een paar weken. Vooral in koudere gebieden krijgt je lichaam toch al meer behoefte aan vet. Maar ik stel dat nooit zo specifiek samen zoals jij nu beschrijft: in de winter gaat er gewoon nóg meer mee, en daar is dan dus van elke soort brand/bouwstof een beetje meer bij. Je moet op een tocht alles naar binnen stouwen wat voorhanden is. En dan eet ik het liefst zo gevarieerd mogelijk, als je dan toch veel moet eten kun je het maar beter zo leuk mogelijk maken :)

Maar met een rugzak moet ook ik kritisch zijn wat er mee gaat hoor. In de kajak kan bijna 100 kg bagage (175 kg laadvermogen totaal) , dat heb ik nog niet zo vaak op m'n rug gedragen :)

Zie jij trouwens mijn foto's ondersteboven? Ik wel. Komt vast door de whisky.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gripper op 29-08-2013 08:19:36 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130585209
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

IS HET NOU EENS AFGELOPEN MET DAT GEZEIK OVER DE NOORPOOL :( }:| :% o|O >:) :( :X

De noordpool is een stel drijvende ijsschotsen. In zuid Zweden groeien appels aan de bomen. En ga nou verdomme je Atlas lezen. Er zit een paar duizend km tussen.

Zo. :)

LEZEN KN**S!!! IK ZEI NERGENS NOORDPOOL!!! :( }:| :% o|O >:) :( :X

En ga nou verdomme zelf een keer naar Groenland of Spitsbergen of Ijsland.

Zo. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_130585284
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

LEZEN KN**S!!! IK ZEI NERGENS NOORDPOOL!!! :( }:| :% o|O >:) :( :X

En ga nou verdomme zelf een keer naar Groenland of Spitsbergen of Ijsland.

Zo. :)
Je zei noordpoolgebied. :P
Ijsland ben ik al geweest, ligt trouwens nog steeds in zn geheel ten zuiden van de poolcirkel, dus heeft nog niks met het poolgebied te maken. Groenland ben ik alleen "mentaal" geweest, als basecamp manager van een expeditie :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_130585337
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je zei noordpoolgebied. :P

Da's geen Noordpool. :P
En Groenland is echt super :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  † In Memoriam † vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:25:56 #260
230491 Zith
pls tip
pi_130625399
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

LEZEN KN**S!!! IK ZEI NERGENS NOORDPOOL!!! :( }:| :% o|O >:) :( :X

En ga nou verdomme zelf een keer naar Groenland of Spitsbergen of Ijsland.

Zo. :)
IJsland :') :') :') lkr luxe hoor zo zuidelijk zitten -abisko is the place to be
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_130625609
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:25 schreef Zith het volgende:

[..]

IJsland :') :') :') lkr luxe hoor zo zuidelijk zitten -abisko is the place to be
Spitsbergen jonguh :*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_130975816
Mooi topic met mooie foto's. Zal het als ik tijd heb zeker allemaal terug lezen!

Maar eerst wil ik wat foto's terug aan jullie geven van het bizarste land waar ik ooit geweest ben: Ijsland. Ben met drie anderen het eiland van noord naar zuid doorgestoken, van Akureyri naar Skogar. Jongens wat een raar land. Het landschap kan heel kaal zijn of juist van alles en nog wat hebben. Honderden watervallen gezien, Europa's grootste gletsjers, miljoenen stenen en uiteraard warmwaterbronnen. :D En er is echt vrijwel niemand... Gelukkig konden we onze bevoorrading wel aardig plannen dankzij een aantal schaarse hutten, zodat we niet te veel eten en brandstof mee hoefden te sjouwen (6 dagen max).

Twee dagen gigantische storm gehad. Windkracht 11.. gelukkig kwamen we toen in het toeristische gedeelte van de route (Landmannalaugar) en waren we zo slim om twee dagen in een hut door te brengen. Mensen die gingen lopen moesten kruipend de bergpassen en kammen over, werden door moeilijk waadbare rivieren meegesleurd (gelukkig geen ernstige ongevallen voorzover ik weet) en zelfs een WC-gebouw van een hut was kapotgeblazen. Maar over het algemeen wel redelijk weer en we hebben maar 1 dag zolang in de regen en wind gelopen dat we echt doorweekt waren.








