abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121366275

(Met dank aan Sunnythesun)

Het zou in UVT kunnen, in TRV misschien ook wel, maar na wat overleg in SPT, omdat het alles behalve voor mietjes is, dat wandelen:

*O* Het nu nog kleine maar hopelijk straks grotere topic voor (Berg)wandelen, hiken en alles wat daarbij hoort; in binnen- en buitenland. *O*

:? Wat is dat alles?

• Deel je wandelavonturen
• Raad wandelroutes aan
• Tips en vragen over kleding, schoeisel, etc.
• Navigatiemateriaal
• Etc.

=======================================================================

Sites met wandelroutes:

Nederland:

http://gpstracks.nl/index.php --> Een site met verschillende GPS tracks, vnl Nederland, maar ook België, Frankrijk en Duitsland
http://www.knapzakroutes.nl --> Knapzakroutes in Drenthe, hoort wel een boekje bij wat je moet aanschaffen
http://www.wandelbeeld.nl/ --> Wandelingen in de Achterhoek
http://www.ontrack.nl/ --> Website met vooral Nederlandse routes (ook GPS)
http://wandelzoekpagina.nl --> Website met vooral Nederlandse routes

Belgie
http://www.wandelknooppunt.be --> Wandelknooppunten-planner Belgie

Verenigd Koninkrijk:

http://www.walkingbritain.co.uk --> Wandelroutes van het hele VK, ingedeeld per National Park
http://www.walkhighlands.co.uk/ --> Wandelroutes en GPS tracks in Schotland
http://www.walkingenglishman.com --> site met wandelroutes en -verslagen met gpx bestanden van een groot deel van het VK

Europa overig:

http://www.tenerife-reisgids.be/tenerife_wandelen.asp --> Routes op Tenerife
http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm --> site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc)

Geheel Europa en Wereldwijd:

http://www.everytrail.com/ --> Wereldwijd. Site waar je je tracks kunt uploaden en delen incl foto's, tevens mooie grafiekjes kunt verkrijgen

Tips voor Materialen:

Schoenen:

http://www.hiking-site.nl/materialen_schoenen.php

Kamperen:

De Openingspost kan op den duur hopelijk een handig naslagwerk worden voor wandelroutes, (web)winkels voor materiaal en algemene tips.

Dus, deel hier je mooie wandelingen/routes, avonturen, foto's en verslagen in binnen- en buitenland.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guard op 09-01-2013 20:35:22 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_121366419
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Genoeg mooie omgeving daar, rond Gulpen vind ik persoonlijk fantastisch. Mooie omgeving, kasteeltje hier en daar en wat 'legendarische' hellingen als de Eyserbosweg.
Ja, daar ben ik afgelopen jaar een weekendje wezen wandelen met mijn moeder. Erg mooi. Heb daar toen een camping gezien in Mechelen die ik op het oog heb voor de zomer. Perfecte uitvalsbasis wmb. ^O^
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:23:01 #3
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_121366922
Deze serie kende ik nog niet, ook maar gaan volgen!

Misschien wel interessant voor de OP: site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc): http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm

Ik heb zelf ook al vaak gewandeld in Zwitserland: schitterend land en over het algemeen perfect aangegeven wandelroutes.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_121367006
^O^ Zwitserland lijkt me idd ook prachtig om te bewandelen!
pi_121367373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:23 schreef FHR het volgende:

Misschien wel interessant voor de OP: site met routes in Zwitserland (inclusief stafkaarten etc): http://wanderland.myswitzerland.com/en/welcome.cfm

Ik heb zelf ook al vaak gewandeld in Zwitserland: schitterend land en over het algemeen perfect aangegeven wandelroutes.
Toegevoegd aan de OP.

In 2011 en 2012 (al was afgelopen jaar wandelen wat minder het doel) in Zwitserland geweest. Super... zal er zeker nog eens teruggaan, maar er zijn nog zoveel andere gebieden waar ik nog wil wandelen.
pi_121367577
ook maar even die wandelknooppunten planner in Belgie toegevoegd aan de OP :)
pi_121368430
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:20 schreef Sunnythesun het volgende:
In Limburg is het ook goed wandelingen aan elkaar plakken. Netwerkkaart kopen en gaan! ^O^

Whoei! Eerste verblijf van de WHW doorgekregen :s) *O* enorme zin in!
Ik zit ook te overwegen de West Highland Way te doen al twijfel ik nog een beetje tussen die en de Highland High Way. IK had begrepen dat ze ook onderling te combineren zijn.
Weet iemand in hoeverre het noodzakelijk is om overnachtingsplekken vantevoren te boeken voor het voorjaar?

Afgelopen oktober 25 dagen door de Everest regio getrokken. Echt kicken, kan niet wachten tot de volgende trek :)
In the coolest little capital of the world
pi_121368507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Ik zit ook te overwegen de West Highland Way te doen al twijfel ik nog een beetje tussen die en de Highland High Way. IK had begrepen dat ze ook onderling te combineren zijn.
Weet iemand in hoeverre het noodzakelijk is om overnachtingsplekken vantevoren te boeken voor het voorjaar?

Afgelopen oktober 25 dagen door de Everest regio getrokken. Echt kicken, kan niet wachten tot de volgende trek :)
Voorjaar is de meest populaire tijd om de WHW of HHW te lopen, dus best wel nodig. Vooral voor de WHW aangezien die veel bekender/populairder is. Maar aangezien je praktisch door de zelfde dorpjes komt maakt dat niet uit :+
pi_121368698
Ah ok dank je. Ik had begrepen dat voor beide treks de etappeplaatsen gelijk zijn, dus dan is het idd maar beter het vantevoren vast te leggen. Dank.
pi_121369495
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:53 schreef Drebbelman het volgende:
Ah ok dank je. Ik had begrepen dat voor beide treks de etappeplaatsen gelijk zijn, dus dan is het idd maar beter het vantevoren vast te leggen. Dank.
Ik was er vroeg bij (ze boeken vanaf september bij het bedrijfje die onze reis regelt) en heb al 1 overnachting in een ander dorp dan waar we die dag eindigen omdat alles vol was. :) Misschien dat het begin april makkelijker is hoor, maar begin mei is dus piek-tijd.
pi_121466717
eerste (bescheiden) wandeling van het jaar erop zitten, 14 km op een mooie Belgische winterochtend.
pi_121834024
Het ziet er naar uit dat ik dit voorjaar nog in Andalusië terechtkom.
Niet speciaal om te gaan wandelen, maar als ik er toch ben...

Dus ik op zoek naar wandelingen daar, en wat kom ik tegen?

El Caminito del Rey

Dus...... ik geloof niet dat ik iemand van mijn gezelschap zo ver krijg om dit te gaan doen, weet niet eens of ik dit zelf wel wil doen. Zal ik toch iig een harnas moeten aanschaffen :P

Ik zoek nog even verder :)
pi_121834114
Oh my! :D :o
Ja doei.
pi_121834170
Ik blijf die verhalen van mensen die het gedaan hebben indrukwekkend vinden.
TRV / El Camino del Rey,levensgevaarlijke bergwandeling in Spanje!

Ik moet er niet aan denken.
pi_121834692
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:41 schreef Guard het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik dit voorjaar nog in Andalusië terechtkom.
Niet speciaal om te gaan wandelen, maar als ik er toch ben...

Dus ik op zoek naar wandelingen daar, en wat kom ik tegen?

El Caminito del Rey

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dus...... ik geloof niet dat ik iemand van mijn gezelschap zo ver krijg om dit te gaan doen, weet niet eens of ik dit zelf wel wil doen. Zal ik toch iig een harnas moeten aanschaffen :P

Ik zoek nog even verder :)
Als je van een beetje spanning houdt kan ik je moeilijk tegenhouden, maar het is best een gevaarlijke tocht. Als je ervaring hebt met klimmen/via ferrata's in de Alpen (heb je dat??) dan kun je het overwegen, anders zou ik het niet doen.

Van wat ik weet is de route in slechte staat, wordt ie niet meer onderhouden en wordt er dus alleen maar slechter op. Op vele punten ontbreekt zekermateriaal, en zijn de bruggetjes en staalkabels onbetrouwbaar. Niet te vergelijken dus met een vers aangelegde klettersteig in de alpen, met glimmende en bomb-proof in de rotsen vastgezette rvs kabels!!!

Dat gezegd hebbende: als je niet naar beneden dondert is het een onvergetelijke ervaring in een prachtig gebied :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_121835036
Ik sla hem maar over denk ik :P
Te weinig ervaring met het echte klimwerk, wat we toch wel handig lijkt.

Andere route gevonden: http://www.juntadeandaluc(...)pamiento=19999&lg=EN
Is wat geschikter voor het reisgezelschap :)
pi_121836674
:X wat een hel! Krijg er buikpijn van als ik er aan denk. (heb nogal hoogtevrees..)
pi_121974408
Zondag de Rhoonse Griendentocht... 40 kilometer als voorbereiding op een Kennedymars die ik binnenkort ook eens wil doen...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_121976310
En ik ga morgenavond met wat vrienden naar Texel :)
De laatste boot, en dan 2 dagen lopen naar de noordoost hoek van het eiland en weer terug. Beide dagen een km of 20-25, en op zaterdag kamperen op een NTKC natuurterreintje+ lekker uit eten bij www.paal28.nl

Ik hoop dat de kou het nog heel even volhoudt tot na het weekend, liever droog+vrieskou dan dooi&nattigheid...
Mijn foto's op Flickr!
pi_122114666
:@ ik heb net voor het eerst mijn wandelschoenen van binnen schoon gemaakt :@ Spannend.. Schijnt toch wel verstandig te zijn af en toe de boel onder water te zetten om het Goretex membraan schoon te spoelen. Vind het wel een beetje eng :')
pi_122123930
Gisteren nog even een wandeling door de sneeuw gemaakt, toen het er nog lag.
pi_122128212
Het was echt niet leuk vandaag :'). De hele ochtend geregend en door de half gesmolten sneeuw mogen lopen. Harde wind en glibberen op ijs. Ze hadden vanwege dat laatste de route voor 40 km ingekort, dus vandaag werd het helaas 32 km. Was vanwege de geweldige temperatuur wel een beetje klaar ermee, uiteindelijk :P.

Wel onderweg warme chocolademelk gebracht door m'n vrouw :+. Enige lichtpuntje van de dag :P
pi_122133241
Waar ga je de Kennedymars lopen?
pi_122137272
Weet ik nog niet, eigenlijk. :) Tips?
pi_122144739
Tja, er zijn er een boel in Nederland, maar de bekendste zijn toch wel in Sittard en Someren.
Sittard is altijd vroeg in het jaar, eind maart. Someren is altijd het eerste weekend van juli, zit dus wel een verschilletje in qua weer.
In Sittard start je in de ochtend, wat betekent dat je 's avonds finished, in Someren start je in de avond, dus finish je overdag. In Someren loop je dus ook 's nachts, maar het is maar kort donker (om 5.00 wordt het wel weer licht). Persoonlijk vind ik het wel een extra dimensie geven, dat 's nachts lopen.

Ik heb vorig jaar in Someren gelopen, en dat was een prima tocht, goed geregeld qua posten onderweg, en veel volk langs de kant van de weg (ook 's avonds en 's nachts, dat is ook leuk).
  dinsdag 29 januari 2013 @ 15:28:22 #26
11102 knep
Mountainfreak
pi_122214413
Sittard is altijd paaszaterdag, dit jaar feest met de 50e editie.
Ik doe waarschijnlijk zelf ook mee :).
pi_122219093
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 15:28 schreef knep het volgende:
Sittard is altijd paaszaterdag, dit jaar feest met de 50e editie.
Ik doe waarschijnlijk zelf ook mee :).
Pfft 50e editie, been there done that :P
  donderdag 31 januari 2013 @ 16:13:01 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_122302485
Pffffffh, ik wil weer op fietsvakantie Of lopen. In elk geval met alleen maar een tent en verder zo weinig mogelijk ergens naar onderweg zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:15:52 #29
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122354936
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de GPS routes werken?
Moet ik ze downloaden met mijn Adroid en uitlezen op Runstatic of Tomtom?