[ Bericht 3% gewijzigd door rijsttafel op 09-09-2013 02:58:48 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130975929
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:25 schreef Zith het volgende:

[..]

IJsland :') :') :') lkr luxe hoor zo zuidelijk zitten -abisko is the place to be
Nou Ijsland is helemaal niet luxe :P want het waait er continu en nog hard ook. Heb het er in begin augustus flink koud gehad.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976148
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Echte jip&janneke taal? :)

Voor een gpsroute heb je allereerst een gps-apparaat nodig.
Een gps doet niks anders dan je positie op aarde bepalen tot op een paar meter nauwkeurig. Dus zonder kaart is je positie alleen maar een blinkend stipje op een groot grijs scherm.
Dus: kaarten moet je hebben. Afhankelijk van je apparaat (tomtom, garmin, magellan, etc.) zijn er vberschillende kaarten, en in bijna alle gevallen moet je die kopen voor veel geld.

OK, nu zie je een kaart met hoogtelijnen, wandelpaden, water en bos, bebouwing etc. Dezelfde kaart als een papieren 1:25.000 kaart, dus goede details. En je weet waar op de kaart (en dus ook: in het landschap) je je bevindt, en of er op de route tussen punt A en B geen enorme bergkam, diep meer, of moeras zit.

Bij de meeste gps-leveranciers zit software waarmee je routes op je computer kunt inlezen, bekijken en aanpassen. Bij garmin is dat bijvoorbeeld de basecamp software (gratis)
Hierin kun je een route aanmaken, door meerdere punten (waypoints) te kiezen op de kaart waar je langs wilt, en al die waypoints te verbinden met een lijn (de route)
Dat is wel bewerkelijk, maar goed: je kunt al een route maken door 3 punten te kiezen, alleen dan wordt het wel een grove route: de gps verbindt elk punt met het volgende/vorige d.m.v. een rechte lijn.

Vervolgens sla je je route op als gpx bestand (het formaat van garmin: diverse fabrikanten hebben elk hun eigen bestandsformaat)

Dan zijn er een aantal mogelijkheden om jou het leven makkelijk te maken:
Wil je niet zelf een route intekenen? zoek op een site zoals gpsies.com of gps-tracks naar een leuke route, download het juiste formaat voor jouw gps-apparaat. Sla op op je pc, en gebruik de software die bij je gps hoort om het route bestand op de gps te importeren. Nu kun je in de gps zelf de route zoeken die je net geimporteerd hebt, en dan is het "volg!"
wil je een route die je loopt nog eens vaker doen? maak een track van je route, en sla die op. Zo kun je m ook weer delen met anderen.
Is een route die je leuk vindt niet beschikbaar in jouw gps-formaat? er bestaan diverse online converters die bijv. een google-earth route kunnen converteren in een gps route.

Alles is dus mogelijk, alleen de vele verschillende formaten en software pakketten maken het een beetje ingewikkeld.
Nee, je hoeft geen kaarten te hebben. Er zijn ook apparaten zonder kaartfunctie en die werken prima. Op een papieren kaart kan je namelijk de coordinaten ook zien. Dan kan je dus je huidige locatie op de papieren kaart terugvinden. En sommige apparaten kan je waypoints in zetten, waar je dan dus naar toe kunt lopen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976256
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zal probberen niet gelijk de blaren te lopen...heb als ' wandelschoenen' deze van de Perry, lekkere lichte schoenen om op fietsreis mee te nemen voor rustdagen/'s avonds, hoeveel km je d'r op kan moeten we nog zien! Ze zijn ook niet helemaal waterdicht, is dat belangrijk voor wandelschoenen?
Ik gebruik sinds dit jaar hardloopschoenen waar je practisch door het mesh heen kunt kijken (Salomon 3D). In de warme Pyreneeën was het ideaal want het zweet verdampte er makkelijk uit. In Ijsland vaak natte voeten want er was regen en er waren veel rivieren te doorwaden, maar je loopt ze ook zo weer droog. Ik zorg goed voor m'n voeten dus heb geen enkele blaar gehad en vond het veel confortabeler dan die "waterdichte" schoenen - waar het water uiteindelijk toch wel in komt als het weer erg slecht is en dan drogen ze ook bijna niet meer op. En waar je voeten zo ontzettend in gaan broeien door de warmte, mijne in ieder geval wel.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976315
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:11 schreef Sunnythesun het volgende:
:W Terug van de West Highland Way. Liep ( :+ ) allemaal wat anders dan verwacht, ik heb uiteindelijk alleen de eerste 3 etappes kunnen lopen helaas. Toen begaf mijn knie het :'( Dus toen hebben we maar een auto gehuurd en zo nog een erg toffe vakantie gehad. Alleen dus niet meer kunnen lopen -O- en dat is niet tof.. Eens kijken of ik snel kan revalideren nu.
;(

Balen, Sunny. -O- Noord of zuid begonnen?
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 11:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Fan-tas-tisch! _O_ Helaas zal ik nooit op die manier kunnen hiken maar ik zou dat heel graag doen, wat tof!!

Ik heb een erg mooie lichtgewicht tent + uitrusting maar helaas bijna niet gebruikt :{ en gezien het fiasco in mei denk ik niet dat ik ooit nog met bepakking ga lopen. Misschien toch maar eens kijken of iemand de tent kan adopteren..
Zou het niet zomaar opgeven als ik jou was. :) Blessures is ook voor een deel pech hebben. De volgende keer heb je misschien nergens last van.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976448
En omdat foto's van anderen zien aanspoort tot lopen (bij mij wel in ieder geval), hier nog meneer Rijsttafel in full picture:


Hoogste punt, Fimmvörðuháls waar het jammer genoeg slecht weer was.


En een aantal foto's uit de westelijke Pyreneeën in juni waar ik mijn pa mee had genomen (wat echt tof was, voor hem was het de eerste keer):

Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976464
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Qua kosten en inhoud(liters),waar moet je aan denken voor een rugzak bij dit soort tochten eigenlijk?
Ligt er heel erg aan wat je meeneemt. Neem je veel kleren mee dan neemt dat veel ruimte in. Slaapzak synthetisch is ook een groot pakket. Dons kan je kleiner persen als je wil, al doe ik dat zelf niet. Daarnaast verschillen tenten ook heel erg in grootte, en andere uitrusting ook. En wat wil je in je tas en wat hang je er eventueel buiten? Hoe lang ga je lopen? Qua inhoud is een dag eten niet zo heel veel ruimte als je compact voer hebt, maar meerdere dagen gaan toch wel optellen. Wil je een tas die je ook in de winter kan gebruiken dan heb je ook meer ruimte nodig. Zelf heb ik aan 60L ruimschoots voldoende. Een tip is misschien niet te grote rugzak nemen want dan neem je ook minder snel te veel dingen mee - iets wat beginners toch snel doen.

Rijsttafel met rugzak met alles (incl. kookstel & eigen 1-persoonstent) en aantal dagen voer er nog in:

Maar moet gezegd dat ik wel heel minimalistisch pak, want dat vind ik ook een sport ansich. Maar heb tot nu toe alles redelijk overleefd. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door rijsttafel op 09-09-2013 04:27:26 ]
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130976920
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 03:55 schreef rijsttafel het volgende:
Rijsttafel met rugzak met alles (incl. kookstel & eigen 1-persoonstent) en aantal dagen voer er nog in:
[ afbeelding ]
Maar moet gezegd dat ik wel heel minimalistisch pak, want dat vind ik ook een sport ansich. Maar heb tot nu toe alles redelijk overleefd. :P
je doet maand met 1 onderbroek ? :o
  maandag 9 september 2013 @ 09:56:25 #271
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_130978605
Op de fietstochten neem ik maar 2 onderbroeken mee zelf, 1 aan 's avons, de ander aan de waslijn ..maar dan heb ik ovedag naturlijk een fietsbroek aan zonder iets eronder.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_130982061
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 07:47 schreef computergirl het volgende:

[..]