Iemand trouwens ervaring met wandelen op het griekse eiland Samos?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 4 februari 2013 @ 11:22:31 #30
153506 Captain_Fabulous
pi_122457917
Gaat iemand naar de Fiets en Wandel beurs volgend weekend?
pi_122458466
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gaat iemand naar de Fiets en Wandel beurs volgend weekend?
Ik sta er beide dagen weer met de hiking-site, als standhouder. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_122458732
Hmmm misschien wel een plan om de carnavalsdrukte hier te ontlopen.

Vandaag vrije dag, ziet er mooi uit, dus ik trek de schoenen aan en ga even een rondje doen in de LDD :Y
pi_122459247
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe de GPS routes werken?
Moet ik ze downloaden met mijn Adroid en uitlezen op Runstatic of Tomtom?
Echte jip&janneke taal? :)

Voor een gpsroute heb je allereerst een gps-apparaat nodig.
Een gps doet niks anders dan je positie op aarde bepalen tot op een paar meter nauwkeurig. Dus zonder kaart is je positie alleen maar een blinkend stipje op een groot grijs scherm.
Dus: kaarten moet je hebben. Afhankelijk van je apparaat (tomtom, garmin, magellan, etc.) zijn er vberschillende kaarten, en in bijna alle gevallen moet je die kopen voor veel geld.

OK, nu zie je een kaart met hoogtelijnen, wandelpaden, water en bos, bebouwing etc. Dezelfde kaart als een papieren 1:25.000 kaart, dus goede details. En je weet waar op de kaart (en dus ook: in het landschap) je je bevindt, en of er op de route tussen punt A en B geen enorme bergkam, diep meer, of moeras zit.

Bij de meeste gps-leveranciers zit software waarmee je routes op je computer kunt inlezen, bekijken en aanpassen. Bij garmin is dat bijvoorbeeld de basecamp software (gratis)
Hierin kun je een route aanmaken, door meerdere punten (waypoints) te kiezen op de kaart waar je langs wilt, en al die waypoints te verbinden met een lijn (de route)
Dat is wel bewerkelijk, maar goed: je kunt al een route maken door 3 punten te kiezen, alleen dan wordt het wel een grove route: de gps verbindt elk punt met het volgende/vorige d.m.v. een rechte lijn.

Vervolgens sla je je route op als gpx bestand (het formaat van garmin: diverse fabrikanten hebben elk hun eigen bestandsformaat)

Dan zijn er een aantal mogelijkheden om jou het leven makkelijk te maken:
Wil je niet zelf een route intekenen? zoek op een site zoals gpsies.com of gps-tracks naar een leuke route, download het juiste formaat voor jouw gps-apparaat. Sla op op je pc, en gebruik de software die bij je gps hoort om het route bestand op de gps te importeren. Nu kun je in de gps zelf de route zoeken die je net geimporteerd hebt, en dan is het "volg!"
wil je een route die je loopt nog eens vaker doen? maak een track van je route, en sla die op. Zo kun je m ook weer delen met anderen.
Is een route die je leuk vindt niet beschikbaar in jouw gps-formaat? er bestaan diverse online converters die bijv. een google-earth route kunnen converteren in een gps route.

Alles is dus mogelijk, alleen de vele verschillende formaten en software pakketten maken het een beetje ingewikkeld.
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 4 februari 2013 @ 13:00:01 #34
153506 Captain_Fabulous
pi_122460750
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik sta er beide dagen weer met de hiking-site, als standhouder. :)
Dan schuifel ik vanzelf weer langs..Mrs Fab moet nog het lezingen aanbod bekijken voor ze beslist of ze meegaat. Wandel en fiets uitrusting vindt ze niet erg interesant :{w
Maar goede reisverhalen wel gelukkig, dus er is nog kans dat ik haar mee kan lokken.
  maandag 4 februari 2013 @ 19:23:49 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_122475364
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Echte jip&janneke taal? :)
Ja.. :')
Ik heb de tomtom op mijn android, dus dan moet ik wandelroutes bij je genoemde websites weghalen?

Probeer het gewoon, bedankt voor je uitgebreide antwoord
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_122480767
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2013 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja.. :')
Ik heb de tomtom op mijn android, dus dan moet ik wandelroutes bij je genoemde websites weghalen?

Probeer het gewoon, bedankt voor je uitgebreide antwoord
Ik weet niet of een navigatiesysteem op een smartphone waypoints ondersteund. Die kaarten die daarin zitten zijn voor navigatie op de openbare weg, en niet bepaald stafkaarten.
Bovendien slurpt GPS je phonebatterij snel leeg, dus houdt daar rekening mee.
pi_122501049
Voor wandelen en fietsen in Nederland is de gratis OSM beschikbaar.
OpenFietsMap

Voor Garmin maar ook voor vele smartfoon apps.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_122589209
Ben op zoek naar een GPS watch met een beetje lange batterij duur heeft (dus ruim meer dan 8 uur zoals de Garmin forerunner serie, Nike+ watch etc)

Nu heb ik twee modellen op het oog:

Garmin Fenix

Polar RC3 GPS

De Garmin lijkt meer ontworpen voor het betere bergwerk, de Polar lijkt meer voor hardlopers ontworpen te zijn, maar naar mijn idee zeker ook geschikt voor (niet superveel eisende) hikers.
Ik wil het horloge ook gaan gebruiken voor op de fiets.
Garmin gebruikt ANT+, Polar heeft W.I.N.D. voor communicatie met oa hartslagsensor.

De Garmin is gewoon twee zo duur als de Polar, maar biedt dan ook meer functionaliteiten zoals hoogtemeter, kompas etc.