je doet maand met 1 onderbroek ? :o
Zelfde taktiek als Captain. Gewoon bij elke mogelijkheid dingen even wassen, of tenminste uithangen in de tent om te luchten, als het weer niet goed genoeg is om kleren te drogen. Net als sokken, daar heb ik ook maar 2 paar van bij.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_130984539
Ik zie op de foto's dat jullie beide foam matjes gebruiken, hoe bevalt het om daarop te slapen bij veel inspanning overdag (en goede nachtrust dus gewenst)? Voor hetzelfde gewicht kiezen anderen ook wel eens voor ultralichte luchtbedden die ook heel compact zijn op te vouwen, alleen die kosten 150+ euro en kunnen ook nog eens lek gaan op z'n tocht.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_130985601
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:55 schreef wormtrein het volgende:
Ik zie op de foto's dat jullie beide foam matjes gebruiken, hoe bevalt het om daarop te slapen bij veel inspanning overdag (en goede nachtrust dus gewenst)? Voor hetzelfde gewicht kiezen anderen ook wel eens voor ultralichte luchtbedden die ook heel compact zijn op te vouwen, alleen die kosten 150+ euro en kunnen ook nog eens lek gaan op z'n tocht.
Sommige mensen doen geen oog dicht op zo'n matje, maar het is vooral ook een kwestie van wennen. Voor mij bevalt het wel. Geen risico op een lek met zo'n onvindbaar klein gaatje, binnen 1 seconde neergelegd en kan 'm ook als zitmat gebruiken. Ik slaap er prima op. Ik let altijd wel een beetje op de vorm van de ondergrond en soms kan ik 'm op wat vegetatie zeggen om het wat zachter te maken, of doe ik kleding die ik niet aan heb onder het matje.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 9 september 2013 @ 14:39:55 #275
11102 knep
Mountainfreak
pi_130986068
Zucht, bij de afdaling na het beklimmen van mijn 3e 3500+ berg in de Alpen van de grotsgraat afgekukeld.
Paar fikse vleeswonden te pakken en zo stijf als een plank :{.
Wandelvakantie paar dagen te vroeg voorbij ;(.
pi_130988738
Balen.. maar het had misschien wel erger kunnen aflopen.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
  maandag 9 september 2013 @ 17:34:41 #277
11102 knep
Mountainfreak
pi_130991690
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 16:05 schreef rijsttafel het volgende:
Balen.. maar het had misschien wel erger kunnen aflopen.
Heb je helemaal gelijk in! ^O^
pi_130992790
^O^ Toffe foto's Rijst!! _O_ IJsland doorkruisen, stoer hoor!
pi_130993435
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:13 schreef Sunnythesun het volgende:
^O^ Toffe foto's Rijst!! _O_ IJsland doorkruisen, stoer hoor!
Bedankt!
We zijn toch wel vier stoere kerels :P , maar stiekem voelden we ons wel een beetje 'de man' dat we het voor elkaar gekregen hebben. Best wel wat momenten gehad dat het tegenzat of gewoon zwaar was.

En ik ben blij dat m'n tent het heeft overleefd. :D Het klimaat is ook raar. Iemand heeft het me proberen uit te leggen maar door de combinatie van zon en gletchers krijg je winden die rond de gletchers draaien. Maar 's nachts was het vaak redelijk rustig. De keren dat we genoodzaakt waren op een open vlakte te kamperen, viel het wel mee. De storm kregen we pas toen we in een gebied waren met hutten.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_131154972
Gaaf rijsttafel! En een flinke prestatie, IJsland N-Z doorsteken. Ik wil dat nog wel eens in de winter met sleetje en ski's gaan proberen :)

Ik ben er in 2008 geweest, vond het ook m'n mooiste reis tot nu toe.

Zelf gisteren teruggekomen van 2 weken kanoën en kamperen in rogen (Zweden)
Heerlijk ongerept gebied, weinig mensen gezien. En: 2 weken prachtig weer, zonnig en warm en zelfs kunnen zwemmen. Ongehoord voor het naseizoen. De herfstkleuren zijn ook prachtig geworden in die twee weken dat we er waren.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_132327493
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 09:09 schreef Gripper het volgende:
Gaaf rijsttafel! En een flinke prestatie, IJsland N-Z doorsteken. Ik wil dat nog wel eens in de winter met sleetje en ski's gaan proberen :)

Ik ben er in 2008 geweest, vond het ook m'n mooiste reis tot nu toe.

Zelf gisteren teruggekomen van 2 weken kanoën en kamperen in rogen (Zweden)
Heerlijk ongerept gebied, weinig mensen gezien. En: 2 weken prachtig weer, zonnig en warm en zelfs kunnen zwemmen. Ongehoord voor het naseizoen. De herfstkleuren zijn ook prachtig geworden in die twee weken dat we er waren.
Late reactie van mijn kant, maar bedankt!

Dik respect als je dat op ski's gaat doen.. Het was nu al best bar af en toe dus ik neem maar aan dat je weet waar je aan begint en een bak ervaring hebt. Ook qua navigatie want dat zal in de winter lastiger zijn.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_132467696
toegevoegd aan de wishlist: hiking in the Grand Canyon
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/backcountry.htm
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:47:25 #283
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_132468261
Griiper, jij had toch broodmix meegenomen deze keer, hoe beviel het bakken aan een stokje?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_132471913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Griiper, jij had toch broodmix meegenomen deze keer, hoe beviel het bakken aan een stokje?
Oh, da's altijd lekker, net als vroeger op schoolkamp. Gewoon een broodmix zoeken waar alleen water bij moet, lekker kneden en ff rijzen, en dan kan je het op tig manieren klaarmaken.

- Uitrollen tot een lange reep, die spiraalvormig om een afgeschilde tak wikkelen, en bakken boven het kampvuur. Knakworst erin douwen nadat ie van de tak afkomt natuurlijk!
- Bolletjes deeg in een pan met deksel erop half in/naast/op het vuur zetten. De pan werkt dan als oven.
- Plat brood op een hete steen bakken.

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:03:05 #285
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_132472909
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
- Bolletjes deeg in een pan met deksel erop half in/naast/op het vuur zetten. De pan werkt dan als oven.
Ik heb dit Bo camp setje, beschadig je zo'n anti-aanbak laag eigelijk naar jouw weten als je het te ver
'droog' in de hitte zet? Ik krijg nu al zin in m'n voorjaarstocht...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_132474667
Denk dat dat geen probleem is. Geanodiseerde pannen zijn al beter dan pannen met zo'n tefallaag die je door de jaren heen langzaam opeet... :X

Niet vol in de vlammen zetten zonder iets erin natuurlijk. En pannetjes in het vuur worden altijd pikzwart. Dus je theedoek en je kleren ook als je daarna je pan afdroogt.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:24:58 #287
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_132475894
Hum...goeie tip. Apart zakje voor de pannen dus als ik daar aan begin....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:28:30 #288
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_132476037
Heb jij dit trouwens ook gekeken Gripper, was een tijdje terug, moest de hele tijd aan jouw denken als ik dit keek :P volgens mij had jij je in dit programma uitermate geamuseerd....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 28 november 2013 @ 07:42:03 #289
78918 SeLang
Black swans matter
pi_133701506
Net terug uit Nepal & Bangladesh. Vanwege de treks in Nepal spam ik hier ook even een linkje van m'n reisverslag:

TRV / [Reisverslag] Nepal & Bangladesh (via India)



O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_133704367
^O^ ga het lezen.
pi_133712730
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 07:42 schreef SeLang het volgende:
Net terug uit Nepal & Bangladesh. Vanwege de treks in Nepal spam ik hier ook even een linkje van m'n reisverslag:

TRV / [Reisverslag] Nepal & Bangladesh (via India)

[ afbeelding ]

O+
Welkom terug, op tijd voor het voeren van de vogeltjes
  donderdag 19 december 2013 @ 09:13:25 #292
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_134440165
Er loopt een topic op de wereldfietser over wat je qua eten meeneemt op een reis door Ijsland heen, misschien hebben jullie nog goede tips voor ze?
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=46&t=21400
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 19 december 2013 @ 09:17:05 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134440234
Ik heb trouwens alweer een nieuwe vlucht geboekt naar Nepal. Dat wordt een trek van 4-5 weken :)
Heen: 2 maart, terug 14 april.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134440290
:o Je bent net terug
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_134440369
quote:
6s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:17 schreef SeLang het volgende:
Ik heb trouwens alweer een nieuwe vlucht geboekt naar Nepal. Dat wordt een trek van 4-5 weken :)
Heen: 2 maart, terug 14 april.
Waar precies?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 19 december 2013 @ 09:44:58 #296
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134440912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:19 schreef Guard het volgende:
:o Je bent net terug
:P

quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar precies?
Van Jiri naar Everest Basecamp/ Kala Pattar en terug + eventuele zij-uitstapjes/ detours, afhankelijk van omstandigheden. Alles over land dus geen vliegtuigen enzo. Alles in m'n uppie, geen guides/ porters.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134441061
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

:P

[..]