Iemand tips, advies, ervaringen?
pi_122590023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:24 schreef Guard het volgende:
Ben op zoek naar een GPS watch met een beetje lange batterij duur heeft (dus ruim meer dan 8 uur zoals de Garmin forerunner serie, Nike+ watch etc)

Nu heb ik twee modellen op het oog:

Garmin Fenix

Polar RC3 GPS

De Garmin lijkt meer ontworpen voor het betere bergwerk, de Polar lijkt meer voor hardlopers ontworpen te zijn, maar naar mijn idee zeker ook geschikt voor (niet superveel eisende) hikers.
Ik wil het horloge ook gaan gebruiken voor op de fiets.
Garmin gebruikt ANT+, Polar heeft W.I.N.D. voor communicatie met oa hartslagsensor.

De Garmin is gewoon twee zo duur als de Polar, maar biedt dan ook meer functionaliteiten zoals hoogtemeter, kompas etc.

Iemand tips, advies, ervaringen?
Polar komt vanouds uit de wereld van hartslagmeters, sporthorloges dus. Nauwkeurige trainingen en overzicht over je lichamelijke prestaties zijn mogelijk.

garmin is een navigatiemerk, daar ligt zn sterkte.

Mijn eigen ervaringen met Polar materiaal (voor het fietsen) is dat het spul matig uitwisselbaar is met andere merken. gaat de batterij van je polar borstband / snelheidssensor op, dan mag je bij sommige modellen fijn een nieuwe kopen a 25-30 ¤ , en kun je er helaas niet voor 5 ¤ een nieuwe knoopcel inzetten. Dan is de hogere prijs van de garmin zo terugverdiend...

Voordeel van ANT techniek is dat het met heel veel meer dingen samenwerkt. Ik heb bijvoorbeeld een Tacx fietstrainer voor in de winter, en de trainer, borstband en rem communiceren draadloos met elkaar via een USB-stick over ANT communicatie.

Zeker als je ermee gaat lopen, en ook als je (nu) niet veeleisend bent is een hoogtemeter en kompas een nuttige aanvulling. Mocht je een grafiek-freak zijn die alles na de tocht wil kunnen uitlezen, dan is het gewoon leuk om hoogteprofielen en hartslagen met elkaar te kunnen bekijken en vergelijken etc.

Er is trouwens nog een derde alternatief: Suunto. Kijk daar ook maar eens naar. De eenvoudige modellen zoals de observer hebben geen gps, alleen hoogtemeter en kompas. Echte klassieke bergsporthorloges, ik heb zelf deze:

Dat betekent wel dat ik altijd een losse gps meesjouw de bergen in, maar dat vind ik ook wel fijn. Stel dat ik 1 zo'n polscomputer heb die alles combineert, en dat ene ding gaat kapot: ik wil niet van dat ene apparaatje afhankelijk zijn.

Maar de Core of de T-serie is ook wel erg uitgebreid en mooi!
even m'n favoriete site spammen: http://www.hiking-site.nl/indekijker_suuntot6.php voor een uitgebreide review.
Mijn foto's op Flickr!
pi_122593206
ik ben op zoek naar een nieuwe hardshell. iemand tips?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_122593450
Thanks voor je reactie Gripper!

Suunto is ook een optie idd, zien er het mooiste uit. Maar ja een Ambit met borstband is dan wel meteen ¤479 :@

Wil wel graag GPS geintegreerd hebben omdat ik weinig zin heb om een aparte GPS unit mee te nemen (Polar heeft wel een losse GPS pod natuurlijk, maar ik bedoel geen handheld GPS van Garmin oid, zo'n gps pod stop je gewoon in je (rug)zak, verder geen omkijken naar)

Kortom, nog even alles goed op een rijtje zetten :)
pi_122594453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:23 schreef gerco94 het volgende:
ik ben op zoek naar een nieuwe hardshell. iemand tips?
Wat wil je? lopen, fietsen, klimmen, zware rugzak of lichte daypack?
Zweet je snel? --> veel ventilatiemogelijkheden
Ben je slank of wat forser gebouwd? Sommige merken hebben een erg atletische snit, dat past niet iedereen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_122605229
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:03 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wat wil je? lopen, fietsen, klimmen, zware rugzak of lichte daypack?
Zweet je snel? --> veel ventilatiemogelijkheden
Ben je slank of wat forser gebouwd? Sommige merken hebben een erg atletische snit, dat past niet iedereen.
dagelijks gebruik, maar een 2 weekjes zware rugzak zijn geen uitzondering.
breed en lang bovenlichaam.
veel ventilatiemogelijkheden zijn wel een must denk ik. ik kan zweten als een otter _O-
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_123268641
Zo tijd en bestemming voor deze zomer gekozen: het wordt wandelen rond de Zugspitze in augustus.

O+

Nu al zin in *O*
pi_123268747
Dinsdag genomen:

Mis het nu al weer -O- :'(

Gelukkig gaan we over 2 maanden al de West High Way lopen *O*
  zondag 24 februari 2013 @ 14:47:12 #46
11102 knep
Mountainfreak
pi_123277552
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:12 schreef Sunnythesun het volgende:
Dinsdag genomen:
[ afbeelding ]
Mis het nu al weer -O- :'(