Van Jiri naar Everest Basecamp/ Kala Pattar en terug + eventuele zij-uitstapjes/ detours, afhankelijk van omstandigheden. Alles over land dus geen vliegtuigen enzo. Alles in m'n uppie, geen guides/ porters.
Mooie route, daar ben ik ook geweest. Aanrader! Gidsen heb je niet nodig, wel kan een boekje handig zijn. Tip: Trekking in the Everest region, compact boekje met duidelijke routebeschrijvingen, ook van minder bekende paden in die regio.

Ik denk dat jij de passen ook wel weet te warderen, ik heb Cho La gedaan. Hoe goed die te doen is zo vroeg in het jaar weet ik niet, ik was er in november-december.

Mocht je in zijn voor een extra hoog avontuur: Imja Tse (ca. 6000 m.) is goed te doen zonder enige klimervaring, je hebt wel een gids nodig en een klimvergunning. Dat maakt het wat prijzig (alles is relatief, ik was zo'n 500 dollar kwijt geloof ik, maar ik was met een paar anderen), maar het was wel een geweldige ervaring.
pi_134441757
Die route heb ik vorig jaar ook gedaan, zeker aan raden (hetzelfde handige boekje als Sloggi gebruikt). Naast de Cho-La toen ook nog de Renjo-La pas gedaan, en van alle uitzichtpunten (Gokyo, 5th Lake, Kala Pattar) vond ik dit toch wel het mooiste uitzicht op Everest hebben. Via Thame weer teruggekeerd. Zeker aan te raden, en vooral een heerlijk rustige route itt de Gokyo vallei. Ik was er in oktober dus weet ook niet of dit in het voorjaar ook zo goed te doen is.

Als je de tijd hebt zou ik ook de monastery in Junbesi bezoeken. Ik ben daar destijds uitgenodigd in hun keuken en werd volgestopt met noodles en butter tea en kreeg nog een zak vol lekkernijen mee ook. Die gastvrijheid is onovertroffen en vind je bijvoorbeeld in het toeristische Tengboche nooit.
In the coolest little capital of the world
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 19 december 2013 @ 10:17:50 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134441761
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:50 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mooie route, daar ben ik ook geweest. Aanrader! Gidsen heb je niet nodig, wel kan een boekje handig zijn. Tip: Trekking in the Everest region, compact boekje met duidelijke routebeschrijvingen, ook van minder bekende paden in die regio.

Ik denk dat jij de passen ook wel weet te warderen, ik heb Cho La gedaan. Hoe goed die te doen is zo vroeg in het jaar weet ik niet, ik was er in november-december.

Mocht je in zijn voor een extra hoog avontuur: Imja Tse (ca. 6000 m.) is goed te doen zonder enige klimervaring, je hebt wel een gids nodig en een klimvergunning. Dat maakt het wat prijzig (alles is relatief, ik was zo'n 500 dollar kwijt geloof ik, maar ik was met een paar anderen), maar het was wel een geweldige ervaring.
Bedankt voor de link. Ik denk dat ik dat boekje ook bestel. Cho La is inderdaad ook een optie waar ik naar kijk en ik heb er in principe de tijd voor. Maar eerst ter plekke zien hoe de omstandigheden zijn kwa sneeuw enzo. Bovendien is dat een route die ik niet in m'n eentje ga doen dus dat doe ik alleen als er een leuk groepje is waar ik bij kan aanhaken.

Ik kijk ook erg uit naar het middle hills gedeelte (Jiri-Lukla). Rododendron begint te bloeien en middle hills zijn fantastisch kwa vogeltjes. Op m'n vorige trek heb ik ook zo genoten van die "lagere" bergen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134441821
De natuur is prachtig tussen Jiri en Lukla. Het is ook niet zo toeristisch, dat merk je ook wel aan de mensen. Op een gegeven moment zat ik 's avonds bij een gezin naar een Nepalese versie van Steven Seagal te kijken :').
pi_134441849
quote:
Ik kijk ook erg uit naar het middle hills gedeelte (Jiri-Lukla). Rododendron begint te bloeien en middle hills zijn fantastisch kwa vogeltjes. Op m'n vorige trek heb ik ook zo genoten van die "lagere" bergen.
Daar ga je geen spijt van krijgen inderdaad. Prachtige dorpjes en uitzichten op wat de Nepalezen hun 'heuvellland' noemen. :)

Het zijn wel wat zwaardere/langere dagen dan de dagen die je krijgt zodra je op de 'everest highway' komt vanaf Cheplung. Het is constant klimmen en dalen. :)
In the coolest little capital of the world
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')