Gelukkig gaan we over 2 maanden al de West High Way lopen *O*
Mooi!
pi_123291979
Het hele verslag met de wandelingen en gps tracks voor de liefhebber: http://www.sonnie-tieske.(...)%20Winter/index.html
pi_123402826
Komende zomer 3 weken ploeteren op Spitsbergen! O+ *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:13:32 #49
153506 Captain_Fabulous
pi_123460408
Ik heb recent m'n eerste Opinel mesje gekocht, met het klassieke houten handvat, en ben helemaal verliefd, zo goed zit dat in elkaar. En het is ook vooral heerlijk scherp(besef me nu pas met wat voor botte messen ik vroeger rondliep). Maar hoe houd ik dat zo? Slijpsteentje en regelmatig dat gebruiken? Of af en toe laten slijpen? Goede ideen zijn welkom!
pi_123460695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb recent m'n eerste Opinel mesje gekocht, met het klassieke houten handvat, en ben helemaal verliefd, zo goed zit dat in elkaar. En het is ook vooral heerlijk scherp(besef me nu pas met wat voor botte messen ik vroeger rondliep). Maar hoe houd ik dat zo? Slijpsteentje en regelmatig dat gebruiken? Of af en toe laten slijpen? Goede ideen zijn welkom!
Zorgen dat hij niet bot wordt is stap 1
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:21:42 #51
153506 Captain_Fabulous
pi_123460831
De bedoeling was om het mes ook daadwerkelijk te gebruiken...
pi_123461253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:21 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De bedoeling was om het mes ook daadwerkelijk te gebruiken...
Oh, nou als je m gebruikt dan wordt ie vanzelf bot na een tijdje he. Opinel is van roestend staal gemaakt, dus blijft langer scherp. Daardoor moet je het wel een beetje beter onderhouden dan ieder willekeurig mes. Na een avond BBQ-en een nacht in het gras laten liggen is niet zo best...

Af en toe drupje olie op het lemmet en uitwrijven is de truc. En verder, om goed messen te slijpen zul je je echt in moeten lezen, je kunt met een wetsteen zelf wel wat rommelen maar ik zou m lekker even bij de scharensliep brengen, voor 5 ¤ weer scherp en klaar terwijl u wacht.
Mijn foto's op Flickr!
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:36:29 #53
153506 Captain_Fabulous
pi_123461585
Is roestrvij staal soms 'botter' dan roestend staal? Om het zo te zeggen? Herinner me iets vaags dat roestend staal beter te slijpen was.
pi_123463846
Ik zweer in de keuken bij de zgn 'molenmesjes' (Herder). Dit zijn ook messen van roestend staal. Even langs de onderkant van een pan halen (de rand zeg maar) en het is weer vlijmscherp. Hoewel ze nooit écht bot worden. Pas op je vingers! Wat ik aan die messen wel bemerk is dat er snel stukjes uit tikken, het is wat kwetsbaar. Ik weet niet of dat met de Opinel messen ook zo is. Moet er zelf nog eens een op de kop tikken. Lijken me behoorlijk handig.
Hier een blog over de molenmessen: http://svencookingblog.blogspot.nl/2012/08/molenmes.html
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:00:01 #55
153506 Captain_Fabulous
pi_123490122
Molenmessen zijn in culinaire kringen natuurlijk niet voor niets zo geliefd! Prachtige produkten. Op het forum van de wereldfietsers zijn ze helemaal wild van Opinel mesjes voor het kamperen, dus ik had een '6' gekocht, 6 cm blad denk ik, om op kantoor fruit te slachten en voor de volgende trip. Maar het is nog veel beter dan ik had gehoopt!
pi_123490510
Ik ben ze vaker tegengekomen op outdoorwebsite's, maar wat maakt ze zo geschikt/speciaal? Ik heb een aantal goede Victorinox zakmessen waar ik op vakantie ook dankbaar gebruik van maak, maar dat is 'gewoon' RVS staal bijvoorbeeld. Een model als de 'Compact' is echt ideaal, ik heb niet zoveel met die hele dikke exemplaren met tig functies.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_123490555
Ik wil voor de West Highland Way ook een goed messie mee. Gewoon voor een appeltje op z'n tijd ;) Ik heb een light my fire mes met vuurstaal en fluitje er in verwerkt, maar ik merk dat hij wat lomp is om mee te snijden, althans, kleinere dingen zoals een appel dus. Meer iets voor het zwaardere survival werk. Dus binnenkort toch maar voor de Opinel gaan. Ik weet dat mijn stiefma er altijd een in haar tas heeft, je weet maar nooit wat je moet schillen :D
pi_123491066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:20 schreef wormtrein het volgende:
Ik ben ze vaker tegengekomen op outdoorwebsite's, maar wat maakt ze zo geschikt/speciaal? Ik heb een aantal goede Victorinox zakmessen waar ik op vakantie ook dankbaar gebruik van maak, maar dat is 'gewoon' RVS staal bijvoorbeeld. Een model als de 'Compact' is echt ideaal, ik heb niet zoveel met die hele dikke exemplaren met tig functies.
Opinel is gewoon een mooi, simpel, timeless design en kwalitatief goed, maar een RVS (zak)mes is net zo goed hoor (zeker een Victorinox), ik heb altijd een klein mesje bij mij op wandelingen, kun je prima een appeltje mee schillen.
Als het wat ruiger wordt heb ik ook nog een multitool in mijn rugzak zitten, meer heb ik niet nodig.
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:51:33 #59
153506 Captain_Fabulous
pi_123491140
Opinel probeert met haar tijd mee te gaan, ze hadden ook mesjes met oranje, paarse en lichtgroen hout...op zich handig, je vind zo'n felle kleur makkelijker tussen het gras als je mes valt, maar zo spuug en spuug lelijk. Kon het niet kopen, gewoon een houtkleurige genomen!
  vrijdag 1 maart 2013 @ 09:53:00 #60
153506 Captain_Fabulous
pi_123491166
Dat mesje van jou ziet er ook niet verkeerd uit trouwens!
pi_123491321
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat mesje van jou ziet er ook niet verkeerd uit trouwens!
Ideaal ding :Y
Onehanded to openen, vergrendeling, makkelijk schoon te spoelen, water loopt er zo doorheen.
En voor die prijs... :)
pi_123492146
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Opinel probeert met haar tijd mee te gaan, ze hadden ook mesjes met oranje, paarse en lichtgroen hout...op zich handig, je vind zo'n felle kleur makkelijker tussen het gras als je mes valt, maar zo spuug en spuug lelijk. Kon het niet kopen, gewoon een houtkleurige genomen!
Ik vond de blauwe juist zo mooi :@
  vrijdag 1 maart 2013 @ 10:47:06 #63
153506 Captain_Fabulous
pi_123492450
Okay de blauwe was nog wel te doen als ik het me goed herinner, maar ik wilde gewoon old skool hout :+
pi_123494412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okay de blauwe was nog wel te doen als ik het me goed herinner, maar ik wilde gewoon old skool hout :+
:P Ik hou van blauw ;)
  zondag 3 maart 2013 @ 15:46:29 #65
11102 knep
Mountainfreak
pi_123575579
Zo, de kop is eraf. Afgelopen dinsdag nieuwe Lowa's gehaald, categorie A, specifiek bedoelt voor de Kennedymars en wellicht vierdaagse :).
Gisteren de eerste inlooptraining, 22,5 km met het achterlijke gemiddelde van 8 km/h :').
pi_123576586
8 km/u? Das bijna hardlopen....
Lange benen zeker? :P
  zondag 3 maart 2013 @ 20:39:29 #67
11102 knep
Mountainfreak
pi_123588736
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 16:10 schreef Guard het volgende:
8 km/u? Das bijna hardlopen....
Lange benen zeker? :P
Klopt, heb lange benen :P.
En beetje spierpijn vandaag :').
  zaterdag 16 maart 2013 @ 14:38:49 #68
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_124129503
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh, nou als je m gebruikt dan wordt ie vanzelf bot na een tijdje he. Opinel is van roestend staal gemaakt, dus blijft langer scherp. Daardoor moet je het wel een beetje beter onderhouden dan ieder willekeurig mes. Na een avond BBQ-en een nacht in het gras laten liggen is niet zo best...

Af en toe drupje olie op het lemmet en uitwrijven is de truc. En verder, om goed messen te slijpen zul je je echt in moeten lezen, je kunt met een wetsteen zelf wel wat rommelen maar ik zou m lekker even bij de scharensliep brengen, voor 5 ¤ weer scherp en klaar terwijl u wacht.
Het is op zich wel fijn om de vaardigheid te hebben om je mes te kunnen slijpen met een slijpsteen. Op zich niet eens zo heel lastig imho, al is het uiteraard wel iets dat je moet oefenen om er een beetje fingerspitzengefuhl voor te ontwikkelen. En op zich is een Opinel daar goed geschikt voor (er zijn ook rvs uitvoeringen btw). Makkelijk weer scherp te krijgen, en als je 'm verkloot is het niet zo'n ramp omdat ze niet duur zijn.

Zelf heb ik een aantal jaren geleden een Spyderco sharpmaker gekocht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg eenvoudig in het gebruik (daar is ie ook voor ontwikkeld) en als je het op tijd doet is je mes ook in no time weer vlijmscherp. Als je mes wel helemaal bot is, helpt het wel om eerst met een slijpsteen het grove werk te doen.

Prijzige aankoop, maar je messen laten slijpen is uiteindelijk duurder. Ik hem 'm er in ieder geval al lang al uit. Slijpt alles van zakmessen tot keukenmessen tot scharen tot bijlen.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_124221093
Tijdens rondje Tilburg ga ik weer de 40 lopen.
Beetje duur qua inschrijving, maar goed.
Binnenkort toch maar weer eens wat trainingskm's gaan maken, geloof niet dat ik langere afstanden dan 20 km sinds de Kennedymars vorig jaar zomer heb gelopen.
Weet nog steeds niet of ik dit jaar weer de Kennedymars ga doen. Ik denk dat ik na die 40 wel weet of het dit jaar gaat gebeuren :P
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:51:54 #70
153506 Captain_Fabulous
pi_124240385
Hum, ik wil dit voorjaar eigenlijk best eens een wandeltocht proberen. Maar wat is een goede afstand om te beginnen? Als vrij ongeoefend wandelaar? Hoe hard loopt een mens eigenlijk meestal als ie 186 lang is?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 08:57:54 #71
130803 Gripper
Get a grip
pi_124240493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hum, ik wil dit voorjaar eigenlijk best eens een wandeltocht proberen. Maar wat is een goede afstand om te beginnen? Als vrij ongeoefend wandelaar? Hoe hard loopt een mens eigenlijk meestal als ie 186 lang is?
Je woont naast een bos, dus begin gewoon lekker met een rondje daar. En als je na rondje 1 nog niet moe bent, plak je er nog een tweede lus aan vast. Je kunt ook naar utrecht lopen, 18 km ofzo. prima dagtochtje, en dan lekker met de trein terug. Of naar Amersfoort.

Snelheid is niks over te zeggen, want wij weten niet of jij liever korte pasjes of lange stappen neemt, en het terrein is ook van belang. alles tussen de 4 en 6 km is een prima wandelsnelheid.
Mijn foto's op Flickr!
pi_124240601
quote:
ligt een beetje aan natuurlijk.
Ik kreeg in het begin erg last van mijn knieën, maar jij fietst veel dus als dat een zwakke plek is ben je je daar wel van bewust. ADV steeds langere NS wandelingen heb ik het langzaam opgebouwd maar boven de 20km doe ik niet zo vaak.
Ik ben 166 en heb een gemiddeld tempo van 5km/u. Heb wel een beetje de indruk dat veel wandelaars veel tijd kwijt zijn onderweg aan pauzeren, vooral van die clubjes beppende dames die ik probeer te vermijden
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:09:46 #73
153506 Captain_Fabulous
pi_124240701
Wandelen lijkt me wel leuk omdat ik hou van dingen die je kan doen op je eigen tempo en eigen manier, net als fietsen. En is denk ik beter voor m'n knieen dan hardlopen. Dus ik zal inderdaad gewoon eens beginnen met tochtjes van huis naar een station of een bushalte toe van een km of 5. Zoals Gripper al adviseerde, ik zit in Hilversum midden tussen de natuur gelukkig!
pi_124240796
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wandelen lijkt me wel leuk omdat ik hou van dingen die je kan doen op je eigen tempo en eigen manier, net als fietsen. En is denk ik beter voor m'n knieen dan hardlopen. Dus ik zal inderdaad gewoon eens beginnen met tochtjes van huis naar een station of een bushalte toe van een km of 5. Zoals Gripper al adviseerde, ik zit in Hilversum midden tussen de natuur gelukkig!
Baarn-Hilversum noord (of andersom)
http://www.eropuit.nl/pdf(...)eneveldmaart2013.pdf
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:19:10 #75
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124240847
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 09:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Molenmessen zijn in culinaire kringen natuurlijk niet voor niets zo geliefd! Prachtige produkten. Op het forum van de wereldfietsers zijn ze helemaal wild van Opinel mesjes voor het kamperen, dus ik had een '6' gekocht, 6 cm blad denk ik, om op kantoor fruit te slachten en voor de volgende trip. Maar het is nog veel beter dan ik had gehoopt!
In Scandinavie zijn Moraknivs de standaard. Erg goedkoop, geen rvs en vlijmscherp. Ze zien er misschien uit als luxe aardappelschilmesjes, maar ze zijn echt prettig om mee te werken :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_124240883
quote:
Mijn eerste wandeltocht was meteen 20 km, was misschien niet het beste idee.
Schoenen niet echt ingelopen en was toen ook nog een kilo of 25 zwaarder dan nu.
Volgende dag blaren en fikse spierpijn.

Wat computergirl zegt is waar, als ik met anderen samenloop loop ik langzamer en pauzeer ik meer en langer dan als ik alleen loop.
Ik ben 1m73 en loop 6 km/h (6,6 km/h op de GPS, ik houd altijd rekening met een afwijking van 10%). Dat is als ik alleen loop, overigens
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:25:52 #77
153506 Captain_Fabulous
pi_124240960
Ik zal probberen niet gelijk de blaren te lopen...heb als ' wandelschoenen' deze van de Perry, lekkere lichte schoenen om op fietsreis mee te nemen voor rustdagen/'s avonds, hoeveel km je d'r op kan moeten we nog zien! Ze zijn ook niet helemaal waterdicht, is dat belangrijk voor wandelschoenen?
pi_124240992
ligt eraan natuurlijk, als je door het natte gras gaat lopen of in de regen is het niet zo fijn.
Als je "droog" loopt kan dat best.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 09:38:37 #79
153506 Captain_Fabulous
pi_124241216
Maar nate voeten geven sneller blaren neem ik aan?
pi_124241449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Maar nate voeten geven sneller blaren neem ik aan?
Dat klopt ja.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:00:27 #81
130803 Gripper
Get a grip
pi_124241644
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 09:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ze zijn ook niet helemaal waterdicht, is dat belangrijk voor wandelschoenen?
De keerzijde van een hele lichte en niet waterdichte schoen is dat ie ook lekker ademt, en je dus geen zweetpoten krijgt. Voor blaren maakt het weinig uit of je voeten nou nat worden doordat ze vollopen, of doordat je zweet erin blijft zitten. Goede sokken die je voeten droog houden en het vocht naar buiten doorgeven zijn dus belangrijk! Geen katoen, maar iets moois van smartwool, Falke of bridgedale ofzo.
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 19 maart 2013 @ 10:05:11 #82
153506 Captain_Fabulous
pi_124241760
Heb een aantal paar sokken van Perry, volgens mij iets Smartwool achtig. In elk geval bedoeld om te wandelen volgens het etiket indertijd. Die drogen ook lekker snel aan m'n fiets-was lijntje!
pi_124243111
Ik weet niet hoe blaar-gevoelig je bent, maar loop je schoenen iig goed in. Doe ze gewoon eens een dag aan als je op zondag thuis zit of, als je er de gelegenheid toe hebt, doe ze een dag aan op kantoor (doe ik altijd met nieuwe bergschoenen). En neem altijd een rolletje sporttape mee. Mocht je het idee hebben dat het ergens gaat irriteren gelijk onderweg even een tapje erover. Dan ben je meestal op tijd en blijft het beperkt tot wat lichte irritatie. Wacht er iig niet mee tot je op je eindpunt bent ofzo.
pi_124486935
Van de zomer ga ik naar Oostenrijk (Mayrhofeb(, dus even volgen :)
Ik wil binnenkort voor schoenen gaan kijken, tips waar ik op moet letten?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_124487077
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef roos85 het volgende:
Ze moeten zitten als slofjes O+ niet te zwaar zijn en nou ja, verder is elke voet anders (breed/smal/etc.) dus net als met andere schoenen heel persoonlijk.

Kan je zelf de Berghaus Explorer Light aanraden, wát een heerlijkheid O+
Ja doei.
pi_124488352
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:53 schreef roos85 het volgende:
Oh leuk. de Berliner Höhenweg is wel een aanrader :D
pi_124489745
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:27 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Oh leuk. de Berliner Höhenweg is wel een aanrader :D
Dat is zeker een aanrader, maar als je tips nodig hebt voor de aanschaf van een paar schoenen, dan is dit misschien wat te hoog gegrepen. En als ik lees dat iemand tips wil hebben waar op te letten bij de aanschaf van een paar (berg)schoenen, dan zijn dat meestal niet de mensen met veel ervaring in de bergen. Er zitten iig een paar nijdig lastige passages in de Berliner Höhenweg, als je weinig ervaring hebt met lopen in de bergen. Je kunt wel veel hutten van de Berliner Höhenweg vanuit het dal goed aanlopen in de vorm van dagtochten.

Wat ook leuk is met de auto naar de Dominikushütte, daar een paar nachten slapen en van daaruit een paar tochten lopen. De Dominikushüte ligt aan de Schlegeissperre en van daaruit kun je verschillen hutten die hoger/verder liggen goed aanlopen.

Leuk rondje ; Dominikushütte - Olperer Hütte - Friesenberghaus - Dom.hütte. Is goed te doen.

Maar goed dat is niet je vraag. Schoenen. Zoals iemand al aangaf ; iedere voet is anders. Het is dus erg persoonlijk. De enige tip die ik dus kan geven ; neem de tijd bij de aanschaf. Pas verschillende types en verschillende merken. Heb je problemen, zoals bijvoorbeeld zwakke enkels, geef dat dan ook aan. Pas schoenen met goede sokken. Meestal hebben ze in de winkel wel een mandje met sokken staan die je even mag lenen.
pi_124489798
Ook bieden winkels wel eens aan dat je ze 10 dagen BINNEN mag uitproberen, althans, dat deden ze bij mijn laatste aanschaf (hier in het VK) wel, misschien gewoon even naar vragen? Ik heb ze dus gewoon thuis aangehad als ik vanuit huis werkte enzo. Regelmatig trap op en af enzo, krijg je wel een goed beeld van of ze goed zitten.
Ja doei.
pi_124497941
De meeste schoenen kunnen bij mij héérlijk zitten, maar uiteindelijk heb ik altijd last van mijn rechter kleine teen omdat die tegen de teen ernaast aandruk ofzo. Dan ontstaat er een blaar op die kleine teen (en eelt) op die plek, en ik heb er met wandelen áltijd last van. Het is wel minder met de aangemeten schoenen die ik nu heb, maar ik heb geen idee wat ik er nog preventief mee zou kunnen doen. Meestal plak ik er dan maar zo'n Compeed blaarplijstertje alvast op.

Wat trouwens wel tof is, dat laatste paar lage wandelschoenen (Trezeta's) lopen verder zó lekker dat je gewoon zin hebt om ze aan te doen. Ofja: je hebt zegmaar echt zin om te gaan stappen als je die aan hebt. Je wikkelt je voet ook gewoon heel fijn af ermee, het kost nauwelijks moeite. Van dat soort zou ik ook graag nog hoge (B/C) bergschoenen willen :D
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_124642813
Vandaag voor het eerst met de Polar RCX3 GPS gewandeld.
Ter vergelijking ook met mijn phone app getracked.
Ik wist al wel dat mijn phone niet echt nauwkeurig was, maar dit scheelt toch wel veel.
Polar zegt 13,4 km app zegt 15,4 km.
De kaart zegt ook 13,4 km.
De telefoon kunnen we dus voortaan wel uitlaten :)
pi_124642989
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:19 schreef wormtrein het volgende:
De meeste schoenen kunnen bij mij héérlijk zitten, maar uiteindelijk heb ik altijd last van mijn rechter kleine teen omdat die tegen de teen ernaast aandruk ofzo. Dan ontstaat er een blaar op die kleine teen (en eelt) op die plek, en ik heb er met wandelen áltijd last van. Het is wel minder met de aangemeten schoenen die ik nu heb, maar ik heb geen idee wat ik er nog preventief mee zou kunnen doen. Meestal plak ik er dan maar zo'n Compeed blaarplijstertje alvast op.

Wat trouwens wel tof is, dat laatste paar lage wandelschoenen (Trezeta's) lopen verder zó lekker dat je gewoon zin hebt om ze aan te doen. Ofja: je hebt zegmaar echt zin om te gaan stappen als je die aan hebt. Je wikkelt je voet ook gewoon heel fijn af ermee, het kost nauwelijks moeite. Van dat soort zou ik ook graag nog hoge (B/C) bergschoenen willen :D
Oh daar heb ik ook vaak last van, al sinds mijn nieuwe Hanwag Tatra schoenen iets minder, die zijn iets breder vooraan.
Wat ik wel eens deed is een teenspreider tussen de tenen plaatsen.
pi_125518074
Vandaag vroeg aan de wandel gegaan, een heerlijke 22,5 km gedaan.

pi_125518247
^O^ lekker man!!

Nog iets meer dan een weekje en dan gaan we de West Highland Way doen *O* O+ Wij gaan dan alleen wel iets langer over die afstand doen denk ik ;)
pi_125518778
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:57 schreef Sunnythesun het volgende:
^O^ lekker man!!

Nog iets meer dan een weekje en dan gaan we de West Highland Way doen *O* O+ Wij gaan dan alleen wel iets langer over die afstand doen denk ik ;)
Veel plezier :)
pi_125518812
Als ik op de WHW zou lopen zou ik er ook wat langer over doen, niet alleen omdat het zwaarder was, maar ook genieten!

Veel plezier alvast!
pi_125527843
Ben op zoek naar wat advies. Wil met een aantal vrienden (6 man totaal) een lang weekend gaan hiken en zat te denken aan de ardennen o.i.d. Het zijn allemaal niet al te ervaren hikers. De bedoeling is om richting een camping te gaan, tent op te zetten en een aantal dagtochten te gaan doen. Weet iemand nog een mooie plek/gebied waar ik zo iets zou kunnen doen?
pi_125528275
De Ardennen zijn geweldig voor niet al te ervaren wandelaars ^O^ Zelf naar de Luxemburgse Ardennen geweest, maar ook het Belgische deel is erg mooi. Omgeving Bastogne is heel mooi iig..
pi_125558381
Ik zal eens gaan kijken waar mooie routes zijn met camping in de buurt. Denk dat dat niet al te moeilijk moet zijn in de ardennen :P Dank voor de info Sunny.
pi_125560770
Voor wat meer inspiratie een van onze eerste vakantieverslagen: klik ;)
  zondag 21 april 2013 @ 23:21:52 #100
130803 Gripper
Get a grip
pi_125581965
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 18:23 schreef Molleman het volgende:
Ben op zoek naar wat advies. Wil met een aantal vrienden (6 man totaal) een lang weekend gaan hiken en zat te denken aan de ardennen o.i.d. Het zijn allemaal niet al te ervaren hikers. De bedoeling is om richting een camping te gaan, tent op te zetten en een aantal dagtochten te gaan doen. Weet iemand nog een mooie plek/gebied waar ik zo iets zou kunnen doen?
Als je ook een camping wilt waar je een vuurtje kan maken en s avonds biertje drinken in de bar (niet onbelangrijk met 6 vrienden) : camping eau rouge in stavelot. Vlakbij het circuit.
De eigenaren zijn een Nederlands stel, hele aardige mensen.

Mooi lopen o.a. op de hoge venen, rondom malmedy, robertville
Mijn foto's op Flickr!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')